<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Doki400 | Adatlap | 369498 | 2008. október 21. 21:00 | ![]() | |
Köszönöm, megvan! Előzmény: (369494) opetrovics 2008. október 21. 19:49 | |||||
PETI | Adatlap | 369497 | 2008. október 21. 20:56 | ![]() | |
buza | Adatlap | 369496 | 2008. október 21. 20:36 | ![]() | |
opetrovics! Ez az Edelényi Gábor féle film? Mert az megvan videón, de DVD-n már jobb lenne. Ha igen, akkor engem érdekelne. Minden 21-es rajongónak: ahogy látom - és néhányat van szerencsém évtizedek óta ismerni - itt egy jó társaság jött össze. Ha összetennénk a tudományunkat még egy századot talán tudnánk üzemeltetni csak erről a fórumról. Monox! Csak mások elmondásából tudom: a szárnyak valóban be voltak kábelezve, de a törzsben nem volt csatlakozásuk és az üzemanyag rendszer csövei és berendezései is hiányoztak a 3-4-es tartótól, ezért pótost sem lehetett volna függeszteni rájuk. Szóval csomópont volt, csak értelme és harci értéke nem, leszámítva a megerősített szárnyat, amin később jönnek elő a már előbb említett fáradásos repedések. Ja, és ezeknek az UM-eknek BISZ kerekeik és fékagyaik voltak! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369495 | 2008. október 21. 20:21 | ![]() | |
Tibcsi Az attól is függ, milyen gyártmányú kitből milyen tipusváltozatot szeretnél épiteni, mert azért közel sem mindegyik száz százalékos ahhoz képest, hogy mi van a dobozra irva. Mindenesetre kellemes makettezést, ha valamiben mgakadsz, nyugodtan kérdezz, üdv R. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369494 | 2008. október 21. 19:49 | ![]() | |
Szia, Doki400! Akkor, lehet,hogy érdekelne a "Ég Katonái" c. film, amit még 1985-ben csináltak Pápán? Részletekért, írj az opetrovics@globonet.hu-ra. üdv | |||||
Doki400 | Adatlap | 369493 | 2008. október 21. 19:35 | ![]() | |
Én is csatlakoznék a 21-es rajongókhoz! :-) Pápán voltam katona és nagyon megfertőztek... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369492 | 2008. október 21. 19:17 | ![]() | |
Értem, köszi. :) Akkor ezekszerint a maketten csak a fékszárnyra, az SZPSZ-re és a fegyvertartók darabszámára kell figyelni? :) | |||||
migi | Adatlap | 369491 | 2008. október 21. 19:06 | ![]() | |
Végre, nem csak én vagyok egyedül mániákus 21 rajongó | |||||
PETI | Adatlap | 369490 | 2008. október 21. 19:02 | ![]() | |
Hát igen! Van itthon "néhány" a 144-es SMT-től a 48-as Academy-ig. De már a 32-esre is rákészültem egy FM kabinnal és matrinyával, csak még a makettről csúsztam le ezidáig... Persze az egyik kedvenc típusom, életem nagy élménye. Pápai 21-esek, hajaj... :) | |||||
Yeagger | Adatlap | 369489 | 2008. október 21. 18:18 | ![]() | |
Hali Peti! 1/48 Mig-21 Pf Academy. Feldobtam egy kis feljavítókészlettel az Fm details szetjével. Te is "huszonegyesezel"?:) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369488 | 2008. október 21. 18:18 | ![]() | |
Külsőre semmi különbség a 21MF és a bisz változat szárnyai között, a fő eltérés a szerkezeti megerősitéseket jelenti, pl. a mellső segédtartó a korábbi tipusokon még D-16 duraluminiumból készült, a bisz-nél már acélból. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369487 | 2008. október 21. 14:05 | ![]() | |
Ha már szóba került: mi a különbség a kétféle szárny között? És ez mennyire számít egy maketten? | |||||
Monox | Adatlap | 369486 | 2008. október 21. 13:44 | ![]() | |
A szóban forgó repülőgépek a 904,905,906,907-es UM-ek. A bisz szárny léte annyit takar, hogy a lehetséges 3. és 4.-es pilonok függesztési pontjai a helyükön vannak és be vannak kábelezve, de a gyakorlatban a felfüggesztés nem lehetséges. Állítólag plombálva és lemezelve van a helyük. Lehetséges, hogy a szárny a gyártás költséghatékonysága miatt lett bisz, de azt is elképzelhetőnek tartom, hogy szerkezeti megerősítés miatt álltak át rá. Ismeretes, hogy a MiG-21MF-ig a gépek szárnyinak külső kb. 1 méteres része gyenge volt, rengeteg fáradásos repedést találtak rajtuk már az ipari javítást megelőzően is. | |||||
sainz | Adatlap | 369485 | 2008. október 21. 12:09 | ![]() | |
Igen, de ettől érdekes, ha bis-szárny, nem tart semeddig feltenni a két másik pilont. A kérdés az, ha a szükség úgy hozta volna - vezetékelés ? - harcba tudtuk volna küldeni 4 infravörös rakétával ? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369484 | 2008. október 21. 10:49 | ![]() | |
Csak halkan merem mondani, mert már régen olvastam, de én úgy tudom, ezekre is csak két fegyvertartó volt felszerelve. | |||||
sainz | Adatlap | 369483 | 2008. október 21. 10:03 | ![]() | |
Volt 4(?) MiG-21UM amelyek MiG-21bis szárnyakkal felszerelve érkeztek hozzánk a szovjetektől. Ez a fegyverzet szempontjából mit jelentett? Ezek a gépek képesek voltak pl.4xR-3Sz hordozására, alkalmazására is? Vagy csupán a gyártósoron ez került fel a gépekre, de képességekben nem jelentett előrelépést a sztandard UM-ekhez képest? | |||||
sainz | Adatlap | 369482 | 2008. október 20. 19:27 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369481 | 2008. október 20. 19:26 | ![]() | |
bendzsi ! Akkor már csak az marad, hogy te állsz a létrán...:)) (vagy ő is sorállományú?) De a pilótát biztosan felismered. | |||||
sainz | Adatlap | 369480 | 2008. október 20. 18:39 | ![]() | |
Inkább, Jó Estét ! 2500 hsz... Ahogy a nagyapám mondaná - " az embör feje nem káptalan". | |||||
Tibcsi | Adatlap | 369479 | 2008. október 20. 18:25 | ![]() | |
Kösz! Nekem meg jóreggelt! :-))) | |||||
sainz | Adatlap | 369478 | 2008. október 20. 18:19 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 369477 | 2008. október 20. 17:37 | ![]() | |
Jól látom, hogy ez egy "kétszínű" 21-es? A gerinctartályon zöld-barna kamó van, de a gép többi része fémszínű (vagy szürke)? | |||||
bendzsi | Adatlap | 369476 | 2008. október 20. 16:14 | ![]() | |
SAINZ Kösz a képet de sajna nem én vagyok. | |||||
sainz | Adatlap | 369475 | 2008. október 20. 12:29 | ![]() | |
sainz | Adatlap | 369474 | 2008. október 20. 09:47 | ![]() | |
Bendzsi ! Ez nem te vagy véletlenül ? A gép a 6305-ös, a fotó 1984. | |||||
SIG | Adatlap | 369473 | 2008. október 19. 22:37 | ![]() | |
Én csupán azt írtam le, amit tapsztaltam és nem volt benne semmi vetítés vagy arcoskodás. A KAP-3 azért van a katonai ernyőkön, mert mint az irományban az megtalálható, "az ugró eszméletvesztése esetén... bla-bla-bla". Mivel mi fegyverrel és felszereléssel ugrottuk többnyire, azért kellett a KAP, hogy ha valaki "bepörgött", akkor a cucc és a fegyver miatt nem biztos, hogy meg tudta volna állítani a forgást. Éppen ezért voltak 500 méterre beállítva a KAP-ok, amihez mi hozzá sem nyúlhattunk, csak fel kellett raknunk az ernyőre a hajtogatás során és kész. Viszont tényleg többször előfordult, hogy már nyitva volt az ernyőm, ereszkedtem lefelé (már vastagon 500 méter alatt) és akkor hallottam elkattanni a KAP-ot vagy mint írtam, már a földön szedtem össze az ernyőt és akkor csattant. Tényleg nem voltak egy megbízható ketyerék, de senki nem erre bízta az életét, hanem saját maga nyitotta az ernyőjét. Ufff, én beszéltem :) | |||||
sainz | Adatlap | 369472 | 2008. október 19. 21:42 | ![]() | |
opetrovics | Adatlap | 369471 | 2008. október 19. 12:31 | ![]() | |
Szia Bendzsi, Én, pedig a nagyobbik fia vagyok! Most kezdtem újra, maketteket építeni, de folyamatosan gyüjtöttem minden rep.-el kapcslatos dolgot, főleg filmeket,képeket.Nem érdekelne az "Ég katonái", vagy a ..de inkább, ha érdekel ezt már privátban. opetrovics@globonet.hu-n. Üdv: | |||||
bendzsi | Adatlap | 369470 | 2008. október 19. 12:02 | ![]() | |
Helló opetrovics Munkatársak voltunk, mégpedig elég hosszú ideig. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369469 | 2008. október 18. 19:19 | ![]() | |
Szia, Bendzsi! Nago ismerős ez a név. Nem ismered véletlenül a Petrovics Lacit? | |||||
bendzsi | Adatlap | 369468 | 2008. október 18. 18:48 | ![]() | |
rumcájsz 52 igazad van buza. bocs! Egy seggel csak egy lovat! még egyszer bocs. | |||||
buza | Adatlap | 369467 | 2008. október 18. 18:18 | ![]() | |
Bendzsi! Szerintem olvasd el figyelmesen a 2530-ast! Üdv: Búza | |||||
bendzsi | Adatlap | 369466 | 2008. október 18. 16:54 | ![]() | |
SIG és RUMCÁJSZ 52 Érdekes dolgokat állítotok, de ha ilyen bizonytalan működése lenne ezeknek a berende- téseknek akkor az ugrások nagy százaléka nem élvezet lenne és a katapultálások 99%-ka nem életmentés.Gondolj bele 500 m-en elromló gépet fel kellene vinni 3000 fölé, hogy lehessen katapultálni! Azért van kettő az ülésben,hogy vagy az idő vagy a magasság szerint működjön a rendszer. Nálunk mivel nincs prérink vagy sztyeppénk 3000 m alatt történtek a katapultálások emlékeim szerint nagy százalékban. | |||||
PETI | Adatlap | 369465 | 2008. október 17. 12:58 | ![]() | |
Yeagger | Adatlap | 369464 | 2008. október 17. 10:35 | ![]() | |
Ez így van! A három réteg együtt mégiscsak vastagabb. Bár mondjuk hirtelen felindulásból szidtam mert egy kis babrálással egész jó matricát tudtam belőle kreálni. CSak arra gondoltam ha már annyiba kerül mint egy makett akkor egybe is elkészíthették volna színelcsúszás nélkül. Végülis ez a cég profilja. Óvatosan kell vele bánni! | |||||
notarius | Adatlap | 369463 | 2008. október 16. 19:01 | ![]() | |
Alapból vákony, de egyben háromszor olyan vastag. :( | |||||
Zebi | Adatlap | 369462 | 2008. október 16. 12:18 | ![]() | |
A másik oldalról nézve viszont így lehet elkerülni a színelcsúszást, a vékony anyagú matrica meg jól mutat a maketten. Mindennek van ára. | |||||
Yeagger | Adatlap | 369461 | 2008. október 16. 12:16 | ![]() | |
Basszus megjött a had magyar vonatkozású csillag és számsora.Csalódtam! Azt hittem jó minőségű lesz. A csillag három részből való összerakása finoman szólva is gáz! Ráadásul gyűrődik és szakad.Még jó, hogy akciós volt:P Jól gondoljátok meg mielőtt beruháznátok egy illenre. üdv! | |||||
