/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
sainz 359124 2008. február 28. 22:43
Válasz erre
" Repulte a MiG-21-est is! "

Ez azt jelenti: pilotakent, nem utaskent.Es a harcit, nem ketulesest.
Nem voltam teljesen egyertelmu...
mig23papa 359123 2008. február 28. 22:32
Válasz erre
nem ő lett volna az első és az utolsó aki repült Mig 21 es fedélzetén utasként
sainz 359122 2008. február 28. 22:24
Válasz erre
mig23papa 359121 2008. február 28. 22:22
Válasz erre
Daka Olga
Daka Olga

véletlenül nem ugyan az aki ezen a képen van?
sainz 359120 2008. február 28. 22:05
Válasz erre
Ja, es nem Photoshop.
sainz 359119 2008. február 28. 21:57
Válasz erre
Kesobb megmondom.
En nem talaltam ki.Sugtak...
elotte volt par hulye...:))...es kevesbe hulye tippem.

Szerintem itt lesz aki felismeri.
bigboy 359118 2008. február 28. 21:54
Válasz erre
KöSZÖNÖM.
sainz 359117 2008. február 28. 21:52
Válasz erre
Nem "repulos gizi".

Meg egy kis segitseg:
Repulta a MiG-21-st is!
Nem is akarhogyan...
bigboy 359116 2008. február 28. 21:48
Válasz erre
Hát légyszives mond már meg had keljek fe poraimból.
bigboy 359115 2008. február 28. 21:44
Válasz erre
Tényleg az vagyok az öregebb.
bigboy 359114 2008. február 28. 21:42
Válasz erre
sainz 359113 2008. február 28. 21:41
Válasz erre
A szerzo becsuletes magyar neve: Zoltan "mano" Gyula
sainz 359112 2008. február 28. 21:39
Válasz erre
xy
xy

Tudjatok ki ez?

Kis segitseg:1983-as foto Paparol.
Gergely 359111 2008. január 22. 01:22
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy nincs-e véletlenül valamilyen rajzolóprogival megrajzolva valakinek csillag alakú magyar felségjel meg számok! Ha van valakinek elküldené az emil címemre? (ha 1:48 az a legjobb) Nagyon nagyon hálás lennék!
1:48-as magyar Mig-15 bis-hez szeretném kinyomtatni.
Gergő
emil: g_maros@freemail.hu
mig23papa 359110 2008. január 9. 18:52
Válasz erre
Aki hallja , adja át !
Keresem azokat a repülőgépvezetőket, akik 1991 október 27.-én bevetésen vettek
részt, amikor a jugoszláv hadsereg gépei megsértették a magyar légteret.
migi 359109 2007. december 30. 14:16
Válasz erre
MiG_21UM_Krasznodar_GYZ014
MiG_21UM_Krasznodar_GYZ014

Sziasztok
Ha valaki felismerné a pilótát ,a kép Krasznodárban készült ,Gyula Zoltán Készitette.
vrauko 359108 2007. december 29. 17:22
Válasz erre
dexi 359107 2007. december 29. 17:10
Válasz erre
"Gunglans"? jol olvasom? ilyen letezik?
mig23papa 359106 2007. december 29. 16:36
Válasz erre
dexi
nem az ami a számlapra van írva?
dexi 359105 2007. december 29. 14:00
Válasz erre
mig23papa, a lenti kepen az milyen markaju ora?
borisz 359104 2007. december 29. 11:52
Válasz erre
Tibcsi 359103 2007. december 28. 20:19
Válasz erre
Gondolom, jó, én sima Revell fényes lakkal csináltam. :)
borisz 359102 2007. december 28. 20:15
Válasz erre
akrill is jó?
Sima makettre való lakk?
Tibcsi 359101 2007. december 28. 20:04
Válasz erre
Valamilyen fényes lakkal. És lehetőleg fújva, mert az ecset is felszedheti, ha túl durva.
borisz 359100 2007. december 28. 18:48
Válasz erre
Azért kérdem mert még soha nem használtam ilyet, és nem is vettem még.
Mivel kell lakkozni?
Tibcsi 359099 2007. december 28. 18:13
Válasz erre
Szia Borisz,

Ezt azért kérdezed, mert még nincs vele tapasztalatod, vagy pedig azért, mert már van és nem akartál hinni a szemednek? Mint ahogy én sem... :)

Szóval, amikor ollóval ki akartam vágni a felragasztandó jelzést, egyszerűen lepattogzott a festék róla... magyarul: nem árt jó vastagon lelakkozni felhasználás előtt, amúgy meg vagyok elégedve a minőségével.

