/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
rod666 598962 2015. december 31. 08:36
Válasz erre
Illetve nem, bocs. A Hasegawa Longbow-ja saját fejlesztés, a Revell a Monogram készletén alapul.
rod666 598961 2015. december 31. 07:54
Válasz erre
bgyasoldier 598918 2015. december 30. 19:10
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintetek egy Hasegawa-hoz gyártott, Aires pilótafülke AH-64D-hez mennyire kompatibilis egy revell Apache-hoz? 1/48
solyom 598141 2015. december 19. 01:47
Válasz erre
Köszi szépen a linkeket!
Ismerem őket, a cégben a HA-MRK a hátterem a monitoron, úgyhogy a festés elég rendesen beégett már a retinámba! :)
Ezek katonai gépek voltak, azért ilyen érdekes a festésük.
Az eredeti színeket meghagyták, és csak a gép oldalára festettek egy kis sárgát.
Szerintem nagyon jól néz ki!
Igazából csak a filmbéli gép lajstromának az utolsó karakterében vagyok kicsit bizonytalan.
Egyenlőre a Q látszik befutónak! :)
Safranek 598104 2015. december 18. 17:30
Válasz erre
Ez lemaradt: www.avia-info.hu/talalat.php
a legközelebbi festés ami a filmben látható talán a HA-MRL-n látható a fenti linken megtalálod.
Safranek 598103 2015. december 18. 17:23
Válasz erre
Ez nem tudom mennyire segít:
sarmasi-zoli.lapunk.hu/
elég sokat kell lefelé görgetni, de van róla kép (nem tudom mennyire friss).
Jelenleg Dömsödön található kiállítva.
solyom 598101 2015. december 18. 16:32
Válasz erre
Helló Gábor!

Köszönöm a segítséget!
Az mondjuk nekem nem egyértelmű, hogy a hozzászólás írója általánosságban ír a típus filmes "szerepléséről", vagy konkrétan az MRQ-ról írja, hogy ezekben szerepelt...

BB
juge75 598095 2015. december 18. 13:06
Válasz erre
solyom 598094 2015. december 18. 11:53
Válasz erre
Sziasztok!

Egy szokatlan kérdésem volna!
Az elvarázsolt dollár című film végén szerepel egy Kamov 26-os, és annak érdekelne a lajstroma.
Sajnos nehéz kivenni a filmből. Talán HA-MRO, vagy HA-MRQ.
Nagyon szeretem ezeket a filmeket, és a festése is látványos a gépnek!
Jó volna ilyenre festeni a készülő masinát!

Köszi a segítséget előre is!

BB
medor 595667 2015. november 11. 19:05
Válasz erre
Sziasztok!
Tegnap akadtam rá erre a makettre a neten:
www.super-hobby.hu/products/AH-1Q-S-Cobra-US-Army-Turkey.html
A kérdésem az lenne,hogy létezett-e 'S' Cobra íves kabintetővel?
Eddig úgy tudtam,hogy csak szögletes volt.Téved a SH,vagy sem?
Kutakodtam azóta és találtam pár képet 'S' Cobra-ról a régi tetővel.
Elképzelhető,hogy a 'Q' példányok modernizálása során a kabintető maradt a régi?
Wiki-n is néztem,de ott sem tudtam kideríteni.
Köszi,ha tudtok segíteni.
Szu-22 594062 2015. október 16. 08:13
Válasz erre
Húúúú, 1/48 Mi-17, tényleg jó volna már végre!
sanyi 593003 2015. október 1. 18:05
Válasz erre
A 94. Spit, 75. Me-109 és 89. P-51 makettekkel valóban veszteséges lenne... Témát szerintem itt zárjuk le, ne offoljuk szét.
Zoli 593002 2015. október 1. 17:52
Válasz erre
Egy pár ilyen makett olcsóbb, mint egy veszteséges makettgyár...
z
sanyi 593001 2015. október 1. 17:45
Válasz erre
Köszi, de ennyi pénzért a polcon fogom hagyni. Majd ha lesz egy saját makettgyáram, sztirol formában megveszem - más úgysem fogja kiadni...
Zoli 592996 2015. október 1. 15:30
Válasz erre
Alakul ez, akkor ezt a típust is kipipálhatod!
z
sanyi 592973 2015. október 1. 10:58
Válasz erre
Hoppá! Kár, hogy amennyiért adják, veszel egy igazit...
Kuolema 592972 2015. október 1. 10:41
Válasz erre
sanyi 592913 2015. szeptember 30. 12:56
Válasz erre
Szia!
Sajnos nem és mivel nem Spitfire, P-51, Me-109 karakterekkel kezdődik a neve, valószínűleg sosem lesz a boltokban épkézláb minőségben - és áron. Én is örülnék neki veszettül, mert nagyon szép és millió féle festéssel meg lehetne építeni.
Kuolema 592908 2015. szeptember 30. 10:40
Válasz erre
Sziasztok!
Valakinek van infója arról, hogy adtak-e ki "delfinorrú" Minyót/17-est? Nagyon tetszenek ezek a modernizált vasak, de valamilyen furcsa módon még egy makettről sem tudok ilyen témában.
Üdv.: Kuolema
solyom 592831 2015. szeptember 29. 07:22
Válasz erre
Helló Balázs!

