<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Carbonos | Adatlap | 139775 | 2008. október 7. 07:36 | ||
Cébés | Adatlap | 139774 | 2008. október 6. 22:52 | ||
Szerintem így elsőre nem kéne ekkora fába vágni a fejszét mint egy 380-as vagy egy Jumbo. Kezdésnek én speciel a Boeing 757-est tudnám elképzelni 1/50-es méretarányban. Szerintem gyönyörű egy madárka és nem lenne olyan munkás mint a két nagyvas. Ha elkészül meglátjuk milyen és utána jöhetnek az óriások. (ez csak az én véleményem) delcom! Jól láttad! 1/1-es utasgépekkel dolgozom én is,LHBP forgalomban. Nem tudom még meddig,sajna kezdi már elveszíteni a varázsát a reptér,vagyis inkább már rég elvesztette... Most már inkább a légierő(lködés) felé kacsingatok (csöbörből vödörbe) Cébés | |||||
harold | Adatlap | 139773 | 2008. október 6. 22:10 | ||
Nekem megvan a revell 400-as rajza. A vágáshoz csak a metszetek meg a profilok kellenek. Persze ezeket valahogy 1/72-es méretre kellene kicsinyíteni/nagyítani. | |||||
merciboy | Adatlap | 139772 | 2008. október 6. 20:48 | ||
hali nincs meg sajna. | |||||
Carbonos | Adatlap | 139771 | 2008. október 6. 18:55 | ||
Srácok nem variálni akarok, meg azt sem, hogy komolytalannak nézzen bárki is, de senkinek nem jön be az Airbus A380? Azt egyből megvenném felnagyítandó prototípusnak. Nem tartjátok szebbnek a Boeingnál? Elnézést ha valakinek a lelkébe típortam. Személy szerint szívesebben vágnék bele ebbe ha már ekkora vállakozáshoz készülünk összefogni! Vagy fogjam be arcom és maradjak a seggemen? :) Igazából jó lenne mindkettő:))) Gábor | |||||
delcom | Adatlap | 139770 | 2008. október 6. 12:10 | ||
Ha lesz valami rajz...nyugi oda majd beintegralom a keresztmetszet mereteket. Peldaul a nehany hozzaszolassal ezelotti 741 rajzba mar bele is tudnek piszkalni. A 744 torzs felepitese alapjaiban hasonlo. Kezdesnek ez is jo, bar jo volna egy 744 rajz a felreertesek elkerulese vegett. Ezerrel keresek gagyi abrakat a neten, de mind olyan kicsi. | |||||
Carbonos | Adatlap | 139769 | 2008. október 6. 11:58 | ||
Delcom nem mondtál semmit a profilokra. Szerinted honnan kerítsünk? Haroldnak mindenképp kéne a habvágáshoz. | |||||
Carbonos | Adatlap | 139768 | 2008. október 6. 11:39 | ||
Egyelőre ha nem muszáj, nem vennék makettet, így is ez a része a dolognak elég sok pénzt el fog vinni. Szerszám stb. Majd meglátjuk, mert azért jó lenne részletezni. Amit Cebes belinkelt képet, azzal is megelégednék, csak azért panelvonalak szegecsek egyéb nyílások stb. Szóval annyira nem vinném túlzásba. Mérethelyességet azért tartanám amennyire lehet. Inkább dekordarab mint makett de majd meglátjuk. Merciboy nincs meg Neked az összeépítési útmutató amit rendelkezésünkre tudnál bocsájtani? Én betudom scannelni 4000dpi-ben. Gábor | |||||
delcom | Adatlap | 139767 | 2008. október 6. 11:13 | ||
Kozben vettem a faradtsagot, es szorgalmasan vegigolvastam ezt a topikot. Ugy tunt nem en vagyok az egyetlen AML holder. Mintha Cebes kollega is a repiparban dolgozna gondolom LHBP forgalomban. Valoban jol latom a dolgokat? Esetleg masok is keresik 1:1 meretaranyu madarakkal a tejbe apritani valot? Az off-topikban nem talaltam szakmabelieket. Tisztelettel, delcom | |||||
delcom | Adatlap | 139766 | 2008. október 6. 10:29 | ||
Tibcsi meg is elozott amig gepeltem...koszi | |||||
delcom | Adatlap | 139765 | 2008. október 6. 10:28 | ||
Akkor meg egy otlet: ha mar ugyis veszel egy 1/144-es 744-t modjuk Revelltol, szerintem egyszerubb ha az alapjan keszitesz egy 1/72-est. Megmersz rajta mindent es beszorzod kettovel. Persze csak ha a Revell minosege ugy gondolod hogy megfelel. Bar gondolom 1/72 meretaranyban sulyos meretbeli hibak jonnenek elo a "felnagyitast" kovetoen. A kidolgozatlan reszletekrol nem is beszelve. Kozel egy meteres madarba azert illene komolyabb reszleteket integralni. (szereny velemenyem szerint). Ja es meg par dolog: lesz futomu? esetleg otodik hajtomu, combi, egyeb erdekessegek? delcom | |||||
Tibcsi | Adatlap | 139764 | 2008. október 6. 10:15 | ||
Nemrég Merciboy kolléga itt hirdetett egy Revell 747-400-ast, 1:144-ben. Revellt. Azt lehetne mintának használni. Minden méretét fel kell kettővel szorozni és kész a 72-es méretezés. :)) | |||||
Carbonos | Adatlap | 139763 | 2008. október 6. 10:01 | ||
Biztos van itt valaki akinek megvan a típus rajza. Ha nem hát megveszem majd mert a részletek miatt amúgy sem ártana. De azért jó lenne ha valaki jelentkezne...:) | |||||
delcom | Adatlap | 139762 | 2008. október 6. 10:00 | ||
Ja hogy neked sincs...felreertettem elozo mondatod. Hatha van valakinek, vagy veszi a faradtsagot es bescanneli vagy 4000dpi-ben. | |||||
delcom | Adatlap | 139761 | 2008. október 6. 09:56 | ||
Szerintem rogton scanneld be, egy oldalnezetet mar fel is rakhatsz...rogton kezdhetem is a meretezest. Szerintem ez a megoldas nem torvenybeutkozo. Ha esetleg valaki ugy gondolja, az kerem jelezze. | |||||
Carbonos | Adatlap | 139760 | 2008. október 6. 09:41 | ||
Hoppá, hogy Te mekkora arc vagy:)) Óriási ötlet! Kéznél is van vagy kell szerezni egyet? Szerintem annál méretarányosabb úgysem lesz! Számoljunk kb 1,5mm gittet mindenhova. Gábor | |||||
delcom | Adatlap | 139759 | 2008. október 6. 09:18 | ||
Revell 744 rajzok mennyire lehetnek meretaranyosak? Szerintem azzal tudunk valamit kezdeni. Csak egy otlet. delcom | |||||
Carbonos | Adatlap | 139758 | 2008. október 6. 07:07 | ||
Valami megoldást kéne találni srácok a zökkenőmentes "repgépgyártásra". Harold letudnád írni mire van szükséged pontosan a méreteken kívül, mert Te tudod, mi alapján tudsz dolgozni. | |||||
Carbonos | Adatlap | 139757 | 2008. október 6. 05:52 | ||
Rendben delcom felteszem ide ahogy megvan. Segítesz abban, hogy ha nem küldheted el a törzs és szárnyprofilokat akkor honnan szerezhetném meg? Harold ilyesmi lesz a rajz igen. Csak 400-as típus "hátrébbnyúló" púppal. Gábor | |||||
harold | Adatlap | 139756 | 2008. október 5. 21:10 | ||
harold | Adatlap | 139755 | 2008. október 5. 20:45 | ||
Kellene egy méretarányos rajz, és a törzs metszetek meg szárnyprofilok, mert anélkül nem tudom sajnos megoldani a vágást. | |||||
delcom | Adatlap | 139754 | 2008. október 5. 20:19 | ||
***Hajtóműről is csinálok rajzot és akkor méretezd majd be kérlek. Egy mail címet dobsz nekem delcom?*** Szerintem ide felrakhatod oket nyugodtan. delcom | |||||
delcom | Adatlap | 139753 | 2008. október 5. 19:37 | ||
Ja SATCOM antenna. Voltak ennel vadabb probalkozasok is, mint pl ezen az SP-n. www.airliners.net/photo/United-Arab-Emirates/Boeing-747SP-Z5/1147065/L/ | |||||
Carbonos | Adatlap | 139752 | 2008. október 5. 18:11 | ||
Delcom, hogy őszinte legyek nem meditáltam ezen. Megelégszem annyira, hogy legyen 747-400 formája és akkor jól fogom érezni magam ha összejön a "hasonlóság":) Gábor Hajtóműről is csinálok rajzot és akkor méretezd majd be kérlek. Egy mail címet dobsz nekem delcom? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 139751 | 2008. október 5. 18:04 | ||
Találtam egy képet, ezen jól látható a kis púp a nagy mögött. :) Igaz, ez a prototipus, de több AF és PanAm 747-esen is láttam már. | |||||
delcom | Adatlap | 139750 | 2008. október 5. 18:01 | ||
Tibcsi, egy kep jo volna a masik "puprol", igy csak tippelni tudok: SATCOM high gain antenna. udv, delcom | |||||
Tibcsi | Adatlap | 139749 | 2008. október 5. 17:50 | ||
A pylon magyarul is pilon, tudtommal. :) Ha már itt egy Jumbo expert, ekkor lenne hozzá egy kérdésem. A korai 747-eseken a "rendes" púp mögött volt egy kisebb púp is. Ez miért volt ott? Majd keresek képet is, ha kell. :) | |||||
delcom | Adatlap | 139748 | 2008. október 5. 17:47 | ||
Aha...szoval PW4000 szeria. Rengeteget dolgoztam rajta, megbizhato masina. Kicsit macerasabb mint a GE, es megsem olyan tulbonyolitott mint az RB211. Ezzel termeszetesen nem a Roller-partiakat szeretnem felbosziteni. Hogy miert fontos ez? Mert mindharom hajtomu tipus teljesen mas formaju es meretu pylon-on log. A szarny is kulonbozik apro reszletekben. (plus maga a repcsi millio mas reszletben) Es konkretan milyen 744 van tervbe veve? -400F, -400C, -400D, -400ER...stb. Pylon...ezt valaki tudja hogy hivjak a magyar repiparban? udv, delcom | |||||
Carbonos | Adatlap | 139747 | 2008. október 5. 17:18 | ||
delcom | Adatlap | 139746 | 2008. október 5. 16:02 | ||
Milyen hajtomuvel szeretnetek felszerelni a gepet? a. RR b. PW c. GE | |||||
delcom | Adatlap | 139745 | 2008. október 5. 15:49 | ||
Maga a repulogep hossza: orrkuptol a fuggoleges vezersik legtavolabbi pontjaig 231 lab 10 inch. Tehat (231 x 12) + 10 = 2782 inch, 70662.8 mm. 1/72-es 744 makett egy 981.4277 mm hosszu dobozba ferne bele (elektrosztatikus kisutok nelkul). udv, delcom, EHAM | |||||
Carbonos | Adatlap | 139744 | 2008. október 5. 15:43 | ||
Értem valamennyire. Szerintem maradjunk a behelyettesítésben a Móriczka rajzba:) Holnap holnapután küldöm. Gábor | |||||
delcom | Adatlap | 139743 | 2008. október 5. 15:26 | ||
