<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
pigasos78 | Adatlap | 674484 | 2020. július 5. 18:46 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 674444 | 2020. július 3. 21:50 | ||
Szia elmo! Ilyen makettet még nem építettem, így csak az Eduard által az NDK MIG-21MF-hez megadott színeket tudom leírni, mindegyik Gunze-festék, elöl a vizes (Aqueous) H-.., /után a Mr-Paint színkódja: - felső alapszín Olive Drab H-52/38 - felső sötétzöld H-60/C-16 - alsó világoskék H-417/76 Üdv és jó munkát R. | |||||
elmo | Adatlap | 674399 | 2020. július 2. 14:40 | ||
Szia Rumcájsz! Az NDK-ban nagyjavított UM-ek külső színéhez nincs véletlen valami közelítő tipped? Előre is köszi. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 674391 | 2020. július 2. 09:17 | ||
Ja, azzal festették ami éppen kéznél volt - és ez a Technológiai utasítás-ban előírt festék volt! A 21F-13-nál (és a PF, MF-nél is) ez egy sötét, kissé olajos-zöld szín volt, kb. a RAF II. világháborús sötétzöldjének megfelelő szín (Gunze H-73), csak éppen FÉNYES festék volt (persze pár meleg fékezés után gyorsan elveszíthette a fényességét! :-)). Az ennél világosabb, élénk közép fűzöld matt festés talán csak a bisz-eken (és a MiG-23-akon) jelent meg először. Üdv R. | |||||
vatya1 | Adatlap | 674386 | 2020. július 1. 20:55 | ||
oksa köszönöm az infókat | |||||
Tibcsi | Adatlap | 674385 | 2020. július 1. 20:53 | ||
A keréktárcsa zöldjére? Az valami élénk sötétzöld (talán H46, vagy H302). Nem kritikus, mert úgy tudom, a valóságban is azzal festették le, ami épp kéznél volt. :) | |||||
vatya1 | Adatlap | 674383 | 2020. július 1. 20:31 | ||
Köszönöm szépen Tibcsi esetleg a zöldre is adnál ajánlatot? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 674382 | 2020. július 1. 20:09 | ||
A magyar F-13-ak (és a PF-ek) kabinja szürke volt fekete műszerfallal. A Gunze H306-al (esetleg H307-el, ez világosabb) nem nagyon nyúlsz mellé. A futóaknákat és a futószárakat is festheted vele. A keréktárcsák zöldek. | |||||
vatya1 | Adatlap | 674379 | 2020. július 1. 19:14 | ||
illetve a kerék akna színe is kellene | |||||
vatya1 | Adatlap | 674378 | 2020. július 1. 18:53 | ||
Sziasztok! segítenétek meghatározni a magyar mig-21 F13 kabin színeit? vannak képek de van ahol kék,vagy türkiz zöld, és világos szürke, gunze színeim vannak ebből kellene kód | |||||
elmo | Adatlap | 673854 | 2020. június 17. 08:33 | ||
Muzzy | Adatlap | 673852 | 2020. június 16. 22:47 | ||
Sokan, mondjuk, hogy orosz/szovjet anyagok keresésére a jandex.ru a legjobb yandex.ru/search/ Azt hiszem elég sok képet találsz itt. Muzzy | |||||
elmo | Adatlap | 673847 | 2020. június 16. 21:01 | ||
Szia Rumcájsz! Lehet, hogy nem voltam elég pontos. Részletes, jó felbontású képeket keresek konkrétan az RP-22SM, RP-22SMA típusokról. Bár a Google nem a barátom, attól még rendszeresen használom ;) Üdv. | |||||
sanyi | Adatlap | 673844 | 2020. június 16. 20:06 | ||
Ne fáradj, megtaláltam Google Barát segítségével! :) Köszi még egyszer! | |||||
sanyi | Adatlap | 673843 | 2020. június 16. 20:05 | ||
Szia Rumcájsz! Köszi az infót! Tehát, ha szeretnék egy bontott MiG-21-est, akkor csak lecsapom az orrkúpot és simán berakom a helyére a radart? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 673841 | 2020. június 16. 19:53 | ||
