/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
romeo 360190 2009. január 24. 00:19
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11

Üdv!
romeo 360189 2009. január 23. 23:43
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10

Üdv!
romeo 360188 2009. január 23. 23:27
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10

Üdv!
romeo 360187 2009. január 23. 23:04
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
7
7
6
6
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
14
14
15
15

Üdv!
momi 360186 2009. január 23. 15:04
Válasz erre
Szia!

Valóban volt ilyen festésű magyar Stuka?
Podva 360185 2009. január 23. 14:04
Válasz erre
Az zöd
Üdv Podva
Samee 360184 2009. január 23. 12:51
Válasz erre
Üdv!

A következőkben kérném a segítségetek.
A linkelt képen látható magyar Stukán az oldalszám alatti színre lennék kíváncsi.
wp.scn.ru/en/ww2/b/29/13/0/4
Ugyanis a rendelkezésre álló képek alapján nem tudtam eldönteni, h vajon RLM65, RLM 75 vagy vmi más.

Segítséget előre is köszönöm.

Holla:
Szemi
Monox 360183 2009. január 21. 10:28
Válasz erre
Olyan érdekes, hogy az 1978 nyarán éjjel lezuhant MiG-21-es esetéről jószerivel azóta sem hallani. Sőt ellentmondásos, egyesek lapos szögben hatalmas sebességű ütközést említenek, mások meredeket. Bár ha a talajvíz feltört a becsapódás helyén, az inkább az előzőt erősíti.
Sőt a gépről a mai napig nem találtam fényképet...
István 360182 2009. január 20. 22:04
Válasz erre
Köszi Nyugger!
Így már teljesen világos minden.Köszi.
Üdv
mig23papa 360181 2009. január 20. 20:49
Válasz erre
Monox

Persze, ez is előfordulhat. Ha saját szememmel láthattam volna okosabbak lehetnék.

Volt egy eset, igaz az kb 900 km/órával közel függőlegesen csapódott a földbe, a pilóta nem katapultált. Rosszul lett valószínű, a hajtómű műküdött végig. Állítólag egy fület és egy újjpercet találtak belőle.
A gép kiásására egy mélyépítő céget bíztak meg, a talajvizet rendesen kellett szivattyúzni.

Láttam a kiásott roncsot, a kecskeméti hangár udvaron, kb 1978 ban, ami megmaradt a 21-esből, a hajtómű kompresszor lapátjai egymásra kenődtek, az egésznek a hossza kb 30-40 cm lett. Gondolhatod mi lett a többi alkatrészből.

Ennyi ami eszembe jutott a kérdésedet olvasva.
Monox 360180 2009. január 20. 13:12
Válasz erre
Szerintetek a lezuhant 02-es gép többi része hol van? Hihető, hogy annyira laza talajba csapódott, hogy egészben, törés nélkül fúródott a földbe egy géphossz mélységig, vagyis akár 15 méter mélyre is lejuthattak a gép alkatrészei?
Monox 360179 2009. január 20. 13:08
Válasz erre
Mindenkinek jogos a két pont... A gép Pápán zuhant le, de valóban egy másik állomáshelyen készült a kép. Ezt egy pillanatra kifelejtettem, innen a tévedés.
Nyugger 360177 2009. január 19. 22:02
Válasz erre
21UM-3031 LHKE Szepesi J.
21UM-3031 LHKE Szepesi J.

