<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25. |
lacipapa | Adatlap | 650007 | 2018. október 15. 19:10 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 650002 | 2018. október 15. 17:34 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 650001 | 2018. október 15. 17:32 | ![]() | |
Akkor a Ju-86 mögött álló He-70-ek színe is el lenne csalva! R. | |||||
Muzzy | Adatlap | 649998 | 2018. október 15. 16:03 | ![]() | |
Lacipapa! A HAD matricái között 48-ban több magyar jelzésű FW-190F8-as van. Nekem tetszik a Tamiya, bár kicsit elmérték a futószár hosszát. Az eduárd szép würgereket ad ki, de a régi csomagolásúak kissé túlbonyolítottak, túl bontottra sikerültek. Az újat még nem láttam, de állítólag azt már kisebb bontással adják, korai már megjelent az újabból, de nem tudom mikor jutnak el az F-8 as variánsig. Muzzy | |||||
lacipapa | Adatlap | 649996 | 2018. október 15. 14:35 | ![]() | |
Szia!Akkor én félre értettem,anno,valamit.Úgy tudtam,hogy csak német felség jelekkel repültek.Akkor egy ilyet nekem is illene,1:48-ba. Szerinted 1:48-ban,melyik készlet lenne a legjobb? Köszi! | |||||
J_K | Adatlap | 649992 | 2018. október 15. 13:58 | ![]() | |
Szia! A kép szerintem utólag színezett. Magyarul nem tekinthető referenciának. FS | |||||
sanyi | Adatlap | 649989 | 2018. október 15. 10:41 | ![]() | |
Szia! A "piszkossárga" terepes mit jelent? Az eredeti német színeket meghagyták és azok mellé festették a sárgát? Vagy a képeken is látható sárga-barna-zöld festést hívták így? www.google.hu/search | |||||
Freddy | Adatlap | 649901 | 2018. október 13. 10:38 | ![]() | |
Hogyne repültek volna, építs! Én is megcsináltam 1/72-ben, HAD-nak van hozzá matricája. | |||||
Safranek | Adatlap | 649878 | 2018. október 12. 20:00 | ![]() | |
J_K | Adatlap | 649877 | 2018. október 12. 19:31 | ![]() | |
Uraim, a probléma a kabinra felszerelt "pótpáncéllal" van -erre utalt ssanyi. Ilyen pótpáncélt ugyanis soha nem szereltek egyetlen Focke-Wulfra sem. Sőt, a Fw 190 F-8/ F-9 egyetlen példányára sem került semmilyenkülsőleg szerelt kabin-pótpáncél. Ez a tévedés nem a makettező hibája (illetve, ahogy ssanyi írta, hiteles művekből azért illett volna volna ellenőrizni), hanem a forrásé, amit a készítő használt. Az pedig a Bernád-Punka féle "Hungarian Fighter Colours Vol. 2."347. oldala. A szerzőpáros egy rossz minőségű fotóból indult ki. Típusismeretükre utal , hogy a "buborékos" kabin késői -ám ennél a kabintípusnál standard- fejpáncéljának a plexin átszűrődő képét "benézték" pótpáncélnak. (Az már hab a tortán, hogy egy hasonló páncél a gyakorlatban értelmetlen is lett volna...) Érthetetlen, hogyan tévedhettek ekkorát. A HFC-ben publikált fotót ugyanis már 1986-ban publikálták. Gebhard Aders: FW 190 F, Monogram Close-Up 8 (Monogram Aviation Publications) c. művének 28. oldalán szerepel a kép -talán egy kicsit jobb minőségben, mint a HFC-ben. Az is ismert, hogy milyen típusú külsőleg szerelt pótpáncélokkal kísérleteztek a németek. Ld.pl. J. Richard Smith and Eddie J. Creek: Focke-Wulf Fw 190 Volume Three 1944-1945, 731. old. (Classic), és milyet szereltek végül a Rammjagerekre... FS | |||||
