/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Tibcsi 369389 2008. október 8. 05:43
Válasz erre
Gyönyörű lett! :) Nagyon könnyű lehet, mert (nekem úgy tűnik) elég magasan áll. :)
Tibcsi 369388 2008. október 8. 05:41
Válasz erre
Kösz az infót. Akkor fix, hogy MF volt. :)
Nyugger 369387 2008. október 7. 22:55
Válasz erre
21bis-ap-5721 napjainkban
21bis-ap-5721...

Napjainkban...
Nyugger 369386 2008. október 7. 22:53
Válasz erre
21bis-ap-5721 a repnapon
21bis-ap-5721 a...

Egy kis pozitív dolog...
Monox 369385 2008. október 7. 21:36
Válasz erre
Ismereteim szerint a K-5-ös tipuscsalád rakétáit (K-5, M, MS) csak a MiG-21MF-ig alakalmazták, a biszekhez, legalábbis magyarországon nem rendszeresítették a típust.
sainz 369384 2008. október 7. 15:30
Válasz erre
Háát...szerintem nem.
Kővári úrnál is becsúsznak néha hibák - mint mindenkinél - de azért RSz2-USz-el nem keverné össze.
Különösképp, mivel a PF-ről szóló részben alaposan taglalta ezt a fegyvert is.

www.airwar.ru/weapon/avv/k5m.html
Tibcsi 369383 2008. október 7. 15:17
Válasz erre
K-5M_Air-to-Air_Missile
K-5M_Air-to-...

Ugyanezzel a tipussal nem, de egy K-5-öst láttam függesztve 21-esen (MF, vagy bis, ne kérdezd, akkor még nem láttam a különbséget köztük. :)). Ez 1990-ben volt egy kecskeméti nyílt nap alkalmával. Még le is fényképeztem. Nem lehet, hogy ezzel keverték a cikkben?

(a kép csak illusztráció, a netről van)
sainz 369382 2008. október 7. 15:09
Válasz erre
www.airwar.ru/weapon/avv/k55.html

A Top Gun 1997-10 számában Kővári László MiG-21 cikksorozatának 21bis-ről írott részében megemlíti ezt a fegyvert:

" A "jól értesültek" viszont álították, hogy az akár 8g-nél is indítható rakéta rendszerben áll, csak az "M" készletben raktárban tárolják "

Találkozott valaki élőben ezzel a fegyverrel?
Pletyka vagy valóság a rendszeresítése?
sainz 369381 2008. október 1. 11:18
Válasz erre
Karesz!

És mit gondolsz a festéséről?
A fakó alap lehet tököli?
Bár az oldalszámnál nem igazán látszik(egyértelműen) hogy lemosták, átfesteték volna, mielőtt rákerült a sárga.

Érdekes, Chojna-n is csak egy század volt púpos, kettő pedig SzT.
vandork 369380 2008. október 1. 10:06
Válasz erre
Ez a gép egy MiG-21SzT. Konkrétan ez a gép Tökölön repült, 1982-ben átadták a lievardeieknek, onnan a repiskolába került. Kb. 8 gép sorsa így tisztázott, hova kerültek Tökölről.
Tökölön két századnyi SzT és egy század SzMT repült 81 végéig (addigra megjöttek a biszek).
Rumcájsz_52 369379 2008. október 1. 08:50
Válasz erre
Érdekes állapot a "33" sz. gépnél, kerékcsere közben, a bal főfutón már csak a fékagy van a féltengelyen, régi kerék leszerelve, az új még csak valahol útban ide, és csak a bal szárny van megemelve.
Rumcájsz_52 369378 2008. október 1. 08:37
Válasz erre
sainz
a méret-adat pontos, az esti hozzászólás meg a héten nem működik, mert okos főnökeink kitalálták a kétműszakos munkarendet, és a héten éppen délutános vagyok, szóval gépközelben és éberen csak délelőtt vagyok
üdv R.
sainz 369377 2008. szeptember 30. 21:22
Válasz erre
sainz 369376 2008. szeptember 30. 20:59
Válasz erre
" Otpravity otkritki "

A kép alatt balra, kicsit lejjebb találjátok ezt, - narancssárga-zöld ikonnal - click és megnyitja külön ablakban, onnan már simán menthető.
Ez sem sokkal egyszerűbb mint a "levix-módszer"...:))...de műküdik.
sainz 369375 2008. szeptember 30. 20:23
Válasz erre
A kétüléses hátsó kabinjánál olyan mintha lecsurgott volna a festék.
sainz 369374 2008. szeptember 30. 20:22
Válasz erre
Máshonnan.
Sikerült választ kapni az album tulajától.
levix 369373 2008. szeptember 30. 20:05
Válasz erre
content.foto.mail.ru/mail/sfimka/327/i-347.jpg content.foto.mail.ru/mail/sfimka/327/i-361.jpg

Tipp a mentéshez. Ennek az albumnak a képei a fenti linken vannak. A menteni kívánt kép html oldal neve azonos a képével. A címsorban megnézed a számot behelyettesíted a fenti linkbe és voila ott a kép.

