/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Kalóz 432535 2010. február 20. 15:30
Válasz erre
Ennek az oldalnak a fő oldalawww.farposst.ru/phpBB2/viewforum.phpitt a makettezés minden ága szerepel.
Engem a farposstnál az állandóan beugró pornóablakok és hirdetések zavarnak a legjobban, néha alig lehet tőlük megszabadulni.De akit érdekel, kukkantson bele.
Üdv:Kalóz
Gonzo 432534 2010. február 20. 08:38
Válasz erre
Sziasztok!

Néhány további újdonság: www.cybermodeler.com/special/2010_naval_scale.shtml

Valószínűleg ezek is Nurnbergiek...

Üdv: Gonzo
lucky 432533 2010. február 19. 21:39
Válasz erre
Excessor!
www.farposst.ru/phpBB2/viewforum.php

Ez a farposst.ru flottákkal foglalkozó fórumának egyik oldala.
Keresgélj nyugodtan, de csak akkor ha van a gépeden tűzfal.
Nálam az Avast és a Spybot bevált.
Az oldal döntően a rapidshare-t használja de előfordulnak deposit és más tárhelyek is.
uzsee 432532 2010. február 19. 17:54
Válasz erre
1/48-as repcsikhez is van nekik készletük vagy kifejezetten hajókkal foglalkoznak?
Essex 432531 2010. február 19. 17:13
Válasz erre
Azt nem, csak Gold Medal-t és White Ensign-t. Na meg Lion Roar-t, de azt máshonnan, és az tudtommal még nem jött meg.
uzsee 432530 2010. február 19. 17:11
Válasz erre
Essex 432529 2010. február 19. 17:00
Válasz erre
Na, kész van a Dö Szallivensz? :-)))

Eldöntötted, milyen tuning dolgokat veszel hozzá? Nekem még a Tamiyához megvan a hozzávaló maratás, de ehhez még nincs semmi. Az egyéb műgyantás alkatrészeket (40 mm Bofors, távmérő stb., meg esetleg esztergált lövegcsövek) még nem döntöttem el, de ezeket akkor le kellene cserélni a Tamiyánál is, na meg a Trumpeter Yorktown-nál is.

Ez utóbbihoz két hete rendeltük meg a hiányzó maratásokat, most megyek majd értük zs180-hoz (rajta keresztül ment a rendelés és két napja érkeztek meg). Még régebbről megvolt a Gold Medal 1-es szett, most rendeltük meg a 2-est meg egy nagy kupac White Ensign maratást a repcsikhez.

Ahogy elnéztem, egy kicsit bővül a 1:350-es romboló kínálat, a Dragon a Buchanan mellé kihozza a Gearing-et is.
Narn 432528 2010. február 19. 16:03
Válasz erre
Most láttam a modelversium oldalán. Eléggé alapmű jellege van, akit érdekel a téma.

www.modellversium.de/presse/artikel.php
uzsee 432527 2010. február 19. 14:43
Válasz erre
EDE 432526 2010. február 19. 14:33
Válasz erre
Jól tetted, uzsee!

Hol voltál, a Lurdy házban, vagy a Váci úton?
uzsee 432525 2010. február 19. 11:33
Válasz erre
EDE igazad volt. Tényleg gyönyörű :)) Gyorsan el is hoztam az egyik utolsó darabot.
Excessor 432524 2010. február 18. 23:04
Válasz erre
Köszi fiúk a segítséget. Lucky neked külön köszönet a Hoodért meg ezért a monarchiás tervrajzokért:) Régebben én is készítettem fából hajókat, a legnagyobb a Scharnhorst volt 1:200-ban, sajnos a Modellezés újság melléklete alapján, ami vízvonal alatt katasztrofális. Legnagyobb gondom mindig a hajócsavar-tengely tömítése volt, mindig befolyt a víz a hajóba:) Lucky honnan szedted a Hood anyagot?:)
SImi 432523 2010. február 18. 21:41
Válasz erre
A GPM PoW (papír)készletét közelről nem ismerem, annyit mondhatok róla "de genere" (általánosságban), hogy a végső, 1941.dec.10-ei állapotot jeleníti meg. Talán egy 3-4 -es szintet üt meg az 5-ös skálán. Megépítve is láttam jónéhány éve Móváron. Vmi lengyel csapat hozta el amolyan kedvcsinálónak a bolthoz. Akkor még nem dolgoztam bele magam a témába, így részeletesen nem tudtam kielemzni, de azért egész pofás darab volt.
SImi 432522 2010. február 18. 21:30
Válasz erre
A mellékelt képeket elnézve ez egy lengyel alapú anyag, ami nem igazán megbízható. Én minden rajzot eléje sorolok. Így én még 6 rugót se adnék érte. Nem is beszélve arról a nagyon lényeges kérdésről, hogy hogyan lesz meg az a méretarány a nyomtatás után!
lucky 432521 2010. február 18. 20:52
Válasz erre
Excessor!
Gondolom a GPM POW-ről van szó.
Szűcs Imre ( Csónakos) megépítette a POW -et.
Sztem nem rossz, de az élfestést elhibázta.

