/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Kamovos 601123 2016. január 24. 11:34
Válasz erre
Szia Gabusch!

Igazából nem kéne tovább erőltetni a politikai vonalat!
De ha a visegrádi négyek együtt lépne ki?
Ha az Angolok, és franciák is kilépnek merkel banya és bohóca Európa létét veszélyeztető politikája miatt?
Akkor milyen unió lesz?

A politika ezen részének folytatását már lőttem is!

JA!
A logisztikája pedig már itt van hazánkban évtizedek óta a Mi-8 családnak!

Üdv: kamovos
Kamovos 601120 2016. január 24. 11:29
Válasz erre
Szia Rumcájsz_52!

Igazad van!
Az idő majd bizonyít!
Viszont idővel nem lesz mit reptetni. :(

Üdv: kamovos
Rumcájsz_52 601117 2016. január 24. 11:24
Válasz erre
Szia Kamovos
Részben igazságod vagyon. Az viszont, hogy miről mi a véleményünk, és ugyanabban a témában mi a valóságos, reális lehetőség, az két külön dolog. Régen is így volt, ma is így van. Max ma nyíltabban mondhatjuk el a véleményünket, de szerintem majd ez is csak idővel derül ki igazán, ha még évek múlva is lesz hol mondani a magunkét a négy sötét falon és a hűvösön kívül máshol is.
Üdv R.
Gabusch 601113 2016. január 24. 11:20
Válasz erre
Első kérdés: megél-e Magyarország mint el nem kötelezett állam? Ha nem (ami felettébb valószínű), akkor melyik tömb (feltéve, hogy nem véreztetik ki az oroszokat az olcsó olajjal és beszélhetünk másik tömbről egyáltalán) kvázi gyarmataként jobb nekünk? Ha erre is megvan a válasz, akkor lehet azon morfondírozni, hogy Apache Vagy Mi-akárhány, merthogy üzemeltetni rendszerben kell, amely rendszer nem csak a forgószárnyakat és sárkányszerkezeteket foglalja magában, hanem a logisztikától kezdve a műholdas kémrendszerekig mindent.
Kamovos 601103 2016. január 24. 10:44
Válasz erre
Szia!

A Jelenlegi helyzetben megtartanának egy népszavazást, se NATO, se EU tagállam nem lennénk!
Véleményem szerint!

De ez nem zárja ki a lehetőségét annak, hogy merkel banya, és a gyenge elméjű bohóca kizárasson minket az Eu-ból.
Mivel mi a Visegrádi négyek, nem vagyunk hajlandók majmokat, és egyéb törzsi létformákban vegetáló elő embereket be ereszteni az országunkba!

Akkor viszont (!) ki adna alkatrészt az Eurokopterhez, vagy az amcsi múzeum szökevényekhez?

Alapvetően az orosz technikát tanították kis hazánkban hosszú hosszú időn keresztül!
Ezt is üzemeltettük!
Az üzembiztonságuk nem megkérdőjelezhető, hisz más országokban nálunk sokkal mostohább viszonyok közötti üzemeltetések mellet is képesek a feladataik ellátására!
Ráadásul páran vagyunk az országban akik háborús viszonyok közötti üzemeltetésüket, túlélő képességüket is kiválóan ismerjük!
Addig amíg az Orosz a géphez adta az üzemeltetéshez és a hangárba a javításokhoz szükséges szerszámokat, létrákat, szerelő állványokat, a hajtómű kiemeléshez a darut, a forgószárnyak tárolásához a kis állványt, mozgatásukhoz a speciális, vontatható kis "kocsit"!
Az amcsik egy létrát nem adtak volna az F-16-hoz sem!
Hát kb ennyi a különbség!
Az esély pedig még mindig jobb az Orosz helikopterre!
Miért is?
A paksi "bővítés" keretében -
(természetesen a bővítés helytelen kifejezés mert amint elkészül és beüzemelték az új erőművet, a régit már állítják is le és bontják is szét. Ezért inkább a csere lenne a helyes kifejezés)
- ahhoz kapcsolva valósítanák meg vásárlást!
ebben a formában mivel termék kapcsolódás van kizárták a pályáztatást mint lehetőséget!
Amúgy meg ha az amcsik durcáskodnak akár ki is vonulhatnak az országból mindenestől!
Bár mennyire hihetetlen, de lenne helyettük más befektető!
Viszont nekik új gyárakat és új országot kellene keresni!
Mondjuk nem lenne nehéz a helyzetük mert Európa szőröstalpú talpnyalói mint friss barátaik biztosítanák rá a feltételeket:
Feltéve ha régi csiba evő barátaik nem nehezményeznék.
Szóval, Pro és kontra!
A MI-17-el járnánk jól igazán!

