/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
Kamovos 601029 2016. január 23. 19:06
Válasz erre
Szia Sanyi

Én biztos nem fogom meglátogatni, ha megyek a kiállításra!
Ezzel a távolmaradással nyilvánítom ki nemtetszésemet a régi múzeum szét b@szása miatt!

Üdv: kamovos
Sherman 601028 2016. január 23. 19:05
Válasz erre
Ezért normális helyeken kötelet vagy golyót adnak!

Nálunk EU-s milliókat.
Elgondolkodtató hogy ezeket a pályázatokat kik bírálják el, és miért adnak a semmire pénzt? Vagy a valami semmivé tételére.
sanyi 601025 2016. január 23. 18:29
Válasz erre
Sziasztok!
Párom fészbúk profilján keresztül megnéztem a reptrágya oldalát. Ha nem akar senki ilyen sokkot átélni, javaslom kerülje el. Az egy dolog, hogy nem "szakmabeli", de hogy még magyarul sem tud... Katasztrófa! Egy klassz, jól megközelíthető, színvonalas, szakik által rendezett múzeummal ilyet csinálni? Ezért normális helyeken kötelet vagy golyót adnak!
Mindegy, pár év és valamelyik ócskavas telepen majd találkozunk a gépekkel.
lacipapa 600875 2016. január 22. 14:31
Válasz erre
...vagy először is megszüntetik az őrzést,mert drága.Aztán szabad a vásár :-(
Sherman 600873 2016. január 22. 13:43
Válasz erre
Nemá hiszen kalandpark is lesz felnőtteknek, meg 4D-s mozi. Dögöljek meg ha nem töltöm minden percemet ott. Persze csak 2-3-évig amíg rá jönnek, hogy nem lehet több pénzt kilopni belőle és egy csendes őszi napon bezárják.
Rumcájsz_52 600870 2016. január 22. 12:40
Válasz erre
Tartok tőle, hogy hiába is férne bele a teher-emelésbe az Il-18(TU-134 bármilyen megoldással, lehet, hogy az új helyen egyszerűen nem férne el. Ráadásul annak a vállalkozói/szállítói körnek (és a mögöttük álló támogatóknak) akik erre rámozdultak, semmi érdeke hogy más cég helikopteres szállítással elszipkázza előlük a pénzt. Ez nem elsősorban múzeum-fejlesztésről szól (azt a régi helyszínen is meg lehetett volna oldani szerintem sokkal jobban)), hanem EU-pénzek lehívásáról.
R.
sanyi 600866 2016. január 22. 12:01
Válasz erre
Ez jó. Autófényező... Gondolom a közbeszerzési eljáráson neki volt a legkedvezőbb ajánlata és a legtöbb minőségügyi bizonyítványa... Látott egyáltalán repülőt igazából? Milyen múzeulógus? Néprajzkutató? Ezek után "biztos" lesz látogatottsága a lepratelepnek. Tragédia amit csináltak/nak! És hogy ezt hagyta a "hacccsereg", mert tudtommal az övék volt a kollekció...
cenci2 600853 2016. január 22. 10:19
Válasz erre
Bocsánat, elírtam Tu-134-re gondoltam én is . Köszi! :-)
Sennás 600846 2016. január 22. 08:17
Válasz erre
Elméletileg 2010 Jul-ban 33tonna külső tehert emeltek egy Orosz-Kínai munkában.Ebbe a súlyba belefér egy "kibelezett" IL-18as emelése?Az mennyi is 35tonna?
Sennás 600845 2016. január 22. 08:10
Válasz erre
061939
061939
25923980
25923980

Én már régebben is kérdeztem nincs(nem volt) rá lehetőség légi átköltöztetésre?Van itt a szomszédban k..va nagy emelőerő akit jó pénzért el lehet hívni.--Bruce Willis is megoldotta:)Összesen menyi 4-6 nagy testű gépről beszélünk aki(ami) nem szédszedhető?Mivel a távolság itt elenyésző A-ból B-be ,így gondolom óradíjas szállítás lenne.Ha elő van készítve minden emelés egy nap-8 óra alatt végeztek volna vele.És látványos reklámnak se utolsó!
Podva 600844 2016. január 22. 08:01
Válasz erre
Hali
Az FB volt egy érdekes fita a Reptár oldalán a Su-22-es festéséval kapcsolatban. Valami autófényező élete főművének nevezte a Szuhoj festését... Megjegyezte hogy az eredeti valami tróger munka volt... vagy valami ilyesmi. A makettezők persze szóvá tették, hogy az eredeti nem így nézett ki. Erre a mester kijelentette, hogy ő a legjobb autógyárakban tanulta a fényezést és a makettezők különben is csak ragasztgassák az "olcsó sz@rjaikat" és ne szóljanak bele a nagyok dolgába. Ezután szó szót követett, mire a "kritikus hangok" egyik felét kitiltották az oldalról, a másik felét meg azzal nyugtatták, hogy ezt a festést múzeológus hagyta jóvá, és ez így jó...
Üdv
juge75 600843 2016. január 22. 07:23
Válasz erre
A gond azzal a géppel az, hogy az saját szárnyon érkezett, szárny bekötéseinek csavaros elemei olyan korrodáltak, hogy nem érdemes nekilátni.
solyom 600840 2016. január 22. 06:36
Válasz erre
Sziasztok!

