<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
RonnieFrown | Adatlap | 370085 | 2009. március 26. 18:14 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 370084 | 2009. március 26. 16:52 | ![]() | |
Igen, valóban, meg a felújított gépeken (MFN) használtak egy NATO kamónak nevezett F-16-os színeire hasonlító de más jellegű mintát. Viszont a gépek amik kivonásra kerültek már korábban, ezzel a mintával lettek kivonva. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 370083 | 2009. március 26. 16:41 | ![]() | |
A csehek úgy tudom egyszínű szürke színben repülték utoljára a 21-est. | |||||
Levix | Adatlap | 370082 | 2009. március 26. 16:28 | ![]() | |
Szerintem a magyar mintát az orosz standard mintából alakították ki. Ez volt a cseh és az NDK-ás gépeken is. Az első képen a standard orosz mintát rajzoltam meg. Ilyen volt nagyon sok orosz gépen és az arabok is ilyen jellegű mintával kapták a gépeiket. Az NDK-ás gépeken nagyon sokáig volt használatban ez a minta, amíg le nem váltották a szögletes mintájukkal, amit pl. a magyar NDK-ban javított UM-eken is láthattunk. A csehek, szlovákok meg egészen a kivonásig használták ezt a mintát. A különbség az arab gépekhez képest a homok helyett a vörösesbarna alapszín. Ha ezen a mintán megcseréljük a két színt, majd kiterjesztjük a barnát, a magyarhoz hasonló mintát kapunk. | |||||
Levix | Adatlap | 370081 | 2009. március 26. 16:17 | ![]() | |
A 905-ös itthon van. A 905-ösre festett gép azonos a 4418-as N315RF géppel! Viszont a festése tényleg hasonló a mi 905-ös gépünkhöz. Biztosan az volt a minta. Ezek a színek amit mi használtunk de főleg a minta máshol nem volt használatban, legalább is soha nem láttam ilyet. | |||||
makettes | Adatlap | 370080 | 2009. március 26. 14:26 | ![]() | |
Hú de jó... | |||||
PETI | Adatlap | 370079 | 2009. március 26. 14:23 | ![]() | |
A 905-ös Pápán van... | |||||
Monox | Adatlap | 370078 | 2009. március 26. 13:37 | ![]() | |
A 905-ös oldalszámú UM 2008.09.21.-én még tutira Pápán volt. (Az utolsó kép akkor készült.) A törzshátsón lévő festés nagyon hasonlít a miénkre, de a perdöntő mégis a katapultülés szürke színe... A miénkben fekete volt. Sajnálom, nagyon reméltem igaza hír... | |||||
Levix | Adatlap | 370077 | 2009. március 26. 11:55 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 370076 | 2009. március 26. 11:53 | ![]() | |
N315RF a regisztrációs száma az USÁ-ban, így érdemes keresni. | |||||
Levix | Adatlap | 370075 | 2009. március 26. 11:46 | ![]() | |
RonnieFrown | Adatlap | 370074 | 2009. március 26. 11:07 | ![]() | |
makettes | Adatlap | 370073 | 2009. március 26. 10:32 | ![]() | |
Elvitte a 905-s UM-t is? | |||||
levix | Adatlap | 370072 | 2009. március 26. 09:39 | ![]() | |
doky3 | Adatlap | 370071 | 2009. március 26. 08:37 | ![]() | |
Szia Rumcájsz 52! Neked is köszönöm a pontosítást, úgyis csak ma kezdek neki. Doky | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370070 | 2009. március 25. 21:13 | ![]() | |
