<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
romeo | Adatlap | 370188 | 2009. április 29. 18:04 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 370187 | 2009. április 29. 18:02 | ![]() | |
PüsiLaci | Adatlap | 370186 | 2009. április 29. 17:26 | ![]() | |
Hali, Engem is érdekelne. Bár egy kettő meg van közülük. ebooks.softarchive.net/ Innét elég sok kiadvány letölthető. | |||||
romeo | Adatlap | 370185 | 2009. április 29. 12:06 | ![]() | |
Tibor | Adatlap | 370184 | 2009. április 29. 10:52 | ![]() | |
beczl | Adatlap | 370183 | 2009. április 29. 08:58 | ![]() | |
Üdv, Akkor feltöltöm valahová őket délután/este és a kiteszem a linkeket hozzájuk. | |||||
makettes | Adatlap | 370182 | 2009. április 29. 08:42 | ![]() | |
Szia beczl! Engem érdekelne egy-két 21-s kiadvány. üdv. makettes | |||||
beczl | Adatlap | 370181 | 2009. április 29. 08:19 | ![]() | |
Üdv, Mail ment. Köszönöm. Ha valakit érdekel nekem megvannak az alábbi kiadványok pdf formátumban: 4+ Publication - MiG-21 Fishbed.pdf 4+ Publication - Mig-21 [F,PF,PFM(SPS),R,SM,SMT,MF,bis,U,UM].pdf Aero WWP - MiG-21 Fishbed.pdf FlugRevue - Mikojan Gurewitsch MiG-21.pdf NVA-LSK Mig-21 Versionen in der DDR.pdf Osprey.-.Combat.Aircraft.029.-.MiG-21.Units.of.the.Vietnam.War.pdf Squadron-Signal - 5537 Mikoyan-Gurevich Mig-21 Fishbed (Part 1-2).pdf Squadron-Signal - 6562 - Fighting Colors Mig-21 Fishbed.pdf Squadron_Signal - Aircraft In Action - 131 (1131) - Mig-21 Fishbed.pdf Yefif Gordon - Mig-21.pdf [米格-21(mig-21)战斗机图册].AD1131.Mikoyan.Gurevic.MiG21.pdf [米格-21(mig-21)战斗机图册] AF011.Mikoyan.Gurevic.MiG21.pdf [米格-21(mig-21)战斗机图册].SLOT.anuario.2001.by.MIG21.pdf | |||||
PüsiLaci | Adatlap | 370180 | 2009. április 28. 20:29 | ![]() | |
Innét le lehet tölteni a Verlinden Lock On sorozatának MIG-21-es füzetét pdf formátumba. Ha valakit érdekel. Szerző Zoltán Buza. rapidshare.com/files/223006195/AG21_-_Mikoyan_MiG-21_MF_www.softarchive.net.rar | |||||
mig23papa | Adatlap | 370179 | 2009. április 28. 20:03 | ![]() | |
A-3 | Adatlap | 370178 | 2009. április 28. 17:11 | ![]() | |
Mindkettő igazi, de az első az enyém. Légyszives kűldj egy telefonos elérhetőséget és felhívlak! Üdv! A-3 | |||||
beczl | Adatlap | 370177 | 2009. április 28. 11:46 | ![]() | |
Üdv, Előre is köszönöm. A HA-UTI honlapján két név illetve elérhetőség is szerepel, melyik az "igazi"? :-) Üdv, beczl (beczl@tvn.hu) | |||||
romeo | Adatlap | 370176 | 2009. április 27. 12:00 | ![]() | |
A-3 | Adatlap | 370175 | 2009. április 25. 18:46 | ![]() | |
Kitudlak segíteni egy KM-1 nagyjavítási TU-val amit másolásra szivesen átadok neked ingyen, bérmentve. Elérhetőségem a HA-UTI honlapján is megtalálható. Üdv! A-3 | |||||
Lacy | Adatlap | 370174 | 2009. április 25. 09:48 | ![]() | |
