/ Fórumok /

Könyvek, folyóiratok

Ha valaki olyan könyvet olvasott, ami a többiek érdeklampődésére is számot tarthat, vagy az elsampők közt jutott hozzá egy hazai, vagy külföldi makettezampő laphoz, itt véleményezheti azt.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57.
Gabusch 572971 2014. november 29. 21:18
Válasz erre
"Persze az első sort nem a történetek időrendjében sikerült megjelentetni,"

Mi lenne a kívánatos sorrend? Csak azért kérdezem, mert nekem ugyan mind megvan, de már vagy 10+ éve olvastam őket és totál elfelejtettem a történeteket is. Viszont tetszettek, ezért lehet, hogy érdemes lenne elolvasni ismételten - de akkor már időrendben.
m7priests 572969 2014. november 29. 21:14
Válasz erre
Igen ez volt az első kiadvány, de nem követte a többi. Azok csak később 1997-től jelentek meg. Az első kettő puhafedeles a LAP-ICS kiadó neve alatt, a továbbiak pedig az Aquila kiadónál(1998-tól), de továbbra is a LAP-ICS terjesztette. Itt most nem mennék bele a kiadói összefonódásokba, nem is ide tartozik. Az első puhakötésű kötetek próba-képpen, a két leghangzatosabb című (SS tábornok, Gestapo)történettel jelentek meg, mintegy felmérve a várható sikert. Aztán később, miután a 14. könyv is megjelent, kiadták az első kettőt is keménykötésben, védőborítóval. Aztán ezeket követték a további kiadások eltérő sorrendben és eltérő borítókkal. Mivel nekem már megvoltak az első körben megjelent könyvek, ezért nem is követtem a kiadók és kiadványok további sorrendjét. Persze az első sort nem a történetek időrendjében sikerült megjelentetni, van egy kis keveredés, a későbbieknél nem tudom, hogy ezt korrigálták-e?
Laac 572963 2014. november 29. 19:37
Válasz erre
covers_236306
covers_236306
GESTAPO
GESTAPO
820449_5
820449_5

Ezt a 3 képet találtam a "Gestapo"-ra. Nekem az első van meg. Az még egy korábbi kiadás lehet. A kemény-fedeles (második kép) abból van meg a többi és a harmadik szerintem a legújabb kiadású könyv. Tehát a kemény-fedeles kiadásban is mind megjelent.
Sherman 572961 2014. november 29. 19:11
Válasz erre
Nekem az első puha fedeles könyvem a kemény fedelesek megjelenése előtt a Monte Cassino: www.antikvarium.hu/konyv/sven-hassel-monte-cassino-98670

Szerintem nincs ritka kiadás. Mindegyiket meglehet venni viszonylag olcsón.
m7priests 572947 2014. november 29. 15:28
Válasz erre
Összesen 14 kötetet írt az író, amiket ki is adtak itthon. Kéziratban volt még 2 történet, amit nem fejezett be haláláig. Az első kiadás első két kötete az "SS tábornok" és a "Gestapo" még puha fedeles volt, aztán a többi már kemény fedeles, fényes védőborítóval. Nekem így vannak meg.Mindig az első kiadás a legértékesebb, gyűjtői szempontból, de nem biztos, hogy az a legritkább, tehát legtöbb pénzt érő.
bercsi 572917 2014. november 28. 20:34
Válasz erre
Nekem egyedül a Gestapo hiányzik a sorból (keményfedeles kiadás). Egész eddig nem is jutott eszembe hogy be kellene szereznem :-)

Azt lehet tudni esetleg hogy melyik kiadás a legritkább?
Sherman 572915 2014. november 28. 20:14
Válasz erre
A Múzeum körúton sok antikváriumban megvan.
Szerencsére könnyen beszerezhető az említett helyeken is. 1998-as kiadás.
Így kemény borítóval 14 részt adtak ki.
migi 572911 2014. november 28. 19:23
Válasz erre
Van a vaterán 3-4 db is ebből de a sorozat többi része is fönt van .
Gabusch 572910 2014. november 28. 19:10
Válasz erre
ponty 572905 2014. november 28. 17:31
Válasz erre
Valaki nem tudja hogy a Sven Hassel "Lánctalpak" c. kötetének ezt:(img.jofogas.hu/images/Sven_Hassel___Lanctalpak_12019063087.jpg) a verzióját hol tudnám beszerezni? Még a többivel sem találkoztam, de nem akarom, hogy kilógjon a sorból.
solyom 572722 2014. november 24. 22:08
Válasz erre
Aha, értem.
A román vonal mondjuk előttem teljesen ismeretlen.
De ha ők is csak kínlódnak a színekkel, akkor sajnos nem vagyunk előbbre...
Podva 572707 2014. november 24. 19:17
Válasz erre
Szia Solyom

Román hobbitársak is kínlódnak a színekkel...Amit alulra ír, az biztos, hogy nem RLM76, hanem inkább RLM64, bár azt felső színnek írja...(tudom van forrás ami az RLM 64-et zöldként jelöli) Árnyalatilag az IAR-81 hasa nagyon közelít a CR-42 szárnydúc "vidám" kékjéhez (mellesleg a zöldjük is "hasonlít") Van-e vajon roncsdarabjuk mintául? Náluk evidencia a német eredetű festék? Használhatták azokat a színeket amelyeket mi is?

Üdv
solyom 572703 2014. november 24. 18:17
Válasz erre
Podva 572658 2014. november 24. 10:16
Válasz erre
Csakhogy túlontúl le ne üljön a téma, és hogy fel legyen kavarva az álóvíz:
A szomszédban pl így látják a román IAR-81-ek festését...:)
www.largescaleplanes.com/articles/article.php
Üdv Viktor
Z63 572562 2014. november 23. 10:35
Válasz erre
Sziasztok!
Egyetlen gyártó RLM 61-e sem jó, mert mindegyik olyan, mintha sötét olive drab lenne, zöldes.
Ami a színkönyv mintájához a legmegfelelőbb, az a Model Master Gummi- Caoutchuk szín. A nekem felhánytorgatott "japán légcsavar barna megfelelő besötétítésével is kihozható. A gyártók RLM 62-es színei túl kékesek, ezért egy picit olívosítani kell, egy pici sárgával és leheletnyi pirossal megoldható. A Model Master 1710 és 1711 2:1 arányú keverékét egy csepp szürkével megdöglesztve is kikeverhető. A szürkének megfelelő lehet a cimber kolléga által említett Barley Gray, de jónak tűnik a MM Flint Gray árnyalata is. De bármelyik festékboltban található RAL skálán is beazonosítható a Karcsi fotóján látható RAL 7005 szín. Pontosan az üzemeltetésből és a gyártásból adódó minimális árnyalati eltérések adnak egy olyan lehetőséget a kezünkbe, hogy beleférjen némi alkotói szabadság a keverésnél. Ha még egyszer neki állok makettezni, biztos, hogy nem lesz két egyforma magyartarka a makettjeim között. Üdv,Z63
Podva 572549 2014. november 23. 07:59
Válasz erre
Szia Ssanyi

Te egyetlen színre gondolsz amikor azt látod, leírva hogy RLM 62, vagy RLM 65? Utóbbi esetben pl, a CR-42 szárnydúcon nem nagyon az van, amit a gunze ad, erre a farbtonra.
Karcsi kutatásából következő dolgok is egyértelművé váltak:
1. Az egyes német eredetű RLM színek gyártóként változhattak.
2. Az MKHL viszont ragaszkodott egyetlen gyártó (Herbig) által gyártott színmintákhoz.
Tehát a Herbig RLM61/62/63/65 az ami jó nekünk. Nem merem azt mondani, tehát hogy a Valejo, meg a Modelmaster nem jó, csak azt, hogy nem az ami a magyar eredetű mintákon van...
Üdv Viktor
solyom 572533 2014. november 22. 21:20
Válasz erre
Helló!

Humbrolból szürkének a 141-est, zöldnek a 117-est, barnának a 160-ast használom.
Nem mondom hogy 100%, de az összhatása nekem megfelel.
Ha az RLM 61, 62, 63 színsor szimpatikus magyartarkának, azzal nem egyezik!

BB
cimber 572527 2014. november 22. 21:02
Válasz erre
Szia!

Gunze:
Alapnak, de ehhez még keverni kell:

Szürke: Barley Grey
Barna: matt csokibarna
Zöld: RLM 82 és RLM 83 keveréke.
Podva 572526 2014. november 22. 20:51
Válasz erre
Szia Sanyi
Ne vedd meg válogatás nélkül a német színeket! A valeo 62-e péltául sikít, hogy nem olyan, mint a Karcsi által talált zöld... A Model Master RLM 61-e is elég gázos... Szerintem egyenlőre nincs egyéb lehetőség, mint kikevergetni a közzétett fotók alapján...
sanyi 572494 2014. november 22. 14:04
Válasz erre
Engem inkább az érdekelne, hogy Humbrol, Tamiya, Gunze, Valejo színekben elbeszélve mit jelent a magyar tarka kifejezés...
Murmuc 572491 2014. november 22. 13:31
Válasz erre
Üdv!
Nekem megvan az összes szám, de csak egyben adom el! Ha érdekel valami ebből a számból akkor kikeresem.
Elektrolakatos 571671 2014. november 10. 09:15
Válasz erre
Tisztelt Punka György, Bernád Dénes Urak!

