/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 361063 2009. október 13. 18:07
Válasz erre
Sajnos nem tudok a fotók eredetöről semmit.
SSgt_Chris 361062 2009. október 13. 16:28
Válasz erre
Tippelek! :-) Szerintem Taszár, erre a háttérben "legelésző" UH-60-asokról következtetek. Amúgy ugyanakkor készült a 2 fotó?
romeo 361061 2009. október 13. 16:17
Válasz erre
1
1
2
2

Üdv!

Tudja valaki, hogy hol készülhettek ezek a fotók -Taszár vagy Pápa?
Köszönöm!
Daala 361059 2009. október 11. 22:12
Válasz erre
Sajnos ma már nem repül ez a Minyó se...:((
romeo 361058 2009. október 11. 20:51
Válasz erre
borisz 361057 2009. október 11. 19:59
Válasz erre
Szia!
Rajtszámot tudsz adni a madarakhoz?
romeo 361056 2009. október 10. 21:37
Válasz erre
16581
16581
16569
16569

Mi-24
romeo 361055 2009. október 10. 21:35
Válasz erre
11285
11285
11391
11391

Üdv!
Sanjurjo 361054 2009. október 2. 11:57
Válasz erre
Sziasztok!

mig23papa

Köszönöm az infót, most már legalább képet is láttok az irányításáról,így, hogy a botkormányon van ez a nem is annyira joystick formájú gomb, már érthető, hogy tudta gépet és a rakétát is egyszerre vezérelni a pilóta, egy biztos, minden tiszteletem ezeké a katonáké, mert nem kis gyakorlat kellett hozzá, ráadásul harchelyzetben a célba érésig, ki volt téve az indító vadászgép az ellenség légvédelmi tűzének...gondolom.
Mondjuk annyira meg nem kell meglepődni ezen kézi vezérlésen, mert ahogy olvastam az első generációs páncéltörő rakétákat is hasonló módon, (igaz ott főleg vezetékes irányítással) a kezelő katona gombbal joystic-kal (nevezzük akárminek) vezérelte, igaz a földön egy fedezékből, vagy rosszabb esetben egy a cél felé robogó lövészpáncélosból, az se lehetett egyszerű, de egy három dimenzióban mozgó száguldó vadászgépből ez számomra ember felettinek tűnnik, ezért, mint írtam minden tiszteletem az ilyen fegyverekkel gyakorlatozó, harcoló embereké...
romeo 361053 2009. október 2. 09:32
Válasz erre
1587333
1587333

Elkészült a 3. C-17-es is.
PETI 361052 2009. október 1. 19:07
Válasz erre
Tényleg bedobhatnád őket ide, szerintem mindeknit érdekelne..
mig23papa 361051 2009. október 1. 17:14
Válasz erre
Petya

Mért nem teszed be ide azokat a képeket?
mig23papa 361050 2009. október 1. 17:11
Válasz erre
0012
0012

Sanjurjo

Elhiszem amit mondasz, bár én meg épp a közelmúltban beszélgettem azzal a pilótával (Horváth Milkós Macska) aki annak idején kipróbálta elsők között ezt a rakétát.
Neki nem volt semmi gondja az irányítással, bár szerinte is szokni kell ezt a fajtát is. A nappali alkalmazás valószínű azért fontos , mert látni kell a célt a pilcsinek, az irányítása meg valóban egy kis joystic-kal történt, ( a mellékelt képen sárga nyillal jelölve)a nagyerejű fényforrás meg valószínű a rakéta kiáramló gázsugara lehetett. Miki szerint nagyon szépen lehetett irányítani a rakétát, és egy háznyi lyukat is tudott csinálni.
Nyugger 361049 2009. október 1. 16:13
Válasz erre
Igen, mert mivel is repülnének?
romeo 361048 2009. október 1. 16:05
Válasz erre
Üdv!

A MiG-29 kivonásával megszűnik a Dongó század is?
Nyugger 361047 2009. október 1. 15:49
Válasz erre
Sanyi!
Puma század repüli a Gripent, a maradék MiG-29-k pedig a Dongó század gépei.
A Puma is macska ...csak kisebb... /bocs/
sanyi 361046 2009. október 1. 15:14
Válasz erre
Üdv!
Egyébként érdekes téma ez a Tiger Meet résztvétel. Javítsatok ki ha tévedek, de van /volt?/ egy Puma századunk 29-essel ami a miénk és át lehetne pingálni. Jó, nem tigris, de rokonok és nem biztos hogy kidobnának minket a NATO-ból. Szép befejezése lenne a gép magyar karrierének...
Petya 361045 2009. október 1. 14:59
Válasz erre
Elnézést, sikerült elírni, Mi-24-esekről van szó...
MoMi 361044 2009. október 1. 14:39
Válasz erre
Szia Petya!

Honnan veszed, hogy Mi-28 van a fotókon!

momi
Petya 361043 2009. október 1. 13:25
Válasz erre
Szevasztok!
Elnézést, ha nagyon Off kategória lenne, de találtam kettő eredeti fekete-fehér fényképet, melyen a Magyar Honvédgés Mi 28-asai vannak.
Ha valakit érdekel, keressen meg e-mailben, megválnék tőlük!

Petya
Podva 361042 2009. október 1. 08:56
Válasz erre
Köszi Pilotka
Nem volt előttem a rajz, így összekevertem elnézést kérek miatta.
Árnyalja a képet, hogy a Mark I kiadó Ar-96 os füzetében a színes 3 nézeti rajzokon ennek a különbségnek nyoma sincs...
Üdv Podva
oszi95 361041 2009. október 1. 06:45
Válasz erre
pilotka!

Köszönöm a 3nézeti rajzokat!
Nyugger 361040 2009. szeptember 30. 19:37
Válasz erre
bocs: jas 39c
Nyugger 361039 2009. szeptember 30. 19:36
Válasz erre
A cseh JAS 39D svanca nem festve van, ha nem matricázva. Ez volt az első Tiger Meet találkozó melyen résztvettünk. Ha komolyan vesszük a dolgot /politikusok figyelem!/ akkor az elkövetkezendő két évben a próbaidő alatt lesz még elég lehetőségünk bizonyítani az alkalmasságunkat egy majd 50 éve létező szervezetnek.
borisz 361038 2009. szeptember 30. 19:33
Válasz erre
Vadász 361037 2009. szeptember 30. 17:44
Válasz erre
Ahogy sejtettem a késöbbi változatnál került előrébb a szárny.

Vadász
Rumcájsz_52 361036 2009. szeptember 30. 17:41
Válasz erre
Válasz: majd ha miénk lesz a Gripen (ha lesz rá pénz), mivel most még csak béreljük a Griffeket. Bérelt lakást/kocsit/vadászgépet stb. átfesteni meg ugye legfeljebb a tulaj hozzájárulásával lehet, ehhez meg szervezni, intézkedni kellene, MUNKA! (Dolgozni? PFÚJ!) Hát nem sokkal egyszerűbb semmit se csinálni! Kicsit ugyan égő a Tiger Meet-en, na bumm, oda úgyis a beosztottakat küldjük, szégyelljék össze-vissza magukat ők!
borisz 361035 2009. szeptember 30. 17:31
Válasz erre
Ha megvesszük őket, nem csak béreljük?
Levix 361034 2009. szeptember 30. 17:29
Válasz erre
aircraftslides.com/Auction/AuctionDetail.aspx
Mikor lesz ilyen a magyar Gripeneken?
pilotka 361033 2009. szeptember 30. 17:26
Válasz erre
3n rajz_1_Ar-96A-1_kisebb
3n rajz_1_Ar-96A-1_kisebb
3n rajz_2_Ar-96B-1_kisebb
3n rajz_2_Ar-96B-1_kisebb

Nagytiszteletű Uraim!

Hátha ez segít, gondolom Podva Mesternek is ez van meg
Petibá 361032 2009. szeptember 30. 17:12
Válasz erre
Igen, de még itt vannak.
bgyasoldier 361031 2009. szeptember 30. 17:02
Válasz erre
Sziasztok!