Kár hogy nem színes.
Lacy 369372 2008. szeptember 30. 20:03
Válasz erre
Jó képek tetszik. De hol írják, hogy Chojna-i reptér? Mert csak a Kluczevo-i repteret említik, ott meg 159. Gárda vadászrepülő ezred települt. Vagy máshonnan az infó?
sainz 369371 2008. szeptember 30. 19:37
Válasz erre
foto.mail.ru/mail/sfimka/327/361.html
foto.mail.ru/mail/sfimka/327/360.html

foto.mail.ru/mail/sfimka/327/359.html

Ezek sem bis-ek, hanem visszaalakított SzMT-k, 582.iap.Chojna.
Ennél az ezrednél két század repült ezzel a változattal és csak egy a nagy gerinctankkal a 80-as évek második felében.
A 70-es évek végén nagyjavításról már bis gerinctankkal tértek vissza az ezredhez az SzMT-k.
Lacy 369370 2008. szeptember 30. 19:18
Válasz erre
Lacy 369369 2008. szeptember 30. 19:14
Válasz erre
Ez a gép Lettországban a Rigai melletti múzeumban áll, két másik társával. (Plusz egy UTI) Az egyiknek még megvan a vaskos gerinc tartája. Mivel az onnan pár kilométerre lévő Lielvarde-i reptéren 1989-ig üzemelt a Mig-21SMT típus, jó esély van rá, hogy onnan kerültek ide.
sainz 369368 2008. szeptember 30. 13:09
Válasz erre
Rumcájsz!

SzMT beömlő átmérője 870mm, bis 900mm?
sainz 369367 2008. szeptember 30. 12:49
Válasz erre
sainz 369366 2008. szeptember 30. 12:46
Válasz erre
Rumcájsz!

Abban bíztam, belemész a kis játékba és csak este szólsz hozzá...:))

No sebaj.
Szerintem is egyike a visszaalakított, kisgerinctankos SzMT-knek.
MiG-21SzT.

Elvileg a lengyelországi Chojna-ban álomásozó 582.iap-nál és Tökölön is volt jópár ilyen gép:

www.slide.com/r/GPInuI7c6j9imo1yGNZwv_uFrTkZJcWr
Rumcájsz_52 369365 2008. szeptember 30. 12:31
Válasz erre
Ha a gerinctartályt nézzük, akkor bisz-nek látszik, de az orrgyűrű szélessége gyanúsan soknak tünik egy bisz-hez képest, tehát inkább valami átmeneti tipusváltozat az SzM/MF és a bisz között, SzT vagy MT változatra tippelek
Hunyo 369364 2008. szeptember 30. 12:30
Válasz erre
Ez nem egy MiG-21 SMT? Nekem annak tűnik, de ez csak egy tipp a részemről.
sainz 369363 2008. szeptember 30. 12:17
Válasz erre
76_resize
76_resize

Milyen MiG-21 változat ez?
sainz 369361 2008. szeptember 27. 14:42
Válasz erre
100_5579-1
100_5579-1

Többször volt itt már szó a Mig-21 atomhordozó képességéről.
Nemrég megjelent egy érdekes cikk a Flieger Revue Extra-ban, ebben megemlítik ezt és a Su-7 -17-el kapcsolatban is vannak magyar vonatkozású utalások:

www.zeestow.de/download.htm
Ezeken a fotókon pedig tisztán látszik az a bizonyos kapcsolódoboz a tököli 515.iap. MiG-21bis gépeiben:

www.strizhi.ru/attachments/515-405.jpg

www.strizhi.ru/attachments/515-Shevchenko-S-w.jpg
mig23papa 369359 2008. szeptember 26. 21:07
Válasz erre
dudus

tudnál küldeni magadról abból az időszakból (1977-1979) képet a mig23papa&freemail.hu címemre?
buza 369358 2008. szeptember 26. 17:38
Válasz erre
Sziasztok!
Ha a tartó elején, a gyorszáras ajtón levő fekete foltra gondoltok, az nem ablak, hanem a felfüggestést ábrázoló fekete tábla. Az ábra és a szöveg kidomborodik a síkból ezért le lehet festeni. Eredetileg fekete volt, a "dombornyomott" rész alu színű.
üdv: Búza
sainz 369357 2008. szeptember 26. 16:58
Válasz erre
Untitled-Scanned-14_resize
Untitled-Scanned-...