Sziasztok,
Szerintem a 3031-es gépről a felvétel Kecskeméten készült. A mellékelt kép valószinüleg az első felvétel mely az rgv-k kiszállásakor készült. Abban az időben ebben a zónában fogadták a gépeket és itt történt meg az előkészítésük is, majd átvontatták a gépeket az indító zónába. Manapság ez a terület a lángterelős fogadó-indító zóna, az An-26-s állóhelyek pedig a régi indító zóna valamikori területén vannak. A 3031-es UM Taszáron kezdett a 3036-os és 3041-es gépekkel a MiG-21MF szd.-nál 1974 elején, majd a teljes század Kecskemétre került 1976-ban.
István 360176 2009. január 19. 21:42
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat mindenkinek.
Bocs a hitetlenkedésért de a második szám elég szögletesnek tűnik már ami látszik belőle és a második szám a leírtak szerint 0.Esetleg a szögben történt fényképezés miatt lehet?
Monox! Esetleg van még képed abból a fotósorozatból?Köszi előre is .
A helyszínt én Kecskemétet saccolnám.
Üdv
fecsoka 360175 2009. január 19. 20:17
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm a felvilágosítást!
búza 360174 2009. január 19. 17:51
Válasz erre
Monox!
Az lehet, hogy helyileg Pápán készült a kép de Szepesi József ales és Török Fábián örgy kecskeméti hajózók állnak előtte és a 3031-es is kecskeméti gép volt.
Üdv: Búza
Monox 360173 2009. január 19. 12:43
Válasz erre
István:

Egy fotósorozat alapján bizonyos, hogy a fotón a 3031-es oldalszámú gép látható a pápai reptéren.
Rumcájsz_52 360172 2009. január 18. 23:24
Válasz erre
István
A tipus MiG-21UM /69-es gyártmány/ és az a számjegy szerintem lehet 3-as is, és ilyen gépeink voltak : 3031, 3036, 3041
István 360171 2009. január 18. 23:08
Válasz erre
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem.Véleményetek szerint az 1000 h.sz ban szereplő anyagban az első képen lévő kétszemélyes gépnek mi lehet az oldal száma?Mivel én kettesnek nézem de kettessel kezdődő oldalszámú gépünk szerintem nem volt,ezért most egy kicsit bizonytalan vagyok.Várom a válaszotokat.
Tisztelettel.
Rob79 360170 2009. január 18. 17:32
Válasz erre
Ja, igen... És van egy kép még róla az adatlapomon is...:)
Rob79 360169 2009. január 18. 17:28
Válasz erre
Szia fecsoka! Ez egy Mig-23 Ub változata, ahogy Horváth Balu (elnézést a becézésért) is megírta neked. Ha megnézed a 1225-nél a "Mig 23-as sor" című képemen a bal szélén áll. Ha a történetéről érdeklődni akarsz, mig23papa biztosan tájékoztat mindenről, mert ők üzemeltették Pápán. Ha jól tudom, ma Szolnokon van a régi szürke festéssel, csillagos felségjellel. Üdv.: Robi
Horvath_Balazs 360168 2009. január 18. 10:32
Válasz erre
A "mig" helyesen persze "MiG"...
Horvath_Balazs 360167 2009. január 18. 10:31
Válasz erre
fecsoka 360166 2009. január 18. 10:26
Válasz erre
Ez melyik
Ez melyik

Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék,hogy ez milyen repülő?
Köszönöm!
Nyugger 360165 2009. január 17. 21:05
Válasz erre
fecsoka!
Ezek a repülőgépek még 2008 nyarán Kecskemétre kerültek...
fecsoka 360164 2009. január 17. 20:58
Válasz erre
DSC00520
DSC00520
DSC00335
DSC00335
DSC00336
DSC00336
DSC00337
DSC00337
DSC00339
DSC00339
DSC00351
DSC00351
DSC00352
DSC00352
DSC00362
DSC00362

Taszár napjainkban!
zoli1989 360163 2009. január 17. 11:54
Válasz erre
Szia Romeo!

