<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |
páncélos | Adatlap | 636483 | 2017. december 14. 06:59 | ||
A 81-nek jelölt változaton ne csak a légvédelmi géppuskát nézd. Tűzvezető rendszer és a vízalatti csőkészlet is már más. Előzmény: (636478) szt_péter 2017. december 13. 22:00 | |||||
szt_péter | Adatlap | 636478 | 2017. december 13. 22:00 | ||
Újabb MiniArt készletek! www.scalemates.com/kits/1117756-miniart-37021-tiran-4-sh-early-type Mod. 1981 ez ha jól látom a tornyon légv. gpu-s változat. Ezen kívül mi lehet még? Nem látom a kis képen. www.scalemates.com/kits/1117755-miniart-37024-t-55a-mod-1981 Kései mod. 1965 na itt sem tudom miben különbözhet az early-től. A kép alapján nem látom. www.scalemates.com/kits/1117754-miniart-37023-t-55a-late-mod-1965 De mindenképp jó, hogy a MiniArt belehúzott. Biztos jön még AM is később. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 636071 | 2017. december 6. 09:26 | ||
Akkor lehet, hogy nem cserélték ki. A szovjet eredeti M/AM-en erősebbek voltak a Z tengelyek. Egyébként a lengyelek is panaszkodtak a lecsökkent hasmagasság miatt. Nem értem akkor miért nem úgy tervezték meg a plusz aknavédelmet, hogy levehető legyen, mint pl. az Abrams újabb változatainál? | |||||
antarktika | Adatlap | 635994 | 2017. december 5. 17:01 | ||
Erről nincs információm. A tank súlya nőtt, a hasmagasság csökkent, hiába tuningolták a motort, a manőverezőképesség és terepjárás a T-55A-hoz képest csökkent. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 635982 | 2017. december 5. 13:32 | ||
A Z-tengelyek nem lettek a mieinken erősebbre cserélve? | |||||
antarktika | Adatlap | 635979 | 2017. december 5. 12:28 | ||
Én annak idején beszéltem üzemeltetőkkel, mert nekünk csak T-55A volt. Ők azt mondták - pedig kifejezetten nem utálták - hogy lomha a gép a rápakolt extra tonnák miatt és sűrűbben fordult elő a Z tengelyek törése is. Sokkal sűrűbben. Ők is hiányolták, hogy nem lehet következmények nélkül "rodeózni". | |||||
gaunt1 | Adatlap | 635978 | 2017. december 5. 11:46 | ||
Pedig szerintem segítettél. Ezek szerint annyira azért mégsem lehetett rossz. Lehet, hogy nincs igazam, de szerintem aki panaszkodott rá, az nem valószínű, hogy szerethette a gépet. 620LE-s motorral a teljesímény-tömeg aránya 15Le/t. Ez ugye rosszabb mint a sima 55 (16Le/t), de jobb mint a T-54 (~14.5Le/t). A T-54-ről meg nem igazán hallottam, hogy lomha lett volna. Ehez jön még hozzá az, amit elmondtál, úgyhogy szerintem az összkép inkább a pozitív irányba tolódik el. | |||||
páncélos | Adatlap | 635977 | 2017. december 5. 11:13 | ||
Nem fogok tudni ebben neked teljes segítséget adni, mert én vezettem AM-et, de üresen, az ment mint a golyó, bár a sima 55 azért gyorsabb volt. Nem tudom teljes málházást követően milyen volt. Akik "használták is", azok panaszkodtak rá, hogy egy lomha szar. Olyan valakivel kellene beszélned, aki ezt napi szinten használta és nem volt sem elfogult, se nem utálta a technikát. Orosz modernizációkról nem tudok mondani semmit, mert én is csak olvastam. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 635974 | 2017. december 5. 09:30 | ||
Akkor szerencsére hülyeséget írt a cikk. Szép is lett volna, ha nem "tuningolják" fel a motort legalább egy kicsit... Akkor ezek szerint a V55U szintre hozták fel. Akkor kérdeznék még, ha nem baj. Mennyit ért ez a +40LE? Olvastam már mindent, egyesek azt írják semmit, mások meg azt, hogy sikerült így a mozgékonyságot szinten tartani. Most akkor melyik az igaz? Mindenesetre elgondolkodtató, hogy a -1 utótag a szovjet gépeken (pl T-55M-1) 690LE-s V46-5M motort jelent, lehet mégsem volt elég a V55U. | |||||
páncélos | Adatlap | 635948 | 2017. december 4. 21:16 | ||
