/ Fórumok /

Repülőgép-szerencsétlenségek

A média időnként kissé <úlozza a számára érdekes részleteket, a lényeget meg elhallgatja. Nem is beszélve a sok badarságról...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
atu71 145028 2012. április 6. 21:28
Válasz erre
Hali!
nagyon nagy szerencse,sokkal sulyosabb is lehetett volna.
Sennás 145027 2012. április 6. 21:25
Válasz erre
Scene+of+A+Navy+Jet+which+crashed+into+apartment+blocks+in+Virginia
Scene+of+A+Navy+Jet+...
An+ejector+seat+is+seen+from+a+Navy+Jet+which+crashed+into+apartment+blocks+in+Virginia
An+ejector+seat+is+...

Súlyos de nem halálos légibaleset történt a Virginiai Virginia Beachen.A két pilóta sikeresen katapultált és a lakosság köréből is csak füstmérgezést jeleztek.
Kamovos 145026 2012. március 25. 19:56
Válasz erre
Ha az AH-64-re írtad, az erősen föld közeli, és nem nagy magasságú repülés volt.

Vízszintes repülésközben intenzíven elkezdte felhúzni a gép orrát, majd fordulóba kezdet, (Le lépte az orrát. Felfelé menet lehet elkezdet lepörögni a hajtómű fordulat is) és fordulóból hajtotta végere az ismételt rácsapást.
Amihez a két hajtómű nem tudott kellőképpen felpörögni, (az intenzív emelkedésnél, lepörgött, a hajtómű fordulata, ahhoz, hogy újra feltudjon pörögni egyes hajtóműveknek akár 10mp-re is szükségük van)és ezért nem adta le a szükséges teljesítményt!

Valószínűleg amikor a helikopter vezető belekezdett a rácsapásba, még nem volt meg a hajtóművek fordulat.

A helikopter intenzív sülyedésbe kezdet, ezért elkezdte még jobban felfelé húzni a gép orrát. (hasra húzta a botot)
Vagyis az amúgy is túlterhel, és még a szükséges fordulatot el nem érő hajtóművek a lapátok megnövelt állás szögével még jobban le terhelte.

Természetesen, a teljesítmény nélkül maradt forgószárny lapátok a nagy állásszög miatt elkezdtek lassulni, (lepörgött a fordulat) és ezért nem termeltek akkora felhajtó erőt ami a helikopter emelkedéséhez szükséges lett volna.

Vagy arra gondoltál, hogy a tenger szint feletti magasság volt nagy?

Ha a tenger szint feletti magasság volt nagy, akkor a ritka levegő miatt valóban elő fordulhat, hogy nem adta le a kellő teljesítményt a ritka levegő miatt.

Nem tudom mekkora volt a tenger szint feletti magasság ahol a baleset történt.
Nagyon fontos tudni, hogy hiába látjuk azt hogy a helikopter alig emelkedik 30 méterrel a föld fölé, és már jönne is lefelé, mert nem ez a 30 méter számít!
Hanem az, hogy az a 30 méter, már eleve egy 3600m magas fennsík talajszintjétől látjuk azt a 30 méternek.
Ami valójában már 3630m, ahol igen ritka a levegő.
Nem véletlen adják meg a repülési csúcsmagasságot.
Ezt is tudni kéne!
De!
Ehhez kéne ismerni a hajtóművet is!
Tudni kéne, hogy a hajtómű kompresszora mekkora légfelesleggel dolgozik!
Tehát volt-e megfelelő mennyiségű, és minőségű levegő az égőtérben ahhoz, hogy a hajtómű letudja adni a szükséges teljesítmény?

