/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Vorangee 359224 2008. május 25. 11:33
Válasz erre
Igen igazad, van nekem a gyerekkori emlékek együlésessé tették :) Viszont akkor több mint valószínű, hogy a másik nem volt állványon csak arra is én emlékszem rosszul. Sajnos képem nekem már csak akkorról van amikor már a földön pihent. :(
Monox 359222 2008. május 25. 09:51
Válasz erre
01
01
02
02
01
01

Vorangee!

Arrol nem tudtam, hogy az is állványon lett volna, az viszont bizonyos, hogy az is UTI volt, lásd a két fényképet. És hamár, akkor legyen itt egy olyan fotó, amikor még a másik gép is az állványon volt. Az első két kép az időközben eltünt gépről készült, a harmadik pedig magáért beszél.
Vorangee 359221 2008. május 24. 23:49
Válasz erre
Emlékszem a másik gépre is és nagyon rövid ideig az is állványon volt. Az együléses volt erre emlékszem még. Az UTI-nak pedig egy vihar pecsételte meg a sorsát amikor is feldöntötte és összetört az orra. A másik géppel nem tudom mi lett.
hondarider 359220 2008. május 23. 22:14
Válasz erre
Bizony, bizony...
Hogy egy klasszikust idézzek:
"Akinek humora van az mindent tud, akinek nincs, az mindenre képes..."
:)
mig23papa 359219 2008. május 23. 15:32
Válasz erre
Mty

Az már nagy baj, ha nem érted a viccet :-))

"Kémkedünk, kémkedünk...?:)"
Mty 359218 2008. május 21. 17:56
Válasz erre
Mty 359217 2008. május 21. 17:56
Válasz erre
Solo 359216 2008. május 18. 14:52
Válasz erre
Helló!

Mig-29, Jas-39, L-39, Jak-52, An-26, Mi-8, Mi-17, Mi-24 (D,V,P)
hondarider 359215 2008. május 18. 13:22
Válasz erre
Mty 359214 2008. május 18. 12:07
Válasz erre
Sziasztok milyen gépek vannak most a m. légierőnek?
Monox 359213 2008. május 1. 18:04
Válasz erre
9778980
9778980

Több mint 10 éve álldogál Solt mellett az egykori 202-es oldalszámú MiG-15UTI az állványról való leesés után. Valaha volt itt egy másik gép is amit már fel sem tettek az álványra mert nem fértek el alatta a kamionok. Tud erről bővebb infót valaki? Mi lett vele, hová került el, esetleg mi módon került(ek) a gép(ek) erre a helyre...?
A másik gép még ennél is sokkal leharcoltabb állapotban volt.
migi 359212 2008. május 1. 11:25
Válasz erre
Csepel 2 008
Csepel 2 008
Csepel 274
Csepel 274

Sziasztok
Tibcsi itt két közelebbi kép az emelőkről.
Rumcájsz_52 359211 2008. május 1. 10:38
Válasz erre
A futómű-működtetéstől függetlenül is jobb ha emelőkön áll a gép, mert nem nagyon tenne jót a gumiknak, hogy mindig azonos felületet terhelve kapjon hideget-meleget éveken keresztül /mert ugye egy Tanműhelyben nem túl sűrűn gurulgatnak a repülővel/. Ezért a múzeumokban álló gépeket is legtöbbször olyan bakokra állitják, ami a futóművek fix fém-részeit támasztja-tartja, a kerekeket meg a levegőben tartva tehermentesiti.
Tibcsi 359210 2008. május 1. 10:13
Válasz erre
...és a főfutója is?

A futóműbehúzó mechanika működését oktatták?
Tibcsi 359209 2008. május 1. 10:11
Válasz erre
A háttérben álló 21-esnek miért van a levegőben az orrfutója?
migi 359208 2008. május 1. 09:19
Válasz erre
376-01 Csepel 199_
376-01 Csepel 199_

Ez a gép érdekessége hogy többféle festése volt , ezen a képen Csepelen van a tanműhelyben már másik festéssel , onnan került kecelre.
ambasa 359206 2008. április 29. 20:51
Válasz erre
Szia!

szerintem a Bocskai út és a Tas vezér utca sarkán állt (talán valami Hadkieg intézmény volt) és annak az udvarán volt egy Mi-1 és valami páncélos (már nem emlékszem a típusára, de talán FUG, vagy BRDM-1) társaságában. A rendszerváltás után az épület egyházi tulajdonba került, a haditechnikai eszközöket ekkor szállították el onnan.

TG
migi 359205 2008. április 29. 19:25
Válasz erre
34
34

Érdeklődnék tudja e valaki hol készült ez a kép ?
mig23papa 359204 2008. március 23. 17:53
Válasz erre
Monox

teljesen igazad van, ismerem lassan 30 éve, amit csinált azt mindíg profi módon intézte,
lehet hogy a reklám (többek közt) arra is jó, hogy annyiért tudja adni (szerintem korrekt áron) a kiadványait amennyiért adja
Monox 359203 2008. március 23. 17:46
Válasz erre
Én egyébként örülök, hogy Zsák Ferenc is beszállt az internetes tudományokba. Nagyon tisztelem a mértéktartásáért és a repülőgépek iránti elkötelezettségéért. Az évek alatt többször sikerült beszélnem vele és egy két kiadványát is sikerült megszereznem. Remélem sok hasznos írását olvashatjuk a honlapján (hiszen hiába a főoldali reklám bla-bla, mégis róla szól) az elkövetkező időkben!
mig23papa 359202 2008. március 23. 17:37
Válasz erre
Miggyuri

nemtudom kinek a műve, de a Zsák Feri által összegyűjtött és szerkesztett anyag van rajta a Mig-15 ről
Miggyuri 359201 2008. március 23. 16:25
Válasz erre
Hali MiGpapa!
Kinek a műve ez az oldal, amelyiknek a linkjét idetetted MiG-15 ügyben?
Miggyuri
mig23papa 359200 2008. március 23. 13:47
Válasz erre
szívesen máskor is

off kellemes húsvéti ünnepeket mindenkinek !
migi 359199 2008. március 23. 13:24
Válasz erre
Köszi Laci , igen volt találtam képet róla
mig23papa 359198 2008. március 23. 13:07
Válasz erre
migi
nézz körül itt, utána konzultálhatsz az rbk-ban Zsák Ferivelweb.axelero.hu/totil/leftframe.htm
migi 359197 2008. március 23. 12:30
Válasz erre
sziasztok
Az után érdeklődnék rendszeresitve volt e nálunk a Mig-15-hőz a PTB-400 Literes póttartály KÉSŐI változata ?
Ákos 359196 2008. március 18. 20:29
Válasz erre
Nekem megvan a 48-as verzió, ránézésre nagyon szép, de összerakva annyira katasztrófa, hogy azon gondolkodom, hogy be kellene szereznem egy Revell vagy Hase B verziót, és azt átépíteni. Pl: Néhol 3-4 mm hézagok vannak az alkatrészek között, el van csavarodva a törzs, nem egyformák a vízszintes vezérsíkok.
búza 359195 2008. március 18. 20:08
Válasz erre

A csillagot talán lehet, de a PG. sohasem használt szögletes számsort.
Toth_Gabor 359194 2008. március 17. 09:05
Válasz erre
Hali!

Megvan a Migem. Nézegettem, szép a makett, és az itt kapott anyagok is hasznosaknak bizonyultak. Ha pl. egy PG-ben átfestett háromszínű madarat akarok megépíteni, akkor használhatok pl a HAD matricáiből 48-as Mig-21-hez kiadott csillagokat és számsort?

Üdv,
Tóth Gábor
Monox 359192 2008. március 16. 09:54
Válasz erre
Én Börgöndre v. Kalocsára gondoltam.
sainz 359191 2008. március 16. 09:49
Válasz erre
Hind 359190 2008. március 16. 04:27
Válasz erre
Börgönd,vagy Sz.fehérvár.
sainz 359189 2008. március 15. 21:37
Válasz erre
4
4

Melyik repterunkon keszult ez a foto ?
pilotka 359188 2008. március 13. 06:26
Válasz erre
matusek.cz/web/view.php

Egy kis érdekesség!:, volt a kezemben Kassán a múlt héten, nagyon szép, de ára még nem volt, mert annyira új, akkor jött az áru a boltba
migi 359187 2008. március 12. 19:30
Válasz erre
Nézzétek meg érdemes

http://www.freeweb.hu/mig-15/
Zebi 359186 2008. március 12. 12:42
Válasz erre
Tibcsi 359185 2008. március 12. 11:56
Válasz erre
delfin_kp
delfin_kp

Tudom, hogy most nem leszek túl autentikus, de a kamós MiG-15 festésében talán segíthetek egy kicsit. Legalább a színek kiválasztásában. A képen látható Delfin - szerintem - nagyon hasonló színekkel lehet festve (kivéve a világosszürkét). Akit érdekel, meg tudom mondani, hogy milyen színeket használtam. Egyik sem kevert szín, és mind Humbrol.

A zöld Humbrol 78 (ez az angol kabinbelső zöld), a barna (vagy okker, ha úgy tetszik) Humbrol 94, az alsó világoskék pedig Humbrol 65. Ehhez már csak egy sötétbarnát kell találni. :)

Talán segít valamit.
Toth_Gabor 359184 2008. március 12. 11:46
Válasz erre
Szia Zebi!

Bocs, neked szólt. Nagyon megköszönném. (úgy is mondhatnám: mi Tóth Gáborok nagyon megköszönnénk...)
Zebi 359183 2008. március 12. 11:02
Válasz erre
Ha ez nekem szólt, akkor be tudom scannelni azokat az oldalakat.
tégé 359182 2008. március 12. 10:20
Válasz erre
Hali!
Tudok én is egy pár makettező druszámról, de a cikket nem én írtam. (Nem csípem a japcsi gépeket.) :)
tégé
Toth_Gabor 359181 2008. március 12. 10:01
Válasz erre
Hali!

Scan van róla?
Zebi 359180 2008. március 12. 09:54
Válasz erre
Van egy terepszínű MiG-15 a Modell és Makett 96/5-ös számában, a szerző szerint autentikus a mintázata és a színezése.
Miggyuri 359179 2008. március 12. 09:34
Válasz erre
A MiG festése engem is érdekelne!
Köldjétek el nekem is, ha lesz róla anyag!
Köszi!
Miggyuri
Toth_Gabor 359178 2008. március 12. 09:26
Válasz erre
Tibcsi!

Előkotrom... Köszi!

Üdv,
T.G.
Tibcsi 359176 2008. március 12. 08:57
Válasz erre
Gábor,

Az egyik PM-ben, abban amelyikben a PG-ben lévő kék UTI-t építette meg BobákGyuri, vannak színes rajzok, kamós bis is van közte. Fotó nincs sajna...

Tibcsi
Toth_Gabor 359175 2008. március 12. 08:57
Válasz erre
Kedves tégé!

Nem te írtad azt a Zero-s cikket, ami az én adatlapomon van?
Toth_Gabor 359174 2008. március 12. 08:56
Válasz erre
Nemhogy több Tóth Gábor van ezen a fórumon, de még ugyanazt is akarják építeni...:-)
tégé 359173 2008. március 12. 08:55
Válasz erre
Sziasztok!
Kellene egy kis segítség magyar Mig-15bisz terepszíneivel kapcsolatban. Sehol nem találok színkódokat. Ha a Zsák Ferenc féle füzeten kívül tudtok még részletes kamót az is jól jönne!
tégé
Toth_Gabor 359172 2008. március 12. 08:52
Válasz erre
Hali!

Zsák Ferencre én is gondoltám már, de úgy emlékszem, a kiadvány fekete-fehér. Fotókat nem tudtok a kamós gépekről?

Üdv,
Tóth Gábor
Tibcsi 359171 2008. március 12. 08:37
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.