/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Nyugger 360165 2009. január 17. 21:05
Válasz erre
fecsoka!
Ezek a repülőgépek még 2008 nyarán Kecskemétre kerültek...
fecsoka 360164 2009. január 17. 20:58
Válasz erre
DSC00520
DSC00520
DSC00335
DSC00335
DSC00336
DSC00336
DSC00337
DSC00337
DSC00339
DSC00339
DSC00351
DSC00351
DSC00352
DSC00352
DSC00362
DSC00362

Taszár napjainkban!
zoli1989 360163 2009. január 17. 11:54
Válasz erre
Szia Romeo!

Keress meg E-mail-ben. címem: cszoli89@freemail.hu
Szeretnék kérdezni ezt-azt.
(én nem tudok neked írni, mert nem tudom a címedet)
mig23papa 360161 2009. január 16. 22:38
Válasz erre
16
16
17
17
18
18
19
19
20
20
22
22
23
23
24
24
25
25
26
26
27
27
28
28
29
29
30
30

a második adag erről a témáról ennyi van nálam, de van még más is ott ahol ezek vannak
mig23papa 360160 2009. január 16. 22:26
Válasz erre
0
0
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
15
15

vlevi

hát igen, nekem is van 31 képem ebből a sorozatból, a Siklósi Zolitól kaptam

Amit kevesebben tudnak, hogy Zoli ezzel a géppel repülte a búcsúrepülését, (ha ez a 02-es gép) többek közt kis magasságon Pápa felett is átrepülve, épp egy volt hajózókollégával összefutva a városban, mondtuk egymásnak, hogy végre egy kis nosztalgia, és erre megdöbbenve láttam este a híradóban hogy mi történt.
Az utolsó leszállása a gépnek a Sikivel volt. Mondta a Siki, hogy a látvány azért is volt neki megdöbbentőbb, mikor meglátta a roncsot, mert az utolsó felszállása előtt körbejárva itt-ott megütögetve a gépet és éppen azok a részek láthatóak a képen a megmaradt gépből. Mondtam is neki, hogy az egész gépet kellett volna végig ütögetned. Szóval nem sokon múlott, hogy nem a Siki alól hulljon ki a gép, mondjuk éppen Pápa mellett.

A másik érdekes sztori, hogy nemsokkal utána volt a Mizsei özvegyénél a katasztrófa 10 éves évfordulójára összehozott találkozó, én is ott lévén hallottam amikor a Siki felhívta a Pinyót (ö nem volt ott)hogy neki igen is kell az a stabilizátor a gépből, ami kiállt a földből. A Pinyó többször is végighallgatta türelmesen, de tudomásom szerint nem sokat tudott tenni a kérés érdekében.

Hát ennyi, ami eszembe jutott a képet nézve :-(

fel is teszem a képeket 2 adagban, mert elég nagyok
romeo 360159 2009. január 16. 22:20
Válasz erre
mig23papa 360158 2009. január 16. 21:50
Válasz erre
búza

Hofi például maga volt egy szmájli, egy élő szmájli :-))
a szmájli magyarra fordítva , már amennyire lehet, azt jelenti, hogy hangulatjel
mig23papa 360157 2009. január 16. 21:47
Válasz erre
romeo

csak a szokásos kíváncsiság, honnan lehet szerezni ilyen szuper képeket ?:-)
vlevi 360156 2009. január 16. 21:17
Válasz erre
Ezt a képet viszont nem szívesen nézegettem.

myaviation.net/search/photo_search.php
Horvath_Balazs 360155 2009. január 16. 21:14
Válasz erre
Az a zöld nem volt mindig egyforma, és azt se felejtsük el, hogy a Kajláinkat Bulgáriában nagyjavították (Graf-Ignatyevo rémlik), nagy többségük ott kapta a terepszínű festést, és vélhetőleg nem ugyanazt a festéket használták, mint a PG-ben vagy a csapatoknál.
vlevi 360154 2009. január 16. 21:06
Válasz erre
Megválaszolnám magamat. Szerintem a szkenneléstől, mert vannak más képek is, ahol félrecsúszhatott a zöld szín.
vlevi 360153 2009. január 16. 21:04
Válasz erre
Ennek pl. mitől lett ilyen randa színe?
myaviation.net/search/photo_search.php
vlevi 360152 2009. január 16. 21:02
Válasz erre
Nyugger 360151 2009. január 16. 20:19
Válasz erre
Az ék felségjelzés festésére a parancsot 1991 január 31.-én adták ki, 1991. március 31.-i végrehajtási idővel. Fel kellett festeni minden gépre, beleértve a szimbólumként használt és oktatási célú gépeket is. Egyedül a múzeumi példányokon maradhatott meg a régi jelzés.
SSgt_Chris 360150 2009. január 16. 19:46
Válasz erre
Solo 360149 2009. január 16. 18:53
Válasz erre
Van nekik sokféle. Valami átképzés mindenképp lesz, nem ezen fog múlni. Azt se hiszem, hogy csak szakszóval lehet Afganisztánban repülni. :)A papír részt megoldják, ahogy itthon is.
Horvath_Balazs 360148 2009. január 16. 18:40
Válasz erre
Felvettem a kapcsolatot a képek készítőjével, aki egy olasz úriember. Azt írta, 1988 óta ötször járt kis hazánkban fotózási célzattal, és az itt készített képeket folyamatosan tölti fel a MyAviation.net oldalra. (Akad néhány szaklap, amely eddig felhasználta a képeit: KokuFan, Aerei, JP4, Air Fan.)

Bennem az a kérdés merült fel, vajon hány nyugati fotós járt a reptereinken a nyolcvanas évektől kezdve, és viszontláthatjuk-e valaha az akkor és ott készített anyagaikat? Úgy hallottam, pl. Börgöndön is vendégeskedett egy brit "delegáció" 1989-1990 körül, és megörökítették az összes ottani gépet. De jó lenne, ha egyszer ezek a képek is közkinccsé válnának...!
búza 360147 2009. január 16. 18:26
Válasz erre
Tanuljunk nagyjainktól! Pl. Karinthy, Szilágyi Görgy, Hofi is mindig rakott szmájlit, hogy értsék őket!
Üdv: Búza
Rob79 360146 2009. január 16. 17:34
Válasz erre
15-ös
15-ös
K�p 004
K�p 004
Pápa Repülés
Pápa Repülés
Mig 23 sor...
Mig 23 sor...
03
03

Romeo nosztalgiáját folytatva...
vlevi 360145 2009. január 16. 17:16
Válasz erre
Mikor kezdték el az ék felségjelet használni?
Mert itt még csillag van.
Rob79 360144 2009. január 16. 16:32
Válasz erre
Romeo! Nagyon szépek ezek a képek amiket feltettél! Érdekes, hogy pont azt a két 23-ast választottad, ami szomorú véget ért... Sajnos. In Memoriam Soproni K. Mizsei M. és Katovics B.!
romeo 360143 2009. január 16. 16:14
Válasz erre
Szia!

80-as évek vége, 90-es évek eleje.
vlevi 360142 2009. január 16. 16:03
Válasz erre
Ez tényleg nosztalgia. Ezek valami frissen nagyjavított gépek? Még nedves rajtuk a festék :)
romeo 360141 2009. január 16. 15:53
Válasz erre
01
01
02
02
03
03
04
04
05
05

Üdv!
Egy kis nosztalgia.
SSgt_Chris 360139 2009. január 16. 15:13
Válasz erre
Őőőő...pár variációról már olvastam, de ez a zsákmány gép használat azért meredeknek hangzik. Nem tudom pl., hogy mondjuk a kint nekünk adott gép megfelel-e a sajátjainknak? Mert egy más altípusra azért külön szakszó kell, nem? Úgy értem, ha az nincs nálunk hadrendben... Meg oda gondolom kell a földi személyzet is, szóval nem kis feladat lenne...
Solo 360138 2009. január 16. 12:29
Válasz erre
Még semmi sem biztos. Közlönyben megjelent, hogy fel kell állítani egy bizottságot, ami megvizsgálja, hogy miként kivitelezhető a dolog. Remélem van (lesz) benne szakember is. Ettől függetlenül politikai döntés fog születni, mint mindig. A srácok mennek ha küldik őket. Az hogy milyen helikopterrel fognak kint repkedni, még kérdéses. Vagy a két modernizált 17-es megy vagy kapunk kint az amcsiktól valami zsákmány gépet (használatra). A kiképzés dolga is kérdéses még. kapnak e extra repidőt és, hogy lesz e benne valami spéci kiképzés az esetleges itthoni éjjellátós repülésen kívül. Az éjjellátós kiképzés is nagyban függ a két modernizált gép hadrafoghatóságán és az oktatók jártasságának fenntartásán.
Nem irigylem a srácokat. Lehet fél év múlva már kint lesznek ,de még semmi biztosat nem tudni. Vagyis én nem tudok semmi biztosat. :)
SSgt_Chris 360137 2009. január 16. 11:01
Válasz erre
Van újabb fejlemény az ügyben, hogy a modernizált gépek mennének Afgániába? MVoltak ilyen felvetések anno... Mert ugye, ahogy olvastam valamelyik portálon, a KMZ-csapat valamikor nemsokára utazik ki. Vagy maradnak itthon kutmen szolgálatban? Vagy ha egyik sem, akkor mi értelme volt az egésznek? 2 fecske nem csinál nyarat...
Rumcájsz_52 360136 2009. január 16. 08:24
Válasz erre
Solo
Nemcsak a sereg van kakiban, hanem minndenki, az egész ország (kivéve "bölcs" politikusainkat, ők tudnak vigyázni az érdekeikre), a többi már csak a fentiek egyenes következménye. :( :( :( /Na, ezt is megtanultam./
Solo 360134 2009. január 15. 22:35
Válasz erre
Engem is a szmájli hiánya tévesztett meg. :)

:) ez egy nevetős szmájli, ha vidám vagy vagy viccelsz ezt szokták a mondat után rakni.
Mivel az írott szövegből nehéz kitalálni, hogy mit is gondol az emberke aki írja. :)

A lényeg, hogy béke van. Ne bántsátok szegény sereget, elég nagy kakiban van, és ezt tudja mindenki aki benne él. :( (ez egy szomorú szmájli)
Rumcájsz_52 360133 2009. január 15. 21:24
Válasz erre
Petibá
Részemről rendben, de nem mondom, hogy felejtsük el, inkább tanuljunk belőle mindannyian. A szmájli lehet, hogy segitett volna, de csak akkor, ha tudnám, hogy mi az.
Üdv R._52
Tibor 360132 2009. január 15. 21:21
Válasz erre
Igen lemaradtál. Olvasd el a 1194. hozzászólást. Nálam ez dobta le az ékszíjat. Igaz itt már a többi hozzászólásban mentegetik az illetőt, hogy ez csak hülye humor, meg irónia stb. Lehet.
Egyébként az általam leírt mondatot, ami a sértegető stílusra vonatkozik egyes esetekben, továbbra is fenntartom. Csak olvasni kell a topikokat és sajnos sokszor nem a makettezésről, vagy épen a repülés szeretetéről szólnak, hanem finom anyázások, vádaskodások stb. fordulnak elő. Sajnos, félreértés ne essék, esetenként én is beleesek ebbe a hibába.
Tibor
Petibá 360131 2009. január 15. 21:18
Válasz erre
Rumcájsz, nem szeretnék tüskét hagyni benned, én kérek elnézést... Tán egy-két szmájli azért segített volna ;o)

Mindenesetre azért az látszik, hogy kicsit érzékeny a téma, csak nehogy újabb lavina induljon el ;o)

Főleg hogy az én hozzászóéáspmaz is félreértették... :o(

Petibá
Rumcájsz_52 360130 2009. január 15. 21:13
Válasz erre
Hurrá, mégse vesztem el, érvényes vagyok /de még mindig MOK-os/. És ha már ennyire nincs sikerem, maradok a repülőknél, a humort ezután meghagyom a humorista-szakembereknek.
mig23papa 360129 2009. január 15. 21:07
Válasz erre
Tibor

"Tudom, hogy élesen fogalmazok, de esetenként megdöbbent az a sértegető stílus ami ezen a fórumon is fellelhető.
Tibor"

Ki sértegetett kit, mikor és mivel, lemaradtam valamiről?
Rumcájsz_52 360128 2009. január 15. 21:04
Válasz erre
Rumcász_52 = Rumcájsz_52, igy már lehet, hogy "érvényes vagyok"?
borisz 360127 2009. január 15. 21:02
Válasz erre
Én is, csak nem akartam "emberkedni":D
Egyébként szerintem ott a hiba, hogy kimaradt egy J!
Rumcász_52 360126 2009. január 15. 21:00
Válasz erre
Szia, Tibor
Elnézést, de túl komolyan fogtad fel a hülye humoromat /most látom, hogy többen is/, igy mindenkitől elnézést kell kérnem, aki komolyan vette. Az egyész összeállitás a MH-ről szól, azért gondoltam, hogy borisz a tipuson lepődött meg. Ha figyelmesem végigolvassátok az irományomat, abból azért az is kiderül, sajnálom, hogy nekünk nincs ilyen helink. A Gripenre pedig festettek szines magyar felségjelzést, az első gépet az ünnepélyas átadásán még igy láthattad. Egyébként egyszer már regisztráltam, épp Karácsonykor ellenőriztem, akkor még élt az adatlapom, most a kritika hatására meglepődve látom, hogy eltüntek az adataim /épp az ellenőrzésnél láttam azt is, hogy MOK-tagként voltam feltüntetve, pedig én RBK-tagként iratkoztam fel, úgyhogy valami sántithat a regisztrációs rendszerben is, ha az ilyen "öntevékeny". Ezt pótolni fogom, de nem vagyok egy számitógép-zseni,úgyhogy ehhez segitség kell, vagyis idő mikor a fiam ráér/. És még egyszer bocs, ha valakit megbántottam, nem volt szándékos.
VO101_Papi 360125 2009. január 15. 21:00
Válasz erre
azért valaki csak megértette:)
VO101_Papi 360124 2009. január 15. 20:58
Válasz erre
Édes Istenem! nem érzitek Rumcájsz_52 írásában az iróniát?
Olvassatok már a sorok között!

nem mellesleg a színes felségjeles Gripen egy svéd promóciós anyagban szerepelt néhány éve, amikor még nem dölt el, hogy milyen gépre váltunk
buza 360123 2009. január 15. 20:54
Válasz erre
Sziasztok!
Bár Rumcájsz nem szorul a védelmemere, de az elgondolkodtat, hogy egyikőtök sem érezte írásában a maró gúnyt. Mondjuk én még csak 34 éve ismerem az embert és a stílusát. Lelkes amatőrnek azért nem nevezném a repülős szakmában. Azt sem gondolnám, hogy bántani akarta a sereget. Egyébként meg megvédi magát, ha akar ilyen felesleges vitába beszállni.
Üdv: Búza
Petibá 360122 2009. január 15. 20:44
Válasz erre
Anélkül hogy meg akarnék bántani, Rumcász_ 52 (nem hiányzik innen egy 'j'?) ékes példája annak, hogy mennyire félrevezethetők az emberek, ha azt látják/hallják amit szretnének hallani... Elég egy lelkes amatőr - valóban több hibával bíró -, egyébként semmi jelentőséggel nem bíró videója, máris lehet lelkesen lopással vádolni az MH-t...

Szomorú világ ez...

Petibá
Tibor 360121 2009. január 15. 20:42
Válasz erre
Nem az a gond, hogy a neten is időnként megdöbbentően hozzá nem értő, tendenciózus dolgok jelennek, meg, hanem az, hogy ezt sokan el is hiszik és még véleményt is formálnak hozzá. Lásd a 1194. hozzászólást.
Persze mindezt névtelenül. A Magyar Honvédségről pedig annyit tud, hogy egyenruhát hordanak, közelebbről sose látta.
Tudom, hogy élesen fogalmazok, de esetenként megdöbbent az a sértegető stílus ami ezen a fórumon is fellelhető.
Tibor
Podva 360120 2009. január 15. 20:38
Válasz erre
Hi a Heli szerintem cseh, és az egyik grippen is szinte biztos, hogy svéd festésű...
Üdv Podva
Nyugger 360119 2009. január 15. 20:31
Válasz erre
Borisz!
2.41-nél cseh, 3.04-nél orosz helikopter, de a youtube egy szabad site, ide az tesz fel aki akar, megfelelő ismeretek nélkül is. Az igazi csúcs bakit azért találunk hivatalos kormányzati site-on is. Honvedelemponthu, cikk: Magyar felügylet alatt a légtérvédelem, igazi képszerkesztői bravúr. Első kép egy mozifilmből, a másodikon egy B-24 Liberator, a cikk 1962-ről szól, a P-3-s lokátornál alig 10 év a tévedés.
Tibor 360118 2009. január 15. 20:28
Válasz erre
Szia!
Kár, hogy nem vagy regisztrálva, így a homályba burkolózva lehet minden butaságot leírni. Idézem: ...az MH odáig jutott, hogy lopja a helikoptert. Ha ugyanis ezzel a MH repül, csakis erről lehet szó...
Nos kétszer is megnéztem azt a Borisz által feltett site-t.
Kérdéseim:
- honnan gondolod, hogy ezt az MH készítette?
- hol van arról szó, hogy ez a helikóceráj az MH állományában van? Ne adj isten lehet, hogy román és nem MI-8 reinkarnáció?
- mikor repült nálunk színes felségjellel a Grippen? Vagy azt is lopta az MH?
- a záró kép mit fejez ki?
- ki ennek a néhány felvételt tartalmazó, láthatóan összetákolt anyagnak a készítője?

Javaslatom: Mielőtt leírsz valamit, gondolkozz!
Tisztelettel: Tibor
SSgt_Chris 360117 2009. január 15. 20:24
Válasz erre
Annyi igényesség, háttértudás nincs benne, hogy különbséget tudjon tenni, egy cseh Mi-171-es, meg egy magyar Minyó között. Komoly rajongó az ilyen.
Solo 360116 2009. január 15. 20:17
Válasz erre
Igazad van!
Ha valaki csinál egy videót Magyar Honvédség címmel és belerak pár nem magyar eszközt, akkor a Honvédség lopta el. :) Gratulálok az eszmefuttatáshoz.:)
csak szólok, hogy ez nem egy hivatalos videó. jani0130 nem hiszem, hogy a honvédelmi miniszter akar lenni..

Ja és két "modernizált" Mi-17-esünk van.
Rumcász_52 360115 2009. január 15. 20:08
Válasz erre
Borisz
Nem a heli a furcsa, hanem az, hogy az MH odáig jutott, hogy lopja a helikoptert. Ha ugyanis ezzel a MH repül, csakis erről lehet szó, ugyanis ez egy annyira modernizált Mi-8, hogy ha jól tudom, Mi-171-nek hivják, és ilyennel kis hazánk sose rendelkezett /sajnos/. A korábbiakhoz képest más a rotoragy, és a tehertér hátul nem gömbölyü, hanem lapos, igy felhajtó-rámpakémt lenyitható /ezek csak a külső eltérések, persze belülről is jóval korszerübb szerkezet, mint a mieink, kivéve az egyetlen modernizált gépünket/.
borisz 360114 2009. január 15. 19:41
Válasz erre
www.youtube.com/watch
2:41nél nekem furcsa az a helikoffer, nektek nem?
Nyugger 360113 2009. január 15. 15:38
Válasz erre
Romeo!
Köszönjük a képeket, a Mi-4-es itt még az eredeti DDR színekben /magyar oldalszám és felségjelzés/.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.