<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
Sokol | Adatlap | 644642 | 2018. május 20. 11:00 | ||||||||||||||||
Sokol | Adatlap | 644641 | 2018. május 20. 10:58 | ||||||||||||||||
tyimosenko! Széles papír maszkolószalaggal ragaszd le a fő darabokat és satírozd végíg az éleket, hogy levétel után kiterítve megkapd az alakját síkban. Szekkneld be! Aztán egy grafikai programmban a szegecstérképet (már ami elérhető) torzítsd hozzá a beszkennelt formához. Már csak a Zoli által is írt szigetelő fóliára van szükséged (90 és 100 mm széles rolniba lehet venni legtöbbször) amit maszkolócsíkokkal ráragasztasz egy mezei A4-es ívre és a hátlapjára rányomtatod a szegesztérképet. Végígtolod rádlival aztán le a hordozóról és rá a fődarabra. | |||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 644600 | 2018. május 18. 18:22 | ||||||||||||||||
tyimosenko! Előre szerintem megfelel a sima szegecselővel való szegecselés és hátra a matrica. A lapos csíkok nem jók! Létezik az ólomfólia, de használhatónak tűnik az öntapadós alufóliaszalag is, amit fém szellőzőcsövek toldásánál használnak. Bár arra készülj fel, hogy bármelyiket választod, mindig lesz, aki majd leszólja. Ez persze ne szegje a kedved,lényeg, hogy a maketted nagyon szép lesz! Üdv, Z63 | |||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 644588 | 2018. május 18. 15:46 | ||||||||||||||||
Most, hogy írod, tényleg, olvastam is valahol erről. Akkor mégis jól tudtam, hogy magyar jellegzetesség. Akkor korai képeken ezért nem látni. Ami még jellemző, hogy egy vöröskeresztes jelzés van rajta, mint a német gépeken az elsősegélycsomag helyénél. | |||||||||||||||||||
solyom | Adatlap | 644573 | 2018. május 18. 12:57 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Én úgy tudom, hogy a jobb oldali nagy szerelőnyílás a Re-2000-eseken magyar sajátosság volt. Az eredeti olasz gépeken a csak egy könnyű alumínium pilóta ülés volt, amit könnyen ki tudtak emelni, amikor a mögötte lévő rádiót/akkumulátort kellett szerelni. A frontra induló gépekbe viszont beszereltek egy nagyon nehéz hát és fejpáncélt is az ülés mögé. Ezt viszont nem lehetett a karbantartásokkor/javításokkor kiszerelni, ezért vágtak a törzs jobb oldalára egy nagyobb szerelőnyílást hogy hozzáférjenek az itt lévő berendezésekhez! A Mávag Héja meg már eleve így épült! | |||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 644568 | 2018. május 18. 11:35 | ||||||||||||||||
Néhány szót a szerelőnyílásról: Én is utánanéztem. A nómenklatúrában nincs, viszont az az első szériához tartozik a borító szerint (nem tudom, hány széria volt, de ha az Ansaldo kisharckocsiból indulunk ki, akkor ott is változtak apróbb megoldások) A Catapultabile és a Grande Autonomia (GA) alváltozatokon nem volt. A V451-ről szemmeél láthatóan hiányzik, pedig ez olasz gép. Nem tartom kizártnak, hogy néhány példány GA altípus volt | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644564 | 2018. május 18. 10:55 | ||||||||||||||||
Szia pmheros! Nálam mindig van egy kiemelt, lassú építés, meg mellette több mellékes, hogy legyen sikerélmény. Csak a mellékesek is el szoktak húzódni... Nem ismerem az Italeri készletet. Ez egy impulzusvásárlás volt. Nemrég árulta valaki jó áron. Gondoltam festési gyakorláshoz jó lesz. Meg azt is gondoltam, hogy ezzel el is múlik majd az érdeklődésem a típus iránt, és nem űzöm az aranyárú Classic Airframes készletet vagy a gyémántárú Silverwings-et. | |||||||||||||||||||
pmheros | Adatlap | 644563 | 2018. május 18. 10:05 | ||||||||||||||||
Üdv! Én is mindig 'gyors építés'ként indítom a projektjeimet, aztán valahogy mindegyik építése nagyon elhúzódik időben. 72 -ben nem is álmodok szegecselésről. Meg szabad kérdezni, hogy a Special Hobby mellett mi szólt az Italeri ellenében ? Üdv.: pmheros | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644562 | 2018. május 18. 09:30 | ||||||||||||||||
Szia Elnar! Köszönöm a kommentet. A gond a sok párhuzamos vonallal van. Szerintem lehetetlen nem hibázni pár század mm-t. Ha 0,1-es tollal jelölöm a csíkok távolságát, már akkor biztosan lesz eltérés a párhuzamostól a többedik szegecssornál.. És nagyon feltűnő lenne a minimális tévedés is. A matrica könnyebben kontrollálható. A szemre beállított matrica ebben az esetben pontosabb eredményt szül szerintem mint a jelölésre szegecselés. Utánanéztem, érdekes módon olasz re.2000-eken is rajta volt az ovális szerelőnyílás. Pl. Horthy gépén. Viszont a svéd múzeumi gépen nincs rajta, pedig a Horthy gépe ugyanaz a széria volt. Az is érdekes, hogy ez a szerelőnyílás kitüremkedett a felületből, lekerekített peremmel. Tehát nem is kell bekarcolni. A karcolási próbálkozásomhoz csináltam egy sablont ólomlemezből. Azt fogom felragasztani, aztán a peremét megcsiszolni. De, a cél a gyors építés volt, már amennyire egy special hobby makettnél ilyesmiről beszélni lehet. Ezzel a pozitív szegecs témával már lassulni fog a dolog. | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644559 | 2018. május 18. 09:17 | ||||||||||||||||
Szia Zoli! Köszönöm szépen! Szuper ötlet mindkettő. A vegyes alkalmazás a megoldás. A sima szegecsekhez a matrica, a szegecsezett pozitív panelvonalakhoz a szegecselt fémfólia. Szerintem a Z63 ólomcsíkok is megfelelően vékonyak hozzá, nem kell felszabdalnom a fémfóliát. Móváron vettem 1,5-ös szélességűt, de ha jól emlékszem keskenyebb is volt. Na majd Celldömölkön. Üdv Marci | |||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 644554 | 2018. május 18. 07:17 | ||||||||||||||||
Szia! Nem szövevényes a szegecselés, csak sok. A szárnyon gyakorlatilag kockáspapír, ami csinál két nagy X-et a futóaknák felett. Jobb oldalon a kerekített téglalap alakú nyílás az a Mávag szexepile. 8 milire 6 sor szegecs lehetséges, csak acélvonalzó kell hozzá és nem szabad elkapkodni.. Én is a lemezekkel újrapanelezést csinálnám. Anno próbáltam, csak kólásdobozzal, naná hogy nem ment. Azért is jobb lemezenként, mert ha egyet elrontasz, csak azt gyártod újra, nem az egész jószágot kell folyton gyötörni. Meg akkor már lehet játszani az egymásra lapolásokkal az ultraélethűség érdekében... Gyors építés semmiképp nem lesz, de gondolom nem is az a cél | |||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 644540 | 2018. május 17. 18:54 | ||||||||||||||||
Szia tyimosenko! Én nem adnám fel! A belépőtől a főtartóig simán végiggurítod, a főtartó után pedig feltehetsz Archer transfer szegecsmatricát, ami enyhén domború. www.archertransfers.com/AR88014.html Vagy a nehezebb út, hogy vékony fémfólia csíkokat(Z63)hátulról megcsegecselsz és óvatosan a felületre kasírozod. Üdv, Z63 | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644517 | 2018. május 17. 09:32 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Sajnos a szárnyak ultraszövevényes szegecselése miatt elbukik ez a szegecselős ötlet. Elkezdtem a makettet, lendületből kivágtam minden kormányfelületet, bekarcoltam 4 hiányzó panelvonalat, aztán kezdtem volna a szegecselést, méregettem a szárnyon, de rájöttem, hogy képtelen lennék például egy 8 milliméter széles sávon belül 6 párhuzamos sor szegecset egymástól egyenlő távolságra feltolni pontosan... Sőt, a gép jobb oldalán a kabin alatt lévő nagy ovális szerelőnyílás bekarcolása is sok...(bár ez lehet, hogy csak a MÁVAG Héjákon volt rajta, ellentmondásosak az információim) Úgyhogy sajna marad az üres felület. A kabintetőt szétvágom, talán az örvlemezeket a motorburkolaton kinyitom és ennyi lesz az egyéb feljavítás. | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 644275 | 2018. május 9. 23:01 | ||||||||||||||||
Nincs mit. Ez pont az, amit Pumba ajánlott, csak a link gomb használatával, amit ő sajnos mellőzött. | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 644274 | 2018. május 9. 23:00 | ||||||||||||||||
Ez így most működik.Amit először írtál,úgy nem akarja. Köszönöm,majd végig böngészem. | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 644267 | 2018. május 9. 19:59 | ||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 644265 | 2018. május 9. 19:48 | ||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 644262 | 2018. május 9. 18:22 | ||||||||||||||||
Szia lacipapa! Minden ilyesminél el kell hagyni az elejéről a https:// részt és máris működik. Üdv, Z63 | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 644236 | 2018. május 9. 12:08 | ||||||||||||||||
Köszi. Meglehet, az anyaggyűjtés viszonylagos nehézkessége élből elveszi a kedvem tőle. Nem biztos, hogy nagy veszteség lenne nekem, elég sok makett van itthon, amik szerintem sosem fognak már elkészülni - plusz kettő postán. | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644235 | 2018. május 9. 11:53 | ||||||||||||||||
A HFC2-ben van róla egy felülnézeti grafika is, csak sajnos a telefonommal nem tudnék róla normális minőségben képet csinálni. Mindamellett, szerintem az igényesen megcsinált folttérképek sem a valóságon alapulnak. A 421-ről sok fotó van és még film is készült, a zöld foltokat talán össze lehetne rakni belőlük, de feltételezem, hogy a grafikusok nem bogarásszák végig a képeket, csak az ismert általános séma alapján színeznek. De az is lehet, hogy a történész szakértő eléjük tol egy mm papírra rajzolt tuti folttérképet. :) | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 644223 | 2018. május 9. 09:51 | ||||||||||||||||
Köszi. Tekintve, hogy én alapvetően nem igazán repülőzöm, én is "kénytelen" leszek Horthy gépét megcsinálni. :) Leginkább valami folttérkép kell majd hozzá - bár egyelőre persze ott tartok, hogy megvegyem-e egyáltalán, vagy költöttem már az idén bőven eleget makettekre. | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 644222 | 2018. május 9. 09:49 | ||||||||||||||||
Ctrl/c, ctrl/v, ha ez problematikus, akkor írd be neki, hogy "heinkel-46 walkaround" és nézd meg a képeket! | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 644216 | 2018. május 9. 09:10 | ||||||||||||||||
Szervusz! köszönöm szépen,de valamit biztos nem jól csinálok.Hiába gépelem be,nem nyitja meg. El tudnád küldeni,más formában,magánban? Az E-mail címem az adatlapomon van. Köszönöm,Laci | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644213 | 2018. május 9. 08:47 | ||||||||||||||||
Szia, Sajnos nem vagyok szakértő, és a makettfestékek pontos színegyezőségének sem tulajdonítok jelentőséget. Ezeket figyelembe véve én a Horthy gép színeihez valószínűleg a következő akril festékeket használnám méretarányhoz igazítva: sárga - gunze H34, szürke gunze H317, zöld gunze H303, barna - valami barna... tamiya XF9, XF10, esetleg XF64 vagy gunze 406... A sárga lehet, hogy egy kicsit világos lenne önállóan, de a sötétebb foltozószínek alatt pont jó hatást keltene szerintem. Szinte minden magyar makettező a Horthy gépet festi, ha Re-2000-ről van szó, kicsit már közhely lett szerintem. Ezért én a 407-est fogom megcsinálni azt hiszem. Ez egy ék felségjeles gép sárga alapon zöld kukac jellegű festéssel. | |||||||||||||||||||
pumba | Adatlap | 644202 | 2018. május 8. 22:08 | ||||||||||||||||
Szia! Van kép... https://www.google.hu/search?q=heinkel-46+walkaround&oq=heinkel-46+walkaround&aqs=chrome..69i57.23455j0j7&client=ms-android-prestigio&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgdii=vTyVoH6AYA43EM:&imgrc=WhA6sUFXYORAEM: | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 644192 | 2018. május 8. 19:33 | ||||||||||||||||
Hááát,ez van.Ja,nincs! Egy ki segítség kellene,hátha! huzaloznék,de nem találtam olyan fotót,amin előröl látszana a gép. A szárny belépő után a Z,vagy N dúcok között volt,szemből X alakú huzal merevítés?Rajzokon nem jelölik. | |||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 644178 | 2018. május 8. 07:09 | ||||||||||||||||
Sajnos a deutscheluftwaffe.com sem tartalmaz 46-os Heinkelt, csak 70-től felfelé | |||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 644177 | 2018. május 8. 01:38 | ||||||||||||||||
Arra azért figyeljetek, hogy a szárny belépő felőli oldalán süllyesztettek a szegecsek! Csak a főtartótól hátrafelé vált át félgömbölyűre! | |||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 644164 | 2018. május 7. 22:28 | ||||||||||||||||
Megkérnélek, hogy majd a festéséről tegyél fel némi infókat! A dobozgrafika gondolom én, kuka. Évek óta gondolkozom rajta, hogy illenék Horthy István gépét megépíteni, de mindig van más. De most, ha nem vámolják nagyon meg az űrhajómat (Beesett az USA-ból, sáláláláláláááá, csak nem veszett el!), isten bizony, veszek egyet! | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 644137 | 2018. május 7. 19:02 | ||||||||||||||||
Köszönöm Zoli,de már túl haladtam a dolgon,már nem akarom szétvágni. | |||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 644135 | 2018. május 7. 18:21 | ||||||||||||||||
Szia lacipapa! Ha nem sajnálsz rá 29 eurót, van itt minden a He 46-ról CD-n. Eredeti, gyári dokumentumok a legtöbb német típusról. www.luftfahrt-archiv-hafner.de/ Üdv, Z63 | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 644119 | 2018. május 7. 09:38 | ||||||||||||||||
szia Elnar! ez egy nagyon jó anyag,kár,hogy az én He-46-osomhoz nincs ilyen. | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644103 | 2018. május 6. 23:22 | ||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 644088 | 2018. május 6. 17:34 | ||||||||||||||||
Nem nekem. Az olaszoknak :) www.avia-it.com/act/profili_daerei/libretti_velivolo/PA_libretti_PDF/Reggiane_Re-2000_CN.pdf A 14-15. oldal tanúsága szerint használható magyar gépekhez is ;) A kicsit jobb minőségű képek pedig innen vannak www.cmpr.it/manuali.htm NE lepődj meg az angol feliratokon Itt is sok minden van, de a formátum nem a legkezelhetőbb www.avia-it.com/act/profili_daerei/libretti_velivolo/avianew_profili_aerei_libretti_miana_velivoli.asp *semmiféle anyaghoz nincs semmiféle közöm, csak meglévő oldalakat linkelek, a feltöltés nem az én művem. | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644085 | 2018. május 6. 15:33 | ||||||||||||||||
Köszi a képet! Elnar, megvan neked a Re-2000 teljes alkatrész-katalógusa? :)) | |||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 644074 | 2018. május 6. 13:21 | ||||||||||||||||
Inkább úgy mondanám, hogy leginkább az, de a többi is közel áll. :D De csak hogy örülj is: találtam még szegecselést az orr alsó-felső beömlőin még. | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644066 | 2018. május 6. 11:57 | ||||||||||||||||
Köszi szépen Elnar! A szárnyfelső szegecselése azért eléggé az önszivatás kategóriája.. | |||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 644062 | 2018. május 6. 11:06 | ||||||||||||||||
Sajnos a nómenklatúra képei olyan rossz minőségűek, hogy többön nem látszik a szegecselés, pedig azok valós darabok fotói. Talán még a szárnyközéprész használható szegecselésileg. Van még bordaosztás, és méretezés hozzá. Az utolsó képen a szárnyközép szerelőnyílásai vannak Ha kell még info Re 2000-ről, szólj, mert akad. | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644061 | 2018. május 6. 10:55 | ||||||||||||||||
A special hobby 1:72-es Héja I. | |||||||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 644049 | 2018. május 6. 06:01 | ||||||||||||||||
Milyen méretarányú a makett? | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644048 | 2018. május 6. 00:00 | ||||||||||||||||
Sőt, a panelvonalak sem negatívak...:)) | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644047 | 2018. május 5. 23:59 | ||||||||||||||||
Köszönöm szépen Elnar! | |||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 644040 | 2018. május 5. 21:18 | ||||||||||||||||
És a legfontosabb! A szegecsek kiemelkednek a felületből, tehát nem bepötyögni kell, hanem kis félborsókat felragacsolnod! :) | |||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 644020 | 2018. május 5. 11:27 | ||||||||||||||||
+ még itt is lehet szegecset számolni: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/Reggiane_Re.2000_%28J-20%29_2340_40_%288051047340%29.jpg thumbs.dreamstime.com/z/reggiano-fighter-plane-reggiane-re-falco-used-swedish-air-force-wwii-as-j-swedish-air-force-museum-swedish-40895091.jpg Találtam egy rajzot is, de sajnos a terepfestés megeszi a felső rész szegecseit így csak az alsóhoz jó | |||||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 644019 | 2018. május 5. 11:15 | ||||||||||||||||
Üdv! Komplett szegecstérképet még sehol sem láttam. Fotókat tudok. A Fortepan 15614 és 15615 képén is sok látszik. Viszont ezek a képek alapján elég durva meló előtt állsz. | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 644006 | 2018. május 5. 01:34 | ||||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 643990 | 2018. május 4. 18:59 | ||||||||||||||||
Szia tyimosenko. Nem kifejezetten egy rajz, de legalább annál több! :) Sok fotó amiken látszik a sárkány szerkezet teljes szegecselése. Nem egyben hanem részletekben, válasszad ki a konkrét típust mert a törzskereteknél típusonként elő fordulhat eltérés. Nézd végig. :) szextant.blogspot.hu/2014/03/reggiane-caproni-re2000-falco-seversky.html Üdv kamovos | |||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 643983 | 2018. május 4. 15:53 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Van valakinek esetleg egy Re-2000 Héja szegecstérképe digitális formátumban? A neten egyelőre nem találtam sajnos. Köszi szépen! | |||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 643126 | 2018. április 13. 09:14 | ||||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 643121 | 2018. április 12. 22:32 | ||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
www.dishmodels.ru/gshow.htm