/ Fórumok /

MiG-23

Kicsit mostohán bánunk a "csapkodó szárnyú" MiG-ünkkel- nekem a másik kedvencem. Ha valakinek van képe hozzá, tegye fel ide.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
romeo 392267 2011. január 18. 20:23
Válasz erre
mig-23mf_gray_hungary_08
mig-23mf_gray_hungary_08
mig-23mf_gray_parachute
mig-23mf_gray_parachute

Üdv!
Itt találtam: backfiretu-22m.tripod.com/swing_wing_soviet_aircraft/index.album/hungarian-mig23mf
kocsosz 392266 2011. január 13. 15:48
Válasz erre
1189269_17206_photo29
1189269_17206_photo29
1189269_17367_95048_17173_Untitled20
1189269_17367_95048_17173_Untitled20
1189269_17413_95461_58100_14
1189269_17413_95461_58100_14
1189269_17464_95461_58304_27
1189269_17464_95461_58304_27
1189269_17539_photo30
1189269_17539_photo30

Szia Neo!

Köszönöm Neked és Mirazsmarcinak is a sok segítséget. Ilyen képeket kerestem, azt hiszem ezek az igazi Mig-23-as létrák, bár ebben nem vagyok 100 %-ig biztos.

Még egyszer köszönöm, és jó makettezést kívánok mindenkinek.

Üdv Kocsosz
Neo954 392265 2011. január 13. 12:25
Válasz erre
photo29
photo29
131119_37627_IMG_0012
131119_37627_IMG_0012
131119_37873_IMG_0019
131119_37873_IMG_0019
95048_17173_Untitled20
95048_17173_Untitled20
95461_58100_14
95461_58100_14
95461_58304_27
95461_58304_27
photo18
photo18
photo30
photo30
photou3
photou3
photou6
photou6

Szia!

Én ezeket találtam a gépemen, már nem tudom honnan szedtem le őket.
Utolsó képen látszik az alulétra fokainak teteje.
Remélem segít!

Üdv.:Neo
kocsosz 392264 2011. január 12. 23:11
Válasz erre
Szia Mirazsmarci!

Először is köszönöm az átküldött linket. Milyen érdekes, hogy erről nem sok kép van a neten.
Azért ha valakinek van még ötlete szívesen várom.

Kocsosz
mirazsmarci 392263 2011. január 12. 14:40
Válasz erre
Szia!

Ezt ajánlom figyelmedbe:

http://rides.webshots.com/album/56161249ryPQYh?start=12
kocsosz 392262 2011. január 12. 14:30
Válasz erre
Üdv. Mindenkinek!

Sajnos ebben a témában a Google nem igazán a barátom. Abban szeretnék segítséget kérni tőletek, hogy a Mig-23-asok üzemeltetése során használt pilóta létráról, képek lelőhelyéről linket, elérést, vagy esetleg referencia képeket tudnátok-e küldeni. A fórum során feltett képekből már leszedtem az erre vonatkozókat, de hát ez nem valami sok.
Várom segítségeteket, és előre is köszönöm.

Üdv Kocsosz
sulyid 392261 2011. január 11. 20:05
Válasz erre
Vik30 392260 2011. január 11. 20:01
Válasz erre
sulyid 392259 2011. január 11. 19:11
Válasz erre
Még annál is érdekesebb hogy a gép olyan komcsi mint az állat ( = dől balra ) . :)
Neo954 392258 2011. január 11. 19:08
Válasz erre
Érdekesen áll a "sárvédő" az orrfutón :)
sulyid 392257 2011. január 11. 18:53
Válasz erre
DSC00866
DSC00866
DSC00867
DSC00867
DSC00865
DSC00865
DSC00868
DSC00868
DSC00869
DSC00869
DSC00870
DSC00870
DSC00871
DSC00871
DSC00872
DSC00872
DSC00873
DSC00873
DSC00874
DSC00874
DSC00875
DSC00875

Pár kép:)
silent8 392256 2011. január 10. 22:40
Válasz erre
Köszönöm! Nem ez volt a célom, pont ellenkezőleg!
Olvastam róla, és nem tudtam, hogy mi történt. Nagyon sajnálom a pilótát.
Csak ezért kérdeztem az esemény felől.
HA ESETLEG EZZEL MEGBÁNTOTTAM VALAKIT AKKOR EZUTON KÉRNÉK ELNÉZÉST!
Monox 392255 2011. január 10. 22:38
Válasz erre
Lehet, hogy ezért akarok idén is részt venni a lengyelországi repülőnapon...?
zoli1989 392254 2011. január 10. 22:37
Válasz erre
_IGP8776
_IGP8776

Nekem 2008-ban még az is nagyon rosszul esett, hogy Brnoban láttam a kék díszfestésű szerb Super Galeb-et. Két hétre rá a gép be,utató repülés gyakorlása közben lezuhant, pilótája Kanász István meghalt.
Élőben egy ilyen... Remélem sose fogok látni!

www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/egy_csillag_foldre_hullt/
Tornado2000ECR 392253 2011. január 10. 22:29
Válasz erre
Csatlakozom az észrevételedhez de nem csak ebben az esetben. Azokkal a sebekkel amelyek egyszer begyógyultak nagyjából óvatosan kell bánni.
SIG 392252 2011. január 10. 22:19
Válasz erre
Untitled-20
Untitled-20

Szia ! Emlékeim szerint az 1999-es SIAD-on volt a Hawk katasztrófa. De ugye ezen balesetek gyűjtögetésének nincsen semmi katasztrófa-turizmus szaga ? A youtube-on látványosak ezek nagyon, de azért ott a helyszínen hirtelen nagyon nagy lesz ám a csend és nagyon nyomasztó, hogy szombaton még repült az emberke, vasárnap pedig már nincsen :S És ehhez nem kell egyáltalán hozzátartozónak lenni... Ne értsd félre, eszemben sincs kioktatni, csak picit óvatosabban a kérdezősködéssel az ilyen témában, mert Soproni "Sopi" Károly esetében vannak olyan emberek ezen az oldalon, akik személyesen ismerték. Tudod, ez olyan sebszaggatós dolog... Üdv.
harold 392251 2011. január 10. 20:52
Válasz erre
1990. szeptember 16-án a 04-es oldalszámú MiG–23MF-el Soproni "Sopi" Károly őrnagy bemutatórepülés közben Pápán lezuhant. A gép a nézők szeme láttára ütközött a földnek, majd a már kigyulladt gép visszaemelkedve, bal fordulóban visszazuhant a földre. Sopi már az első becsapódáskor az életét veszthette az ekkor fellépő, elviselhetetlenül nagy G erők miatt. A nézők közt volt a felesége és 2 gyermeke is... In memoriam Sopi!
harold 392250 2011. január 10. 20:51
Válasz erre
1990. szeptember 16-án a 04-es oldalszámú MiG–23MF-el Soproni "Sopi" Károly őrnagy bemutatórepülés közben Pápán lezuhant. A gép a nézők szeme láttára ütközött a földnek, majd a már kigyulladt gép visszaemelkedve, bal fordulóban visszazuhant a földre. Sopi már az első becsapódáskor az életét veszthette az ekkor fellépő, elviselhetetlenül nagy G erők miatt. A nézők közt volt a felesége és 2 gyermeke is... In memoriam Sopi!
Tibcsi 392249 2011. január 10. 20:40
Válasz erre
Volt még elég sebessége és elpattant. Szerintem.
silent8 392248 2011. január 10. 20:18
Válasz erre
silent8 392247 2011. január 10. 20:18
Válasz erre
De akkor mitől emelkedett el a gép? Mert látszódik hogy nagy sebességgel és gyorsan érkezik a beton fölé. Ott nekicsapja a gép hátsó részét, amitől kigyullad. De eközben már elemelkedik. És lángolva emelkedik, enyhe bal fordulóban. És utána csapódik a földbe. Hihhetetlen!
miles 392246 2011. január 10. 19:55
Válasz erre
Erre kisértetiesen hasonlitó katasztrófa volt a Hawk 200-asé Pozsonyban a SIAD-on
búza 392245 2011. január 10. 19:49
Válasz erre
Nem ideje nem volt, az első becsapódásnál életét vesztette.
rittal 392244 2011. január 10. 19:11
Válasz erre
Sajnos ott már nem volt ideje. Túl nagy erők dolgoztak. a földhöz csapódáskor 40g erő hatott
silent8 392243 2011. január 10. 18:44
Válasz erre
Közben már megnéztem a videót! Hihhetetlen, hogy a pilótának még volt ideje felhúzni a gépet. Csak azt nem értem, hogy nem katapultált. Lehet, hogy a nagy g terheléstől elájult? Mert amíg égett a gép végig azt néztem, hogy lett volna még idő a katapultálásra. 
Tibcsi 392242 2011. január 10. 18:32
Válasz erre
070
070

A 04-es gép még életében. A bulgáriai nagyjavítás után három hónappal.
silent8 392241 2011. január 10. 16:04
Válasz erre
Köszönöm Tibcsi! Csak erre voltam kiváncsi!
Mégegyszer köszönöm!

Üdv.
Tibcsi 392240 2011. január 10. 15:07
Válasz erre
A 04-es oldalszámú gép volt, a pilóta Soproni Károly volt.
Csokistibi 392239 2011. január 10. 14:57
Válasz erre
Helló! Már bocs, de ez az infó mondjuk kb. 10 másodperc alatt deríthető ki internetes keresőprogrammal. :) Youtube-on láthatók a katasztrófa videófelvételei is. Ott is 5 másodperc alatt megtalálható.
silent8 392238 2011. január 10. 14:22
Válasz erre
Sziasztok! Tud valaki információt adni arról, hogy 90-ben Pápán tényleg lezuhant egy Mig-23-as  bemutató közben?
Előre is köszönöm!
csobi21 392237 2011. január 10. 11:22
Válasz erre
www.youtube.com/watch
Nem tudom láttátok e már, de ez megért tíz nap fogdát:)
silent8 392236 2011. január 3. 22:44
Válasz erre
Több helyen már utánanéztem, és több dátum is szerepel, úgy ahogy írtad.
Hát ezen meglepődtem egy kicsit. Azt hittem, hogy ezekben az évszámokban meg lehet bízni. De hát nem úgy tűnik! De igazad van neked is. :DD
Tornado2000ECR 392235 2011. január 3. 22:33
Válasz erre
Értem de ezzel csak annyi megjegyezni valóm van hogy pl a Top Gun ill. utána Aranysas is sok eltérő évszámot közöl már korábbról. Csak ennyi Boldog Újévet Kívánok.
silent8 392234 2011. január 3. 22:29
Válasz erre
Szia tornado!
Már kitárgyaltuk a gyártási évet és a csapatszolgálatba állítást is!
Tornado2000ECR 392233 2011. január 3. 22:17
Válasz erre
silent8 392232 2011. január 3. 20:24
Válasz erre
Szia! Határozottan jóbb lett mint ahogy kezdted! Az átmosás is jót tett a gépnek. Jól sikerült! Kár a pótvezérsíkért! Az sokat ront rajta. Szerintem azzal kellene kezdjél valamit! 
Vik30 392231 2011. január 3. 20:16
Válasz erre
Én revellbe vettem a 1.44 est de már csak a Zvezda gyártja
notarius 392230 2011. január 3. 20:05
Válasz erre
Na ez igaz, úgy látszik már álmos vagyok. :)
p-51 392229 2011. január 3. 20:04
Válasz erre
Az 1.44-et melyik cég adta ki?
p-51 392228 2011. január 3. 20:04
Válasz erre
Vik30!
Szépek!
De úgy még szebb lenne, ha a 15-östől pakolnád fel őket! Vagy a Mig-3-astól.
Én imádom a régieket, pl a koreai mig-15-öt.
Vik30 392227 2011. január 3. 20:02
Válasz erre
Valami vélemény a gépeimröl?
p-51 392226 2011. január 3. 20:02
Válasz erre
én is ezt írtam, hogy nem bízok benne.
notarius 392225 2011. január 3. 19:59
Válasz erre
Bocs, hogy közbeszólok, de a wiki nem egy túl jó és forrásértékű valami.
Aztán hogy mit vettünk és mit ajánlottak az sem azonos dolog. Pl. 23-as ezred volt tervben, aztán lett egy század. Ajánlottak '85 körül 29-eseket, meg Su-25-ösöket, de erre már nem volt pénz. Az meg természetes volt a VSZ-ben, hogy a NATO-val közvetlenül határos erők kapják a legjobb technikát, ami ugye földrajzilag nem Mo.
De nézhetjük a 22M3-at is: akkor is volt már M4, amit fel is ajánlottak, de nem kellett.
p-51 392224 2011. január 3. 19:50
Válasz erre
hu.wikipedia.org/wiki/MiG%E2%80%9329
en.wikipedia.org/wiki/Mig-29

Részemről is jószándék, de látod, én pont ezért nem bízok a wikipédiában. Ezeken 1977 a proto, 1983 a szolgálatba állás.
Arra viszont mérget vehetsz, mert a norvégok tényleg 1983-ban fotózták. a jugo 1987 is a wikiről van egyébként.
Mégegyszer üdv és természetesen minden jót kívánok, ami egy makettezőnek jó.
p-51
silent8 392223 2011. január 3. 19:40
Válasz erre
Szia!
Egyébként nem a vita a célom, és ha megsértettelek akkor elnézést. Nem ez volt a szándék! De én akárhogy nézem ezt a wikipediát én akkor is a 89-es típus indulást olvasom. Ami előtte volt azok prototipusok voltak!
Idézem: " A gép 1986-ban a finnországi Kuopio Rissala légitámaszponton mutatkozott be a nyilvánosság előtt, ahol 6 gép tett látogatást."

"Az első prototípus 1976-ban készült el, majd a prototípusok elkészülte után, a berepülési idő csökkentése érdekében kiadtak egy 20 darabos nullszériát is"

"Az első példány 1983-ban készült el, majd innentől fogva folyamatosan váltották fel a MiG–21-eseket"

"A típust először a finnországi bemutató után 1989-ben az ukrán származású Anatolij Kvocsur mutatta be, aki korábban a Légierő őrnagya volt, majd a "műholdvadász" MiG–31D program beszüntetésével került át a 29-es bemutató csapatába"
Tényleg nem a vita végett, de akár hogy olvasom én ezt látom benne. 
De semmiképpen sem szerettelek volna megsérteni! Nem ez volt a cél! 
zoli1989 392222 2011. január 3. 19:38
Válasz erre
A-3 392221 2011. január 3. 19:26
Válasz erre
Elnézésedet kérem de eddig tart a kompetenciám.
A gépek már rég nem lennének ott ha az időjárás kegyeibe fogadott volna bennünket.
Kis türelmet kérnénk még és biztos lehetsz benne, hogy meglessz a gyümölcse a megértésednek!
Üdv!
A-3.
p-51 392220 2011. január 3. 19:21
Válasz erre
wikipédia. te aztán komoly vagy.
1980-at nem írtam. 1980-as éveket írtam. javaslom az értő olvasást.
a mig-29 dátumainak szerintem te nézz utána. 1983-ban a norvégok már fotózták röptében a jeges tenger felett f-16-ról. okoska. 1986-ban a finnországi látogatás volt az esemény, nem akkor állt szolgálatba. jugoszlávia 1987-től állítja hadrendbe.
de.
1977-től a mig-23ml/mld volt soron. 1979-ben nekünk már az elavult mf-eket adják, míg az ndk és a csehek megkapják az ml-t, mld-t, jóval 1989, a mig-.29 érkezése előtt.
romeonak van igaza aki ezt írta: Sajnálom kimondani, de mi mindig egy kicsit "késésben" voltunk.
szóval ne erőltesd ezt a nagy potenciált.
meg ha wikipédiát olvasol, legalább olvasd végig. legalább az évszámokat.
nem minősítenélek, mint, ahogy te minősíted más hozzászólásait állítólagos utánaolvasásaid után.
Vik30 392219 2011. január 3. 19:13
Válasz erre
Véletlenül!Aztán már nem akartam szétbarmolni!
unicellular 392218 2011. január 3. 19:12
Válasz erre
Erre magamtól is rájöttem :)
Miért nem?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.