<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371306 | 2010. január 27. 17:08 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 371305 | 2010. január 27. 16:50 | ![]() | |
zoli1989 | Adatlap | 371304 | 2010. január 27. 16:28 | ![]() | |
Az érdekelne, hogy miért került le a gépről a terep festés, ha már úgy is szétvágják ? | |||||
CrazyCharlie | Adatlap | 371303 | 2010. január 27. 16:06 | ![]() | |
Az F-13-as törzs alatti felfüggesztőjére lehetett bombát is "aplikálni", vagy csak póttartályt (ez utóbbiból esetleg a 800 "lityiset"?) | |||||
Nyugger | Adatlap | 371302 | 2010. január 27. 09:47 | ![]() | |
Sziasztok, Egy javítás a 4380-ban: az 506 jól írva 509 ! Bocs. Monox, A képeden jól látszik a 1514-s kivágott kabinja. | |||||
Monox | Adatlap | 371301 | 2010. január 27. 09:10 | ![]() | |
Sokáig én is azt gondoltam, hogy esetleg utánmázolt számokról lehet szó, de van fotó ami esetleg alátámasztja, hogy bár a 1514-es gépről valóban eltüntették a terepszínt de a szóban forgó oldalán valóban megmaradhatott a 1514-es olalszám, még akkor is, ha amásikon nem az volt. Sajnos pont emiatt nem igazán hoz lázba a dolog, de a 6-os számot továbbra is jó lenne megszerezni, mert az a kép után tutira valódinak látszik. (Más kérdés kiderül-e valaha, hogy melyik gépről származik...) Az első fotó bal szélén a többi géppel együtt látszik a 1514-es. Csak az 514 vehető ki, de a (körbe)vágás alakja (és ténye...) megfelel a képen láthatónak. A második kép a gép másik oldalán lévő jelzéseket mutatja. A terepszínű gépek távolodási sorrendben a 409,1605,509,504. Vagyis a 1514 ekkor biztosan már nem terepszínű. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371300 | 2010. január 27. 08:48 | ![]() | |
Nem volt felelötlenség. Érkezéskor 1965-ben tényleg fém színű volt a 1514-s és a kivonásakor pedig terepfestésű, csakhogy nem került elő /én nem láttam/ olyan felvételt melyen terepszínűen van szétvágve Kecskeméten. Sőt olyat sem láttam melyen fém színűen lenne, persze feltételezhetően ott volt az átsorszámozott - vágott gépek között, csak nem tudjuk pontosan, hogy melyik. Szerintem a 10-s, 905,-s vagy a 14-s oldalszámú között kell keresni. Leginkább a 14-s aspiráns e dologra. Szerintem a kivágott orr része van /vagy volt/ Pecsában a múzeumi területen fémszínűként. A katapultülésen és a műszerfalon láttam a 1514-s jelzést. Ha jól emlékszem a nincs kivülről jelzés törzs darabon. 1514-s feíratú fém darab így ebben a formában szerintem hamisitvány még akkor is ha az eredeti gépről származó fémre festették fel. A látszólag terepfestésű gépről származó 6-s fémdarab származhat a 1605-s gépről is de a 409 és a 506-ról is csak ebben az esetben megfordítva lett lefotózva. A PG sablonban a 6-s és 9-s ugyan az a szám volt /?/. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371299 | 2010. január 26. 23:31 | ![]() | |
Hát, onnan hogy mikor érkeztek fém színűek voltak. De láttam egy-két képet róla amin már zöld-barna-kék. Ha jól tudom a zöld-barna-kék festést később kapták. Ebből gondoltam. Jó ezt így kiállítani hogy konkrétan olyan volt felelőtlenség volt ez tény ... | |||||
Nyugger | Adatlap | 371298 | 2010. január 26. 23:22 | ![]() | |
Szia Zoli989! Miből gondolod, hogy terepszínű volt vágáskor, és mi volt akkor az oldalszáma ? | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371297 | 2010. január 26. 22:48 | ![]() | |
