/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194.
Tibor 369700 2008. november 22. 06:35
Válasz erre
Jó reggelt Balázs!
Köszi az infót. Úgy gondolom azért hasznosak ezek a beszélgetések ebben a topikban, mert közösen pontosítani tudunk dolgokat.
Szép napot kívánok: Tibor
Horvath_Balazs 369699 2008. november 22. 06:22
Válasz erre
1997 körül volt a Top Gun-ban egy cikksorozat a huszonegyesről (Gál József-Kővári László), onnan vettem az évszámokat.
Tibor 369698 2008. november 22. 05:48
Válasz erre
Jó reggelt és szép napot!
A négy UM adatai így már kezdenek összeállni. Tehát a gyári számok, a gyártási idők és a '87 márc. 05.-i leltárba vétel már összeáll, hiszen pl.: a ...9507 gy.sz. gép legyártási időpontja és a nálunk történt leltárba vétel között majdnem egy év van, és ebbe bőven belefér a 15 rep. óra is.
Jó volna, ha Monox és Horváth Balázs is leírná, hogy az ő adataik honnan vannak, hogy teljesen tisztába lehessen tenni az "ügyet".
A 2777 h.sz.-od gondolom a gépek (nemcsak az UM-ek, hanem az összes többi korábbi fém színű, illetve teflon szürke gép) átfestésére vonatkozik. Hátha erre is tud valaki infót.
Előre is köszi: Tibor
Nyugger 369697 2008. november 21. 21:24
Válasz erre
Tibor,

Az a gond, hogy a katonák sem tudják ennek az időpontját, sem a parancs kiadóját!
Talán majd egyszer a levéltárban megtalálom, de ez nem a közeli hónapok feladata.
Nyugger 369696 2008. november 21. 21:13
Válasz erre
Sziasztok,

Megnéztem a nyilvántartásomat, ilyenkor szokás mondani, hogy van jó és rossz hírem a 21UM témában. Nos, ebben a témában én is úgy tudom egyszerre érkezett mind a 4 gép Taszárra és Monox kolléga táblázatának a felével maximálisan egyetértek, de a rendelkezésemre álló bizonylat alapján ezeket a gépeket 1987 március 5.-én vették leltárba és adták ki az MN 4563-nak. Feltételezem, hogy a megérkezés és az adminisztráció között eltelt egy pár nap, max. 1 hónap. Ez a dátum minden eddig leírt dátumnak ellentmond ! De van róla papír. Azt írtam, hogy ezek gépek nem
voltak vadonatúj gépek, használtak voltak. Tapasztalatom alapján a Magyarországra 5-10 repórával érkeztek meg a gépek, míg ezek a MiG-ek /bocs./ :

904 old.sz. - 516999504 gy.sz. - gyártva: 85.10.15. - 65 repóra
905 old.sz. - 516999505 gy.sz. - gyártva: 85.12.23. - 61 repóra
906 old.sz. - 516999506 gy.sz. - gyártva: 86.03.14. - 38 repóra
907 old.sz. - 516999507 gy.sz. - gyártva: 86.03.20. - 15 repóra

Remélem egyszer majd csak idetalál egy volt taszári műszaki katona aki ott volt ezen és más gépek üzemeltetésénél !
sainz 369695 2008. november 21. 17:51
Válasz erre
Rumcájsz!

Fotót még én sem láttam róla - ami ugye Ivánnál semmit sem jelent, talán 5 olyan csapatoknál(szovjet) készült 21-es fotót ismerek, amin rakéta is látható -, de hárman is megerősítették, én hiszek nekik.
Talán előbb utóbb lesz fotó is, vagy valaki érdemben cáfolja.
Tibor 369694 2008. november 21. 17:43
Válasz erre
Jó estét Monox!
Roppant érdekesek ezek az adatok.
Nézzük meg alaposabban:
- A gyári számok szigorúan követik egymást, tehát egy gyárban készültek.
- 2-3 havonta bocsátottak ki egy példányt ugyanabból a szériából?
- Horváth Balázs szerint is '86-ban került rendszerbe ez a négy gép, ha feltételezzük, hogy egyszerre, akkor vagy a 906 és 907 gyártási ideje, vagy a rendszerbe állítás nem stimmel.
Próbáljuk meg megfejteni közösen!
Üdv.: Tibor
Rumcájsz_52 369693 2008. november 21. 17:32
Válasz erre
sainz
PFM-en R-3R rakétát én még nem láttam - egyet kivéve, az sem volt sorozatgyártású PFM, csak egy nagy-svancú tesztgép, de alul beépitett fékernyővel, valószinűleg ezen tesztelték az új radar-rakéta párost is /gyári szám 76210725, konstrukció-jelzés Je-7M/. De ha tudsz mutatni PFM /94/ fotót R-3R-el azt megköszönném, mert megint látnék újdonságot 21-ügyben /bár meglepődni már nem tudnék.../
Monox 369692 2008. november 21. 17:20
Válasz erre
Utána néztem a 900-es UM-eknek a táblázaton és az alábbi dolgokat láttam:

904 old.sz. - 516999504 gy.sz. - gyártva: 85.10.15. - Honi alkalmazás: 86.01.06.
905 old.sz. - 516999505 gy.sz. - gyártva: 85.12.23. - Honi alkalmazás: 86.01.06.
906 old.sz. - 516999506 gy.sz. - gyártva: 86.03.14. - Honi alkalmazás: ?
907 old.sz. - 516999507 gy.sz. - gyártva: 86.03.20. - Honi alkalmazás: ?

Érdekes, hogy a széria 4 egymást követő darabjának gyártása között majd' fél év telt el.
Még érdekesebb, hogy (ráadásul több forrás szerint) állítólag mind a 4 gép egyszerre érkezett meg Magyarhonba a fenti dátum időpontjában!
Ismert, hogy az oldalszámok válatoztatására miért volt szükség.

Érdeksség az is, hogy Ip.jav. után egyedül a 904-es kapott kalasszikus terepmintát, a többi gép festése bár hasonló volt, igencsak "kisipari" (szinte házilagos) benyomást keltett. Az is érdekes, hogy a 904-esen kívűl mindegyik gép zöld színe nem szürkült meg az erózió évei alatt, hanem kékebb lett.
sainz 369691 2008. november 21. 17:11
Válasz erre
Köszi Rumcájsz!

Akkor ez azt kell hogy jelentse, hogy a késői - oldalra nyíló kabinos - PFM(94-es) RP-22 lokátorral lett felszerelve az oroszoknál.
Rumcájsz_52 369690 2008. november 21. 16:44
Válasz erre
sainz
Az R-3R rakéta alkalmazásához RP-22 lokátor kell, ami nekünk még nem volt az MF-ekben, csak a későbbi bisz-ekben, Szergejéknek viszont már az Sz-változattól minden tipusban ez volt beépitve. A régebbi RP-21 radar még vezetősugárral irányitotta az RSz-2USz rakétát, tehát maga a rakéta nem érzékelte a célt, hanem gyakorlatilag radar-távirányitású volt, az R-3R viszont félaktiv vezérlésű volt, a radar által besugárzott célról visszaverődött jeleket vette és követte, tehát teljesen más elven müködött. Az RP-22 viszont nem fért volna be az MF orrába, szóval az esetleges ilyen megoldású modernizálás drasztikus átépitést igényelt volna.
sainz 369689 2008. november 21. 15:44
Válasz erre
Monox!

Így van kutatgatom a 21-es minden porcikáját, mindig előjön valami "új".
A megfogalmazásod alapján gondoltam hogy rábukkantál vmire a bis-szárnyú UM-ekkel kapcsolatban.
Most a legfrisebb - legalábbis nekem - hogy a nálunk csak a bis-en rendszeresített R-3R a Szovjet Légierőben már a PFM-el kezdődően minden harci 21-es változatról alkalmazható volt, kivéve az R-t.
Most már csak az a kérdés, mi kellett volna ahoz, hogy a mi MF-eink tudják alkalmazni.
Tibor 369688 2008. november 21. 15:33
Válasz erre
Szia Monox!
Lehet, hogy az "újonnan" szót értettem félre a te hozzászólásodban, mert Nyugger használt gépek vételéről beszél. Abban nincs ellentmondás, hogy tereptarkák voltak.
Tibor
Monox 369687 2008. november 21. 15:21
Válasz erre
Sainz!

Miután te végeztél átható kutatómunkát a 21-es alváltozatok ügyében, ezért biztosan tudod, hogy kideríthetelen, hogy bisz szárnyú -21UM-ek mikortól kiknek és hová készültek. Miután a VSZ felfegyverzése MiG-21-es típussal a 70'-es években befejeződött ezért csak a harmadik világbeli országokra tudok gondolni, valamint arra, hogy az iskolákon lévő gépek elhasználodását próbálták lassítani azzal, hogy erősebb szerkezeti elemekkel kezdték gyártani a gépet. Hiszen ott igencsak intezív repülésnek tették ki őket.

Tibor!

A két hozzászólásban nincs ellentmondás. A 4 gép jellegzetes Orosz terepfestéssel érkeztek és a DR Rt.-nél elvégzett 1995-99 között végzett nagyjavításokon kapta meg mind a 4 gép a szabványos (ill. ahoz hasonlatos) magyar terepszínű festést.

Mondjuk az is az igazsághoz tartozik, hogy ezek a gépek pótlásként érkeztek az 1979-1984 között elveszett 4 UM pótlására. Ekkoriban (pontosabban 1981 márciusától) már elfogadott volt az a nézet, hogy a gépeknek a terepszínű festés előnyösebb.
Tibcsi 369686 2008. november 21. 14:51
Válasz erre
Köszönöm, Sainz. Éppen azért kérdeztem, immár harmadszor. :-))
Tibor 369685 2008. november 21. 14:04
Válasz erre
Fiúk!
Izgalmasak az eddigi információk Mig-21U és UM ügyben, de fel kellene oldani a 2750. és 2761. sz. hozzászólások közötti ellentmondást!
A "teflon szürkének" melyik makettfesték szín felel meg legjobban?
Tibor
sainz 369684 2008. november 21. 13:34
Válasz erre
Tibcsi!

Nagyon intenzív manőverező légiharcgyakorlatok, a gyakorlatok száma alapján nevezték 500-asoknak.
Ezredenként egy század kapta feladatul.
Dudus írt részleteket.
A pontos terminológiát nem ismerem.
Ez az a program, amit Mari-ban, az orosz "Top-Gun-ban" álítottak össze a helyi háborúk tapasztalatai alapján.
Részletek "feltárás alatt"...:))
Ma már nem hinném hogy titkos, de nem nagyon beszélt eddig róla senki, itt ott olvasható volt rá utalás régebbi pilótainterjúkban.
sainz 369683 2008. november 21. 13:22
Válasz erre
Monox!

" A 900-as UM-eket eredetileg a Szovjet Légierőnek készítették, ezért is volt bisz szárnya "

