/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Nyugger 359483 2008. július 29. 20:02
Válasz erre
Etel !

3 tollú légcsavarral a Bacau-ban nagyjavított gépek repülnek: 02,03,05,06,10,11.
A P.G.-ben n.javított gépek: 08,/katasztrófa 2003.11.13.-án/,09,12, 2 tollú. A 01,04, és a 07-s gépek nem lettek nagyjavítva és már nagyon régóta nem repülnek.
borisz 359482 2008. július 29. 17:41
Válasz erre
Muzzy!
Hol látsz te itt abramsot?:D
Végülis az A400 nagynak kicsi, kicsinek nagy, biztos abból vásárolnak majd be:D
Hogy mi lesz az egészből?
csak akkor fog kiderülni, ha landol az utolsó gép is Pápán.
balaton 359481 2008. július 29. 15:17
Válasz erre
Az Abrams inkább 68-70t körül van.
Muzzy 359480 2008. július 29. 15:03
Válasz erre
Menyus!
Ezek az adatok az Airbus honlapról valók
Special ops 40 000 ft
Range at Max. Payload * 1780 nm
Range at 30-tonne Payload * 2450 nm
Range at 20-tonne Payload * 3450 nm
Max. Payload 37 t
Egy Abrams, ha jól tudom 60 tonna körül mozog...
Muzzy
Muzzy 359479 2008. július 29. 14:58
Válasz erre
Menyus!
Ha jól tudom az A-400M-et NEM Stratégiai szállításra tervezték! Hatótáv, terhelhetőség! Ha nem tud egy Abramsot stratégiai távra elszállítani, akkor mire jó?
Muzzy
borisz 359478 2008. július 29. 14:57
Válasz erre
Szóval megint hatalmas lelkesedéssel belevágtak valamibe, aztán elkezdték a széthúzósdit?
Menyus 359477 2008. július 29. 14:52
Válasz erre
Két ország van a programban akik az Airbus 400-at favoritálják.
borisz 359476 2008. július 29. 14:45
Válasz erre
Mi lesz helyette?
Újabb AN-124, A-400, vagy nem lesz semmisem az egészből?
Menyus 359475 2008. július 29. 14:43
Válasz erre
Amennyire tudom jelenleg az sem biztos sajnos hogy az amerikai gép lessz a befutó.
Menyus 359474 2008. július 29. 14:40
Válasz erre
Még 2004-2005-ben dolgoztam Pápán a repülőtéren aJavát ismerem azoknak akik ott vannak.Szerintem jó hely jó közösség.
balaton 359473 2008. július 29. 10:42
Válasz erre
Ez nem a legjobb hír. Inkább nem írom le ide, mit csináljanak az olaszok :)
De év végén már kapható lesz a Revell 1/144-es C-17-ese, amivel terveim vannak.
Solo 359472 2008. július 29. 10:38
Válasz erre
Az olaszok kiszáltak a C-17 programból ezért csúszik a dolog. Ha nem oldják meg gyorsan a felszabadult repidő eladását akkor nem lesz ősszel C-17 Pápán.
Etel 359471 2008. július 29. 10:33
Válasz erre
Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani, hogy a honvédség mely oldalszámú Jak-52 gépei kaptak 3 tollú légcsavart? Szolnokon repül még 2 tollú légcsavaros Jak-52?
Köszi!
Muzzy 359470 2008. július 29. 09:51
Válasz erre
A C-17-esek kapcsán javaslok két korm határozatot
2041/2008. (III. 29.) Korm. határozat
a Stratégiai Légiszállítási Képességrôl szóló többoldalú Egyetértési Megállapodás szövegének végleges megállapítására adott felhatalmazásról
2109/2007. (VI. 15.) Korm. határozat
a NATO Légiszállítást Kezelô Szervezet (NAMO) létrehozásáról és a stratégiai légiszállítási képességgel kapcsolatos kormányzati döntésekrôl
Mindkét anyag a jogtárban elérhető
Muzzy
mig23papa 359469 2008. július 28. 17:57
Válasz erre
Menyus

Mit dolgoztál és mikor a pápai reülőtéren?
Menyus 359468 2008. július 28. 16:31
Válasz erre
Az bizony könnyen megtörténhet, ha jól tudom két ország van a programban akik nem támogatják sajnos a Globemastert pedig jó lenne.Dolgoztam a pápai repülőtéren örülnék ha újra rendesen működne.
Menyus 359467 2008. július 28. 16:28
Válasz erre
Köszönöm szépen Puffyn s őket hol lehet elérni?
Puffyn 359466 2008. július 28. 11:20
Válasz erre
Szia Menyus!

Én is kerestem az enyémhez kiegészítőket és a Hannants-nál meg a greatmodels-nél találtam.

Puffyn
mig23papa 359465 2008. július 28. 10:59
Válasz erre
Menyus

Lehet, hogy még ki is szárad az a Duna :-)))
Menyus 359464 2008. július 28. 10:42
Válasz erre
Ez így van addig még sok víz lefolyik a Dunán.
Menyus 359463 2008. július 28. 10:41
Válasz erre
Kérek minden kedves makettező társat aki tud segítsen.Régóta keresek az ITALERI C-130-hoz komplett hajtóművet fő illetve orrfutót tehertér és rámpa ajtókat valamint a futóművek aknafedeleit. Ez a 817-es készlet 1:48-ban.Előre is köszönöm a segítséget.
Menyus 359462 2008. július 28. 10:36
Válasz erre
Szép napot kívánok nekem is nagy szükségem lessz ezekre a matricákra ,már nézegettem igazi mestermunkák .Így érthető miért ennyibe kerülnek hiába ez a kereslet kínálat törvénye sajnos.
mig23papa 359461 2008. július 28. 10:31
Válasz erre
BALATON
ez akkor lessz biztos amikor leszállnal Pápán
Menyus 359460 2008. július 28. 10:30
Válasz erre
Nem négy hanem kettő jön és nem biztos hogy még az ősszel.
balaton 359459 2008. július 26. 20:56
Válasz erre
Miggyuri 359458 2008. július 26. 20:49
Válasz erre
balaton!
Találtam vmi kék csíkokat az Aero-45höz. Kell még?
Miggyuri
Podva 359457 2008. július 26. 16:01
Válasz erre
Én is köszönöm Otto!

Üdv Podva
HADvezer 359456 2008. július 26. 12:47
Válasz erre
Tudja valaki a Kovács Bubu elérhetőségét, priviben kérnék egy infót.
Z63 359455 2008. július 26. 09:39
Válasz erre
Podva 359454 2008. július 26. 07:29
Válasz erre
Szia Zoli
Köszönöm az információt
Repülések sanos nagyon hiányosan vannak meg, Az Aero Historiában pedig csak a M+107-ről van fotó.
Mindenesetre már tudni fogom konkrétan, hogy mit kell keresnem
Üdv Podva
Otto 359453 2008. július 26. 06:03
Válasz erre
Méghozzá az 1992.oktober-i boritojú számban 2-17 o.

üdv: Ottó
Z63 359452 2008. július 26. 00:05
Válasz erre
Bocs!
Talán az Aero História egyik számában is volt cikk a magyar éjszakai vadászokról!
Z
Etel 359451 2008. július 26. 00:03
Válasz erre
Sziasztok!