Mindössze egyetlen kérdésre szeretnék választ, akár igen-nem is elegendő.

Mivel nyomtatásban már kapható a Hungarian Fighter Colours 1-2, valamint a Haditechnika legutóbbi számában szintén megjelent egy cikk a témával kapcsolatban, így feltételezem kutatásaikat befejezték, tovább már nem vizsgálódnak ez ügyben.

Kérdésem tehát a publikált anyagok alapján önök részéről lezártnak tekinthető a kutatás?

Köszönettel: Hara István
p-51 571634 2014. november 9. 18:01
Válasz erre
Tiszteletem!
Keresném megvételre a Top Gun 1993/3-as számát.
vettorio78@gmail.com
Üdvözlettel:
p-51
magoo 571291 2014. november 5. 10:56
Válasz erre
Nem hajt a tatár...
magoo 571281 2014. november 5. 09:31
Válasz erre
Tisztelt Fórumozók!
Norbert felajánlását egy HD-ra más céllal igen hasznosnak tartom. Az eredeti cél, a vita, sajnos egyenlőre nem jöhet létre, mert két fő (Béla és Sanyi) nem is jelezte, hogy részt kíván venni rajta, kettő (Dénes és Gyuri) pedig elfoglalt és más szakmai fórumon szeretné a vitát lefolytatni. (Természetesen egy mindenki számára látogatható, nyílt szakmai vitától nem zárkózom el, legyen az bármikor/bárhol.)
Miért lehet hasznos egy HD a vita lezárása nélkül?
Vadász Pistivel beszélgettem tegnap és mondtam neki, hogy a makettezők felkérését teljesítettem, a mór megtette, a mór mehet….
Felvázolta, hogy rosszul látom, mert meg van egy alap, amire hosszú idő után lehet építeni. Sok makettezőt tartott vissza a magyar témától a vita azon, hogy magyar fejlesztésű, német minta alapján magyar fejlesztésű, vagy német festékeket használtunk. Most eljutottunk egy fontos állomáshoz, mert legalább a rendszeresített színekkel tisztában vagyunk. Most el lehet kezdeni a típusokon használt álcázó sémák feldolgozását.
A korai álcázó festésekhez használt színek egy részét is ismerjük, hiszen a német festékek (barna, zöld, terepsárga) már 1938-ban rendelkezésre álltak. (A Krayer légi figyelés színek katalógusban szereplő festékeket repülőfestéknek tüntette fel a cég, azonban a H121 receptje szerint ez a festék cellaetern zománcfesték. A repülőfestékek receptjein szerepel, hogy „repülőgép”, ezen viszont nem.)
Összegezve, hasznos lehet egy HD, ha vannak olyan makettezők, akik szeretnének közösen dolgozni, feldolgozni és egy adatbázist létrehozni. Ha vannak ilyen makettezők, akkor nekik érdemes összegyűlni egy HD keretében, ahol először ismertetném a dokumentumokat, megmutatnám a színmintákat, majd megvitathatnánk a további kutatási/feldolgozási lehetőségeket.
A magyartarkáról az első előadásom 9-én vasárnap 11 órakor lesz a Forgó Travel által szervezett makettkiállításon (Békásmegyer Csobánka tér 5). Aki meg szeretné hallgatni, szeretettel várom!
magoo
cimber 571220 2014. november 4. 10:46
Válasz erre
Karesz!

Aki számára ezek a Sólyom fotók nem bizonyító erejűek, azoknak bármit letehetsz az asztalra, sohasem lesz jó.
Podva 571213 2014. november 4. 10:01
Válasz erre
...mármint a Junkersé. A sólyommal való azonossága, meg innentől... :)
Podva 571212 2014. november 4. 09:59
Válasz erre
Na ez az,ez az! A Sólyommal még összefényképezve a Junkers zöldje, bár így a két külön fotón is nagyon közeli... Nézegettem az utóbbi időben elég sok Ju-86 fotót... A az egyes gépek különböző időszak beli foltmintáinak azonosságai azt sugalják, hogy nem volt törvényszerű az hogy évente, kétévente átfestik őket... Ergó a vizsgált minta akár németországi festésű is lehet...
Köszi
Üdv!
magoo 571210 2014. november 4. 09:35
Válasz erre
Héja-M2
Héja-M2
Múzeum Sólyom zöld jó
Múzeum Sólyom zöld jó
Múzeum Solyóm szürke
Múzeum Solyóm szürke

A fotók:
A Héja lemez saját, a múzeum sólyom futómű burkolata Takáts László felajánlása.
magoo
magoo 571209 2014. november 4. 09:31
Válasz erre
Podva!
Egyezik? A képen igen töredékesen ott van más szín is. (barna, szürke és az elrendelt sárga jelző festés is)

Az RLM festékeibe biztos nem fogok belemenni, mert mellékeltem már mintákat arról, hogy milyen színegyezést lehetett garantálni akkor.
Általános kérdések:
Érdekes, hogy van olyan katalógus, ahol szerepel export színként a sárga. További érdekesség, hogy a "kaméleon" lemez az export kék mintával egyezik!
Ki volt pl beszállító a spanyoloknak? Mert, azt már tudjuk a HT cikkből, hogy a 61/62/63-at légierő már 1938-ban nem gyártatta. Nincs ott a forrás a cikkben, de mi van az akkor még rendszerben álló ilyen festésű gépek hibajavító festékével és a spanyoloknak szállított gépekkel, vagy amit nekünk szállítottak?
Van az alanyijogúbizonyítottság elve. Vannak kijelentések, aztán meg a roncson ott a szín, amiről kijelentették, hogy nem létezik és egyezik a nem létezőnek mondott mintával.

Összegzés:
A roncsok és a dokumentumok alapján kijelentem, hogy bizonyítani tudom, hogy a magyartarka színei német festékszínek voltak. Mellékeltem a fotókat, idéztem a doksikat. (Ezeket a doksikat megmutattam annak, aki áldozott rá időt, pl: Podva, tehát lehetőséget nyújtottam a betekintésre és ellenőrzésre)

Bernád Dénes, makett.org/MKHL színek II. (MII), 2013. május 26:
A Hungarian Fighter Colours című könyvükről: „Mint említettem, ha bárki úgy gondolja, hogy nem helytállóak a könyvben közöltek, az kell ezt bebizonyítsa meggyőző módón, és nem fordítva. Ez az alapszabály.”

A Bernád Dénes által szabott alapszabály szerint bebizonyítottam, hogy
- a színelemzésük torzképet nyújt a felhasznált festékek színéről.
- kék lemezt tévedtek.
- Titanine festéket forgalmazott a Krayer
- A Sólyom festéséhez használt „G” sor egyezik a német színekkel
- HT-ban van egy levél idézet, ami nincs benne a hivatkozott iratcsomóban és bizonyítható, hogy nem a Krayer kalkulálta a festék mennyiséget, hanem a WM határozta meg
- Megváltoztatták a dokumentumok tartalmát a HT cikkben
- Nem gyártott LJE és G festéket a Krayer
- a Héja zöld és a magyartarka nem egyezik, pedig a HFC nem tesz különbséget
- Nagy Sándor még ma is állítja, hogy a magyar színek nem németek voltak az emlékei alapján. Jelenleg japán légcsavar barnához közeli.
- Kovács Béla Krayer katalógusa kálámbófelesége, a barna festék rozsda (Bled sem a régi és felségjel kék is létezik)
- Nekem van időm szakmai vitára

Lehet húzni az időt, lehet kifogásolni a stílusomat, de most, hogy "non plusz ultra" is meg van, tehetek-e még valamit?
magoo
Podva 571201 2014. november 4. 08:06
Válasz erre
T. Karcsi
Magánlevélben kifejtettem Neked a véleményem a dolog emberi részéről, ezzel nem is kívánok foglalkozni.
Az RLM hárombetűs rövidítés meg csupán szómágia... Ha a luftwaffe-ba került lett RLM hozzánk meg G... Ha mindenáron ragaszkodni akarunk hozzá, akkor mondjuk azt, hogy Herbig gyártású RLM színek, bár ez se fedi le a teljes igazságot, mert mit kezdünk az álcázó sárgával? Valószínüleg simán legyártották a kedves vevő óhaja szerint...Nagyon köszönöm a fotókat ítt a "non plusz ultra" az lehetne, ha a roncsokon talált színeket össze lehetne vetni egymással: A Ju86-on fellelt zöld egyezik a sólyoméval? (a ju86 eredeti német festéssel érkezett...biztos hogy átfestették pályafutása során?)
Üdvözlettel: VIktor
magoo 571199 2014. november 4. 07:54
Válasz erre
Roncsokról
Roncsokról

Tisztelt Fórumozók!
Tudom, hogy ez sem hiteles, ahogy a korábbi fotók sem. Nem baj, talán hitelesebb, mint az emlékezés és a HFC referencia nélküli fotói.
Készítettem egy kis összefoglalót a roncsok bizonyító erejéről.
magoo
magoo 571197 2014. november 4. 07:45
Válasz erre
CR.42
CR.42

CR.42 szárny merevítő Gibárti Csaba gyűjteményéből.
magoo 571196 2014. november 4. 07:40
Válasz erre
Sólyom
Sólyom

Sólyom motorburkolat darab Áder Attila gyűjteményéből.
Horváth András készítette a fotót.
magoo 571181 2014. november 3. 22:08
Válasz erre
Podva!
Ebben a vitában semmi sem akadémikus véleményem szerint! Egy magyar festékgyár, mely valóban jó minőségű festéket gyártott, fel lett vértezve olyan képességekkel is, melyre valószínűleg maga sem törekedett. Nem fejlesztett repülőfestéket, hanem megvette és forgalmazta. Évtizedeken keresztül ment a ködösítés, most, hogy kitisztult a kép jobb mindent tisztázni, mert túl sok dolog lett félre magyarázva.
Egy fotó anyagot és egy csomó dokumentumot közzé tettem, de nem lett mindenki számára hiteles, mert jött a monitor, meg az emlékek.
magoo
Emerick 571169 2014. november 3. 20:44
Válasz erre
Lehet, hogy a HD nem megfelelő szakmai háttérnek minősül? Mi a megfelelő szakmai kör?
Számvéber 571116 2014. november 3. 08:37
Válasz erre
Kedves Dénes!

HM HIM Hadtörténelmi Délutánok minden hónapban van (kivéve a júliust és augusztust). Hozzánk nem kell engedély...:)
Természetesen nem kötelező ott lebonyolítani a vitát. Csak jó lenne már lezárni a témát.

Üdvözlettel:
Számvéber Norbert
magoo 571094 2014. november 2. 21:35
Válasz erre
Dénes!
Várom a fejleményeket!
magoo
Dénes 571088 2014. november 2. 20:10
Válasz erre
Kedves Norbert!

Koszonjuk a felajanlast. Az otlet jo. Már mi is gondolkodtunk egy hasonlo megoldason, de mas helyszinen es mas szakmai korben. Ehhez varjuk jelenleg a szukseges engedelyt (jovo heten meg kellene, hogy erkezzen).
Valamit tenni kell ugyanis, mert megengedhetetlen, hogy ilyen egyoldaluan legyenek beallitva a dolgok a nyilvanossag elott, miszerint az egyik oldal "szandekosan kodosit", míg a masik meg "nem ervel, hanem bizonyit". Ugyanakkor a maganlevelekben megadott valaszainkat vagy figyelmen kivul hagyja, vagy kiforgatja, ahogy Gyuri a nyilt leveleben jelezte. Ez a helyzet igy tarthatatlan - a forumos "adok-kapok" nem megoldas - meg kell oldani egy megfeleloen moderalt nyilt szakmai vita kereteben.

Amint mar jeleztuk, egyelore igencsak szukos az idonk mas iranyu elfoglaltsagaink es prioritasaink miatt, de a temara mindenkepp visszaterunk amint tisztazodnak a reszletek. Ezeket idoben kozolni fogjuk. Ez hetekig is eltarthat.

Udv.,

Bernad Denes es Punka Gyorgy
Z63 571053 2014. november 2. 15:04
Válasz erre
Bocsi, kis kiegészítésképen: amennyire emlékszem, a festéket tavaly vettük Prágában. A választáskor kiindulási alapnak ajánlottam, amit kissé sötétíteni kell, majd egy cseppnyi szürkével " megtörni" . A Karcsinak ajándékozott ILG katalógusban szerepelt egy szín, amely nagyon hasonló volt, bár mindig is az ominózus Ju 86-os fotón szereplő barnát tartottam az eddig létező leghitelesebb barna színnek. A Krayer, Légi megfigyelés elleni színei között meg is található. Eddig a legtökéletesebben a MM festékek között megtalálható Gumi szín felelt meg ennek (mellesleg, gyakorlatilag RLM 61) A Mr. Color színek között a japán "légcsavarszín" állt hozzá a legközelebb.
Én mindig keverek, szinte soha nem használok direktben egy színt!
Üdv,Z63
magoo 571051 2014. november 2. 14:23
Válasz erre
Tisztelt Fórumozók!
Sanyi válaszolt:
"Kedves Karcsi!
A válasz pofon egyszerű!Mivel sajnos nem rendelkezünk a Krayer G. sorozatú színeinek színkártyáival,így hosszú évtizedeken keresztül kísérleti stádiumban van nálam a színek árnyalata.A gyűjteményemben látható darabokon ezt magad is láthattad.Három típus,nevezetesen Do-17 Ka3,Avia B-534 és Messerschmitt Bf.109B néhai Sinka Tibor barátom által kikevert Pactra márkájú festékkel lettek fújva,miután a rendelkezésemre bocsájtotta.Ezen a három gépen szerintem is túlzottan vöröses árnyalatú a barna szín,de ez már így marad.A többi típus más,kevésbé vöröses barna árnyalatot kapott.Két éve Prágában Zooli barátunkkal az Eduard standján a Gunze Mr. color színei között válogatva Zoli megkérdezte,mit szólnék a japán propeller barnához,mely megfelelhetne esetleg a magyar színnek.Megvettem,és kipróbáltam a Sólymon.Az észrevételetek ellenére ebben is van vöröses árnyalat,bár ,,csokisabb" mint az előbbiekben felsoroltak.Én nem FS. kód szerint választottam ezt a színt,mint ahogyan a többit sem,hanem a már régebben említett Vinkler Laci bácsi által mutatott darab után emlékezetből.Ebből egyértelműen kiderül,hogy nem Dénesék FS. ajánlása után mentem,mert nem tarom helyesnek a Federal Standard színkártya használatát,csak esetleg a ,, megközelítő" jelző használata mellett,úgy, ahogy a legújabb FW 190-es kiadvány szerzői is teszik.Mint látható,eredeti színminta hiányában több évtizede még mindig csak a legjobban megközelítő árnyalatot keresem,tehát a Sólymon látható barna sem biztos,hogy azonos. Röviden,nálam nem a ,,kirobbant vita" kényszerített más árnylat kipróbálására,hanem ez több évtizedes folyamat.Ez gyűjteményem darabjain végig követhetőek.
Újból megerősítem azon véleményemet,hogy teljes mértékben azonosulok a Punka-Bernád szerzőpáros Haditechnikában megjelent cikksorozatában leírtakkal.
Remélem,hogy ezen rövid ismertető segített követned életem makettezői részének történéseit a magyar gépekkel kapcsolatban,és a folyamatos kísérletezés miértjére is választ kaptál.
Üdvözlettel Nagy Sándor."