Ez azt jelenti, hogy a Szovjet Légierőnek az UM-ek bis-szárnnyal készültek ?
Monox 369682 2008. november 21. 13:17
Válasz erre
A 900-as UM-eket eredetileg a Szovjet Légierőnek készítették, ezért is volt bisz szárnya, ami a magyar gépeken egyáltalán nem volt jellemző. A terepfestés is ezért volt szovjet sémájú. Az már kideríthetetlen, hogy milyen döntés alapján kerültek pont ezek a gépek hozzánk, ahogyan az is, hogy ezen széria többi gépe hol végezte a világban.
Monox 369681 2008. november 21. 13:13
Válasz erre
Ismereteim szerint a 904,905,906,907-es gépek újonnan érkeztek meg magyarországra 1986.január 6.-án. A végszerelésüket 85' Karácsony táján fejezték be. (Pontosabb adatot most nem tudok fejből, de ha hazaértem utánanézek a dolognak.) Amennyire a fényképek alapján láttam, a -21UM-ek 1975-ig, az első 75A-k megérkezéséig érkeztek lemezszínűen. Miután minden bisz teflonszínnel érkezett a velük együtt érkező UM-ek is (v. többségében) teflonszínűek voltak. Esetleg egy képet is elő fogok majd keríteni - majd megnézem az archívumomat.
sainz 369680 2008. november 21. 12:26
Válasz erre
Mekett!
Nehéz lenne azt megoldani, hogy ha benne vagyunk egy "fejezetben" a forumon, akkor is megjelenjenek a friss post-ok?
sainz 369679 2008. november 21. 12:24
Válasz erre
Biztosan javítás utáni a bal-nézet, azon már kerek az oldalszám is.
Tibcsi 369678 2008. november 21. 12:15
Válasz erre
sainz 369677 2008. november 21. 12:13
Válasz erre
pompázsredőny...:))...siccc
sainz 369676 2008. november 21. 12:12
Válasz erre
3036-017-cut
3036-017-cut
3036-011-cut
3036-011-cut

Érdekes ez a sötét folt a 3036-os pompázsredőnyének környékén.
A másik oldalon ez vagy nem ilyen volt, vagy az a fotó már egy PG-s(NDK?) javítás után készült.
sainz 369675 2008. november 21. 11:57
Válasz erre
3036-024
3036-024

Feri!

Az UM-ek fémszínűen vagy teflonszürkén érkeztek,kivéve a Nyugger által is írt szovjet kamós 904,905,906,907.
A 3036-os talán érdekes lesz neked makett szempontból:
Csapó 369674 2008. november 21. 10:50
Válasz erre
Nugger, ez azt jelenti hogy voltak olyan UM-ek, amik már terep szinnel érkeztek, tehát soha nem voltak fémszínüek, ami tovább csökkenti a fotózhatott fémszínű UM-ek számát. Így már jobban értem hogy miért van csak pár fotó a kevés egykor fémszínű UM-röl.
Üdv: Csapó Ferenc
Tibor 369673 2008. november 21. 09:59
Válasz erre
Oké, várom.
Arra nem emlékszel, mikor és hogyan rendelték el a gépek átfestését a fémszínről komuflázsra?
Üdv. és Jó(?) munkát.
Nyugger 369672 2008. november 21. 09:56
Válasz erre
Tibor,

Fejből nem megy...198x, este megírom a pontos dátumot, otthonról.
/csúnya dolog dologidőben netelni !/
Tibor 369671 2008. november 21. 09:48
Válasz erre
Szia!
Mikor volt ez a beszerzés?
Tibor
Nyugger 369670 2008. november 21. 09:45
Válasz erre
Sziasztok,
A legutolsó MiG-21UM beszerzés - 904,905,906,907- során használt gépeket vettünk és orosz kamuflázs volt rajtuk érkezéskor. Ezek a gépek a Dunai Rt.-s nagyjavitás során kaptak új hazai festést. A 907-s 21UM oldalszám, de a képen csak a berepüléshez van felfestve, a végleges 'szabvány' méretetü oldalszámot a festés után kapta meg.
Tibor 369669 2008. november 21. 09:18
Válasz erre
Feri!
Vigyázz, az az UM fotó minden jel szerint gyári nagyjavításon (PG?) készült, a szám nem szabványos, az alakulatokhoz nagyobb méretű számmal került ki.
Tibor
Tibcsi 369668 2008. november 21. 09:15
Válasz erre
A 907 csak ideiglenes oldalszám, a PG-ben festették rá, hogy tudják azonosítani a gépet. Így szemre Alba oldalszámoknak tűnnek. :)
Tibor 369667 2008. november 21. 09:14
Válasz erre
Szia!
A 21U és 21UM gépek kecskeméti szerepléséről a '60-as évek közepétől vannak adatok.
Ekkortájt már gyári új gépeket kaptunk és azok fémszínűek voltak. A gépek terepszínre festését valamikor a 80-as években rendelték el, igaz addig is előfordult egy-két tereptarka gép, de ez ritka volt.
Mivel jóval kevesebb volt belőlük, mint a harciakból, így logikusan kevesebb a fotó is. (Hozzáteszem azokban az években nem lehetett csak úgy fotózgatni a reptéren, mert az ember hamar az elhárítók keze közt találhatta magát.)
Tibor
Csapó 369666 2008. november 21. 09:03
Válasz erre
Köszönöm, most látom a képeket, az a pici 907-es oldalszám az UM-en igen kicsinek hat, mintha nem szabványos lenne? Jó hogy vettem 1/32-es számsort amikor a képet nézve 1/48-as matricca kellene a 32-es méretarányú géphez...
Üdv:Csapó Ferenc
Csapó 369665 2008. november 21. 08:56
Válasz erre
Sziasztok
Esetleg arrol van szóbeli infó hogy fémszinüen jöttek-e? Újonan vagy használtan kaptuk és mi lehet az oka annak hogy ennyire nincs róluk fotó, amig az F13-asról sokkal több fénykép található? Esetleg hamar átfestették őket, nem maradt idő kellő fényképanyagnak összegyülni?
Üdv: Csapó Ferenc
Tibor 369664 2008. november 21. 08:54
Válasz erre
MIG-21U
MIG-21U
MIG-21U 1320
MIG-21U 1320
4419-1
4419-1
907-3
907-3

Kedves Feri!
Felteszek néhány képet.
Egyébként ahogy emlékszem 1985-ben Kecskeméten még minden gép fémszínű (vagy teflon szürke?) volt, és volt közöttük 21U és 21UM is. Ha gépszámok érdekelnek, szólj! (A fotók minősége olyan, amilyen, de a lényeg látszik)
Üdv.: Tibor
Tibcsi 369663 2008. november 21. 08:22
Válasz erre
Feri,

Én sem találtam fémszínű magyar UM-ről fotót, talán Horváth Balázs lapján még lehet, de azt innen a melóból nem érem el... :(

Vagy ha minden kötél szakad, akkor csinálhatsz olyant, ami most jött ki a PG-ből és nagyjavítás utáni berepülésen van. De még festés előtt.

Több ötletem nincs... :(

Tibcsi
Tibcsi 369662 2008. november 21. 08:06
Válasz erre
Hát már sosem fogom megtudni, hogy mijaza "500-as gyakorlat"? :-((
Csapó 369661 2008. november 21. 07:19
Válasz erre
Sziasztok
Szinte minden nap új és édekes infókal leszek gazdagabb, egykor volt légierőnkröl a fórumot olvasva. Viszont a Mig-21UM-el kapcsolatban továbbra is sötét folt számomra hogy fémszínüen kaptuk őket, vagy már NDK-s álcázó festéssel került a többség rendszeresítésre, mert fém szinnel csak egy pár fotót találtam, az összes képen már a zöldes NDK, illetve késöbb a PG álca van rajtuk. Viszont a logikám azt diktálná hogy az álca csak az NDK nagyjavításkor került fel rájuk, tehát elötte is volt rajtuk valami...Most akkor mi a helyzet miért nincsenek használható fotók fém színű UM-ekről, csak U-król? A téma egy fém színű UM készítése miatt is izgat, de magyar gépekről készűlt fotók nélkül egy lengyel gépet kellene alkotnom belőle, és hát a szívem inkább egy olyan gép felé húzna amiket gyerekkoromban tátot szájjal bámultam a nyaralások alatt a Balaton felett.Hagrobbanás, Balaton, Repülő, de jó is volt...
Üdvözlettel: Csapó Ferenc
Tibor 369660 2008. november 21. 06:06
Válasz erre
Horvath_Balazs 369659 2008. november 20. 20:58
Válasz erre
Megtörtént, ő is üdvözöl Téged!
levix 369658 2008. november 20. 15:55
Válasz erre
Rumcájsz_52 369657 2008. november 19. 17:32
Válasz erre
Lacy
Biztos, hogy R-13 tipus, a sötét orrész, meg az ehhez a rakétához tartozó speciális, magasnyomású nitrogén-palackot tartalmazó függesztősin miatt is.
sainz 369656 2008. november 19. 00:28
Válasz erre
A rakéta orrésze sötét, sztem R-13M1:

www.airwar.ru/weapon/avv/k13m1.html
Lacy 369655 2008. november 18. 23:42
Válasz erre
A második átadott sorozat 36. darab Mig-21PFM gépét, 1977 és 78 között adta át a Szovjet Frontlégierő a Bulgároknak.

Előtte az Oroszok korszerűsíthették. De ahogy írtam, ez utóbbi csak lehet.

Azt miből látod, hogy ez egy M változatú rakéta?
sainz 369654 2008. november 18. 23:34
Válasz erre
Lacy!

Papíron 1968-ban gyártották le az utolsó MiG-21PFM-et.

R-13M 1974 Januárban állt VVS rendszerbe.
sainz 369653 2008. november 18. 23:16
Válasz erre
Nyugger!

"Van infód a képeken látható konfigurációk használatáról, mennyire voltak elterjedtek az adott országon belül?"

Nincs, mindkét fotó nemrég került ki a Netre.
Én személy szerint nagyon csodálkoztam, különösen az NDK PFM-en az R-60 indítósínnel.
A kép Asztrahanyban készült a 80-as évek végén, nyilván nem a "legbutább" technikával repültek ki, de az NDK sok szempontból kakukktojás volt a VSZ-en belül.
Ami érdekes, nemrég kaptam fotót NDK 21PF-ről, amin szintén fennt van a Monszun ikerfüggesztő ami az általad feltett lengyel fotón is, én azelőtt arról is azt hittem hogy csak a PFM-ekre került fel.

A bolgárokkal megint nehéz, egy kezemen meg tudom számolni, hány csillagos bolgár 21-esről láttam eddig fotót, talán ez az egyetlen amin fegyver is van.

A mi MF-einkkel kapcsolatban engem nem a VSZ fejlesztések nemléte zavar.
Laikusként azt gondolom, ha meglett volna a szándék idehaza, amikor már kezdett nagyon "meleg" lenni a határ túloldalán, héhány nap(hét?) alatt múdosíthatták volna az MF-eket a raktáron meglévő modernebb fegyverek hordozására.
Kicsit megint azt érzem, félig letolt gatyával küldték volna a fiainkat a "frontra"...
Nekem fura hogy ezt akkor senki nem látta fontosnak.
És azt gondolom, ez nem lett volna különösebben drága "modernizáció".
Lacy 369652 2008. november 18. 22:55
Válasz erre
A Bulgárok számára két részletben leszállított 48. db. Mig-21PFM nem a szokásos, VSZ számára legyártott export példány volt. Ezeket a gépeket eredetileg a Szovjet Frontlégierőnek gyártották, és mint használt gépet, a VSZ déli szárnyát erősítendő, ingyen adták át a Bulgár Honi Légvédelem számára.

Így lehet, hogy már átadásukkor képesek voltak hordozni a R-13-as fegyverzetet.
Nyugger 369651 2008. november 18. 22:49
Válasz erre
PL MiG-21PFM-6910
PL MiG-21PFM-6910

Sainz,

Akkor azért még volt taszári és pápai ezred is...
Felvetés jogos, de talán egyszer valaki elmagyarázza, hogy miért is nem voltak nálunk ilyen jellegü fejlesztések. Talán mert nem voltunk határosak NATO országgal, és a főcsapás iránya sem erre volt? Van infód a képeken látható konfigurációk használatáról, mennyire voltak elterjedtek az adott országon belül?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194.