<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17. |
Bill | Adatlap | 455486 | 2007. december 30. 20:23 | ||
hajókovács | Adatlap | 455485 | 2007. december 30. 19:55 | ||
szia Kalóz Amint be tudom szkennelni a régi papir fotókat küldöm a képeket , éppen a vizrebocsájtását fotóztam le 14 képben amig lecsuszott a sólyárol. Az a hajó amiről beszélek 1989. májusában épült Nigéria - i rendelésre , Pulában. | |||||
Kalóz | Adatlap | 455484 | 2007. december 30. 19:47 | ||
vpe! Ha rosszul sikerül a méretezése, alakja, elég nagy ellenállást is gerjeszhet. Kishajókon meg amúgy is nem sok értelme lenne. Kalóz | |||||
Kalóz | Adatlap | 455483 | 2007. december 30. 19:45 | ||
Szia, Hajókovács! Az a 360 m kicsit soknak tűnik egy 70 000 BRT-s hajónak. Kalóz | |||||
vpe | Adatlap | 455482 | 2007. december 30. 18:26 | ||
ja , és miért nincs ilyen minden hajón pl. kis vitorlások stb... ?? | |||||
vpe | Adatlap | 455481 | 2007. december 30. 18:23 | ||
aha köszi , azthittem valami radar cucc van benne, pl.: a zátonyok miatt, sípol ha akadályt lát , mondjuk lehet hogy van benne | |||||
Bill | Adatlap | 455480 | 2007. december 30. 18:03 | ||
Angolul "bulbous bow"-nak hívják. Korábban volt már szó róla ebben a topikban, röviden és tömören a hajó vízzel szembeni ellenállását csökkenti ami ezáltal többek között nagyobb sebességre lesz képes. | |||||
Atesz | Adatlap | 455479 | 2007. december 30. 18:01 | ||
Szia! Nem vagyok profi, de szerintem a "bulbaorr"-ra gondolsz. Ez arra szolgál (ha jól tudom), hogy a hajó előtt mesterséges hullámot keltsen és így a hajótest már egy állandó hullámvölgybe tud jutni. Bővebbet (Hajók hidrodinamikája) itt találsz, kép a 22. oldalon rht.bme.hu/~gyozo/dir/J%E1rm%FB%E1raml%E1stan/haj%F3k%20hidrodinamik%E1ja%203.0%20-%20sz%EDnes.pdf Atesz | |||||
vpe | Adatlap | 455478 | 2007. december 30. 17:44 | ||
Azt kérdezném a profiktól hogy a nagy hajók orrán alul az a bumszli micsoda? nemtommi de jólnézki azbiztos | |||||
Bill | Adatlap | 455477 | 2007. december 30. 17:30 | ||
Közben én is elkezdtem egy új makettet. Kicsit félretettem a Titanic roncsot, mert a karácsonyi ajándékomat egyszerűen muszály volt elkezdenem.:) Egyenlőre maradjon titok. Elöljáróban csak annyit, hogy teljesen más lesz mint az eddigi makettjeim, de azért maradtam a polgári hajóknál...:) Képek és infók hamarosan. és persze BUÉK Mindenkinek!!! Bill | |||||
Bill | Adatlap | 455476 | 2007. december 30. 17:19 | ||
Üdv mindenkinek! Örömmel olvasom, hogy ez a tanker téma sokunk fantáziáját megmozgatta. Én egy Knock Nevist (a jelenlegi legnagyobb hajó a világon) szívesen látnék a polcomon. Elég lenne 1:600-ban is, úgy is lenne vagy 80 centi hosszú.:) hajókovács! Én is tisztelettel elfogadnám a képeket és rendkívüli módon örülnék ha látnék még egy Titanichoz hasonló műalkotást elkészülni. Chevy! Elég pihent, de van valóságalapja. Egyszer láttam egy süllyedő Queen Mary-t. Na annak nem volt.:) sszabi! erre gondolsz? youtube.com/watch | |||||
ChevyG | Adatlap | 455475 | 2007. december 30. 16:30 | ||
sszabi | Adatlap | 455474 | 2007. december 30. 15:52 | ||
Üdv! Nem tudja valaki, h honnan tudnám letölteni azt a jó kis animációt amiben a Titanic sűllyedését mutatják?Tudjátok a Cameron féle filmben van az benne. | |||||
vpe | Adatlap | 455473 | 2007. december 30. 13:26 | ||
hopp , most látom több ezer $$ | |||||
lucky | Adatlap | 455472 | 2007. december 30. 13:21 | ||
ja ez 282-re ment | |||||
lucky | Adatlap | 455471 | 2007. december 30. 13:20 | ||
Jó kérdés... A készlet megvan. Előzetesen ennyi derült kis számomra: A korlátok biztos,h cserére szorulnak, a fedélzeten lévő csöveket is le fogom cserélni drótra. A pontosság meg majd menet közben kiderül. | |||||
vpe | Adatlap | 455470 | 2007. december 30. 13:18 | ||
huha, 1:200 ban 360 méter -> 1,8 méteres makett, az komoly, szívesen várom a képeket, | |||||
vpe | Adatlap | 455469 | 2007. december 30. 13:16 | ||
vpe | Adatlap | 455468 | 2007. december 30. 13:15 | ||
naon komoly az a csónak, műa. ból miért nem csinálnak ilyet? | |||||
hajókovács | Adatlap | 455467 | 2007. december 30. 12:39 | ||
A tanker kérdéshez csak annyit , hogy Én is szeretnék a titanic után egy tankert épiteni.Van is némi tapasztalatom benne , valamikor régen , majd husz éve , dolgoztam több tanker épitésén is , az akkor még jugoszlávia Pula -i Uljanik hajógyárban , van is egy pár fotóm is csak akkor még nem digitálisan készült , de igérem , hogy beszkennelem és beküldöm.Azok a hajók 7O OOO Brt. voltak a hosszuk 36O méter hosszuak , talán még a rajzot is meg tudnám szerezni.Nem lenne kicsi még 1:2OO ban sem. Szóval , mikor kezdjük?Azért elötte szilveszterezzünk egyett. BUÉK mindenkinek | |||||
lucky | Adatlap | 455466 | 2007. december 30. 11:22 | ||
lucky | Adatlap | 455465 | 2007. december 30. 08:26 | ||
vpe! Műa-ból szerintem sincs. Papírból viszont van. | |||||
Bill | Adatlap | 455464 | 2007. december 29. 21:50 | ||
Hello! Szerintem tankere senkinek sics, mert ha jól tudom nincs ilyen készlet. Max. ha valaki szkreccsel egyet. Én is megnéznék egy 1:400-as Knock Nevist. Lenne vagy másfél méter hosszú.:) Itt egy link a Maritime Replicas boszorkánykonyhájából: maritimereplicas.com/tankersAndCarriers.htm Bill | |||||
vpe | Adatlap | 455463 | 2007. december 29. 21:31 | ||
hellósztok valaki van itt aki csinált már valamilyen óriástankert? +nézném a remekművet | |||||
sszabi | Adatlap | 455462 | 2007. december 27. 17:50 | ||
Bill köszi a linkeket! Azért szerintem a fekete jobban áll a Britannicnak mint ez a "kórház" fehér .Szerintem én maradok a piros-fekete-fehér verziónál.Lehet h nem nézett úgy ki soha, de mi lett volna ha... alapon építkezek ebben az esetben. Mégegyszer köszi a segítséget! | |||||
Bill | Adatlap | 455461 | 2007. december 27. 15:01 | ||
Bocsi, rossz a link. Ezt próbáld meg, majd a "MMM's Gallery" menüben keresd meg a Britannic-ot. russellwild.co.uk/settingsail/ | |||||
Bill | Adatlap | 455460 | 2007. december 27. 14:59 | ||