Ha belefogsz készülj fel mert teljesen más mint egy műa makett.
Nekem 9 hónap volt a Jeremiah O'Brien.

Monarchiás rajzokat a Nostalgianavy-nél vehetsz.
www.nostalgianavy.hu/hungarian.htm
uzsee 432520 2010. február 18. 20:40
Válasz erre
Én ma vterán láttam, hogy valaki dvd-n pdf formában árulja 78 maketthajó részletes leírását. www.vatera.hu/modellezok_makettezok_figyelem_kihagyhatatlan_163427922.html Ez volna a link, de az ára sajnos elég súlyos...
Excessor 432519 2010. február 18. 20:33
Válasz erre
Lucky!

Köszi, sikerült letültenem. Más. Van egy roncs Tamiya 1:400 Missouri makettem megörököltem, összerakott újraszétszedett állapotban vastagon összefestegetve olyan 80%-ban meglevő cuccokkal. Érdekel valakit? Más. SImi mi a véleményed a papírmakett 1:200? PoW-ről? Megéri? Tud valaki komoly szintű modellező tervrajzokat csatahajókról? 1:100-ban szeretnék készíteni modellt, ehhez illő részletesség kellene. Már arra gondoltam "tervezek" magamnak egyet, arról legalább meg lenne minden rajz.

Köszi.
SImi 432518 2010. február 18. 14:54
Válasz erre
A listát az NNT Modell-től kaptam. Remélem, nem átvágás.
uzsee 432517 2010. február 18. 14:49
Válasz erre
De baj. Csak japán hajókat nem igen láttam ilyen méretben. De most utánanéztem és I-400 csak 1/350-ben van a Tamiya-tól ráadásul árban is majdnem annyiba van mint a hajó... Holnap pedig megnézem azt a Graf Spee-t.
EDE 432516 2010. február 18. 14:01
Válasz erre
uzsee!

Azt a Pocket battleshipet már láttam a Modell & Hobbinál. Pofás kis darab.
Belenéztem a dobozba is, és meg voltam elégedve. Egy 10-esbe fájt volna.
Essex 432515 2010. február 18. 13:46
Válasz erre
Az nem baj, hogy soha nem találkozhattak? :-)

Ja, és ott a NavSource-os lap alján a DestroyerInfo címen kéne próbálkoznod a CallSign ügyében.
uzsee 432514 2010. február 18. 13:38
Válasz erre
Á dehogy :)) Azt majd az I-400-assal tervezem ha egyszer találok valahol 1/144-est. Meg a Navy Field miatt tervbe van véve még egy Admiral Hipper is. Ez a kis hajó nagyon felébresztette a hajók utáni vágyam.
Essex 432513 2010. február 18. 13:36
Válasz erre
A lista honnan van? Néztem volna a Trum Péter honlapját, de most csak Internal Server Error van mindenféle méretarányban.