Köszi szépen!
Az oldalatokon úgy tűnik csak a katonai gépek között keresgéltem...

Ezen kívül keresek még a típushoz használható többnézeti rajzot.
Főleg a kabinos verzió érdekelne...

Köszönöm előre is!

BB
piratvitorla 592830 2015. szeptember 29. 06:55
Válasz erre
Horvath_Balazs 592828 2015. szeptember 29. 06:33
Válasz erre
solyom 592827 2015. szeptember 29. 06:13
Válasz erre
Sziasztok!

Magyar (katonai?,) szállító platós Ka-26-ról keresek képeket.
Ezidáig sajnos nem találkoztam ilyennel... :(
Segítségeteket előre is köszönöm!

BB
piratvitorla 592826 2015. szeptember 29. 05:53
Válasz erre
Mi17
Mi17
Jr Pol
Jr Pol
Jr pol2
Jr pol2

Sziasztok!
Néhány érdekesség:
- 1/144 Mi-17
- 1/72 rendőrségi Jet Ranger
üdv
Horvath_Balazs 592644 2015. szeptember 26. 05:38
Válasz erre
bgyasoldier 592299 2015. szeptember 19. 23:13
Válasz erre
Srácok,

az AH-60L DAP Blackhawk-ból csak az Academy-féle 1:35-ös létezik?
bgyasoldier 591918 2015. szeptember 12. 23:21
Válasz erre
Tengeralattjáró aha. Jelenleg is van nekik 4 vagy 5
Sennás 591917 2015. szeptember 12. 22:45
Válasz erre
Az az mi?Tengó--mint tengeralatjáró? Ne hülyíts már.
Vagy Tengo&Cash 3 ott forgatják?:-)
bgyasoldier 591916 2015. szeptember 12. 21:50
Válasz erre
Sőt, már nyertes is van :-) Igaz, még a szerződés nincs aláírva. A helitendert Európa nyerte, "cserébe" Amcsiból Patriotokat vesznek. Plusz pl 3 tengóra is írnak ki tendert
Sennás 591905 2015. szeptember 12. 18:53
Válasz erre
polhel
polhel

A Lengyelek is tendereztetnek. 3milliárd értékben vennének 70 helit. 3 cég már ott kopogtat az ajtójukon:-)
Kamovos 591814 2015. szeptember 10. 23:25
Válasz erre
Szia!