Azt azért sajnálom, hogy a szolnoki makettversenyre még nem nyitják meg ezt az új helyet!
Az ország túlsó felében lakóknak ez bizony szívás!
Ha már ekkora útra kelünk, szívesen megnéztük volna ezt a Reptárat is...

BB
Nyugger 600816 2016. január 21. 21:13
Válasz erre
Köszönöm !
Tehát szállítható, nincs 20 méter széles. Csak akarat és némi tehetség kellene vagy kellett volna és egy előre láthatóan bővíthető múzeumi terület. A friss képen kiválóan látható az egyen szürke festés. Ha már költenek a gépekre (restaurálják?) akkor lakkozásról nem illet volna megfeledkezni. Feltételezem, hogy ha megkérdezték volna időben a szolnoki makettezőket nem lenne ekkora blama.
migi 600815 2016. január 21. 21:00
Válasz erre
Tibcsi 600814 2016. január 21. 20:59
Válasz erre
captcha.gecirtnotification.com
captcha.gecirtnotification.com
repulot-szallito-kamion-abda-141117
repulot-szallito-kamion-abda-141117

Persze. Közúton, leszerelt szárnyakkal.

Valahogy így:
Nyugger 600812 2016. január 21. 20:53
Válasz erre
Ismeri valaki, hogy az abdai Il-18-t hogyan vitték el a ’ szomszédos ’ Kassára ?
Rumcájsz_52 600799 2016. január 21. 18:00
Válasz erre
Van a múzeumban Il-18 is, annak a külső szárny-szekcióit leszerelve még mindig több mint 20 méter fesztávja marad, tartok tőle, hogy egyetlen úton/Tisza-hídon sem fér át. A másik probléma, hogy még ha szét is szerelhető szállítható méretekre egy-egy nagyobb gép, (pl. Il-28), olyan régi a tipus, hogy semmiféle saját, speciális szállítóeszköz nincs már hozzá. Jobb lett volna ott hagyni az egészet egyben a reptéri múzeumban, ott is lehetett volna új hangárt építeni nekik ennyi pénzből és felújítani a gépeket. Dehát ez EU-projekt, és ilyen címen bármit meg lehet tenni...
Üdv R.
piratvitorla 600796 2016. január 21. 17:16
Válasz erre
cenci2 600793 2016. január 21. 16:33
Válasz erre
Szerintem a Tu-154 kivételével a többi megoldható lenne , de így nem sok értelme van legalább egy olyan helyszínt választhattak volna ami a városhoz egy picit közelebb van és nagyobb területtel rendelkezik legalább a gépek nagyobb része beférjen ,illetve ha esetleg még újabb gépekhez jutna a múzeum akkor azoknak is legyen hely .Persze a háttér okokat nem ismerem ,csak feleslegesen naivan filózgatok itt.
piratvitorla 600791 2016. január 21. 16:19
Válasz erre
Csakhogy biztosan van több különbség is:
- más kialakítás a szétszerelhetőséget tekintve (a Malév gépek és az Ancsák például saját szárnyon mentek Szolnokra).
- A B737 valószínűleg nemrég lett leállítva, míg a szolnoki gépek több évtizede ott állnak, ki tudja szét lehetne-e még szedni őket vágás nélkül...

Ezen kívül lehet hogy más okok is vannak (pl. helyhiány, tulajdonjogok stb.) Úgy néz ki a kisebbek se mennek mind át az új helyre...
cenci2 600790 2016. január 21. 16:15
Válasz erre
Boeing
Boeing

Nem értem a TEK központjába eltudtak szállítani egy Boeing 737-est sokkal nagyobb távon a városon keresztül itt meg már nem kivitelezhető a nagyobb gépek szállítása ? iho.hu/hir/boeing-a-varosban-ejszakai-ut-ferihegytol-a-pongrac-utig-120504
lacipapa 600789 2016. január 21. 16:05
Válasz erre
Farkas469 600787 2016. január 21. 15:49
Válasz erre
A nagy gépeket úgy nézz ki, hogy biztos a múzeumba maradnak örökre...És a kapuk zárva lesznek.(elvileg)

Üdv.
lacipapa 600786 2016. január 21. 15:44
Válasz erre
Szervusz!
Ez egy jó hír (ha már a régit szétszedték). Úgytűnik fel is újítják őket? Megtudnád mondani,hogy a nagyobb gépekkel mi lesz,azokat is át viszik?
Üdv,Laci
Farkas469 600785 2016. január 21. 15:37
Válasz erre
reptár (1)
reptár (1)
reptár (2)
reptár (2)

Sziasztok!

Alakulgat a Reptár. Ma jártam arra.
A második képen lévő földdomb egy Mig-21-as fedezéke.

Üdv.
sanyi 599464 2016. január 6. 16:05
Válasz erre
sanyi 599463 2016. január 6. 16:04
Válasz erre
Hoppá, valami gáz van a linkkel, na majd most!:)
[/http://fotók.hu/index.php?/tags/776-junkers_markaURL]
sanyi 599462 2016. január 6. 16:04
Válasz erre
Sziasztok!
Erről az álkabinos Ju-88C-ről van valakinek jobb fotója? Vagy másik magyar álkabinos Junkersről, amin látszik az oldalszám?
[/http://fotók.hu/index.php?/tags/776-junkers_markaURL]
Horvath_Balazs 599458 2016. január 6. 13:39
Válasz erre
Tegnap este frissítettük a honlapunkat, számos fotó került fel magyar katonai gépekről is. Az újdonságok az alábbi linkről indulva érhetőek el:

www.avia-info.hu/friss.php
solyom 594033 2015. október 15. 17:48
Válasz erre
Nos, igen!
Ezen a grafikán amit lehetett, azt elrontottak... :(
Rossz a kamuflázs mintája, a lajstrom karaktere, a győzelmi jelzések száma (ötnek kellene lenni), és érdekes az oldalkormányon a világos szín is!
Ja, meg a vízszintes vezérsíkról hiányoznak a nemzeti színek...

BB
sanyi 594008 2015. október 15. 11:59
Válasz erre
Nem vagyok a téma pengéje, de az oldalszám szerintem totál beteg, kerek számok rémlenek és mintha a légigyőzelmek száma sem stimmelne. Vicces, hogy van róla kép, infó, de mégis elbarmolják...
pintair 594007 2015. október 15. 11:51
Válasz erre
He-111P-2 Airfix-72
He-111P-2 Airfix-72

Alkotott az ánglus egy nyári Airfix Magazinban az új Airfix 1/72 He-111P-2 kapcsán. Nem hiszem, hogy a hitelességnek nem lehetne utánanézni!
piratvitorla 592124 2015. szeptember 16. 23:58
Válasz erre
Szia
Na erre kíváncsi leszek:
Italeri Li-2 72 1364 2015
pintair 592071 2015. szeptember 16. 09:07
Válasz erre
Szeva!

itt nézz szét mindig:

www.cybermodeler.com/special/kit_release_sched.shtml

ahogy tudom, csak a régit adja ki újra az Italeri
pintair 592070 2015. szeptember 16. 09:06
Válasz erre
Toth_Gabor 592056 2015. szeptember 15. 20:51
Válasz erre
Sziasztok!

Várható mostanában hogy valaki kiad Ju-86-ost új szerszámmal? Eddig csak a régi Italeri volt elérhető, és mostanában sok kétmotorost adtak ki jó minőségben

Ugyanezzel kapcsolatban: a magyar (Planes-féle?) K átalakító elérhető még valahol?

Üdv,
T.G.
pintair 592008 2015. szeptember 15. 08:28
Válasz erre
solyom 591271 2015. szeptember 2. 11:13
Válasz erre
Helló!

Szerintem inkább a fotót vedd alapul, mint a grafikát, vagy a leírást!
Ez hatványozottan igaz a keleti fronton használt magyar jelzésű gépekre!
Mint a mellékelt fotó is mutatja, az általunk használt A14-eseken nem nagyon látni zuhanóféklapot.

BB
pintair 591266 2015. szeptember 2. 10:18
Válasz erre
A-4 Late Serie_van 20 mm gá_van zuh féklap
A-4 Late Serie_van 20 mm gá_van zuh féklap

Csak hogy keverjem: late serie A-4 with 20 mm canon in nose, van zuh. féklap
pintair 591264 2015. szeptember 2. 09:51
Válasz erre
A-14 B142
A-14 B142

Uraim!

