/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
ponty 573493 2014. december 8. 23:14
Válasz erre
Szerintetek melyik jobb, az academy, vagy a plastyk fiesler 156 -a? Nézegettem dobozbontásokat, de legfeljebb, az, tűnt fel, hogy az academy külön motorja van, és a szárnak alján van egy pár véset. A belső tér egyiknél sem nagy dolog.
Csobi21 573459 2014. december 8. 16:07
Válasz erre
solyom 573405 2014. december 7. 19:05
Válasz erre
Helló Csobi21!

A film címe: Zúgnak a szirénák.

BB
sárkányos 573141 2014. december 2. 20:46
Válasz erre
Szevasztok. Egy cikk a magyar honvédség jelenlegi állapotáról. Bocs , hogy ide raktam , de van benne légierő is.index.hu/tech/2014/11/28/a_romanokat_megallitanank_valahol_a_tiszanal/
Csobi21 573083 2014. december 1. 17:10
Válasz erre
Sziasztok!
Engem az érdekelne, hogy maradt-e fent valamilyen filmfelvétel magyar Fiat Cr-32-ről, vagy van-e olyan korabeli film amiben láthatóak? A sokat vitatott Hungarian Fighter Colours 1.részében van kép pl. ifj. Latabár Árpádról, amint egy 32-esen ül, esetleg annak a filmnek nem tudja valaki a címét?
solyom 571633 2014. november 9. 17:46
Válasz erre
Sziasztok!

Amit Sanyi említ (214) az a gyári szám.
A lajstrom bent van a cikkben, és az Avia infon is megtalálható, az az S-006.

BB
lacipapa 571629 2014. november 9. 17:15
Válasz erre
A "könyv" szerint 5db.,de úgy tudom,német jelzésekkel.
piratvitorla 571628 2014. november 9. 16:50
Válasz erre
Sziasztok!
Viszont az eredeti Si-204 repült a Magyar Királyi Honvéd Légierőnél. Talán több példány is...
üdv
Zoli
Planes 571600 2014. november 9. 10:41
Válasz erre
Sziasztok! Mivel csak egy darab repült Magyar jelzéssel,sokra ne számíts.A lajstrom pici kb 10cm-es szám volt a vízszintes előtt a törzsön : 214 ha jól emlékszem. Üdv.! Eses Sándor
magyaralba 571597 2014. november 9. 10:14
Válasz erre
Szia!

Köszi a megosztást, hasznos volt nagyon és csak remélem (többen is reméljük) hogy hamarosan előkerülnek fiókok, ládák mélyéről fotók amik előbbre viszik az Aero C-3 történetének megismerését, hogyan és milyen festéssel repültek Magyarországon, volt-e rajtok lajstrom jel és ha igen akkor hol és milyen méretben stb...

Kösz mégegyszer.
Üdv Polo
solyom 571585 2014. november 9. 00:02
Válasz erre
Aero C-103A (01)
Aero C-103A (01)
Aero C-103A (02)
Aero C-103A (02)
Aero C-103A
Aero C-103A

Helló!

Megtaláltam a cikket, mellékelem.
Plusz még egy fotót, amit szerintem többen ismernek.
Az én tudományom eddig tartott Aero C-103 ügyben.
remélem tudtam segíteni!

BB
magyaralba 571576 2014. november 8. 21:07
Válasz erre
Szia!

Köszi a linket...az Aero Magazinos cikkre nagyon kíváncsi lennék, de gyanítom többeket is érdekelne itt a fórumon. Ha megtennéd hogy megosztod megköszönném.

És fényképeket továbbra is keresek! (keresünk itt a fórumon)
Üdv Polo
solyom 571572 2014. november 8. 20:08
Válasz erre
Sziasztok!

Nem tudom mennyire ildomos másik fórumra hivatkozni, de a magyar Aero C-3 Pelikánról amit tudni lehet, itt megtalálod:

www.makett.org/smf/index.php

Ha jól emlékszem, valamelyik Aeromagazinban is van egy két oldalas összefoglaló.
Ha érdekel, megkeresem.