Keress meg E-mail-ben. címem: cszoli89@freemail.hu
Szeretnék kérdezni ezt-azt.
(én nem tudok neked írni, mert nem tudom a címedet)
mig23papa 360161 2009. január 16. 22:38
Válasz erre
16
16
17
17
18
18
19
19
20
20
22
22
23
23
24
24
25
25
26
26
27
27
28
28
29
29
30
30

a második adag erről a témáról ennyi van nálam, de van még más is ott ahol ezek vannak
mig23papa 360160 2009. január 16. 22:26
Válasz erre
0
0
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15

vlevi

hát igen, nekem is van 31 képem ebből a sorozatból, a Siklósi Zolitól kaptam

Amit kevesebben tudnak, hogy Zoli ezzel a géppel repülte a búcsúrepülését, (ha ez a 02-es gép) többek közt kis magasságon Pápa felett is átrepülve, épp egy volt hajózókollégával összefutva a városban, mondtuk egymásnak, hogy végre egy kis nosztalgia, és erre megdöbbenve láttam este a híradóban hogy mi történt.
Az utolsó leszállása a gépnek a Sikivel volt. Mondta a Siki, hogy a látvány azért is volt neki megdöbbentőbb, mikor meglátta a roncsot, mert az utolsó felszállása előtt körbejárva itt-ott megütögetve a gépet és éppen azok a részek láthatóak a képen a megmaradt gépből. Mondtam is neki, hogy az egész gépet kellett volna végig ütögetned. Szóval nem sokon múlott, hogy nem a Siki alól hulljon ki a gép, mondjuk éppen Pápa mellett.

A másik érdekes sztori, hogy nemsokkal utána volt a Mizsei özvegyénél a katasztrófa 10 éves évfordulójára összehozott találkozó, én is ott lévén hallottam amikor a Siki felhívta a Pinyót (ö nem volt ott)hogy neki igen is kell az a stabilizátor a gépből, ami kiállt a földből. A Pinyó többször is végighallgatta türelmesen, de tudomásom szerint nem sokat tudott tenni a kérés érdekében.

Hát ennyi, ami eszembe jutott a képet nézve :-(

fel is teszem a képeket 2 adagban, mert elég nagyok
romeo 360159 2009. január 16. 22:20
Válasz erre
mig23papa 360158 2009. január 16. 21:50
Válasz erre
búza

Hofi például maga volt egy szmájli, egy élő szmájli :-))
a szmájli magyarra fordítva , már amennyire lehet, azt jelenti, hogy hangulatjel
mig23papa 360157 2009. január 16. 21:47
Válasz erre
romeo

csak a szokásos kíváncsiság, honnan lehet szerezni ilyen szuper képeket ?:-)
vlevi 360156 2009. január 16. 21:17
Válasz erre
Ezt a képet viszont nem szívesen nézegettem.

myaviation.net/search/photo_search.php
Horvath_Balazs 360155 2009. január 16. 21:14
Válasz erre
Az a zöld nem volt mindig egyforma, és azt se felejtsük el, hogy a Kajláinkat Bulgáriában nagyjavították (Graf-Ignatyevo rémlik), nagy többségük ott kapta a terepszínű festést, és vélhetőleg nem ugyanazt a festéket használták, mint a PG-ben vagy a csapatoknál.
vlevi 360154 2009. január 16. 21:06
Válasz erre
Megválaszolnám magamat. Szerintem a szkenneléstől, mert vannak más képek is, ahol félrecsúszhatott a zöld szín.
vlevi 360153 2009. január 16. 21:04
Válasz erre
Ennek pl. mitől lett ilyen randa színe?
myaviation.net/search/photo_search.php
vlevi 360152 2009. január 16. 21:02
Válasz erre
Nyugger 360151 2009. január 16. 20:19
Válasz erre
Az ék felségjelzés festésére a parancsot 1991 január 31.-én adták ki, 1991. március 31.-i végrehajtási idővel. Fel kellett festeni minden gépre, beleértve a szimbólumként használt és oktatási célú gépeket is. Egyedül a múzeumi példányokon maradhatott meg a régi jelzés.
SSgt_Chris 360150 2009. január 16. 19:46
Válasz erre
Solo 360149 2009. január 16. 18:53
Válasz erre
Van nekik sokféle. Valami átképzés mindenképp lesz, nem ezen fog múlni. Azt se hiszem, hogy csak szakszóval lehet Afganisztánban repülni. :)A papír részt megoldják, ahogy itthon is.
Horvath_Balazs 360148 2009. január 16. 18:40
Válasz erre
Felvettem a kapcsolatot a képek készítőjével, aki egy olasz úriember. Azt írta, 1988 óta ötször járt kis hazánkban fotózási célzattal, és az itt készített képeket folyamatosan tölti fel a MyAviation.net oldalra. (Akad néhány szaklap, amely eddig felhasználta a képeit: KokuFan, Aerei, JP4, Air Fan.)

