/ Fórumok /

JAS-39 Gripen

Gondoltam van helye egy ilyen topicnak! Nemsokára itt vannak a magyar gripenek! Másrészt csordogálnak a makettváltozatok: Italeri/revell 1/72, italeri,MPM 1/48-ban, már látni a magyar festéssel üzemelő gépeket is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22.
pmheros 661633 2019. július 26. 06:09
Válasz erre
pmheros 661632 2019. július 26. 06:00
Válasz erre
39842
39842

Igen, a www.avia-info.hu/talalat.php alapján írtam, csak már fáradtan.

Üdv.: pmheros
Weizi 661631 2019. július 25. 23:48
Válasz erre
A 44-es az 39842. A 42-ea pedig 39851.
pmheros 661630 2019. július 25. 23:15
Válasz erre
Közben meglett, bocsi.
A 44 -es, a 42 -es pótlásra érkezett. Nincs most 42 -es oldalszámú gépünk.

Üdv.: pmheros
pmheros 661629 2019. július 25. 23:05
Válasz erre
Üdv!

Tudja esetleg valaki, hogy a régebbi 44 oldalszámú Gripen -ünknek mi volt a gyártási száma ? (39.853?)
Ez helyett kaptuk ugye pótlásra 2016.07.01 -én a 39.843 -at, ami szintén a 44 -es oldalszámot kapta.

Előre is köszönöm!
spupek 659765 2019. május 24. 13:32
Válasz erre
Sziasztok! Nem tudja valaki hogy ma délután repkednek e a vasak Pápán? Köszi!
Sennás 659041 2019. május 6. 14:49
Válasz erre
Rumcájsz_52 658970 2019. május 5. 12:49
Válasz erre
Murmuc 658915 2019. május 4. 08:49
Válasz erre
Üdv Rumcájsz!
Pontosabban a "kacsa" kormánylap mozgása érdekelne, futó becsukás után. Hova melyik elevon mozgásba dolgozik be?
Egy "kimerítőbb" cikket olvastam htka.hu/static/content_images/pdf/JAS-39.pdf ami ebben a témában kicsit ellentmondásos!
Nagyon sok videót végignéztem, ahol a téma követhető, az néhány belső kamerás felvétel.
Tudom a dolog elég komplex, a digitális vezérlésnek köszönhetően, de talán vannak főbb momentumai!
Rumcájsz_52 658834 2019. május 1. 23:27
Válasz erre
Attól függ mennyire részletes infókra van szükséged, pontosan mi érdekel a Griffmadárból?
Murmuc 658781 2019. május 1. 11:08
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Van itt olyan aki a Gripen irányításának, kormányfelületek funkciói terén részletesebb tudással bír?
mcs 657029 2019. március 14. 13:09
Válasz erre
mcs 656997 2019. március 13. 13:21
Válasz erre
Sennás 656807 2019. március 8. 10:07
Válasz erre
Nyíregyháza felett most húzott el egy együléses. Elment Tokaj(?) felé.
MoMi 656794 2019. március 7. 18:28
Válasz erre
bgyasoldier 653549 2019. január 2. 06:34
Válasz erre
Szabadságon van a háromnegyed magyar sajtó, hogy december 21-es hírt, rá 10 napra hoznak le? :D
Sennás 653533 2019. január 1. 19:25
Válasz erre
Csak egy fél mondat:) hamar lecsaptunk rá.

"Ellen Molin, a Saab üzleti és támogatási üzletágának vezetője azt mondta a lapnak, hogy ez egy fontos áttörés a Saab számára, mivel ez a DAM első megrendelése."
vini 653510 2019. január 1. 11:47
Válasz erre
Sziasztok!
B.U.É.K.!
Azok a régi keszis emlékek... :)
Legalább többször lehet látni majd a Gripen repüléseket mert véleményem szerint erre fele ritkábban repülnek..Így most legalább kicsit vissza hozzák a régi szép időket mikor nap mint nap lehetett látni MIG.-eket.
Üdv:
Vini
sárkányos 653503 2019. január 1. 10:27
Válasz erre
Az általad megjelölt állóhelyek felújításra szorulnak azért lettek parkolók. A Gripen fedezékeknek már van helye a reptér aktív területén. A bokszokban pedig reptérkarbantartó eszközök valamint a Boing cég eszközei vannak tárolva.
spupek 653502 2019. január 1. 10:15
Válasz erre
Nem ide, hanem a régi keszi helyére, a képen látható gurulóút déli részére. Én pár éve amikor làttam nem lomok, hanem eszközök voltak bennük.
Sennás 653499 2019. január 1. 09:53
Válasz erre
hangár
hangár

Pápán akkor most "ide" ezekre a beállókra szerelnék fel? A sok kocsival el kell állni meg a 2db Mig21 is eltolni:) Ott legalább 11 fedett beton bunker beálló van akkor azok zöme már tele van lommal?
spupek 653496 2019. január 1. 08:53
Válasz erre
Véleményem szerint az áttelepüléskor készenlétet adó gépek számára vásárolnak 2-3 db-ot, mert Pápán már nincs erre megfelelő hely. A gépek tárolását meg tudják oldani a régi fedezékekben, mert 2-3-4 gép is befér egy-egy fedezékbe. Ha jól tudom most a C-17 gépek kiszolgálására szükséges + reptér kabantertáshoz szükséges eszközöket, gépeket tárolják néhányban.
Weizi 653494 2018. december 31. 23:57
Válasz erre
cenci 653493 2018. december 31. 23:31
Válasz erre
Maradt még vagy 10 betonhangár Pápán nem ? Vagy még bontottak el belőlük ? Mondjuk a 14 gépre nem elég ,de gondolom az összes géppel nem települnek át .
lacipapa 653491 2018. december 31. 22:44
Válasz erre
Minden bizonnyal,PÁPA bázison lesznek fel állítva.
2019-re lesznek meg,tehát amikor a kecskeméti bázist kezdik korszerűsíteni-átépíteni.
Akkor települnek át Pápára a Gripenek!
A hírek szerint!
Sennás 653488 2018. december 31. 21:32
Válasz erre
sanyi 646317 2018. június 27. 08:49
Válasz erre
Üdv!
Köszi a gyors választ! Totál meg lehet érteni, köszi az infót! Hogy miért nem gondoltam erre magamtól...
Rumcájsz_52 646316 2018. június 27. 08:47
Válasz erre
A buta bombán nem tud meghibásodni az irányító rendszer, mert nincs is olyan rajta! Max ha a pilóta kicsit korán vagy későn oldotta vagy rosszul állított be valamit a célzókészüléken 100-400m-el a cél mellé ment, és ennyi, a hortobágyi bombázó-lőtéren elfért - de ma ott természetvédelmi terület van! :-) A lézer-vezérlésű bombán van irányító-kormányzó rendszer, és messzebbre siklik mint a hagyományos szabadesésű bomba, a Maverick meg rakétahajtással még messzebbre megy - de nem biztos, hogy jó irányba, ha megbolondul a vezérlése (mert ugye ami elromolhat, az egyszer el is fog romlani). Nem véletlen, hogy a Szu-22 H-25L lézervezérlésű rakéta-lövészetét is Lengyelországban végezték anno, ott vannak nagyobb üres placcok meg tenger is ilyen célra.
Üdv R.
borisz 646313 2018. június 27. 08:40
Válasz erre
Az aktakukacok nem merték bevállalni.
sanyi 646312 2018. június 27. 08:32
Válasz erre
Hali!
A földi célpontok miatt is külföldre kell menni? A "buta" bombák, rakéták idején - tudtommal, ha tévedek, elnézést - itthon is volt lövészet, most meg a precíziós fegyverek korában nincs? Vagy csak simán gazadasági oka volt - ha már a légiharc miatt megy, akkor ott hajigálja el azokat is?
Weizi 646306 2018. június 26. 23:07
Válasz erre
Ez történt most!
www.youtube.com/watch
Safranek 635691 2017. november 27. 20:17
Válasz erre
Köszi
4WD 635667 2017. november 27. 08:12
Válasz erre
Haliho!

A "Kék Kobrá"-ban ( Játék makett Centrum) kapható az egy- ill. kétüléses változat is.

Revell - Saab JAS-39C Gripen 1:72 (4999)
Revell Saab JAS-39D Gripen Twinseater 1:72 (3956)
Safranek 635599 2017. november 25. 08:40
Válasz erre
piratvitorla 635598 2017. november 25. 07:56
Válasz erre
De figyelj rá, hogy ne a régit...
Safranek 635597 2017. november 24. 22:31
Válasz erre
köszi
sárkányos 635596 2017. november 24. 21:32
Válasz erre
Safranek 635595 2017. november 24. 21:31
Válasz erre
Köszi. Akkor nem veszem meg.
Melyiket érdemes helyette?
dzsonybravo 635587 2017. november 24. 19:53
Válasz erre
Italeri szerszámos. Dolgozni kell vele rendesen, de lehet ettől függetlenül szép makettet csinálni. A törzs egyik fele hosszabb mint a másik, a pilóta fülke kabinteteje szélesebb a törzsnél meg van pár apróság.
Safranek 635579 2017. november 24. 18:57
Válasz erre
Tamiya Grippen-t érdemes megvenni? (1/72, magyar).
sanyi 627103 2017. április 26. 19:12
Válasz erre
Hátha vééééégre szakítanak az eddigi "színekkel" és az ővéik valamilyen másmilyen festésben fognak pompázni.:) A Szu-25-ösök színei nagyon szépek lennének!
Zoli 627095 2017. április 26. 16:04
Válasz erre
mcs 623821 2017. február 23. 08:09
Válasz erre
migfun 620438 2017. január 3. 11:31
Válasz erre
jbr44034
jbr44034
jbr44034
jbr44034

Gyorsreagálású matricagyártás, annak, aki 1/48-ban, vagy 1/144-ben szeretné:
Hungarian JAS39 Gripen with NTM 2016 Puma tail art
Art.no JBR48009
Brand JBr decals
Scale 1/48
Itt láttam meg:
www.rebell.com/nyheter/hungarian-gripen-with-ntm-2016-puma-tail-art-1.html
Sennás 619593 2016. december 17. 18:22
Válasz erre
Helló! Híradóban mutatták a kényszertszállt 30 oldalszámú gépünk hazajött a nagyjavitàsból. Hurrá teljes a flotta!
pmheros 619434 2016. december 14. 11:45
Válasz erre
ILS áthelyezés
ILS áthelyezés

Tisztelt Gripen -t építő makettezőtársak figyelmét szeretném felhívni egy apróságra. Képeket nézegetve több madarunkon is a korábbi állapothoz képest lejjebb és előrébb "csúszott" az ILS antenna. Ezidáig a 34, 36, 39, 40, 41 -es oldalszámú gépekről készült fotókon észleltem a változtatást. (A csere 44-es eleve már így jött)

Üdv.: pmheros
pmheros 617142 2016. október 30. 16:33
Válasz erre
Ahogy Zoli is mondja, az Italeri még az (A) B verziót formázza. Így például a keréktárcsák az újabb C/D verziókon már másmilyenek, tehát cserélned kell. Vagy ott van a segédhajtómű, ami miatt a bal oldalon kövérebb a szárnytő vége (neked kell kialakítani). Az után tankoló berendezés becsukva, kb 2 panelvonal. A svéd C/D verziótól különböznek a magyar C/D -k például a NATO kompatibilis fegyverfelfüggesztőkben és indítósínekben, ezeket is cserélni/megépíteni kell.

Amiben az iteleri az A/B egyébként is gyengére sikeredet: az a jelképes GSF redőny, az eredetire nem emlékeztető katapultülés, vagy a dundi Amraam rakéták. Az orrfutó is hosszúra van állítva, abból is venni kell el, mert látványosan emeli az orrát.
pmheros 617140 2016. október 30. 16:21
Válasz erre
Nem találtam öntőkeret fotót az italeri B -ről, ezért nem mertem egyértelműen azonosítani a Bilek -kel. Ellenben volt Italeri A -m, amin pont ezek voltak a jellegzetes hibák, ezért csak idáig merészkedtem a feltételezésekben.

Üdv.: pmheros
Zoli 617139 2016. október 30. 16:19
Válasz erre
Konkrét hibalistát nem tudok, de ha jól rémlik ez még a korai A/B verzió alapján készült, szóval nincs légi utántöltő cső és másak a pilonok is, meg az antennák is eltérhetnek. Sok apró eltérés lehet, szóval majd a szakik megmondják a tutit.
z
szilrobi 617137 2016. október 30. 15:53
Válasz erre
Sziasztok!
Igen, erről a makettről van szó. Kevés pénzből, gyári matricákkal építhető belőle magyar kétüléses. Valami "hibalista" esetleg? Nem vagyok szegecsszámláló, csak a durva hibák érdekesek számomra.
Üdv,
Robi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22.