| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
| 41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
| 61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
| 81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
| 101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
| 121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
| 141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
| Muzzy | Adatlap | 359861 | 2008. november 14. 12:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
| Tibor | Adatlap | 359860 | 2008. november 14. 05:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Kedves Fiúk! A MI-24 "vitában" sok-sok hasznos információ került egy helyre, szerintem mindannyiunk épülésére. Notarius! Külön kösz az információkért. Így teljes a kép. Teljesen egyetértek: a különböző altípusokon belül is a gyártási szériák között kisebb-nagyobb különbségek vannak. Egyébként ugyanezzel találkoztam a MIG-21-nél is. Pl.: Az F-13 esetében a Szolnokon és a Kecskeméten kiállított gépek között a fotók alapján jól azonosítható külső különbségek fedezhetőek fel. Ezért vélem azt, hogy pontos (autentikus) makettet egy konkrét oldalszámú gépről beszerzett minél több részlet fotó és dokument alapján célszerű építeni. Én szívesen folytatnám az ilyen beszélgetéseket, ha lehet minél több dokumentummal tűzdelve. Üdv. mindenkinek: Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Tibor | Adatlap | 359859 | 2008. november 14. 05:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Szép napot Balázs! Ujjé! Ezer köszönet a fényképért és a rajzokért. Talán tényleg Jak-9V a fotó. Legalább is a hátsó kabin folytatásában a pleko utal erre. Nekem úgy tűnik. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||
| notarius | Adatlap | 359858 | 2008. november 13. 21:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Az NDK-s P - D vitához és a "magyar" zászlós képhez egy kis adalékinformáció, ami egy, a típust jól ismerő személytől származik: Tehát a D! Volt belőle 0-ás,100,as -és 500-as széria. ezek közül az 500-as másabb mint az elődök, mégpedig az operátorfülke két oldalán lévő besugárzásjelző (dudorok)- nekünk szakáll miatt. A V-s majdnem úgy néz ki mint az 500-as D, van szakálla, de az AI-9-es a svancból szívja a "szűrt levegőt" és nem a helikopter jobb oldalán lévő kopoltyúlemezek közül. A V-s ,B-80-as szalámiköpködővel,míg az elődök,UB-32-ővel lógatták szárnyaikat. Csak a V-k.és az utódok bal oldalán volt bújtatott gurulófényszóró. Az NDK-s gépek látszólag D-sek voltak,viszont a felszereltségük lényegesen másabb annál. A terminológiába nem nagyon tudtuk sehová besorolni,de az biztos,hogy lényegesen újabb széria volt a mi 500-asainktól. Nem is érdemes feszegetni a témát,hiszen ahány gép szinte annyiféle volt belőle. Pl, a 115-ös Csőrikének a pilótafülke buborékja,sokkal magasabb volt a többinél. A 700-as,tehát a V-k farka megerősített volt.Belül plussz merevítéssel | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Solo | Adatlap | 359857 | 2008. november 13. 20:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Sajnos mikor lehetett volna eszembe sem jutott fotózgatni őket. :( A netről, emberkéktől, innen-onnan összegyűjtöttem azért pár fotót. Keress meg mélben és elküldöm őket. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| golya.zoli | Adatlap | 359856 | 2008. november 13. 19:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
| Daala | Adatlap | 359855 | 2008. november 13. 18:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Jóval tovább is, hiszen pl. a 711-es V ék felségjelet is kapott 91-ben még az orosz festésre! Érdekesség, hogy a PG-s homok-zöld-vkék festést megkapták az itt nagyjavított cseh 24-esek is! Ahogy pl. az NDK Mi-8-asok is a mi színeinkben lettek lefestve! | |||||||||||||||||||||||||||||||
| golya.zoli | Adatlap | 359854 | 2008. november 13. 18:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Üdv mindenkinek! Nemrég építettem egy Mi 24-est. Tudtommal a 80-as évek elejéig az első nagyjavításig repültek a magyar gépek ezzel a festéssel. Előtúrom az újságaimat vannak oldal és gyári számok is. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Horvath_Balazs | Adatlap | 359853 | 2008. november 13. 18:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
A Liszánka-témához némi adalék: a fénykép az Aeromagazinban jelent meg, Zsák Ferenc cikkénél, 2003-ban (ha jól emlékszem). Jól látszik, hogy a gép kétüléses, alacsony gerincű, de V-motoros, ezért nem lehet sem Jak-11, sem Jak-7V. Egy korabeli baleseti jegyzőkönyvben viszont (állítólag) faépítésű típusként említik a Liszánkát, ami a Jak-7V-re utalhatna, mert úgy tudom, a Jak-9V már fémszerkezetű volt. Magam részéről a Jak-9V mellett szavazok, de természetesen kíváncsian várom a további érveket és ellenérveket!:-) | |||||||||||||||||||||||||||||||
| notarius | Adatlap | 359849 | 2008. november 13. 17:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Hasonló az eredeti festésű P-kről nincs véletlenül? | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Solo | Adatlap | 359848 | 2008. november 13. 15:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
| Tibor | Adatlap | 359847 | 2008. november 13. 15:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Szia! Megnéztem a Jetfly cikket és megkövetlek, mert abban tényleg a nagyjavított P szentkirályi érkezéséről van szó, de a bevezető elég megtévesztő. A két haverom azt hiszem este eggyel több korsó sört fizet, ha megvezettek. Azért még megpiszkálom a szolnokiakat is a bizonyosság kedvéért. Szép napot! Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||
| notarius | Adatlap | 359846 | 2008. november 13. 15:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Nem tudom mi az igazság, de több helyen olvashatók az oldalszámok, talán még a gyári számok is. Meg a néhány Jurassic Park-os fotón is látszik, hogy jó néhány D verzió közűlük. Nem lehet, hogy az említett cikk csak a P-k repülőképes állapotba hozásáról és rendszerbe állításáról szólt? | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Tibor | Adatlap | 359845 | 2008. november 13. 15:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
T. Notarius! Vettem az adást, de a Jetfly archívumban utánanéztem és valami még mindig nem stimmel. Miért csak a "P"-ről szóltak a híradások? Avagy ez a szokásos média hülyeség? Köszi a hozzászólásod, én hiszek neked. Lehet, hogy Gödri Dezső, aki a 24-t repülte és Juhász "Juci" János, aki a szkirályi hdm-n dolgozott nem jól emlékeznek. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||
| notarius | Adatlap | 359844 | 2008. november 13. 14:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Szerintem a kolléga nem a fotón szereplő P-re gondol. Az valóban P, öt másik tárásval egyetemben. A többi 14 darab D volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Tibor | Adatlap | 359843 | 2008. november 13. 14:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Szia! Nem a vita kedvéért, de a mellékelt 2 fotót valamelyik szentkirályszabadjai repülő napon saját magam csináltam. A német oldalszám nem zavar? A Hunavia-n ugyanerről a gépről van a két fotó. Két volt szentkirályi helikopter vezető barátom is állítja, hogy "P"-k voltak. Én is úgy emlékszem, hogy a fotón szereplő gép is az volt. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Tornado2000ECR | Adatlap | 359842 | 2008. november 13. 12:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
A szóban forgó fotón szerintem nem a német ajándék Mi-24 D van mert ez az az altípus ,nincsenek rajta a német jelzések sem az ajtón sem máshol. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Tornado2000ECR | Adatlap | 359841 | 2008. november 13. 12:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Szervusz ez így nem igaz 14 db Mi-24-es közülük még a korai D változat volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Tibor | Adatlap | 359840 | 2008. november 13. 10:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Balázs! Köszi a reagálást. A fene tudja ezeket a rajzokat. Hozzáteszem ez a felségjelünk rendkívül hasonlít a koreai felségjelre, tehát könnyű bekeverni, ha a rajz alapja fekete-fehér fotó. Márpedig akkortájt főleg fekete-fehérben fotóztak. Mindenesetre ha valakinek van még infója a Pe-2 esetleges magyar szerepléséről, ne folytsa magába! Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||