lacipapa | Adatlap | 649862 | 2018. október 12. 13:20 | ![]() | |
Szerintem az,hogy ilyen felség jellel nem repültek a Fókák.Vagy igen?mert akkor én is építek ilyet. | |||||
Safranek | Adatlap | 649861 | 2018. október 12. 12:48 | ![]() | |
Értem. Ám mi is a gond? (nem vagyok járatos a témában) | |||||
ssanyi | Adatlap | 649858 | 2018. október 12. 11:54 | ![]() | |
Üdv! Ámberek! Mi a véleményetek erről a makettről, nem a kivitelezésről, hanem a valószínű forrás ezen részének hitelessége miatt. A makettező jóhiszeműen járt el, bár forráskritika útján (visszaellenőrizni adott információ hitelességét). Sajnos, szerintem, ez nem szolgálja a makettezés ügyét. Aki letesz egy makettet versenyen, rossz információra támaszkodva, amikor kiderül hogy mégsem lett jó a munkája, valószínűleg kissé keserű szájízzel nézi majd a makettet később. Érdeklődjünk, informálódjunk több helyről amennyiben nyilvánosan is megakarjuk mutatni a sok munka árán elkészült művet! Jó makettezést! | |||||
Freddy | Adatlap | 649458 | 2018. október 2. 23:05 | ![]() | |
Köszi, tehát akkor a ,,magyartarka". Amúgy is az tetszik a legjobban a felsorolt lehetőségek közül. | |||||
ssanyi | Adatlap | 649413 | 2018. október 2. 11:48 | ![]() | |
Üdv! Fotó alapján lehet megmondani, nagy valószínűséggel. Ami biztos, eredetileg német RLM61/62/63/64 színekkel jöttek, később kaptak itthon (valószínűleg javítás során) ún. piszkossárga terepezést is, az eredeti színek mellé. A Kora Models által ajánlott színeket biztosan ne használd. | |||||
Freddy | Adatlap | 649345 | 2018. szeptember 30. 22:43 | ![]() | |
Sziasztok! MKHL B316-os Ju-86-osát építem, most tart a festésnél. Milyen színű lehetett ez a gép? -A sokat vitatott világosszürke-zöld-barna (fényképem nincs róla, de van egy ilyen grafika) -vagy a Kora Models által ajánlott homokszín-2 fajta német sötétzöld? -esetleg sárga-zöld-barna? | |||||
solyom | Adatlap | 649007 | 2018. szeptember 20. 11:56 | ![]() | |
Kedves Kálmán! Aki nem tud elmenni a REBEKA klubnapjára, az hogyan tud hozzájutni a könyvhöz? BB | |||||
Garaik | Adatlap | 648961 | 2018. szeptember 18. 21:52 | ![]() | |
Kedves Barátaim, kedves Olvasók! Napokon belül megvásárolható lesz legújabb könyvem, a Magyar Katonai Repülőkiképzés Kezdetei – (a Magyar Királyi Légierő Délolasz Repülőtanfolyama (D.R.T.) címmel, amely mű tartalmi egysége két részből áll. Az első része a magyar katonai repülőképzés kezdeteiről szól egészen 1938-ig, míg a második részében a Délolasz Repülőtanfolyam történetével ismertetem meg az olvasót, összesen mintegy 240 oldalban. A kiadványt eddig ismeretlen fekete-fehér eredeti fényképek és színes oldalnézeti repülőgép illusztrációk teszik egésszé. A mű kereskedelmi forgalomban nem lesz kapható, ezért a könyvvásárlásra a Repülés Baráti Köre (RBK - REBEKA) soron következő 2018. október 6-i klubnapján a Fővárosi Művelődési Házban (1119. Budapest, Fehérvári út 47.) nyílik lehetőség. Igény szerint kötetlen beszélgetésre is lesz lehetőség. Jó olvasást kíván a szerző, Garai Kálmán | |||||
J_K | Adatlap | 648601 | 2018. szeptember 6. 21:18 | ![]() | |
Szia Zoli! Beszéltem Planes-Sanyival, és mondtam neki, hogy a veszteséglistán gyári számmal együtt szerepel Tobak hdgy. "fehér 6"-jelzésű Messere '45 április 16-án. FS | |||||
Z63 | Adatlap | 648502 | 2018. szeptember 2. 19:11 | ![]() | |
Szia Planes- Sanyi! A Hadtörténeti Intézetben elérhető többek között a Pumák hadműveleti naplója, amit még 45 nyarán is napi szinten vezettek. Abban minden történést elég pontosan rögzítettek. Üdv, Zoli | |||||
Safranek | Adatlap | 648500 | 2018. szeptember 2. 18:35 | ![]() | |
Nem tudom, h ezek voltak-e már: www.ebay.de/itm/Z5-2x-UNGARN-Me-210-Kennung-crash-Keine-Originale/263911417391 www.ebay.de/itm/Z4-11x-UNGARN-FERIHEGY-BOMBEN-2-7-44-376-Bomb-Grp-B-24-Me-210-Keine-Originale/263911412441 www.ebay.de/itm/Z3-8-x-UNGARN-Besetzung-Fallschirmjager-19-3-44-IMELY-Me-210-Keine-Originale/263911401817 www.ebay.de/itm/Orig-Foto-ungarische-Flugzeug-Bucker-Bu-133-HA-NAF-Ungarn-Jungmeister/113221589621 | |||||
Planes | Adatlap | 648331 | 2018. augusztus 28. 06:20 | ![]() | |
Sanyikám! A könyveidben, a megfelelő helyen biztos vannak erre utaló adatok.de én az öreg Cicának hiszek. Üdv.! Eses Sándor | |||||
Freddy | Adatlap | 648330 | 2018. augusztus 28. 01:55 | ![]() | |
Jakos grafika a Balatonmodell régi oldaláról van, Hs-129-es kép itt volt. | |||||
J_K | Adatlap | 648314 | 2018. augusztus 27. 20:28 | ![]() | |
Kedves Planes! Tobak Tibor biztosan repülte a "kék 11"-et. Viszont 1945. április 16-án a "fehér 6" jelzésű G-10-el indult bevetésre, és azzal lőtték le, nem a "kék 11"-el. Üdv, FS | |||||
rod666 | Adatlap | 648289 | 2018. augusztus 27. 15:11 | ![]() | |
Köszönöm, ez igen kimerítő válasz volt! | |||||
Podva | Adatlap | 648286 | 2018. augusztus 27. 13:01 | ![]() | |
Szia Kifejezetten nehéz ügy az Ikarus Blenheim amiben eltért a standard "Airfix" dobozban lelhető Mk.I-től: -Jobboldalt elől a pilótafülkében előre tüzelő fegyverzet (mi kiépítettük, de a lafetta megmaradt) -Ikarus gyártású jugó fejlesztésű lövésztorony, nagyon kevés információval arról hogy is nézhetett ki(ezt is kiépítettük, helyét belemezeltük, de nem igen tudjuk miként... -Kapott egy teherajtót a törzs de arról sincs konkrétabb infó... -Egyes Ikarus Blenhemeknek volt egy alsó lövészállása is de arról sincs infó hogy a milyenk volt-e... Az valószínű, hogy az ékes időszakban Jugo kamóval repült, a keresztes kétséges... Üdv VIktor | |||||
rod666 | Adatlap | 648278 | 2018. augusztus 27. 09:47 | ![]() | |
Erről lehet tudni, hogy csak a lajstromszámot festették fel? Érdekes, az egyszer biztos... | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 648172 | 2018. augusztus 24. 22:55 | ![]() | |
A Potez 63.11-eseket tudomásom szerint ronggyá bombázták az egyik amerikai támadásnál, még nem voltak magyar állományban. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 648161 | 2018. augusztus 24. 20:57 | ![]() | |
Nem volt egy jugó eredetű Do-17-esünk is? | |||||
Elnar | Adatlap | 648155 | 2018. augusztus 24. 17:47 | ![]() | |
Meg egy Bristol Blenheim: www.avia-info.hu/talalat.php | |||||
ssanyi | Adatlap | 648149 | 2018. augusztus 24. 15:28 | ![]() | |
Üdv! Ju-188, Gotha nem bizonyított, inkább legenda. Hs-129, bemutatógépek voltak, 4db, abból egy gyakorló lövészet közben lezuhant (földnek ütközött), pilótája Fülöp Henrik hadnagy volt. A többi gép hamarosan visszakerült a Luftwaffe használatába, jelzéseik az eredeti német jelzések voltak (nem tudom hogy megvannak-e valahol, a lezuhant gépé valószínűleg megvan). | |||||
vackor | Adatlap | 648148 | 2018. augusztus 24. 13:54 | ![]() | |
Továbbá Caproni 135 és 310; Dornier Do 215, Ju-188, Potez 63.11 | |||||
Freddy | Adatlap | 648138 | 2018. augusztus 24. 10:48 | ![]() | |
Jakról csak grafikám van (tudom, azt bárki tud csinálni), aviainfó szerint G.003 volt az oldalszáma. Hs129-ről volt kép itt is, bár abban nem vagyok biztos, hogy az oldalszám látszik rajta. Otthon utánanézek majd, mert elmentettem, az biztos. | |||||
sanyi | Adatlap | 648137 | 2018. augusztus 24. 10:27 | ![]() | |
Szia! A Jak-4-ről van képed? Ez nekem új és érdekes dolog! A Si-204 volt magyarul is, ide rakott fel valaki egy képet régebben ahogy az elhagyott német gépek között volt egy magyar is - sajnos távoli kép. A magyar Hs-129-ről lehet tudni valamit? Az oldalszáma érdeklne. Azt olvastam egyszer, hogy sima német festés volt, de a légcsavarkúp nemzeti színű volt. | |||||
Freddy | Adatlap | 648135 | 2018. augusztus 24. 10:23 | ![]() | |
Tu-2S a második vh-ban? Azok a Rákosi-korszakban jöttek, nem? Világháborúban volt még Go-244, Si-204, Hs-129 (német jelzésekkel) és egy zsákmányolt Jak-4-es is. | |||||
zaran | Adatlap | 648114 | 2018. augusztus 23. 21:30 | ![]() | |
sárkányos | Adatlap | 648112 | 2018. augusztus 23. 21:17 | ![]() | |
Szevasz zaran. Ju-88A4, He-111P, Ju-86, Potez 63.11, Tu-2S, Me-110G4, Me-210,Fw-58, Fw-189. Elsőre ennyi kétmotoros. | |||||
zaran | Adatlap | 648110 | 2018. augusztus 23. 21:11 | ![]() | |
Köszöntök mindenkit! Nemrégiben erőt vett rajtam a késztetés, hogy két motoros gépet építsek 1/72 méretarányban. Szeretném ha ezen vágyam magyar vonatkozásban teljesülhetne. Ezzel kapcsolatban kérném a segítségeteket. Milyen két motoros típusokat használtunk a háborúban? Tudnátok készletet, festés mintát ajánlani? Előre köszönöm a segítségeteket! Szervusztok | |||||
ssanyi | Adatlap | 647919 | 2018. augusztus 15. 15:41 | ![]() | |
Üdv! Kedves Planes, Sanyi bácsi! Nem a kék számok léte volt megkérdőjelezve szerintem, hanem a Neubibergi fotókon szereplő 12-es gépen lettek végigvéve a lehetőségek fényében (piros, sárga, kék vagy zöld), majd kizárva hogy melyik verzió miért nem lehet. Tudjuk a komplett Dániel raj kék lajstromait is. Tobak kék 11, Pintér kék 1, a többiek lajstromai most nem ugranak be, de az Elfelejtett hősök bővített kiadásában Pintér "Öcsi" akkoriban készült rajzain szerepelnek. | |||||
Planes | Adatlap | 647918 | 2018. augusztus 15. 15:29 | ![]() | |
Bocs természetesen 1945 04 16 | |||||
Planes | Adatlap | 647917 | 2018. augusztus 15. 15:27 | ![]() | |
Szia! Ezt a fotosorozatot már én is kinéztem magamnak,egy 44 tavaszi Magyar Szárnyak-ból való,a V8+10 es 2/1 századparancsnoki gép(Scholtz Miklós) ,Ferihegyen készült,egy másik képen látszik,hogy a motordeklin egy vörös "1"es van(nem Puma),és szerintem a lajstrom is vörös.Az eredeti újság képen látszik a vizsz. vez.sík vöröse ,és szerintem ugyan az. Üdv.! P | |||||
Planes | Adatlap | 647916 | 2018. augusztus 15. 15:08 | ![]() | |
Szia! Minden kétséget kizáróan így van.Csak érdekesség kép említem ,hogy Tobak Tibor hgy. Raffelding-ből 1944 04 16 -án egy kék 11-es jelü G10-el szált fel,sajna le is lötték és megsebesült(TOP GUN 1999 03 26,-ik oldal).Valami alapja tehát van a kék színű számnak. Üdv.! P | |||||
fidel | Adatlap | 647906 | 2018. augusztus 15. 09:01 | ![]() | |
Sziasztok! A Bernecebaráti mellett 1944.12.11-én megsemmisült Bf109-ről (pilótája: Juhász Béla; 102/1) van kép, vagy bármi bővebb információ (típus, festés, esetleg fotó a pilótáról)? (Egy kedves barátomnak családi érintettsége van - szeretném neki azt a gépet megépíteni.) Köszönöm, fidel | |||||
decente | Adatlap | 647376 | 2018. július 28. 09:30 | ![]() | |
Sziasztok! Van valamilyen fellelhető információ az osztrák-magyar hadseregben rendszeresített Wright Military Flyer-ekről? Egy képre emlékeztem egy könyvből, az meg is van, de kb. két sort írnak róla. Minden segítséget előre is köszönök! Zsolt feher.rendes.zsolt(kukac)gmail.com | |||||
pmheros | Adatlap | 647027 | 2018. július 17. 21:16 | ![]() | |
Jól látod, az a rész (is) bizony hiányzik onnan. Azt a légbeömlőt egyébként egy az egyben cserélheted is mert túlságosan rövid. Látom a kipufogót észrevetted, hogy szintén cserés. Nem akarom elvenni a kedved az Airfix -től, de túl sok alapvető formai hibával bír, inkább rábeszélnélek Azmodel G-6 -osára! Üdv.: pmheros | |||||
ponty | Adatlap | 647022 | 2018. július 17. 20:29 | ![]() | |
Üdvözletem! Lenne egy kérdésem a hozzáértőkhöz. Elővettem egy korábban vett 1/72 Airfix Bf-109 G-6 makettemet, amihez feljavítókat is vettem. Most nézem, hogy a kompresszor légbeömlője, valahogy nem stimmel. A fotókon mintha a borítása, az egy lapos részen oda lenne szegecselve a motorburkolathoz, vagy van egy pereme legalább. A makettben levő, meg csak kiáll belőle, nincs semmi nyoma, hogy az külön lett volna fölrakva (Igazából egy rés is van még a géptest, és ez között mikor fölrakom a helyére.) Kifúrtam, és gondolkozom, hogy vajon ezt is akkor cseréljem le, vagy tömítsem, egy kis puttyval, és jó lesz? Elnézést ha idióta a kérdésem. | |||||
Freddy | Adatlap | 646524 | 2018. július 2. 11:47 | ![]() | |
Most már csak az az alsó kis hengeres valami a kérdés (hűtő? de az mögötte van. Kipufogó? Az meg a felső oldalon), megnézem majd, a Heinkelen az milyen. | |||||
Elnar | Adatlap | 646445 | 2018. június 29. 22:41 | ![]() | |
A motor biztosan ugyanaz volt, a WM K14, de hogy a burkolat is ugyanolyan lett volna, arra nem tenném a kezem. | |||||
milesChristi | Adatlap | 646439 | 2018. június 29. 17:45 | ![]() | |
Ha jól tévedek, a He-170/70K gépeinknek nem ugyanilyen burkolású motrai voltak? | |||||
J_K | Adatlap | 646275 | 2018. június 26. 13:41 | ![]() | |
Én köszönöm, hogy elolvastad! Igen, úgy érzem, hogy a szám színe tisztázódott... FS |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Köszönöm szépen,szét nézek a "piacon".
Mi a gond a futóval,hogy lehet javítani?