Válaszom:
"Kedves Sanyi!
Nem értem, hogy miért nem a Béla titkos színkatalógusában lévő színeket használtad, amire igen határozottan hivatkoztál, amikor a RLM színeket lesöpörted?
Zoli ajánlotta az új színt, akkor most milyen színre emlékszel a Laci bácsi által mutatott darabon?
A válaszod legfontosabb része, hogy kísérletezgetés folyt, vagyis nincs dokumentálható alapja annak, amit sok-sok éven keresztül állítottál!
Természetesen, ha van, akkor figyelmedbe ajánlom Számvéber Norbert felajánlását a szakmai vita lehetőségére a Hadiban. Kérlek, jelezz vissza, hogy részt kívánsz-e venni rajta, mint olyan makettező, aki valamire alapozva állítja, hogy nincs azonosság a magyar és a német színek között. Most itt a lehetőség az érdeklődők előtt igazolni az elmúlt évek állításait. Ha részt akarsz venni, majd megkérjük Norbit, hogy olyan időpontot válasszon, amikor itthon vagy.
Üdv: Karcsi"

Szerintem a kísérletezés az, ha megkíséreljük rekonstruálni az eredeti színeket az eredeti minta alapján.
magoo
magoo 570999 2014. november 1. 19:35
Válasz erre
Tamás!
Köszönöm, mindent értek!

Norbert!
Bármikor, bárhol! Köszönöm a lehetőséget!
magoo
Számvéber 570991 2014. november 1. 18:47
Válasz erre
Javasolnék valamit. :)

Felajánlom, hogy a vitázó felek a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum Hadtörténelmi Délutánok sorozatának keretében élőben ütköztessék tudományos érveiket! Helyszín: a HM HIM Díszterme. Mindkét fél 25-25 percben összefoglalhatja a saját tudományos álláspontját. Ezek után a felek és a megjelent hallgatóság egyaránt felteheti a kérdéseit. A vita "mederben tartásáért" és a rendért én vállalom a felelősséget, mint levezető narrátor. Mivel annyit sem értek a repülőgépek festéséhez, mint az egyéves kisfiam, így elfogultság nem állhat fenn. :)

Ha a felek valóban tudományos alapon, tudományos helyszínen szeretnék a kérdést megvitatni, akkor a lehetőség adott. :)
magoo 570953 2014. november 1. 09:05
Válasz erre
Tamás!
Én nem érvelek, hanem bizonyítok, ami azért jelentős különbség! Begépeltem ami a papírokra van írva, nem értelmeztem, nem érveltem, hanem bizonyítékot ismertettem!
Én még egy anyagot fogok közzé tenni ebben a témában, a PPT-t, melyből áttekintő képet kaphatnak a fórum olvasói a magyartarka kutatásról. Nem kell aggódni attól, hogy személyeskedő lesz, csak segítséget fog nyújtani abban, hogy mindenki lássa hogyan változtak a magyarázatok ugyan arra a kérdésre (néha totál ellenkező lett), milyen bizonyítékok vannak, stb...
Gyuri bácsival én is egyetértenék, de egy kicsit furcsa, hogy most nincs szakmai válasz. A levél megírása hosszabb volt, mint megválaszolni azokat a tisztán szakmai kérdéseket, amelyek a szándékos ködösítés végét jelentik! Ha érdekel, hogy milyen is volt a magyartarka, akkor azt nem unod, hogy minden bizonyíték nélkül lehet itt ködösíteni?
Ha úgy gondolod, hogy nem szakmai kéréseket tettem fel, kérlek emeld ki hol hibáztam, majd kérlek emeld ki a többiek válaszából a szakmai részt. Elhiszem, hogy unod, de megtennéd, hogy a HT makettezőkről szóló részét értelmeznéd nekem, majd a mellékelt levelezésből kiemelnéd, hogy én mit csinálok rosszul?
Te egy szakmai fórumon hogyan bonyolítanál le egy szakmai vitát, ha senki sem válaszol szakmai kérdésekre?
Ezeket a kérdéseket csak azért teszem fel, mert általánosságban fogalmaztál és semmiképpen sem szeretnék olyan dolgot magamra venni, amit nem nekem szántál.
magoo
msanyi 570931 2014. október 31. 18:51
Válasz erre
magoo 570925 2014. október 31. 17:26
Válasz erre
Podva!
Kérlek fejtsd ki, hogy mire gondolsz?
magoo
Elnar 570922 2014. október 31. 17:04
Válasz erre
Az online archívum elszállt. A szöveges anyag nagy része az archive.orgon elérhető a régi címen, de a képek nem
msanyi 570920 2014. október 31. 16:36
Válasz erre
Sziasztok!
Esetleg nem tudja valaki, hogy a régi HADITECHNIKA újságokat hol lehet elektronikusan megnézni? Régen lehetett, de most nem találom.
Előre is köszönöm szépen.
Üdv. Sanyi
Podva 570904 2014. október 31. 12:33
Válasz erre
Kár, hogy ez lett a vége... :(
Üdv Viktor
magoo 570880 2014. október 31. 08:20
Válasz erre
Tisztelt Fórumozók!
Gyuri is válaszolt, de a szakmai kérdésekre nem jött válasz időhiány miatt.

"Kedves Karcsi!
Dénes továbbította leveledet, amelyben számos kérdést teszel fel az ominózus WM/Krayer - festékgyártás/festéknemgyártás témában.
Elnézésed kérem, de ezzel az üggyel 2014 áprilisa - a kézirat leadása - óta nem foglalkoztam, a gyűjtött anyagot archiváltam és eltettem.
Jelenleg két vizsgámon vagyok túl, egy következőre készülök, egy újabb tanfolyam anyaga már nálam van pen-drive-on és hétfőn egy háromnapos képzés után még egy közbeeső vizsgát is tennem kell.
Eredetileg szíves türelmed kértem volna, de időközben megérkezett újabb, a makettező fórumra feltett leveled. Az előzőekben írtaktól eltérően elkezdtem ugyan kijegyzetelni az ellentmondásokat, csúsztatásokat és prekoncepciókat, de rájöttem, hogy ennek semmi értelme. Megint nem a saját tanulmányodról van szó, hanem arról, hogy szerinted ki, mit, mikor csinált rosszul.
Mindenekelőtt engedd meg, hogy mindössze két dátumot említsek.
A könyvünk első kötete, amelyben az álcázószíneket tárgyaljuk 2013 júliusában jelent meg, kéziratát 2012-ben adtuk le (Megj. Te voltál az első, akivel a könyvet örömmel megosztottuk, együtt átnéztük a kecskeméti repülő show-n. Már akkor megdöbbentettél bennünket a sommás kijelentéseddel, miszerint azzal, hogy nem RLM színkódokat adtunk meg a „magyartarka” színekre tévedtünk). Kutatásaid a könyv kiadása után kezdődtek és – szemmel láthatóan – máig is tartanak.
A MOL-ba 2013-ban az én javaslatomra mentél, miután tőlem az összes ottani kutatási anyagomat megkaptad elektronikusan.
Távol álljon tőlem bármilyen elsőség magamnak/magunknak tulajdonítása, a dátumokat csak azért írtam le, mert ezekből is látszik, hogy mit tekintünk/tekinthetünk kiindulási alapnak.
Az vesse rám az első követ, aki ebben a témában többet tett le az asztalra nálam.
Előttünk ezzel a témával ilyen mélységben senki sem foglalkozott. A HT szerkesztősége a többrészes tanulmányunk összefoglalójában is kiemeli – tőlünk függetlenül, a kézirat elolvasása után – hogy: „ …A cikksorozat a magyar szakirodalomban első ízben tárgyalja részletesen és rendszerezve a magyar katonai repülőgépek festéktípusait, jelzéseit és álcázófestéseit, közvetlen és közvetett bizonyítékokra alapozva.”
Bizonyára akadnak általunk nem látott dokumentumok is, feldolgozásunkban tévedések, a hiányos adatokból következő esetleges pontatlanságok. A szakmai eszmecsere még érdekes is lehetett volna, ha a személyeskedés nem ásná alá az egészet.
Sokszor kértünk, hogy tanulmányodban ne azzal törődj, hogy a mi könyvünk esetleges tévedéseit, vagy éppen nyomdai elütéseit kritizálod, hanem írd le a saját véleményed, gondolatmeneted. Így lesz értékelhető a két tanulmány az olvasók és felhasználók számára. Ezt mondtam el újból és újból a várpalotai utolsó közös ebédünk alkalmával is. A napokban újrakezdett magánlevelezések során Dénes is nyomatékosan megkért, hogy a HT-ben közölt tanulmánysorozatunkat teljes egészében olvasd végig, ha a Te tanulmányodhoz ez szükséges.
Újabb fórumos leveled ismét meggyőzött arról, hogy nem ezt az utat járod. Lelked rajta, de én nem kívánok belemenni egy egymás mocskolásáról szóló gusztustalan játékba.
Nekem Te jóbarátom és lelkes kutatótársam kell, hogy maradj.
Miután teljesen feleslegesnek tartom, hogy akár egyetlen, a kérdésekre adott válaszom is kiforgatva, sajátos szempontból kerüljön a meddő és parttalan vitánkon félrefordulva mosolygó olvasók elé, immár nem kérem tehát a türelmedet. A válaszokra sem időm, sem kedvem nincs.
További munkádhoz sok sikert kívánva
Gyuri bátyád
U. i. Nyugodtan közölheted ezt a nyílt levelet ugyanazokon a fórumokon, amelyeken a saját írásaidat is közlöd, hogy a másik fél álláspontja is nyilvánvaló legyen."

Erre a válaszom:

"Kedves Gyuri!
Az elsőséget a kutatási területen senki sem vonja kétségbe, ahogy Béláét sem!
Az is igaz, hogy a Titanine és a Krayer levelezést Te nézted át elsőnek!
Gyuri! Én minden gyűjteményt átnéztem, nem csak a MOL-t. A MOL-ban a doksikat ez a kettő kivételével én találtam, én kértem ki és én fényképeztem le, majd publikáltam az orgon. (pl: W&B) A kikérő lapokkal minden igazolható! A megtalált papírokat te fordítottad le, ezért és más segítségért köszöntem meg a segítséged a tanulmányom végén.
Dénes és Te is szűkös időd ellenére hosszan taglaljátok a véleményeteket a helyzetről, de a mindössze 5 percet igénylő dokumentum átnézésre azonban nincs idő.
Gyuri! Nem értelek! Olyan dolgokat kérsz számon, amiben ti nagyon erősek vagytok!
„nem kívánok belemenni egy egymás mocskolásáról szóló gusztustalan játékba” A tanulmányotokban külön kitértek a makettezők ellenállására és leírtátok a sajátos értelmezését az okoknak, ami meglepett benneteket. (Nem minden HT olvasó makettezik, ezért nem értem, hogy miért került bele, hiszen ez nem szakmai lábjegyzet volt!)
„Sokszor kértünk, hogy tanulmányodban ne azzal törődj, hogy a mi könyvünk esetleges tévedéseit, vagy éppen nyomdai elütéseit kritizálod, hanem írd le a saját véleményed, gondolatmeneted.” Tanulmányotok beharangozójában Dénes javasolta, hogy a fórumokon megjelenteket felejtse el mindenki. Ez lenne a semleges hangnemetek!
Kérlek, hogy ezeket ne hagyd figyelmen kívül, amikor elkönyveled a személyeskedés ügyét.
Valahogy amikor a szakmai kérdések nehezen megválaszolhatóak, mindig oda jutunk, hogy gond van a stílusommal. Lehet, hogy nem ajánlanák a stílusomat egy lányiskolában követendő példának, de:
1, Ez nincs hatással a Krayer festékgyártásra.
2, Gyakoroljatok kis önkritikát, mert nem mindegy ki írja/mondja

Csak szakmai kérdéseket tettem fel, melyek megválaszolása öt perc/kérdés. Hát pont ez maradt el!
Köszönettel: Karcsi"

Majd talán Sanyi és Béla is válaszol egyszer. Szakmai kérdéseket tettem fel, de nem kaptam választ! Ez is egy szakmai vita!
A hétvégén a Rebekán nálam lesz minden doksi fényképe, így aki meg akarja tekinteni lehetősége lesz rá.
magoo
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57.