<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Nyugger | Adatlap | 360165 | 2009. január 17. 21:05 | ![]() | |
fecsoka | Adatlap | 360164 | 2009. január 17. 20:58 | ![]() | |
zoli1989 | Adatlap | 360163 | 2009. január 17. 11:54 | ![]() | |
Szia Romeo! Keress meg E-mail-ben. címem: cszoli89@freemail.hu Szeretnék kérdezni ezt-azt. (én nem tudok neked írni, mert nem tudom a címedet) | |||||
mig23papa | Adatlap | 360161 | 2009. január 16. 22:38 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 360160 | 2009. január 16. 22:26 | ![]() | |
vlevi hát igen, nekem is van 31 képem ebből a sorozatból, a Siklósi Zolitól kaptam Amit kevesebben tudnak, hogy Zoli ezzel a géppel repülte a búcsúrepülését, (ha ez a 02-es gép) többek közt kis magasságon Pápa felett is átrepülve, épp egy volt hajózókollégával összefutva a városban, mondtuk egymásnak, hogy végre egy kis nosztalgia, és erre megdöbbenve láttam este a híradóban hogy mi történt. Az utolsó leszállása a gépnek a Sikivel volt. Mondta a Siki, hogy a látvány azért is volt neki megdöbbentőbb, mikor meglátta a roncsot, mert az utolsó felszállása előtt körbejárva itt-ott megütögetve a gépet és éppen azok a részek láthatóak a képen a megmaradt gépből. Mondtam is neki, hogy az egész gépet kellett volna végig ütögetned. Szóval nem sokon múlott, hogy nem a Siki alól hulljon ki a gép, mondjuk éppen Pápa mellett. A másik érdekes sztori, hogy nemsokkal utána volt a Mizsei özvegyénél a katasztrófa 10 éves évfordulójára összehozott találkozó, én is ott lévén hallottam amikor a Siki felhívta a Pinyót (ö nem volt ott)hogy neki igen is kell az a stabilizátor a gépből, ami kiállt a földből. A Pinyó többször is végighallgatta türelmesen, de tudomásom szerint nem sokat tudott tenni a kérés érdekében. Hát ennyi, ami eszembe jutott a képet nézve :-( fel is teszem a képeket 2 adagban, mert elég nagyok | |||||
romeo | Adatlap | 360159 | 2009. január 16. 22:20 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 360158 | 2009. január 16. 21:50 | ![]() | |
búza Hofi például maga volt egy szmájli, egy élő szmájli :-)) a szmájli magyarra fordítva , már amennyire lehet, azt jelenti, hogy hangulatjel | |||||
mig23papa | Adatlap | 360157 | 2009. január 16. 21:47 | ![]() | |
romeo csak a szokásos kíváncsiság, honnan lehet szerezni ilyen szuper képeket ?:-) | |||||
vlevi | Adatlap | 360156 | 2009. január 16. 21:17 | ![]() | |
Horvath_Balazs | Adatlap | 360155 | 2009. január 16. 21:14 | ![]() | |
Az a zöld nem volt mindig egyforma, és azt se felejtsük el, hogy a Kajláinkat Bulgáriában nagyjavították (Graf-Ignatyevo rémlik), nagy többségük ott kapta a terepszínű festést, és vélhetőleg nem ugyanazt a festéket használták, mint a PG-ben vagy a csapatoknál. | |||||
vlevi | Adatlap | 360154 | 2009. január 16. 21:06 | ![]() | |
Megválaszolnám magamat. Szerintem a szkenneléstől, mert vannak más képek is, ahol félrecsúszhatott a zöld szín. | |||||
vlevi | Adatlap | 360153 | 2009. január 16. 21:04 | ![]() | |
Ennek pl. mitől lett ilyen randa színe? myaviation.net/search/photo_search.php | |||||
vlevi | Adatlap | 360152 | 2009. január 16. 21:02 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 360151 | 2009. január 16. 20:19 | ![]() | |