Szia Monox, gondoltam azért is nem részleteznem a mennyiségeket. A múzeumban, és az általad felrakott képeken látható 26105-ös gép Mig-21R típus. A 22805-ös és a 22818-as Mig-21M. Ha valahol furcsa Jugó felderítő gépeket lát az ember, akkor annak az az oka, hogy 1984-ben a megmarad Mig-21MF gépeket felderítővé alakították át nyugati eszközökkel. Aztán 2003 után maradék Mig-21R kivonása után felderítővé alakított Mig-21M vette át a szerepkört. Az M/MF adatok pontosak. A 25 Mig-21M mellé pótlásként (hogy két század kijöjjön belőle veszteségek után is, gondolom) vásároltak 6 Mig-21MF-et 1975-ben. | |||||
Monox | Adatlap | 370173 | 2009. április 25. 08:56 | ![]() | |
Mindez azért érdekelt, mert én eddig kizárólag azt olvastam, hogy a Jugoszláv Légierő csak az F-13-as és bisz típust és a gyakorlógépeit rendszeresítette. Aztán majd leültem egy hete, amikor a múzeumban PFM, M, MF sőt állítólag R változatokkal is találkoztam. (Kissé hibridnek tűnt a R típus.) Bár a 25 M mellett a 6 MF kissé gyanúsnak tűnik. | |||||
Lacy | Adatlap | 370172 | 2009. április 24. 19:10 | ![]() | |
Sziasztok! Monox, Wrecker, az ex. Jugo Mig-21-esekkel kapcsolatban. A leírt adatok ebben a formában sok helyen megtalálhatóak a neten. Annyit tennék hozzá, hogy a AirForces Monthhly 2006 júliusi számában Aleksandar Radic írt egy hét oldalas színvonalas cikket a Jugó Mig-21-esekről. Részletezi a típust alkalmazó alakulatok történetét, a körülményeket, éles bevetéseket, stb… Ebben egy kb. 5-10 géppel eltérő számadatokat adott meg a típus változatok mennyiségéről a szerző. Nem tudom melyik igaz. Az AFM cikk mellet szól, hogy, az egyes típus változatok oldalszámait is részletesen közlik, kitérnek a különböző alváltozatok számaira is. Pl a kis, vagy nagy svancú Mig-21U változatok, illetve a különböző bis alváltozatok mennyiségére. | |||||
búza | Adatlap | 370171 | 2009. április 23. 15:08 | ![]() | |
Sziasztok! Nincs véletlenül valakinek fotója a 21-UM rádióteréről, esetleg a kiemelt álvánnyal? Üdv: Búza | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370170 | 2009. április 23. 14:18 | ![]() | |
Szia, Lacy Továris Gordon szerzői hozzáállásáról nagyjából egyetértünk, egyébként köszi a pontosabb gyártási adatokat Üdv R. | |||||
Wrecker | Adatlap | 370169 | 2009. április 22. 23:03 | ![]() | |
45 mig-21f-13 (1962-1980) 36 mig-21pfm (1968-1992) 12 mig-21r (1970- ) 25 mig-21m (1970- ) 100 mig-21bis (1977- ) 9 mig-21u (1965- ) 9 mig-21us (1969- ) 35 mig-21um 6 mig-21mf (1975- ) | |||||
Monox | Adatlap | 370168 | 2009. április 22. 22:33 | ![]() | |
Van valakinek információja arról, hogy az ex-Jugoszláv légierő a MiG-21-esek melyik altipusaival rendelkezett, ill., hogy mennyivel? | |||||
búza | Adatlap | 370167 | 2009. április 22. 10:34 | ![]() | |
Szia Nyugger! Kenyeres Dénes könyvében olvastam, hogy '80 elején 18+18+22 volt a kecskeméti gépek száma. Ha a másik két ezrednél is hasonló volt akkor az kb.150-160 közötti szám. Azt nem tudom pontosan, hogy ebben az időben az oroszok mivel és mennyivel repültek Mo.-on. Ha csak azzal a darabszámmal, de más 21-es altípussal amit Te alább leírtál, akkor az is száz feletti. Hangsúlyozni szeretném, hogy nem vitatkozni akarok, mert itt nálam sokan sokkal többet tudnak a dologról. Egyébként Mészáros Andris kiadványa kb. 2300 UTI-t sorol fel gyári szám szerint, igaz ezek nem egyidőben repültek. Én ezért tartottam kevésnek az össz tízezres darabszámot. | |||||