uzsee! Csak nem szegény Fletchert akarod megtámadni vele? :-)
SImi 432512 2010. február 18. 13:28
Válasz erre
Neeem! Ízlések és pofonok... engem az a három hajó izgatott fel, amit ki is emeltem. Különösen a QE ért váratlanúl, bár az utóbbi évek tendenciája szerint már valahol várható volt, hogy felbukkan. Talán nem sokára a Rodney/Nelson is sorra kerül 350-ben.
uzsee 432511 2010. február 18. 13:23
Válasz erre
Nem vagy az :)) Nekem az a Graf Spee tetszik.
Essex 432510 2010. február 18. 13:09
Válasz erre
De igen. Miért, perverznek tartasz? :-)))
EDE 432509 2010. február 18. 12:11
Válasz erre
Hát igen. Az Aoshima Soryura már ráfért egy major refit.
SImi 432508 2010. február 18. 11:34
Válasz erre
Csak nem a USS Sacramento -ra vágysz?
Essex 432507 2010. február 18. 11:24
Válasz erre
Jaj nekem, azt a szakramentóját... :-)))
Narn 432506 2010. február 18. 11:07
Válasz erre
Ha az embernek ennyi szabad ideje lenne ... meg penze :)
SImi 432505 2010. február 18. 11:05
Válasz erre
A nürnbergi újdonságok:

Academy
1:350 14104 German Pocket Battleship Admiral Graf Spee
1:350 14105 HMS Queen Elisabeth Class

Aoshima
1:350 044254 Heavy Cruiser Nachi
1:350 04209 Light Cruiser Kinu 1942
1:700 045152 Aircraft Cruiser Soryu 1941 waterline

Dragon /Smart Kit
1:350 1040 German Battleship Scharnhorst 1943
1026 USS Laffey DD-459 1942
1029 USS Gearing DD-710 1945
1028 USS Preble DDG-88
1:700 7088 USS Livermore + USS Monssen 1942

Hasegawa
1:350 40076 IJN Light Cruiser Agano
721401 Ship-Borne Seaplane Set A Jap. Navy
721418 Torpedo & Radars, Jap. Navy Ship, Equipments Set B

Hobby Boss - U-Boot Serie
1:350 83504 DKM Type VIIB - U-Boat
83505 DKM Type VIIC - U-Boat
83506 DKM TypeIXA U-Boat
83508 KKM Type IXC U-Boat
83509 HMS Astute
83510 PLAN Type 039A Yuan Class SSG
83511 PLAN Type 092 Xia Class SSN
83512 PLAN Type 091 Han Class SSN
1:700 87022 HMS Astute
Hobby Boss - Warship Serie
1:700 83402 USS Wasp LHD-1
83403 USS Essey LHD-2
83404 USS Kearsarge LHD-3
83405 USS Boxer LHD-4
83406 USS Bataan LHD-5
83407 USS Bonhomme Richard LHD-6
83408 USS Iwo Jima LHD-7

ICM
1:350 S.008 HMS Cossack 1940 British Destroyer
1:144 S.009 U-Boat Type IIB 1939 German Subm.
1:72 S.007 U-Boat Type XXVIIB-Seehund (late) WWII Germ. Midget Subm.

Niko
1:700 7064 Yasukawa Maru 1941
7065 USS Maumee 1942 (AO-2)
7066 USS Springfield (CLG-7) 1970

Tamiya
1:350 78021 Jap. Aircraft Carrying Cruiser Mogami
78023 Jap. Heavy Cruiser Mogami

Trumpeter
1:700 05762 USS Alabama BB-60
05765 Renown 1945
05767 Germ. Heavy Cruiser Prinz Eugen 1945
05776 Germ. Heavy Cruiser Admiral Hipper 1941
05773 Germ. Pocket Battleship Admiral Graf Spee
05785 USS Sacramento AOE-1
uzsee 432504 2010. február 17. 18:03
Válasz erre
100_7231
100_7231

Hát ha még lenne ott egy elérhetősége... Viszont itt van neked egy kép :))
Essex 432503 2010. február 17. 14:27
Válasz erre
Nagy eséllyel ez után sem fogod. Valamilyen rejtélyes okból kifolyólag a korán elsüllyedt (1943) hajóknál nem adják meg, a 1944/45-ben elsüllyedteknél már ott van. A honlapjukon sincs és a másik általam ismert Call sign-os listában sincs benne:

www.shipcamouflage.com/fletcher_codes.htm

Esetleg próbálj meg rákérdezni Frednél, a NavSource-os pagemaster-nél, lásd a lap alján.
uzsee 432502 2010. február 17. 14:10
Válasz erre
Még az se volt... Viszont azt jó lenne tudni, hogy mi volt a zászló kódja. Ezt sehol se találtam eddig.
Essex 432501 2010. február 17. 13:48
Válasz erre
Nem valószínű, hogy küldenek, mert akkor az egész öntőkeretet kellene küldeniük, bár ki tudja... Hát igen, ez gyakorlatilag a minimál verzió. 4-csövű 28 mm-est (1,1") nem adnak?

Amúgy meg a Chevalier-n nem hiszem, hogy lett volna több 40 ill. 20 mm-es (hátul a far részen még egy 40-es vagy a torony előtt/fölött további 20-asok), mivel elég korán elsüllyedt, alig egy évet élt meg. Infó mindenesetre nem utal rá.
uzsee 432500 2010. február 17. 13:19
Válasz erre
A 20asból 6-ot adnak a dupla 40es mellé. Örültem volna pedig ha még legalább 2őt adnak hozzá. Bááár talán rendelhetnék a Revelltől külön. Csak fogalmam sincs, hogy azért is kéne valamit fizetni, vagy vannak oly rendesek és ingyen küldik ki (bár ez elég valószínűtlen).
Narn 432499 2010. február 17. 13:09
Válasz erre
Laci!
Mi Kopenhágában lakunk, ami nem esik túl közel Alborghoz. Ha erre járnál véletlenül, akkor keressél meg, összefuthatnánk. Van egy szép hajó múzeum is itt, amiről Fodi tett fel képeket valahova.
Essex 432498 2010. február 17. 12:49
Válasz erre
Éppen hogy nem látni, csak nagyon a széle látszik a szélső tornyoknak.

A légvédelmi fegyverzetből mit adnak hozzá? Ha jól emlékszem, csak egy dupla 40 mm-est adnak, de hány 20 mm-es van?
uzsee 432497 2010. február 17. 12:30
Válasz erre
Na így már világos. De így is kétféle torony van akkor rajta :))) Nézd meg azokat a képeket amiket először raktam ide be. Azokon is lehet látni a különbséget.
lucky 432496 2010. február 17. 11:43
Válasz erre
Excessor!
klikk az Ingyenes letöltés képre ( narancs színű)
feldob egy sms-es díj listát.
Ezután a nem élek vele-re klikk
Majd a letöltés indítás-ra klikk.
Ezután vagy engedi a töltést, v visszaszámol.
Ha az utóbbi akkor kivárod és már lehet is tölteni.
Essex 432495 2010. február 17. 11:40
Válasz erre
A másodiknál az alatta hárommal lévő képen jobban látszik a plusz töréspont az első torony tetején.
Essex 432494 2010. február 17. 11:37
Válasz erre
A kétféle toronynál nem erre gondoltam. Az a kiemelkedő rész csak a kibúvónyílás - ami ott van a másik tornyon is - fölé emelt védőburkolat, hogy a fölötte elsütött ágy torkolattüze ne pörkölje le a bácsi haját. :-)))

A különbség abban van, hogy az alsó - tehát a legelső és a leghátsó - tornyoknál van még egy töréspont, ugyancsak a fent említett torkolattűz miatt. Talán itt az utolsó előtti képen látszik, bár nem túl feltűnő:

www.navsource.org/archives/05/469.htm
Na meg a torony körüli korlát is látszik, igaz még egy kicsit kusza, mivel építés közben mutatja. Szóval ilyesmit kéne neked is varázsolnod. Ez az, ami egy kicsit alacsonyabb.

Itt pedig középtájon a 202 k-s képen (NA 80G327448) talán valamennyire látszik, hogy a kéményen lévő szellőző színe nem üt el. Ja, és ez nem gyári fotó, a fölötte lévő képen látható sérült állapothoz tartozik:

www.navsource.org/archives/05/502.htm

Valószínűleg sok keresgéléssel lehetne jobbat is találni. Na és itt is látni, hogy a korlát azonos magasságú a mellvéddel.
uzsee 432493 2010. február 17. 10:48
Válasz erre
Igen a 144 nekem is sok. A szellőzőkkel csak kísérletezgettem, hogy milyen lenne ha elütne a kémény színétől. De akkor majd átkenem az eredeti színre és megpróbálom csak kiemelni a vonalait ahogy azt írtad. :)) A kéményplatform és az elülső torony korlát cseréje alatt gondolom azt érted, hogy gyártsam le házilag. Az elülső toronynál azt mondjuk megfigyeltem, hogy ha forgatom a tornyot akkor a hátuljának a kiugró része beakad a korlátba és nem fordul el teljesen egyik oldalra sem. A többi korlátot meg megkísérlem kicsit visszanyesni hátha jobb lesz. A lógós részeket meg majd újrakötelezem. Nem tudom hogy csináltam, hogy a hátsó torony körüli 1 szintes korlátokon szép egyenes mikor a külső 3 szinteseken meg sok helyen lóg... És igen. Kétféle torony van rajta. A leghátsó és a legelső tetején ott van az a kiemelkedő rész a többin pedig nincs. De a 6dik tornyon sincs ami tartalékként került a csomagba.
Essex 432492 2010. február 16. 23:21
Válasz erre
Megnéztem az Anatomy könyvben, sajnos a korlát rajzok "no scale" méretarányban :) vannak, így nem tudok pontos méretet mondani. A nagy rajzról számolva kb. 1 méter magas (talán picivel több), tehát az a 144 cm kicsit soknak tűnik. A fotókon derékig ér, ez is az 1 méteres magsságot igazolja. Nálad az első képen magasabb, mint az oldalsó 20 m-esek mellvédje, pedig azonos magasságúnak kéne lennie, és a valóságban a torpedőcső is picit magasabb a korlátnál. Az első lövegtorony körül tényleg alacsonyabb.

A helyedben nagyon lecserélném az első lövegtoronynál és a kémény plattformon lévő korlátokat. Ugye nem fog ennyire lógni az oldalkorlát?

A kémény szellőzőket nem kellett volna "befeketíteni". A fotókon semmi koszolódás nem látszik, teljesen azonos színű a kéménnyel. Szóval legföljebb egy kis nagyon híg festéket a mélyedésekbe folyatva egy kis kiemelés bőven elég lenne. Netes képeket most nincs időm keresni, de te esetleg nézelődhetsz. (Nem gyári képekre gondolok, ott logikus, hogy koszmentes.)

A képeken pont nem látszik az első ill. a hátsó lövegtorony. Megcsinálták a kétféle lövegtornyot?
csatahajós 432491 2010. február 16. 22:44
Válasz erre
Na ez érdekes volt Sebi barátom, nem is hallottam még Heye-ről ezelőtt, pedig a Z Plan-t úgy ahogy azért ismertem.
EGyébként az a városi legenda, hogy a Scharnhorst osztály főfegyverzetének 11"-re limitálása mellett maga Hitler kardoskodott, mert nem akarta kihúzni az angoloknál a gyufát akikkel akkoriban írták alá a 35%-os flottaegyezményt.

A lényeg akkor is az, hogy a II Vh-ban a németek a felszíni hajók tekintetében elképesztő hátránnyal indultak a korábbi történelmi események miatt és azt fenntartom, hogy ha a Bismarck meg is menekül akkor úgy sem jelentett volna önmagában végzetes fenyegetést.
Excessor 432490 2010. február 16. 20:50
Válasz erre
Szia!

Köszi, hogy kitúrtad nekem Heye-t:) Én személy szerint a Halál a tengereken című régi tengeralattjárós könyvben láttam először ezt, ahol tényleg az van hogy először a lengyelek és franciák ellen akartak harcolni a németek és csak 1938-tól jöttek a képbe az angolok, amikor az addigi két német ipari-bankár lobbicsoportból a reakciósabb győzött akik már az egész világpiacot akarták. Említed a H-osztályú csatahajókat. Érdekes módon a Blohm und Voss cégnél Hamburgban 1938-ban elkezdték építeni az Elbe-17 dokkot, amiben már 300 méteres hajók is simán elfértek volna. Nem fejezték be, csak jóval a háború után, manapság meg milyen büszkék rá a németek hogy náluk mekkora bazi nagy dokk is van.
Írtad a Bismarck tengernagyi híd előtt lévő kis távmérőt. Igen, ez az elülső éjszakai harcállásponthoz tartozik, de ez az infra nélkül is megvolt, ez csak az alap optikai berendezés volt. Régebben láttam egy jó oldalt a német infrafejlesztésekről, igyekszem megkeresni.

Lucky! Sajnos nem tudom megnézni a linket, mert csak valami sms letöltés jön be:(

Akit érdekel tudok egy jó oldalt ahonnan PDF állományokat töltöttem le régebben, mint pl a Squadron féle american battleships in action, lenygel modell összeállító füzeteket stb. Sajnos mostanában csak hibaüzenetet ad, lehet a Vista akad össze vele?
Sebi 432489 2010. február 16. 20:11
Válasz erre
Sziasztok !

Ha nem bánjátok, szeretnék egy kis adalékot adni a Z tervhez.
Tulajdonképp mondhatjuk azt, hogy a németek tengeri stratégiáját az határozta meg, hogy kik Németország szárazföldi ellenfelei. Németország alapvetően szárazföldi hatalom volt és még Hitler is jónéhányszor kijelentette, hogy úgy kell Németországnak területeket szereznie, hogy azok Európában legyenek. Ezért 1938-ig a németek kelet felé elsősorban Lengyelország (és távlatokban a Szovjetunió), nyugat felé pedig Franciaország ellen készültek. Ennek megfelelően készítették el tengeri stratégiájukat is. Természetesen titokban, hisz a versailles-i szerződés szerint még az a flotta sem létezhetett, melyről Ákos (csatahajós) barátom találóan megjegyezte, hogy a franciák ellen készítették fel. Nagy valószínűséggel a lengyel és szovjet flotta nem lett volna komoly ellenfél.
Aztán 1938-ban a szudétanémet válság kapcsán (mely végül Csehszlovákia feldaraboláshoz vezetett) a németek rájöttek, hogy esetleg szembekerülhetnek az angolokkal is.
Itt jött a kemény dió. Hogyan törjék meg az angol tengeri uralmat? Azt tudták, hogy egy tengeri ütközetben egyszerűen lesöpörnék őket az asztalról. Vagyis ki kellett dolgozni a stratégiát. Itt jött a képbe ez a tengerésztiszt:

en.wikipedia.org/wiki/Hellmuth_Heye

Az ő terve volt az, amiről Excessor is írt. Csakhogy Heye nem dönthette el, hogy az általa leírt stratégiát milyen eszközökkel valósítsák meg. Ehhez a vezérkar kellett, ott viszont megoszlottak a vélemények. Maga Heye és Dönitz egy cirkálóflotta létrehozását és a tengeralattjárók tömeges bevetését támogatta. Mások viszont a csatahajók pártján voltak. Végül Bauplan III néven kialakult az elsődleges terv. Ebben még egy igen impozáns flotta építését tervezték 1947/48-as befejezéssel.
Aztán ahogy „elszállt a rózsaszín felhő” és kiszámolták a gyártókapacitást, úgy jöttek létre ennek a tervnek a módosításai IIIx, illetve IIIy néven. Végül Hitler 1944-es befejezéssel hagyta jóvá az egységek megépítését. Ez lett a Bauplan IIIz
(Z terv) és nagyjából egy hetet „élt”. Aztán máris módosították. Az építendő egységek számát csökkentették, főleg a kisebbekét.
A terv maga egyébként igazából sosem jutott el a megvalósításig. Mikor a háború
1939 szeptemberében kitört, a németek is rájöttek, hogy az egész gyakorlatilag megvalósíthatatlan. Így Raeder admirális 1939 október 10.-én parancsot adott a már elkezdett egységek (gyakorlatilag a H osztályú csatahajók néhány eleméről volt szó) építésének befejezésére.
EDE 432488 2010. február 16. 14:29
Válasz erre
Pont azt akartam mondani, hogy a Graf Zeppelin, meg a Peter Strasser vagy 4 század stukával, meg egy adag Me 109T-vel jelentősen növelte volna a német flotta harcértékét.
Bár a Messert nehezen tudom elképzelni, mint haditengerészeti gépet.
A Fókát már inkább.
csatahajós 432487 2010. február 16. 10:36
Válasz erre
A célpontot szó lemaradt az utolsó mondatból...
csatahajós 432486 2010. február 16. 10:35
Válasz erre
SZiasztok!

No nyomozgattam még kicsit KGV quad torony ügyben, de túl sok újat nem találtam, a korábban itt leírtakhoz képest. Ami újdonság volt, hogy a PoW fedélzetén Leach kapitány külön kérésére maradtak a Vickers munkásai, tornyonként egy, ugyanis nekik volt a legnagyobb tapasztalatuk magukkal a lövegekkel. Az a meglepő, hogy a lövegtornyok installációjának befejezésére csak április vége felé került sor és a Bismarck akció előtt összesen egyetlen egyszer lőttek a főfegyverzettel. Azért le a kalappal a PoW előtt...
Mellesleg az "X" torony a csata végén azért szorult meg, mert egy lövedék kiesett a hirtelen fordulástól a tartójából és pont a forgó és álló részek közé szorult be, miközben fordult a torony...

A KGV-ról csak annyi volt, hogy a próbalövészetek során is előjöttek gondok, ennek hatására némileg alakítottak a tornyokon a toleranciák lazításával(magyarán ahogy értelmeztem kicsit levágtak a forgórészekből :D).

Excessor:

Tudnál linkelni erről a Heye féle tervről valamit, engem kísértetiesen emlékeztet az I Vh-s német doktrinára. Mellesleg azért is tartom ezt furának, mert a németek a háború előtt deklaráltan a franciák ellen fejlesztettek, az angolokat nem tartották egészen biztos ellenfélnek (és valójában ha megnézitek a háború legelejét, nem is volt mindig egyértelmű, hogy ki ki mellett van).
Másrészről úgy gondolom, hogy a RN nyílván tisztában volt ezzel nagyon is jól, és ahogy a történelem jól mutatta a japánokat például csúnyán alábecsülték, nos a németek ellen viszont nem véletlenül tartottak egy ilyen erős Home Fleetet.

Írtad, hogy néhány hajó felújítás alatt stb., tehát nem elérhető mindig, nos ez ugyanúgy igaz a német hajókra is :), mint ahogy az ábra is mutatta.

Bresttel pontosan az a gond, amiért a csatacirkálókat elhozták onnan a németek: túl közel van a RAF támaszpontjaihoz, ha egy Bismarck, vagy főleg két Bismarck méretű célpont ott van akkor az fix, hogy éjjel-nappal masszírozták volna őket.

Nos az olasz hajókra megint csak a történelmi példát tudom felhozni, nem igazán sikerült nekik, pedig sokszor csak a QE vagy R osztályú hajók voltak jelen a brit oldalról.

Az ellátóhajó kérdésbe nem mennék bele, arról Essex kollégát kéne kérdezni, de tudtommal an émetek nem tobzódtak a gyorsjáratú tankerekben (amelyek menetközbeni tankolásra is alkalmasak). Márpedig ha a RN a nyakukban lohol akkor megállni azért hogy tankoljanak az öngyilkosság. Arról nem is szólva hogy a lőszerkészletet (6" és 15") nem tudják a tengeren feltölteni.

Swordfishekre éppenséggel megintcsak a történelem a legjobb példa. Nem kellett, hogy elsüllyesszék a Bismarckot, elég volt csak egy "mission kill" találat. Lehet mondani, hogy persze, mert szerencse volt, de pl. a Földközin a Vittorio veneto majdnem úgyanígy járt ill. akkor lehet mondani h a Hood elleni találat is bizonyos fokig szerencse volt. Az Aradok meg szerintem nem sok vizet zavartak a Sea Hurricane-k meg a Fulmarok ellen. A németeknek nagyon kellett volna az a Graf Zeppelin.

A radar kérdésbe nem folynék bele jobban, mert szerintem ez a sajátunkat dícsérjük a német ajkú szakirodalomban is ugyanúgy benen van, sőt. Nem vitatom, hogy az amcsik hajlamosak a sajátjukat a legjobbnak kikiáltani, de szerintem a tűzvezető radarok az a terület, ahol ezt nagyon nehéz, szinte lehetetlen elvitatni tőlük. Amikor Koreában az Iowakon már arra volt erőforrás és technika, hogy a csőtorkolati sebességet és az ágyúkopást mérjék (amihez értelemszerűen baromi nagy pontosság kell), akkor el lehet képzelni, hogy 5-6 évvel azelőtt mit tudtak. Nem állítom, hogy a németek túzvezetése vacak volt, sőt az optikáik valószínűleg a világ legjobbjai voltak, de ez nem változtat a tényen, hogy egyedül az amcsi hajók rendelkeztek horizonton túli, ún. blind fire képességgel, megfejelve azzal hogy az amcsi hajók mindegyike rendelkezett Remote Power Controllal és a radar fordulástól és dőléstől függetlenül becélozva tudta tartani.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.