/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
SeZo 392317 2011. május 7. 10:14
Válasz erre
Kedves Topiktársak!

Tudnátok nekem abban segíteni, hogy 1985-ben Csömörnél, nagyjából hol zuhant le a MiG-23-as?

Előre is köszönöm.

SeZo
notarius 392316 2011. április 18. 19:57
Válasz erre
A hagyományosan jó kapcsolatok miatt. A jugók nem egy bunkert és föld alatti létesítményt építettek ebben az időben Irakban. Illetve szerintem messze nagyobb a jugók szakmai háttere, mint pl. a bolgároké. Legalábbis abban az időben.
charles 392315 2011. április 18. 18:08
Válasz erre
Bocs a nemzetiségek miatt, én szerbre emlékeztem.( akkoriban mindegy volt, legalább is nekünk )
Mendas neve nekem is rémlett, de nem akartam leírni.

Neo954
Mindegy mit raknak a szárnyra, az égéstermék mindenképpen bekerül a szívócsatornába. Ezért van az automatikus légiinditás.
Rumcájsz_52 392314 2011. április 18. 16:25
Válasz erre
Szia, Sanjurjo
A két Pápán MiG-23-ra kiképzett jugoszláv pilóta : Omer Avdakovic (bosnyák nemzetiségű) és Zeljko Mendas (horvát nemzetiségű).
Üdv R.
Sanjurjo 392313 2011. április 18. 14:45
Válasz erre
Oké igazatok van egy kicsit élénk a fantáziám:), de a ma oly divatos összeesküvés elméletek miatt. Ha 88-89-ben történt a kiképzés akkor viszont még jugoszláv pilótákról beszélünk, az más kérdés, hogy mint a jugoszláv légierő állományának nagy többsége, szerb nemzetiségűekről lehetett szó. Ezek szerint a gépek berepülése miatt kapták a képzést, így már világos minden, megnyugodtam.
Azt azonban akkor is fenntartom hogy akármennyire is felkészült volt a jugoszláv repülőgépipar (ezt én sem cáfolom) merész lépés volt egy náluk nem rendszeresített típus nagyjavításába belevágni. Az meg még mindig nem világos a számomra miért ott, ha jól tudom a bolgárok javítottak Mig 23-masokat több arab ország is oda küldte az övéit, Irak miért Jugoszláviát választotta?
Neo954 392312 2011. április 18. 14:35
Válasz erre
Sziasztok!

Charles, Monox köszönöm a válaszokat!

Igazándiból azért érdekelt, hogy a szárny alatt rakétablokk indításkor nem-e került káros gáz a hajtóműbe.

Sikerül szereznem 1:48-ban fegyverzetet s-24, ub-16-57, r-3s, 250-es bomba, van egy 21-es és egy 23-asom és ezekkel kell gazdálkodnom.

Sajna az Italeri nem foglalkozott a fegyverzettem rendesen, igaz megpróbáltam r-23-ast faragni belőle elég kevés sikerrel, illetve amit még nagyon elcseszett az a 800l-es tartály a has alatt.

Szerencsére azt is szereztem szép eredeti formájút.

Úgyhogy most portalanítom majd a 23-ast és azt hiszem szárnytőre felrakom az s-24-et,has alá meg meg a két ub-blokk és a 800-az tartály, a 21-esen meg lesz 2 r-3s meg 2 490-es tartály.

Üdv.:Neo
mrbaracus 392311 2011. április 18. 14:33
Válasz erre
Bocs javítok:)
ellen = ellene
egy különbség = egy év különbség
mrbaracus 392310 2011. április 18. 14:32
Válasz erre
Sziasztok!

Nos, én is erre a két pilótára szerettem volna rákérdezni. A Haditechnika 1997-es évfolyamában van egy lista a típuson repült pilótákról, ott szerepel mindkét név.
Egyébként ha utánanézünk az évszámoknak, akkor nincs is benne ellentmondás.
A gépek ugye iraki tulajdonban voltak. Irak 1990. augusztusban rohanta le Kuvaitot, a szankciók is akkor léptek ellen életbe. A délszláv válság pedig 1991. június 25-én tört ki. tehát a két esemény között közel egy különbség van. A 23-asokat pedig valószínű, hogy Kuvait lerohanása előtt Jugoszláviába szállították, így szerintem a pilótáknak is előbb úgy 88-89 körül meg kellett kapni Pápán a kiképzést. De ez csak az én véleményem, akinek vannak pontos adatai azt szívesen venném ha megosztaná velünk.
charles 392309 2011. április 18. 14:02
Válasz erre
Sanjurjo!

Először is bocsi, most látom, hogy rosszul írtam a neved.
Másodszor, ne engedd a fantáziád nagyon szárnyalni. Mindössze két pilótáról volt szó és a tervezett nagyjavítások miatt kellett. Az persze már más kérdés, hogy ők mit adtak azután tovább.
( Lehet, hogy rosszul emlékszem, de mintha erről esett volna szó, talán a néhai Top Gun-ban )
Sanjurjo 392308 2011. április 18. 13:42
Válasz erre
Szia charles!

Hát ezek nekem új hírek, színte el sem akarom hinni, de hát sok dolog van amit nem tud az ember, talán jobb is ha nem tud.
Ha igaz akkor viszont számomra meglepő, miért, hisz a rendszerváltozás utáni külpolitika, a Horvátok oldalán állt a Délszláv háborúban, akkor miért képeztünk, mi szerb pilótákat kinek a költségén.
Esetleg a pénz, vagy más politikai megfontolás volt a motíváció!
Monox 392307 2011. április 18. 13:29
Válasz erre
Mig-23 - 45
Mig-23 - 45
Mig-23 - 46
Mig-23 - 46

Nem okoskodni akarok, de ez a MiG-23MF és ML gép felfegyverzésénél esetleg jól jöhet. Rajz a fegyverről, a felfüggesztésekről és arról, hogy mi hová mehet.
charles 392306 2011. április 18. 12:23
Válasz erre
Sziasztok!

Sanjurno
Nem feltétlen kellettek zsoldosok, Pápán képeztek ki szerb pilótákat 23-ra!

Neo954
Minden fegyverzet függeszthető, csak a szárnyon tartót kell cserélni.
Nem tudom mit akarsz építeni, de próbálj utána járni, hogy az adott ország használta-e így. Nálunk tudtommal sosem volt ilyen variáció.
mrbaracus 392305 2011. április 18. 11:26
Válasz erre
Sziasztok!

Én is megerősíteném Sanjurjo kolléga álláspontját az ex-iraki géppel kapcsolatban. Azért csendben megjegyzem, hogy a jugó repülőgépipar abban az időben nem volt rossz. Gondoljunk bele, hogy üzemeltettek orosz, francia, amerikai technikát is, plusz a hazai gyártású gépeket(Jastreb, Galeb, Orao, Kraguj) se felejtsük el. Meg ha jól tudom akkor a Gazelle helikoptereket gyártottak licencben is.
Érdekes, hogy már a második világháború idején is milyen vegyes volt a gépparkjuk(Hurricane, Me109, Il-2, P-47).
Én nem rajongok annyira értük, de aki makettezőszemmel nézi, az egy változatos, de összeillő gyűjteményt tud összeállítani délszláv szomszédunk által használt gépekből.
A Lift Here! nevű cég pedig szinte az összes típushoz gyárt matricát.
Sanjurjo 392304 2011. április 18. 09:23
Válasz erre
Sziasztok!

Javítsatok ki, ha tévedek, de ez a Mig 23-mas a nyolcvanas évek végén, érkezett Jugoszláviába,az volt a terv, hogy itt fogják nagyjavítani az iraki Mig 23-masokat, ami merész ötlet volt, lévén, a Jugoszláv légierő, sohasem rendszersítette a variaszárnyút, így nem tudom honnan lett volna meg hozzá a technikai háttér. Persze mint mindig most is ember tervez isten végez, Irak megszállta Kuvaitot kitört a Sivatagi vihar hadművelet, és Irakot nemzetközi fegyverembargóval súlytották, így a Mig 23-mas sem térhetett vissza, és ha jól tudom, néhány szintén javításra Jugoszláviába küldött Mig 21-es is így járt, ezek karbantartásához, azonban megfelelően felkészült volt a jugoszláv hadipar.
Aztán itt is kirobbant a délszláv háború legendák szerint az egyetlen exiraki mig 23-mas is bevetésre került, de ezt én nehezen hiszem felkészült személyzet nélkül, (vagy mégis esetleg zsoldos pilótával, mint arra a közeémúltban már nem egyszer volt példa?).
Közelmúlt hírei a jelen iraki poltikai vezetés kárpótlást követel a lefoglalt gépekért, de kittől!, mert ki Jugoszlávia jogutódja!, az sem mellékes, hogy ezek a gépek a közel két évtized alatt annyira amortizálodtak, hogy a nyugati technika felé kacsintgató új iraki légierő, amúgy sem tudná hasznosítani őket.
Neo954 392303 2011. április 18. 07:09
Válasz erre
Sziasztok!

Szakembereket kérdezném, hogy lehetett függeszteni UB konténert szárnytő alá a 23-ason?

Üdv.:Neo
Monox 392302 2011. április 17. 20:02
Válasz erre
Ez iraki gép Jugoszláv csíkkal. Nem kevésbé fontos, hogy a terepminta alapján ez a gép van kiállítva a belgrádi repülőgép múzeumban, hacsak azóta el nem vitték onnan, amire sajnos egyre több jel mutat. Érdekes, hogy a Jugó csík eltűnt róla, az arab jelzések viszont le vannak festve...
Neo954 392301 2011. április 15. 18:16
Válasz erre
miles 392300 2011. április 15. 18:15
Válasz erre
Monox 392299 2011. április 12. 07:25
Válasz erre
Köszi Charles!

Valami ilyenre gondoltam eddig én is, de sosem hittem volna, hogy az eredeti szürke színen lévő két réteg festékkel borított első "antik" századjelvény került elő a gépről! Mint ahogyan sokáig azt sem hittem el, hogy Bulgáriában egyik gépről sem kaparták le az eredeti szürke festést, hanem egyszerűen átfestették azt. Egyszer láttam egy fotót szürke MiG-23-asról, ott az orr-részen a folt világosabb volt, mint maga a gép...
Egyébként én úgy tudom, hogy ezredparancsnoki szinten engedélyezve volt a felfestés, csak utána jöttek a nagyobb magyarok, akik szerint ez kapitalista dolog, úgyhogy azonnali eltüntetés lett a dolog vége.
charles 392298 2011. április 11. 22:34
Válasz erre
Szia Monox!

A 80-s évek elején a pápai ezred egységesített századjelvénye volt nagyon rövid ideig, mert a felső vezetés nem engedélyezte.
A stilizált gép közepén I - II - III -al jelölték a századokat.
A 23-sok közül az első négy ( még eredeti szürke ) gépre lett felfestve az orr és a függőleges vezérsík mindkét oldalára. Ha van ezekről a gépekről szürke festésű fotód, a sötétebb szürke foltok fedik a jelvényt.
Néhány 21-re is felkerült, de sajnos senki nem emlékszik oldalszámokra.

Az általad feltett képen egyébként valóban a 02-s gép van, mégpedig a hangárban.
Ekkor még úgy nézett ki, hogy a gépből már nem lesz gép ( hogy mi baja volt, vagy alkatrész hiányzott, már nem emlékszem ) ezért lett ez lecsiszolva, hogy megmaradjon az utókornak. A gép felépülése után ide egy zöld folt került.
Bízom benne, hogy ennyi idő után már nem rúgnak seggbe érte!
mrbaracus 392297 2011. április 11. 16:17
Válasz erre
Az Aranysas 2009/09 számában volt a cikk, a címe: Az összetartozás jelképe VIII
mrbaracus 392296 2011. április 11. 16:11
Válasz erre
Engem jellegében a Sámán előtti, nem hivatalos századjelvényre emlékeztet. Magó Károlynak volt egy sorozata az aranysasban a hazai repülős alakulatok század illetve ezredjelvényeiről, abban ha jól emlékszem volt erről a karjelzésről is fotó.
Monox 392295 2011. április 11. 10:19
Válasz erre
Jelvény
Jelvény

A képen a 02-es oldalszámú MiG-23MF gépünk látható, pontosabban az orr-rész jobb oldala. Tudja-e valaki, hogy ez a jelvény mit szimbolizált és milyen körülmények között került fel a gépre? A felfestése kb. 1992 körül történt, a fotó is nagyjából ekkor született, ekkor már a Sámán századjelvény is a gépen volt.
Monox 392294 2011. március 28. 22:42
Válasz erre
radic (1)
radic (1)

Egy érdekes fotó, a Jugoszláv időkből...
fishpot 392293 2011. március 7. 17:56
Válasz erre
DPD
DPD

mig-23 dpd
Excessor 392292 2011. március 5. 22:05
Válasz erre
Sziasztok!

Még annak idején a '80-as évek közepén egy NDK-s modellező újságban szó volt egy mini gázturbinás, távirányítású MiG-23 modellről. Emlékszik erre még valaki?
mrtiff 392291 2011. február 28. 15:48
Válasz erre
nagyon szépen köszönöm!mindenki nevében!
Rob79 392290 2011. február 28. 12:49
Válasz erre
Illetve: Mindenkinek... :-)))
Rob79 392289 2011. február 28. 12:48
Válasz erre
P1000559
P1000559
P1000560
P1000560
P1000561
P1000561
P1000567
P1000567
P1000568
P1000568
P1000572
P1000572
P1000575
P1000575
P1000595
P1000595
P1000597
P1000597
P1000598
P1000598
P1000603
P1000603
P1000609
P1000609
P1000611
P1000611
P1000612
P1000612
P1000618
P1000618
P1000619
P1000619
P1000623
P1000623
P1000624
P1000624
P1000630
P1000630
P1000631
P1000631
P1000633
P1000633
P1000638
P1000638
P1000647
P1000647
P1000659
P1000659
P1000650
P1000650
P1000738
P1000738
P1000729
P1000729
P1000683
P1000683
P1000685
P1000685
P1000684
P1000684
P1000690
P1000690
P1000676
P1000676
P1000677
P1000677
P1000678
P1000678
P1000673
P1000673
P1000652
P1000652

Szia mrtiff és mindenki!

Ezeket a képeket még 2009-ben csináltam a pápai "temetőben"...
Akkor nem tettem fel őket bizonyos okokból, de ma már tök mindegy, mert már úgysem ott vannak...
Így hát most megosztom veletek, a képek önmagukért beszélnek...

Üdv.: Minenkinek!
A-3 392288 2011. február 27. 18:31
Válasz erre
A masina jelenleg Szigethalmon van egy telephelyen a 02-es társaságában várva ajóidőt, hogy elfoglalja helyét egy nyílvános bemutatóterületen.
mrtiff 392287 2011. február 27. 17:49
Válasz erre
Köszönöm szépen!
Nem tudja Valaki,hogy valahogy lehet-e most képeket csinálni erről a gépről?Tudom,hogy hol van,sőt gyerek koromban nem egyszer voltam arra.Arra lennék kíváncsi,hogy mennyire tolerálják az őrök ha odamennék.
Neo954 392286 2011. február 27. 14:35
Válasz erre
photo19
photo19
443996_66520_Untitled22
443996_66520_Untitled22
268.6.2_MiG_23_03_LHPA_ASZ016
268.6.2_MiG_23_03_LHPA_ASZ016
268.6.1_MiG_23_03_LHPA_ASZ007
268.6.1_MiG_23_03_LHPA_ASZ007
268.3.2_Kep_069
268.3.2_Kep_069
268.3.1_Kep_068
268.3.1_Kep_068
268.26.1_MIG-23_03
268.26.1_MIG-23_03
214041_90743_007
214041_90743_007
1157033_89926_044
1157033_89926_044

Szia!
Néhány kép a 03-as-ról.
Üdv.:Neo
mrtiff 392285 2011. február 27. 09:45
Válasz erre
Monox 392284 2011. február 27. 09:23
Válasz erre
03
03
49
49
23
23

Az első két képen jól követhető a gép festésének korabeli állapota, harmadikon pedig a terepminta készítéséhez ad támpontot.
Monox 392283 2011. február 27. 09:18
Válasz erre
Azt hiszen, ettől függetlenül lesz dolgod a géppel, mire normális HellFightert készítesz belőle. Mire pontosan megfested a szívócsatornán a fekete színen a piros lángnyelveket, de ami még ennél is húzósabb, mire az orrkúpon lévő fehér tigrismintát is nagyjából pontosan elkészíted... hát nem lehet könnyű. Ettől függetlenül én is örülök neki, szerettem volna én is elkészíteni még 15 éve amikor leállították, de a bonyolultsága miatt nem került rá sor.
mrtiff 392282 2011. február 26. 23:21
Válasz erre
Sziasztok!
Nem tud valaki nekem a 03-as 23-ról mostani képeket adni,mert azt szeretném megcsinálni,de a mostani .nem éppen szívderítő állapotában.
Előre is köszönöm!
Horvath_Balazs 392281 2011. február 22. 19:44
Válasz erre
Tyimosenko 392280 2011. február 22. 07:49
Válasz erre
Üdv. Urak

Szívmelengető infók a 12-es oldalszámú huszonhármasról.

www.netlabor.hu/roncskutatas/node/10386
mig23papa 392279 2011. február 16. 03:58
Válasz erre
A lehetőség még nyitva áll a jelentkezésre.
mig23papa 392278 2011. február 4. 20:20
Válasz erre
4
4

Kedves repülős barátaim!

Figyelmetekbe ajánlom következő bajtársi találkozónkat, melyen több program vár rátok. Időpontja 2011 07 02 szombat.

Részletek, és jelentkezés a

www.simonrobert.hu oldalon, a Mig-29 képre kattanva elérhető.

Bárki jelentkezhet az oldalon található űrlap kitöltésével, de a jelentkezés csak az 500 Ft regisztrációs díj átutalásával érvényes, mely egyben belépő is a 08-as lajstromszámú MiG-23 repülőgép avatójára a Bázisrepülőtéren. (rajta legyél a belépő névsoron)

Az űrlapon a Csoport Név-hez beírhatod a nevemet: Szűcs László

Átutalásnál a közleménybe a nevet és a lakhelyet kell beírni.

Ha kérdésed van felteheted a laszlo.szucs1959@gmail.com emailcímemen, de jelezd , hogy a makettinfóról jutottál oda.

Repülős üdvözlettel : Szűcs Laci Pápáról
romeo 392277 2011. január 18. 22:42
Válasz erre
Hát, nem is tudom...
Azért ha tudok segíteni valami fotóval, szívesen utána nézek, csak írd meg, hoy mire lenne szükség.
Üdv!
búza 392276 2011. január 18. 22:34
Válasz erre
Szia Romeo!
Regisztrálhatnál, szerintem tudnánk levelezni! Ahogy figyelem, vannak közös érdeklődési pontjaink.
Üdv: Búza
romeo 392275 2011. január 18. 22:33
Válasz erre
romeo 392274 2011. január 18. 22:30
Válasz erre
Búza, Tibcsi -köszi!
Ákos 392273 2011. január 18. 22:29
Válasz erre
01
01

Valószínű ez a megoldás...
búza 392272 2011. január 18. 22:26
Válasz erre
Szia!
Jó kép és egyedi, mert a háttérben ott van a 17-es MIG-21 UM teflon színben!
Üdv: Búza
Tibcsi 392271 2011. január 18. 22:21
Válasz erre
Szerintem a 10-es is a 01-es, csak tükörből nézve. A festés és az 1-es iránya alapján is.

De amúgy jó képek. :)
romeo 392270 2011. január 18. 22:05
Válasz erre
mig23
mig23

Pápa
romeo 392269 2011. január 18. 21:27
Válasz erre
10
10
01
01

mai termés
búza 392268 2011. január 18. 21:14
Válasz erre
mig-29mig-23sight
mig-29mig-23sight
Resize_of_Page0001
Resize_of_Page0001

Szia Romeo!
Találtam egy kakukktojást az oldalon!
Ezt a képet Dózsa György alezredes készítette egy MIG-21-es fotógéppuskájával!
Üdv: Búza
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.