A következő kétségek gyötörnek!: Ju-88-at akarok, kívánok építeni 72-ben. Van matricám, a B1+49, 142. Ez az itthon lévő könyveim szerint A-14 altipus volt. Ez így helyes? Illetve az A-14-en volt-e zuhanóféklap? Van olyan forrás, ami szerint nem volt. Ami rajzot én próbáltam azonosítani, azokon van...de hát a rajzok azok szubjektívek, fotókon pedig nehezen azonosítható. Pl. Hasegawa ad az A-14-hez utasításban zuh.féklapot feltenni.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Ju_88 www.1999.co.jp/eng/image/10137190/10/0

A melléklet fotón mintha látszana az orrában a 20 mm-es gépágyú, mint a-14 tipusjellemző, de a zuh.féklap nem azonosítható.

A Modelar cseh mak.újság 2007.12. és 2008.01 számában remek 3nézeti rajzok. Csak mondom...

Zvezda és Revell A-4 / A-14 -ben gondolkodom.

Vagy legyen sima A-4-es B4+21-el?

Köszönöm a figyelmet!
dkp 589237 2015. július 17. 18:23
Válasz erre
Köszönöm a segítséget.
solyom 589228 2015. július 17. 10:25
Válasz erre
Helló!

Ami a Dorniert illeti, a 70/71/65 színösszeállítás a helyes.
A 72/73/65 (nem 75!) színsort inkább tengerészeti gépeken alkalmazták.

BB
Podva 589220 2015. július 17. 08:04
Válasz erre
Szia
A Magyartarka topicot érdemes ezügyben végigbogarászni...38-ban kiadott rendelkezés szerint 2 csoportra osztották a hadianyagok álcázó festését. Létezett: a légi- és földi figyelés elleni álcázás. Különbséget az jelentett, hogy az ellenség milyen távolságról derítheti fel az adott eszközt... Pl. harcjárműveket földi figyelés ellen, repülőgépeket légi figyelés ellen kellett álcázni. Az utasításban fennmaradtak az egyes szabványokhoz tartozó színminták, ez alapján tudható, hogy a légi és földi figyelés színmintái eltértek egymástól.
He-46-osok He70-esek FIAT CR-32-esek esetén melyekről tudható, hogy nem álcázószínnel lettek leszálítva, szinte biztos, hogy a fenti szabványnak megfelelő árnyalatokkal, vagyis zöld/sárga/barna színekkel lettek az alakulatoknál álcázva 38 őszén. A szürke szín ami 4.-ként felmerülhet, az nem a későbbi szabvány középszürke, hanem inkább a szállítási szín, a gyári egyszürkék valamelyike... Később persze 1-1 fotó alapján sejthető hogya a "szabványosított" zöld/szürke/barna mellett még fel-fel tűnik a sárga, de a 4 szín együttes alkalmazása nem vállt általánossá.
Üdv
dkp 589201 2015. július 16. 15:48
Válasz erre
Köszönöm, azt szoktam nézegetni, tényleg vannak érdekességek más típusokrol is.
migi 589200 2015. július 16. 14:48
Válasz erre
Szia
Valóban kevés fotó maradt fent erről az időszak gépeiről de azért aki keres az talál , keresd föl a Szolnoki rep múzeum oldalát , ott fogsz találni fotókat a korszak gépeiről , és főleg a Párducról .
dkp 589199 2015. július 16. 14:35
Válasz erre
Üdvözlet!

Segítséget szeretnék kérni: MKHL gépek (Ju 86, He 46) festési rajzai között találtam olyat, amelyiken a felső álcaszínek zöld, barna, sárga és szürke. Szerepelt-e egyszerre ez a négy szín, illetve a zöld/barna/sárga mennyiben hasonlít a szárazföldi erők színeihez?

Más: Magyar Do 215 (ugyan az a gép F.7+51) színeknek egyszer RLM 70/71//65, másutt RLM 72/73//75 kombináció van megadva. Melyik lehet a helyes?

És még egy: 1949-51 közötti felségjelű gépekről (Il-10 főleg) keresnék képeket. Csak én nem találok, vagy ilyen kevés maradt meg?

Elnézést, ha már volt ezekről szó, közben böngészem a topikot is, csak az sokáig tart...
solyom 588819 2015. július 7. 08:32
Válasz erre
Helló!

Jó ötlet, csak pár Cr-42-es kéne a tökéletes képhez! :)

BB
tyimosenko 588817 2015. július 7. 07:42
Válasz erre
Szia Balázs,

Köszi szépen!

Sajnos nem találtam múltkor meg, na majd legközelebb. Megpróbálok majd lőni egy "akkor és most" fotót a CR-42-es képpel.
üdv
Borzz 588815 2015. július 7. 07:22
Válasz erre
IM006294
IM006294
IM006314
IM006314

Nini a torony! Ott van az, és egy évtizede ilyen volt a kilátás belőle az Újszász utca felé.

De szép volt régen, amíg nem volt megosztva az épület!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.