/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194.
sainz 368173 2007. december 27. 23:34
Válasz erre
Untitled-Scanned-12-1_resize
Untitled-Scanned-12-1_resize

A 80-as években még rengeteg repülés volt...
mig23papa 368172 2007. december 27. 23:15
Válasz erre
mig23papa 368171 2007. december 27. 23:12
Válasz erre
migi 368170 2007. december 27. 23:08
Válasz erre
Nem ez egy KP gyártmányú MF
borisz 368169 2007. december 27. 23:06
Válasz erre
mig23papa 368168 2007. december 27. 22:45
Válasz erre
P1040812
P1040812
P1040813
P1040813
P1040815
P1040815
P1040817
P1040817
P1040827
P1040827
P1040828
P1040828
P1200610
P1200610
P1200614
P1200614

néhány kép egy általam elkövetett makettről, 1984 ben készült 2 darab 1:71-es makettből, így lehet mozgatni a fékszárnyakat, csűrőket, oldalkormányt, első törzsféklapokat, stabilizátorokat, a futó gondolákba ami belefért beletettem,
ecsettel van lefestve, a feliratok kézzel festve, matrica nemnagyon volt még akkor
a katapult ülésben bent vannak a földibiztosíték huzalok, a műszerek kézzel festve, a mutatók alaphelyzetben vannak,a főfutó kerékelfordító mechanizmus is elég jól sikerült, a GSF lapátok egyenként megcsinálva,a statikus kisütők is fentvoltak, de állandóan lepotyognak, a négyzáras bombatartó is elég élethű lett, amúgy azóta nem maketteztem
migi 368167 2007. december 27. 22:25
Válasz erre
Szerintem nem a szakmai hozzáértéssel van a baj,minden tiszteletem az övék,Hanem újra a politikával.
mig23papa 368166 2007. december 27. 22:07
Válasz erre
hát Kecskeméten azért érthetnének kicsit hozzá
migi 368165 2007. december 27. 21:57
Válasz erre
Tudod kérdeztem Kecskeméten miért van ez igy készitve , még nekem volt kellemetlen mert nem értették miért nem jó ez igy.
mig23papa 368164 2007. december 27. 21:53
Válasz erre
sajnos pancserek kezébe került ez a terület is
mig23papa 368163 2007. december 27. 20:58
Válasz erre
1
1
3
3
2
2

nekem is van pár az 504 ről
migi 368162 2007. december 27. 19:06
Válasz erre
ÁÁÁ azért nem csak a multkóri állapót1210 cikk , azóta csak mi kreáltam .
borisz 368161 2007. december 27. 18:37
Válasz erre
migi 368160 2007. december 27. 17:44
Válasz erre
Kép 204
Kép 204
Kép 205
Kép 205
Kép 203
Kép 203

A mai munkám , az orkúp csak kisérleti minden csak házi kivitelezésű ,se réz se gyanta.
Véleményt kérnék
migi 368159 2007. december 27. 17:05
Válasz erre
Igazadvan egyedül az 504-sen nem ott volt a csillag hanem középen a barnában .
Rumcájsz 368158 2007. december 27. 16:51
Válasz erre
Az "5O4" sz.21PF-ről van fotóm, és az ábrához képest két eltérést találtam: a csillag-
nak természetesen csak fehér kerete van, az ábrán lévő vékony piros keret nincs, a má-
sik eltérés, hogy a függ.vezérsikon a zöld sáv annyival kisebb, hogy a csillag hátsó ága nem lóg be a zöld mezőbe /ez egyébként előirás volt a PG festési technológiában,
hogy a gépszám is, meg a felségjelzés is a barna mezőben legyen, mert a zöld szinből
túl feltünően ki-rikítana, kilógna, túl nagy lenne a kontraszt és igy rontaná az álcá-
zást/.
Horvath_Balazs 368157 2007. december 27. 15:45
Válasz erre
MiG-21F-13 Budaörsön
MiG-21F-13 Budaörsön

