<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Kamovos | Adatlap | 18137 | 2011. május 13. 14:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mykman | Adatlap | 18136 | 2011. május 13. 14:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok ! Valojaban ez kubai t34/d30 (122) . Az egyiptomi verzio viszont zarhato heggesztett toronnyal keszult (ezt csinalom epp) , es a sziriai verzio volt tororony nelkul ami latrunban is lathato. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 18135 | 2011. május 13. 14:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia romeo! Kicsit szemből kéne látni ezt a járművet! De ebből a szögből is jól látni, hogy ugyan az a kocsi! Tehát, nézzük sorba a fő jellemzőket! A járműveket most szemből nézzük! Van egyszer egy változat, ahol a nagy ajtó (nem téglalap) hosszúkás szögletes mind a négy sarkáról derékszögű háromszög levágás. Emellett az ajtó mellet van egy keskeny búvó nyílás. Ezen a búvó nyíláson egy periszkópnyílás található. A búvó nyílás felette a homlok páncélon ott a periszkópnyílás. A periszkópnyílás fölött, a jármű tetején egy szögletes búvó nyílás. Az oldal páncélon felül szintén periszkópnyílás látható. Ez a kocsi a Su-122-ből készült. Van egy másik változat, ahol a nagy ajtó (téglalap) szögletes. Emellett az ajtó mellet van egy normál búvó nyílás. Ezen a búvó nyíláson két periszkópnyílás található. A periszkópnyílás a jármű tetején van nem a homlok páncélon. A búvó nyílás a jármű tetején jobboldal van, mely kerek és az oldalpáncélon is kikerekedik. A páncélos testből Ez a kocsi a Su-85M-ből készült. Van még egy változat, ahol a nagy ajtó alja kerekített, a tetején háromszög alakú letörés, éppen csak a löveg helyét takarták ki. Emellett az ajtó mellet van egy normál búvó nyílás. Ezen a búvó nyíláson két periszkópnyílás található. A periszkópnyílás a jármű tetején a búvó nyílás melletti kiemelkedés tetején van. Van viszont még a homlok páncéli búvó nyílás felett, egy valami, olyan izészerű, ami akár optikai célzó berendezés is lehetne, ha értenék hozzá. Na most, e-között és a nagyajtó között, fen egy félköríves kidudorodás előre a homlok páncélon, a páncélos testből. Ez a kocsi a Su-85-ből készült. Valamint lehet még a Su-100-asból készített is, de ezt most nem találom. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
krisz007 | Adatlap | 18134 | 2011. május 13. 14:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! TATRA 815 6x6 vontatóhoz keresnék leírást, gépkönyvet. Ha valki tudna segíteni kérem jelezze! Üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
joci232 | Adatlap | 18133 | 2011. május 13. 13:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 18132 | 2011. május 13. 12:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha felrakták egy tankra, akkor a vonószemet miért nem szedték le róla? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SENNÁS | Adatlap | 18131 | 2011. május 13. 12:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jó gondolat Kamovos!Hajrá. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 18130 | 2011. május 13. 12:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia kamovos! Akkor ez az a típus ami a bolyain volt, csak más a melső sárvédője. fotó: Takács Zoltán : SZU-122 műszaki mentő | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 18129 | 2011. május 13. 12:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia SENNÁS! Ez a kubaiak által átalakitott T-34/85 D30-as ágyúval túrbózva! Az Egyiptomiak is csináltak ilyesmit egyet-kettőt. Volt ahol a tornyot teljesen elhagyták. Amúgy, jó ötlet lehet faragok ilyett is! :) Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 18128 | 2011. május 13. 12:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sza romeo! Ez az a típus ami minap fentvolt az 65-os képen! T-34 kocsira épített, SZU-122-ből, átépített vontató. Üdv: kamovos | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SENNÁS | Adatlap | 18127 | 2011. május 13. 11:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 18126 | 2011. május 13. 11:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Keresgetés közben találtam ezt a magyar vontatóharckocsit, MN 1962-ben. forrás: forum.index.hu/Article/jumpTree | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 18125 | 2011. május 13. 08:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mellékelek egy oldalt: en.valka.cz/viewtopic.php/title/SOV-SNAR-10-delostrelecky-radiolokator/t/17690/language/de Igaz, ez cseh, de a magyar járműnek is hasonló szín jó lesz. "Juge 75" kolléga által berakott kép magyar. Annyit pontosítanék, hogy nem azért magyar, mert Várpalota (szerintem Marcali, még Akáciás időszakból, de lehet Várpalota is), hanem pontosan a szám miatt. Ék alak vagy csillag, meg azért nincs, mert nem volt szokás, csak a nemzetközi gyakorlatokon. Ez a kép kb. a rendszerváltás időszakában készült, amikor már nem alkalmazták a csillagot, ék alak pedig csak 1992-től volt hivatalos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 18124 | 2011. május 12. 22:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
...meg különben is, azt már felhasználtam a ZiL-hez:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 18123 | 2011. május 12. 22:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az egy másik járművet, de legalábbis egy másik állapotát ábrázolja. Amit én építek, azon nincs: mhrfweb.makett.org/MHRF/images/phocagallery/Bejovok/Sznar-10%20Tata%202006/thumbs/phoca_thumb_l_100_2918.JPG mhrfweb.makett.org/MHRF/images/phocagallery/Bejovok/Sznar-10%20Tata%202006/thumbs/phoca_thumb_l_100_2919.JPG | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
joci232 | Adatlap | 18122 | 2011. május 12. 21:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Van vonóhorog rajta, nézd meg a 8051 hsz-ben szereplő képen :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 18121 | 2011. május 12. 21:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én házilag egészítettem ki. A torony formáját nem változtattam, de azért volt pár dolog: -a vonóhorog helyett két sima kampója van -van egy antennája a járműtesten is -a főfényszórók teljesen másmilyenek- na, ehhez csinálttattam fotómatarást -pótlánctalpak -rengeteg kis kapaszkodó, leszorító, stb -a sárvédő is más formájú -plusz fényszóró a vezető oldalán ...meg még rengeteg apró-cseprő dolog. Szóval volt vele tennivaló. Alapvetően azért fogtam neki, mert hogy a ZiL után kell valami nyugis cucc, amivel nincs sok munka (ismerem a készletet, van már Gvozgyikám, meg egy nemmagyar sima MT-LB-m is). Aztán nézegettem a képeket, és kezdett körvonalazódni, hogy hátizé, ez azért ANNYIRA mégsem lesz egy egyszerű menet:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
joci232 | Adatlap | 18120 | 2011. május 12. 21:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én még annyival egészítettem ki, hogy vettem hozzá edu rezet (MT-LB) és ami kellett hozzá azt felhasználtam, arra figyelj, hogy a snar 10 gyanta átalakító is "átalakításra" szorul mert nem valami tökéletes a formája Üdv:Joci232 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 18119 | 2011. május 12. 21:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 18118 | 2011. május 12. 21:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A juge-flle kép nekem úgy van meg, hogy Várpalota benne van a fájlnévben, szóval vsz magyar. Ami az mhrfb-set illeti, más fényképek tanúsága szerint is aktív szolgálatban álló jármű, tényleg hülyén néz ki jelzések nélkül, de hát ha úgy a hiteles. Figura lesz rajta, az egyértelművé teszi, hogy magyar. Ami a színét illeti, magyar járművek közt kb nincs két egyforma szín, és ennél furábbak is előfordulnak. A makettről még nincs képem, de fogok csinálni. Most tartok ott, hogy elkészítettem és felragasztgattam a rengeteg kis bizbaszt, ami se a kiegészítőben, se az alapkészletben nem volt benne (plusz antenna, átalakított fényszóró, stb), és készülök egyesíteni a két felet. Mielőtt lealapozom, mindenképp csinálok róla fotót, amin az átalakítások látszanak. Ha megvannak a képek, elküldöm majd. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
joci232 | Adatlap | 18117 | 2011. május 12. 21:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
én is annak alapján készítettem, de annak érdekes a színe, és nincs alakulatjelzés :) Küldesz fotót a tiedről? joci232@hotmail.com Köszi! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 18116 | 2011. május 12. 21:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
mhrfb-s képsorozatot nem nézted? Én annak alapján csinálom az enyémet. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
HûBérÚr | Adatlap | 18115 | 2011. május 12. 20:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Előre is köszönöm, szerintem keresni foglak majd, ha sikerül beszereznem a készletet! Egyébként a Tiéd gyönyörű! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 18114 | 2011. május 12. 19:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ha magyar, akkor talán Várpalota, de semmi nem utal arra hogy magyar lenne. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 18113 | 2011. május 12. 19:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
joci232 | Adatlap | 18112 | 2011. május 12. 18:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm! Esetleg valami pontosabb? :) Képpel vagy konkrét számmal? :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 18111 | 2011. május 12. 18:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zöld. Ék felségjel, alakulat jel és hadrendi szám. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
joci232 | Adatlap | 18110 | 2011. május 12. 18:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! A Snar 10 festéséhez érkezek lassan. Milyen színnel fessem, hogy magyar járműnek megfelelő legyen? Milyen jelzések voltak ezeken a magyar járműveken? A válaszokat előre is köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 18109 | 2011. május 12. 12:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pár fotó a készletről, az építésről és feljavításról valamint a kész makettről. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 18108 | 2011. május 12. 11:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 18107 | 2011. május 12. 11:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szívesen, ha bármiben tudok neked segíteni (képek, rajzok, festés), írj nyugodtan! juge75@hotmail.com | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 18106 | 2011. május 12. 10:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Viszonylag könnyen építhető, de nem túl részletes készlet sok sorjával és átláthatatlan építési útmutatóval. Legjobb mégis az alkatrészek számozása: olyan, minta viccben a mazochisták szótára, minden benne van, ami a normális emberekében, csak épp nem ábécésorrendben:) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
HûBérÚr | Adatlap | 18105 | 2011. május 12. 09:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Juge75, Freddy! Köszönöm a segítséget, akkor Ő lesz az én "emberem"! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 18104 | 2011. május 12. 09:06 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Törzsbusz! Ha teszek fel ide képeket bár "összefirkálom" jó szívvel teszem, örülök mások örömének és tetszik,hogy vannak érdeklődők a téma iránt. -Igen, hidd el nagyon sokan örülünk a fotóknak, és köszönjük! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 18103 | 2011. május 11. 22:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én most rakom össze éppen. Az enyémet egy olyan készletben adták, amiben komplett MTLB-vel szerepelt, mint házilag átalakított támogató jármű Csecsenföldről. (Az MTLB-ből Sznar10 lesz, az ágyú meg megy külön.) Ehhez nem adtak fotómaratást, csak az alapjárműhöz. De árulják ezt az ágyút GAZ-66-tal is. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 18102 | 2011. május 11. 21:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Itt lapul a polcomon a "termék", persze készen. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 18101 | 2011. május 11. 21:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nos, ez is "Skif", illetve a Kuznyecov-féle termék. Tartalmaz egy feljavítót is az árában, műgyanta, fehér fém és réz maratott alkatrészekkel, a feljavító külön is ugyanennyi, a Skif termékek mellé nem adnak semmit (az össze állítási rajz is nehezen értelmezhető), egyáltalán nem drága és hamar meg érkezik. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
HûBérÚr | Adatlap | 18100 | 2011. május 11. 19:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok, Lehet, hogy kicsit OFF, bár makett is és orosz is...:) www.phpshopxml.com/azimut.shop/CID/6ba4eb0031fffb811000721ef8998577/function/itemPageDisplay/shopItemCode/SCA35001S Ismeri valaki ezt a készletet? Ez a Skif/Eastern Express féle kit, vagy valami más, jobb? (Öszintén szólva egy Skif szintűhöz egy kicsit drágálom, ennyiért kapok egy BTR-t is mellé máshol...) Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 18099 | 2011. május 11. 19:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Drága jó édes kis hazánkban az a divat, ha valamit szeretnél véghez vinni, elutasítanak, elgáncsolnak, keresztbe tesznek, ahol tudnak! (tisztelet a kivételnek) Nagy dolog az, hogy Törzsbusz ÖNÁLLÓAN végzi el mindazt, ami a könyvének tartalmához, kivitelezéséhez kell azért, hogy neked, nekem, és minden érdeklődőnek legyen. Nagyon nagy tiszteletem neki és minden ilyen embernek, akik tesznek (nem keresztbe) másokért majdnem lehetetlen dolgokat! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
törzsbusz | Adatlap | 18098 | 2011. május 11. 18:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jó ez a témaváltás! Azt gondolom..valahol mindenkinek igaza van. Egy viszont tény: Páncélos kolléga szavait nem idézném, egy adatsor felkutatása,irodalmi műben történő összefoglalása nem csak kifejezetten egy feladat. Kellő elszántság,elhivatottság,túlfűtött érdeklődés nélkül nem megy és több mint hosszú idő..és valóban - mint korábban írtam - lehet törekedni a teljességre ami majdnem,hogy lehetetlen, és ez nem a megalkotónak köszönhető. Az általam elgondolt összefoglaló mű pont azért készülne, hogy lenyomata legyen az utókornak. Sok ilyen külföldi kiadványt forgattam már a kezemben és megállapítható volt,hogy nem tért ki minden részletre és itt kérdés kinek,hogyan miről kívánunk egy ilyen könyvvel tájékoztatni. Hogy kedvenc témámnál maradjak: Csepel D-344. Ki gondolta volna és még talán az sem aki adat hozzáférő pk-i beosztásban volt, hogy ez a tgk. több mint 147 féle változatban szolgált a seregben? De a felsoroló táblázaton túl nem gondolom - ha volna is mindegyik változatról fotó - ,hogy 147 db fotóval illusztrálom. Nekem annak idején soha senki nem segített a kutatásokban, magam jártam mindent végig és ez sem volt még minden,mert nem is lehet, mert szerintem nincs teljesség. És valóban sok idő,pénz, tapasztalom folyamatosan. Én 2 könyvet kiadtam, és ezt is magam tanultam meg, és nem egyszerű történet egy könyv megjelentetése. A másik gond - amiről érintőlegesen már volt hozzászólás - maga a téma választás. Ha volt kormányfőkről vagy a villalakókról írnánk Mi is, a kiadók csapnának rá azonnal. Ha a páncélos-gépjármű történet könyvével rukkolunk elő felkötjük a gatyánkat. És az érintett szektorból várt támogatásra nincs mód a gazdasági helyzet miatt és ez az indok hosszú évek óta így van. Kormánytól, EU-tól mindentől függetlenül. Magam adtam ki a könyveket. Elkészült a kézirat további 7 résznek. Nem azért nem jelennek meg, mert reggel elaludtam. Idei év végére tervezném a megjelenést. Mármint a páncélos könyvét (így hívom) Sajnálni fogom ha elcsúszik az időterv. De olyan biztos nem lesz benne mint a Citroen BX amit a Juhász miniszter kedvére kellett beszerezni a 2000-es években, mert ez volt a kedvence, de lehet Tömböl Grand Cehrooke -ja se. Ha teszek fel ide képeket bár "összefirkálom" jó szívvel teszem, örülök mások örömének és tetszik,hogy vannak érdeklődők a téma iránt. Nálam 38 éve tart ez a "mánia" pedig még öreg sem vagyok -szerintem - és valószínű már nem váltok. Van sok terv ebben a témában, egy párat már kipróbáltam és még ki is fogok mindaddig, amíg Hazánk is feliratkozik a nemzetközi"nagykönyvbe", mi is tudjuk a hagyományainkat ápolni és meg is tudjuk azt majd mutatni! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 18097 | 2011. május 11. 15:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 18096 | 2011. május 11. 14:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én nem tartom rossz dolognak, ha néhány mondatban leírjuk a darabszámot és a rendszeresítést is, szerintem a makettező ismerje pl. a magyar viszonyokat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 18095 | 2011. május 11. 13:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Természetesen a kutatási támpontkeresés már kutatómunka nem makettezés. Ha makettet építesz, ahhoz elegendő, ha kisétálsz egy nyíltnapra, vagy te magad esetleg ismerős szolgált egy gépcsodán és azt megépíted. Képkeresésre meg ott van a google, vagy flickr oldalak, orosz témára meg a: yandex.ru. De itt már darabszámok, rendszeresítési évszámok, altípusok keresése volt a fő téma. Én ebben akartam egy irányvonalat mutatni. Az általad említett kiadvánnyal kapcsolatban pedig a szerző tud felvilágosítást adni. De gyanítom, hogy várnod kell még. Egy típusra kihegyezve is kb. 6-10 év az ideális kutatási (adat egyeztetés, felderíts, keresés) idő. Kivétel természetesen, ha olyan illető készül előrukkolni egy kiadvánnyal, aki évekig vezette a hivatalos feljegyzéseket, és mindenből van másolata, persze rengeteg fotóval együtt, de ilyen nincs sajnos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 18094 | 2011. május 11. 12:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Persze, mindent meg lehet találni valahogy. Inkább átfogalmazom úgy, hogy a könyvtárazás és Dezső bácsi kapcsolati hálójának lekövetése már túlmutat a makettezésben megszokott háttéranyaggyűjtésen. Ami a kiadványokat illeti. Tisztában vagyok vele, hogy nem a szorgalom, vagy az akarat hiányzik, ez látszik azokon a munkákon, amik végül napvilágot látnak. Csak arra szerettem volna utalni, hogy az 1956 utáni magyar szárazföldi haditechnikával érdemben kb hat könyv foglalkozott az elmúlt 20 évben (törzsbusz 2 könyve, Arsenal 2004, az a vegyi hadviseléses pdf, ami már nem kapható, van egy ilyen, hogy Magyar gyártású katonai járművek, meg van most ez az új, angol- a légierőről még csak-csak vannak képes albumok, meg Kenyeres Dénes könyvei), amik együtt is csak a téma igen kis szeletét fedik le, úgy igen nehéz arra várni, hogy na majd csak megelenik valami könyvben pl egy magyar csillagos BTR40. Ha lesz egy Magyar Honvdéség szárazföldi járművei 1945-2010, első leszek, aki megveszi. De nincs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
törpokoska | Adatlap | 18093 | 2011. május 11. 12:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 18092 | 2011. május 11. 11:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy! "Dezső bácsit" meg kell találni. Van egy szds, vagy örgy. mondjuk Debrecenben, de lehet őrmester is, akit ismer a barátod, megkeresed, ő ajánlja Feri bácsit, aki mesél Dezső bácsiról. Na valahogy így működik. A Néphadsereg 1968/IV/15 (ahogyan te írtad) kikéred a könyvtárból a teljes 68-as évfolyamot és leülsz keresni. A kiadványokkal valóban akadnak problémák. Ez összetett, mert egyrészt függ az alkotó elhivatottságától és érdekeitől, másrészt nem mindent írhatsz le, sajnos még ma sem. A külföldi megjelenés, meg tükrözi a hazai érdektelenséget, kiadói oldalról. Mert vagy nem szakterülete, vagy ha igen, akkor te miért akarsz ilyet készíteni? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 18091 | 2011. május 11. 10:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én is egyetértek, de azért van három észrevételem: -Dezső bácsi telefonszáma, meg a Néphadsereg 1968/IV/15/a poszteres különszáma nem mindenkinek van ám meg:) -ami a kiadványokat illeti, a beléjük fektetett rengeteg munka ellenére nem mindegyik éri meg, hogy még ebben az évszázadban megjelenjen-ha egyáltalán megjelenik. (Hogy ne modern harcjárműves példát hozzak, lásd pl a MiG-21-es topikban egy időben nagy rössel magyar MiG-21-es könyvet készítő kollégát) Ha megjelenik, akkor sem biztos, hogy mindenki számára elérhető (külföldön, angolul, keveset nyomtatnak belőle, hamar elkapkodják, stb). Ismét mondom, ez nem a készítők munkájának szóló kritika, hanem egyszerűen csak a magyar viszonyok ilyenek- de a végeredmény szempontjából ez teljesen mindegy- a nép pedig éhezik az információra:) -a neten való információkeresés hasznosságáról: én minden magyar hadsereges témájú könyvet megveszek (és nem ám a farpostról), a régieket börzéken szerzem be, makettek építéséhez 95%-ban mégis a neten talált anyagokat használom. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 18090 | 2011. május 11. 08:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 18089 | 2011. május 11. 08:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Romeo! Ha megengedet hozzászólnék. Folyamatosan nyomon követhető érdeklődésed itt a fórumon, de úgy érzem Törzsbusz által vázolt kutatás irányt, nem akarod használni, pedig hasznos lenne. Amit most írok, nem bántásnak szánom, csak segítségnek! Kutatni idő, idő, idő, és persze sok-sok ráfordított pénz. Az idő azt jelenti, hogy venni kell a fáradságot, és el kell rugaszkodni a számítógéptől, fel kell keresni X, és Y, nyugállományú tiszteket, technikusokat, tiszthelyetteseket, sorkatonákat abból az időből, amikor ezek a technikák rendszeresítve lettek. El kell menni olyan könyvtárba (Stefánia palota, Hadtörténeti...stb.), ahol írásos anyagot találhatsz. Sajnos végig kell "nyálazni" a Néphadsereg, Igaz Szó kiadványok összes példányát. Ez utóbbiak azért lényeges segítség, mert, ha azt mondja neked pl. Dezső bácsi: "én a pajzs 18 hadgyakorlaton, vezettem BTR-40-est", akkor előveszed a Néphadsereg akkori számait, a helyőrség történet hozzáférhető kiadványait, és bepontosítod az információt, mert 30-40 év elteltével történnek érdekes visszaemlékezések. Itt jön a pénz, mert lehet, hogy a helyőrség Hódmezővásárhely, de Dezső bácsi debreceni, a könyvtár Budapesten van, tehát utazni is kell. Ezzel csak arra akartam mutatni, hogy vagyunk páran akik kutatunk, és többen ezt a munkát egy kiadvány formájában szeretnék közszemlére adni, de ehhez engedélyek is kellenek, meg a fentebb említett idő és pénz. Ezért, ha olyan olvassa a kérdésed, aki tudja is a pontos adatokat (hogy ebből mennyi volt?), nem irigységből nem közli, de lehet, hogy pont "Törzsbusz könyvében" majd olvashatod a BTR-ek történetét. Azért nem írja ide senki, hogy 13000 db volt belőle, az elsőnek szögletes gázpedálja volt, a másodiknak, már nem, a harmadiknak már krómozott kilincse volt, a negyedikhez meg nem volt lámpa... Ez csak egy példa volt, ami NEM igaz, csak, hogy értsd a lényegét. Ha valaki kutat, nem szívesen osztogatja a neten a munkáját, mert ide neked felrak egy képet, az holnap, már egy ázsiai megosztó oldalon is megtalálod majd. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 18088 | 2011. május 11. 08:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Törzsbusz! A Magyar Néphadsereg páncélozott járművei közt "fehér hollónak" számít a BTR60PB(forgatható torony 14,5mm és 7,62mm géppuskával) páncélozott szállító jármű is. Általános nézet: "Ez a harcjármű rendszeresítve volt az MN gépkocsizó lövészegységeinél a 60-as és 70-es években." én eddig nem bukkantam ennek a nyomára... Szakvélemény: a 70-es, 80-as években több tíz darab BTR-60 alvázon kialakított speciális felszereltségű járművet kapott az MN, - R-975(repülőirányító), R-145(rádióállomás), PU-12(légvédelmi vezetési pont). Az említett járművek felszereltségük miatt abban az időben "drága" eszköznek számítottak, ezért a harcjármű-vezetők kiképzéséhez beszereztek néhány darab "tornyos" BTR-60PB-t(ez volt a legolcsóbb megoldás). Nem sikerült megtudnom, hogy a "tornyost" mely alakulatnál használták (valószínűleg valamelyik kiképző alakulat lehetett). Magyarországon jelenleg a BTR-60PB-ból 1 db van Kecelen, és 1 db volt a Bolyain(ennek további sorsa ismeretlen). A fotón a keceli BTR-60PB látható. Szerinted ez megfelel a valóságnak? Köszönöm! szakvélemény forrása: MN Páncélos és Gépjármű Szolgálat volt alkalmazottja |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Most akkor melyikről beszélünk!
Mert én elvesztetem a fonalat!
Keresek képeket, aztán pontosítunk!
Üdv:kamovos