Ezek a szamok a torzs hosszanti nevezetes pontjai inch-ben kifejezve. A nulla pont egy lebego pont 90 inch-el az orrkup (ha egyaltalan igy hivjak ezt magyarul) elott. A 744 torzs 5 fo reszbol all. A 41-es resz az orr, a 48-as a farok. Ertelemszeruen a tobbi harom az koztes. Csak egy gyors pelda: a 744 torzs teljes hossza: 2792-90=2702 inch, X25.4=68630.8 mm. Tehat 1/72 meretaranyban a makett torzs hossza 953.2055 mm volna. Remelem ezzel valamennyit segitettem. Tisztelettel, delcom | |||||
Carbonos | Adatlap | 139742 | 2008. október 5. 14:08 | ||
Ezek konkrétan mik is delcom? :))) Akkor csinálok egy-két rajzot majd és feltöltöm őket. Alapméretekből és fotókból tudsz építkezni harold? | |||||
delcom | Adatlap | 139741 | 2008. október 5. 12:52 | ||
Amiben en szivesen segitenek: ket pont kozti tavolsag. ha valaki tesz fel ide Moricka-abrakat merethaloval, en minden tovabbi nelkul bemeretezem barmely 744 vagy 744F alkatreszrol legyen is szo. Mivel ezek eredeti Boeing muszaki rajzok, nem tehetem oket kozszemlere. Kis segitseg a torzs felepiteserol: SEC 41: STA 90 - STA 520 SEC 42: STA 520 - STA 1000 SEC 44: STA 1000 - STA 1480 SEC 46: STA 1480 - STA 2360 SEC 48: STA 2360 - STA 2792 a torzs bordai 20 inch tavolsagra vannak egymastol (a legtobb esetben). Remelem ez nem hangzott kinaiul. udv, delcom | |||||
harold | Adatlap | 139740 | 2008. október 5. 11:31 | ||
Nyíregyházi vagyok, szerintem postán elmegy dobozban sérülés nélkül a cucc! Szia! | |||||
Carbonos | Adatlap | 139739 | 2008. október 5. 11:10 | ||
Delcom Áttudnál küldeni akkor egy pár szárny meg törzsprofilt? Ez még belefér? Elkezdenénk a dolgot úgy szép lassan. Ha nagyon pofátlan vagyok szólj:) Úgy gondolom, hogy akkor legyen 1:72 747-400. Ez szerintem egy elfogadható méret, nagyobbal senki sem tudna mit kezdeni. Ez 98 centi hosszt jelentene. Harold merre vagy helyileg? Hogyan jut el hozzám majd sérülés nélkül? Én pesti vagyok, XV.kerület. Jövő héten lerendezem a faesztergályost a hajtóművekhez. Csak kérnék valakit, hogy küldjön el méreteket a hajtóműhöz. Elég teljes hossz és legnagyobb átmérő majd vektorgrafikusan elintézem a többi méretet. Gábor | |||||
harold | Adatlap | 139738 | 2008. október 4. 22:19 | ||
Szia! Habot naponta vágok, csak idő kérdése hogy mikor tudom kipróbálni az adott forma vágását. Nekem bármilyen méretarány jó, habból mindegy mekkorát kell vágni. Ha kapok szárnyprofilokat, akkor tudok vágni is, a törzs meg mint írtam bonyolultabb de majd arra is kitalálunk valamit! Jöhetnek a szárnyprofilok és akkor vághatom a mesterdarabot ahogy időm engedi esetleg jövő héten. A vezérsíkok profilja is jöhet. Meg persze melyik típus lesz? Hali! Levi | |||||
Carbonos | Adatlap | 139737 | 2008. október 4. 17:24 | ||
Akkor jó a 72 méret srácok? Harold van infód a habvágáshoz? Van kellenek delcomtól rajzok? Ha van valami előrehaladás akkor szólj kérlek én meg majd fotók alapján gömbölyítek gittelek. Aztábn valaki csak elvállalja a vonalakat csegecselést. Én ezt a menetet látnám jónak. Hajtóműveket majd intézem én. Ha van egyéb javaslat szívesen vesszük. Gábor | |||||
merciboy | Adatlap | 139736 | 2008. október 4. 09:01 | ||
Carbonos | Adatlap | 139735 | 2008. október 4. 08:55 | ||