Igen, én is PF-re gondoltam. Írtam is, csak nem a cserebere rovatba kellett volna. Ki is szedték :) Írtam azt is hogy érdekes a téma, mert a 1514 terepszínű volt akkor mikor szétvágták. Az 51-nek szerinted melyik gép lehet(ett) a gazdája ? 510-es PF ? De az is terepszínű volt. | |||||
Monox | Adatlap | 371296 | 2010. január 26. 22:08 | ![]() | |
Az ott vázolt oldalszámok egy MiG-21PF-é (magam se tudom, hogy maradhatott meg ebben a formában, mert a gazdája valamikor terepszínű volt és a vágás előtti időszakban a gépen nem volt az összes szám felfestve), Megtörténhet, hogy a 6-os is PF-é az, de valami azt súgja, hogy az inkább a következő évben szétaprított MF gépekből való... Nyuggertől bocsánat az évszám tévesztéséért, régebbről véltem emlékezni rá. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 371295 | 2010. január 26. 20:42 | ![]() | |
Sziasztok! A cserebere rovatban vannak érdekes oldalszámok. Ti mit mondtok melyik gépé lehet? Jobban értetek hozzá mint én. Lehet hogy hirtelen nem is írtam jót (sajna nem tudom utólag javítani). Nézzétek meg ! | |||||
juge75 | Adatlap | 371294 | 2010. január 26. 12:43 | ![]() | |
Miért cimbora? | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 371293 | 2010. január 26. 12:20 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 371292 | 2010. január 26. 11:50 | ![]() | |
Szia, Igen, kb. egy 2,6 MB-s képről van szó hova küldjem ? /majd ma este/ Üdv. Nyugger | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 371291 | 2010. január 26. 10:00 | ![]() | |
Szia Nyugger, Szeretnem kinyomtatni a kepet A3-as meretben. Hajlando lennel megosztani velem egy nagyobb felbontasu verziot? Koszi. | |||||
Nyugger | Adatlap | 371290 | 2010. január 26. 08:38 | ![]() | |
Szia, 2009-ben én fotóztam Szolnokon. Üdv. Nyugger | |||||
Monox | Adatlap | 371289 | 2010. január 26. 07:27 | ![]() | |
A kép a 2008 májusi családi napon készült Szolnokon. És megesz a sárga irigység, hogy én önerőből sosem juthatok el oda... | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 371288 | 2010. január 25. 22:21 | ![]() | |
Daala | Adatlap | 371287 | 2010. január 25. 17:05 | ![]() | |
A múzeum területe, a gumihangár mögötti terület. | |||||
romeo | Adatlap | 371286 | 2010. január 25. 11:52 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 371285 | 2010. január 25. 11:47 | ![]() | |
Monox | Adatlap | 371284 | 2010. január 25. 08:46 | ![]() | |
Szép is volt itt bóklászni:) Volt benne valami borzongató, bár igazi rendetlenség benyomását keltette. Mégsem örültem neki amikor megszüntették és a terepet rendezték.. | |||||
romeo | Adatlap | 371283 | 2010. január 25. 08:16 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 371282 | 2010. január 25. 02:33 | ![]() | |
Ütegek, századok. Elnézést, a tüzér vonal.. | |||||
juge75 | Adatlap | 371281 | 2010. január 25. 02:30 | ![]() | |
Ez Szolnok. Híradó-telefon központ, valamint a bal oldalon a valamikori főiskolás ütegek épülete. Ez a múzeum melletti területen van. Ez a torony igazi villám vonzó, ha vihar volt, tutira bele csapott. Ha bele csapott, nem volt telefon az alegységek felé (rendes telefon, nem TBK) reggelig. | |||||
mig23papa | Adatlap | 371280 | 2010. január 24. 22:40 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 371278 | 2010. január 23. 21:40 | ![]() | |