BB
migi 571555 2014. november 8. 14:02
Válasz erre
Talán ha egy fotót láttam eddig erről a gépről
sanyi 571553 2014. november 8. 12:44
Válasz erre
magyaralba 571480 2014. november 7. 19:21
Válasz erre
Bocsi Aero C-3 pelikánról...
magyaralba 571479 2014. november 7. 19:13
Válasz erre
Sziasztok!
Keresnék képeket festése rajzokat a magyar légierőben alkalmazott Avia C-3 ról ...
Előre is köszönöm
Murmuc 571478 2014. november 7. 19:06
Válasz erre
Lementeni én sem tudtam élvezhető formátumban, de "körbefotóztam" remélem jó lesz!
Holnap elküldöm az Orosz gép hátsó üléséről is a képeket.
lacipapa 571450 2014. november 7. 13:20
Válasz erre
Köszönöm,de én ehhez nem értek,sajnos.
Laci
Gabusch 571446 2014. november 7. 12:12
Válasz erre
Firefox DownloadHelper nevű kiegészítése lehozza egy .mov kiterjesztésű állományba, amit aztán vissza lehet húzni a böngészőbe bármikor és tekergetheted kedvedre.
lacipapa 571436 2014. november 7. 08:19
Válasz erre
Megpróbáltam menteni,úgy tűnt sikerült,csak egy fekete képernyőt mutat.
Hogy lehetne nézhetően le menteni?Az informatikai ismereteim gyengék!
Laci
lacipapa 571435 2014. november 7. 08:13
Válasz erre
Köszönöm Murmuc!
Ez az!pont ez kell!
Üdv,Laci
Murmuc 571433 2014. november 7. 08:03
Válasz erre
Murmuc 571431 2014. november 7. 07:55
Válasz erre
Üdv Lacipapa!
Én emlkékeztem egy panoráma fotóra, elmentettem a könyvjelzők közé, de mire megtaláltam... :)
360bilder.de/html/vr_yak52_1.htm
lacipapa 571392 2014. november 6. 16:22
Válasz erre
Szervusztok!
Esetleg,ha valakinek lenne a SKAY HUSSARS ,HA-YAK 05-ös gépről kabin fotók a színek miatt főleg!(A Jak-18T most készül!).
Üdv,Laci
lacipapa 571391 2014. november 6. 16:16
Válasz erre
Szervusz!
Köszönöm szépen.A Yak-52 cockpit-tal már próbálkoztam,de csak ilyen fél kabinokat mutat,mint a walkaround képek.Ülés részt pl. nem és az oldal falakat sem teljesen.
TAMÁS78 571382 2014. november 6. 13:09
Válasz erre
TAMÁS78 571381 2014. november 6. 13:08
Válasz erre
Szerintem, ha beírod a keresőbe, hogy "Yak-52 walkaround" v. "Yak-52 cockpit", és rányomsz a képekre, elég sok találat lesz.
lacipapa 571373 2014. november 6. 11:04
Válasz erre
Szervusztok!
Itt is próbálkozom,mert a Jak-os oldalon nincs siker.
Jak-52-est építgetnék (NEOMEGA-?)és a kabinról nem igazán találok teljes képeket.A készletnek eléggé gyenge az össze rakásija.
A gugli is elég gyenge,csak részleteket sikerült találnom (vagy én vagyok béna).
Kérem ,aki tud segítsen.Ide is jó lenne,de az elérhetőségem az adatlapon.
Üdv,Laci
solyom 569012 2014. október 7. 19:51
Válasz erre
Helló!

Figyelmetlen voltam, tényleg írtad a friss kontra régi festést.

Ettől függetlenül érdekes, hogy ezidáig ez a jelenség valahogy mindenkinek elkerülte a figyelmét.
Értem ezalatt, hogy sehol egy utalást, visszaemlékezést, vagy csak egy észrevételt sem láttam ezzel kapcsolatban.
Talán még grafikát sem.
Örülök az észrevételnek, mert így már megint bővültek az ismeretek!

BB
cimber 568985 2014. október 7. 08:58
Válasz erre
Szia!

Igen, hsz.-om második bekezdésében írtam a friss kontra régi festés dologról.

Egyébként Magó Karcsi mutatott győri gyártású Messer roncsdarabot, amin a sárga szintén hajazott a 27-re, mintsem a 04-re.
Mellé is tettük a Merrick-féle színmintát és egyértelmű volt, hogy melyik sárgára hasonlít inkább.

Aztán azt is egyértelműen láttuk, hogy pl. nagyon nem mindegy, hogy a RLM76 milyen alkatrészen volt.
Szinte teljesen más tónusa volt a vásznazott felületen, mint a fémen, holott - lévén egyazon gépről van szó - ugyanaz a festék volt.

Nekem az a véleményem, hogy a háború olyan dolog, ahol ad hoc dolgok napi szinten felmerültek.
Ezekre nincs szabvány, előírás, utasítás, egyszerűen meg kellett oldani.

Ilyen harsány alsó festésről nekem mindig az jut eszembe, hogy jó talán a saját légvédelem által történő egyértelmű felismerés a cél.

Ehhez elegendő annyi, hogy mondjuk egy köteléket megszór a hazai légvédelem, mire megy a telefonon az utasítás, hogy azonnal fessenek felismerő jelzést a gépekre.
Erre nincs írásos parancs, egyszerűen a hirtelen helyzet ezt szüli, mert a háború ilyen.
Lehet ez attól is, hogy mondjuk az adott területre újonc, tapasztalatlan, kellő típusismerettel nem rendelkező személyzet került, akiknek a típusfelismerés még nem megy...stb.

Az ilyen utasításokat nincs idő engedélyeztetni a minisztériumig...stb, mert a gépeknek menni kell.

Persze ez is csak egy felvetés, de a háborúban bármi előfordulhat.
solyom 568953 2014. október 6. 18:10
Válasz erre
Helló Roland!

Van ráció abban amit írsz!
Ettől függetlenül még az is lehet, hogy ugyanaz a két szín, csak a motorburkolat friss festés, a többi meg régi, kopott...

Már csak az a kérdés, hogy miért festették sárgára a motorburkolat alját?
Én ezidáig nem találkoztam ilyen leírással, vagy utasítással.

BB
cimber 568942 2014. október 6. 14:09
Válasz erre
Szervusz Sólyom!

Az én elméletem sem biztos, de az alábbiakat gondolom erről.
A 2 sárga szín közötti eltérés egyértelmű. (törzsgyűrű és motordekli alja)

Viszont nem lepődnék meg, ha a motordekli alján az egy friss festés lenne (németektől történő átvétel után), míg a törzsgyűrűről a benyomásom, hogy az régi festés és kifejezetten hajaz a klasszikus RLM04-re.

Ezen felül magyar gépeken több fotón látható - pl. W 0+21-es G6-os Messer színes fotója is -, hogy a magyarok által használt sárga - esetenként - inkább hajaz az RLM27-re, mintsem a 04-re.
Ez több fotón is egyértelműen látszik.
...hogy miért jelenik meg ez a jóval intenzívebb "rikítóbb" sárga a magyar gépeken, azt nem tudom, sejtésem szerint a Messer programban - különösen a végén - már használták ami éppen volt, teljesíteni kellett a német és magyar fél gépigényét is.

Szóval én el tudom képzelni ezt a variációt is, ami azért életszerű is lehet, különösen a citált Messereken lévő sárga szín alapján.
piratvitorla 568922 2014. október 5. 22:54
Válasz erre
A fakulás is befolyásolhatta a színt, pl. a zöld korrekt árnyalatát...
Sokat fakul az évek alatt...
Érdemes megnézni a gépeket, pl. a 335/336-os Mi-24P-k is rengeteget világosodtak 10 év alatt. Nincs ez másként a többi gépnél sem, így a felségjeleknél is
juge75 568862 2014. október 5. 16:44
Válasz erre
Válaszd ki a gépet, kort, helyet, és keress fényképet.
juge75 568860 2014. október 5. 16:40
Válasz erre
Előfordult, hogy eltérő méretű, színű lett egyes alakulatoknál a kokárda, de szabványosított volt alapvetően a méret.
migi 568841 2014. október 5. 13:30
Válasz erre
Rosszul írtam , MI nálunk ahol dolgoztam ott volt egyféle méterű .
piratvitorla 568835 2014. október 5. 12:51
Válasz erre
Én is úgy tudom, hogy a hosszú ideig használt csillagosból elméletileg egyféle volt.
Viszont előfordulhatott némi különbség a különböző időszakok, helyek között, például a különböző sablonok miatt
migi 568832 2014. október 5. 12:40
Válasz erre
Valamelyik szintén kb 10-15 éves makett újságban le van rajzolva a szabvány szerinti méretezés . Nálunk egy féle méretű csillag sablon volt csak ,
zsocate 568829 2014. október 5. 11:39
Válasz erre
Sziasztok!

A Modell és makett egy 20 évvel ezelőtti száma szerint háromféle méretben készültek a "vörös csillagban fehér és zöld pötty" felségjelzések. Meg tudjátok-e mondani, hogy melyik repülőgéptípuson melyik méretű jelzést használták?

Köszi, üdv:
Zsolt
pintair 568531 2014. október 1. 06:13
Válasz erre
pintair 568526 2014. szeptember 30. 22:18
Válasz erre
http://modelweb.modelforum.cz/2014/09/30/1144-aero-l-29-delfin-mark-i-models/?lang=CS#more-69886/

Nocsak
Miggyuri 568359 2014. szeptember 28. 10:21
Válasz erre
Most ez hogy csúszott össze?
szóval
bigblue.postr.hu/stuka-az-adriaban
Miggyuri 568357 2014. szeptember 28. 10:20
Válasz erre
Nálunk is volt hasonló típusVálasz erre
Sziasztok!
Köszönöm az infókat, hasznosak. Jó lenne az álkabinost megépíteni, de sok a bizonytalanság.
Közben találtam egy oldalt:
home.mit.bme.hu/~tade/pages/acpicts.htm
Nagyon érdekes az '56-os téma, nem láttam még a Jak-11 és -12 gépeket ezekkel a felségjelekkel - most meg venni őket...:) Valakinek van róluk jobb felbontásban esetleg a színekről valami?
solyom 568272 2014. szeptember 26. 10:04
Válasz erre
Szia Murmuc!

Nincs elméletem, pusztán Sanyi észrevételére reagáltam.
A retusálás lehetőségét elfogadom, de furcsának tartanám, hogy több különböző fotón is a motorburkolat alját retusálták volna. (pl. az általam felrakott képek)
Talán még azt el tudom képzelni, hogy a motor karbantartása miatt gyakran leszedték, és le is tisztították, emiatt tűnik más színűnek.

BB
Murmuc 568263 2014. szeptember 26. 03:44
Válasz erre
Üdv!
Én óvatos lennék az árnyalatokat illetően, ugyanis a kereszt még a legrosszabb minőségű felvételeken is élesen elhatárolt vonalú, nem úgy mint itt!
Én utólagos retusálásra gondolok ami abban az időben nagy divat volt,és ez boríthatja az elméletedet!
solyom 568262 2014. szeptember 26. 00:17
Válasz erre
Ju-88 C6 (B1+22)
Ju-88 C6 (B1+22)

Szia Sanyi!

Sajnos Ju-88 témakörben sok az ismeretlen.
"C" verziónál konkrét oldalszámot csak a B.1+22-t ismerem, de az nem kamu festett orrú.
Olyan leírást, vagy fotót nem ismerek, ami konkrétan beazonosít ilyen gépet.
Ami a festést illeti, szabvány 70/71/65 színeket viseltek, mivel a németektől kapott használt gépek voltak.
Érdekes az észrevételed a motorburkolat aljának esetleges sárga színét illetően!
Átnézve az általam ismert képeket, többnél is megfigyelhető, hogy a gép ezen részének festése határozottan más tónusú, mint a gép aljának a többi részén.
Ahol sárgának kéne lenni az előírás szerint (szárnyvég alja), ott viszont nem látni semmilyen tónus beli eltérést a fekete-fehér fotókon.
Nem tudom, mit gondoljak... Tényleg érdekes észrevétel!
Mellékelem a B.1+22-ről a képet, ott is megfigyelhető ugyanez.
Talán még a sárga hadműveleti csíknál is élénkebb a motorburkolat aljának a színe, ami a szárny aljának a színétől látványosan eltér!

BB
sanyi 568240 2014. szeptember 25. 18:34
Válasz erre
Szia Sólyom!
Köszi az infót és a képeket!
Lenne pár kérdésem. Konkrét oldalszámot illetve a festésről lehet tudni valamit? A motorburkolat alja sárga?
solyom 568233 2014. szeptember 25. 17:58
Válasz erre
Ju-88 C6 (02)
Ju-88 C6 (02)
Ju-88 C6 (06)
Ju-88 C6 (06)

Szia Sanyi!

Igen, voltak olyan Ju-88-asaink.

BB
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.