Lacy | Adatlap | 370166 | 2009. április 22. 09:06 | ![]() | |
Szia Rumcájsz, Jefim Gordon könyveiről annyit, hogy hasznosak érdekesek, sokszor jó olvasni őket, de engem nagyon zavar hogy csak össze van dobálva. Olyan adatokat látok bennük, amelyeket én is olvastam itt-ott a neten. De már évekkel ezelőtt kiderült, hogy hibás vagy ellentmondó adatok. Ő viszont látszólag gondolkodás nélkül bemásolja még akkor is ha láthatóan ellent mond annak amik két oldallal korábban írt. Persze ha fél évente ki kell adni egy új könyvet, akkor érthető hogy nem nézz utána csak összemásol sok adatot, találgat aztán jöhet a következő könyv. Ez a Jefim Gordon könyvekben megjelent képekre is igaz. De vannak más nem nyugati (Cseh, Lengyel, Bulgár, Orosz, Ukrán), igényes utóbbi éveken megjelent szakkiadványok. Ezekben jóval kevesebb ellentmondást találok. Ilyenek például a Cseh 4+ publication újabb és a Jakab kiadó könyvei. Igényes, nem túlzó és jól összeszedett munkák. De ilyen a Nyugger által említett Finn kiadvány. Hiszen ki ismerné jobban az adott ország típusai, mint egy nemzeti szakíró. A korai Mig-21-as tipus gyártási adatait a 4+ publication Mig-21F/U kiadványából vettem. | |||||
beczl | Adatlap | 370165 | 2009. április 22. 07:43 | ![]() | |
Üdv, Köszönöm, akkor május első szombatján megpróbálkozom vele. :-) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370164 | 2009. április 22. 07:35 | ![]() | |
hondarider, beczl Repülés Baráti Kör minden hónap első szombatján, de az új rend szerint DÉLI TIZENKETTŐTŐL! | |||||
Levix | Adatlap | 370163 | 2009. április 22. 00:12 | ![]() | |
en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-21
Jól össze van szedve. Nyilván a pontos darabszámon nem érdemes rágódni, de azért a nagyságrend valszeg stimmel, semmiképpen nem lehetett az F-13-asból több ezres darabszám. Hogy a 80-as években mit írtak a nyugati kiadványok, itt egy példa. The Pocket Guide of Military Aircraft 1986 Asszongya, Hungary 60 MiG-23 három században, 116 MiG-21 hat században és egy vadászbombázó, 36 Szu-22. stb. Vagy 1987 Flight Archive www.flightglobal.com/pdfarchive/view/1987/1987%20-%202510.html 25 MiG-23 és 30 fölötti Szu-25! Érdekes. | |||||
hondarider | Adatlap | 370162 | 2009. április 21. 23:39 | ![]() | |
Mindenképp találkoznod kellene Szekeres Gáborral, akinek több rastaurált ülése is van, és otthon van a témában. Repülés Baráti Köre, minden hónap első szombat délutánján, a Fehérvári úti műv.házban Budapesten. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370161 | 2009. április 21. 23:25 | ![]() | |
Lacy Mint irtam volt, a Jefim Gordon-könyv szerint 139 moszkvai gyártású 21F-13-at azonositottak, szerinted csak 93-at gyártottak ott. Én szivesen elhiszem, de mi a forrás? És a kérdés, hol az igazság, megtudjuk-e valaha? | |||||
Nyugger | Adatlap | 370160 | 2009. április 21. 23:04 | ![]() | |
Búza ! Különösebb felkészülés nélkül: kicsit sok az a 180 db MiG-21! Mint magyar ill. orosz oldalon egy időben. Nálunk -szerintem- alapban 12 harci+3 db UTI volt századonként. Számoljunk, 50 db 21MF 4 rep.századnál repült egyidőben, 15 db 21bis-a + 47 db 21bis-ap 5 repszázadnál volt elosztva. Egyedül a 21PF-nél volt 'nagyobb' létszámú század Taszáron, 20 db gép a pápai ezred leadott gépeivel. MiG-21F-13-s típusból 80 db 6 repszázadnál teljesített szolgálatot az elején UTI-k nélkül. A veszteségek ill. az időben széthúzott beszerzések miatt egyidőben nem volt MiG-21-ből 180 db gépünk. Igazán egy biztos levéltári adatom van az orosz mennyiségről: 1968-ban az 5.vre.e. Sármellék 38 db 21PF, a 14.vre.e.Kiskunlacháza 35 db 21PF, 515.vre.e. Tököl 33 db MiG-21PF, valamint az 1.vb.e.Kunmadaras rendelkezett még 13 db MiG-21R.-l. UTI-val a vadász ezredeknél ez kb. 40-45 gép. Sem ezelőtt, sem ezután nem volt MiG-21-es típus azonosság mindhárom orosz vadászrepülő ezrednél. | |||||
Lacy | Adatlap | 370159 | 2009. április 21. 21:51 | ![]() | |
Szia búza, jó gondolat. Folytatva gondolat ébresztést, hátha érdekes nektek. 1968 januárban a Szovjet Frontlégierőnek 38! vadászrepülő ezrede állt hadrendben! Ezek közül 15 ezred települt NDK, Lengyel és Magyar területen. Ezek közül 33 ezred repült Mig-21PF/PFS/PFM és S vadászgépen. Négy Mig-19-es típuson (egy részben Jak-28-assal), egy pedig még Mig-17-es gépekkel repült. | |||||
Lacy | Adatlap | 370158 | 2009. április 21. 21:40 | ![]() | |
Hello, Rumcájsz_52. Ne találgass, jól hangzik, de nem érdemes. Konkrétan Gorkijban 513 F-13-ast, Moszkvában pedig csak 93 darab F-13-as gyártottak. Ez mindössze 606 darab F-13-as, nem több. Ez gyári adat, és nem találgatás! | |||||
búza | Adatlap | 370157 | 2009. április 21. 21:18 | ![]() | |
Sziasztok! Számokkal nem szeretnék vitatkozni, csak úgy gondolat indítónak! Csak Mo.-on 3 magyar vadászrepülő- ezered + az oroszok repülték egyidőben a 21-est. Ha a 12 + 4 tartalék + 4 UTI hozzávetőleges sémát alkalmazzuk századonként akkor magyar részről egyidőben kb.180 gépről beszélünk + minimum ugyanennyi oroszról. Nyilván pl. az NDK felállása egy kicsit más volt. Ha jól emlékszem egy 75'-ös Jane's -ben a szovjet légi hadseregek MIG-21-es állománya területenként ezres nagyságrendű volt. Egyszóval: azt gondolom, hogy teljesen valós számot már sohasem fogunk tudni, mint ahogy a variációk száma sem lesz teljes soha. SAJNOS! | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370156 | 2009. április 21. 21:12 | ![]() | |
Beczl, Egy ilyen ules nalam is van, de sajnos szinten meglehetosen hianyos allapotban. Erdekelne, hogy a gyujtogetes soran esetleg kerult-e hozzad olyan darab, amire nincs szukseged es hajlando volnal elboltolni. Kuldj mail-t: grasswax@yahoo.com koszi | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370155 | 2009. április 21. 20:45 | ![]() | |