Az ék felségjelzés festésére a parancsot 1991 január 31.-én adták ki, 1991. március 31.-i végrehajtási idővel. Fel kellett festeni minden gépre, beleértve a szimbólumként használt és oktatási célú gépeket is. Egyedül a múzeumi példányokon maradhatott meg a régi jelzés. | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 360150 | 2009. január 16. 19:46 | ![]() | |
Én még naív vagyok... :-) | |||||
Solo | Adatlap | 360149 | 2009. január 16. 18:53 | ![]() | |
Van nekik sokféle. Valami átképzés mindenképp lesz, nem ezen fog múlni. Azt se hiszem, hogy csak szakszóval lehet Afganisztánban repülni. :)A papír részt megoldják, ahogy itthon is. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 360148 | 2009. január 16. 18:40 | ![]() | |
Felvettem a kapcsolatot a képek készítőjével, aki egy olasz úriember. Azt írta, 1988 óta ötször járt kis hazánkban fotózási célzattal, és az itt készített képeket folyamatosan tölti fel a MyAviation.net oldalra. (Akad néhány szaklap, amely eddig felhasználta a képeit: KokuFan, Aerei, JP4, Air Fan.) Bennem az a kérdés merült fel, vajon hány nyugati fotós járt a reptereinken a nyolcvanas évektől kezdve, és viszontláthatjuk-e valaha az akkor és ott készített anyagaikat? Úgy hallottam, pl. Börgöndön is vendégeskedett egy brit "delegáció" 1989-1990 körül, és megörökítették az összes ottani gépet. De jó lenne, ha egyszer ezek a képek is közkinccsé válnának...! | |||||
búza | Adatlap | 360147 | 2009. január 16. 18:26 | ![]() | |
Tanuljunk nagyjainktól! Pl. Karinthy, Szilágyi Görgy, Hofi is mindig rakott szmájlit, hogy értsék őket! Üdv: Búza | |||||
Rob79 | Adatlap | 360146 | 2009. január 16. 17:34 | ![]() | |
vlevi | Adatlap | 360145 | 2009. január 16. 17:16 | ![]() | |
Mikor kezdték el az ék felségjelet használni? Mert itt még csillag van. | |||||
Rob79 | Adatlap | 360144 | 2009. január 16. 16:32 | ![]() | |
Romeo! Nagyon szépek ezek a képek amiket feltettél! Érdekes, hogy pont azt a két 23-ast választottad, ami szomorú véget ért... Sajnos. In Memoriam Soproni K. Mizsei M. és Katovics B.! | |||||
romeo | Adatlap | 360143 | 2009. január 16. 16:14 | ![]() | |
vlevi | Adatlap | 360142 | 2009. január 16. 16:03 | ![]() | |
Ez tényleg nosztalgia. Ezek valami frissen nagyjavított gépek? Még nedves rajtuk a festék :) | |||||
romeo | Adatlap | 360141 | 2009. január 16. 15:53 | ![]() | |
SSgt_Chris | Adatlap | 360139 | 2009. január 16. 15:13 | ![]() | |
Őőőő...pár variációról már olvastam, de ez a zsákmány gép használat azért meredeknek hangzik. Nem tudom pl., hogy mondjuk a kint nekünk adott gép megfelel-e a sajátjainknak? Mert egy más altípusra azért külön szakszó kell, nem? Úgy értem, ha az nincs nálunk hadrendben... Meg oda gondolom kell a földi személyzet is, szóval nem kis feladat lenne... | |||||
Solo | Adatlap | 360138 | 2009. január 16. 12:29 | ![]() | |