Rob79 | Adatlap | 369460 | 2008. október 16. 11:28 | ![]() | |
Szia Olivér! Igen válaszoltál a tegnapi levelemre! Én is írtam rá pár dolgot majd nézz rá! Üdv.:Robi | |||||
mig23papa | Adatlap | 369459 | 2008. október 15. 21:14 | ![]() | |
Abból idézem: "A PPK-U, a KAP-3 és az AD-3 orosz gyártmányú ejtõernyõ nyitó automaták (biztosítókészülékek), arra az esetre ha az ugró az adott magasságon – eszméletvesztés vagy óvatlanság miatt - nem nyitná az ernyõjét." | |||||
mig23papa | Adatlap | 369458 | 2008. október 15. 21:12 | ![]() | |
SIG igen valóban KAP, idő és magasság autómata, nem KPA, olyan is van de az valami más, de a bimetál nemigazán itt aktuális, az hőmérséklet változást érzékelő kettős fém "bi-metal" vasalóban is van, a KAP - nál az időt egy vekkerhez hasonló szerkentyű produkálja, a magasságot meg valami szelence, ha jól emlékszem Találtam egy nagyon jó kis anyagot , ha még nem léttad érdekes lehet neked is. www.kalasnyikov.hu/dokumentumok/ejetanulm.pdf | |||||
opetrovics | Adatlap | 369457 | 2008. október 15. 21:03 | ![]() | |
mig23papa | Adatlap | 369456 | 2008. október 15. 20:59 | ![]() | |
opetrovocs abban az időszakban Kupra jártam őrparancsnoknak, lehet hogy összefutottunk szüleidet ismerem, de a faterodat mindenképpen makettezésről ne kérdezz, nem makettezek Az ég katonái milyen minőségben van meg neked? | |||||
opetrovics | Adatlap | 369455 | 2008. október 15. 20:00 | ![]() | |
Szia, azt hiszem, válaszoltam. Ugye? Kérlek erősítsd meg! | |||||
opetrovics | Adatlap | 369454 | 2008. október 15. 14:03 | ![]() | |
Szia! Ha este, haza értem, megnézem. Üdv: opetrovics | |||||
Rob79 | Adatlap | 369453 | 2008. október 15. 11:52 | ![]() | |
Az Ég Katonái miatt. | |||||
Rob79 | Adatlap | 369452 | 2008. október 15. 11:51 | ![]() | |
Szia opetrovics! írtam neked a megadott e-mail címre, majd nézz rá jó? | |||||
Yeagger | Adatlap | 369451 | 2008. október 15. 10:17 | ![]() | |
ÓÓÓ csak múltkor olvastam róla a neten. De sajna nememlékszem h hol:( Volt egy csomó kép meg vélemények. Van vele meló bőven de annél jobb minél többet kell rajta dolgozni. Végülis azér makett:) Kiegészítőkkel marha szép gépet lehet belőle csinálni. Sok sikert a hozzá! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 369450 | 2008. október 15. 08:27 | ![]() | |
MiG-katapultülésben kétféle automata van.Az első tényleg időautomata, a katapultálás elinditása után az ülés 400 mm megtett útjánál indul be, és a beállitott idő /ált 1.5 sec/ után aktiválja az ülés leválasztó rendszerét, amely elengedi a pilóta bekötőhevedereit, ettől az ülés és a pilóta szétválik /az ülés stabilizáló ernyője jobban fékezi az ülést, mint a pilcsit a légellenállás/. Ezután az ejtőernyő-csomagban lévő barosztatikus magasságérzékelő a beállitott magasságban /ált. 3000 m/ nyitja a mentőernyőt. Ha a katapultálás a beállitott mag. alatt történt, a barosztát természetesen az üléstől való leválás után azonnal nyitja az ernyőt, és a pilcsi mehet gyertyát gyujtani Szent Antalnak. | |||||
opetrovics | Adatlap | 369449 | 2008. október 14. 19:56 | ![]() | |
Sziasztok! Lenne valaki akit érdekelne, az "ÉG KATONÁI" című film? Ha igen,írjon ide: opetrovics@globonet.hu |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |