<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Horvath_Balazs | Adatlap | 360218 | 2009. január 27. 21:57 | ![]() | |
Ákos | Adatlap | 360217 | 2009. január 27. 09:09 | ![]() | |
Nem rossz ötlet, de meg fogsz szenvedni az üveg alkatrészekkel. Tudtommal létezik gyanta átalakító is, más kérdés, menny9re lehet beszerezni. Még nem jutott idő átböngésznem az új képeket... | |||||
Podva | Adatlap | 360216 | 2009. január 27. 08:25 | ![]() | |
Hali Ákos Én meg azt találtam ki hogy az Italeri Ju 86E-met nem Ka-vá fogom átfaragni a 9 hengeres BMW motor alakítgatásával, hanem levágom az orrot és magyar Ga-t csinálok belőle RLM 71/70 kamoval A D.H Moth-hoz miut szóltok? Üdv Podva | |||||
Ákos | Adatlap | 360215 | 2009. január 27. 08:19 | ![]() | |
Podva! Azt a fotót ismertem már, de úgy nem érdekelt. Én is arra tippeltem, mert tisztán látszik a határvonal a felső felületek sötétebb és világosabb színe között. A zöld-zöld felő felületeknél az átmenet nem ennyire határozott. A vízszintes vezérsíkokon tisztán látszik a háromszínű festés, ezzel nincs gond. A Classic Airframes Blenheimje felkerült a beszerzési listámra :) | |||||
Podva | Adatlap | 360214 | 2009. január 27. 07:25 | ![]() | |
Szia Ákos Erről a bizonyos J.1+04 Blenheimről van még egy publikált fotó, akkor még Jugoszláv szinekben. A Balázs honlapján szereplő nem ilyen árnyalatú, szerintem nagyon sanszos, (a Do-17 jelzéseit is figyelembe véve) a magyartarka festés. Üdvözlettel: Viktor | |||||
Tibor | Adatlap | 360213 | 2009. január 27. 07:10 | ![]() | |
Balázs! Nézegettem a lapodat, főleg a Magyar Királyi Honvéd Légierő gépei érdekeltek. Milyen szempont szerint rakod fel a képeket? Hiszen pl.: a Ju-86-ról, vagy a Me-210-ről is jóval több fénykép van itt-ott forgalomban, mint amennyi nálad a lajtsrom szerinti listán található. Mi az elv? Van-e annak akadálya, hogy olyan képek is felkerüljenek, amik valahol már publikálva voltak? T.i.: jó lenne valahol összegyüjteni és közkinccsé tenni az összes(?) meglévő fényképet. Van ennek jogi akadálya? Tibor | |||||
Ákos | Adatlap | 360212 | 2009. január 26. 22:42 | ![]() | |
A Blenheim fotó is nagyon tetszik! Már csak azt kellene kitalálni, milyen színű is volt... | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360211 | 2009. január 26. 22:10 | ![]() | |
Köszönöm, örülök, hogy tetszik, de nem csak az én érdemem. Ha szegény Gibás Bandi bácsitól nem kaptam volna meg azt a képet... stb. | |||||
Podva | Adatlap | 360210 | 2009. január 26. 20:35 | ![]() | |
Horváth Balázs a legnagyobb király, a legnagyobb királly ,a legnagyobb király Magyar Ju 86Ga-ról fotó egyszerűen kolosszális! Élen éljen éljen! Csak így tovább Üdv Podva | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 360209 | 2009. január 26. 20:02 | ![]() | |
Apam katonai tiszteletadassal lett eltemetve es ugy emelkeszem a csalad a hamvasztast szerette volna de ezt valamiert nem lehetett. Ebbol gondoltam, hogy nem engedtek. Majd rakerdezek muttertol, hogy is volt ez pontosan. | |||||
Tibor | Adatlap | 360208 | 2009. január 26. 19:57 | ![]() | |
Először is nincs harag. A temetés témában pedig azt kell mondjam, a sereg a lehetőségein belül igyekezett és igyekszik tisztességesen eljárni. Tudok sorkatonáról nem is egyről, aki balesetben hunyt el a seregben (nem elfelejtendő a sereg egy veszélyes üzem) és tisztességgel, a sereg segítségével lett eltemetve és még a családot is megpróbáltuk valamilyen szerény körülmények között támogatni. Egyébként, ahogy ezt itt már leírták a sereg semmit sem tett a család akarata ellenére. Higgyétek el, hogy egy-egy bajtárs, kollega elvesztése mindannyiunkat megrázott és megviselt és igyekeztünk mindent megtenni a család fájdalmának, gondjainak enyhítése érdekében. Szerintem zárjuk a témát és csendben gondoljunk legalább egy percig azokra akik az életüket (a legdrágább dolgot) adták a haza szolgálatában. Legyen Ő sorkatona, tiszthelyettes, tiszt, vagy tábornok. Üdv.: Tibor | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360207 | 2009. január 26. 19:23 | ![]() | |
Sziasztok! Örömmel jelenthetem, hogy hosszas előkészületek után frissült a honlapunk a Magyar Királyi Honvéd Légierő gépeivel (is): www.avia-info.hu. | |||||
SIG | Adatlap | 360206 | 2009. január 26. 17:38 | ![]() | |
Üdvözöllek ! Sajnálom ha egy kicsit félre értetted a mondandómat, én nem a Te nyakadba akartam zúdítani ezt az egészet és nem is azt kutatom, hogy ki és miről tehet. Én fülig érő szájjal lettem sorállományú katona úgy, hogy amikor nem jött meg a behívóm, akkor bementem a Hadkiegre, hogy be akarok vonulni, tehát én nem az a katona voltam, aki bosszúból inkább szétbarmolta amit tehetett, mert haragudott az egész világra, de tudom, hogy sok ilyen volt. Abszolút igazat adok Neked és megértem a Ti felelősségeteket ezekben a dolgokban. Annyi volt csak a mondandóm az egésszel, hogy én sem hiszek abban, hogy a temetés témában lettek volna kötelező dologok, amit a Honvédség minden áron levezényelt és punk-tum... Nem valami vita szítása volt a célom, kérlek ne vedd Magadra a leírtakat. Üdv... Gábor... | |||||
Tibor | Adatlap | 360205 | 2009. január 26. 16:54 | ![]() | |
Üdvözlet! Értem amit leírtál, csak én nem az öngyilkosokról beszéltem. Nem azért mintha ők nem érdemelték volna meg a végtisztességet. A 91-92 délszláv háborút én is katonaként csináltam végig, úgyhogy jól ismerem a körülményeit. A különbség csak az, hogy én egy kicsit más perspektívából láttam a dolgokat. Egy nagyjából 6000 főt számláló alakulat törzsfőnökeként talán kicsit nagyobb rálátásom volt az egészre. Hogy ki mit hova terelt ne vitatkozzunk róla. Annyit higyj el, hogy minden öngyilkosságot és annak kisérletét az illetékes katonai ügyészség, valamint a katonai boztonságiak keményen kivizsgáltak és bizony nem egy parancsnokot marasztaltak el, ha valamilyen parancsnoki mulasztást tártak fel. Egyébként a laktanyai sorállományú körletek állapotáról nemcsak a tisztek és tiszthelyettesek tehettek. A sorkatonák sem becsülték meg ha valamit sikerült rendberakatnunk. Ja és mellesleg a hadsereg akkor is egy púp volt a politika hátán. Tudnék mesélni, hányszor álltunk azon a határon, hogy kikapcsolják a villanyt, másnap nem lesz kenyér, meg hús, mert a beszállítók nem voltak hajlandóak tovább hitelezni. Csak a tisztek nem állhattak ki naponta az alakulat elé és mondhatták el azokat a gondjaikat, amik miatt túl sokan kaptunk idő előtt infarktust. Tibor | |||||
SIG | Adatlap | 360204 | 2009. január 26. 15:43 | ![]() | |
Üdvözlet Urak ! Sajna nálunk ennek még az ellenkezője is megtörtént. 91-ben a Dél-Szláv balhé miatt, nem kevés időt töltöttünk el mélységi felderítőként, a határsávtól 50 m-re felállított "REFI"-ben. A dolgunk, a dezertáló horvát katonák összefogdosása volt. Ébredtünk harckocsi összevonásra, helikopter vagy repülő átrepülésre vagy aknára futott őzikére. 18-19 éves gyerekként a zabszem nem fért a valagunkba. Ebben a hangulatban az egyik Társunk, egy eltáv alkalmával sajnos öngyilkos lett. Persze terelték a tisztek a dolgot mindenre, de azért jócskán állati körülmények között voltunk tartva és mivel én még egy kicsit írnok is voltam, így sajna olvasnom kellett a leveleit és tudtam, hogy mitől volt kiakadva. Szóval a lényeg, hogy mi a legtermészetesebb dolognak tartottuk, hogy ott leszünk a temetésén tereptarka gyakorlóban és barettsapkában, azaz lesz valami minimális "katonai" tiszteletadás. Ebből annyi lett végül, hogy aki akkor szabadságon volt (tehát nem eltávon, mert az hétvégeken volt !), mivel hétközben volt a temetés, na az elmehetett, de onnan feketeseggűnek számított, mert "miért nem fér a gatyájába és miért ugrál ?" Részemről ennyit a "kötelező talajgyakorlatokról". Nem akartak mást, csak a felelősséget letolni magukról, hogy nem a sereg miatt tette amit tett, hanem magánéleti dolgok miatt. Pedig anyura esküszöm, amikor 91 októberében leszálltam a tehetautóról a pécsi laktanya udvarán, azt hittem, hogy 45-ben a keleti frontra csöppentem vissza. Nem akármilyen állapotok voltak... | |||||
Tibor | Adatlap | 360203 | 2009. január 26. 15:05 | ![]() | |
Szia! Ez is jellemző butaság, vagy mi a fene. A temetés a hozzátartozók igénye szerint kerül(t) lebonyolításra. A szabályok csak azt írták elő, hogy attól függően, hogy az elhunytat az alakulat, vagy például a haderőnem, vagy a Magyar Honvédség (Néphadsereg) halottjává minősítették, más és más dolgokat állt anyagilag a sereg,(Sírhely, koporsó, fejfa, koszorúk, a szertartás költségei stb. stb.) Például mikor a volt főnököm, jó barátom elhunyt urnás temetése volt katonai tiszteletadással. Az más kérdés, hogy régebben a hamvasztás nem volt elterjedve, úgy is mondhatnám, hogy ritka volt, mint a fehér holló. Egyébként teljesen egyetértek Mig23papa e vonatkozásban tett két bejegyzésével. Tibor | |||||
mig23papa | Adatlap | 360202 | 2009. január 26. 12:37 | ![]() | |
RonnieFrown nem hinném, hogy lenne , vagy hogy volt ilyen szabály. Nem a honvédség mondta meg milyen , mikor, hol legyen a temetés. Persze ha katona volt az illető , lehetett szó katonai tiszteletadásról a temetésen, de ez egy plusz volt a hagyományos szertartáson belül. Ahogy mondod, búcsú a halottól, akár ott van fizikailag, akár nem. | |||||
mig23papa | Adatlap | 360201 | 2009. január 26. 12:33 | ![]() | |
Monox A végtisztesség miatt, akár üres akár benne van az áldozat, sok esetben meg sem nézhették a hozzátartozók, mi is maradt egyáltalán az áldozatból, és ez az ilyen esetekben így van jól. Biztos hallottál olyan áldozat temetéséről is akinek a holtteste soha nem került elő, attól a temetés még lehet ugyanolyan fontos a hozzátartozóknak barátoknak... Gondolj bele, a temetők, a temetés igazából nem az elhunyt , hanem inkább a hozzátartozók miatt vannak. Az elhunytnak már tök mindegy mi történik vele, a hozzátartozóknak egyfajta további kapcsolattartási lehetőség az elvesztett szerettükkel. Katonák esetén valószínű hogy a katonai tiszteletadás egyfajta lehetősége is. Különben mindíg a hozzátartozók döntése, hogy katonai tiszteletadás is legyen a temetésen, vagy ne legyen. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 360200 | 2009. január 26. 05:37 | ![]() | |
En ugy tudom, hogy a Magyar Nephadsereg halottait csak igy koporsoban lehetett temetni, a hamvasztas nem volt engedelyezve meg akkor sem, ha a csalad az urnas temetest szerette volna. Valamilyen modon pedig csak bucsut kell venni a halottol, meg akkor is ha majdnem ures a koporso. | |||||
tothtomi | Adatlap | 360199 | 2009. január 25. 23:34 | ![]() | |
Alkatrészdarabokat szoktak a koporsóba rakni, hogyha valakiből ennyire kevés marad. | |||||
Monox | Adatlap | 360198 | 2009. január 25. 21:21 | ![]() | |
Igen, szerintem is... Egyébként ha már meghalt a pilóta, ez további kérdeseket vet fel az elhunyt(akk)al kapcsolatban. Ha valakiből mindössze egy újjperc és egy fül marad, akkor miért kell egy "vélhetően" üres üres koporsót a földbe temetni? Ez a katonai tiszteletadás eleme, v. a család kérése? Képek Juhász Lajos őrnagy temetéséről | |||||
mig23papa | Adatlap | 360197 | 2009. január 24. 20:45 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 360196 | 2009. január 24. 15:19 | ![]() | |
Szia romeo! Igazán szép képek... Milyen elv alapján csoportosítod, amikor felteszed őket? Nem egy fotó van köztük, amit már publikált a sajtó néhány helyen. | |||||
romeo | Adatlap | 360194 | 2009. január 24. 13:20 | ![]() | |
zoli1989 | Adatlap | 360193 | 2009. január 24. 13:09 | ![]() | |
Szia Romeo! Jó képek. Bár mondom, engem inkább tököli képek érdekeltek volna, mint amiket az 1238-as hozzászólásban is beraktál az L-410-esekről, meg a Z-43-ról. | |||||
romeo | Adatlap | 360192 | 2009. január 24. 12:37 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 360190 | 2009. január 24. 00:19 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 360189 | 2009. január 23. 23:43 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 360188 | 2009. január 23. 23:27 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 360187 | 2009. január 23. 23:04 | ![]() | |
momi | Adatlap | 360186 | 2009. január 23. 15:04 | ![]() | |
Szia! Valóban volt ilyen festésű magyar Stuka? | |||||
Podva | Adatlap | 360185 | 2009. január 23. 14:04 | ![]() | |
Az zöd Üdv Podva | |||||
Samee | Adatlap | 360184 | 2009. január 23. 12:51 | ![]() | |
Üdv! A következőkben kérném a segítségetek. A linkelt képen látható magyar Stukán az oldalszám alatti színre lennék kíváncsi. wp.scn.ru/en/ww2/b/29/13/0/4 Ugyanis a rendelkezésre álló képek alapján nem tudtam eldönteni, h vajon RLM65, RLM 75 vagy vmi más. Segítséget előre is köszönöm. Holla: Szemi | |||||
Monox | Adatlap | 360183 | 2009. január 21. 10:28 | ![]() | |
Olyan érdekes, hogy az 1978 nyarán éjjel lezuhant MiG-21-es esetéről jószerivel azóta sem hallani. Sőt ellentmondásos, egyesek lapos szögben hatalmas sebességű ütközést említenek, mások meredeket. Bár ha a talajvíz feltört a becsapódás helyén, az inkább az előzőt erősíti. Sőt a gépről a mai napig nem találtam fényképet... | |||||
István | Adatlap | 360182 | 2009. január 20. 22:04 | ![]() | |
Köszi Nyugger! Így már teljesen világos minden.Köszi. Üdv | |||||
mig23papa | Adatlap | 360181 | 2009. január 20. 20:49 | ![]() | |
Monox Persze, ez is előfordulhat. Ha saját szememmel láthattam volna okosabbak lehetnék. Volt egy eset, igaz az kb 900 km/órával közel függőlegesen csapódott a földbe, a pilóta nem katapultált. Rosszul lett valószínű, a hajtómű műküdött végig. Állítólag egy fület és egy újjpercet találtak belőle. A gép kiásására egy mélyépítő céget bíztak meg, a talajvizet rendesen kellett szivattyúzni. Láttam a kiásott roncsot, a kecskeméti hangár udvaron, kb 1978 ban, ami megmaradt a 21-esből, a hajtómű kompresszor lapátjai egymásra kenődtek, az egésznek a hossza kb 30-40 cm lett. Gondolhatod mi lett a többi alkatrészből. Ennyi ami eszembe jutott a kérdésedet olvasva. | |||||
Monox | Adatlap | 360180 | 2009. január 20. 13:12 | ![]() | |
Szerintetek a lezuhant 02-es gép többi része hol van? Hihető, hogy annyira laza talajba csapódott, hogy egészben, törés nélkül fúródott a földbe egy géphossz mélységig, vagyis akár 15 méter mélyre is lejuthattak a gép alkatrészei? | |||||
Monox | Adatlap | 360179 | 2009. január 20. 13:08 | ![]() | |
Mindenkinek jogos a két pont... A gép Pápán zuhant le, de valóban egy másik állomáshelyen készült a kép. Ezt egy pillanatra kifelejtettem, innen a tévedés. | |||||
Nyugger | Adatlap | 360177 | 2009. január 19. 22:02 | ![]() | |
Sziasztok, Szerintem a 3031-es gépről a felvétel Kecskeméten készült. A mellékelt kép valószinüleg az első felvétel mely az rgv-k kiszállásakor készült. Abban az időben ebben a zónában fogadták a gépeket és itt történt meg az előkészítésük is, majd átvontatták a gépeket az indító zónába. Manapság ez a terület a lángterelős fogadó-indító zóna, az An-26-s állóhelyek pedig a régi indító zóna valamikori területén vannak. A 3031-es UM Taszáron kezdett a 3036-os és 3041-es gépekkel a MiG-21MF szd.-nál 1974 elején, majd a teljes század Kecskemétre került 1976-ban. | |||||
István | Adatlap | 360176 | 2009. január 19. 21:42 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat mindenkinek. Bocs a hitetlenkedésért de a második szám elég szögletesnek tűnik már ami látszik belőle és a második szám a leírtak szerint 0.Esetleg a szögben történt fényképezés miatt lehet? Monox! Esetleg van még képed abból a fotósorozatból?Köszi előre is . A helyszínt én Kecskemétet saccolnám. Üdv | |||||
fecsoka | Adatlap | 360175 | 2009. január 19. 20:17 | ![]() | |
Nagyon szépen köszönöm a felvilágosítást! | |||||
búza | Adatlap | 360174 | 2009. január 19. 17:51 | ![]() | |
Monox! Az lehet, hogy helyileg Pápán készült a kép de Szepesi József ales és Török Fábián örgy kecskeméti hajózók állnak előtte és a 3031-es is kecskeméti gép volt. Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 360173 | 2009. január 19. 12:43 | ![]() | |
István: Egy fotósorozat alapján bizonyos, hogy a fotón a 3031-es oldalszámú gép látható a pápai reptéren. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 360172 | 2009. január 18. 23:24 | ![]() | |
István A tipus MiG-21UM /69-es gyártmány/ és az a számjegy szerintem lehet 3-as is, és ilyen gépeink voltak : 3031, 3036, 3041 | |||||
István | Adatlap | 360171 | 2009. január 18. 23:08 | ![]() | |
Sziasztok. Lenne egy kérdésem.Véleményetek szerint az 1000 h.sz ban szereplő anyagban az első képen lévő kétszemélyes gépnek mi lehet az oldal száma?Mivel én kettesnek nézem de kettessel kezdődő oldalszámú gépünk szerintem nem volt,ezért most egy kicsit bizonytalan vagyok.Várom a válaszotokat. Tisztelettel. | |||||
Rob79 | Adatlap | 360170 | 2009. január 18. 17:32 | ![]() | |
Ja, igen... És van egy kép még róla az adatlapomon is...:) | |||||
Rob79 | Adatlap | 360169 | 2009. január 18. 17:28 | ![]() | |
Szia fecsoka! Ez egy Mig-23 Ub változata, ahogy Horváth Balu (elnézést a becézésért) is megírta neked. Ha megnézed a 1225-nél a "Mig 23-as sor" című képemen a bal szélén áll. Ha a történetéről érdeklődni akarsz, mig23papa biztosan tájékoztat mindenről, mert ők üzemeltették Pápán. Ha jól tudom, ma Szolnokon van a régi szürke festéssel, csillagos felségjellel. Üdv.: Robi | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360168 | 2009. január 18. 10:32 | ![]() | |
A "mig" helyesen persze "MiG"... | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360167 | 2009. január 18. 10:31 | ![]() | |
fecsoka | Adatlap | 360166 | 2009. január 18. 10:26 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Ismét köszönöm, hogy meglátogattad az oldalunkat. Az MKHL-beli gépek fotóiból igyekeztem azokat kiválogatni, amelyek eddig nem, vagy csak szűk körben voltak ismertek.
A jogi kérdésekkel nem vagyok teljesen tisztában, de szerintem ha egy már sokszor publikált kép "X.Y. gyűjteményéből" felirattal felkerül a honlapra, abból nagy baj talán nem lehet, kivéve, ha valaki az adott fotót saját kizárólagos tulajdonának tekinti - akár azért, mert ő készítette (ez esetben vitán felül igaza van), akár azért, mert valamilyen úton-módon, de az engedélye nélkül az ő gyűjteményéből került ki a kép a nyilvánosság elé. (Ez utóbbira is hallottam már példát egy hazai szakfolyóirat kapcsán.)