Még semmi sem biztos. Közlönyben megjelent, hogy fel kell állítani egy bizottságot, ami megvizsgálja, hogy miként kivitelezhető a dolog. Remélem van (lesz) benne szakember is. Ettől függetlenül politikai döntés fog születni, mint mindig. A srácok mennek ha küldik őket. Az hogy milyen helikopterrel fognak kint repkedni, még kérdéses. Vagy a két modernizált 17-es megy vagy kapunk kint az amcsiktól valami zsákmány gépet (használatra). A kiképzés dolga is kérdéses még. kapnak e extra repidőt és, hogy lesz e benne valami spéci kiképzés az esetleges itthoni éjjellátós repülésen kívül. Az éjjellátós kiképzés is nagyban függ a két modernizált gép hadrafoghatóságán és az oktatók jártasságának fenntartásán. Nem irigylem a srácokat. Lehet fél év múlva már kint lesznek ,de még semmi biztosat nem tudni. Vagyis én nem tudok semmi biztosat. :) | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 360137 | 2009. január 16. 11:01 | ![]() | |
Van újabb fejlemény az ügyben, hogy a modernizált gépek mennének Afgániába? MVoltak ilyen felvetések anno... Mert ugye, ahogy olvastam valamelyik portálon, a KMZ-csapat valamikor nemsokára utazik ki. Vagy maradnak itthon kutmen szolgálatban? Vagy ha egyik sem, akkor mi értelme volt az egésznek? 2 fecske nem csinál nyarat... | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 360136 | 2009. január 16. 08:24 | ![]() | |
Solo Nemcsak a sereg van kakiban, hanem minndenki, az egész ország (kivéve "bölcs" politikusainkat, ők tudnak vigyázni az érdekeikre), a többi már csak a fentiek egyenes következménye. :( :( :( /Na, ezt is megtanultam./ | |||||
Solo | Adatlap | 360134 | 2009. január 15. 22:35 | ![]() | |
Engem is a szmájli hiánya tévesztett meg. :) :) ez egy nevetős szmájli, ha vidám vagy vagy viccelsz ezt szokták a mondat után rakni. Mivel az írott szövegből nehéz kitalálni, hogy mit is gondol az emberke aki írja. :) A lényeg, hogy béke van. Ne bántsátok szegény sereget, elég nagy kakiban van, és ezt tudja mindenki aki benne él. :( (ez egy szomorú szmájli) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 360133 | 2009. január 15. 21:24 | ![]() | |
Petibá Részemről rendben, de nem mondom, hogy felejtsük el, inkább tanuljunk belőle mindannyian. A szmájli lehet, hogy segitett volna, de csak akkor, ha tudnám, hogy mi az. Üdv R._52 | |||||
Tibor | Adatlap | 360132 | 2009. január 15. 21:21 | ![]() | |
Igen lemaradtál. Olvasd el a 1194. hozzászólást. Nálam ez dobta le az ékszíjat. Igaz itt már a többi hozzászólásban mentegetik az illetőt, hogy ez csak hülye humor, meg irónia stb. Lehet. Egyébként az általam leírt mondatot, ami a sértegető stílusra vonatkozik egyes esetekben, továbbra is fenntartom. Csak olvasni kell a topikokat és sajnos sokszor nem a makettezésről, vagy épen a repülés szeretetéről szólnak, hanem finom anyázások, vádaskodások stb. fordulnak elő. Sajnos, félreértés ne essék, esetenként én is beleesek ebbe a hibába. Tibor | |||||
Petibá | Adatlap | 360131 | 2009. január 15. 21:18 | ![]() | |
Rumcájsz, nem szeretnék tüskét hagyni benned, én kérek elnézést... Tán egy-két szmájli azért segített volna ;o) Mindenesetre azért az látszik, hogy kicsit érzékeny a téma, csak nehogy újabb lavina induljon el ;o) Főleg hogy az én hozzászóéáspmaz is félreértették... :o( Petibá | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 360130 | 2009. január 15. 21:13 | ![]() | |
Hurrá, mégse vesztem el, érvényes vagyok /de még mindig MOK-os/. És ha már ennyire nincs sikerem, maradok a repülőknél, a humort ezután meghagyom a humorista-szakembereknek. | |||||
mig23papa | Adatlap | 360129 | 2009. január 15. 21:07 | ![]() | |
Tibor "Tudom, hogy élesen fogalmazok, de esetenként megdöbbent az a sértegető stílus ami ezen a fórumon is fellelhető. Tibor" Ki sértegetett kit, mikor és mivel, lemaradtam valamiről? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 360128 | 2009. január 15. 21:04 | ![]() | |
Rumcász_52 = Rumcájsz_52, igy már lehet, hogy "érvényes vagyok"? | |||||
borisz | Adatlap | 360127 | 2009. január 15. 21:02 | ![]() | |
Én is, csak nem akartam "emberkedni":D Egyébként szerintem ott a hiba, hogy kimaradt egy J! | |||||
Rumcász_52 | Adatlap | 360126 | 2009. január 15. 21:00 | ![]() | |
Szia, Tibor Elnézést, de túl komolyan fogtad fel a hülye humoromat /most látom, hogy többen is/, igy mindenkitől elnézést kell kérnem, aki komolyan vette. Az egyész összeállitás a MH-ről szól, azért gondoltam, hogy borisz a tipuson lepődött meg. Ha figyelmesem végigolvassátok az irományomat, abból azért az is kiderül, sajnálom, hogy nekünk nincs ilyen helink. A Gripenre pedig festettek szines magyar felségjelzést, az első gépet az ünnepélyas átadásán még igy láthattad. Egyébként egyszer már regisztráltam, épp Karácsonykor ellenőriztem, akkor még élt az adatlapom, most a kritika hatására meglepődve látom, hogy eltüntek az adataim /épp az ellenőrzésnél láttam azt is, hogy MOK-tagként voltam feltüntetve, pedig én RBK-tagként iratkoztam fel, úgyhogy valami sántithat a regisztrációs rendszerben is, ha az ilyen "öntevékeny". Ezt pótolni fogom, de nem vagyok egy számitógép-zseni,úgyhogy ehhez segitség kell, vagyis idő mikor a fiam ráér/. És még egyszer bocs, ha valakit megbántottam, nem volt szándékos. | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 360125 | 2009. január 15. 21:00 | ![]() | |
azért valaki csak megértette:) | |||||
VO101_Papi | Adatlap | 360124 | 2009. január 15. 20:58 | ![]() | |
Édes Istenem! nem érzitek Rumcájsz_52 írásában az iróniát? Olvassatok már a sorok között! nem mellesleg a színes felségjeles Gripen egy svéd promóciós anyagban szerepelt néhány éve, amikor még nem dölt el, hogy milyen gépre váltunk | |||||
buza | Adatlap | 360123 | 2009. január 15. 20:54 | ![]() | |
Sziasztok! Bár Rumcájsz nem szorul a védelmemere, de az elgondolkodtat, hogy egyikőtök sem érezte írásában a maró gúnyt. Mondjuk én még csak 34 éve ismerem az embert és a stílusát. Lelkes amatőrnek azért nem nevezném a repülős szakmában. Azt sem gondolnám, hogy bántani akarta a sereget. Egyébként meg megvédi magát, ha akar ilyen felesleges vitába beszállni. Üdv: Búza | |||||
Petibá | Adatlap | 360122 | 2009. január 15. 20:44 | ![]() | |
Anélkül hogy meg akarnék bántani, Rumcász_ 52 (nem hiányzik innen egy 'j'?) ékes példája annak, hogy mennyire félrevezethetők az emberek, ha azt látják/hallják amit szretnének hallani... Elég egy lelkes amatőr - valóban több hibával bíró -, egyébként semmi jelentőséggel nem bíró videója, máris lehet lelkesen lopással vádolni az MH-t... Szomorú világ ez... Petibá | |||||
Tibor | Adatlap | 360121 | 2009. január 15. 20:42 | ![]() | |
Nem az a gond, hogy a neten is időnként megdöbbentően hozzá nem értő, tendenciózus dolgok jelennek, meg, hanem az, hogy ezt sokan el is hiszik és még véleményt is formálnak hozzá. Lásd a 1194. hozzászólást. Persze mindezt névtelenül. A Magyar Honvédségről pedig annyit tud, hogy egyenruhát hordanak, közelebbről sose látta. Tudom, hogy élesen fogalmazok, de esetenként megdöbbent az a sértegető stílus ami ezen a fórumon is fellelhető. Tibor | |||||
Podva | Adatlap | 360120 | 2009. január 15. 20:38 | ![]() | |
Hi a Heli szerintem cseh, és az egyik grippen is szinte biztos, hogy svéd festésű... Üdv Podva | |||||
Nyugger | Adatlap | 360119 | 2009. január 15. 20:31 | ![]() | |
Borisz! 2.41-nél cseh, 3.04-nél orosz helikopter, de a youtube egy szabad site, ide az tesz fel aki akar, megfelelő ismeretek nélkül is. Az igazi csúcs bakit azért találunk hivatalos kormányzati site-on is. Honvedelemponthu, cikk: Magyar felügylet alatt a légtérvédelem, igazi képszerkesztői bravúr. Első kép egy mozifilmből, a másodikon egy B-24 Liberator, a cikk 1962-ről szól, a P-3-s lokátornál alig 10 év a tévedés. | |||||
Tibor | Adatlap | 360118 | 2009. január 15. 20:28 | ![]() | |
Szia! Kár, hogy nem vagy regisztrálva, így a homályba burkolózva lehet minden butaságot leírni. Idézem: ...az MH odáig jutott, hogy lopja a helikoptert. Ha ugyanis ezzel a MH repül, csakis erről lehet szó... Nos kétszer is megnéztem azt a Borisz által feltett site-t. Kérdéseim: - honnan gondolod, hogy ezt az MH készítette? - hol van arról szó, hogy ez a helikóceráj az MH állományában van? Ne adj isten lehet, hogy román és nem MI-8 reinkarnáció? - mikor repült nálunk színes felségjellel a Grippen? Vagy azt is lopta az MH? - a záró kép mit fejez ki? - ki ennek a néhány felvételt tartalmazó, láthatóan összetákolt anyagnak a készítője? Javaslatom: Mielőtt leírsz valamit, gondolkozz! Tisztelettel: Tibor | |||||
SSgt_Chris | Adatlap | 360117 | 2009. január 15. 20:24 | ![]() | |
Annyi igényesség, háttértudás nincs benne, hogy különbséget tudjon tenni, egy cseh Mi-171-es, meg egy magyar Minyó között. Komoly rajongó az ilyen. | |||||
Solo | Adatlap | 360116 | 2009. január 15. 20:17 | ![]() | |
Igazad van! Ha valaki csinál egy videót Magyar Honvédség címmel és belerak pár nem magyar eszközt, akkor a Honvédség lopta el. :) Gratulálok az eszmefuttatáshoz.:) csak szólok, hogy ez nem egy hivatalos videó. jani0130 nem hiszem, hogy a honvédelmi miniszter akar lenni.. Ja és két "modernizált" Mi-17-esünk van. | |||||
Rumcász_52 | Adatlap | 360115 | 2009. január 15. 20:08 | ![]() | |
Borisz Nem a heli a furcsa, hanem az, hogy az MH odáig jutott, hogy lopja a helikoptert. Ha ugyanis ezzel a MH repül, csakis erről lehet szó, ugyanis ez egy annyira modernizált Mi-8, hogy ha jól tudom, Mi-171-nek hivják, és ilyennel kis hazánk sose rendelkezett /sajnos/. A korábbiakhoz képest más a rotoragy, és a tehertér hátul nem gömbölyü, hanem lapos, igy felhajtó-rámpakémt lenyitható /ezek csak a külső eltérések, persze belülről is jóval korszerübb szerkezet, mint a mieink, kivéve az egyetlen modernizált gépünket/. | |||||
borisz | Adatlap | 360114 | 2009. január 15. 19:41 | ![]() | |
www.youtube.com/watch 2:41nél nekem furcsa az a helikoffer, nektek nem? | |||||
Nyugger | Adatlap | 360113 | 2009. január 15. 15:38 | ![]() | |
Romeo! Köszönjük a képeket, a Mi-4-es itt még az eredeti DDR színekben /magyar oldalszám és felségjelzés/. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Ezek a repülőgépek még 2008 nyarán Kecskemétre kerültek...