Üdv: Tibcsi
mig23papa 359098 2007. december 28. 17:46
Válasz erre
P1040223
P1040223
Untitled-1
Untitled-1

Makett
a baloldali Magasdi György, a mellette lévő a sorkatona volt, nevére szerintem már a Gyuri sem emlékszik
megkérdezhetem ki volt az a családtag aki általad érdeklődött
válaszolhatsz emilben is a
mig23papa@freemail.hu címen is, ugyanis keresem a kapcsolatokat az elhunyt pilóták hozzátartozóival is
így jutottam pl. ehhez a képhez is, ez Mizsei Misi órája (sajnos csak) volt. azóta a fia őrzi
Mekett 359097 2007. december 28. 12:22
Válasz erre
Szia migpapa!

Köszönöm szépen a képet, kik láthatók előtte?
Az összeesküvés-elméletet jómagam sem támogatom, de egy családtagja kért meg, kérdezzek utána a dolgoknak.

Köszönöm mégegyszer!
Mekett
Miggyuri 359096 2007. december 28. 08:32
Válasz erre
mig23papa!
a 22-es képeden, az UB orrán is van egy gyanús alakú átfestés. No, ezt néztem én a századjelvény eltüntetésének.
Miggyuri
mig23papa 359095 2007. december 27. 23:42
Válasz erre
Hind
valami ilyesmi lehet a lényeg, sajna hajózóhiba, a legdühítőbb, hogy Sopi nem volt egy kezdő pancser
mig23papa 359094 2007. december 27. 23:36
Válasz erre
Balázs , jogos a kérdés!
tudtom szerint három csemetéje maradt apa nélkül, ami lehetett volna máshogy is:-(
mig23papa 359093 2007. december 27. 23:33
Válasz erre
22
22

Makett
Bakó Ferenc ezredes felügyeletében, a frissen kiképzett Reinhardt Róbert százados első egyedülrepülése előtti ellenőrző repülését hajtotta végre a HVHT 71 szerint. A feladat légterében alacsony magasságon (200 m), durva kormánymozdulattal felvétel közben a repülőgépet túldöntötték , majd a repülőgép átesett és a repülés 6. perc 50 másodpercében a földnek ütközött. A vizsgálat megállapítása szerint a repülést a végrehajtási szabályzattól eltérő módon és paraméterekkel hajtották végre. Műszaki problémára utaló jel nem volt. A hajózók nem kíséreltek meg katapultálást.
az esemény 1990.01.26.-án történt
amúgy én csíptem az "öreget" a Robit nemigazán ismertem,
borisz 359092 2007. december 24. 11:45
Válasz erre
Üdv!
Következő lenne a kérdésem:
A TOFF által gyrátott "MIG-29 magyar lajstromszámok és századjelzések "
nevű matrica ívvel kinek milyen tapasztalata van?
Hind 359091 2007. december 1. 22:05
Válasz erre
Hubcsi 359090 2007. december 1. 20:08
Válasz erre
Sziasztok!
Létezik,hogy magyar Bf-110 G-2-n nem volt a törzsön szám és betű jelzés?
Horvath_Balazs 359089 2007. november 28. 20:52
Válasz erre
migi 359088 2007. november 27. 19:24
Válasz erre
ELNÉZÉST URAK
Akire én gondoltam az Bakó István vezérőrnagy .
üdv:migi
migi 359087 2007. november 27. 18:33
Válasz erre
Szia
Nem szeretnék okoskodónak tünni de szerintem nem ugyanaz a Bakó Ferencröl van szó.
Migi
Samee 359086 2007. november 27. 13:57
Válasz erre
Szia!

Kositzky Attila könyvében 5 oldal van róla (174-178), nem egy jegyzőkönyvi beszámoló de tartalmaz pár infót. Sztem érdemes lenne megnézni.
Ha érdekel írj privátban.

Samee
Hind 359085 2007. november 27. 13:25
Válasz erre
Szerintem meg ugyan az történt,(vagy hasonló)mint Pápán az első nyílt napon.Az aerodinamika nem tudja megkülönböztetni a rendfokozatokat.Egyszerűen ha nincs sebesség,és támadási felület(a felhajtóerőnek)az a csomó alumínium,meg acél nem tud fennmaradni a levegőbe.

Szerintem.
notarius 359084 2007. november 27. 13:11
Válasz erre
Ez majdnem olyan, mint amikor az terjengett, hogy a kormányzóhelyettest megmerényelték a németek. Aztán tulajdonképpen biztos, hogy egy pilótahiba, és egy túlhúzott fordulóból lecsúszást volt a katasztrófa hátterében.

De jobb mindig valami színesebb magyarázat. Én a kilencvenes években kizártnak tartok ilyen merényletet. Összetartó banda nem csinál ilyet és tisztában van azzal, hogy Bakó csak végrehajtó, aki utasítást kapott.
Mekett 359082 2007. november 27. 12:49
Válasz erre
Meredek, vagy sem, ezt hallottam. Ezért szeretnék infót a dologról.
Tibcsi 359081 2007. november 27. 12:47
Válasz erre
Hát ez elég meredeken hangzik...
Mekett 359080 2007. november 26. 22:06
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki néhány hónapja feldobott egy asztrahányi gyakorlaton készült csoportképet. Ezen rajta volt Bakó Ferenc is, aki 1990-ben oktatás közben lezuhant egy Mig-23-assal és meghalt.
Mivel akkor ő volt a légierő vezérkari főnöke, és nem sokkal a "Gerecse" levezénylése után voltak, terjedt a szóbeszéd, miszerint merénylet áldozata lett.

A "nagy öregek" nem tudnak erről valamit?
Ha esetleg nem szeretnétek itt a fórumon közzé tenni, amit tudtok/hallottatok, kérlek írjátok meg levélben.
Minden információért hálás lennék, előre is köszönöm!

Üdv
Takács Zoltán alias Mekett
borisz 359079 2007. november 25. 12:33
Válasz erre
ilyen engem is érdekelne, légyszi nekem is szóljon aki, talál ilyet vagy mégjobb, ha rögtön ide feltölti!
Azért én is körülnézek, ha találok valamit feltöltöm
migi 359078 2007. november 25. 11:18
Válasz erre
Sziasztok
Olyan rajzokat keresnék ha lenne valakinek amin látszik a lemezek különféle szine, acél alu, stb. Mig-15--17--19--21 gépekhez kersném őket.
köszönettel
Üdv: migi
ChevyG 359076 2007. október 5. 23:02
Válasz erre
Csapó 359075 2007. szeptember 4. 11:27
Válasz erre
Tibcsi

A függőséghez nem is kell a honvédség területén lenni a szerkesztőségnek, elég ha a felső vezetők nem engedik be a reptéri zártkörű rendezvényekre az újság képviselőit. Vagy csak egyszerűen nem kapnak meghívókat a különböző bemutatókra, rendezvényekre stb. Ha katonai repülésről szeretnél írni de nem engednek a közelébe véged van.Ezért nincs sehol sem független autós, motoros stb. talán repülős újság sem. Ez van, miért lenne más a helyzet kishazánkban. Talán ez a magyarázata annak hogy a bukdácsoló, gondoktól terhes jelenkori magyar katonai repülés miért nincs kellő képpen jelen az újság hasábjain. És én itt be is fejezném mert nem uszítani vagy hangulatot kelteni akarok az ujság ellen, csak a miértekre kerestem a logikus választ.
Üdv. Csapó Ferenc
Tibcsi 359074 2007. szeptember 4. 10:15
Válasz erre
Nem vagyok annyira ismerős Bp.-en, nem tudtam, hogy a Kerepesi út 29 miféle cím... így már kicsit más a leányzó fekvése.
Csapó 359073 2007. szeptember 4. 10:09
Válasz erre
Hát a makettező rovat már nem fog idegesíteni mert úgy néz ki hogy megszünt.A függetlenséget meg mindenki majd eldönti maga, főleg ha a lap olvasója volt éveken keresztűl. Annó a honvédség is segített hogy a TopGun, Aranysas egyáltalán fenmaradjon, és ez sokunk örömére sikerült is. De most is úgy gondolom hogy a honvédség vezetői egy tolvonással lehetetlen helyzetbe is hozhatnák a lapot.Ez pedig függőség a javából.És ez az egyetlen ésszerű magyarázat arra hogy miért van sokszor a magyar téma a szőnyeg alá söpörve. Tibcsi, a Kerepesi út 29/B az a Honvédséghez tartozik ami nem baj mert ha támogatják a lapot az a mi pénztárcánknak is kedvez, persze cserébe a kényes témák kerülendők. Szerintem ez függőség. Azt meg nem hiszem (hisszük el) hogy nincs magyar téma csak a grippen a sikersztori. Egykor igéret volt a szerelőkről egy cikksorozat, mi van a Mig-15Uti-val, fog-e repülni, hol tart az újjáépítés, Szolnokon mik a történések, a Pápai reptér átalakítását is be lehetne mutatni stb.stb. hagy ne innen dobjam fel a témákat.De ha főszerkesztő úr hozzánk fordulna magyar téma ügyében hogy miről írjon az újság (legfeljebb visszaüzenne hogy srácok erről most nem lehet írni), olvasgatva a fórumot biztosan lenne hozzászóló.

Üdv: Csapó Feri
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.