<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Kalóz | Adatlap | 432535 | 2010. február 20. 15:30 | ||
Gonzo | Adatlap | 432534 | 2010. február 20. 08:38 | ||
Sziasztok! Néhány további újdonság: www.cybermodeler.com/special/2010_naval_scale.shtml Valószínűleg ezek is Nurnbergiek... Üdv: Gonzo | |||||
lucky | Adatlap | 432533 | 2010. február 19. 21:39 | ||
Excessor! www.farposst.ru/phpBB2/viewforum.php Ez a farposst.ru flottákkal foglalkozó fórumának egyik oldala. Keresgélj nyugodtan, de csak akkor ha van a gépeden tűzfal. Nálam az Avast és a Spybot bevált. Az oldal döntően a rapidshare-t használja de előfordulnak deposit és más tárhelyek is. | |||||
uzsee | Adatlap | 432532 | 2010. február 19. 17:54 | ||
1/48-as repcsikhez is van nekik készletük vagy kifejezetten hajókkal foglalkoznak? | |||||
Essex | Adatlap | 432531 | 2010. február 19. 17:13 | ||
Azt nem, csak Gold Medal-t és White Ensign-t. Na meg Lion Roar-t, de azt máshonnan, és az tudtommal még nem jött meg. | |||||
uzsee | Adatlap | 432530 | 2010. február 19. 17:11 | ||
Eduard maratást rendeltetek? | |||||
Essex | Adatlap | 432529 | 2010. február 19. 17:00 | ||
Na, kész van a Dö Szallivensz? :-))) Eldöntötted, milyen tuning dolgokat veszel hozzá? Nekem még a Tamiyához megvan a hozzávaló maratás, de ehhez még nincs semmi. Az egyéb műgyantás alkatrészeket (40 mm Bofors, távmérő stb., meg esetleg esztergált lövegcsövek) még nem döntöttem el, de ezeket akkor le kellene cserélni a Tamiyánál is, na meg a Trumpeter Yorktown-nál is. Ez utóbbihoz két hete rendeltük meg a hiányzó maratásokat, most megyek majd értük zs180-hoz (rajta keresztül ment a rendelés és két napja érkeztek meg). Még régebbről megvolt a Gold Medal 1-es szett, most rendeltük meg a 2-est meg egy nagy kupac White Ensign maratást a repcsikhez. Ahogy elnéztem, egy kicsit bővül a 1:350-es romboló kínálat, a Dragon a Buchanan mellé kihozza a Gearing-et is. | |||||
Narn | Adatlap | 432528 | 2010. február 19. 16:03 | ||
Most láttam a modelversium oldalán. Eléggé alapmű jellege van, akit érdekel a téma. www.modellversium.de/presse/artikel.php | |||||
uzsee | Adatlap | 432527 | 2010. február 19. 14:43 | ||
A Váci úton. | |||||
EDE | Adatlap | 432526 | 2010. február 19. 14:33 | ||
Jól tetted, uzsee! Hol voltál, a Lurdy házban, vagy a Váci úton? | |||||
uzsee | Adatlap | 432525 | 2010. február 19. 11:33 | ||
EDE igazad volt. Tényleg gyönyörű :)) Gyorsan el is hoztam az egyik utolsó darabot. | |||||
Excessor | Adatlap | 432524 | 2010. február 18. 23:04 | ||
Köszi fiúk a segítséget. Lucky neked külön köszönet a Hoodért meg ezért a monarchiás tervrajzokért:) Régebben én is készítettem fából hajókat, a legnagyobb a Scharnhorst volt 1:200-ban, sajnos a Modellezés újság melléklete alapján, ami vízvonal alatt katasztrofális. Legnagyobb gondom mindig a hajócsavar-tengely tömítése volt, mindig befolyt a víz a hajóba:) Lucky honnan szedted a Hood anyagot?:) | |||||
SImi | Adatlap | 432523 | 2010. február 18. 21:41 | ||