Egy jó hír: a Jak-52-esek 2011-ig biztosan hadrendben maradnak.hir.hmflu.gov.hu/_layouts/hirdetmeny/RVFELH460020_08-74_49.pdf
Z63 359450 2008. július 25. 23:12
Válasz erre
Podva!
Ez a fotó a Punka Gyurinak van meg, talán a Repülés c.folyóiratban megjelent valaha, de erre nem mernék megesküdni.A festés ugyanaz a standard festés, mint a 107-en, csak a számok egy picit másmilyenre sikeredtek a kézi felfestés miatt.Annak idején azért a 107-est csináltam meg, mert egyedül arról volt több fotó.A 108-ról csak azt az egyet tudom.
Feri!
A Kovács Bubut esetleg még megkérdezheted, bár tőle fotót elkérni, olyan, mint összehozni egy baráti teázást A.H és Sztálin között: lehetetlen.Bár lehet öregkorára megjavult.
Üdv,Z63
HADvezer 359449 2008. július 25. 13:13
Válasz erre
borisz 359448 2008. július 25. 12:14
Válasz erre
HADbá'!
az infó kukac epitechre ment mél MI-2 ügyileg!
HADvezer 359447 2008. július 25. 10:43
Válasz erre
ha esetleg van fotó róla (M+108)küldjetek, mert megrajzolnám a számot matrica ügyileg is :)
Podva 359446 2008. július 25. 10:36
Válasz erre
Szia Zoli
Köszönöm
Megjelent már ez a fotó valahol publikálva?
Ugyan olyan nappali vadászra emlékeztető festése van mint M+107-nek, vagy esetleg foltos, éjszakaivadászos?
Üdv Podva
balaton 359445 2008. július 25. 08:58
Válasz erre
Nem tudom, hogy használtak-e. (Nem valószínű.) A NATO közös légiflottáját gyarapítják, összesen 4db érkezik Pápára valamikor ősszel.
borisz 359444 2008. július 25. 08:55
Válasz erre
(végre teljesen ON-topikok vagyunk)
Ezeket kapjuk, vagy vették, vagy hogy kerültek ide?
Használtak, vagy új gyártásúak?
balaton 359443 2008. július 25. 08:54
Válasz erre
Csak annyi, hogy magyar felségjel és lajstrom lesz rajtuk. Nem kell mér sokat várni erre :)
borisz 359442 2008. július 25. 01:17
Válasz erre
Tényleg, hamár C-17.
Milyen viszonyban lesznek ezek a jószágók magyar légierővel?
Z63 359441 2008. július 24. 23:10
Válasz erre
Podva!
Ami biztos, hogy az M.108-ról létezik egy fotó, amin pont ez a kód látszik, többről nem tudok.
Üdv,Z63
balaton 359440 2008. július 24. 23:02
Válasz erre
C-17_HUAF
C-17_HUAF

Nem tudtam megállni :)
balaton 359439 2008. július 24. 22:44
Válasz erre
Segítek: Max. két járműre elég felségjel, egy tartálykocsira elég magyar felirat, néhány ifor, vagy ilyesmi jelzés. Mellesleg lehetetlen ezeket beszerezni az utóbbi években.
A leghasznosabb egy olyan lap, amin legalább 10-15 járműre elég felségjel van. Esetleg néhány toronyszám T-72-re, vagy valami másra. Ezek olyan aprók, hogy kis lapon is sok elfér belőlük 1/72-ben.
borisz 359438 2008. július 24. 22:37
Válasz erre
Komolyan nem azért írom, hogy belerondítsak a HAD-műveletbe, de a Toffnak van eze-aza ilyen témában, nekem is most jutott eszembe, ahogy gondolkodtam azon, hogy mik lehetnek egy ilyen lapon.
bavida 359437 2008. július 24. 21:37
Válasz erre
HADvezer
Jó ötlet a magyar jelzések a jármüvekre! 1:72-ben és 1:35-ben én is vevő lennék rájuk!
Üdv: bavida ( Bazsa )
HADvezer 359436 2008. július 24. 20:49
Válasz erre
én is csak a 107 est láttam, de a sorszámuk 101 től 110 ig volt, és kézzel volt felfestve ahogy az a képen is látszik, így elég nehéz a számsor kérdés...
HADvezer 359435 2008. július 24. 20:47
Válasz erre
én is olyanra gondoltam :) de legalább egy jármű kell hozzá hogy beméretezzem, vagy ha elküldöd a pontos méreteket... akkor könnyebb lenne a dolgom :)akkor már 1:48 ban is meg csionálhatjuk, meg mondjuk 1:35 ben is nemdebár? üdv
balaton 359434 2008. július 24. 19:32
Válasz erre
Nem konkrét járműre gondoltam, hanem olyan felségjelzésekre, amik minden 72-es járműre jók.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.