Nemrégen szó volt itt a forumon a MiG-21F-13 -21PF -21U fékernyőjéről.
Szkennelgetek, előkerült egy "beszédes" fotó, amin jól látszik a PF fékernyőjének elhelyezkedése.
1988 Taszár.

A műszakiak szerint jóval nagyobb "birkózás" volt ezeken a típusokon a behajtogatott fékernyő visszahelyezése, mint a későbbi változatokon.
sainz 369356 2008. szeptember 26. 13:42
Válasz erre
bendzsi 369355 2008. szeptember 26. 13:34
Válasz erre
sainz

Ott az elektromos élesítésű bomba érintkező golyós kapcsolója van.
Alul van egy ovális kivágás és ott tették fel a biztosító vezetéket
és az ablakot kinyitva ellenőrizték, hogy az a helyén van.
Bocs de bővebben nem tudom mivel műszaki életem alatt egyszer láttam ilyet függeszteni.
sainz 369354 2008. szeptember 26. 12:07
Válasz erre
cc
cc

A mi gépeinken is ott van, de mindegyiken lefestve.

www.freeweb.hu/hunavia/TYPE/MiG-21%20base/MiG-21bis/MiG-21bis_serial/MiG21BIS_APIDNo1874SKYHUSSARS/photos/photo60.jpg

Van ennek bármi jelentősége?
sainz 369353 2008. szeptember 26. 12:02
Válasz erre
c
c

Tudja vki mi ez az "ablak" a pilonon?
levix 369352 2008. szeptember 26. 08:52
Válasz erre
Most rendelek a matricából. Kell?
dudus 369351 2008. szeptember 25. 19:21
Válasz erre
dudus0919@freemail.hu
Légy szives Te is küld el a tiéd Szücsi
makettes 369350 2008. szeptember 25. 16:00
Válasz erre
Nem tudnál adni egy e-mail címet dudus?
Az adatlapomon ott a címem,írj arra.
köszi
Laci
dudus 369349 2008. szeptember 25. 15:52
Válasz erre
Mig-15U,Mig-15bisz,Mig-17,
Mig-21U,Mig21-UM
Mig21-F-13,Mig21PF,Mig21BISZ.
Monox 369348 2008. szeptember 25. 11:53
Válasz erre
Szép történet az, ha valaki repülte a MiG-21PF-et. Bár békegalamb volt, de annál nagyobb kora volt ez a Magyar katonai repülésnek.
makettes 369347 2008. szeptember 25. 11:09
Válasz erre
Szia dudus!
Milyen gépeken repültél?
U,UM,PF,BIS, esetleg 19-es?
üdv. Laci
dudus 369346 2008. szeptember 25. 09:56
Válasz erre
Valószinű, hogy dolgoztunk,de én örökös 2.szd-os voltam, majd később rep-vez.
Tibcsi 369345 2008. szeptember 24. 16:49
Válasz erre
Rumcájsz_52 369344 2008. szeptember 24. 16:43
Válasz erre
Telitalálat, matt fekete műszerfal, a kabinfalak,padló és a kétoldali kezelőpanelek alapszine középszürke
Tibcsi 369343 2008. szeptember 24. 15:12
Válasz erre
Bocsi a kérdésért, biztosan már n+1-szer volt, de meg tudja valaki mondani, hogy milyen színű volt a magyar F-13-asok kabinbelseje? Fekete műszerfal, szürke kabin?
mig23papa 369342 2008. szeptember 24. 13:54
Válasz erre
Nem dolgoztunk mi együtt véletlenül?

1977 - 1979- ig Taszáron üzemeltettem a Mig - 21 PF-eket, a 408 - as volt a gépem, utána Pápán a Mig - 23 tipust, a 10 - es volt a gépem.
pilotka 369341 2008. szeptember 24. 12:04
Válasz erre
sainz 369340 2008. szeptember 23. 20:12
Válasz erre
59 white
59 white

És a számomra legérdekesebb, gépágyúkonténerrel.
Vajon a mi MiG-21PF-einkhez is kompatibilis volt ez?
sainz 369339 2008. szeptember 23. 20:10
Válasz erre
07 white
07 white
09 red
09 red
33 4kurs_90
33 4kurs_90
67 white
67 white
takeoff trio
takeoff trio

Még néhány MiG-21PFSz:
dudus 369338 2008. szeptember 23. 18:48
Válasz erre
65-ben végeztem,66tól 90-ig Taszár.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.