Rumcajsz koszi a reszletes valaszt. Emlekszem a 90-es evek kozepe tajan ment a Discovery-n egy Wings of the Red Star cimu sorozat. Ebben volt egy epizod a 21-esrol. Valahol az USA-ban csoka kistraktorral kihuzta a hangarbol a gepet es dobott vele nehany kort. Ott viritott a jellegzetes oldalszam es a magyar csillag felsegjel. Egyszeruen nem hittem a szememnek... | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370069 | 2009. március 25. 20:31 | ![]() | |
Szia Ronnie A 4418-ról nem tudok túl sokat, 1967-ben érkezett és állt szolgálatba, valszeg Taszáron, első közepes javítása a PG-ben 71 szept.-ben zárult. 74 ápr. 25-én Taszáron leszállás közben leszakadt a fékernyője, és a túlfutó gépet az ATU ("majomfogó") állitotta meg kisebb sérüléseket okozva. A következő köz. javítás 75 márc.-ban, a nagyjavítás pedig 79 júniusban fejeződött be. A 4418-ast 1990-ben eladták az USA-ba, a vevő Martin Dean üzletember volt, aki csak hobby-repülő volt, a kiképzését Kecskeméten kapta a 21 UTI-ra. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370068 | 2009. március 25. 19:58 | ![]() | |
Szevasz Rumcajsz, Tudsz valamit a 4418-as eletutjarol? Hol, mikor, melyik alakulatnal hasznaltak meddig stb. Koszi | |||||
buksi | Adatlap | 370067 | 2009. március 25. 19:37 | ![]() | |
Helosztok. 48-as mig-21bis-hez keresek kabintetöt, akinekvan felesleges (kicsit sérült is jó lenne) vagy tud csinálni egy huzottat nekem, az légyszi írjon. Mert az oez mig-21 kabinteteje alá nemférbe a mügyanta kabin. kzoli91@citromail.hu Buksi | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 370066 | 2009. március 25. 18:29 | ![]() | |
doky 3 Egy kis pontosítás, az R-11F-300 az a MiG-21F-13 tipus hajtóműve, a 21MF-ben az R-13F-300 dübörgött. Papi második fotóján ez utóbbi tipus, tehát tényleg az MF hajtóműve látható, csak a felirat téves. Az R-11F-300 hátulnézete kb. a két fotó keverékét mutatná, ugyanis körkörös és sugárirányú láng-stabilizátorok egyaránt vannak benne. | |||||
doky3 | Adatlap | 370065 | 2009. március 25. 17:13 | ![]() | |
Szuper, köszönet érte! | |||||
Boeing | Adatlap | 370064 | 2009. március 25. 15:27 | ![]() | |
Azt én is észrevettem. :D | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 370063 | 2009. március 25. 12:45 | ![]() | |
most nézem, hogy az egyik kép 18 karikás:) | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 370062 | 2009. március 25. 12:44 | ![]() | |
doky3 | Adatlap | 370061 | 2009. március 25. 11:25 | ![]() | |
Sziasztok! Valaki tudja-e, hogy mi a különbség az MF R-11F300, és a Bis R-25-300 hajtóművének lángstabilizátora között. Ugyanis a lángstab. utáni rész, fotókat összehasonlítva szerintem egyforma (eddig lehet hátulról a makettbe és az igaziba is belátni). Doky | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 370060 | 2009. március 25. 08:24 | ![]() | |
Csak hogy feldobjam valamivel a topikot ime az egykor magyar 4418-as 21U. Ahogy az amerikai mondana: still going strong www.airliners.net/photo/Untitled/Mikoyan-Gurevich%20MiG-21.../1476396/L/&width=1024&height=712&sok=&sort=&photo_nr=8&prev_id=1477085&next_id=1475911 A celzo helyen egy bendix king radio, alatta egy GPS ha nem tevedek, mellette pedig a VOR/ILS majdnem mint barmelyik Cessnaban. Jol latom, hogy a jobb oldalon az egy proci huto ventillator? | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 370059 | 2009. március 15. 10:41 | ![]() | |
Egyszer érdemes lenne összegyűjteni, hogy melyik 21-esünk milyen felfestett (év)számmal hol volt kiállítva, és mi lett a későbbi sorsa. Érdekes, hogy még Spanyolországba is jutott a 74-esekből... | |||||
vrauko | Adatlap | 370058 | 2009. március 15. 08:34 | ![]() | |
Nevet adni annak volt joga, aki először +pislantotta a szóban forgó eszközt. A II. VH-ban a japcsi gépek, mivel nem ösmerték őket úgy, mint az ejrópaiakat, úgy kaptak nevet, hogy vadászgép fiúnév, bombázó és 1éb leánynév. A jelentés véletlenszerű, vagy van néki, vagy nincs, vagy olyan helyi szleng, ami helyileg ugyan jelenthet valamit, de szélesebb körben ösmeretlen. Lényeg, hogy aszerinti kezdőbetűje l1ék, ahogy borisz írja. | |||||
Monox | Adatlap | 370057 | 2009. március 14. 22:31 | ![]() | |
Jogos a két pont, bocsi... a 820-as is Németországban van. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 370056 | 2009. március 14. 19:59 | ![]() | |
Nem a 225-ös? | |||||
Monox | Adatlap | 370055 | 2009. március 14. 19:47 | ![]() | |
Tegyük ehhez a képhez hozzá, hogy a képen a Légierő 820-as oldalszámú gépe látható. | |||||
romeo | Adatlap | 370054 | 2009. március 14. 00:36 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 370053 | 2009. március 9. 22:13 | ![]() | |
Ok persze van jelentése, de mondjuk a muzsik ami a Szu-7es kódneve, vagy a Be-20 sellő? És a többi. Nincs a jelentésnek itt jelentősége. Ezért nem érdemes lefordítani. | |||||
borisz | Adatlap | 370052 | 2009. március 9. 15:36 | ![]() | |
F vadász, B bombázó, H helikopter, C teher stb Aranysasban, topgunban valamelyikben volt egy cikk(sorozat?) a címe kódról-code ra, vagy valami ilyesmi. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 370051 | 2009. március 8. 23:18 | ![]() | |
Aha értem, köszi :) De pl. a Fulcrum-nak van jelentése, vagy a Foxhound-nak is, nem beszélve a Tu-95 Bear-ről, vagy ott a Fitter, Frogfoot... | |||||
Levix | Adatlap | 370050 | 2009. március 8. 22:39 | ![]() | |
Semmit valszeg. Egy kód, jól hangzott. Egyszer láttam egy fórumot, senki, az amerikaiak sem tudták. Még egy Top Gun pilcsit is megkérdeztek. F betűs szó kellet mert vadászgépet jelölt. A NATO kódoknak nincs semmilyen mögöttes értelmük! Nem is kötődött a géphez amire ragasztották, de hát a titkos kódoknak ilyennek kell lenniük. www.flugzeuginfo.net/table_nato_en.php | |||||
Monox | Adatlap | 370049 | 2009. március 8. 22:38 | ![]() | |
Kicsit tágabb fordításban "halastó"-nak szokták aposztrofálni. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 370048 | 2009. március 8. 21:19 | ![]() | |
Sziasztok! A 21-es NATO kódneve, a Fishbed szó mit jelent ? | |||||
romeo | Adatlap | 370047 | 2009. március 8. 19:32 | ![]() | |
búza | Adatlap | 370046 | 2009. március 7. 19:07 | ![]() | |
Szia Nyugger! Előre is köszönöm, remélem sikerrel jársz! A neten megtaláltam, de nincs terjesztője és netes antikváriumban sincs. Üdv: Búza | |||||
Nyugger | Adatlap | 370045 | 2009. március 7. 18:47 | ![]() | |
Búza! A HM Oktatási és Tudományszervező Főosztálya adta ki az első kötetet 1999-ben, a másodikat pedig 2000-ben. Nem került kereskedelmi forgalomba én a szerzőtől kaptam. Országos barátom most számolja fel a könyvtárának egy részét,rákérdezek a könyvekre. Üdv. | |||||
búza | Adatlap | 370044 | 2009. március 7. 17:43 | ![]() | |
Nyugger! Azt az Iván Dezső könyvet, amiről a Rebekában beszéltünk hol lehet beszerezni? Üdv: Búza | |||||
Monox | Adatlap | 370043 | 2009. március 6. 14:37 | ![]() | |
Xaba hozzászólásához annyit kívánok hozzátenni, hogy a gerincen kívűl külömbség volt a GS-23-as gépágyú is, az ugyanis nem volt a PFM-en. A már szóba hozott 503-as old.sz. PF-ről tudni kell, hogy az átadása óta 4 telejesen külömböző kinézete is volt, de tény, hogy ebből minden kétséget kizáróan a legutolsó a legborzasztóbb. Sőt azt is, hogy jelen állapota az egyetlen, amiben már magyar felségjel van. | |||||
Tibor | Adatlap | 370042 | 2009. március 6. 14:33 | ![]() | |
Juge75! Semmi gond és felejtsük el az egészet. Tibor | |||||
juge75 | Adatlap | 370041 | 2009. március 6. 14:25 | ![]() | |
Tibor! Én senkit sem szándékozom, szándékoztam megbántani! Ha mégis így történt, elnézést kérek! Minden tiszteletem azoké a társaimé, akik veszik a bátorságot és idejüket nem kímélve utánanéznek a gépek történelmének! Uraim! Minden megbecsülésem az önöké! | |||||
Tibor | Adatlap | 370040 | 2009. március 6. 13:57 | ![]() | |
Erre gongoltam Én is. Juge75 stílusa pedig remek. Egyébként Kecskeméten soha nem szolgáltak MiG-21PF-ek. Részemről befejeztem. | |||||
Daala | Adatlap | 370039 | 2009. március 6. 13:52 | ![]() | |
Kecskeméten nem szolgáltak PF-ek, csak Pápán és Taszáron. A KÖRÜ-be már kivonás után kerültek. | |||||
vlevi | Adatlap | 370038 | 2009. március 6. 12:31 | ![]() | |
Én eddig még nem folytam bele ebbe a vitába, de addíg bosszantotok vele, míg megcsinálom ilyen színűre, és teszek köré korlátot, akkor senkinek nem lehet egy szava sem :) | |||||
Xaba | Adatlap | 370037 | 2009. március 6. 12:31 | ![]() | |
Ha egy rendes MF-et akarsz építeni, akkor inkább a Zvezda PFM-jéből indulj ki. Legjobb tudomásom szerint a PFM és MF törzsei között nem volt (látható) különbség, eltekintve a gerinctartálytól. A bis törzs első része viszont teljesen át volt tervezve ("lógott" az orra - erről olvashatsz ugyanennek a topic-nak a legelején), és a Zvezda makett az egyetlen amely ezt hűen tükrözi. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 370036 | 2009. március 6. 11:31 | ![]() | |
Háj! Ha elfogadjátok a személyes tapasztalatomat, akkor olvassátok tovább:), volt szerencsém látni az 501-est, az alap festése kályhaezüst, és arra fújtak valami szerncsétlen lakkot ami besárgult, ahol kicsit kopott a lakk ott jól lehet látni az ezüst színt, sajnos fotót nem csináltam róla de ha ezt tudom, hogy ennyire kardinális kérdés lesz a színéből akkor csinálok, majd talán legközelebb, ha arra járok. De hogy Ti milyen faxszságokon tudtok vitatkozi, ez röhej:) Papi aki kersegél:) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
www.raptoraviation.com/aircraft%20spec%20pages/Mig21UM.html
A 4418-as azaz N315RF volt a mienk es ez egy Mig-21U. Lentebb belinkeltem egy kepet a kabinrol, tavaly oktoberi foto, kicsi latszik az oldalszambol is. Ugy tunik a repulon az eladas ota csak a felsegjeleket festettek at. A Jetphotos oldalan latszik a jobb szarny aljan a magyar csillag.