Bizony azt le sem írtam, hogyha új technika lenne akkor évek telnének el mire hadra foghatók lennének, a helikopter vezetőink.
Tekintettel arra, hogy az új típuson 0 órások lennéne:
Kezdhetnék a sulit előről, és mire éjszaka bonyiban repülhetnek addigra ép ki is öregednek. :)

Sajnos elég régóta várunk a megoldásra.
Pedig most Paks kapcsán nyugodtan küldhetnének 3 századnyit legalább a Mi-117-ből.
Szerintem belefér az még az erőmű árába. :)

Üdv: Kamovos
Benedek 591805 2015. szeptember 10. 20:20
Válasz erre
Mire az új rendszerbe áll,addig is eltelik egy rahedli idő! Sz.Lajos mértékegységével szólva is.
Addig a bentiek is csak körbe-körbe sétálgatják.
Magyar viszonyokhoz az orosz technika teljesen igazodik.
Ugye nemhiába akkora a Mi-8-as orrfutója,mint pl a Kamov főfutója,és mondhatnám még tovább.GA csap van még az UAZ-ban is..majdnem.
De várjuk ki a végét.Lehet hogy nem lesz itt semmi,és mi voltunk az utolsó előtti repműszakiak.
Kamovos 591793 2015. szeptember 10. 18:17
Válasz erre
Szia!

Sajnos igazad van! :(
Viszont akik nincsenek most bent, azok csak azt ismerik amin dolgoztak.
Ha be kell mennünk az újakat csak körbe sétálhatjuk. :(

Üdv: Kamovos
Benedek 591791 2015. szeptember 10. 16:54
Válasz erre
Annyira mindegy,hogy vesznek-e,vagy sem.A magyar honvédség színe javát már elpusztították,leselejtezték,és elküldték.Nekem alapvetően mindegy hogy mit üzemeltet a bentmaradt maroknyi csapat.
Az biztos,hogy minél bonyolultabb egy tipus,annál nagyobb kihívás a javítás,javítóanyaggal való ellátás.
Csak egy példa.
Elromlott az autómban az ABS számítógép...senki,de még a márkaszervíz sem tudta 100%-os pontossággal meghatározni,hogy tényleg az-e a hiba,vagy lehet valami vezeték,jeladó,stb apróság.420000ft-ról beszélgettek.Embert nem találtam,aki megcsinálta volna...

-Letöltöttem a gyári leírását,majd áttanulmányoztam,kicseréltem a hibás alkatrészt,és lám 32000+7000ft-ért ismét jó a masina.

Ez lenne a nyugati helikopterekkel,repcsikkel is.
Kamovos 591789 2015. szeptember 10. 13:06
Válasz erre
Szia Gábor Barátom!

Már egy ideje azt sulykolják belénk, hogy irtsuk ki az orosz technikát!
Mert nem kapunk hozzá alkatrészt!

Az igazság az, hogy csak rendelni, és fizetni kell, akkor megkapjuk!
Aki ezt cáfolni kívánja mondja már meg, hogy akkor a két Mi-8 hogy jött?

Ez az orosz technika ellenes folyamat folyik jó rég óta!
Üzemképes, hadra fogható gépeket dobtunk a szemétbe!
Ez nálam már a hazaárulás szintjén van, és a katonai eskü szövege alapján valószínű igazam is lehet!
Lokátorok, rakéta rendszerek, Lánctalpasok, gumikerekesek, kézi fegyverek terén is hasonló a helyzet.
BMP, BRDM, Akácia, Gvozgyika, Shilka, RPG, Sztrela, Igla.
Lehet sorolni mert hosszú a lista!
De mi és mennyi jött helyettük?
Egy An-26 felújítva?
Mi lesz a többivel?
Tényleg azt az egyet, hogy sikerült felújítani, hisz orosz?

Én nem kajálom ezt az amcsi törekvést?

CH-178 kanadai légi erőben?
Ott ez nem nagy szám, hisz már a Mi-8/17 is repült náluk. :)
Ja, hogy ők megtudják becsülni azt ami jó?
Talán... követni kéne a példájukat. :)
Sennás 591784 2015. szeptember 10. 12:00
Válasz erre
image_512
image_512

Csak egy szó erejéig visszatérve a CH-178-hoz.2010ben bérelt 4db Mi-17-V5 amit csak 2010 őszén elkapott lesifotokból derültek ki.Mily érdekes nem dicsekedtek vele.2011 Aug. még Bulgáriában láttak 3 ilyen gépet.
Akár meg is építheti valaki van matrica:)
Sennás 591781 2015. szeptember 10. 11:19
Válasz erre
Mi17_C_178405_2
Mi17_C_178405_2

Szia Janibátyám.Nincs itt agymosás,csak azt a szekeret kell húzni ami elé be vagyunk kötve.Főleg a Nato cuccokat kellene használni ha már oda tartozunk.vagy veszünk vagy adjanak.De mindenre van kivétel.Kanadai CH-178 hogy most vettek egy századra valót vagy csak bérelték,átfestették amíg Afgánban vannak még utána nézek. A Nato hogy engedte meg nekik nem tudom.Jó nekem a Mi-17(vagy egyébb fejlett modifikációki) vagy ha telik a Mi-38 P&W hajtóművel de nekünk (ahogy a piaci kofa mondaná a "szemközti asztalról kell válogassunk")
Kamovos 591779 2015. szeptember 10. 10:05
Válasz erre
Sziasztok!

Nálad a pont!
Veled értek egyet!

El olvastam a hozzászólásokat, és azt állapítottam meg, hogy jól működik az agymosás!
Már mindannyian a jól bevált típust lecserélnétek számunkra rendszeridegen technikára!
Napszámra írogatjátok a nyugati típusokat, miközben a több feladatúságot emlegetitek!
De igazából egyik típus sem felel meg arra amit mindenki szeretne!

Legyen jó katasztrófa védelemre.
Legyen jó a rendőröknek.
Legyen jó a mentőknek.
Legyen jó katonai célokra is.
Ezen belül szállítási feladatokra és szárazföldi erők támogatására is!

Nos nincs ilyen helikopter!
Ez minimum két különböző típus!

Ami a mentőknek, és a rendőröknek jó, az kicsi a katasztrófa védelemnek és a légi erőlködésnek!

Ami a katasztrófa védelemnek és a légi erőnek kellene az a Mi-8/17/117 és további változatok.
Harci helikoptereket pedig nem is akarnak venni, így erre nem is írnék típust!
(fura, hogy már magam is képes vagyok a megalkuvásra)

De mi indokolja a Mi-8/17/117 és további változatok lét jogosultságát?
Miért mondja jó pár katona, hogy ennél a típusnál kellene maradni?

Nos, 1961 óta generációk tanulták üzemeltették a típust.
Egy esetleges mozgósítás esetén ők jönnek be.
Ha típus váltást hajtunk végre, ők már csak nézegetni tudják az új technikát üzemeltetni nem!

Másrészt pedig a politika folyamatosan változik.
Ha dobbantunk az EU-ból (vagy kitesznek minket)
Akkor abból az irányból nem számíthatunk sok mindenre.
A jelenlegi EU, és NATO tagságunk ellenére 2 db MI-8 helikoptert vettünk!

Amúgy ha látja a NATO, hogy nagyok a gondok nálunk helikopterek terén, akkor az amcsik miért az Afgánoknak vettek Mi-17 helikoptereket?
Másként kérdezem?
Az Afgánoknak vásárolt helikopterekkel együtt egy csomagban miért nem kaptunk mi is?
Meddig vagyunk nekik NATO tagállam?
Még gyalogosokat küldünk?
Amikor technika kell akkor már nem számítunk?
Illetve ránk tolták volna a 30 éves lekonzervált szutykaikat!
Igaz kicsivel többért ingyen (!) mint amennyiért az Afgánoknak megvették a MI-17 századokat!

Tehát azon kívül, hogy a mi-8/17-en nőt fel a helikopteres társadalmunk.
Ezek a helikopterek kiválóan bizonyítottak szállítási feladatokban, és csapat támogatásokban is!
Ez a világ egyetlen típusa ami valóban képes minden időjárási viszonyok között, minden földrészen, klímán teljesíteni a feladatát csekély üzemeltetési ráfordítások mellett is!
11000 órás hajtóművekkel találtak helikoptert ami nem volt nagy javítva!
Ez a típus számtalan helyen túlélte önmagát!

A többi vele szembe állított helikopterekre nem vagyunk kiképezve, nincs javító bázisunk.
De a legnagyobb probléma, hogy meg sem közelítik tudásukkal a Mi-8/17 helikoptert.
Ezért diktálja a józan ész azt, hogy maradjunk ennél a típusnál!

Üdv: kamovos
Benedek 591766 2015. szeptember 10. 06:05
Válasz erre
Sziasztok Skacok!
Ez megint egy mézesmadzag...A benntmaradt srácok szerintem nagyon-nagyon tudnának örülni pár jóképű mondjuk egy századnyi(12)gépnek is,ami nem lenne más mint valamelyik 17-es modifikáció.Habár mire lesz helikopter már nem marad senki aki simogassa.Én sem maradtam volna eddig bent,mert már nem hiszek a mesékben..
sárkányos 591763 2015. szeptember 10. 00:01
Válasz erre
Teljes mértékben igaz. Ez ismét egy gumicsont!
bgyasoldier 591762 2015. szeptember 9. 23:56
Válasz erre
A 175milliárd/max 30 gépet úgy osztogassátok, hogy ebből az összes "nemzeti" szerv gépének ki kell jönnie. Anno 15 körüli gépről volt szó a Honvédségnek. Egyszer már majdnem lett AW-139, és az EC-635-öt is rebesgették, ne lepődjetek meg, ha ilyen méretkategória fog nyerni. Persze semmivel se vagyunk közelebb a gépekhez, mint az elmúlt 5 évben. Az, hogy most bedobtak megint egy infót, nem jelent még ugyanúgy semmit...
Sennás 591761 2015. szeptember 9. 23:26
Válasz erre
TTH az lenne a 10 milliárad Ft egy UH-60 talán kijön 6 milliárdból.A Super
Cougar is kijön ugyanenyiből KB.
zkalos 591760 2015. szeptember 9. 23:09
Válasz erre
Akkor is sok, mivel ráadásul nem is dollár, hanem euro.
A TTH meg nem harci helikopter, nem láttam még mondjuk földi támogató szerepkörben.
Egy sima szállító gép beépített fegyverzet nélkül. Mivel jobb egy bevált és kiforrott más típusnál ? Lehet, hogy jobb, de miben, ami ezt a felárat indokolja. A karbantartása minden esetre nehézkes, legalább is a sárkánya esetében. Egyébként a többi említett gép mibe kerülne ? Azok is 10 millás tételek ?
Sennás 591758 2015. szeptember 9. 22:59
Válasz erre
43 millió € bocsánat. Az talán az NFH változat.
zkalos 591756 2015. szeptember 9. 22:44
Válasz erre
Mi az a komoly képesség csomag, ami indokolj 45 millát egy elsődlegesen közepes szállító helikopter esetében, ami többe kerül ezek szerint, mint 2 db. új F-16-os ?
Sennás 591755 2015. szeptember 9. 22:41
Válasz erre
A levetett mocsok annyiból megfelelő nekünk talán lehet többet venni.Mert újból meg meg igen keveset.10-15 milliárdot! adni darabonként HÚÚÚzós ár:)
sárkányos 591754 2015. szeptember 9. 22:35
Válasz erre
Ne haragudjon meg senki de ide nem a mások által levetett "mocsok" kell hanem teljesen új technika amit éjjel-nappal nyúzni lehet. Na persze ha nagyjaink hagyják nem úgy mint manapság!
Sennás 591753 2015. szeptember 9. 22:35
Válasz erre
Alap heli 32 millió EURO a fullos meg vagy 45 milió.
Sennás 591752 2015. szeptember 9. 22:33
Válasz erre
Amerikából a sivatagi "fóliás" konzerváltakból nem lehet olcsobban venni?Jó még fel kell szerelni őket újra.
2db havy CH-53
10-15db normal UH-60
10db light OH-58(akár ezeket felfegyverezni)

össz visz menyi lóvé lenne?
piratvitorla 591751 2015. szeptember 9. 22:30
Válasz erre
Az NH-90 kb az UH-60 és a Mi-17 között van.
A hibáiról szóló hírek részben igazak, de egy részük hülyeség, illetve torzítás.
Nagyon sok előnye van a típusnak, különösen aki komoly képesség csomagot akar, igaz az ára is ennek megfelelő...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.