Ha beírod a keresőbe hogy "mig-21 radar" akkor jó úton jársz, nekem a Firefox elég bőséges fotóanyagot tudott mutatni. Hogy pont melyik a bisz radarja az nekem elég kérdéses mert én sárkány-hajtóműves vagyok, nekem elég az hogy "ez a radar". :-) Üdv R. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 673840 | 2020. június 16. 19:46 | ||
Szia Sanyi! A 21-en a radar legtöbb elektronikus blokkjához csak akkor lehet hozzáférni ha az orrkúpot hidraulikusan teljesen kitoljuk előre és leszereljük a kúpot a tartókeretről. Mögötte van a radar-antenna és a radarblokkok nagy része egy tartókereten. Ilyenkor már alá lehet tolni a radar-kocsit, aláemelni és a munkahenger dugattyúrúdjától szétkötve a keretet na meg egy csomó elektromos csatlakozót teljesen ki lehet húzni a tartókeretet a radarral együtt. A keretnek része oldalt van két vezetősín, ezek görgőkön futnak, így mozog ki-be a kúp a radarral együtt. Anno ha valami nagy titok volt, akkor egyik közülük pont a radar volt a gépen, így ilyenkor nemigen fotózhatott senki. Manapság múzeumokban, talán a Reptár-ban is lehet látni kiszerelt radar-blokkokat. Üdv R. | |||||
sanyi | Adatlap | 673836 | 2020. június 16. 18:07 | ||
Sziasztok! Engem is érdekelne, de még az is, hogy miként javították. Nem találtam olyan képet, ahol a radar a gépen meg lett volna bontva. | |||||
elmo | Adatlap | 673835 | 2020. június 16. 17:00 | ||
Sziasztok! Az RP-22 (MiG-21bis) lokátorról volna szükségem használható képekre. Tudtok esetleg valami jó forrást? Előre is köszömöm. | |||||
zoli75 | Adatlap | 672372 | 2020. május 8. 17:13 | ||
Az SzMT-nek volt egy bis tartályos változata is. Úgynevezett hibrid változat volt, de SzMT-nek nevezék őket is. Izdeliye 50 volt a gyártmányszáma ugyanúgy, mint a nagy tartályos SzMT-nek. Forrás: Légierő társbérletben I. kötet 240. oldal. | |||||
borisz | Adatlap | 672369 | 2020. május 8. 15:09 | ||
Ahogy te tévedsz! :D Éppen egy ezred F-18-at akartak ezért venni. Igaz, az sem tudja a B-61-et hordozni, de majd a jenkik külön integrálják rá. Valami egészen zseniális, hogy még ők fizetnek az amiknak, hogy helyettük bombázhassanak, és kaphassanak válasz vagy megelőző csapást. | |||||
charles | Adatlap | 672362 | 2020. május 8. 14:13 | ||
Én egyáltalán nem lennék benne biztos, hogy ez egy Bisz. Az orrgyűrű nagyon MF-es, vagyis ez egy MiG-21 SzT. (MF orr, Bisz gerinc) | |||||
rod666 | Adatlap | 672361 | 2020. május 8. 14:04 | ||
Szerintem ennél egy kicsit bonyolultabb a dolog... Tekintve, hogy elektronika nélkül a Typhoon repülni sem tud, az atomrobbanás meg termel némi elektromágneses lökéshullámot, szóval az árnyékolásra is kell némi kis figyelmet fordítani- legalább is mostanában szoás vigyázni valamennyire az emberre, a gépre is. | |||||
ElGatoNegro | Adatlap | 672360 | 2020. május 8. 13:29 | ||
A NATO gépeket tudtam, még nukleáris "légiharc" rakétájuk is volt, sőt láttam képen NATO nuki kézigránátot is. Egy régebbi TOP GUN olvastam hogy az itthon állomásozó orosz nukleáris hordozók gépek SzMT-k voltak, nem feltételeztem hogy más alváltozatra is rá lehetett tenni, mindenesetre jó tudni. | |||||
sanyi | Adatlap | 672357 | 2020. május 8. 12:22 | ||
Akkor a lengyel PFM-ről sem hallottál?:) Sajnos csak ennyi infóm van, ez is lengyelül, szóval nem értem, de gondolom pár PFM át volt építve. Egyébként Vándor Károly azt mondta, hogy a pápai magyar MiG-23 és taszári ( ez nem biztos...) ugyancsak magyar MiG-21 gépek között volt olyan, amelyik úgy volt vezetékezve ,hogy némi barkácsolás után rá lehetett volna aggatni a "tereprendező eszközt". Természetesen Iván nem volt annyira bolond, a pilonnal együtt dobták volna le, szóval csak egyszer használták volna a gépet - bár szerintem amúgyis... "Természetesen" nem kell aggódni, a NATO is aggatott mindenre nukit, erről van is fotó nem kevés. Pl. F-104-nél a német, kanadai, amcsi gépekről van is fotó, amint B-43, vagy B-61 van a pocak alatt, de a belga és holland gépek között is volt speckó feladatú masina. A Tornadok még ma is ilyen szerep miatt vannak szolgálatban, mert a Typhoon nevű pénznyelő nem képes atomcsapásmérésre és emiatt a Tornadok szerepét jó ideig át sem tudja venni - gondolom pár millió Eu átutalása után behúznak pár méter madzagot, feltelepítik a számítógépre és annyi... | |||||
ElGatoNegro | Adatlap | 672333 | 2020. május 8. 08:27 | ||
Érdekes, az SMT-ről tudtam hogy képes volt ilyen bombát hordozni, de hogy a bis?...hmm...minél többet tudok a mig-21 ről, kiderül hogy annál kevesebbet... | |||||
sanyi | Adatlap | 672332 | 2020. május 7. 23:36 | ||
Zoli | Adatlap | 671743 | 2020. április 21. 12:54 | ||
Ezt nem tudom. Wiki szerint csak ennyi történt az új festésen kívül. De nyilván nem véletlen ajánlja az Eduard a másik kereket, csak megnézték a gépeket élőben is. z | |||||
Tibcsi | Adatlap | 671740 | 2020. április 21. 12:34 | ||
Akkor ahhoz... de az MFN jelzés nem csak a NATO kompatibilis avionikát takarja? | |||||
Zoli | Adatlap | 671714 | 2020. április 20. 16:51 | ||
Persze, ha képesek voltak a PF-hez új alkatrészeket gyártani, akkor a bis is várható, de korábban arról szóltak a hírek, hogy a bis kimarad... Amúgy a D71 tárcsák a cseh MFN verzióhoz opciósak. z | |||||
Tibcsi | Adatlap | 671713 | 2020. április 20. 16:22 | ||
Az MF öntőkeretét nézve (D71, D19 alkatrészek) nem reménytelen... | |||||
Zoli | Adatlap | 671696 | 2020. április 20. 09:56 | ||
Jó kép, remélem egyszer az Eduard ezt a verziót is elkészíti, mármint 72-ben. z | |||||
borisz | Adatlap | 671692 | 2020. április 20. 08:43 | ||
Nézzétek a különböző árnyalatokat! pbs.twimg.com/media/EV-Apc0WoAE6tOz | |||||
borisz | Adatlap | 671205 | 2020. április 8. 13:35 | ||
Meg ugye a szerbek bombázása közben miért akadtak volna össze magyar gépekkel? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 671196 | 2020. április 8. 05:30 | ||
Szerintem ezt nem vitatta senki, de a PF-ek 89-ig voltak szólgálatban. A délszláv háború ekkor még csak tervezési szakaszában volt. | |||||
László58 | Adatlap | 671189 | 2020. április 7. 22:07 | ||
Ha másokor nem, a délszláv háború idején igenis voltak F-16-osok Avianóban. | |||||
atika | Adatlap | 671185 | 2020. április 7. 21:18 | ||
A magyar PF-ek utolsó készültségi szolgálatának idejében még nem volt rendszerben az AIM-120 és nem voltak F-16-osok Aviano-ban. Minden más stimmel. :) | |||||
László58 | Adatlap | 671184 | 2020. április 7. 21:17 | ||
1984-ben Egerágon voltam katona 6 hónapig. Lokátorszázad volt,tartottak fejtágítót az ellenséges gépekről, mi várható éles helyzet esetén. Éles konfliktus esetén az akkori NSZK felől kb. 100 gépet vártunk, támadó és fedezet, Aviano felől 300(!)-at. Atomháború esetén a taszári bázist olasz F-104G támadta volna, Pécset Pershing A1 rakéta támadta volna. Forrás: Horváth-Kovács: Magyarország az atomháború árnyékában. | |||||
Nyugger | Adatlap | 671182 | 2020. április 7. 20:48 | ||
Aviano (É-Olaszország) repterén voltak és vannak amerikai F-16-s gépek. Légvonalban ez kb 300 km. Egy konfliktus előtt átcsoportosítással kezdődik a felkészülés, lett volna bőven F-16-s. | |||||