| RonnieFrown | Adatlap | 359839 | 2008. november 13. 09:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Szevasztok, Magyar Heinkel 46 es FW-56 tipusokrol erdekelnenek kepek. Tudtok valami weboldalt? En eddig ezt talaltam: home.mit.bme.hu/~tade/pages/acpicts.htm | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Horvath_Balazs | Adatlap | 359838 | 2008. november 13. 09:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Természetesen ez sincs kizárva. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Horvath_Balazs | Adatlap | 359837 | 2008. november 13. 09:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Sajnos nem tudom, lehet-e bármilyen reális alapja a rajznak. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Tibcsi | Adatlap | 359836 | 2008. november 13. 08:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Igen, de ez sem volt túl sokáig, mert ő lett a Cápeti Mk.II. :) De ő volt Zümi is. Állítólag nem kevesebb, mint 5 kamó volt rajta: NDK, magyar zöld-barna, Zümi, Szürke, Cápeti II. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Tibor | Adatlap | 359835 | 2008. november 13. 08:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Kferro! A kép is mutatja, hogy van, bár csak erről az egyről van tudomásom. Balázs! Kösz a fotókat. Egyébként remek a web lapod, tényleg érdemes reklámozni. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||
| ego | Adatlap | 359834 | 2008. november 13. 08:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
AZ a tapasztalatom, hogy nem mindenki nézi ugyan azokat a topikokat. Ezért bátorkodtam ehhez a megoldáshoz fordulni ! A Képet nagyon köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||
| ego | Adatlap | 359833 | 2008. november 13. 08:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Nagyon KÖSZÖNÖM a gyors segítséget ! | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Kferro | Adatlap | 359832 | 2008. november 13. 08:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
| Horvath_Balazs | Adatlap | 359831 | 2008. november 13. 08:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Egy kis reklám: www.avia-info.hu | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Tibor | Adatlap | 359830 | 2008. november 13. 07:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
| ego | Adatlap | 359829 | 2008. november 13. 06:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Urak ! Keresek korai (néphadsereges)MAGYAR Mi24-hez festés térképet ! Fotó, rajz, ábra minden segítség ! Előre is köszönöm ! Ego | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Podva | Adatlap | 359828 | 2008. november 12. 06:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Hali Vagy éppen, nem robbantották fel, de ilyet jelenteni nem volt túl hősies. Ha ez tényleg orosz archívumból került elő, akkor vagy a gép vagy a fotó, lett hadizsákmány. Kár hogy nem látni orosz, vagy magyar katonát a környéken... Üdv Podva | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Tibor | Adatlap | 359827 | 2008. november 12. 05:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Balázs! Ez egyre izgalmasabb. Mi alapján rajzolták ezt? Lappang valahol fotó erről a 37 oldalszámú gépről? Persze időnként előfordulnak kamu rajzok is, de mégis jó volna többet tudni ennek a típusnak a magyar előfordulásáról. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Horvath_Balazs | Adatlap | 359826 | 2008. november 12. 05:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Az "Aviation news" 1990. szeptemberi számában még festési rajz is megjelent.:-) Kiszínezve így mutat: | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Tibor | Adatlap | 359825 | 2008. november 12. 05:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Tisztelt Balázs! Köszönöm az információkat. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Horvath_Balazs | Adatlap | 359824 | 2008. november 12. 05:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Úgy hallottam, a szovjetek a nádudvari lőtérre hoztak Pe-2-est földi célgépként. Ott készült (legalább) egy fénykép, amelyen magyar katonák állnak a gép előtt, de a felségjele nem látszik. Talán ez adhatta az alapot a "magyar Pe-2" legendájához. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Horvath_Balazs | Adatlap | 359823 | 2008. november 12. 05:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Ezt a gépet tudomásom szerint 1943.01.16.-án Nyikolajevka repterén felrobbantották. Ha jól sejtem, a fénykép legfeljebb néhány nappal előtte készülhetett. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Zebi | Adatlap | 359822 | 2008. november 11. 07:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
"Van egy fotóm zsákmány Il-2-ről kereszt felségjellel, nem tudom ismeritek-e?" Az Academy nemrég adta ki az 1/72-es Il-2-t, többek között ezekkel a magyar matricákkal. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Tibor | Adatlap | 359821 | 2008. november 11. 05:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Jó reggelt! Zombi kösz a választ. A Liszánkáról tényleg létezik ez az ellentmondás (Jak-7? Jak9?), de A MAGYAR REPÜLÉS TÖRTÉNETE 357. old Jak-7 Liszánkáról beszél V-001-től, csak a sorszám felfestve. A Pe-2 nekem is gyanús, a volt hajózó barátom (Kádár Pista bácsi) a beszélgetéseink során állította, hogy voltak, de időnként hajlamos a típusok keverésére. Van egy fotóm zsákmány Il-2-ről kereszt felségjellel, nem tudom ismeritek-e? Mindenesetre jó volna ezeket a témákat napirenden tartani, hátha előkerül valami izgalmas anyag. Üdv.: Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Zombi | Adatlap | 359820 | 2008. november 10. 20:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Tibor! "1.) Nincs-e valakinek a birtokában fotó az alábbi típusokról, amit itt közzé is tenne: -Jak-7U Liszánka magyar felségjellel,(volt 3 db a magyar légierőnél) -Mig-17 magyar felségjellel (lokátor nélküli változat) '56-ig volt belőle bőven, legalább 20 db, aztán a szovjet hadsereg visszavette, ahogy tudom az összeset. -Pe-2 magyar felségjellel (egy idős pilóta barátom váltig állítja, hogy volt belőle néhány. -Jak-3 magyar felségjellel (egyes források szerint 3 db volt)" Nekem nincs, de a Jak-7U Liszánka az más források szerint kétüléses Jak-9V gép volt, az egyetlen általam ismert kép az Aeromagazin 2003. januári számában jelent meg. Egyébként Zsák Ferenc kutatásai alapján 5 darab volt a Magyar Légierőnél, ebből 2 kifejezetten földi kiképzésre. MiG-17 magyar felségjellel: egy képet ismerek a hasraszállt 030-ról (hirtelen nem találtam meg, de emlékeim szerint ez is Zsák ferenc egy cikkében az Aeromagazinban. Itt a fórumon is fent van lásd Monox 2008. szeptember 11-iki hozzászólását ebben a topicban) Pe-2: tudtommal csak a szovjetek repültek vele Magyarországon, a Magyar Légierő egy darabot sem kapott. Jak-3: soha nem hallottam róla, levéltári források alapján írt cikkben említést sem tesznek róla (IL-2-t kaptunk 5 darabot földi kiképzéshez) "2.) Állítólag a háború után bekerült héhány orosz P-39 is és Budaőrsön gurulásokat is végeztek velük. Mi ezekkel a helyzet?" Valószínűleg Budaörsön települt szovjet gépekről lehet szó, bár eredetileg a Magyar Légierőben rendszeresítésre került volna a típus és az üzemeltetési utasításokat állítólag le is fordították, végül Jak-9P-ket kaptunk. "3.) Mi lett az oroszok által a háborúban zsákmányolt magyar gépek sorsa? Kubinkában ott vannak a magyar harckocsik, de hol vannak a repülők?" Hát ez elég sokunkat érdekelne, hogy mi lett a magyar zsákmánygépek sorsa... | |||||||||||||||||||||||||||||||
| sainz | Adatlap | 359819 | 2008. november 10. 20:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Jellemzően egyik könyv sem volt még a kezemben...:)) | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Zombi | Adatlap | 359818 | 2008. november 10. 20:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Sainz! Szép fotó! A 34-es IL-28-ról van két kép a "Capronitól a Gripenig" c. kiadványban (mindkettőnél forrásként a Hadtörténeti Múzeum Fotóarchívuma van megadva) a két kép érdekessége, hogy azokon a számok eltérő formájúak, az egyiken még feketekeretes szovjet stílusú, a másikon már szögletes magyar számok vannak. A 87. Bakony Harcihelikopter Ezred és jogelődjeinek története 1958-2004 c. könyvben is vannak erről a gépről fotók és mintha a Top Gun / Aranysas / Aeromagazin folyóiratok valamelyikében is láttam volna valamikor régen... (itt lehet csal az emlékezetem, macerás lenne végigbogarászni őket így hirtelen) Üdv! Zombi | |||||||||||||||||||||||||||||||
| sainz | Adatlap | 359817 | 2008. november 10. 19:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
| sainz | Adatlap | 359816 | 2008. november 10. 19:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
