/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvéd Légierő

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvéd Légierő technikai eszközeiről és történelméről.
A felölelt korszak: 1920-1945
Tegyetek fel minél több képet és történetet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25.
lacipapa 650007 2018. október 15. 19:10
Válasz erre
Szervusz!
Köszönöm szépen,szét nézek a "piacon".
Mi a gond a futóval,hogy lehet javítani?
Rumcájsz_52 650002 2018. október 15. 17:34
Válasz erre
Rumcájsz_52 650001 2018. október 15. 17:32
Válasz erre
Akkor a Ju-86 mögött álló He-70-ek színe is el lenne csalva!
R.
Muzzy 649998 2018. október 15. 16:03
Válasz erre
Lacipapa!
A HAD matricái között 48-ban több magyar jelzésű FW-190F8-as van.
Nekem tetszik a Tamiya, bár kicsit elmérték a futószár hosszát. Az eduárd szép würgereket ad ki, de a régi csomagolásúak kissé túlbonyolítottak, túl bontottra sikerültek. Az újat még nem láttam, de állítólag azt már kisebb bontással adják, korai már megjelent az újabból, de nem tudom mikor jutnak el az F-8 as variánsig.
Muzzy
lacipapa 649996 2018. október 15. 14:35
Válasz erre
Szia!Akkor én félre értettem,anno,valamit.Úgy tudtam,hogy csak német felség jelekkel repültek.Akkor egy ilyet nekem is illene,1:48-ba.
Szerinted 1:48-ban,melyik készlet lenne a legjobb?
Köszi!
J_K 649992 2018. október 15. 13:58
Válasz erre
Szia!

A kép szerintem utólag színezett. Magyarul nem tekinthető referenciának.

FS
sanyi 649989 2018. október 15. 10:41
Válasz erre
Szia!
A "piszkossárga" terepes mit jelent? Az eredeti német színeket meghagyták és azok mellé festették a sárgát? Vagy a képeken is látható sárga-barna-zöld festést hívták így?
www.google.hu/search
Freddy 649901 2018. október 13. 10:38
Válasz erre
Hogyne repültek volna, építs! Én is megcsináltam 1/72-ben, HAD-nak van hozzá matricája.
Safranek 649878 2018. október 12. 20:00
Válasz erre
Köszi.
Nekem fel se tűnt. A festésre koncentráltam.
J_K 649877 2018. október 12. 19:31
Válasz erre
unnamed2
unnamed2

Uraim, a probléma a kabinra felszerelt "pótpáncéllal" van -erre utalt ssanyi.

Ilyen pótpáncélt ugyanis soha nem szereltek egyetlen Focke-Wulfra sem. Sőt, a Fw 190 F-8/ F-9 egyetlen példányára sem került semmilyenkülsőleg szerelt kabin-pótpáncél.

Ez a tévedés nem a makettező hibája (illetve, ahogy ssanyi írta, hiteles művekből azért illett volna volna ellenőrizni), hanem a forrásé, amit a készítő használt. Az pedig a Bernád-Punka féle "Hungarian Fighter Colours Vol. 2."347. oldala.
A szerzőpáros egy rossz minőségű fotóból indult ki. Típusismeretükre utal , hogy a "buborékos" kabin késői -ám ennél a kabintípusnál standard- fejpáncéljának a plexin átszűrődő képét "benézték" pótpáncélnak. (Az már hab a tortán, hogy egy hasonló páncél a gyakorlatban értelmetlen is lett volna...)
Érthetetlen, hogyan tévedhettek ekkorát. A HFC-ben publikált fotót ugyanis már 1986-ban publikálták. Gebhard Aders: FW 190 F, Monogram Close-Up 8 (Monogram Aviation Publications) c. művének 28. oldalán szerepel a kép -talán egy kicsit jobb minőségben, mint a HFC-ben.
Az is ismert, hogy milyen típusú külsőleg szerelt pótpáncélokkal kísérleteztek a németek. Ld.pl. J. Richard Smith and Eddie J. Creek: Focke-Wulf Fw 190 Volume Three 1944-1945, 731. old. (Classic), és milyet szereltek végül a Rammjagerekre...

FS
lacipapa 649862 2018. október 12. 13:20
Válasz erre
Szerintem az,hogy ilyen felség jellel nem repültek a Fókák.Vagy igen?mert akkor én is építek ilyet.
Safranek 649861 2018. október 12. 12:48
Válasz erre
Értem.
Ám mi is a gond? (nem vagyok járatos a témában)
ssanyi 649858 2018. október 12. 11:54
Válasz erre
Magyar Fw 190F
Magyar Fw 190F

Üdv!

Ámberek!
Mi a véleményetek erről a makettről, nem a kivitelezésről, hanem a valószínű forrás ezen részének hitelessége miatt.
A makettező jóhiszeműen járt el, bár forráskritika útján (visszaellenőrizni adott információ hitelességét).
Sajnos, szerintem, ez nem szolgálja a makettezés ügyét. Aki letesz egy makettet versenyen, rossz információra támaszkodva, amikor kiderül hogy mégsem lett jó a munkája, valószínűleg kissé keserű szájízzel nézi majd a makettet később.

Érdeklődjünk, informálódjunk több helyről amennyiben nyilvánosan is megakarjuk mutatni a sok munka árán elkészült művet!

Jó makettezést!
Freddy 649458 2018. október 2. 23:05
Válasz erre
Köszi, tehát akkor a ,,magyartarka". Amúgy is az tetszik a legjobban a felsorolt lehetőségek közül.
ssanyi 649413 2018. október 2. 11:48
Válasz erre
Üdv!

Fotó alapján lehet megmondani, nagy valószínűséggel.

Ami biztos, eredetileg német RLM61/62/63/64 színekkel jöttek, később kaptak itthon (valószínűleg javítás során) ún. piszkossárga terepezést is, az eredeti színek mellé.
A Kora Models által ajánlott színeket biztosan ne használd.
Freddy 649345 2018. szeptember 30. 22:43
Válasz erre
Sziasztok!

MKHL B316-os Ju-86-osát építem, most tart a festésnél. Milyen színű lehetett ez a gép?
-A sokat vitatott világosszürke-zöld-barna (fényképem nincs róla, de van egy ilyen grafika)
-vagy a Kora Models által ajánlott homokszín-2 fajta német sötétzöld?
-esetleg sárga-zöld-barna?
solyom 649007 2018. szeptember 20. 11:56
Válasz erre
Kedves Kálmán!

Aki nem tud elmenni a REBEKA klubnapjára, az hogyan tud hozzájutni a könyvhöz?

BB
Garaik 648961 2018. szeptember 18. 21:52
Válasz erre
Könyv1
Könyv1
Könyv2
Könyv2
Könyv3
Könyv3

Kedves Barátaim, kedves Olvasók!

Napokon belül megvásárolható lesz legújabb könyvem, a Magyar Katonai Repülőkiképzés Kezdetei – (a Magyar Királyi Légierő Délolasz Repülőtanfolyama (D.R.T.) címmel, amely mű tartalmi egysége két részből áll. Az első része a magyar katonai repülőképzés kezdeteiről szól egészen 1938-ig, míg a második részében a Délolasz Repülőtanfolyam történetével ismertetem meg az olvasót, összesen mintegy 240 oldalban. A kiadványt eddig ismeretlen fekete-fehér eredeti fényképek és színes oldalnézeti repülőgép illusztrációk teszik egésszé.
A mű kereskedelmi forgalomban nem lesz kapható, ezért a könyvvásárlásra a Repülés Baráti Köre (RBK - REBEKA) soron következő 2018. október 6-i klubnapján a Fővárosi Művelődési Házban (1119. Budapest, Fehérvári út 47.) nyílik lehetőség. Igény szerint kötetlen beszélgetésre is lesz lehetőség.

Jó olvasást kíván a szerző, Garai Kálmán
J_K 648601 2018. szeptember 6. 21:18
Válasz erre
Szia Zoli!

Beszéltem Planes-Sanyival, és mondtam neki, hogy a veszteséglistán gyári számmal együtt szerepel Tobak hdgy. "fehér 6"-jelzésű Messere '45 április 16-án.

FS
Z63 648502 2018. szeptember 2. 19:11
Válasz erre
Szia Planes- Sanyi!
A Hadtörténeti Intézetben elérhető többek között a Pumák hadműveleti naplója, amit még 45 nyarán is napi szinten vezettek. Abban minden történést elég pontosan rögzítettek.
Üdv, Zoli
Safranek 648500 2018. szeptember 2. 18:35
Válasz erre
Planes 648331 2018. augusztus 28. 06:20
Válasz erre
Sanyikám!
A könyveidben, a megfelelő helyen biztos vannak erre utaló adatok.de én az öreg Cicának hiszek.
Üdv.!
Eses Sándor
Freddy 648330 2018. augusztus 28. 01:55
Válasz erre
1508900_46298_hs129
1508900_46298_hs129
1187096380
1187096380

Jakos grafika a Balatonmodell régi oldaláról van, Hs-129-es kép itt volt.
J_K 648314 2018. augusztus 27. 20:28
Válasz erre
Kedves Planes!

Tobak Tibor biztosan repülte a "kék 11"-et.
Viszont 1945. április 16-án a "fehér 6" jelzésű G-10-el indult bevetésre, és azzal lőtték le, nem a "kék 11"-el.

Üdv,

FS
rod666 648289 2018. augusztus 27. 15:11
Válasz erre
Köszönöm, ez igen kimerítő válasz volt!
Podva 648286 2018. augusztus 27. 13:01
Válasz erre
Szia
Kifejezetten nehéz ügy az Ikarus Blenheim amiben eltért a standard "Airfix" dobozban lelhető Mk.I-től:
-Jobboldalt elől a pilótafülkében előre tüzelő fegyverzet (mi kiépítettük, de a lafetta megmaradt)
-Ikarus gyártású jugó fejlesztésű lövésztorony, nagyon kevés információval arról hogy is nézhetett ki(ezt is kiépítettük, helyét belemezeltük, de nem igen tudjuk miként...
-Kapott egy teherajtót a törzs de arról sincs konkrétabb infó...
-Egyes Ikarus Blenhemeknek volt egy alsó lövészállása is de arról sincs infó hogy a milyenk volt-e...

Az valószínű, hogy az ékes időszakban Jugo kamóval repült, a keresztes kétséges...

Üdv VIktor
rod666 648278 2018. augusztus 27. 09:47
Válasz erre
Erről lehet tudni, hogy csak a lajstromszámot festették fel?

Érdekes, az egyszer biztos...
Varjúbácsi 648172 2018. augusztus 24. 22:55
Válasz erre
A Potez 63.11-eseket tudomásom szerint ronggyá bombázták az egyik amerikai támadásnál, még nem voltak magyar állományban.
TAMÁS78 648161 2018. augusztus 24. 20:57
Válasz erre
Nem volt egy jugó eredetű Do-17-esünk is?
Elnar 648155 2018. augusztus 24. 17:47
Válasz erre
Meg egy Bristol Blenheim: www.avia-info.hu/talalat.php
ssanyi 648149 2018. augusztus 24. 15:28
Válasz erre
Üdv!

Ju-188, Gotha nem bizonyított, inkább legenda.
Hs-129, bemutatógépek voltak, 4db, abból egy gyakorló lövészet közben lezuhant (földnek ütközött), pilótája Fülöp Henrik hadnagy volt.
A többi gép hamarosan visszakerült a Luftwaffe használatába, jelzéseik az eredeti német jelzések voltak (nem tudom hogy megvannak-e valahol, a lezuhant gépé valószínűleg megvan).
vackor 648148 2018. augusztus 24. 13:54
Válasz erre
Továbbá Caproni 135 és 310; Dornier Do 215, Ju-188, Potez 63.11
Freddy 648138 2018. augusztus 24. 10:48
Válasz erre
Jakról csak grafikám van (tudom, azt bárki tud csinálni), aviainfó szerint G.003 volt az oldalszáma. Hs129-ről volt kép itt is, bár abban nem vagyok biztos, hogy az oldalszám látszik rajta. Otthon utánanézek majd, mert elmentettem, az biztos.
sanyi 648137 2018. augusztus 24. 10:27
Válasz erre
Szia!
A Jak-4-ről van képed? Ez nekem új és érdekes dolog!
A Si-204 volt magyarul is, ide rakott fel valaki egy képet régebben ahogy az elhagyott német gépek között volt egy magyar is - sajnos távoli kép.
A magyar Hs-129-ről lehet tudni valamit? Az oldalszáma érdeklne. Azt olvastam egyszer, hogy sima német festés volt, de a légcsavarkúp nemzeti színű volt.
Freddy 648135 2018. augusztus 24. 10:23
Válasz erre
Tu-2S a második vh-ban? Azok a Rákosi-korszakban jöttek, nem?

Világháborúban volt még Go-244, Si-204, Hs-129 (német jelzésekkel) és egy zsákmányolt Jak-4-es is.
zaran 648114 2018. augusztus 23. 21:30
Válasz erre
sárkányos 648112 2018. augusztus 23. 21:17
Válasz erre
Szevasz zaran. Ju-88A4, He-111P, Ju-86, Potez 63.11, Tu-2S, Me-110G4, Me-210,Fw-58, Fw-189. Elsőre ennyi kétmotoros.
zaran 648110 2018. augusztus 23. 21:11
Válasz erre
Köszöntök mindenkit!

Nemrégiben erőt vett rajtam a késztetés, hogy két motoros gépet építsek 1/72 méretarányban.
Szeretném ha ezen vágyam magyar vonatkozásban teljesülhetne. Ezzel kapcsolatban kérném a segítségeteket.
Milyen két motoros típusokat használtunk a háborúban? Tudnátok készletet, festés mintát ajánlani?
Előre köszönöm a segítségeteket!
Szervusztok
ssanyi 647919 2018. augusztus 15. 15:41
Válasz erre
Üdv!