A GPM PoW (papír)készletét közelről nem ismerem, annyit mondhatok róla "de genere" (általánosságban), hogy a végső, 1941.dec.10-ei állapotot jeleníti meg. Talán egy 3-4 -es szintet üt meg az 5-ös skálán. Megépítve is láttam jónéhány éve Móváron. Vmi lengyel csapat hozta el amolyan kedvcsinálónak a bolthoz. Akkor még nem dolgoztam bele magam a témába, így részeletesen nem tudtam kielemzni, de azért egész pofás darab volt. | |||||
SImi | Adatlap | 432522 | 2010. február 18. 21:30 | ||
A mellékelt képeket elnézve ez egy lengyel alapú anyag, ami nem igazán megbízható. Én minden rajzot eléje sorolok. Így én még 6 rugót se adnék érte. Nem is beszélve arról a nagyon lényeges kérdésről, hogy hogyan lesz meg az a méretarány a nyomtatás után! | |||||
lucky | Adatlap | 432521 | 2010. február 18. 20:52 | ||
Excessor! Gondolom a GPM POW-ről van szó. Szűcs Imre ( Csónakos) megépítette a POW -et. Sztem nem rossz, de az élfestést elhibázta. Ha belefogsz készülj fel mert teljesen más mint egy műa makett. Nekem 9 hónap volt a Jeremiah O'Brien. Monarchiás rajzokat a Nostalgianavy-nél vehetsz. www.nostalgianavy.hu/hungarian.htm | |||||
uzsee | Adatlap | 432520 | 2010. február 18. 20:40 | ||
Én ma vterán láttam, hogy valaki dvd-n pdf formában árulja 78 maketthajó részletes leírását. www.vatera.hu/modellezok_makettezok_figyelem_kihagyhatatlan_163427922.html Ez volna a link, de az ára sajnos elég súlyos... | |||||
Excessor | Adatlap | 432519 | 2010. február 18. 20:33 | ||
Lucky! Köszi, sikerült letültenem. Más. Van egy roncs Tamiya 1:400 Missouri makettem megörököltem, összerakott újraszétszedett állapotban vastagon összefestegetve olyan 80%-ban meglevő cuccokkal. Érdekel valakit? Más. SImi mi a véleményed a papírmakett 1:200? PoW-ről? Megéri? Tud valaki komoly szintű modellező tervrajzokat csatahajókról? 1:100-ban szeretnék készíteni modellt, ehhez illő részletesség kellene. Már arra gondoltam "tervezek" magamnak egyet, arról legalább meg lenne minden rajz. Köszi. | |||||
SImi | Adatlap | 432518 | 2010. február 18. 14:54 | ||
A listát az NNT Modell-től kaptam. Remélem, nem átvágás. | |||||
uzsee | Adatlap | 432517 | 2010. február 18. 14:49 | ||
De baj. Csak japán hajókat nem igen láttam ilyen méretben. De most utánanéztem és I-400 csak 1/350-ben van a Tamiya-tól ráadásul árban is majdnem annyiba van mint a hajó... Holnap pedig megnézem azt a Graf Spee-t. | |||||
EDE | Adatlap | 432516 | 2010. február 18. 14:01 | ||
uzsee! Azt a Pocket battleshipet már láttam a Modell & Hobbinál. Pofás kis darab. Belenéztem a dobozba is, és meg voltam elégedve. Egy 10-esbe fájt volna. | |||||
Essex | Adatlap | 432515 | 2010. február 18. 13:46 | ||
Az nem baj, hogy soha nem találkozhattak? :-) Ja, és ott a NavSource-os lap alján a DestroyerInfo címen kéne próbálkoznod a CallSign ügyében. | |||||
uzsee | Adatlap | 432514 | 2010. február 18. 13:38 | ||
Á dehogy :)) Azt majd az I-400-assal tervezem ha egyszer találok valahol 1/144-est. Meg a Navy Field miatt tervbe van véve még egy Admiral Hipper is. Ez a kis hajó nagyon felébresztette a hajók utáni vágyam. | |||||
Essex | Adatlap | 432513 | 2010. február 18. 13:36 | ||
A lista honnan van? Néztem volna a Trum Péter honlapját, de most csak Internal Server Error van mindenféle méretarányban. uzsee! Csak nem szegény Fletchert akarod megtámadni vele? :-) | |||||
SImi | Adatlap | 432512 | 2010. február 18. 13:28 | ||
Neeem! Ízlések és pofonok... engem az a három hajó izgatott fel, amit ki is emeltem. Különösen a QE ért váratlanúl, bár az utóbbi évek tendenciája szerint már valahol várható volt, hogy felbukkan. Talán nem sokára a Rodney/Nelson is sorra kerül 350-ben. | |||||
uzsee | Adatlap | 432511 | 2010. február 18. 13:23 | ||
Nem vagy az :)) Nekem az a Graf Spee tetszik. | |||||
Essex | Adatlap | 432510 | 2010. február 18. 13:09 | ||
De igen. Miért, perverznek tartasz? :-))) | |||||
EDE | Adatlap | 432509 | 2010. február 18. 12:11 | ||
Hát igen. Az Aoshima Soryura már ráfért egy major refit. | |||||
SImi | Adatlap | 432508 | 2010. február 18. 11:34 | ||
Csak nem a USS Sacramento -ra vágysz? | |||||
Essex | Adatlap | 432507 | 2010. február 18. 11:24 | ||
Jaj nekem, azt a szakramentóját... :-))) | |||||
Narn | Adatlap | 432506 | 2010. február 18. 11:07 | ||
Ha az embernek ennyi szabad ideje lenne ... meg penze :) | |||||
SImi | Adatlap | 432505 | 2010. február 18. 11:05 | ||
A nürnbergi újdonságok: Academy 1:350 14104 German Pocket Battleship Admiral Graf Spee 1:350 14105 HMS Queen Elisabeth Class Aoshima 1:350 044254 Heavy Cruiser Nachi 1:350 04209 Light Cruiser Kinu 1942 1:700 045152 Aircraft Cruiser Soryu 1941 waterline Dragon /Smart Kit 1:350 1040 German Battleship Scharnhorst 1943 1026 USS Laffey DD-459 1942 1029 USS Gearing DD-710 1945 1028 USS Preble DDG-88 1:700 7088 USS Livermore + USS Monssen 1942 Hasegawa 1:350 40076 IJN Light Cruiser Agano 721401 Ship-Borne Seaplane Set A Jap. Navy 721418 Torpedo & Radars, Jap. Navy Ship, Equipments Set B Hobby Boss - U-Boot Serie 1:350 83504 DKM Type VIIB - U-Boat 83505 DKM Type VIIC - U-Boat 83506 DKM TypeIXA U-Boat 83508 KKM Type IXC U-Boat 83509 HMS Astute 83510 PLAN Type 039A Yuan Class SSG 83511 PLAN Type 092 Xia Class SSN 83512 PLAN Type 091 Han Class SSN 1:700 87022 HMS Astute Hobby Boss - Warship Serie 1:700 83402 USS Wasp LHD-1 83403 USS Essey LHD-2 83404 USS Kearsarge LHD-3 83405 USS Boxer LHD-4 83406 USS Bataan LHD-5 83407 USS Bonhomme Richard LHD-6 83408 USS Iwo Jima LHD-7 ICM 1:350 S.008 HMS Cossack 1940 British Destroyer 1:144 S.009 U-Boat Type IIB 1939 German Subm. 1:72 S.007 U-Boat Type XXVIIB-Seehund (late) WWII Germ. Midget Subm. Niko 1:700 7064 Yasukawa Maru 1941 7065 USS Maumee 1942 (AO-2) 7066 USS Springfield (CLG-7) 1970 Tamiya 1:350 78021 Jap. Aircraft Carrying Cruiser Mogami 78023 Jap. Heavy Cruiser Mogami Trumpeter 1:700 05762 USS Alabama BB-60 05765 Renown 1945 05767 Germ. Heavy Cruiser Prinz Eugen 1945 05776 Germ. Heavy Cruiser Admiral Hipper 1941 05773 Germ. Pocket Battleship Admiral Graf Spee 05785 USS Sacramento AOE-1 | |||||
uzsee | Adatlap | 432504 | 2010. február 17. 18:03 | ||
Hát ha még lenne ott egy elérhetősége... Viszont itt van neked egy kép :)) | |||||
Essex | Adatlap | 432503 | 2010. február 17. 14:27 | ||
Nagy eséllyel ez után sem fogod. Valamilyen rejtélyes okból kifolyólag a korán elsüllyedt (1943) hajóknál nem adják meg, a 1944/45-ben elsüllyedteknél már ott van. A honlapjukon sincs és a másik általam ismert Call sign-os listában sincs benne: www.shipcamouflage.com/fletcher_codes.htm Esetleg próbálj meg rákérdezni Frednél, a NavSource-os pagemaster-nél, lásd a lap alján. | |||||
uzsee | Adatlap | 432502 | 2010. február 17. 14:10 | ||
Még az se volt... Viszont azt jó lenne tudni, hogy mi volt a zászló kódja. Ezt sehol se találtam eddig. | |||||
Essex | Adatlap | 432501 | 2010. február 17. 13:48 | ||
Nem valószínű, hogy küldenek, mert akkor az egész öntőkeretet kellene küldeniük, bár ki tudja... Hát igen, ez gyakorlatilag a minimál verzió. 4-csövű 28 mm-est (1,1") nem adnak? Amúgy meg a Chevalier-n nem hiszem, hogy lett volna több 40 ill. 20 mm-es (hátul a far részen még egy 40-es vagy a torony előtt/fölött további 20-asok), mivel elég korán elsüllyedt, alig egy évet élt meg. Infó mindenesetre nem utal rá. | |||||
uzsee | Adatlap | 432500 | 2010. február 17. 13:19 | ||
A 20asból 6-ot adnak a dupla 40es mellé. Örültem volna pedig ha még legalább 2őt adnak hozzá. Bááár talán rendelhetnék a Revelltől külön. Csak fogalmam sincs, hogy azért is kéne valamit fizetni, vagy vannak oly rendesek és ingyen küldik ki (bár ez elég valószínűtlen). | |||||
Narn | Adatlap | 432499 | 2010. február 17. 13:09 | ||
Laci! Mi Kopenhágában lakunk, ami nem esik túl közel Alborghoz. Ha erre járnál véletlenül, akkor keressél meg, összefuthatnánk. Van egy szép hajó múzeum is itt, amiről Fodi tett fel képeket valahova. | |||||
Essex | Adatlap | 432498 | 2010. február 17. 12:49 | ||
Éppen hogy nem látni, csak nagyon a széle látszik a szélső tornyoknak. A légvédelmi fegyverzetből mit adnak hozzá? Ha jól emlékszem, csak egy dupla 40 mm-est adnak, de hány 20 mm-es van? | |||||
uzsee | Adatlap | 432497 | 2010. február 17. 12:30 | ||
Na így már világos. De így is kétféle torony van akkor rajta :))) Nézd meg azokat a képeket amiket először raktam ide be. Azokon is lehet látni a különbséget. | |||||
lucky | Adatlap | 432496 | 2010. február 17. 11:43 | ||
Excessor! klikk az Ingyenes letöltés képre ( narancs színű) feldob egy sms-es díj listát. Ezután a nem élek vele-re klikk Majd a letöltés indítás-ra klikk. Ezután vagy engedi a töltést, v visszaszámol. Ha az utóbbi akkor kivárod és már lehet is tölteni. | |||||
Essex | Adatlap | 432495 | 2010. február 17. 11:40 | ||
A másodiknál az alatta hárommal lévő képen jobban látszik a plusz töréspont az első torony tetején. | |||||
Essex | Adatlap | 432494 | 2010. február 17. 11:37 | ||
A kétféle toronynál nem erre gondoltam. Az a kiemelkedő rész csak a kibúvónyílás - ami ott van a másik tornyon is - fölé emelt védőburkolat, hogy a fölötte elsütött ágy torkolattüze ne pörkölje le a bácsi haját. :-))) A különbség abban van, hogy az alsó - tehát a legelső és a leghátsó - tornyoknál van még egy töréspont, ugyancsak a fent említett torkolattűz miatt. Talán itt az utolsó előtti képen látszik, bár nem túl feltűnő: www.navsource.org/archives/05/469.htm Na meg a torony körüli korlát is látszik, igaz még egy kicsit kusza, mivel építés közben mutatja. Szóval ilyesmit kéne neked is varázsolnod. Ez az, ami egy kicsit alacsonyabb. Itt pedig középtájon a 202 k-s képen (NA 80G327448) talán valamennyire látszik, hogy a kéményen lévő szellőző színe nem üt el. Ja, és ez nem gyári fotó, a fölötte lévő képen látható sérült állapothoz tartozik: www.navsource.org/archives/05/502.htm Valószínűleg sok keresgéléssel lehetne jobbat is találni. Na és itt is látni, hogy a korlát azonos magasságú a mellvéddel. | |||||
uzsee | Adatlap | 432493 | 2010. február 17. 10:48 | ||
Igen a 144 nekem is sok. A szellőzőkkel csak kísérletezgettem, hogy milyen lenne ha elütne a kémény színétől. De akkor majd átkenem az eredeti színre és megpróbálom csak kiemelni a vonalait ahogy azt írtad. :)) A kéményplatform és az elülső torony korlát cseréje alatt gondolom azt érted, hogy gyártsam le házilag. Az elülső toronynál azt mondjuk megfigyeltem, hogy ha forgatom a tornyot akkor a hátuljának a kiugró része beakad a korlátba és nem fordul el teljesen egyik oldalra sem. A többi korlátot meg megkísérlem kicsit visszanyesni hátha jobb lesz. A lógós részeket meg majd újrakötelezem. Nem tudom hogy csináltam, hogy a hátsó torony körüli 1 szintes korlátokon szép egyenes mikor a külső 3 szinteseken meg sok helyen lóg... És igen. Kétféle torony van rajta. A leghátsó és a legelső tetején ott van az a kiemelkedő rész a többin pedig nincs. De a 6dik tornyon sincs ami tartalékként került a csomagba. | |||||
Essex | Adatlap | 432492 | 2010. február 16. 23:21 | ||
Megnéztem az Anatomy könyvben, sajnos a korlát rajzok "no scale" méretarányban :) vannak, így nem tudok pontos méretet mondani. A nagy rajzról számolva kb. 1 méter magas (talán picivel több), tehát az a 144 cm kicsit soknak tűnik. A fotókon derékig ér, ez is az 1 méteres magsságot igazolja. Nálad az első képen magasabb, mint az oldalsó 20 m-esek mellvédje, pedig azonos magasságúnak kéne lennie, és a valóságban a torpedőcső is picit magasabb a korlátnál. Az első lövegtorony körül tényleg alacsonyabb. A helyedben nagyon lecserélném az első lövegtoronynál és a kémény plattformon lévő korlátokat. Ugye nem fog ennyire lógni az oldalkorlát? A kémény szellőzőket nem kellett volna "befeketíteni". A fotókon semmi koszolódás nem látszik, teljesen azonos színű a kéménnyel. Szóval legföljebb egy kis nagyon híg festéket a mélyedésekbe folyatva egy kis kiemelés bőven elég lenne. Netes képeket most nincs időm keresni, de te esetleg nézelődhetsz. (Nem gyári képekre gondolok, ott logikus, hogy koszmentes.) A képeken pont nem látszik az első ill. a hátsó lövegtorony. Megcsinálták a kétféle lövegtornyot? | |||||
csatahajós | Adatlap | 432491 | 2010. február 16. 22:44 | ||
Na ez érdekes volt Sebi barátom, nem is hallottam még Heye-ről ezelőtt, pedig a Z Plan-t úgy ahogy azért ismertem. EGyébként az a városi legenda, hogy a Scharnhorst osztály főfegyverzetének 11"-re limitálása mellett maga Hitler kardoskodott, mert nem akarta kihúzni az angoloknál a gyufát akikkel akkoriban írták alá a 35%-os flottaegyezményt. A lényeg akkor is az, hogy a II Vh-ban a németek a felszíni hajók tekintetében elképesztő hátránnyal indultak a korábbi történelmi események miatt és azt fenntartom, hogy ha a Bismarck meg is menekül akkor úgy sem jelentett volna önmagában végzetes fenyegetést. | |||||
Excessor | Adatlap | 432490 | 2010. február 16. 20:50 | ||
Szia! Köszi, hogy kitúrtad nekem Heye-t:) Én személy szerint a Halál a tengereken című régi tengeralattjárós könyvben láttam először ezt, ahol tényleg az van hogy először a lengyelek és franciák ellen akartak harcolni a németek és csak 1938-tól jöttek a képbe az angolok, amikor az addigi két német ipari-bankár lobbicsoportból a reakciósabb győzött akik már az egész világpiacot akarták. Említed a H-osztályú csatahajókat. Érdekes módon a Blohm und Voss cégnél Hamburgban 1938-ban elkezdték építeni az Elbe-17 dokkot, amiben már 300 méteres hajók is simán elfértek volna. Nem fejezték be, csak jóval a háború után, manapság meg milyen büszkék rá a németek hogy náluk mekkora bazi nagy dokk is van. Írtad a Bismarck tengernagyi híd előtt lévő kis távmérőt. Igen, ez az elülső éjszakai harcállásponthoz tartozik, de ez az infra nélkül is megvolt, ez csak az alap optikai berendezés volt. Régebben láttam egy jó oldalt a német infrafejlesztésekről, igyekszem megkeresni. Lucky! Sajnos nem tudom megnézni a linket, mert csak valami sms letöltés jön be:( Akit érdekel tudok egy jó oldalt ahonnan PDF állományokat töltöttem le régebben, mint pl a Squadron féle american battleships in action, lenygel modell összeállító füzeteket stb. Sajnos mostanában csak hibaüzenetet ad, lehet a Vista akad össze vele? | |||||
Sebi | Adatlap | 432489 | 2010. február 16. 20:11 | ||
Sziasztok ! Ha nem bánjátok, szeretnék egy kis adalékot adni a Z tervhez. Tulajdonképp mondhatjuk azt, hogy a németek tengeri stratégiáját az határozta meg, hogy kik Németország szárazföldi ellenfelei. Németország alapvetően szárazföldi hatalom volt és még Hitler is jónéhányszor kijelentette, hogy úgy kell Németországnak területeket szereznie, hogy azok Európában legyenek. Ezért 1938-ig a németek kelet felé elsősorban Lengyelország (és távlatokban a Szovjetunió), nyugat felé pedig Franciaország ellen készültek. Ennek megfelelően készítették el tengeri stratégiájukat is. Természetesen titokban, hisz a versailles-i szerződés szerint még az a flotta sem létezhetett, melyről Ákos (csatahajós) barátom találóan megjegyezte, hogy a franciák ellen készítették fel. Nagy valószínűséggel a lengyel és szovjet flotta nem lett volna komoly ellenfél. Aztán 1938-ban a szudétanémet válság kapcsán (mely végül Csehszlovákia feldaraboláshoz vezetett) a németek rájöttek, hogy esetleg szembekerülhetnek az angolokkal is. Itt jött a kemény dió. Hogyan törjék meg az angol tengeri uralmat? Azt tudták, hogy egy tengeri ütközetben egyszerűen lesöpörnék őket az asztalról. Vagyis ki kellett dolgozni a stratégiát. Itt jött a képbe ez a tengerésztiszt: en.wikipedia.org/wiki/Hellmuth_Heye Az ő terve volt az, amiről Excessor is írt. Csakhogy Heye nem dönthette el, hogy az általa leírt stratégiát milyen eszközökkel valósítsák meg. Ehhez a vezérkar kellett, ott viszont megoszlottak a vélemények. Maga Heye és Dönitz egy cirkálóflotta létrehozását és a tengeralattjárók tömeges bevetését támogatta. Mások viszont a csatahajók pártján voltak. Végül Bauplan III néven kialakult az elsődleges terv. Ebben még egy igen impozáns flotta építését tervezték 1947/48-as befejezéssel. Aztán ahogy „elszállt a rózsaszín felhő” és kiszámolták a gyártókapacitást, úgy jöttek létre ennek a tervnek a módosításai IIIx, illetve IIIy néven. Végül Hitler 1944-es befejezéssel hagyta jóvá az egységek megépítését. Ez lett a Bauplan IIIz (Z terv) és nagyjából egy hetet „élt”. Aztán máris módosították. Az építendő egységek számát csökkentették, főleg a kisebbekét. A terv maga egyébként igazából sosem jutott el a megvalósításig. Mikor a háború 1939 szeptemberében kitört, a németek is rájöttek, hogy az egész gyakorlatilag megvalósíthatatlan. Így Raeder admirális 1939 október 10.-én parancsot adott a már elkezdett egységek (gyakorlatilag a H osztályú csatahajók néhány eleméről volt szó) építésének befejezésére. | |||||
EDE | Adatlap | 432488 | 2010. február 16. 14:29 | ||
Pont azt akartam mondani, hogy a Graf Zeppelin, meg a Peter Strasser vagy 4 század stukával, meg egy adag Me 109T-vel jelentősen növelte volna a német flotta harcértékét. Bár a Messert nehezen tudom elképzelni, mint haditengerészeti gépet. A Fókát már inkább. | |||||
csatahajós | Adatlap | 432487 | 2010. február 16. 10:36 | ||
A célpontot szó lemaradt az utolsó mondatból... | |||||
csatahajós | Adatlap | 432486 | 2010. február 16. 10:35 | ||
SZiasztok! No nyomozgattam még kicsit KGV quad torony ügyben, de túl sok újat nem találtam, a korábban itt leírtakhoz képest. Ami újdonság volt, hogy a PoW fedélzetén Leach kapitány külön kérésére maradtak a Vickers munkásai, tornyonként egy, ugyanis nekik volt a legnagyobb tapasztalatuk magukkal a lövegekkel. Az a meglepő, hogy a lövegtornyok installációjának befejezésére csak április vége felé került sor és a Bismarck akció előtt összesen egyetlen egyszer lőttek a főfegyverzettel. Azért le a kalappal a PoW előtt... Mellesleg az "X" torony a csata végén azért szorult meg, mert egy lövedék kiesett a hirtelen fordulástól a tartójából és pont a forgó és álló részek közé szorult be, miközben fordult a torony... A KGV-ról csak annyi volt, hogy a próbalövészetek során is előjöttek gondok, ennek hatására némileg alakítottak a tornyokon a toleranciák lazításával(magyarán ahogy értelmeztem kicsit levágtak a forgórészekből :D). Excessor: Tudnál linkelni erről a Heye féle tervről valamit, engem kísértetiesen emlékeztet az I Vh-s német doktrinára. Mellesleg azért is tartom ezt furának, mert a németek a háború előtt deklaráltan a franciák ellen fejlesztettek, az angolokat nem tartották egészen biztos ellenfélnek (és valójában ha megnézitek a háború legelejét, nem is volt mindig egyértelmű, hogy ki ki mellett van). Másrészről úgy gondolom, hogy a RN nyílván tisztában volt ezzel nagyon is jól, és ahogy a történelem jól mutatta a japánokat például csúnyán alábecsülték, nos a németek ellen viszont nem véletlenül tartottak egy ilyen erős Home Fleetet. Írtad, hogy néhány hajó felújítás alatt stb., tehát nem elérhető mindig, nos ez ugyanúgy igaz a német hajókra is :), mint ahogy az ábra is mutatta. Bresttel pontosan az a gond, amiért a csatacirkálókat elhozták onnan a németek: túl közel van a RAF támaszpontjaihoz, ha egy Bismarck, vagy főleg két Bismarck méretű célpont ott van akkor az fix, hogy éjjel-nappal masszírozták volna őket. Nos az olasz hajókra megint csak a történelmi példát tudom felhozni, nem igazán sikerült nekik, pedig sokszor csak a QE vagy R osztályú hajók voltak jelen a brit oldalról. Az ellátóhajó kérdésbe nem mennék bele, arról Essex kollégát kéne kérdezni, de tudtommal an émetek nem tobzódtak a gyorsjáratú tankerekben (amelyek menetközbeni tankolásra is alkalmasak). Márpedig ha a RN a nyakukban lohol akkor megállni azért hogy tankoljanak az öngyilkosság. Arról nem is szólva hogy a lőszerkészletet (6" és 15") nem tudják a tengeren feltölteni. Swordfishekre éppenséggel megintcsak a történelem a legjobb példa. Nem kellett, hogy elsüllyesszék a Bismarckot, elég volt csak egy "mission kill" találat. Lehet mondani, hogy persze, mert szerencse volt, de pl. a Földközin a Vittorio veneto majdnem úgyanígy járt ill. akkor lehet mondani h a Hood elleni találat is bizonyos fokig szerencse volt. Az Aradok meg szerintem nem sok vizet zavartak a Sea Hurricane-k meg a Fulmarok ellen. A németeknek nagyon kellett volna az a Graf Zeppelin. A radar kérdésbe nem folynék bele jobban, mert szerintem ez a sajátunkat dícsérjük a német ajkú szakirodalomban is ugyanúgy benen van, sőt. Nem vitatom, hogy az amcsik hajlamosak a sajátjukat a legjobbnak kikiáltani, de szerintem a tűzvezető radarok az a terület, ahol ezt nagyon nehéz, szinte lehetetlen elvitatni tőlük. Amikor Koreában az Iowakon már arra volt erőforrás és technika, hogy a csőtorkolati sebességet és az ágyúkopást mérjék (amihez értelemszerűen baromi nagy pontosság kell), akkor el lehet képzelni, hogy 5-6 évvel azelőtt mit tudtak. Nem állítom, hogy a németek túzvezetése vacak volt, sőt az optikáik valószínűleg a világ legjobbjai voltak, de ez nem változtat a tényen, hogy egyedül az amcsi hajók rendelkeztek horizonton túli, ún. blind fire képességgel, megfejelve azzal hogy az amcsi hajók mindegyike rendelkezett Remote Power Controllal és a radar fordulástól és dőléstől függetlenül becélozva tudta tartani. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Engem a farposstnál az állandóan beugró pornóablakok és hirdetések zavarnak a legjobban, néha alig lehet tőlük megszabadulni.De akit érdekel, kukkantson bele.
Üdv:Kalóz