Úgy emlékszem, hogy 1:400-as. Utánanéztem, egy Tom Nicolai nevű fazon készítette őket, a honlapja szerint most nincsen raktáron átalakító maratás, de érdemes vele felvenni a kontaktot. Egy ismerősöm még tavasszal rendelt tőle Olympic szettet és volt neki. oceanlinermodels.com/ A Britannic-al valóban több a munka, mert a fedélzetét teljesen átalakították a Titanic katasztrófa után. Láttam Britannic makettet klasszikus fehér-fekete-piros festésben, de ezzel vigyázzunk mert sosem volt ilyen színű a hajó. erről a makettről van szó: russellwild.co.uk/settingsail/index.php | |||||
sszabi | Adatlap | 455459 | 2007. december 27. 13:25 | ||
Bill az átalakító maratás is 1:400-as méretarány? Mert az nem lenne rossz... De ahogy én néztem a Britannicon kellene a legtöbbet alakítani mert annak a tatfedélzete egészen át lett alakítva. De nekem ugy is tetszik. Amúgy az történelmietlen lenne ha a Britannic is a rendes piros-fekete-fehér festést kapná? | |||||
Bill | Adatlap | 455458 | 2007. december 27. 09:45 | ||
Persze, hogy nem jó ez így. Sajnos a makettgyártók manapság elég mostohán kezelik a polgári hajó témát, a nagyobb utasszállítókról nem is beszélve. Pedig sokan boldogabbak lennénk, ha nem online antikváriumokban kellene túrkálni ősrégi készletek után, de sajna ez a sorsa aki hozzám hasonlóan a hajómakettezés ezen kevésbé divatos ágát választja. Dehogy hülyeség, nagyon jó ötlet!! Az Olympic nem sokban különbözik a Titanictól, a Britannic-al már kicsit több a munka, de van hozzájuk átalakító maratás ha jól emlékszem. Most nem jut az eszembe a gyártó, de valami kisszériás cucc. Ezen az oldalon nézz szét, itt minden makettezéshez szükséges infót megtalálsz a Titanicról és tesóiról: www.titanic-model.com/ Nekem is van egy rakat képem, ha érdekel el tudom küldeni őket. Bill | |||||
sszabi | Adatlap | 455457 | 2007. december 27. 07:29 | ||
Köszi Bill az infót.De akkor sincs ez így jól. Ez a méret nekem tök jó lenne + még árban is viszonylag jó, mert a 1:350-esek nagyon drágák nekem... Így azon gondolkoztam, h a Titanic alapjaiból megépítem a többi tesóját is,akkor lenne 3 szép hajóm.Szerintetek ez hülyeség vagy lenne értelme? | |||||
Bill | Adatlap | 455456 | 2007. december 26. 20:16 | ||
Szia sszabi! Sajnos igaz, a Titanic-on és a Revell Queen Mary 2-én kívül nem nagyon van ilyen hajómakett. Ehhez közelítő méretarányban, kisebb vagyonért (kb. 90 euro), ha szerencséd van megtalálod a Gunze Sangyo féle Lusitaniát, vagy a Queen Elizabeth 2-t. Az előbbi 1:350, az utóbbi 1:450-es. 1:390-es méretarányú a Revell őskorban kiadott SS Brasil, illetve SS Argentina készletei, ezek már szinte beszerezhetetlenek, nagyon ritkán eBay-en felbukkannak. Szép, klasszikus óceánjárók. A szintén Revell féle 1:380-as NS Savannah még kapható (pl. játék-makett.hu), ez csak részben utasszállító. A világ első atommeghajtású személy, illetve teherszállító hajója. Érdekes téma, a készlet sajnos elég öreg. Végül, a német eBay-en néha feltűnik egy szintén Revell féle készlet: a Finnjet komp makettje. Ez 1:400-as. Mutatós darab. Ennyi jutott most eszembe, ezek közül mindegyiket be lehetne tenni egy 1:400-as gyűjteménybe. Üdv! Bill | |||||
sszabi | Adatlap | 455455 | 2007. december 26. 19:52 | ||
Üdv! Nézelődök de nem nagyon találok 1:400-as méretarányban utasszálító hajót. Illetve csak a Titanicot meg a QM2-t leltem meg.De ezeken kívül nincs több uszó szálloda ilyen méretarányban? Ha tud vki ilyesmit akkor szóljon! Sszabi ÉS boldog karácsonyt! :) | |||||