Zépisti | Adatlap | 371277 | 2010. január 23. 18:41 | ![]() | |
Köszi mindenkinek aki hozzászólt a témához! Zépisti | |||||
Nyugger | Adatlap | 371276 | 2010. január 23. 16:46 | ![]() | |
Tibor ! 2-3 nap különbséggel festették a gépeket, aztán érkezett az elöljáró és vége is lett a dolognak. | |||||
Tibor | Adatlap | 371275 | 2010. január 23. 15:16 | ![]() | |
Szevasztok! Maximális köszönet a fotókért! Ez már döfi. Mennyi ideig voltak vajon fent a gépeken? Üdv. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371274 | 2010. január 23. 14:35 | ![]() | |
Bocs, de a századra nem, csak a felfestés helyére asszociáltam! Kicsit már fáradt voltam a 12 órás éjszakai meló után másnap este...:) | |||||
PETI | Adatlap | 371273 | 2010. január 23. 12:23 | ![]() | |
zoli1989 | Adatlap | 371272 | 2010. január 23. 11:34 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 371271 | 2010. január 23. 11:16 | ![]() | |
Sziasztok, 1989 májusában festették fel a Dongó emblémát a század repülőgépeire két lépésben, mert a század gépeinek egy része Lengyelországban volt lővészeten. Összesen 11 db MiG-21MF-re és 3 db MiG-21UM-re került fel ez az embléma mely a Peti képén 0158 UM-n látszik legjobban /ez a gép Kecelen van/. A festést végzőkkel beszélgettem régebben, az elmondásuk szerint ill. ismereteik szerint nem készült felvétel anno a gépekről, sajnos. Ennek több oka is lehet, pl nem volt fényképezőgépük, /!/ nem volt szabad fotózni a reptéren és Ők mégiscsak hivatásos katonák voltak és nem spotterek. A gépek egy része a festés után ipari n.javításra ment ezért a PG-ben lemaratták a festését, egy része szétvágásra került. Napjainkban a 3 UM-n ill. a Pápán álló 5 db MF-n lehet látni a lefestett Dongó jelzést. Ismereteim szerint 2 db MF-re került fel a Puma jelzés ilyen méretben, de erről nincs megbizható információm vagy felvételem. A matricázás az már egy teljesen más dolog, időben és típusban is. | |||||
PETI | Adatlap | 371270 | 2010. január 23. 10:19 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 371269 | 2010. január 23. 10:13 | ![]() | |
Marci, ezek a Dongós gépek voltak! | |||||
Tibor | Adatlap | 371268 | 2010. január 23. 07:54 | ![]() | |
Szia! Fotó, dokument eszty? Mutass legalább egyet, légyszíves. Üdv. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371267 | 2010. január 22. 21:33 | ![]() | |
Szia! A kabin alatt, közvetlenül az oldalszám mellett, azzal egy sorban, a pompázsgátló nyílása előtt. pl. 9507,9515, 9603 | |||||
Zépisti | Adatlap | 371266 | 2010. január 22. 19:52 | ![]() | |
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni!Olyan fotót keresek amelyen látható ,hogy hova ragasztották fel a kecskeméti migekre a PUMA századjelvényt.Arról van információ,hogy az újonnan alakult PUMA századnak hivatalosan nem engedték a századjelvény felfestését a huszonegyesekre de néhány gépre felkerült a matrica változat.A lajstromszám mellé a kabin alá valahova.Jó lenne tudni a pontos helyét és a kérdéses gép(ek) lajstrom számát is. Köszi a segítséget! Zépisti PUMA Makettklub Kecskemét | |||||
Rob79 | Adatlap | 371265 | 2010. január 19. 10:40 | ![]() | |
Nyugger persze! Bocsánat az y kimaradt! | |||||
Rob79 | Adatlap | 371264 | 2010. január 19. 10:40 | ![]() | |