Hát dió héjban ennyi jutott eszembe.
milesChristi 145025 2012. március 25. 18:18
Válasz erre
Valószinűleg nagy magasságon nem vették figyelembe, hogy már ritka a levegő, nem kapaszkodott eléggé a rotor.
kopcos 145024 2012. március 25. 12:13
Válasz erre
Pontosan...az meg,hogy mekkora mákjuk volt...:-)
Ez a hátránya a sok kamerás telcsinek...:-P
sanyi 145023 2012. március 24. 15:23
Válasz erre
Az a gáz, hogy ott a felvétel. Ha nem lenne, mondhatnák, hogy pl. megtámadták őket és rácsapás közben történt valami.
Azt hiszem hogy katonák - akiktől 1 m-re zúgott el - gatyája kapott enni:)
kopcos 145022 2012. március 23. 20:05
Válasz erre
Az biztos...de az is,többé nem ül gépre a z tuti...:-D .
Nowotny 145021 2012. március 22. 16:13
Válasz erre
Hát ezt komolyan benézte,már az első manőver is elég hajmeresztő volt..:D
kopcos 145020 2012. március 22. 14:14
Válasz erre
AH-64 Crash...kicsit benézte a pilóta...www.liveleak.com/view
Weizi 145019 2011. december 29. 23:17
Válasz erre
"Kis gépek nagy veszélyben"
Nem mai felvételek!
www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch
Elektrolakatos 145018 2011. szeptember 17. 12:00
Válasz erre
lucky 145017 2011. június 28. 20:39
Válasz erre
A napokban lezuhant egy horvát tűzoltó repgép, ha minden igaz Hvar szigetén(él).
A pilóta megúszta más sérült nem volt.
Tud-e vki többet ennél?
Fodi 145016 2011. június 14. 09:57
Válasz erre
Vezi 145015 2011. április 7. 08:34
Válasz erre
Elektrolakatos 145014 2011. április 6. 13:16
Válasz erre
Elektrolakatos 145013 2010. december 29. 07:47
Válasz erre
harold 145011 2010. augusztus 11. 16:08
Válasz erre
Polish TU-154 Descent-thumb-560x517-77316
Polish TU-154...
tu15434326
tu15434326

Besiklás és végeredmény:-( Lengyel Tu-154
HUJBI 145010 2010. augusztus 2. 14:05
Válasz erre
na tudjátok mikor ülnék be egy Mészáros mellé. :)))
Peti 145009 2010. augusztus 2. 14:03
Válasz erre
Remélem a kecskemét repnapon ilyen nem lesz!
Monox 145008 2010. augusztus 2. 11:18
Válasz erre
Valaki meg tudná nekem pontosan adni a radomi Szu-27 becsapódádának koordinátáit?
Emlékművet állítottak a helyszínen, de egyik forrás sem jelzi pontosan, hogy hol, csak annyit tudni, hogy a lezuhanás helyszínén.
doky3 145007 2010. július 25. 19:28
Válasz erre
Bocs, rosszul fogalmaztam, kb. annyit volt a levegőben. Az ernyő alatt talán 2 mp.
sanyi 145006 2010. július 25. 10:18
Válasz erre
Pilótafülkében viszont nem hiszem hogy ennél többet fog eltölteni valaha is...
Monox 145005 2010. július 25. 10:16
Válasz erre
Az elég sok... Volt aki alig 1 másodpercet lógott, sőt olyan is, hogy még annyit sem...
doky3 145004 2010. július 25. 01:40
Válasz erre
Nem stopperoltam, de jó ha 5 másodpercet lógott az ernyő alatt a pilóta!
Wrecker 145003 2010. július 24. 23:14
Válasz erre
Elektrolakatos 145002 2010. július 24. 22:51
Válasz erre
Sennás 145001 2010. július 24. 18:20
Válasz erre
4663417476_1f115458d4_b
4663417476_1f115458d...
4662796259_7a5feff217_b
4662796259_7a5feff21...
4643856120_c012126dc1_o
4643856120_c012126dc...

Itt még egyben a gépsas.
Sennás 145000 2010. július 24. 18:03
Válasz erre
crash1_782081gm-f
crash1_782081gm-f
crash2_782082gm-f
crash2_782082gm-f
crash3_782083gm-f
crash3_782083gm-f
crash4_782085gm-f
crash4_782085gm-f
crash5_782086gm-f
crash5_782086gm-f

Sajnálatos baleset,de a pilóta megúszta.
Dani 144999 2010. július 7. 21:17
Válasz erre
www.hirtv.hu/belfold/
Katonai repülő- szerencsétlenségek a II. világháború után – Ősök tere (videó, Hír TV). Érdekes.
Sennás 144998 2010. június 6. 20:54
Válasz erre
Sziasztok.Most olvasom kiderült 3 orosz rendörről akik akik helyszíneltek{inkább csak a helyszínt biztosították}a lezuhant Lengyel elnöki gép mellett.A halottak mellől lenyúlták a bankkártyákat.Az egyik számláról közel 6000 Zlotyit{414 Ezer Ft}nyúltak le. No Komment!
Sennás 144995 2010. április 16. 21:00
Válasz erre
Ezt a sokféle kérdést választ olvasva az jutott eszembe,ha kapott is utasítást azt is csak a" háta mögül" odakiabálták lehet még a hangfelvételen sincs rajta,vagy már mire odaért az üzenet 3 ember adta tovább{akkor ki a felelős?}.Csak szerencsétlen pilótának csak van családja aki ezt a keresztet fogja vinni"a TE férjed--a TE apád "ölte meg az elnököt.Illetve ilyenkor lesz-e neki katonai temetés,POSZTUMUSZ-kereszt...STB?Vagy valami kártérítés-életjáradék a családnak?HALOTTAKRÓL JÓT VAGY SEMMIT!
KossuthLajos 144989 2010. április 15. 22:58
Válasz erre
Természetesen nem akarok összeesküvés elméleteket gyártani, azt meghagyom Mel Gibsonnak. :) De emlékeztek még a történelemből (mondjuk nem igazán tanították) Sikorski tábornokra? Ő is igen furcsa, máig tisztázatlan körülmények között zuhant le, miután igen megromlott a kapcsolata Moszkvával pont Katyin okán. És egyenlőre itt sem tiszta minden. És épp Katyinnal kapcsolatban, ami érzékeny pontja az oroszoknak és éppen Oroszország fölött. Tuti orosz volt a köd.

www.bibl.u-szeged.hu/bibl/mil/ww2/who/sikorski.html
Tyimosenko 144988 2010. április 15. 20:13
Válasz erre
Ugye ahogy varhato volt megvan a bunbak. Szerencsetlen pilota..
index.hu/kulfold/2010/04/15/pilotahiba_okozhatta_a_kaczy_ski-tragediat/
Tjoe 144987 2010. április 14. 12:28
Válasz erre
Két malomban őrlünk! Én nem az időszakos karbantartás/nagyjavítás intervallumáról írtam, hanem a gép elhasználódásáról.
molnibalage 144986 2010. április 14. 11:50
Válasz erre
Mindkettő. Ha x időt áll a gépen betonon és fel sem száll, akkor is elő lehet írva ipari nagyjavítás, mert x túllép az y nagyjavíás közi üzemidőt. Ez a géptől függ.

De pl. a felszállások száma is meg van határozva. Pl. Hawaai környékén repkedő gépek adott üzemóra alatt sokkal többször szállnak fel és le más gépekkel összevetve.
Tjoe 144985 2010. április 14. 11:07
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy a repülőgépek elhasználódását nem években, hanem üzemórákban+fel/leszállások számában mérik. A 101-es pedig nem volt egy lestrapált masina, lévén hogy kormánygép volt.
L.P 144984 2010. április 14. 10:14
Válasz erre
Orosz oldalakon fent van a riport a tornyossal!
Hihetetlen,hogy arra nem képesek emberek(szakértők) hogy utána nézzenek.
A fenyegetős történet már vasárnap este kikerült a netre.
antarktika 144983 2010. április 13. 18:17
Válasz erre
Nógrádi László biztonságpolitikai szakértő nyilatkozott ma reggel a királyi tévében. Megerősítette, hogy 4 kísérlet volt, sőt azt is, hogy a torony többször figyelmeztette őket. Igen, valóban leszállt előttük egy lengyel, kisméretű gép, majd egy orosz inkább továbbment.

Nógrádi László - ki szerintem mértékadó - azt is elmondta, hogy volt olyan eset, amikor a Tbiliszibe tartó kormánygép pilótája nem akarta vállalni a leszállást, akkor minősíthetetlen hangon becsmérelni kezdte Kaczynski és kijelentette, hogy gyáva ember ne menjen katonai pilótának.
A pilóta ennek ellenére nem szállt le, majd a honvédelmi miniszter kitüntette ezért a merész döntéséért. Igaz, utána már nem engedték katonai gépet vezetni...

Én nem veled vitatkozom, sőt senkivel, meg kell várni a hivatalos vizsgálatot.
L.P 144982 2010. április 13. 11:40
Válasz erre
Nem kísérelt meg 4szer leszállni!
Első bejövetelnél történt.
A torony nem javasolta a leszállást a rosszabbodó időjárás miatt. Ezért abban maradtak, hogy megpróbálja, és ha nem lehet, átstartol és megy a kitérő repterek valamelyikére.
Előtte leszállt a lengyelek YAK40ese, de az ezután érkező IL76 már kitérőre ment.
Tyimosenko 144980 2010. április 11. 21:21
Válasz erre
Az elobb beszeltem egy lengyel gyerekkel, azt mondja nem ez volt az elso eset hogy az elnok parancsolta meg a pilotanak hogy veszelyes szituacioban szalljon le.
Es allitolag csak par meter hianyzott hogy elsurranjanak a fak folott.
lucky 144979 2010. április 11. 21:18
Válasz erre
lucky 144978 2010. április 11. 21:12
Válasz erre
Bár fikció de érdemes ezen is elgondolkozni:

A pilóta katona, az elnök a hadsereg parancsnoka is.
Ha ez így van akkor ( ebben a helyzetben) a kapott parancsot megtagadja a pilóta akkor is ha igaza van, és a kapott parancs szakmaiatlan.
A parancs megtagadásának ill annak végrehajtásának következményei meg más kérdés.
Ebben az esetben a végrehajtást választotta...

Más vonalon én is kapta már szakmaiatlan utasítást, és nagyon fegyelmi szagúvá vált az ügy, mert nem hajtottam végre.
Szóval el tudom képzelni a pilóta helyzetét...
antarktika 144977 2010. április 11. 21:10
Válasz erre
Magamat szintén laikusnak tartom a repüléshez, mégis megszólalnék ez ügyben. Nem szabad figyelmen kívül hagyni a katasztrófák okainak legnagyobb százalékát. Az emberi tényezőt.
Nekem az a véleményem és ezt a témát már páran súrolták előttem, hogy az elnöknek köze lehet a tragédiához és ezzel nem bűnbaknak kiáltanám ki, csak hát az emberi tényező...

 Kaczynski erősen oroszellenes volt. Amikor a torony másik   repülőtérre próbálta volna irányítani, akkor jogosan feltételezhette, hogy direkt csinálják ezt vele az oroszok, hogy késsen a koszorúzásról, hogy megakadályozzák az egyébként orosz részről szégyenfoltként éktelenkedő katyni mészárlás helyszínére jutását. Amikor a köztársasági elnök és a hadsereg vezetése van a fedélzeten, a pilóta figyelmen kívül hagyhat észszerű dolgokat és engedhetett a nyomásnak. Én azt mondom, hogy normális pilóta 4-szer nem próbálkozik, maximum kétszer. Itt a pilóta normális lehetett, csak nem normális körülmények között.

Szigorúan magánvéleményemet közöltem.

Nyugodjanak békében.
KeyPi 144976 2010. április 11. 20:48
Válasz erre
Szvsz. ami történt, tragédia. Ismét odaveszett a lengyel politikai, katonai, egyházi vezetés színe java. És ismét a katyinba vezető úton. Kár lenne most elokoskodni, kinek, minek a hibájából. Nyugodjanak békében!
going 144975 2010. április 11. 20:39
Válasz erre
Hát valóban. Ha tényleg így volt akkor kissé ingerültek lehettek már. Az elnök már leszállt volna és utasított? A pilóta megfelelési kényszerből pedig már akárhova letette volna a gépet?
exec 144974 2010. április 11. 20:26
Válasz erre
Sziasztok,

a hozzászólásokat olvasva kicsit elgondolkodtam. MIntha kicsit keresztbe beszélnének egymás mellett. No mindegy. Egyébként ettől még én sem értem miért egy TU-154-est használtak a lengyelek elnöki gépnek. Vagy ha annyira jó, akkor az egykori "baráti" légitársaságok miért cserélték le őket? Azt ne mondja nekem senki, hogy divatból...

Egyébként megjegyezném, elég sok országnak nincs hivatalos kormányzati gépe.

A legfrissebb info pedig az, hogy a lengyel elnök maga sürgette a leszállást. Ha ez igaz, akkor a pilóta elég "szakmaitlan" volt, hogy hagyott egy laikus beleszólni...

Üdv.
exec
lucky 144973 2010. április 11. 20:06
Válasz erre
Urak!
A karbantartás ill annak hiánya és a gépek kora problematikáját lehetőleg párbaj nélkül vitassátok meg!
búza 144972 2010. április 11. 19:58
Válasz erre
Akkor nézz meg egy öt éves gépet, amit valamelyik lókosztos légitársaság üzemeltet, majd meglátod, mit jelent a karbantartás, illetve annak hiánya!
Fodi 144971 2010. április 11. 19:35
Válasz erre
A véleményem ettől még ugyanaz.
Kalóz 144969 2010. április 11. 15:05
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.