Bennem az a kérdés merült fel, vajon hány nyugati fotós járt a reptereinken a nyolcvanas évektől kezdve, és viszontláthatjuk-e valaha az akkor és ott készített anyagaikat? Úgy hallottam, pl. Börgöndön is vendégeskedett egy brit "delegáció" 1989-1990 körül, és megörökítették az összes ottani gépet. De jó lenne, ha egyszer ezek a képek is közkinccsé válnának...!
búza 360147 2009. január 16. 18:26
Válasz erre
Tanuljunk nagyjainktól! Pl. Karinthy, Szilágyi Görgy, Hofi is mindig rakott szmájlit, hogy értsék őket!
Üdv: Búza
Rob79 360146 2009. január 16. 17:34
Válasz erre
15-ös
15-ös
K�p 004
K�p 004
Pápa Repülés
Pápa Repülés
Mig 23 sor...
Mig 23 sor...
03
03

Romeo nosztalgiáját folytatva...
vlevi 360145 2009. január 16. 17:16
Válasz erre
Mikor kezdték el az ék felségjelet használni?
Mert itt még csillag van.
Rob79 360144 2009. január 16. 16:32
Válasz erre
Romeo! Nagyon szépek ezek a képek amiket feltettél! Érdekes, hogy pont azt a két 23-ast választottad, ami szomorú véget ért... Sajnos. In Memoriam Soproni K. Mizsei M. és Katovics B.!
romeo 360143 2009. január 16. 16:14
Válasz erre
Szia!

80-as évek vége, 90-es évek eleje.
vlevi 360142 2009. január 16. 16:03
Válasz erre
Ez tényleg nosztalgia. Ezek valami frissen nagyjavított gépek? Még nedves rajtuk a festék :)
romeo 360141 2009. január 16. 15:53
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05

Üdv!
Egy kis nosztalgia.
SSgt_Chris 360139 2009. január 16. 15:13
Válasz erre
Őőőő...pár variációról már olvastam, de ez a zsákmány gép használat azért meredeknek hangzik. Nem tudom pl., hogy mondjuk a kint nekünk adott gép megfelel-e a sajátjainknak? Mert egy más altípusra azért külön szakszó kell, nem? Úgy értem, ha az nincs nálunk hadrendben... Meg oda gondolom kell a földi személyzet is, szóval nem kis feladat lenne...
Solo 360138 2009. január 16. 12:29
Válasz erre
Még semmi sem biztos. Közlönyben megjelent, hogy fel kell állítani egy bizottságot, ami megvizsgálja, hogy miként kivitelezhető a dolog. Remélem van (lesz) benne szakember is. Ettől függetlenül politikai döntés fog születni, mint mindig. A srácok mennek ha küldik őket. Az hogy milyen helikopterrel fognak kint repkedni, még kérdéses. Vagy a két modernizált 17-es megy vagy kapunk kint az amcsiktól valami zsákmány gépet (használatra). A kiképzés dolga is kérdéses még. kapnak e extra repidőt és, hogy lesz e benne valami spéci kiképzés az esetleges itthoni éjjellátós repülésen kívül. Az éjjellátós kiképzés is nagyban függ a két modernizált gép hadrafoghatóságán és az oktatók jártasságának fenntartásán.
Nem irigylem a srácokat. Lehet fél év múlva már kint lesznek ,de még semmi biztosat nem tudni. Vagyis én nem tudok semmi biztosat. :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.