borisz | Adatlap | 671164 | 2020. április 7. 15:13 | ||
Köszi! Igazából zavarban voltam, mert amit megtudtam erről a típusról, az azt festette fel, hogy tényleg a 21PF ehetett az utolsó, amin még egy szikrányi értelme lehetett, de itt már kb. csak légirendészetre. Kiknek az AIM-120 komp. F-16-jaival találkoztak volna ezek a PF-ek? A VSz-ben gondolkodva kb olasz F-104 -el találkoztak volna. Feltéve, ha elérik egymást, aztán meg is találja valamelyik a másikat. :D | |||||
sanyi | Adatlap | 671162 | 2020. április 7. 14:17 | ||
Ja értem! Világos, hogy milyen képességei voltak, azért furcsálltam a 6-1-et - szerintem inkább nagyobb... | |||||
Nyugger | Adatlap | 671159 | 2020. április 7. 12:36 | ||
Milyen légiharcban? A két típus közötti eltérés, 20 év és technológiai fölény az F-16-s javára. MiG-21PF repülőgép lokátor hatótávolsága, a hordozott L-L rakéták hatótávolsága, ezek ’tudás szintje’ és darabszáma. A repülőgép hatótávja, eltérés az ismételt felkészítés idejében stb. Nem biztos, hogy korrekt összehasonlítani a generációs eltérés miatt a két típust de mivel nekünk ez volt ezért érdemes. Az AIM-120A L-L rakéta 50-70 km távolságból indítható volt, mekkora esélye lett volna a legjobban kiképzett 21PF hajózónak? Azt tudod, hogy az R-3R (ezt nem hordozta a 21PF) 1976-s rendszeresítéséig csak a cél hátsó légteréből tudtuk volna leküzdeni a célt? A MiG-21bis tudta elsőként ezt. Szóval ismereteim szerint 1 db F-16-s tudásszintje 6 db MiG-21PF-el egyezik meg. | |||||
sanyi | Adatlap | 671147 | 2020. április 6. 22:50 | ||
Hogy érted a 6-1-et? Esetleges légiharcban? | |||||
Zoli | Adatlap | 671146 | 2020. április 6. 22:49 | ||
Kösz a kiigazítást! Nekem is fura volt a kivonási dátum, a 80-as évekre tippeltem. Viszont annál furább, hogy alig van róla használható kép. z | |||||
Nyugger | Adatlap | 671144 | 2020. április 6. 22:38 | ||
Az RBK-n az ilyen cikkeket „egy esős szombat délután megírt műnek hívjuk”. A hozzászólásokban is jelezték, hogy egy kicsit gázos sok helyen, de maradt a tartalom. Az IHO-t nem emiatt szeretjük. | |||||
Nyugger | Adatlap | 671143 | 2020. április 6. 22:25 | ||
Maga a MIG-21PF típus Taszáron 1988.12.31-én adta az utolsó készültségi szolgálatát. Addigra ez a típus teljesen elavult lett, ha összevetjük az akkori NATO csúcsgéppel szomorú 1-6-os arány az F-16-s javára……. | |||||
Zoli | Adatlap | 671141 | 2020. április 6. 22:23 | ||
Nyugger | Adatlap | 671140 | 2020. április 6. 22:08 | ||
Nem tudom, hogy hol olvastad, de ez nem igaz. 12 db MiG-21F-13 került Szíriába 1973-ban. | |||||
Zoli | Adatlap | 671139 | 2020. április 6. 22:01 | ||
Tragikomédia...………. Azért elég fura, hogy a 70-es években még repült típusról alig maradt fenn valami. Most olvastam, hogy a 24 gép felét átadtuk Szíriának, de a többiről se nagyon maradt fenn semmi. Gondolom kávéfőzőt gyártottak belőlük... z | |||||
Nyugger | Adatlap | 671136 | 2020. április 6. 21:19 | ||
Zoli, A magyar repülés története az egyik legszórakoztatóbb, melyet csak hiányosan lehet megtalálni, de a tudáskeresés sohasem ér véget! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Kérdésem lenne:
Parkoló gépnél (zárt dekli) jól sejtem, hogy a fékszárnyak nem lehetnek kinti helyzetben? A google most nem a barátom, csak szemből találok fotókat, de úgy látom minden vissza van húzva rajtuk. (Fékszárny, féklap)