Azt láttam, hogy ez nem a Te kocsid, csak gondoltam hát ha... A képeket valóban már elkértem volna (nagy kép gyűjtő vagyok :D), csak reméltem hát ha, esetleg vannak még „zárolt” képeid. ;) | |||||
antarktika | Adatlap | 635945 | 2017. december 4. 20:51 | ||
Ezen a képen sem vagyok rajta. A célanyagról csak halvány emlékeim vannak, talán a lőtér vége felé volt, fényképem ha lenne, már rég elkérted volna:) | |||||
páncélos | Adatlap | 635937 | 2017. december 4. 18:47 | ||
Ez így ebben a formában nem igaz, de. Maga a motor és a részegységek ua. De a szívócső osztott kivitelével elérték a 620LE-t (465KW). | |||||
páncélos | Adatlap | 635936 | 2017. december 4. 18:43 | ||
Te melyik vagy a képen? A zöld gyakorlóban (fekete-fehér a kép), páncélos fejvédőben? :))) Ha már Zalahaláp! A célanyagok között nem volt ott a 1016-os T-34 vontató? Arról lenne képed akkor..., tőlem rajta lehetsz azon is. :D | |||||
antarktika | Adatlap | 635926 | 2017. december 4. 17:24 | ||
szt_péter | Adatlap | 635913 | 2017. december 4. 12:26 | ||
Én is így tudom. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 635909 | 2017. december 4. 09:31 | ||
Közben lenne egy kérdésem a hazai T-55AM-el kapcsolatban. Valahol olvastam, hogy a motorokat nem cserélték erősebbre spórolás miatt, maradt a régi 580 lovas V55. Ez igaz? | |||||
gaunt1 | Adatlap | 635908 | 2017. december 4. 09:28 | ||
antarktika | Adatlap | 635906 | 2017. december 4. 09:01 | ||
Na, akkor mégegyszer. Alapesetben a kezelőszemélyzet a kocsi előtt sorakozik fel és úgy száll be, ahogy már leírtam. Ez volt az alap. Ha, Ti a gyorsaságra apellálva nem így csináltátok, nem szabályzatellenes, de nem ez volt az alap. Lövészeten a kocsi mögött sorakozott a személyzet, mert a tank a megindulási terepszakaszon állt a "zöld vonalnál", ezért eléje nem lehetett állni, mert oda belépni nem lehetett, főleg nem a "piros vonalon" túlra, mert az már a tűzszakasz volt. Van egy képem, mely lövészeten készült Zalahalápon 1990-ben, épp a beszállásnál. Meg fogom keresni. | |||||
Sennás | Adatlap | 635905 | 2017. december 4. 08:22 | ||
Szia Páncélos! Nekem is végig ez rémlik a filmekből szemből "támadják" a verdát. 8.35 a vezető azt az "ásólapot(?)" nyitja le és előről támad.Piszok gyors. +3 lépés és a kupola tetején vagy ,már be is ugrott a parancsnok is. Gondolom kiszállásnál is. www.youtube.com/watch | |||||
páncélos | Adatlap | 635903 | 2017. december 4. 07:46 | ||
Amikor én vezettem és a kocsi mögött sorakoztunk, nem rohantam előre, hogy beszálljak. Amikor a pk pozícióját foglaltam el, és a kocsi előtt voltunk nem mentem el oldalra, hogy a görgőkre lépve és a deszant kapaszkodóba kapaszkodva felmásszak, hanem felrohantam a kocsira szemből. Telephelyen is, ha szűk volt a hely, akkor is szemből mentem. Makett építési szempontból a koptatás miatt volt a kérdés. Statisztikával nem szolgálhatok, hogy melyik irányból hányszor „másztam”. :D | |||||
Günther0909 | Adatlap | 635901 | 2017. december 4. 04:23 | ||
Szemből akkor száll harckocsiba a kezszem ha a kocsi előtt sorakozik fel. Lövészeten a beosztások szerinti oldalon (a vezető előlről) kapaszkodnak fel, mivel a harckocsi mögött sorakoznak és minél hamarabb kell harchoz tenni a harckocsit. | |||||
Sennás | Adatlap | 635842 | 2017. december 2. 11:30 | ||
Sennás | Adatlap | 635822 | 2017. december 1. 16:29 | ||
Jimbow | Adatlap | 635779 | 2017. november 30. 07:57 | ||
Sziasztok,köszönöm mindenkinek a válaszokat. Üdv, Ádám | |||||
Sennás | Adatlap | 635776 | 2017. november 29. 20:49 | ||
Sennás | Adatlap | 635773 | 2017. november 29. 19:35 | ||
Régi film nincs? Valami rémlik jármű előtt álló személyzet "ugrik be". Mi annak a pontos neve(Magyar/Orosz)--YouTube bizti van. | |||||
antarktika | Adatlap | 635763 | 2017. november 29. 14:31 | ||
Normaidőre is, ami ha jól emlékszem 6 másodperc volt a fedők zárásáig. A vezető a páncélos által elmondattak alapján, a személyzet többi tagja, így a töltőkezelő jobboldalt, irányzó, parancsnok baloldalt a búvónyílások vonalában, először két görgő közé lépve, majd a lánctalpra, aztán a sárvédő lemezre, torony deszantkapaszkodóra lépve jutottak a torony tetejére és onnan zuhantak be a helyükre, természetesen rengeteg kék-zöld foltot szerezvén. Két görgő közt olyan távolság van, hogy a bakancs nem esett be kettő közé. A deszantkapaszkodót simán koptathatod fémig középtájon. A többit azért ne vidd túlzásba, mert annyira nem kopott, esetleg még a vezető előtti részt, de nem a frontpáncélon. | |||||
páncélos | Adatlap | 635755 | 2017. november 29. 10:17 | ||
Általában szemből szokás felrohanni. Vonóhorogban, hullámtörőben, majd a lövegcsőben megkapaszkodva. Kényelmesebb beszállásnál (nem normaidőre, nem gyakorlaton, vagy foglalkozáson), a vezető kivételével oldalról, a deszant kapaszkodók igénybevételével. | |||||
Jimbow | Adatlap | 635747 | 2017. november 29. 08:12 | ||
Sziasztok! Érdekes kérdésem lenne, egy T-54/55-ösbe pontosan milyen ùton jut be a személyzet? Ùgy értem, hogy hova lépnek, kapaszkodnak főleg? :) koptatás miatt érdekelne. Köszönöm szépen! | |||||
páncélos | Adatlap | 635746 | 2017. november 29. 08:06 | ||
Annyira nincs jelentősége sem a csillagnak, sem az ék alak felségjelzésnek. Előbbi nemzetközi (VSZ) gyakorlatokon részvevő kocsikon volt, utóbbi 1992 után lett felkenve, vagy matricázva, de több olyan kocsi volt, főleg a matricások között, amiről lepottyant. Ha egy adott kocsit akartok megépíteni, akkor annak megfelelő sablonra lesz szükségetek. De nem egyszer volt olyan, hogy egy kocsii kiesett és a helyére bekerülő kocsi teljesen más sablonforma számot kapott. | |||||
szt_péter | Adatlap | 635740 | 2017. november 28. 20:50 | ||
Régen volt, most nem látom a kínálatban. A Zsu-57 csillaga biztos jó lesz. Pedig én szeretném ha kiadnák a régi T-72 és 55 matricát. Ezt itt: | |||||
Sennás | Adatlap | 635738 | 2017. november 28. 20:21 | ||
Sennás | Adatlap | 635737 | 2017. november 28. 20:13 | ||
Ebben bizti nincs más Magyar jelzés? Mert az se ártana hozzá. De a HAD-nak volt/van nem? | |||||
szt_péter | Adatlap | 635734 | 2017. november 28. 19:39 | ||
Igen! Jobb lett volna, ha a belső tereshez jár a csillag, de ez még külön pótolható. | |||||
Sennás | Adatlap | 635721 | 2017. november 28. 16:53 | ||
Sennás | Adatlap | 635586 | 2017. november 24. 19:48 | ||
szt_péter | Adatlap | 635300 | 2017. november 17. 22:58 | ||
T-55 invázió a MiniArt-nál. Ennél is megkapjuk hozzá a magyar matricát. Lassan magával ragad az építési kedv. miniart-models.com/products/37027-t-55-soviet-medium-tank/ | |||||
páncélos | Adatlap | 635255 | 2017. november 17. 07:22 | ||
Szia Agriamodeling! Igen, Evergreen emlékeztem a nevére, csak azt hittem valahol Angliában leledzik. Mindez a tényen nem változtat, ez egy T-54. A töltőkezelő búvónyílása előtt lévő szellőző gombát a T-54M-től már ne keresd, illetve annak hiánya ne tévesszen meg. | |||||
agriamodeling | Adatlap | 635241 | 2017. november 16. 21:26 | ||
Szia Páncélos! Megtaláltam az első tank eredeti képét, az Oregon (USA) államban levő Evergreen Aviation Museum-ban fényképezte Eric Kilby 2012-ben: commons.wikimedia.org/wiki/File:T-55_Tank.jpg Van róla egy baloldali kép is, szerintem a tornyon látható kis dudor a célzóberendezés teteje: commons.wikimedia.org/wiki/File:Soviet_T-55_Main_Battle_Tank_RSide_Behind_Museum_EASM_4Feb2010_(14404334150).jpg Alvázszámot nem talaltam, sőt a múzeum weboldalán konrétan semmit a tankról. Érdkes... | |||||
páncélos | Adatlap | 635219 | 2017. november 16. 13:26 | ||
Az első egy T-54-es, de valóban a lánc még a régi. Ez egy angol múzeumban van és állítólag ex-magyar, jó lenne egy alvázszám, hogy beazonosítsam. | |||||
agriamodeling | Adatlap | 635215 | 2017. november 16. 11:18 | ||
Szia Gaunt! Van ellenpélda is dögivel (lásd itt): www.breakthroughassault.co.uk/wp-content/uploads/2017/06/T55-1.jpg vagy itt mhrfweb.makett.org/MHRFWEB/ de nem kötözködöm, csak segíteni akarok. Nekem muszáj volt megvenni a régi lánctalpat, mert a referenciafotóimon azt találtam. Szal a megoldás egyszerű melyik verzió kell: fénykép, fénykép, fénykép. Agriamodeling | |||||
Sennás | Adatlap | 635213 | 2017. november 16. 10:31 | ||
Parancsnoki harcálláspont:) De hát még ki is van égve így mire jó? Csali? (Gödörből csak a 60as látszik ki alatta egy "vadász lapul" de hát az egy VT egy fegyvere az a csörlő ott hátul:) | |||||
páncélos | Adatlap | 635212 | 2017. november 16. 10:28 | ||
Érdekes szerkezet. Egy VT-55A cipel egy csonka BTR-60pb-t. De mi ez, nem tudom. | |||||
Sennás | Adatlap | 635211 | 2017. november 16. 10:27 | ||
Sennás | Adatlap | 635210 | 2017. november 16. 09:56 | ||
gaunt1 | Adatlap | 635207 | 2017. november 16. 09:25 | ||
Valóban, nincs is azzal a lánccal semmi baj. Egyébként is, aki csak tehette, átszerlte erre a láncra a T-54/55-öseit, egy kis extra súlyért cserébe a kétszeres élettartam miatt bőven megérte felrakni. Azért érdekes, hogy mégsem terjedt el valami gyorsan. Pavlovék szerint már 1965 májusától elkezdték átszerli a T-55/62-eseket, de még a 70-es években is elég gyakori volt a régi fémcsuklós lánc. | |||||
páncélos | Adatlap | 635205 | 2017. november 16. 08:11 | ||
Szia Agriamodeling! Most néztem (újra) meg a korábban beszúrt oldalt, valóban gumibetétes láncot adnak hozzá. Én már csak azért is örülök, mert rengeteg ilyen kocsi volt, sőt. Mellékelek egy gyorsan kreált képet neked. | |||||
agriamodeling | Adatlap | 635202 | 2017. november 16. 00:40 | ||
Szia Páncélos! Alapvetően jö az a Takom, de a lánctalp szerintem nem lesz megfelelő, mert az RMSh-t csomagolják a dobozba, amelyet az AM2-re szereltek, vagy a T-72-eshez. Nekem meg van ez a T-55a készlet és pont emiatt meg kellett vennem a Takom külön kiadott OMSh készletét. Szerencsére a láncmeghajtó kerékből mindkét verziót adják (13 és 14 foggal). Az RMS(h jö lesz egy későbbi projekthez. Persze aki eleve Friul-t akar feltenni, annak tökmindegy. Én magyar AM2-t építettem meg az AM2B készletből és nagyon élveztem. Szerintem jó makett volt az is, látványos eredményt lehet elérni belőle. Ezzel sem hiszem, hogy csalódást okoznának. | |||||
páncélos | Adatlap | 635161 | 2017. november 15. 10:59 | ||
Köszönöm a mellékelt oldalt. Jó kis makettnek tűnik a Takom T-55A készlete, főleg, hogy adja hozzá a különböző változatú búvónyílásokat és azok belső részét is. "Cseh/lengyel gyártmány esetén nálam megáll a tudomány" Nem olyan könnyű egyből felismerni, egy fotó alapján (mint a T-72 esetében), de ha van rajtuk KMT felszerelhetőség, akkor annak tartó konzolja szemből egyből árulkodó. | |||||
gaunt1 | Adatlap | 635153 | 2017. november 15. 09:38 | ||
Persze én is örülnék, ha valaki feltenné egymás mellé a Tamiya, a Takom és a Miniart készleteit összehasonlításként. Pedig nem is olyan bonyolult a helyzet: Tamiya: kissé hiányos szovjet változat Miniart: szinte tökéletes szovjet változat Takom: lehet építeni szovjet és cseh/lengyel gépet is. A szovjet jobb mint a Tamiya, de kevésbé részletes mint a Miniart. Cseh/lengyel gyártmány esetén nálam megáll a tudomány, én a kettőt sem tudom megkülönböztetni, úgyhogy erről nem nyilatkoznék. Küldök egy linket, te jobban értesz hozzá, így be tudod azonosítani mi a korrekt és mi a rossz rajta. (erre én is kíváncsi lennék!) panzer35.ru/forum/60-17370-1 |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65. |