Levix Az általad felrakott táblázat csak a gorkiji gyártású gépekre vonatkozik, a 21-est viszont Moszkvában is gyártották. Az 513 gorkiji gyártású gépből gyári szám és rendszeresítő légierő szerint azonositva 109 F-13 változat van felsorolva az új Jefim Gordon könyvben, ez csak alig 20%. Ezután azonosítanak ugyanígy 139 moszkvai gyártású gépet. Ha azt feltételezzük, hogy kb. azonos arányban azonosította sikeresen a szerző a moszkvai és a gorkiji gyártású gépeket, akkor ez kb. 670 Moszkvában gyártott gépet jelent. Ezeket összegezve, meg hozzáadva a 194 cseh gyártású F-13-at, 1377 pédányt kapunk, ami szerintem kb. 1200-1600 közötti becslésre ad lehetőséget, plusz az ismeretlen számú kínai gyártás, de szerintem ezzel együtt is a max. olyan kétezer körüli lehet. Még egy kicsit azért turkálok a papirjaimban, hátha találok valami pontosabbat. üdv R. | |||||
beczl | Adatlap | 370154 | 2009. április 21. 19:03 | ![]() | |
Üdv, Azért néz ki ilyen "jól" mert már erősen fel van újítva. :-) Sajnos a munkám végett nem tudok eljutni Szolnokra, de egy ismerős pont vasárnap készített képeket számomra a szolnoki ülésről. Sajnos az egy régebbi típus és nem komplett, szintén sok dolog hiányzik róla. :-( A története: Maga az ülés a 3547-es biszé, a vaterán sikerült rá szert tennem közepes állapotban. Az ülőpárna és háttámla pedig a 2001 oldalszámú 1988.06.10 lezuhant Mig-21bisz-é. Szerencsémre magam is az MH kötelékében szolgáltam 12évig és egy nyugdíjas katonákkal "teli" házban lakom Veszprémben, így némi utánajárás után kerültek elő a pincékből, garázsokból dolgok. :-) Sikerült szereznem hozzá hevederzetet (igaz régebbi KM-1 üléshez való), ejtőernyőtokot, PPK-1 időzítőt, fogantyúkat stb..., de még elég sok dolog hiányzik, illetve információ hiányában nem tudom, hogy mit keressek, mert azt mégsem mondhatom, hogy ilyen izét keresek! :-) | |||||
Monox | Adatlap | 370153 | 2009. április 21. 15:30 | ![]() | |
Beczl! Előljáróban gratulálok a szerencsédhez, hogy ilyen mementót tartogathatsz a szobádban. Bár ránézésre is jó állapotúnak tűnik az ülés, ha felújítás szükségeltetne, szerintem látogass ki szolnokra. Ott is ki van állítva egy szintén kilőtt ülés (és róla sem mondaná ezt meg senki) és szerintem, ha ott rákérdezel Nagy Andrásra, mindenben fog tudni neked segíteni. Ui: Vágom, hogy ilyet nem illik kérdezni de mindez, hogy sikerült? | |||||
beczl | Adatlap | 370152 | 2009. április 21. 13:05 | ![]() | |
Üdvözletem, Régóta csak olvasóként tanulmányozom a Mig-21 és Mig-23-asról szóló fórumokat, most viszont egy kis segítség kellene egy, a KM-1M katapultülésről szóló majdani cikkemhez. Elég sok dolgot sikerült összeszednem a témához (többek között van szerencsén magaménak tudni az 1989.03.14-én Bátaszék közelében lezuhant 3547 oldalszámú Mig-21bis katapultülését is, melyet szorgalmasan újítgatok fel) ,de sokmindenben nem vagyok biztos. Ha valakinek birtokában van a Mig-21/23-ban használt KM-1M ülésről tud valamilyen hasznos inforáció (dokumentáció) és megosztaná velem, azt negyon megköszönném. Üdvözlettel, beczl | |||||
beczl | Adatlap | 370151 | 2009. április 21. 13:05 | ![]() | |