Kalóz | Adatlap | 455454 | 2007. december 14. 21:20 | ||
Mint írtam, nem tetszik! Tudod a műszaki technikában van egy (nem mindig, de igen sokszor működő) szabály, hogy ami szép, az jó is. Itt inkább a harmónia az, ami hiányzik, ezáltal elvész a szépség is. Persze különböző megoldásokkal mindent (vagy legalább is majdnem mindent) meg lehet oldani, de pont a hajózás és az abban bekövetkezett katasztrófák mutatják legjobban, hogy nem érdemes kihegyezni a dolgokat. Mert ugye elsüllyeszthetetlen hajó nincs, mint néhányszor már kiderült. És a hajókatasztrófák nagy része a felborulással megy végbe, ahol nem igazán van idő az utasok ill. a személyzet mentésére. Hát ezáért ódzkodom én a hasonló kialakításoktól. Remélem, nem lesz igazam, és a hajó majd jó pár év után a bontóban fejezi be életútját, és nem a tengerfenéken. Kalóz | |||||
Bill | Adatlap | 455453 | 2007. december 14. 18:34 | ||
Különös, az biztos. Valószínűleg szabályozzák ezeket a dolgokat, ha megengednék hogy mind a 2000 utas egy helyre tömörüljön elég nagy bajban lenne a hajó. Egyszer láttam egy filmet a Queen Mary 2-ről, ott is a magasságával és ebből kifolyólag a stabilitással volt a legtöbb gond. Ott a hajótest alját kiszélesítették, ezáltal adva nagyobb statibilitást neki, plusz a hajó súlyának negyedét! kitévő Britannia éttemet és a színházat is a lehető legmélyebbre helyezték. Ezért gondoltam, hogy talán ez lehet a titok nyitja. Neked, mint témában jártas mi a véleményed erről? Bill | |||||
Kalóz | Adatlap | 455452 | 2007. december 14. 18:20 | ||
Bill! Amit leírtál, azt értem, ill. illik is tudnom. Csak mi még nem ezen a dizájnon nőttünk fel! És a hajó stabilitását nem csak a súlyosabb részek alacsony elhelyezése jelenti. Mert mi bvan erős oldalszélben? Ha éppen túl sok utas akar a felsőbb fedélzeteken egyszerre gyönyörködni valamilyen látványban, ami csak az egyik oldalról látható. Kalóz | |||||
Bill | Adatlap | 455451 | 2007. december 14. 16:26 | ||
A Heller és az Airfix Queen Mary 2 készlete egy és ugyanaz. Csak a dobozuk különbözik kissé. Az Airfix kék, a Heller narancssárga designt kapott. Majd rakok fel képeket, csak ismerve a mostani tempómat örülök, ha január végére kész leszek a ronccsal. Bill | |||||
Bill | Adatlap | 455450 | 2007. december 14. 16:22 | ||
Igen, ránézésre valóban fejnehéznek tűnik, de ma már minden modern túristahajó ilyen. Bírálják is rendesen a Cunard-ot, amiért "tucat" kirándulóhajót és nem egy újabb egyedi óceánjárót építtetett. A Vista hajóosztály, aminek a Queen Victoria is tagja több képviselővel is rendelkezik. Eredetileg a Holland America Line terveztette meg a Zuiderdam, Westerdam, Noordam, Oosterdam négyest. Visszatérve, szerintem a súlyelosztás titka a nagyobb és ezáltal legtöbb utast befogadni képes helyiségek elhelyezésében rejlik, mint pl. egy színházterem, éttermek, stb. Ezeket a hajó legalsó fedélzetein helyezik el. Ez a metszeti rajzon is látszik. Üdv! Bill | |||||
Kalóz | Adatlap | 455449 | 2007. december 14. 15:36 | ||
Hát, szakmai szempontból nem szép (Túlsúlyos a fedélzet a hajótesthez képest). Kíváncsi lennék, hogy egy ilyen látszatra fejnehéz hajónak hogyan oldották meg a stabilitását. Kalóz | |||||
France | Adatlap | 455448 | 2007. december 14. 12:12 | ||
Azt a Queen Mary 2, ami méretarányban 1/600-as, talán a Helleré ilyen. Ha kész lesz a Titanic roncsod majd tégy fel képeket. De másról is rakhatsz, szívesen látom. | |||||
Bill | Adatlap | 455447 | 2007. december 14. 12:04 | ||
Köszi a kimerítő választ! A France valóban elég ritka készlet, nekem ez a kedvencem az összes közül. Van egy dobozban, meg egy összerakott, de ha látok egyet azonnal magamévá akarom tenni.:))) Egyébként tettem fel róla egy dobozbontást némi info morzsával ide a Makettinfóra, ha érdekel belenézhetsz. Á, igen. Az ablakok. Az nálam is külön történet volt. Először én is tussal akartam elkészíteni őket, de szép lassan elfogyott a türelmem. Akkor lefestettem az ablakokat mindenestől Tamiya akril feketével, majd néhány másodperc múlva áttöröltem egy vizes papírzsebkendővel. Így a keretekről lejött a festék, de az üregekben benne maradt. A maszatokat aztán átfestettem fehérrel, így szerintem elég szép eredményt kaptam. Ha közelben lesz a fényképezőm teszek fel képet. Én egy ősrégi, elcseszerintett 1:570-es Revell készletből készítem a roncsot. Most épp a hajótest lepusztításánál tartok. Az egyetlen kérdéses pont a tengerfenék anyaga. Átgondolom az ötleted, én eredetileg gyurmára vagy valami hasonló puha, könnyen formázható anyagra gondoltam. Melyik Queen Mary 2? Az Airfix/Heller, vagy a Revell? Mindkettő zseniális makett a maga méretarányában. Nekem az Airfix van meg, a matricázása napokig tartott.:) Üdv! Bill | |||||
France | Adatlap | 455446 | 2007. december 14. 11:47 | ||
Nadjon szívesen. Titanic roncs: A hajótest teljes egészében papírból van (félfamentes ápiszos rajzlap). A méreteket levettem tolómérővel a Revell féle műanyag makettről (így a méretaránya ugyanaz mint annak, ez is le van fotózva), majd a méretek alapján megrajzoltam autocadba, felosztva sík részegységekre, kinyomtattam, kivágtam, összeragasztottam, a rozsdát Revell 83-as rozsda színből + keverve készítettem + a papírlapokat amikből összevan rakva, mint a szalámit feltépkedtem, ezzel is utánozva a rozsda rücsis felületét (ezért jó a régi szőrős rajzlap). A hajótest "törései", kinézete fotók alapján készült, elég sokat tanulmányoztam a képeket (egyébként a roncs folyamatosan változik, pusztul le). Hátulról belátni a hajótestbe ahol eltört a hajó, itt lászanak a kazánok és a fedélzetek keresztmetszete nem kicsit összelapulva. A tengerfenék fémlapra ragasztott csiszolóvászon (talán 80-as) a tengerfenék völgyeit-dombajait követve + némi játszótéri homok + kavicsok (ezek a sziklák) + testors 1716 sand festék. A hajótest körül, ahogy becsapódott a tengerfenékbe kinyomta a "talajt" maga körül, ez szintén a megfelelő méretre és formára válogatott játszótéri kavics + tubusos akryll (praktikerben lehet kapni), mely vízbázisú, így vízes ujjal könnyen el lehet dolgozni + homok (játszótéri a rend kedvéért :) A tengelattjáró pedig kör keresztmetű ceruza méretre vágva (szerencsére a ceruza átmérője megegyezik a Nautile méretarányos átmérőjével), papírral pótolva a formája. Egyébként a Nautile mélytengeri tengelattjáró akar lenni, de egy kicsit elnagyolva (a méretei azért rendben vannak), majd tervezem a részletes feljavítását. A France sajnos nem eladó :( én is gyűjtöm a maketteket nem pedig kereskedem. De azért örülök, hogy tetszik. Egyébként egy ősrégi Airfix készlet nem lehet már beszerezni, nekem is szerencsém volt vele, hogy hozzájutottam. Egy bácsinál volt elásva, valamikor régen megvette, aztán nem igazán érdekelte, hogy összerakja. Az ablakokkal egyébként nem kicsit megszenvedtem. Egyenként rajzoltam meg fekete tussal. Képzelheted mennyi ideig tartott. A többi hajón is így vannak az ablakok. Talán tervezem a Queen Mary 2 begyűjtését. Hát ennyi. | |||||
Bill | Adatlap | 455445 | 2007. december 14. 11:15 | ||
Üdv kolléga! Én voltam az a valaki, köszönöm a képeket. Most megdobbant a szívem.:) Végre látok megépített klasszikus óceánjárókat másoktól is. Gratula, nagyon szépek. A Titanic roncs alatt a tengerfeneket miből készítetted? Ugyanis én is ilyet készítek most, de a tengerfenékhez nincs ötletem. A hajótestet hogyan és mivel festetted? A tengeralattjáró nagyon komoly. A France-tól szívesen megszabadítalak ha esetleg útban lenne (bár nem úgy látszik).:) Nem kevés pénzért cserébe... Üdv és még egyszer köszi! Bill | |||||
France | Adatlap | 455444 | 2007. december 14. 09:19 | ||
Bill | Adatlap | 455443 | 2007. december 13. 19:34 | ||
Szeva! A kb. 2.000 utas kényelméről 900 fős személyzet gondoskodik. Annak ellenére, hogy nem óceánjáró nekem tetszik a formája. Elegáns. Bárcsak kiadná valaki makettben. Mondjuk a Revell? Jól mutatatna 1:400-ban a Queen Mary 2 mellett. Áhh, szép álom... Bill | |||||
ChevyG | Adatlap | 455442 | 2007. december 13. 19:09 | ||
mennyi lehet z utasok száma (és a személyzet)? | |||||
Bill | Adatlap | 455441 | 2007. december 13. 18:20 | ||
Bill | Adatlap | 455440 | 2007. december 6. 16:59 | ||
És lesz még több is ha minden igaz:) Látom Te sem pihensz, mennek a dobozbontások rendesen. Nagyon dícséretes, csak így tovább. Nem a falklandi verzió, de nem sokban különbözik a békebeli kinézetétől. Egy helipad ment rá, meg a fedélzet egy részet lefedték, hogy ideiglenes kabinokat alakítsanak ki. Ezek voltak a látványosabb dolgok, az apróbb részletekről nem tudok nyilatkozni, sajnos nem sok képet találtam erről az időszakról. Üdv! Bill | |||||
ChevyG | Adatlap | 455439 | 2007. december 6. 14:01 | ||
és még1!:) a makett melyik verziót tartalmazza? (gondolm nem a háborúst) üdv | |||||
ChevyG | Adatlap | 455438 | 2007. december 6. 01:24 | ||
Mekett | Adatlap | 455437 | 2007. december 6. 01:11 | ||
Csatlakozom ChevyG-hez, köszönjük a bemutatót! Remélem, a többi szépségről is olvashatunk majd :) Chevy! Neked is örök hála és fűszoknyás lányok! :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Ha már a nagyobb csónakoknál tartottunk, érdemes néhány szempillantást vetni Emmára is. A 397 méter hosszú hajón kb. 11.000 konténernek van hely, ezen kívül a világ második leghosszabb hajója. A kis aranyos...