Kedves Planes, Sanyi bácsi!
Nem a kék számok léte volt megkérdőjelezve szerintem, hanem a Neubibergi fotókon szereplő 12-es gépen lettek végigvéve a lehetőségek fényében (piros, sárga, kék vagy zöld), majd kizárva hogy melyik verzió miért nem lehet.
Tudjuk a komplett Dániel raj kék lajstromait is. Tobak kék 11, Pintér kék 1, a többiek lajstromai most nem ugranak be, de az Elfelejtett hősök bővített kiadásában Pintér "Öcsi" akkoriban készült rajzain szerepelnek.
Planes 647918 2018. augusztus 15. 15:29
Válasz erre
Planes 647917 2018. augusztus 15. 15:27
Válasz erre
Szia!
Ezt a fotosorozatot már én is kinéztem magamnak,egy 44 tavaszi Magyar Szárnyak-ból való,a V8+10 es 2/1 századparancsnoki gép(Scholtz Miklós) ,Ferihegyen készült,egy másik képen látszik,hogy a motordeklin egy vörös "1"es van(nem Puma),és szerintem a lajstrom is vörös.Az eredeti újság képen látszik a vizsz. vez.sík vöröse ,és szerintem ugyan az.
Üdv.!
P
Planes 647916 2018. augusztus 15. 15:08
Válasz erre
Szia!
Minden kétséget kizáróan így van.Csak érdekesség kép említem ,hogy Tobak Tibor hgy. Raffelding-ből 1944 04 16 -án egy kék 11-es jelü G10-el szált fel,sajna le is lötték és megsebesült(TOP GUN 1999 03 26,-ik oldal).Valami alapja tehát van a kék színű számnak.
Üdv.! P
fidel 647906 2018. augusztus 15. 09:01
Válasz erre
Sziasztok!
A Bernecebaráti mellett 1944.12.11-én megsemmisült Bf109-ről (pilótája: Juhász Béla; 102/1) van kép, vagy bármi bővebb információ (típus, festés, esetleg fotó a pilótáról)?
(Egy kedves barátomnak családi érintettsége van - szeretném neki azt a gépet megépíteni.)
Köszönöm,
fidel
decente 647376 2018. július 28. 09:30
Válasz erre
Wright Military Flyer
Wright Military Flyer

Sziasztok!
Van valamilyen fellelhető információ az osztrák-magyar hadseregben rendszeresített Wright Military Flyer-ekről?
Egy képre emlékeztem egy könyvből, az meg is van, de kb. két sort írnak róla.
Minden segítséget előre is köszönök!

Zsolt
feher.rendes.zsolt(kukac)gmail.com
pmheros 647027 2018. július 17. 21:16
Válasz erre
Jól látod, az a rész (is) bizony hiányzik onnan. Azt a légbeömlőt egyébként egy az egyben cserélheted is mert túlságosan rövid. Látom a kipufogót észrevetted, hogy szintén cserés.

Nem akarom elvenni a kedved az Airfix -től, de túl sok alapvető formai hibával bír, inkább rábeszélnélek Azmodel G-6 -osára!

Üdv.: pmheros
ponty 647022 2018. július 17. 20:29
Válasz erre
WP_20180717_18_51_29_Pro
WP_20180717_18_51_29_Pro
WP_20180717_18_58_46_Pro
WP_20180717_18_58_46_Pro

Üdvözletem!

Lenne egy kérdésem a hozzáértőkhöz. Elővettem egy korábban vett 1/72 Airfix Bf-109 G-6 makettemet, amihez feljavítókat is vettem. Most nézem, hogy a kompresszor légbeömlője, valahogy nem stimmel. A fotókon mintha a borítása, az egy lapos részen oda lenne szegecselve a motorburkolathoz, vagy van egy pereme legalább. A makettben levő, meg csak kiáll belőle, nincs semmi nyoma, hogy az külön lett volna fölrakva (Igazából egy rés is van még a géptest, és ez között mikor fölrakom a helyére.) Kifúrtam, és gondolkozom, hogy vajon ezt is akkor cseréljem le, vagy tömítsem, egy kis puttyval, és jó lesz? Elnézést ha idióta a kérdésem.
Freddy 646524 2018. július 2. 11:47
Válasz erre
Most már csak az az alsó kis hengeres valami a kérdés (hűtő? de az mögötte van. Kipufogó? Az meg a felső oldalon), megnézem majd, a Heinkelen az milyen.
Elnar 646445 2018. június 29. 22:41
Válasz erre
A motor biztosan ugyanaz volt, a WM K14, de hogy a burkolat is ugyanolyan lett volna, arra nem tenném a kezem.
milesChristi 646439 2018. június 29. 17:45
Válasz erre
Ha jól tévedek, a He-170/70K gépeinknek nem ugyanilyen burkolású motrai voltak?
J_K 646275 2018. június 26. 13:41
Válasz erre
Én köszönöm, hogy elolvastad!

Igen, úgy érzem, hogy a szám színe tisztázódott...

FS
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25.