Üdvözletem, Régóta csak olvasóként tanulmányozom a Mig-21 és Mig-23-asról szóló fórumokat, most viszont egy kis segítség kellene egy, a KM-1M katapultülésről szóló majdani cikkemhez. Elég sok dolgot sikerült összeszednem a témához (többek között van szerencsén magaménak tudni az 1989.03.14-én Bátaszék közelében lezuhant 3547 oldalszámú Mig-21bis katapultülését is, melyet szorgalmasan újítgatok fel) ,de sokmindenben nem vagyok biztos. Ha valakinek birtokában van a Mig-21/23-ban használt KM-1M ülésről tud valamilyen hasznos inforáció (dokumentáció) és megosztaná velem, azt negyon megköszönném. Üdvözlettel, beczl | |||||
Levix | Adatlap | 370150 | 2009. április 21. 08:12 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 370149 | 2009. április 21. 08:01 | ![]() | |
Monox! Azt állítod, hogy az F-13-as változatot minden 21-es üzemeltető repülte? Ez nem igaz. | |||||
Levixhu | Adatlap | 370148 | 2009. április 21. 07:52 | ![]() | |
Wrecker | Adatlap | 370147 | 2009. április 20. 22:59 | ![]() | |
Nem akarok beleszólni a hozzáértők dolgába, de a következő infót találtam a finn Mig-21-esekkel kapcsolatban: Mig-21F-12 a Finnországnak gyártott F-13, más SZRO válaszadó volt benne mint a Mig-21F-13-okban. Így talán már érthető is. | |||||
Wrecker | Adatlap | 370146 | 2009. április 20. 22:55 | ![]() | |
Nem akarok beleszólni a hozzáértők dolgába, de a következő infót találtam a finn Mig-21-esekkel kapcsolatban: MiG–21F–12: a Finnországnak gyártott F–13. Más SZRO válaszadó volt benne, mint az F–13-ban | |||||
Lacy | Adatlap | 370145 | 2009. április 20. 21:39 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 370144 | 2009. április 20. 20:09 | ![]() | |
Sziasztok, MiG-21 in Finnish Ar Force könyvben a típus pontos megnevezése : MiG-21F-13,74-es típus, 22 db volt rendszeresítve, 1 db NR-30-s gpá. volt a gép jobb oldalán. Minden gépről van min. 2-3 fotó /!/ nem volt 2 gpá.-s változat náluk. | |||||
juge75 | Adatlap | 370143 | 2009. április 20. 16:38 | ![]() | |
Én két ágyús verziót láttam. Különlegesség, ezért maradt meg bennem. | |||||
Monox | Adatlap | 370142 | 2009. április 20. 15:59 | ![]() | |
Levix: MiG-21F-13-as alváltozatra gondoltam. Juge75: Még arra gondoltam, hogy a finn gépek pontos típusjelzése MiG-21F-12-es volt 74-es típuskód alatt. Konkrétan nem tudom, hogy az elnevezés milyen műszaki változásokat takar, ill. takar-e egyáltalán? Egyébként ha megnézzük Migi és ugyanonnan Wrecker képeit, látható, hogy bár jellegzetes korai F (72) típusjegyeket visel, de gépágyú speciel csak egy oldalon van benne. | |||||
juge75 | Adatlap | 370141 | 2009. április 20. 15:29 | ![]() | |
Akkor elnézést kérek, valószinüleg ezeket láttam.. | |||||
Levix | Adatlap | 370140 | 2009. április 20. 15:28 | ![]() | |
de tény, hogy mindegyik valaha MiG-21-est használó ország repülte, sőt repüli ma is. Ezt hogy kell érteni? Mit repült minden 21-est üzemeltető ország? És repüli ma is? | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 370139 | 2009. április 20. 15:21 | ![]() | |
ha jól tudom, akkor a finn gépek 74-es gyártmányúak voltak, külön kérésre lettek 2 gépágyúsak |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nem, kaptam.