Köszi Szépen Nugger az alapos ismertetést! azt hiszem most már mindent tudok... :-))) | |||||
Nyugger | Adatlap | 371263 | 2010. január 18. 20:01 | ![]() | |
Szia Rob79, 1961-2000: 39 évig voltak hadrendben Mo.-n a MiG-21-s típus klf. változatai. A sziluettek a felső sorban balról->jobbra MiG-21F-13, MiG-21PF, MiG-21MF, MiG-21bis. Alsó sorban b->j MiG-21U 66-400-s és a 66-600-s változata valamint a MiG-21UM. | |||||
búza | Adatlap | 371262 | 2010. január 18. 18:55 | ![]() | |
Szia Monox! 547. (összes addigi javítás) Ez mire vonatkozik? Mert pl. vadászgépből több volt, javított repülő szerkezetből ( MI-8, MI-24, MI-2, MIG-15, stb.) pedig jóval több. Egyébként meg talán egyszerűen kinevezték annak, sajtó, pogácsa, üdítő, esetleg fogadás valahol, pápai polgármester a hátsó ülésben az elszállításnál, Kositzky az elsőben, szóval REKLÁM! Van ez így máshol is! Anno november 7.-én ágazat kiváló vállalata voltunk, január elsején meg Pestvidéki Gépgyár felszámolás alatt! Lehet, hogy a dátumok nem pontosak, de a tények azért azok. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 371261 | 2010. január 18. 17:45 | ![]() | |
Én viszont úgy tudom, hogy az 500-dik javított 21-esre vonatkozott a szám. Persze nem 500 gép javításra, hanem az 500.-dik ipari javításra. Bár Zsák Ferenccel beszélgetve ez a szám semmiképp nem stimmel. 4 féle esetleges magyarázat lehett, hogy miképp jöhetett ki a szám de tény, hogy első esetben 547. (összes addigi javítás), a másodikban 486 (összes addigi MiG-21-es javítás) és két másik adattal való egybevétellel sem volt az 500.-dik javítás sem a gép, sem a PG-DR.Rt történetében. Máig talány tehát, hogy miképp lett a jelvény jogos gazdája a 905-ös. És mást sem értek. Ismerteim szerint a MiG-21-es gépeinken nem végeztek sosem üzemidő hosszabítást. Vagy mégis? Csak azért, mert a több gépünk többet repült 2000 óránál, miközben 1800 óra után esedékes ipari javítást ismereteim szerint egyik MiG-21UM gépünknél sem végezték el. | |||||
Rob79 | Adatlap | 371260 | 2010. január 18. 17:43 | ![]() | |
Amúgy szia Laci "bácsi"(Rumcájsz52)! Olvastam az adatlapod, akkor te biztos emlékszel a 6264-esre, aminek nagyjavítás után nemsokkal kitört az orrfutója! Én ugyan nem láttam élőben, de ahogy mesélték nem semmi lehetett... Ha jól emlékszem még a Top Gun egyok számában pont erről a gépről szólt egy cikk, ahogy végigkísérik a feljavítást, festés meg minden. | |||||
Rob79 | Adatlap | 371259 | 2010. január 18. 17:36 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 371258 | 2010. január 18. 16:55 | ![]() | |
Rob79 Jól gondolod, 500.-ik nagyjavított gép volt a PG történetében, de nem 65-től, hanem 52-től, a céget ui. akkor alapították. Üdv R. | |||||
mirazsmarci | Adatlap | 371257 | 2010. január 18. 16:16 | ![]() | |
Szia Jól gondolod, 98-ban, az utolsónak beérkezett 2 db UM-mel meghaladták az 500-ik 21-es nagyjavítást. | |||||
Rob79 | Adatlap | 371256 | 2010. január 18. 16:09 | ![]() | |
Talán a pg-ben nagyjavított gépek száma lehet, a fennállása alatt... 1965-98 között, ha jól tévedek.. :-)) Jelen gép volt az 500-adik. Valószínűleg, de úgyis megkapjuk a kiigazítást! Én is kíváncsi vagyok jól gondolom-e? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A 21F-13 törzs alatti pilonra fegyvert nem lehetett függeszteni, csak 500-as póttankot(a 800-as meg akkor még nem is létezett).
Üdv R.