Nem pont légierő, de magyar:

Tudja valaki, hogy megkaptuk-e már a 3db Cougart Afganisztánba?
Sanjurjo 361030 2009. szeptember 30. 12:26
Válasz erre
Sziasztok!

mig23papa!

Én csak olvastam az egyik repülős szaklapunkban (bár, mint tudjuk, ott néha sok szakember működik), hogy ez a típusú rakéta az első generációs rádióparancsközlésű típusok közül származik, (ez az én értelmezésemben, bár én laikus vagyok, rádiótávírányitásút jelent) és, bár ezt ugye minden orosz fegyverre mondták, az amerikai Bullpup másolata volt. A cikk írt a használatáról, is, bár ez számomra is kissé hihetetlenek tűnt, mert az állította, hogy a pilóta egy sic! kis joystic-kal vezérelte célra, úgy hogy a rakéta végén, egy nagy erejű fényforrás mutatta a rakéta pályáját, gyakorlott pilótának ez egyébként, (természetesen csak nappal) állítólag ment is. Az biztos, hogy nem "tüzelj és felejtsd el" fegyver volt, bár ez a hatvanas évek technológia szintjén nem is volt elvárható. Egyébként hasonló elven működött az állítólagos mintát jelentő Bullpup is.
Polar 361029 2009. szeptember 29. 23:06
Válasz erre
M E G H Í V Ó

VIII. BOLYAI MAKETTÉPÍTŐ KUPA NEMZETKÖZI MAKETT KIÁLLÍTÁS ÉS VERSENY

a

Bolyai Makett Klub, a Honvédség és Társadalom Baráti Kör Budapesti Egyesülete és a HM Honvéd Kulturális Szolgáltató Kht. Stefánia Galéria rendezésében

Időpont: 2009. október 17. és 2009. október 18. között.

Helyszín: Budapest, XIV. Stefánia út 34-36.

Makettek nevezése a versenyre, regisztrálása kiállításra:

2009. október 17. szombat: 08.00-13.00h.

A rendezvény megnyitása:

2009. október 17. 13.00h.

A rendezvény megtekinthető:

2009. október 17. 08.00-18.00h.
2009. október 18. 08.00-15.00h.
Eredményhirdetés, díjkiosztó:

2009. október 18. 15.00h.

A rendezvény bontása:

2009. október 18. 16.00h.

Börze:

2009. október 17-18. a rendezvény nyitva tartása alatt.

A verseny kategóriái és a versenyszabályzat, valamint további információk és részletek megtalálhatók a www.bolyaimk.hu, a www.attilaproductions.com/forum/ és a www.makettinfo.hu honlapokon.

Érdeklődni:
Somogyi Balázs +36/30/3506809, sbalazs@bolyaimk.hu
Szabó Zoltán +36/30/5233505, zotyo@bolyaimk.hu
Honlapunkon: verseny.bolyaimk.hu

A verseny kategóriái:

Hobbi liga:

Gyermek korcsoport (12 éves korig; 1997. jan. 1. után születettek)

- GY1 Gyermek összevont (repülő, harcjármű, figura, polgári jármű, hajó, egyéb)

Ifjúsági korcsoport (13-17 éves korig; 1992. jan. 1-1996. dec. 31. között születettek)

- IR2 Repülő összevont
- IH3 Harcjármű összevont
- IE4 Egyéb összevont (figura, polgári jármű, hajó, sci-fi, fantázia, papír)

Felnőtt korcsoport (18 éves kortól; 1991. dec. 31. előtt születettek)

Repülő szekció
- FR5 Repülő 1/72 és kisebb összevont
- FR6 Repülő 1/48 és nagyobb összevont
- FR7 Repülő dioráma összevont
Harcjármű szekció
- FH8 Harcjármű 1/72 és kisebb összevont
- FH9 Harcjármű 1/48 és nagyobb összevont
- FH10 Harcjármű dioráma
Figura szekció
- FF11 Figura 1914-ig
- FF12 Figura 1914-től
- FF13 Figura csoport
Polgári jármű szekció
- FP14 Motorkerékpárok
- FP15 Autók
- FP16 Kamionok
Hajó szekció
- FH17 Hajó összevont
Egyéb szekció
- FE18 Egyéb összevont (sci-fi, fantázia)
- FE19 Papír összevont

Profi liga:

- PR20 Repülő összevont
- PH21 Harcjármű összevont
- PF22 Figura összevont
- PP23 Polgári jármű összevont
- PH24 Hajó összevont
- PE25 Egyéb összevont

Kiemelt kategória:
- K26 60 éves a NATO, 10 éve a NATO-ban (minden, ami a NATO-hoz kapcsolódó)
- K27 Sugárhajtású repülők (Jetflay kiemelt kategória)

VERSENYSZABÁLYZAT

Általános információk
A versenyre olyan munkákat várunk, amelyek a korábbi Bolyai Makett építő Kupákon még nem lettek nevezve. A versenymunkákat csak a készítőjük nevén lehet benevezni. A versenyzők korlátlan számú makettet nevezhetnek. Ezektől függetlenül a kiállításra minden alkotást szívesen várunk. Minden olyan versenymunkához kérjük dokumentáció leadását, ami feljavított, bontott makettet, egyedi, kísérleti típust, típusátépítést, különleges festésmintát jelenít meg. A dokumentáció lehet nyomtatott és elektronikus formátumú, kereskedelmi forgalomban beszerezhető vagy magángyűjteményből származó referenciaanyag egyaránt. A dokumentáció leadásának ténye a nevezésnél regisztrálásra kerül, nagy értékű, nehezen pótolható referenciaanyagnál (könyv, folyóirat, CD/DVD, fénykép, stb.) külön elismervénnyel is, amellyel az eredményhirdetést követően visszakapható a szóban forgó dokumentáció.
A makettek besorolása
A zsűri a kategóriák további bontásának vagy összevonásának, indokolt esetben adott versenymunka más kategóriába történő átsorolásának, illetve a versenyből történő kizárásának jogát fenntartja. Utóbbi történhet az előírttól eltérő ligában (hobbi, profi) és/vagy korcsoportban önhibából történt nevezés, illetve kegyeletet, jóízlést sértő alkotás esetén. A versenymunkák számának tekintetében egy kategóriában minimálisan öt alkotás szükséges a kategória indításához. Ennél kevesebb nevezett munka esetében a kategória összevonásra kerül egy hasonló paraméterekkel rendelkező kategóriával. Adott kategória további bontására abban az esetben kerül sor, ha azt a zsűri indokoltnak tartja.
Azon új generációs készletekből összeállított maketteket, amelyek dobozai gyárilag tartalmaznak egyébként feljavítónak minősülő alkatrészeket (nagyméretű fémmaratás, esztergált fém lövegcső, fém vontatókábel, stb.) és ezek beépítésre is kerültek; a jelentős mértékű, dokumentáció alapján, saját építésben kivitelezett feljavításokat, bontást tartalmazó munkákat, illetve a teljesen saját építésű alkotásokat az adott szekciók feljavított, bontott kategóriáiban kell nevezni, ha ilyen meg lett hirdetve. Ezen kívül minden gyári készlet segítségével elkészített feljavítást és/vagy bontást tartalmazó versenymunkát is itt kell nevezni.

A Profi ligában minden olyan versenyző szabadon indulhat, aki elfogadja a versenyszabályokat. Annak, aki az adott kategóriában mesterlevéllel rendelkezik, illetve a 2007-2009. évi Szolnoki makett verseny mester kategóriáinak valamelyikében arany, ezüst, bronz érem helyezést ért el; a 2007-2009. évi Mosonmagyaróvári makett verseny bármelyik kategóriájában első helyezett lett; a 2006-2008. évi Bolyai makett verseny Profi ligájának bármely kategóriájában arany, ezüst, bronz érem helyezést ért el, a profi ligában kell indulnia. Ettől csak abban az esetben térhet el, ha nem a mesterlevelet vagy érmet, illetve első helyezést elért munkája szekciójának megfelelő makettel szeretne indulni és ez nem ért el helyezést a fenti versenyeken. Tehát egy repülő mesterleveles szabadon indulhat a Hobbi liga harcjármű szekciójában, stb.
A Hobbi ligában, a korcsoportjának megfelelő kategóriákban minden olyan makettező szabadon indulhat, aki nem tartozik a Profi ligában indulásra kötelezettek körébe és elfogadja a versenyszabályokat. Továbbá a Hobbi liga korcsoportjai felfelé nyitottak, vagyis aki a korcsoportjánál magasabb korcsoportban szeretne indulni, az megteheti.
A Kiemelt kategóriában megkötés nélkül, bárki indulhat.
Zsűrizés
A nevezés lezárását követően kezdetét veszi a zsűrizés, ami nem nyilvánosan zajlik. Kérésre, ha az adott zsűri team beleegyezik, rövid időre megtekinthető.
A zsűri a Hobbi ligában szemrevételezéssel vagy könnyített pontozás, a Profi ligában szemrevételezés vagy szigorított pontozás alapján hozza meg döntését. Az utóbbi esetekben a zsűri törekszik arra, hogy lehetőség szerint minden versenymunkát pontozzon. A pontozólapok az eredményhirdetést követően megtekinthetőek, illetve térítés ellenében (önköltségi ár) másolatot kérhetnek belőlük a versenyzők.
Óvás
2009. október 18.-án, az eredmények kifüggesztését követően, 12.00h-ig nyílik mód az óvásra, 3000-Ft kaució ellenében. Elbírálását háromfős bizottság végzi, amelynek tagjai a zsűri elnök, az érintett szekció egy zsűritagja és a főszervező. Ha a bizottság megállapítja az óvás jogosságát, akkor az eredmény módosításra kerül, és a kaució visszajár.

Díjazás
A kategóriákban arany, ezüst és bronz díjak kerülnek kiosztásra, kategóriánként akár több is, a zsűri döntése vagy az elért pontszámok alapján, de az adott kategórián belül egy versenyző maximum három díjat kaphat. Minden díjazott oklevelet is kap. Ezen kívül szponzori és márkadíjak is szerepelnek az elismerések között, amiket a felajánlók vagy a szervezők döntése alapján adnak ki. A "Best of show" díjat a zsűritagok javaslata alapján kiválasztott alkotás kaphatja, javaslategyenlőség esetén a zsűri elnök döntése alapján.
Makettek leadása
2009. október 17.-én 8 órától 13 óráig lehetséges.
Előnevezni az Interneten is lehet.
Makettek visszaadása
Kizárólag az eredményhirdetést követően, kis csoportokban, felügyelet alatt, a nevezésnél kapott igazolószelvények ellenében. Aki elveszti, vagy nem hozza magával az igazoló szelvényt, csak azután veheti át a makettjét, ha minden más makettet már átvettek.
mig23papa 361028 2009. szeptember 29. 17:08
Válasz erre
mig23papa 361027 2009. szeptember 29. 17:04
Válasz erre
Sanjurjo

Ez egy H-23 levegő föld rakéta, a szárnyon és miből gondolod, hogy nem túl könnyen vezérelhető rakéta típus?
Vadász 361026 2009. szeptember 29. 16:28
Válasz erre
Podva!

Szerintem logikailag nem stimmel.

A gép súlypontjához viszonyítva, elől nagyobb súly van (nagyobb motor), akkor előrébb kell hozni a szárnyat.

Számomra valószínűbb, hogy a szárny maradt a helyén, és hátra plusz súlyt raktak be a B verziónál Nézz meg más rajzokat is.

Vadász
Sanjurjo 361025 2009. szeptember 29. 09:07
Válasz erre
Sziasztok!

Migi!

A Mig 23-mas szárnya alatt, ha jól tudom egy földicélok elleni (Nato kód:)AS 7 Kerry látható, az orosz típus jelzését, ha megölnének se tudnám megmondani most. A Mig 23-mas feladta nálunk is elsősorban az elfogás volt, de állítólag végeztek néhány lövészetet ezzel a rádióparancsközlésű, nem túl könnyen vezérelhető rakéta típussal.

Lelkes amatőr vagyok csak, úgyhogy ha tévedtem valamiben nyugodtan alázzatok le:):)
oszi95 361024 2009. szeptember 29. 09:04
Válasz erre
Podva, Vadász!,

köszönöm, akkor búvárkodok a neten, és már csak be kell szereznem a pót kabintetőt, is!
Podva 361023 2009. szeptember 29. 08:53
Válasz erre
Szia
Eredetileg én is így gondoltam, de aztán sikerült valami német repülős újságból kimásolni mindkét verzióról 1-1 rajzot. Ablaküvegen keresztül átvilágítva előtűnt hogy 1/72-ben 5-6 miliméterrel előrébb kezdődik az "A" szárnya mint a "B"-jé természetesen a motorburkolat is ennyivel kissebb. Gondolom a nehezebb motor miatt gond lehetett a súlypontal, és így oldották meg a problémát.
Üdv Podva
Vadász 361022 2009. szeptember 29. 08:39
Válasz erre
Podva!
Szerintem nem a szárny volt előrébb, hanem egyszerűen rövidebb volt a motor ( de jócskán). Tehát a motor méret a szembetűnő.

Vadász
Podva 361021 2009. szeptember 29. 08:00
Válasz erre
Szia
Lehet magyart csinálni belőle, nem is túl nehéz: A Háború után ugyanis mi is használtuk ezt a típustA C-2 jobbára megfelel az Arado Ar96 B alváltozatnak. Ezt is használtuk a háború alatt de ezekről elég kevés kép maradt, de van köztük pár nagyon érdekes festésű háború utáni, roncstelepen készült magyar vonatkozású fotó.(G.9+35,G9+27) Ezek a oldalsó géppuska dudor hiányában különböznek a Kp dobozban találhatótól. Ahogy méricskéltem korábbi A változatot is lehet építeni az Avia C-2 ből, de ehhez mindenképp rajz kell, amit letölthetsz akár a netről is. A főbb különbség a B verziótól a más motor, ami nem szembetűnő, és az hogy emiatt a szárny még előrébb voltpártíz centivel. Erről az altípusról viszont rengeteg magyar vonatkozású fotó áll rendelkezésre.
Üdv Podva
romeo 361020 2009. szeptember 28. 21:01
Válasz erre
ATZ-10,5-5337
ATZ-10,5-5337

Kedves repülős barátaim!

Feltennétek néhány fotót (Magyar Honvédség állományából) az alábbi üzemanyagszállító járműről.
Állítólag Kecskeméten használják.
Köszönöm!
oszi95 361019 2009. szeptember 28. 14:16
Válasz erre
Szevasztok NagyÖregek!

Őskövületre fáj a fogam,...KP Avia C-2 (Arado-96) 1/72-re, illetve egy hibátlan kabintetőre, mert az enyém az el van törve. Véleményeteket is az átalakításról szívesen hallgatom, lehet belőle magyart csinálni csak úgy dobozából?
Köszönöm, csupa fül és szem vagyok...
migi 361018 2009. szeptember 20. 09:29
Válasz erre
02 - Aktív évek - 17
02 - Aktív évek - 17

Sziasztok
Ebből a kép sorozatból esetleg nincs valakinek meg a többi kép ? vagy valaki megtudná mondani milyen rakéta van az alsó tartón ? Én R-3 nak nézem .
üdv: migi
Nyugger 361017 2009. szeptember 18. 08:39
Válasz erre
Tessék egy mély levegőt venni, és nézzétek meg a HUNAVIA-t MiG-29-es ügyben.
romeo 361016 2009. szeptember 17. 08:58
Válasz erre
Üdv!

Szeretném megkérdezni, hogy mikor tervezik a Mi-8T típus kivonását, mivel a Mi-8P már befejezte pályafutását.
Levix 361015 2009. szeptember 15. 13:37
Válasz erre
romeo 361002 2009. szeptember 11. 21:59
Válasz erre
mi-24p_1
mi-24p_1

Üdv!
romeo 361001 2009. szeptember 11. 14:06
Válasz erre
szper-001
szper-001
szper-002
szper-002
szper-003
szper-003
szper-004
szper-004
szper-006
szper-006
szper-007
szper-007
szper-008
szper-008
szper-010
szper-010
szper-011
szper-011
szper-042
szper-042
szper-043
szper-043

Ezeket ismerősöm küldte.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.