Okés rendben van, vannak rajzaid róla? Vagy várjuk meg esetleg delcom visszajelzését? Szerintem maradjunk 1:72 ben nem? Az 1:48 szerintem túlzás lenne. Az 1:72 is közel 1 méter hossz...Mit mondotok? | |||||
harold | Adatlap | 139734 | 2008. október 3. 20:41 | ||
Styrofoamból vágok ami a kék hab, a törzset két félből tudom vágni de mint írtad dróttal, ezért nem tudom mennyire lehetne az orrát és a végét vágni de lehet hogy megoldható úgy ahogy írtad, viszont mindenképpen gömbölyíteni kell a formát. Átgondolom a dolgot és ahogy időm engedi megpróbálok vágni valami hasonlót meglátom milyen lesz. Levi | |||||
Carbonos | Adatlap | 139733 | 2008. október 3. 19:53 | ||
Bár feltételezem ha "forródróttal" vágod akkor extrudált... Mindenképp a kék hab kellene és előtte kéne egy gitt próbát csinálni szerintem, hogy nehogy potyameló legyen. | |||||
Carbonos | Adatlap | 139732 | 2008. október 3. 19:43 | ||
Hoppá erre nagyon vevő lennék:)) Nagy segítség lenne. Gondolom cserébe igényt tartassz egyre majd! Szárnyon vezérsíkon kívül tudsz esetleg törzs orrt illetve farokrészt is vágni? Max annyira amit már csak "gömbölyíteni" kell? Tehát az alul felül oldanézetét? Jó lenne ha polisztirol habból lenne vágva mert azt nem oldja a 2 komponenses gitt. Ha esetleg meglesznek a rajzok, akkor jelölöm rajta mettől meddig kéne a törzs. Ebből a zöld Austrothermből vágod? Vagy extrudált "kékhab"? Gábor | |||||
harold | Adatlap | 139731 | 2008. október 3. 19:12 | ||
Ha esetleg szükség van rá, az épülő géphez polisztirol habból tudok vágni formát /Pl.:szárny, vezérsík, stb./ | |||||
Z63 | Adatlap | 139730 | 2008. október 2. 19:45 | ||
Szia Viper! Bent a melóhelyen megnézem a festék kódját, mert mi csináljuk a Wizz Air névkitűzőit a stewardeseknek. Elég valószínű, hogy keverned kell, mert ezek Pantone, vagy RAL skála színkódokban vannak megadva.Egyébként vannak lila és rózsaszínek a Tamiya enamel színekben is.Ezeket be is tudom neked szerezni.Vélhetőleg a legjobb enamel festékek! Ha pedig lesz időm és nem azonnalra kell,hozok színmintát, vagy akár ki is keverem neked! Üdv,Z63 | |||||
Carbonos | Adatlap | 139729 | 2008. október 2. 17:51 | ||
Ja egyébként valaki vállal majd panelezést/szegecselést a törzsön? Cserébe anyagárába kap egyet ha már ott tartunk. | |||||
Carbonos | Adatlap | 139728 | 2008. október 2. 17:50 | ||
Szia delcom Persze én sem így értettem. Egyértelmű amit írsz! Amikre gondolta: többnézeti méretezett rajzok 5 irányból, Hajtómű rajz, esetleg bordarajz a törzsről, de inkább a szárnyról. Ez megoldható? A többi úgyis egy vásárolt makettről meg fotókról lesz másolva. Gábor | |||||
delcom | Adatlap | 139727 | 2008. október 2. 16:16 | ||
lol... egyebkent en arra gondoltam, hogy valaki keszit Moricka-abrakat meretvonalakkal, en pedig kitoltom rajta a szamokat. Csak a torzsrol van vagy 375GB muszaki rajzom. Azert az ne kuldjem mar el. Kulonben is szerzoi jogokba utkozne. udv, delcom | |||||
Stefan | Adatlap | 139726 | 2008. október 2. 16:07 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134. |
Gábor