| sainz | Adatlap | 359815 | 2008. november 10. 19:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Tavaly a minősége okán félretettem ezt az Il-28 fotót, még szkennelésre sem méltattam. Most rendrakás közben megint a kezembe akadt és jobban szemügyre véve észleltem, hogy a katasztrófában megsemmisült "34-es", amiről én eddig nem láttam más fényképet. repulomuzeum.hu/Sztori/IL28katasztr.htm | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Tibor | Adatlap | 359814 | 2008. november 10. 17:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Helló fiúk, helló lányok! Roppant tetszik, hogy eddig nem igen, vagy egyáltalán nem ismert régi fotók idekerülnek a fórumra (pl.: sanzi Re-2000). Ezért engedjetek meg három kérdést: 1.) Nincs-e valakinek a birtokában fotó az alábbi típusokról, amit itt közzé is tenne: -Jak-7U Liszánka magyar felségjellel,(volt 3 db a magyar légierőnél) -Mig-17 magyar felségjellel (lokátor nélküli változat) '56-ig volt belőle bőven, legalább 20 db, aztán a szovjet hadsereg visszavette, ahogy tudom az összeset. -Pe-2 magyar felségjellel (egy idős pilóta barátom váltig állítja, hogy volt belőle néhány. -Jak-3 magyar felségjellel (egyes források szerint 3 db volt) 2.) Állítólag a háború után bekerült héhány orosz P-39 is és Budaőrsön gurulásokat is végeztek velük. Mi ezekkel a helyzet? 3.) Mi lett az oroszok által a háborúban zsákmányolt magyar gépek sorsa? Kubinkában ott vannak a magyar harckocsik, de hol vannak a repülők? Ha valaki tud valamit, vagy van fotója, tegye közzé minannyiunk épülésére. Előlegként ide teszek két eddig ismeretlen fotót az ölyvről(Jak-11 Kecskemét) Üdv. minden magyar repülés barátnak: Tibor | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Zombi | Adatlap | 359813 | 2008. november 10. 00:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Sainz! Igen, találhatsz ilyen publikált fotókat, de egy kezed bőven elég a megszámolásukhoz. Ezen a Héja fotón kívül így hirtelen nekem összesen két (!) kép ugrik be, egy orosz kiadványban jelent meg az 1/1. TF század motorhiba miatt Ilovszkojén hagyott G.2+27-es jelzésű Weihe-jéről egy kép, egy Messzer fotó pedig Becze Csaba: Elfelejtett hősök c. könyvében (ez utóbbi szintén orosz magángyűjteményből). Magyarok által zsákmányolt szovjet gépekről néha felbukkan egy-egy szép kép különböző magyar oldalakon (pl. roncskutatás), de a jó minőségű és publikálatlan kép elég ritka. Ami azt illeti, a második világháború alatt Magyarországon települt, kényszerleszállt, lezuhant/lelőtt szovjet gépekről is csak nagyon kevés fotó került eddig nyilvánosságra. Sajna nekem nincs jogtiszta cserealapom. Üdv! Zombi | |||||||||||||||||||||||||||||||
| sainz | Adatlap | 359812 | 2008. november 9. 20:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
" Nagyon jó a minősége is és eddig viszonylag kevés hasonló kép került nyilvánosságra " Ez most azt jelenti, hogy valahol találok ilyen nyilvános fotókat? Könyv, újság, Net ? | |||||||||||||||||||||||||||||||
| sainz | Adatlap | 359811 | 2008. november 9. 19:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Zombi ! Nagyon csodálkoztam, hogy csak most reagált valaki erre a fotóra. Az ilyesmi ritka mint a fehér holló. Egy orosz barátomtól kaptam, aki hasonló "fotófanatikus" mint én. Valóban van ott több is. Hasonló minőségű, eddig publikálatlan, szovjet gépeket ábrázoló fotók előkerülése esetén publikussá válhatnak azok a fotók is, a kölcsönösség elve alapján. | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Podva | Adatlap | 359810 | 2008. november 9. 19:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
A 2 győzelmi jelzést ugye kiszúrtátok a vezérsíkon? Üdv Podva | |||||||||||||||||||||||||||||||
| Zombi | Adatlap | 359809 | 2008. november 9. 18:47 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
|
Sainz! A 843-as hozzászólásodban található zsákmányolt Re-2000 fotót hol lelted? Nagyon jó a minősége is és eddig viszonylag kevés hasonló kép került nyilvánosságra. Érdekelne, mert ahonnan ez származik, lehet van ott több is. Üdv! Zombi | |||||||||||||||||||||||||||||||
| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
| 41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
| 61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
| 81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
| 101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
| 121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
| 141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Mindkét rajz vásznazott borítást ad a törzsre, így a teljes fémgép nem biztos, hogy megállja a helyét. Annyit tennék hozzá, hogy először fa főtartók voltak. Több esetben fémszárnyrat említenek, de ez csak arra vonatkozott, hogy a főtartó készült fémből, a többi rész maradta régi. És van a teljes fémépítésű gép. Ha jól tudom a korai JAK-ok főtartói fából készültek, a JAk-9-es szériánál jelent meg a fémfőtartó. 44-45-ben jelent meg a teljesen fémgép a JAK-9P
Meg kell néznem az anyagaimat otthon, hogy a JAK-9V milyen volt.
Muzzy