<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
páncélos | Adatlap | 511286 | 2011. szeptember 14. 08:49 | ![]() | |
www.vasnepe.hu/cimlapon/20110913_a_muzeume_lehet_a_nemesmedvesi_tank | |||||
romeo | Adatlap | 511285 | 2011. szeptember 10. 19:05 | ![]() | |
Harckocsivetők oktatására is használhatták... | |||||
romeo | Adatlap | 511284 | 2011. szeptember 6. 20:54 | ![]() | |
kamovos | Adatlap | 511283 | 2011. augusztus 19. 21:07 | ![]() | |
Szia Romeó! Úgy tudom ez kiképző jármű volt. A fiuk is jól le amortizálták tanulás közben. :D Üdv: kamovos | |||||
romeo | Adatlap | 511282 | 2011. augusztus 18. 22:55 | ![]() | |
Marcell 0708 | Adatlap | 511281 | 2011. május 30. 20:45 | ![]() | |
Hello! Nagyon jók a képek. Itt tényleg tudok válogatni. Köszi :) | |||||
Kamovos | Adatlap | 511280 | 2011. május 30. 20:08 | ![]() | |
Szia Marcell 0708 Ebből válogathatsz. :) Revel szineket nem ismerem. Bár melyik lehet Tamixa XF-26 XF-58, XF-67. Üdv: kamovos | |||||
Marcell 0708 | Adatlap | 511279 | 2011. május 30. 16:18 | ![]() | |
Sziasztok! Jászberényben vettem egy Dragon T-34/76-ot. Valaki megtudja mondani, a zöld festés Revell színkódját? Ha vannak képek festésről/egyébről szívesen várom. Előre is köszi | |||||
romeo | Adatlap | 511278 | 2011. május 25. 11:28 | ![]() | |
mykman | Adatlap | 511277 | 2011. április 15. 11:47 | ![]() | |
Szerintem is a margit hid lesz buda felol ahogy Freddy mondja ! A korlat azonositja a hidat.Az arpad hidat 1950 ben adtak at. | |||||
Freddy | Adatlap | 511276 | 2011. április 10. 11:56 | ![]() | |
A Margit-híd lehet Buda felől szerintem. Buda felől azért, mert feltételezhetjük, hogy a nap kb délről süt, az árnyékok így kb északra állnak. A háttérben fák látszanak, szerintem azok a Margit-sziget fái. Szóba jöhet még az Árpád-híd, (nem tudom, a Hajógyári-szigeten vannak-e fák), és esetleg a Petőfi-híd (a Boráros-tér északi végén szerintem nem voltak ekkora fák, ma sincsenek.) | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 511275 | 2011. április 9. 23:50 | ![]() | |
Mintha hídon készült volna a felvétel. | |||||
romeo | Adatlap | 511274 | 2011. április 9. 23:33 | ![]() | |
Üdv! A fotó alapján a Magyar Néphadseregben is volt vegyes(küllős és telt) futógörgővel ellátott T-34. | |||||
romeo | Adatlap | 511273 | 2011. április 9. 23:15 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 511272 | 2011. április 8. 19:18 | ![]() | |
Üdv Levente! Azt a lógó vackot kellett megrántani. | |||||
Levente64 | Adatlap | 511271 | 2011. április 8. 15:52 | ![]() | |
Van egy kérdésem: a T-34-es lövegének elsütőszerkezetét zsinór megrántásával lehetett indítani, vagy máshogy? Fontos ismeretanyag. Ha tudsz képet küldeni, az a legtutibb. Írok, és ehhez kell. Köszi. Levente. | |||||
romeo | Adatlap | 511270 | 2011. április 1. 23:02 | ![]() | |
Freddy | Adatlap | 511269 | 2011. március 6. 12:44 | ![]() | |
...és készen is van. Tamiya T-34/85, nagyjából dobozból megépítve, néhány kisebb változtatással: -a készletben a három póttartályos változat van, ilyet viszont magyar tankokról készült fényképeken nem láttam. Ezért elkészítettem a negyedik tartály helyét (mert az viszont előfordul, hogy nincs fenn mindegyik- de legalább a helyük mindig megvan) -a kapaszkodókat lecseréltem drótra -befoltoztam a páncéltest lyukait (motoros hajátáshoz valókat, illetve a sárvédő belsejénél levőt) -a vontatókötelekből csak az egyiket használtam fel, a kötélrészét annak is kicseréltem sodrott drótra. -a figura az ICM-től van. -sárvédőket kicsit meggyűrtem- nem nagyon, azért békeidőben talán nem ütötték-vágtúk őket annyira A festést a lentebb belinkelt fénykép alapján készítettem. Ott nem látszik, hogy a sárvédők milyenek, vettem a bátorságot, hogy kifessem őket fehérre, ez a hatvanas években viszonylag általános szokás volt. Koptatni nagyon nem akartam (a békeidős használatból kiindulva), inkább csak poroltam. Amit még csinálni lehetne, ha jobban belemerül az ember: -a jobb oldalon látható kis fülecskéket normális számban és minőségben legyártani -hullámos kipufogóvédő (bár a modellen látható fajta is használatban volt) -szerszámtartók, szintén a jobb oldalon, bár talán ez se volt általános -amit nagyon le kellett volna cserélni, azok a kerekek: a legtöbb T-34-esen a ,,pókháló"-kerék volt, de persze előfordult ez is, sőt, vegyesen is. | |||||
mykman | Adatlap | 511268 | 2011. február 18. 20:08 | ![]() | |
Szerintem generál zöld. | |||||
tankos_srac | Adatlap | 511267 | 2011. február 18. 19:43 | ![]() | |
Akkor legyen csehszlovák mert a varrat a torony alsó részén ívelt és nem egyenes. Ez biztos. Amiken ilyen varratot láttam azokon az öntött felület kevésbé volt "narancsbőrös". De akkor milyen színű? | |||||
mykman | Adatlap | 511266 | 2011. február 18. 09:41 | ![]() | |
Szia! Könnyű megkülönböztetni a cseh tornyot-tankot ww2 es orosztól. Nagyságrendekkel szebb kidolgozású , és emiatt veszít is az élményből véleményem szerint. Ez a fotó Londonban készült , tisztán látni hogy ez új modern pontos munka. | |||||
romeo | Adatlap | 511265 | 2011. február 17. 21:49 | ![]() | |
Jó kérdés! Egy idősebb volt harckocsizó ismerősöm annyit mondott, hogy a csehszlováknak szebb kidolgozású tornya volt - például hegesztések... | |||||
tankos_srac | Adatlap | 511264 | 2011. február 17. 21:45 | ![]() | |
Lehet, hogy ez a nap hülye kérdése, de hogy lehet megkülönböztetni a kettőt ránézésre? | |||||
Freddy | Adatlap | 511263 | 2011. február 17. 13:47 | ![]() | |
A képen szerintem sötétzöld, csak nagyon poros a házról leverődött vakolat miatt. | |||||
romeo | Adatlap | 511262 | 2011. február 17. 13:17 | ![]() | |
Üdv Tankos srác! Azt is jó lenne tudni, hogy Maléter Pál harckocsija szovjet vagy csehszlovák gyármtmányú volt-e, mert a színek eltértek. | |||||
tankos_srac | Adatlap | 511261 | 2011. február 17. 12:45 | ![]() | |
Tisztelt Uraim! Némi szakértésre lenne szükségem. Az 1-es fotón lévő hk-t építem, '56 környékén ezek színe a 2-es képen látható fakózölod, vagy inkább a 3-as képen látható olajzöld színű volt-e? Vagy valamiegészen más, vagy mindegy? Ki tudná-e nekem fejezni a pontos színt Gunze vagy Tamiya akril festékkódban? ELőre is köszönöm! ts | |||||
páncélos | Adatlap | 511260 | 2011. február 16. 08:03 | ![]() | |
A sárvédő széleit festheted fehérre, és a teli görgő sem gáz. | |||||
Freddy | Adatlap | 511259 | 2011. február 15. 22:38 | ![]() | |
Üdv! Eljutottam odáig az 1960+-os T-34-es projektemmel, hogy beszereztem egy T-34/85 makettet. Egy életem, egy halálom, eldöntöttem azt is, hogy a Luna-s képen látható módon ráteszek egy csillagot, és csá. A Tamiya-féle T-34/85 egyébként. Viszont felmerült két kérdés. 1.) a sárvédő széleit befessem fehérre? 2.) mennyire gáz, hogy a teli görgős változat? Nem ez volt a jellemzőbb, ez igaz, de volt belőle, 56-os fényképeken jól látszik. | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 511258 | 2011. január 20. 21:13 | ![]() | |
Üdv. Csak érdekességként teszem fel ezeket a képeket, sok információt nem hordoznak. A berlini Tiergartenben lévő szovjet háborús emlékmű része 2 db T-34/76, amik állítólag elsőként volnultak be Berlinbe. Elég szép állapotban vannak, annak ellenére hogy ott állnak 45 november óta, újrafestésen kívül valószínűleg semmi karbantartás nem volt. Az egyik példányon sikerült felfedeznem harcsérüléseket. Érdekes a vegyes görgő az egyiken, a harckocsi mindkét oldalán. | |||||
romeo | Adatlap | 511257 | 2011. január 19. 22:49 | ![]() | |
talán ezek az eszközök vannak most Zamárdiban... | |||||
romeo | Adatlap | 511256 | 2011. január 19. 22:45 | ![]() | |
Számvéber | Adatlap | 511255 | 2011. január 18. 08:06 | ![]() | |
Szia Ambasa! Köszi az a könyv megvan, de nekem a források kicsit "furák". Azért én ezt erősen ajánlom átnézésre: HM HIM HL VIII. 19. HM Páncélos és Gépjármű Csoportfőnökség iratai...:))) Üdv | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 511254 | 2011. január 17. 23:23 | ![]() | |
Szia Ambasa! Az általam megnevezett munka hivatalos melléklete volt az a táblázat... TANKOK! matyi u.i.: köszi a pontos címet :) | |||||
ambasa | Adatlap | 511253 | 2011. január 17. 22:23 | ![]() | |
Üdv! azért megadom: A magyar harc- és gépjárműfejlesztések története szerk. Varga A. József Magyar Honvédség Összhaderőnemi Logisztikai és Támogató Parancsnokság, 2005 A könyvben egy tanulmány kötet és az egyik fejezet a Néphadsereg gép és harcjárműveiről szól ahol egy táblázatban öt éves bontásban vannak a mennyiségek kivéve 1956 mert ott október 23-ai és december 19-ei adatok is vannak. Ha érdekel a könyv Dr. Bonhard Attila szerintem tudd segíteni, mivel ő is írt a bele, bár nem hiszem, hogy ne lenne belőle köteles példányotok. TG | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 511252 | 2011. január 17. 22:21 | ![]() | |
Szia Romeo! Nagyon szívesen! Vár a levéltár... ;) | |||||
romeo | Adatlap | 511251 | 2011. január 17. 22:19 | ![]() | |
PanczelMatyas | Adatlap | 511250 | 2011. január 17. 22:00 | ![]() | |
Szia Norbi! Keresd a Barnaky Petit, légy oly kedves! Köszi. TANKOK! matyi | |||||
PanczelMatyas | Adatlap | 511249 | 2011. január 17. 21:59 | ![]() | |
Szia Romeo! Sajnos pontos adat nem lesz, de következtetve feltételezhető, hogy 1-1 db érkezett Hazánkba 1959-ben a T-54/A és PT-76-osokkal. Forrás: Az MN Páncélos- és gépjárműtechnikai eszközeinek fejlődéstörténete (1985). Ez akkor SzT! minősítésű volt. Ettől célzottabb forrást eddig nem találtam... | |||||
romeo | Adatlap | 511248 | 2011. január 17. 20:58 | ![]() | |
Tisztelt Számvéber Úr! Ha már ezen az olalon van, engedje, meg hogy rákérdezzek - hol szerezhetnék mennyiségi adatokat BTR-40 és BTR-152-ről a Magyar Néphadsereg használatában? Körülbelül egy éves kínlódás után csak annyit tudok, hogy az említett járművekből 1957-1960 között 2-2 darab érkezett csapatpróbára. Köszönöm! | |||||
Számvéber | Adatlap | 511247 | 2011. január 17. 20:40 | ![]() | |
Elnézést! Nem szóltam... Levéltári források szerint 1957. augusztus 23-án a szovjetek 369 páncélost vettek át a Magyar Néphadseregtől összesen 45 millió 644 ezer 678 rubel értékben. Ezek között 198 T–34/85 harckocsi és 67 ISz–2 nehézharckocsi volt, de e mennyiségben 75 SzU–76M rohamlöveg is benne foglaltatott (69 közepes javításra, hat kisjavításra szorult), akárcsak 29 ISzU–122S nehéz rohamlöveg (hét nagyjavításra, hat közepes-, 16 pedig kisjavításra várt). | |||||
Számvéber | Adatlap | 511246 | 2011. január 17. 20:35 | ![]() | |
Forrást megadnál, ha szépen kérem? Én úgy tudom, hogy az ISz-2-ket és ISzU-122-ket még 1956 nyarán visszavette a "Nagy Testvér", legalább is az átadási jegyzőkönyvek szerint... | |||||
romeo | Adatlap | 511245 | 2011. január 17. 20:26 | ![]() | |
tankos_srac | Adatlap | 511244 | 2011. január 17. 20:08 | ![]() | |
romeo | Adatlap | 511243 | 2011. január 17. 17:58 | ![]() | |
Inkább csak a légierőnél, harcjárműveken 1957 körül - én így tudom. Üdv! | |||||
Freddy | Adatlap | 511242 | 2011. január 17. 16:55 | ![]() | |
De egyébként az '56-ban használt tankokon miért ez a felségjel van? Az ötvenes évek elején már bevezették azt a fajta csillagot, amelyiknek a hasában van a kokárda, nem? Vagy csak a légierőnél? | |||||
romeo | Adatlap | 511241 | 2011. január 17. 12:46 | ![]() | |
Bocsánat, a torony jobb oldalán. Csak azt akartam hangsúlyozni, hogy a torony jobb és bal oldalán eltérő szimbólumok vannak :) | |||||
tankos_srac | Adatlap | 511240 | 2011. január 17. 12:42 | ![]() | |
Ezzel mire célzol? | |||||
romeo | Adatlap | 511239 | 2011. január 17. 12:12 | ![]() | |
A torony bal oldalán nem festették át a rákosi-csillagot. | |||||
tankos_srac | Adatlap | 511238 | 2011. január 17. 12:09 | ![]() | |
Ez a Maléter Pál személyes használatában állt 34-es a Kilián laktanya kapujában (nem messze attól, amiről írtam), de ez nem forradlmárok kezén volt (most mit tekintünk annak!) és igazoltan NEM avatkozott be a harcba. És épp ezt építem. ;-) | |||||
ambasa | Adatlap | 511237 | 2011. január 16. 23:06 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |