<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31. |
Zebi | Adatlap | 439231 | 2008. április 7. 17:07 | ||
SHBalage | Adatlap | 439230 | 2008. április 7. 16:12 | ||
Igaz. Csak a koncepció 30-as évekbeli, maga a típus az évtized végén született. Valahogy mégis lelőttek ezek az "ócska" kétfedelüek jónéhány a Seversky P-35-össel(ugye ennek a gépnek a "leszármazottja" a Héja) nagyjábol egykorú, náluk "modernebb" orosz alsószárnyast. | |||||
SHBalage | Adatlap | 439229 | 2008. április 7. 16:03 | ||
Ltg.! Abszolút egyetértek. "Ha pedig az eredményesség felől közelítjük a dolgot, a szipi szupi hű de innovatív(35-ben) Re 2000-es a nyomába sem ér a CR 42-nek." Ez az idézet így teljes. Lehet, hogy rosszul tudom, de mire a magyar "Héjják" elkészültek, már csak vadászgyakorlónak használták őket. Harci bevetést tudtommal az olasz gyártású gépek repültek a keleti fronton több-kevesebb sikerrel. Az amerikai bombázók ellen Héjával felszálló néhány "szent őrültet" nem számítva a magyar Héjáknak nem nagyon volt dolga ellenséges gépekkel. A CR 42-esek ezzel szemben jócskán és eredményesen(a Héjáknál eredményesebben) kivették a részüket a Szovjetunió elleni hadjáratból. Szó sincs róla, hogy a magyar változat azért lett volna rossz, mert magyar. Mint ahogy már írtam: A Re 2000-es"...a gyártás...szempontjából meghatározó típusa a magyar történelemnek." Üdv! Balázs Ps. Remélem ez nem off. | |||||
Zebi | Adatlap | 439228 | 2008. április 7. 09:23 | ||
Természetesen fontos típusunk volt a CR.42 is. De továbbra is fenntartom azt a véleményemet, hogy egy a szolgálatba állásakor is elavult, kezdetektől maximum csak a második vonalba alkalmas gépről van szó. Az nem igaz, hogy a 30-as évek közepén született volna, valójában 39-ben állt először szolgálatba, abban a korban amikor a kétfedelűek csillaga már rég leáldozott. A kétfedelűek között jó típusnak számított, de nem azokkal kellett megmérkőznie. | |||||
Ltg. | Adatlap | 439227 | 2008. április 7. 09:08 | ||
Zebi, SHBalage! Sok tekintetben igaz amit írtok a magyar alkalmazásban álló olasz tipusokról, de azért nézzük a tényket: 1. A CR42 korának egyik legkifinomultabb kétfedelüje volt! Kifejlesztésénél, rendszeresítésénél egy koncepció (az olasz harcászat és szokások)érvényesültek. HA elolvassátok az észak- afrikai és az oroszországi alkalmazásukról szóló írásokat talán árnyalódik a kép. 2. A RE2000- re főleg az a sommás megállapítás nem igaz, hogy "Re 2000-es a nyomába sem ér a CR 42-nek. Pláne, ha a magyar gyártásúakat vesszük" Más felfogás, más koncepció szülötte! Magas szárnyterhelésű, igen korszerű strukturális elveken alapuló és gyártástechnológiai értelemben is helyénvaló tipus. Nem is igazán vethető össze a CR-rel! A magyar gyártás bizony valóban nagy technológiai előrelépés volt itthon és egyik legfőbb érve az ismert olasz minőség javítása volt, amit sikerült is elérni. Tény hogy a magyar gyártású Bf.109-esekért közelharcot vívtak a német vadászegységek ellátó részlegei, éppen a minőségük miatt. A Héja II-eseket talán más szakmunkások csinálták? Ez vicc! A Reggiane mindaddig amíg a harctér le nem strapálta őket gerincét képezték az MKHL-nek. Sokáíg írhatnám még, de azt hiszem ennyi is elég, hogy belássuk, hogy valamiről gyors itéletet mondani könnyű, de nem biztos, hogy megalapozott! Üdv, LS | |||||
Tibcsi | Adatlap | 439226 | 2008. április 7. 05:35 | ||
Thank You! :) The Albatros, Delfin and the MiG-21 is KP kit, Mi-24 and Gripen is Revell/Italeri, MiG-29 is Airfix and Su-22 is Bilek/Italeri kit. All in 1/72 scale. Tibor | |||||
Adam | Adatlap | 439225 | 2008. április 7. 05:02 | ||
Very nice collection. Thank you for sharing. Which kit of the Albatross is that one? Adam | |||||
SHBalage | Adatlap | 439224 | 2008. április 4. 13:01 | ||
Vagy éppen a biplán vadászok csúcsa. Ha pedig az eredményesség felől közelítjük a dolgot, a szipi szupi hű de innovatív(35-ben) Re 2000-es a nyomába sem ér a CR 42-nek. Pláne, ha a magyar gyártásúakat vesszük. Mind a kettő típus a 30-as évek közepének terméke, a háború idejére jócskán avultak voltak, a CR 42-es pedig szemmel láthatóan idejétmúlt is. Félreértés ne essék, imádom a Héját(építettem is már), de inkább a gyártás, mint az alkalmazás szempontjából meghatározó típusa a magyar történelemnek. | |||||
Samee | Adatlap | 439223 | 2008. április 4. 12:59 | ||
Üdv! Sztem még idefér a Focke-Wulf Fw-190 illetve a Stuka is. Sam | |||||
Zebi | Adatlap | 439222 | 2008. április 4. 12:41 | ||
A Re-2000 egyértelmű: itthon is gyártottuk, ezért számunkra jelentősebb típus, még ha a teljesítménye nem is kimagasló. A CR.42 nagyon finoman szólva repüléstörténeti zsákutca, a kor technikai színvonalától messze elmaradt már születése pillanatában is. | |||||
SHBalage | Adatlap | 439221 | 2008. április 3. 21:11 | ||
Azt hiszem, a CR 42-est sem szabad kihagyni, ha már a Re-2000-es ide fért. | |||||
Zebi | Adatlap | 439220 | 2008. április 3. 19:00 | ||
CR.32 Re-2000 Bf-109 Me-210 MiG-15 MiG-21 Mi-8/17 | |||||
makettes | Adatlap | 439219 | 2008. április 3. 18:54 | ||
Ezt a sort kiegészítem ezekkel:IL-10,Mi-1,Mi-24,An-24,An-26 Üdv- makettes | |||||
Solo | Adatlap | 439218 | 2008. április 3. 18:46 | ||
Helló! Számomra ezek a "nagy" tipusok: Bf-109 Mig-15 Mig-17 Mig-19 Mig-21 Mig-23 L-29 Su-22 L-39 Mig-29 Ka-26 Mi-4 Mi-2 Mi-8/17 Meg a többi. :) | |||||
Puffyn | Adatlap | 439217 | 2008. április 3. 18:20 | ||
Sziasztok! Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy szerintetek melyek voltak a magyar légierő (a kezdetektől napjainkig ,1938-tól) - legismertebb - legjobb - leghíresebb gépei? Azért kérdezem mert a II. vh-s gépekkel nem is vagyok tisztában mi is volt nekünk. A háború utáni korszak már ok. Szóval ha tudtok irjatok nekem kb. 10 típust ami szerintetek a légierő nagyjai között említhető. Segítségetek előre is köszönöm Puffyn | |||||
Miggyuri | Adatlap | 439216 | 2008. március 23. 16:31 | ||
Az Aerohistóriában volt róla valami komolyabb cikk, ha jól dereng. Abban szerepelt a zsákmányul ejtés körülményeiről pár dolog. Miggyuri | |||||
Fodi | Adatlap | 439215 | 2008. március 23. 10:38 | ||
Valamirevaló makettező AutoCad-el dolgozik... :) Kiváncsi vagyok a végére, hajrá! | |||||
Podva | Adatlap | 439214 | 2008. március 23. 07:19 | ||
Miggyuri | Adatlap | 439213 | 2008. március 23. 06:21 | ||
Podva! Ez az amit a románoktól zsákmányoltak derék vörösőreink? Miggyuri | |||||
Ákos | Adatlap | 439212 | 2008. március 22. 20:45 | ||
10 új makett került fel: www.hunkits.extra.hu/ | |||||
Podva | Adatlap | 439211 | 2008. február 20. 13:32 | ||
Hali Belekezdtem egy magyar Nieuport 17-be A fotómasinám átmenetileg üzemképtelen, így a makettról nem tudok képet küldeni, de a felégjelzés méretezésénéről, ahol most tartok igen. A fotó (köszönet érte Bernát D.-nek) arányai alapján próbálom rárajzolni a méretarányos rajzra a felségjelzést. Üdv Podva | |||||
Zebi | Adatlap | 439210 | 2008. február 7. 09:53 | ||
Kösz, ezt nem is tudtam, majd utánajárok. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 439209 | 2008. február 7. 09:47 | ||
A lengyelek kiadták az a-t is. Igaz, nem tegnap. Miggyuri | |||||
Zebi | Adatlap | 439208 | 2008. február 7. 09:32 | ||
Megjött Becze Csaba új könyve, és megtaláltam a képet a magyar PZL P-11-ről. Ez P-11a típusként van jelölve itt is, viszont a makettgyártók csak a "c" verziót adták ki. Úgy néz ki, hogy elég rendesen át kellene alakítani például a Mirage makettet, hogy P-11a legyen belőle, Kár, pedig jól nézne ki ez a gép magyar színekben. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 439207 | 2008. január 22. 17:50 | ||
Nem tudtam, hová tegyem, talán ide illik a leginkább. :) Megtelt az első magyar polcom, amin csak magyar felségjellel repült gépek vannak 1/72-ben. A Gripen némileg kakukktojás, mert őrajta még svéd felségjel van, de dobozban már ott a magyar Griffmadár is. :) Még egy polcot el fognak foglalni a még dobozban lévő gépek, a Mi-8, a Mi-1, Mi-2, Mi-4, Jak-52, Z-142, Po-2, Szu-22UM-3, MiG-21bis, -21UM, -21F-13, MiG-23, még egy Alba és még egy 29-es (NATO festéssel)... És akkor még ott vannak a 48-asok... tragédia. :-)) | |||||
Zebi | Adatlap | 439206 | 2008. január 22. 09:28 | ||
Köszönöm, én is valahogy így gondoltam, de nem voltam biztos benne. | |||||
Podva | Adatlap | 439205 | 2008. január 22. 09:11 | ||
Szia Szerintem meg biztos hogy felfestették a trikolort ís a farokrészre, hiszen az utasítás (ebből a szempontból) egyértelmű volt: a keresztel együtt ezt is előírta. Nem volt reális hogy csak a parancs egyik felét hajtsák végre. Azokban az időkben itt a hátországban még a rejtés sem volt alapkövetelmény, nem úgy mint a későbbiekben, amikor már elhagyták késői G messereken a farokfestést. Szerintem fotó hiányában csak egy kevéssé valószínű spekuláció a farok csíkozás nélküli D messer. Üdv Podva | |||||
Zebi | Adatlap | 439204 | 2008. január 21. 20:37 | ||
Postával együtt tíz környékén volt. | |||||
borisz | Adatlap | 439203 | 2008. január 21. 20:28 | ||
mennyiért jött? | |||||
Zebi | Adatlap | 439202 | 2008. január 21. 19:37 | ||
Igen, elképzelhető. CA=Classic Airframes. | |||||
borisz | Adatlap | 439201 | 2008. január 21. 19:34 | ||
Elképzelhető, hogy később került rá a háromszín.(Szerintem legalább is) A CA mit takar, milyen gyártót? | |||||
Zebi | Adatlap | 439200 | 2008. január 21. 19:24 | ||
Megjött végre a CA Bf-109D-m, benne a V6+02 jelzéseivel. A kérdés az lenne, hogy ezen a gépen is volt-e piros-fehér-zöld csíkozás a vezérsíkokon? Tudom hogy a képeken (azon a kettőn) nem látszik, de uge valószínűleg rajta kellett lennie. Az útmutatóba valamiért feltételesen írták bele ezeket a jelzéseket. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 439199 | 2008. január 3. 18:15 | ||
Szia Viktor! Jobban megnézve a fotót rájöttem, hogy tévedtem! Neked van igazad! | |||||
Podva | Adatlap | 439198 | 2008. január 1. 23:09 | ||
Szia Balázs! Én is előástam a régi Aero Magazinjaimat. Ne haragud, hogy kijavítalak, szerintem amit te magyar Si 204-nek vélsz az a méretek és az oldalszám alapján is inkább egy Arado Ar 96B lehet( G.9+04 (84?) A Cikk hivatkozik egy alacsonytámadás során készült fotóra ahol az égő messerek előterében látszik egy magyar Si 204. A Messer könyv 91. oldalán talán megtaláltam ezt a képet (a fotó pici és raszeres is) de én a német hasábkeresztet vélem látni rajta. Szerintem a magyar gépeket fotórol csak a stammkennzeihen-eik alapján lehet majd beazonosítani(BP+FP, UR+AZ, DT+VV bár az utólsó állítólag agy Bf 109-hez (is) tartozott) Üdv Viktor (Podva) | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 439197 | 2008. január 1. 20:04 | ||
Siebel-ről volt egy fotó régebben az Aeromagazinban. A háttérben látszik a magyar keresztes gép. | |||||
Zebi | Adatlap | 439196 | 2008. január 1. 17:47 | ||
Kösz, minkettőtöknek. Valóban megvan a 2 kép nekem is a D-ről, a Punka-könyvben szereplőt elfelejtettem. | |||||
Podva | Adatlap | 439195 | 2008. január 1. 17:03 | ||
Sziasztok! Először is BUÉK Én is csak RLM70/71 színű fehérkeresztes JU 87A-t abrázoló fotóval találkoztam. A Mushroom Magyar stukákkal foglalkozó könyve szerint a B-k sem hagyományos magyartarka festéssel repültek, hanem a könyv szerint a szabványos 71/70-re utólag felvitt barna szinnel (ezt azért nagyon félve írom le) Magyar 109D ről két fotót ismerek egyik a V.6+02-es elég gyakori fotó, a Másikat csak a Punka féle Messer könyv 9. oldalán látható a képaláírás szerint a V.6+01-es de a fotó minősége miatt ez nehezen eldönthető. Csak a gép hátsó része látszik, az is félig takarásban. A 109K szerintem rossz tipusazonosítás következménye lehet, a fennmaradt dokumentumok alapján nem rendelkezett az alakulat olyan gyári számú géppel, ami a K sorozatba tartozott volna. Az állítólagosan íly módon "szerzett" Siebel 204-ek viszont szerepelnek a már említett Punka könyvben (igaz fótó ezekről sem ismert). Üdv Podva | |||||
Ákos | Adatlap | 439194 | 2007. december 31. 21:19 | ||
1. Szerintem csak zöld színekkel repültek, mert később kaptuk, mint a B verziókat. Tudtommal csak az első két B kapta a háromszínű festést. 2: Én is csak egyről láttam eddig fotót, arról is csak egy képet. 3: Még nem láttam magyar K Messzer fotóját, amíg nincs fotó, addig csak legenda. | |||||
Zebi | Adatlap | 439193 | 2007. december 31. 15:11 | ||
Sziasztok! Lenne néhány kérdésem, amiket az elmúlt 1-2 hónapban gyűjtöttem. 1. kérdés: Volt néhány magyar Ju-87A, képeket is találtam róluk. A kérdés az lenne, hogy repült-e nálunk ez a gép a háromszínű kamóval? Találtam egy rajzot ezzel a mintával, de az lehet a fantázia szüleménye is, képet eddig csak sötétzöldről láttam. 2. kérdés: Magyar 109D-ről eddig csak egy képet találtam, van több is? 3. kérdés: "Én kétszer mentem vissza Tullnba Siebellel, de mindkét alkalommal német felségjeles, vagyis fekete keresztes vadonatúj K-4-es változatú Messzerekkel tértem vissza. A felségjeleket Raffeldingben azonnal átfestettük a saját színünkre..." Ez valóban előfordulhatott, ha igen, van-e fotó ilyen gépről? | |||||
Ákos | Adatlap | 439192 | 2007. november 25. 16:42 | ||
Új makett a Hunkits oldalon: Robi fantasztikusan részletezett Re.2000 makettje: www.hunkits.extra.hu/models/pre1945/re2000_2/index.htm | |||||
Zebi | Adatlap | 439191 | 2007. november 24. 11:58 | ||
Ez már téma volt kb 100 hozzászólással ezelőtt is, lapozz vissza egyet. | |||||
borisz | Adatlap | 439190 | 2007. november 24. 11:46 | ||
úgy olvastam, hogy az aca G-1 e valójóában G-2 | |||||
vfrtom | Adatlap | 439189 | 2007. november 24. 00:39 | ||
Helló! Itt is fel tenném a kérdést amely elhangzott az égbolt meghódítóiban. A Makettstúdió egyik füzetében olvastam hogy a háború végén felállítottak egy riadószázadot JU-87 G-1 esekból.Erről van-e valakinek infója ,hogy milyen festéssel láthatták el őket meg a lajstromszám mi lehetett?A füzet azt írta , hogy a pilóták saját szakálra ZB 01-tól számozták . Köszi vfrtom Amúgy Academy 1/72 Ju-87 G-1 lenne az áldozat. | |||||
Ákos | Adatlap | 439188 | 2007. október 8. 21:02 | ||
Hosszú szünet után két új makett a Hunkits oldalon: He-112, Xcrafttól: www.hunkits.extra.hu/models/pre1945/he112_2/index.htm Ju-87, Jan Goormans (Belgium) munkája: www.hunkits.extra.hu/models/pre1945/ju87_2/index.htm | |||||
RPG | Adatlap | 439187 | 2007. szeptember 20. 11:53 | ||
Kösz Ákos! Asszem inkább maradok a lengyel változatnál.:) Üdv:RPG | |||||
Akos | Adatlap | 439186 | 2007. szeptember 19. 22:29 | ||
RPG! 1 db PZL P11.es-ünk volt, ez "a" változat. Nagyon sok részletében eltér a "c"-től, szinte minden részletét át kell faragni. A függőleges vezérsík, a szárny, a törzs, a fegyverzet, ezek mások, mint a "c". A Monografie Lotnicze típuskönyvében nagyon jó rajzok vannak a különbségekről. | |||||
RPG | Adatlap | 439185 | 2007. szeptember 19. 21:26 | ||
Köszi SHBalage! | |||||
hcsabo | Adatlap | 439184 | 2007. szeptember 19. 21:25 | ||
A Punka-Sárhidai féle Magyar sasok könyvben is van egy többnézeti rajz festési útmutatóval erről a gépről (PZL P-11a G-191). (Bár nem tudom, mennyire hiteles...) | |||||
hcsabo | Adatlap | 439183 | 2007. szeptember 19. 21:21 | ||
Köszi SHBalage! Az általad említett gépekről nekem is vannak fotóim. A Pro Modell második különszámában van egy kép egy teljesen burkollt orrú Weihéről, de sem a felségjelzés, sem a lajstromozás nem látszik. A gép előtt viszont egy magyar jelzésű teherautó van. A felirat KP-1-es változatként említi, de én ilyen változatról nem tudok. Viszont teljesen C-változatnak néz ki. Ebből gondoltam, hogy esetleg létezhetnek hasonló képek magyar C-Weihéről. | |||||
SHBalage | Adatlap | 439182 | 2007. szeptember 19. 21:16 | ||
Volt "c-nk" is? Ez egy a. wp.scn.ru/en/ww15/f/237/73/0/1 Találsz még néhány "a-t" az Ákos által linkel oldalon is fekete fehérben. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Én 17 (vagy 19) légigyőzelemről tudok, amit CR.42-esek értek el a keleti fronton, és ennél többről, amit Re-2000-el. Milyen forrást nézel?