/ Fórumok /

Utasgépek

Utasszállító, szállító és más polgári repülőgépek
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.
Carbonos 139775 2008. október 7. 07:36
Válasz erre
Annyi a gondom csak, hogy nagyon nagy meló elébe nézünk és nem tudom hogyha elkészül lesz e kedvem türelmem belevágni egy másikba.ÉS csak elővigyázatos szeretnék lenni, ha nekiállunk legalább, legyen NAGY durranás. ÉS nem utolsó sorban igazán sok energiát abba tudunk fektetni, ami valóban foglalkoztatja a fantáziánkat. Ha ellenvetés van, vagy érdektelenség a típus irányába, beszéljük meg.
Gábor
Cébés 139774 2008. október 6. 22:52
Válasz erre
Szerintem így elsőre nem kéne ekkora fába vágni a fejszét mint egy 380-as vagy egy Jumbo.
Kezdésnek én speciel a Boeing 757-est tudnám elképzelni 1/50-es méretarányban.
Szerintem gyönyörű egy madárka és nem lenne olyan munkás mint a két nagyvas.
Ha elkészül meglátjuk milyen és utána jöhetnek az óriások.
(ez csak az én véleményem)

delcom!

Jól láttad! 1/1-es utasgépekkel dolgozom én is,LHBP forgalomban.
Nem tudom még meddig,sajna kezdi már elveszíteni a varázsát a reptér,vagyis inkább már rég elvesztette...
Most már inkább a légierő(lködés) felé kacsingatok

(csöbörből vödörbe)

Cébés
harold 139773 2008. október 6. 22:10
Válasz erre
Nekem megvan a revell 400-as rajza. A vágáshoz csak a metszetek meg a profilok kellenek. Persze ezeket valahogy 1/72-es méretre kellene kicsinyíteni/nagyítani.
merciboy 139772 2008. október 6. 20:48
Válasz erre
Carbonos 139771 2008. október 6. 18:55
Válasz erre
Srácok nem variálni akarok, meg azt sem, hogy komolytalannak nézzen bárki is, de senkinek nem jön be az Airbus A380? Azt egyből megvenném felnagyítandó prototípusnak. Nem tartjátok szebbnek a Boeingnál? Elnézést ha valakinek a lelkébe típortam. Személy szerint szívesebben vágnék bele ebbe ha már ekkora vállakozáshoz készülünk összefogni! Vagy fogjam be arcom és maradjak a seggemen? :) Igazából jó lenne mindkettő:)))
Gábor
delcom 139770 2008. október 6. 12:10
Válasz erre
Ha lesz valami rajz...nyugi oda majd beintegralom a keresztmetszet mereteket. Peldaul a nehany hozzaszolassal ezelotti 741 rajzba mar bele is tudnek piszkalni. A 744 torzs felepitese alapjaiban hasonlo. Kezdesnek ez is jo, bar jo volna egy 744 rajz a felreertesek elkerulese vegett. Ezerrel keresek gagyi abrakat a neten, de mind olyan kicsi.
Carbonos 139769 2008. október 6. 11:58
Válasz erre
Delcom nem mondtál semmit a profilokra. Szerinted honnan kerítsünk? Haroldnak mindenképp kéne a habvágáshoz.
Carbonos 139768 2008. október 6. 11:39
Válasz erre
Egyelőre ha nem muszáj, nem vennék makettet, így is ez a része a dolognak elég sok pénzt el fog vinni. Szerszám stb. Majd meglátjuk, mert azért jó lenne részletezni.
Amit Cebes belinkelt képet, azzal is megelégednék, csak azért panelvonalak szegecsek egyéb nyílások stb. Szóval annyira nem vinném túlzásba. Mérethelyességet azért tartanám amennyire lehet. Inkább dekordarab mint makett de majd meglátjuk.
Merciboy nincs meg Neked az összeépítési útmutató amit rendelkezésünkre tudnál bocsájtani? Én betudom scannelni 4000dpi-ben.
Gábor
delcom 139767 2008. október 6. 11:13
Válasz erre
Kozben vettem a faradtsagot, es szorgalmasan vegigolvastam ezt a topikot. Ugy tunt nem en vagyok az egyetlen AML holder. Mintha Cebes kollega is a repiparban dolgozna gondolom LHBP forgalomban. Valoban jol latom a dolgokat? Esetleg masok is keresik 1:1 meretaranyu madarakkal a tejbe apritani valot? Az off-topikban nem talaltam szakmabelieket.

Tisztelettel,
delcom
delcom 139766 2008. október 6. 10:29
Válasz erre
Tibcsi meg is elozott amig gepeltem...koszi
delcom 139765 2008. október 6. 10:28
Válasz erre
Akkor meg egy otlet:
ha mar ugyis veszel egy 1/144-es 744-t modjuk Revelltol, szerintem egyszerubb ha az alapjan keszitesz egy 1/72-est. Megmersz rajta mindent es beszorzod kettovel. Persze csak ha a Revell minosege ugy gondolod hogy megfelel. Bar gondolom 1/72 meretaranyban sulyos meretbeli hibak jonnenek elo a "felnagyitast" kovetoen. A kidolgozatlan reszletekrol nem is beszelve. Kozel egy meteres madarba azert illene komolyabb reszleteket integralni. (szereny velemenyem szerint).

Ja es meg par dolog: lesz futomu? esetleg otodik hajtomu, combi, egyeb erdekessegek?

delcom
Tibcsi 139764 2008. október 6. 10:15
Válasz erre
Nemrég Merciboy kolléga itt hirdetett egy Revell 747-400-ast, 1:144-ben. Revellt. Azt lehetne mintának használni. Minden méretét fel kell kettővel szorozni és kész a 72-es méretezés. :))
Carbonos 139763 2008. október 6. 10:01
Válasz erre
Biztos van itt valaki akinek megvan a típus rajza. Ha nem hát megveszem majd mert a részletek miatt amúgy sem ártana. De azért jó lenne ha valaki jelentkezne...:)
delcom 139762 2008. október 6. 10:00
Válasz erre
Ja hogy neked sincs...felreertettem elozo mondatod. Hatha van valakinek, vagy veszi a faradtsagot es bescanneli vagy 4000dpi-ben.
delcom 139761 2008. október 6. 09:56
Válasz erre
Szerintem rogton scanneld be, egy oldalnezetet mar fel is rakhatsz...rogton kezdhetem is a meretezest. Szerintem ez a megoldas nem torvenybeutkozo. Ha esetleg valaki ugy gondolja, az kerem jelezze.
Carbonos 139760 2008. október 6. 09:41
Válasz erre
Hoppá, hogy Te mekkora arc vagy:)) Óriási ötlet! Kéznél is van vagy kell szerezni egyet? Szerintem annál méretarányosabb úgysem lesz! Számoljunk kb 1,5mm gittet mindenhova.
Gábor
delcom 139759 2008. október 6. 09:18
Válasz erre
Revell 744 rajzok mennyire lehetnek meretaranyosak? Szerintem azzal tudunk valamit kezdeni. Csak egy otlet.

delcom
Carbonos 139758 2008. október 6. 07:07
Válasz erre
Valami megoldást kéne találni srácok a zökkenőmentes "repgépgyártásra".
Harold letudnád írni mire van szükséged pontosan a méreteken kívül, mert Te tudod, mi alapján tudsz dolgozni.
Carbonos 139757 2008. október 6. 05:52
Válasz erre
Rendben delcom felteszem ide ahogy megvan. Segítesz abban, hogy ha nem küldheted el a törzs és szárnyprofilokat akkor honnan szerezhetném meg?
Harold ilyesmi lesz a rajz igen. Csak 400-as típus "hátrébbnyúló" púppal.
Gábor
harold 139756 2008. október 5. 21:10
Válasz erre
b747_3v
b747_3v

Szóval valami ilyesmi kellene 1/72-ben!
harold 139755 2008. október 5. 20:45
Válasz erre
Kellene egy méretarányos rajz, és a törzs metszetek meg szárnyprofilok, mert anélkül nem tudom sajnos megoldani a vágást.
delcom 139754 2008. október 5. 20:19
Válasz erre
***Hajtóműről is csinálok rajzot és akkor méretezd majd be kérlek.
Egy mail címet dobsz nekem delcom?***

Szerintem ide felrakhatod oket nyugodtan.

delcom
delcom 139753 2008. október 5. 19:37
Válasz erre
Ja SATCOM antenna. Voltak ennel vadabb probalkozasok is, mint pl ezen az SP-n.

www.airliners.net/photo/United-Arab-Emirates/Boeing-747SP-Z5/1147065/L/
Carbonos 139752 2008. október 5. 18:11
Válasz erre
Delcom, hogy őszinte legyek nem meditáltam ezen. Megelégszem annyira, hogy legyen 747-400 formája és akkor jól fogom érezni magam ha összejön a "hasonlóság":)
Gábor
Hajtóműről is csinálok rajzot és akkor méretezd majd be kérlek.
Egy mail címet dobsz nekem delcom?
Tibcsi 139751 2008. október 5. 18:04
Válasz erre
AirlinersNetPhotoID322620
AirlinersNetPhotoID322620

Találtam egy képet, ezen jól látható a kis púp a nagy mögött. :) Igaz, ez a prototipus, de több AF és PanAm 747-esen is láttam már.
delcom 139750 2008. október 5. 18:01
Válasz erre
Tibcsi,
egy kep jo volna a masik "puprol", igy csak tippelni tudok:
SATCOM high gain antenna.

udv,
delcom
Tibcsi 139749 2008. október 5. 17:50
Válasz erre
A pylon magyarul is pilon, tudtommal. :)

Ha már itt egy Jumbo expert, ekkor lenne hozzá egy kérdésem. A korai 747-eseken a "rendes" púp mögött volt egy kisebb púp is. Ez miért volt ott? Majd keresek képet is, ha kell. :)
delcom 139748 2008. október 5. 17:47
Válasz erre
Aha...szoval PW4000 szeria. Rengeteget dolgoztam rajta, megbizhato masina. Kicsit macerasabb mint a GE, es megsem olyan tulbonyolitott mint az RB211. Ezzel termeszetesen nem a Roller-partiakat szeretnem felbosziteni.
Hogy miert fontos ez? Mert mindharom hajtomu tipus teljesen mas formaju es meretu pylon-on log. A szarny is kulonbozik apro reszletekben. (plus maga a repcsi millio mas reszletben)
Es konkretan milyen 744 van tervbe veve? -400F, -400C, -400D, -400ER...stb.
Pylon...ezt valaki tudja hogy hivjak a magyar repiparban?

udv,
delcom
Carbonos 139747 2008. október 5. 17:18
Válasz erre
thirstypratts
thirstypratts

Konkrétan ő rá gondoltam.
delcom 139746 2008. október 5. 16:02
Válasz erre
Milyen hajtomuvel szeretnetek felszerelni a gepet?
a. RR
b. PW
c. GE
delcom 139745 2008. október 5. 15:49
Válasz erre
Maga a repulogep hossza: orrkuptol a fuggoleges vezersik legtavolabbi pontjaig 231 lab 10 inch. Tehat (231 x 12) + 10 = 2782 inch, 70662.8 mm.

1/72-es 744 makett egy 981.4277 mm hosszu dobozba ferne bele (elektrosztatikus kisutok nelkul).

udv,
delcom, EHAM
Carbonos 139744 2008. október 5. 15:43
Válasz erre
Értem valamennyire. Szerintem maradjunk a behelyettesítésben a Móriczka rajzba:)
Holnap holnapután küldöm.
Gábor
delcom 139743 2008. október 5. 15:26
Válasz erre
Ezek a szamok a torzs hosszanti nevezetes pontjai inch-ben kifejezve. A nulla pont egy lebego pont 90 inch-el az orrkup (ha egyaltalan igy hivjak ezt magyarul) elott. A 744 torzs 5 fo reszbol all. A 41-es resz az orr, a 48-as a farok. Ertelemszeruen a tobbi harom az koztes.

Csak egy gyors pelda: a 744 torzs teljes hossza: 2792-90=2702 inch, X25.4=68630.8 mm.
Tehat 1/72 meretaranyban a makett torzs hossza 953.2055 mm volna.

Remelem ezzel valamennyit segitettem.

Tisztelettel,
delcom
Carbonos 139742 2008. október 5. 14:08
Válasz erre
Ezek konkrétan mik is delcom? :)))
Akkor csinálok egy-két rajzot majd és feltöltöm őket.
Alapméretekből és fotókból tudsz építkezni harold?
delcom 139741 2008. október 5. 12:52
Válasz erre
Amiben en szivesen segitenek: ket pont kozti tavolsag. ha valaki tesz fel ide Moricka-abrakat merethaloval, en minden tovabbi nelkul bemeretezem barmely 744 vagy 744F alkatreszrol legyen is szo. Mivel ezek eredeti Boeing muszaki rajzok, nem tehetem oket kozszemlere. Kis segitseg a torzs felepiteserol:
SEC 41: STA 90 - STA 520
SEC 42: STA 520 - STA 1000
SEC 44: STA 1000 - STA 1480
SEC 46: STA 1480 - STA 2360
SEC 48: STA 2360 - STA 2792

a torzs bordai 20 inch tavolsagra vannak egymastol (a legtobb esetben). Remelem ez nem hangzott kinaiul.
udv,
delcom
harold 139740 2008. október 5. 11:31
Válasz erre
Nyíregyházi vagyok, szerintem postán elmegy dobozban sérülés nélkül a cucc!
Szia!
Carbonos 139739 2008. október 5. 11:10
Válasz erre
Delcom
Áttudnál küldeni akkor egy pár szárny meg törzsprofilt? Ez még belefér? Elkezdenénk a dolgot úgy szép lassan. Ha nagyon pofátlan vagyok szólj:) Úgy gondolom, hogy akkor legyen 1:72 747-400. Ez szerintem egy elfogadható méret, nagyobbal senki sem tudna mit kezdeni. Ez 98 centi hosszt jelentene. Harold merre vagy helyileg? Hogyan jut el hozzám majd sérülés nélkül? Én pesti vagyok, XV.kerület. Jövő héten lerendezem a faesztergályost a hajtóművekhez. Csak kérnék valakit, hogy küldjön el méreteket a hajtóműhöz. Elég teljes hossz és legnagyobb átmérő majd vektorgrafikusan elintézem a többi méretet.
Gábor
harold 139738 2008. október 4. 22:19
Válasz erre
Szia!
Habot naponta vágok, csak idő kérdése hogy mikor tudom kipróbálni az adott forma vágását. Nekem bármilyen méretarány jó, habból mindegy mekkorát kell vágni. Ha kapok szárnyprofilokat, akkor tudok vágni is, a törzs meg mint írtam bonyolultabb de majd arra is kitalálunk valamit! Jöhetnek a szárnyprofilok és akkor vághatom a mesterdarabot ahogy időm engedi esetleg jövő héten. A vezérsíkok profilja is jöhet. Meg persze melyik típus lesz?
Hali!
Levi
Carbonos 139737 2008. október 4. 17:24
Válasz erre
Akkor jó a 72 méret srácok?
Harold van infód a habvágáshoz? Van kellenek delcomtól rajzok? Ha van valami előrehaladás akkor szólj kérlek én meg majd fotók alapján gömbölyítek gittelek.
Aztábn valaki csak elvállalja a vonalakat csegecselést. Én ezt a menetet látnám jónak. Hajtóműveket majd intézem én. Ha van egyéb javaslat szívesen vesszük.
Gábor
merciboy 139736 2008. október 4. 09:01
Válasz erre
DSC00078
DSC00078
DSC00079
DSC00079
DSC00077
DSC00077

hello eladó bontásra vagy bármire 747-400 revell 2eft 205150067 habelemihaly@gmail.com
Carbonos 139735 2008. október 4. 08:55
Válasz erre
Okés rendben van, vannak rajzaid róla? Vagy várjuk meg esetleg delcom visszajelzését?
Szerintem maradjunk 1:72 ben nem? Az 1:48 szerintem túlzás lenne. Az 1:72 is közel 1 méter hossz...Mit mondotok?
harold 139734 2008. október 3. 20:41
Válasz erre
Styrofoamból vágok ami a kék hab, a törzset két félből tudom vágni de mint írtad dróttal, ezért nem tudom mennyire lehetne az orrát és a végét vágni de lehet hogy megoldható úgy ahogy írtad, viszont mindenképpen gömbölyíteni kell a formát. Átgondolom a dolgot és ahogy időm engedi megpróbálok vágni valami hasonlót meglátom milyen lesz.
Levi
Carbonos 139733 2008. október 3. 19:53
Válasz erre
Bár feltételezem ha "forródróttal" vágod akkor extrudált... Mindenképp a kék hab kellene és előtte kéne egy gitt próbát csinálni szerintem, hogy nehogy potyameló legyen.
Carbonos 139732 2008. október 3. 19:43
Válasz erre
Hoppá erre nagyon vevő lennék:)) Nagy segítség lenne. Gondolom cserébe igényt tartassz egyre majd! Szárnyon vezérsíkon kívül tudsz esetleg törzs orrt illetve farokrészt is vágni? Max annyira amit már csak "gömbölyíteni" kell? Tehát az alul felül oldanézetét? Jó lenne ha polisztirol habból lenne vágva mert azt nem oldja a 2 komponenses gitt. Ha esetleg meglesznek a rajzok, akkor jelölöm rajta mettől meddig kéne a törzs. Ebből a zöld Austrothermből vágod? Vagy extrudált "kékhab"?
Gábor
harold 139731 2008. október 3. 19:12
Válasz erre
Ha esetleg szükség van rá, az épülő géphez polisztirol habból tudok vágni formát /Pl.:szárny, vezérsík, stb./
Z63 139730 2008. október 2. 19:45
Válasz erre
Szia Viper!
Bent a melóhelyen megnézem a festék kódját, mert mi csináljuk a Wizz Air névkitűzőit a stewardeseknek. Elég valószínű, hogy keverned kell, mert ezek Pantone, vagy RAL skála színkódokban vannak megadva.Egyébként vannak lila és rózsaszínek a Tamiya enamel színekben is.Ezeket be is tudom neked szerezni.Vélhetőleg a legjobb enamel festékek! Ha pedig lesz időm és nem azonnalra kell,hozok színmintát, vagy akár ki is keverem neked!
Üdv,Z63
Carbonos 139729 2008. október 2. 17:51
Válasz erre
Ja egyébként valaki vállal majd panelezést/szegecselést a törzsön?
Cserébe anyagárába kap egyet ha már ott tartunk.
Carbonos 139728 2008. október 2. 17:50
Válasz erre
Szia delcom
Persze én sem így értettem. Egyértelmű amit írsz! Amikre gondolta: többnézeti méretezett rajzok 5 irányból,
Hajtómű rajz, esetleg bordarajz a törzsről, de inkább a szárnyról.
Ez megoldható?
A többi úgyis egy vásárolt makettről meg fotókról lesz másolva.
Gábor
delcom 139727 2008. október 2. 16:16
Válasz erre
lol...
egyebkent en arra gondoltam, hogy valaki keszit Moricka-abrakat meretvonalakkal, en pedig kitoltom rajta a szamokat. Csak a torzsrol van vagy 375GB muszaki rajzom. Azert az ne kuldjem mar el. Kulonben is szerzoi jogokba utkozne.

udv,
delcom
Stefan 139726 2008. október 2. 16:07
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134.