Üdv: kamovos
Rumcájsz_52 601093 2016. január 24. 09:29
Válasz erre
Hali
Szerintem nézzük meg, hogy honnan jött a hír : "Szputnyik orosz hírportál...moszkvai székhelyű elemző intézet". Szóval ez lehet részükről szelíd célzás, óhaj, kormányzati súgásra történő célzatos felajánlás stb.
De azért legyünk őszinték, jelen világpolitikai helyzetben ennek nem sokkal több az esélye, mintha a 70-es években Mi-24 helyett AH-64 Apache-ot akartunk volna venni. És nem is annyira az eladó miatt (valamennyire degradált - gyakorlatilag "kiherélt" - Apache-ot talán még el is adtak volna nekünk jó drágán), de amit Moszkvából kaptunk volna, hát azt nem tűztük volna a kalapunk mellé! Emlékezzünk már vissza, hogy mekkorát zuhantak a magyar-USA kapcsolatok a Griff-ügylet/F-16 helyett hatására, és még mindig nincs vége a durcinak. A másik meg az, hogy egy kiéleződött kelet-nyugati helyzetben szerintetek milyen alkatrész-támogatást kapnánk Szergejéktől! És tetszik-nem tetszik, a népesség többsége választotta a NATO-t meg az EU-t, nem Brüsszelben meg Washingtonban döntötték el, mint anno Moszkvában a VSz.-belépést (az más kérdés, hogy utólag a tapasztalatok birtokában mi a véleményünk erről).
Üdv R.
migfun 601087 2016. január 24. 08:04
Válasz erre
Az a baj, hogy bármelyik irányban születik döntés, a szakmai szempontok lesznek az utolsók, amit számításba vesznek. Én imádom a keleti technikát - ez a nickből is kiderül
migi 601074 2016. január 23. 23:27
Válasz erre
Szia
Az van cikben irva hogy leakarjuk cserélni a helikopter flottánkat , a jelenlegit , ezért is irtam ironikusan a dolgot .
sárkányos 601073 2016. január 23. 23:24
Válasz erre
Szevasz migi. A flotta akkora amennyi gépet veszel. Ha századnyi az már más tészta. Nem akarlak elkeseríteni de egy századnyi gépünk sincsen. Mi lesz ha árvízre kell menni? Migfun kérdezném drága Szenes úrtól miért kéne megvenni a drága műanyag nyugati sz@rt? Üdv sárkányos
migi 601072 2016. január 23. 23:15
Válasz erre
Helikopter flottáját akarja lecserélni , tisztelt ujságiró tetszik tudni hàny db gép az a flotta ?
migfun 601071 2016. január 23. 23:13
Válasz erre
migfun 601070 2016. január 23. 23:12
Válasz erre
Kamovos 601067 2016. január 23. 22:58
Válasz erre
Várd ki a végét! 2-3 év múlva meglátjuk! :(
vlevi 601035 2016. január 23. 20:05
Válasz erre
Savanyú nektek a szőlő, az van. Nézzétek meg a terveket ( iho.hu/hir/reptar-es-a-ketsegek-tarhaza-150424 ) Lesz ám ott F-15 Eagle, meg Szu-25 ( iho.hu/hir/reptar-es-a-ketsegek-tarhaza-150424 ) , több darab is.

Tragédia :(
A Szolnoki makettverseny egyik "fénypontja" mindíg a múzeum volt, még akkor is, ha minden évben körbefényképezgettük, bejártuk, de azthiszem, ezzel tényleg tönkrevágják az egészt.
Kamovos 601029 2016. január 23. 19:06
Válasz erre
Szia Sanyi

Én biztos nem fogom meglátogatni, ha megyek a kiállításra!
Ezzel a távolmaradással nyilvánítom ki nemtetszésemet a régi múzeum szét b@szása miatt!

Üdv: kamovos
Sherman 601028 2016. január 23. 19:05
Válasz erre
Ezért normális helyeken kötelet vagy golyót adnak!

Nálunk EU-s milliókat.
Elgondolkodtató hogy ezeket a pályázatokat kik bírálják el, és miért adnak a semmire pénzt? Vagy a valami semmivé tételére.
sanyi 601025 2016. január 23. 18:29
Válasz erre
Sziasztok!
Párom fészbúk profilján keresztül megnéztem a reptrágya oldalát. Ha nem akar senki ilyen sokkot átélni, javaslom kerülje el. Az egy dolog, hogy nem "szakmabeli", de hogy még magyarul sem tud... Katasztrófa! Egy klassz, jól megközelíthető, színvonalas, szakik által rendezett múzeummal ilyet csinálni? Ezért normális helyeken kötelet vagy golyót adnak!
Mindegy, pár év és valamelyik ócskavas telepen majd találkozunk a gépekkel.
lacipapa 600875 2016. január 22. 14:31
Válasz erre
...vagy először is megszüntetik az őrzést,mert drága.Aztán szabad a vásár :-(
Sherman 600873 2016. január 22. 13:43
Válasz erre
Nemá hiszen kalandpark is lesz felnőtteknek, meg 4D-s mozi. Dögöljek meg ha nem töltöm minden percemet ott. Persze csak 2-3-évig amíg rá jönnek, hogy nem lehet több pénzt kilopni belőle és egy csendes őszi napon bezárják.
Rumcájsz_52 600870 2016. január 22. 12:40
Válasz erre
Tartok tőle, hogy hiába is férne bele a teher-emelésbe az Il-18(TU-134 bármilyen megoldással, lehet, hogy az új helyen egyszerűen nem férne el. Ráadásul annak a vállalkozói/szállítói körnek (és a mögöttük álló támogatóknak) akik erre rámozdultak, semmi érdeke hogy más cég helikopteres szállítással elszipkázza előlük a pénzt. Ez nem elsősorban múzeum-fejlesztésről szól (azt a régi helyszínen is meg lehetett volna oldani szerintem sokkal jobban)), hanem EU-pénzek lehívásáról.
R.
sanyi 600866 2016. január 22. 12:01
Válasz erre
Ez jó. Autófényező... Gondolom a közbeszerzési eljáráson neki volt a legkedvezőbb ajánlata és a legtöbb minőségügyi bizonyítványa... Látott egyáltalán repülőt igazából? Milyen múzeulógus? Néprajzkutató? Ezek után "biztos" lesz látogatottsága a lepratelepnek. Tragédia amit csináltak/nak! És hogy ezt hagyta a "hacccsereg", mert tudtommal az övék volt a kollekció...
cenci2 600853 2016. január 22. 10:19
Válasz erre
Bocsánat, elírtam Tu-134-re gondoltam én is . Köszi! :-)
Sennás 600846 2016. január 22. 08:17
Válasz erre
Elméletileg 2010 Jul-ban 33tonna külső tehert emeltek egy Orosz-Kínai munkában.Ebbe a súlyba belefér egy "kibelezett" IL-18as emelése?Az mennyi is 35tonna?
Sennás 600845 2016. január 22. 08:10
Válasz erre
061939
061939
25923980
25923980

Én már régebben is kérdeztem nincs(nem volt) rá lehetőség légi átköltöztetésre?Van itt a szomszédban k..va nagy emelőerő akit jó pénzért el lehet hívni.--Bruce Willis is megoldotta:)Összesen menyi 4-6 nagy testű gépről beszélünk aki(ami) nem szédszedhető?Mivel a távolság itt elenyésző A-ból B-be ,így gondolom óradíjas szállítás lenne.Ha elő van készítve minden emelés egy nap-8 óra alatt végeztek volna vele.És látványos reklámnak se utolsó!
Podva 600844 2016. január 22. 08:01
Válasz erre
Hali
Az FB volt egy érdekes fita a Reptár oldalán a Su-22-es festéséval kapcsolatban. Valami autófényező élete főművének nevezte a Szuhoj festését... Megjegyezte hogy az eredeti valami tróger munka volt... vagy valami ilyesmi. A makettezők persze szóvá tették, hogy az eredeti nem így nézett ki. Erre a mester kijelentette, hogy ő a legjobb autógyárakban tanulta a fényezést és a makettezők különben is csak ragasztgassák az "olcsó sz@rjaikat" és ne szóljanak bele a nagyok dolgába. Ezután szó szót követett, mire a "kritikus hangok" egyik felét kitiltották az oldalról, a másik felét meg azzal nyugtatták, hogy ezt a festést múzeológus hagyta jóvá, és ez így jó...
Üdv
juge75 600843 2016. január 22. 07:23
Válasz erre
A gond azzal a géppel az, hogy az saját szárnyon érkezett, szárny bekötéseinek csavaros elemei olyan korrodáltak, hogy nem érdemes nekilátni.
solyom 600840 2016. január 22. 06:36
Válasz erre
Sziasztok!

Azt azért sajnálom, hogy a szolnoki makettversenyre még nem nyitják meg ezt az új helyet!
Az ország túlsó felében lakóknak ez bizony szívás!
Ha már ekkora útra kelünk, szívesen megnéztük volna ezt a Reptárat is...

BB
Nyugger 600816 2016. január 21. 21:13
Válasz erre
Köszönöm !
Tehát szállítható, nincs 20 méter széles. Csak akarat és némi tehetség kellene vagy kellett volna és egy előre láthatóan bővíthető múzeumi terület. A friss képen kiválóan látható az egyen szürke festés. Ha már költenek a gépekre (restaurálják?) akkor lakkozásról nem illet volna megfeledkezni. Feltételezem, hogy ha megkérdezték volna időben a szolnoki makettezőket nem lenne ekkora blama.
migi 600815 2016. január 21. 21:00
Válasz erre
Tibcsi 600814 2016. január 21. 20:59
Válasz erre
captcha.gecirtnotification.com
captcha.gecirtnotification.com
repulot-szallito-kamion-abda-141117
repulot-szallito-kamion-abda-141117

Persze. Közúton, leszerelt szárnyakkal.

Valahogy így:
Nyugger 600812 2016. január 21. 20:53
Válasz erre
Ismeri valaki, hogy az abdai Il-18-t hogyan vitték el a ’ szomszédos ’ Kassára ?
Rumcájsz_52 600799 2016. január 21. 18:00
Válasz erre
Van a múzeumban Il-18 is, annak a külső szárny-szekcióit leszerelve még mindig több mint 20 méter fesztávja marad, tartok tőle, hogy egyetlen úton/Tisza-hídon sem fér át. A másik probléma, hogy még ha szét is szerelhető szállítható méretekre egy-egy nagyobb gép, (pl. Il-28), olyan régi a tipus, hogy semmiféle saját, speciális szállítóeszköz nincs már hozzá. Jobb lett volna ott hagyni az egészet egyben a reptéri múzeumban, ott is lehetett volna új hangárt építeni nekik ennyi pénzből és felújítani a gépeket. Dehát ez EU-projekt, és ilyen címen bármit meg lehet tenni...
Üdv R.
piratvitorla 600796 2016. január 21. 17:16
Válasz erre
cenci2 600793 2016. január 21. 16:33
Válasz erre
Szerintem a Tu-154 kivételével a többi megoldható lenne , de így nem sok értelme van legalább egy olyan helyszínt választhattak volna ami a városhoz egy picit közelebb van és nagyobb területtel rendelkezik legalább a gépek nagyobb része beférjen ,illetve ha esetleg még újabb gépekhez jutna a múzeum akkor azoknak is legyen hely .Persze a háttér okokat nem ismerem ,csak feleslegesen naivan filózgatok itt.
piratvitorla 600791 2016. január 21. 16:19
Válasz erre
Csakhogy biztosan van több különbség is:
- más kialakítás a szétszerelhetőséget tekintve (a Malév gépek és az Ancsák például saját szárnyon mentek Szolnokra).
- A B737 valószínűleg nemrég lett leállítva, míg a szolnoki gépek több évtizede ott állnak, ki tudja szét lehetne-e még szedni őket vágás nélkül...

Ezen kívül lehet hogy más okok is vannak (pl. helyhiány, tulajdonjogok stb.) Úgy néz ki a kisebbek se mennek mind át az új helyre...
cenci2 600790 2016. január 21. 16:15
Válasz erre
Boeing
Boeing

Nem értem a TEK központjába eltudtak szállítani egy Boeing 737-est sokkal nagyobb távon a városon keresztül itt meg már nem kivitelezhető a nagyobb gépek szállítása ? iho.hu/hir/boeing-a-varosban-ejszakai-ut-ferihegytol-a-pongrac-utig-120504
lacipapa 600789 2016. január 21. 16:05
Válasz erre
Farkas469 600787 2016. január 21. 15:49
Válasz erre
A nagy gépeket úgy nézz ki, hogy biztos a múzeumba maradnak örökre...És a kapuk zárva lesznek.(elvileg)

Üdv.
lacipapa 600786 2016. január 21. 15:44
Válasz erre
Szervusz!
Ez egy jó hír (ha már a régit szétszedték). Úgytűnik fel is újítják őket? Megtudnád mondani,hogy a nagyobb gépekkel mi lesz,azokat is át viszik?
Üdv,Laci
Farkas469 600785 2016. január 21. 15:37
Válasz erre
reptár (1)
reptár (1)
reptár (2)
reptár (2)

Sziasztok!

Alakulgat a Reptár. Ma jártam arra.
A második képen lévő földdomb egy Mig-21-as fedezéke.

Üdv.
sanyi 599464 2016. január 6. 16:05
Válasz erre
sanyi 599463 2016. január 6. 16:04
Válasz erre
Hoppá, valami gáz van a linkkel, na majd most!:)
[/http://fotók.hu/index.php?/tags/776-junkers_markaURL]
sanyi 599462 2016. január 6. 16:04
Válasz erre
Sziasztok!
Erről az álkabinos Ju-88C-ről van valakinek jobb fotója? Vagy másik magyar álkabinos Junkersről, amin látszik az oldalszám?
[/http://fotók.hu/index.php?/tags/776-junkers_markaURL]
Horvath_Balazs 599458 2016. január 6. 13:39
Válasz erre
Tegnap este frissítettük a honlapunkat, számos fotó került fel magyar katonai gépekről is. Az újdonságok az alábbi linkről indulva érhetőek el:

www.avia-info.hu/friss.php
solyom 594033 2015. október 15. 17:48
Válasz erre
Nos, igen!
Ezen a grafikán amit lehetett, azt elrontottak... :(
Rossz a kamuflázs mintája, a lajstrom karaktere, a győzelmi jelzések száma (ötnek kellene lenni), és érdekes az oldalkormányon a világos szín is!
Ja, meg a vízszintes vezérsíkról hiányoznak a nemzeti színek...

BB
sanyi 594008 2015. október 15. 11:59
Válasz erre
Nem vagyok a téma pengéje, de az oldalszám szerintem totál beteg, kerek számok rémlenek és mintha a légigyőzelmek száma sem stimmelne. Vicces, hogy van róla kép, infó, de mégis elbarmolják...
pintair 594007 2015. október 15. 11:51
Válasz erre
He-111P-2 Airfix-72
He-111P-2 Airfix-72

Alkotott az ánglus egy nyári Airfix Magazinban az új Airfix 1/72 He-111P-2 kapcsán. Nem hiszem, hogy a hitelességnek nem lehetne utánanézni!
piratvitorla 592124 2015. szeptember 16. 23:58
Válasz erre
Szia
Na erre kíváncsi leszek:
Italeri Li-2 72 1364 2015
pintair 592071 2015. szeptember 16. 09:07
Válasz erre
Szeva!

itt nézz szét mindig:

www.cybermodeler.com/special/kit_release_sched.shtml

ahogy tudom, csak a régit adja ki újra az Italeri
pintair 592070 2015. szeptember 16. 09:06
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.