Legutóbb 2007.09.01.-én fotóztam a budaörsi 74-est, akkor még csillagok voltak rajta.
Zebi 368156 2007. december 27. 13:47
Válasz erre
Ha jól emlékszem, ez az egyik Zlinek-ben van.
migi 368155 2007. december 27. 13:41
Válasz erre
Szia Pilotka
Ezt a PF festés képet honnan vetted milyen oldalról ,vagy melyik könyvből ?
üdv: migi
migi 368154 2007. december 27. 09:29
Válasz erre
Budaörs 033
Budaörs 033

Szasztok
Én 2005 fotóztam ott akkor még csillag volt, nem hiszem högy költöttek volna festékre.
Mekett 368153 2007. december 27. 08:17
Válasz erre
Lehet tévedek, de emlékeim szerint a budaörsi Mig-21F-13 is ékeket kapott... Pedig annak a kereke alatt a helye...
Miggyuri 368152 2007. december 27. 06:22
Válasz erre
Elég szomorú. Túllihegett hozzáállás, ráadásul, tetszik, nem tetszik történelem hamisítás. Akár szégyellhetik magukat, akik ezt így elrendelték. Vagy éppen azért tették, mert szégyellik?
Miggyuri
Tibcsi 368151 2007. december 27. 06:04
Válasz erre
Igazad van... ennél már csak az volt "jobb", amikor a szolnoki repülősuli udvarában láttam egy MiG-21F-13-ast ék felségjellel és a manapság használatos zöld-barna terepfestéssel...
migi 368150 2007. december 27. 00:30
Válasz erre
mig 136
mig 136
mig 072
mig 072
mig 172
mig 172

Szegény remélem Kecelen végre méltó helye van és lessz.És úgy láttam a képeken rendbehozták és az eredeti felségjelzést kapta vissza. Több régi gépen Gondolok itt a Kecskeméti Mig-15-1721 F13 stb felfestteték az ék alakú felségjelzést. Szerintem ez egy múzeális gépen nem valóságot tükrözi , vagya mostaniak szégyenlik a csillagot? vagy valaki túl buzgó volt. Nem tudom de elképzelem a Luftwaffe valamelyik repterén kiállitott mig-15-öst a máltai keresztel .Három képpel illuszrálom mire gondoltam , de lehet hogy csak öregkóri morgás az egész.
üdv: migi
Rumcájsz 368149 2007. december 26. 23:53
Válasz erre
A "1418" MiG-21U útvonala a MH rendszerből való kivonása után - Taszár,Szigethalom PG Tanmühely, Ferihegy, Siófok Piroska csárda, Várpalota, Kecel
mcs 368148 2007. december 26. 20:04
Válasz erre
Horvath_Balazs 368147 2007. december 26. 19:20
Válasz erre
Humbrol színeket véve alapul: zöld 149, sárgásbarna 83, világoskék 65.
mcs 368146 2007. december 26. 18:09
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Tudom már lerágott csont, de kellene a magyar Mig-21, -23 3 színű kamó festékkódjai.
Előre is köszönöm.
mcs
migi 368145 2007. december 26. 16:23
Válasz erre
Eszt se tudtam én azt hittem hogy Ferhegyről egyből Kecelre került .
üdv:migi
Rumcájsz 368144 2007. december 26. 11:44
Válasz erre
Az egyetlen totálkép Ferihegyen készült, a részletfotók Siófokon, amikor a gép maszek tulajdonosa reklámcélra kölcsönadta a gépet a Piroska csárda tulajdonosának,ezek a képek az összeszerelés közben készültek.Arra vigyázz, hogy a szárnyon több helyen is a nagyobb - főleg sárga - foltok közepe erősen ki van kopva, ezek frissen festve biztos,hogy telibe voltak fújva, csak a rajtuk mászkáló müszakiak topánkái kikoptatták a minta közepén a szint.Az eredeti festés zöld alapszinre volt fújva, és a minta úgy készül, hogy egy másik szinnel ráfújják a minta körvonalait, majd kitöltik annak belső területét is a szinnel, és "egybefújják" a körvonalazással.Ezért tehát a minta szélén több rétegü a festék,igy kevésbé kopik, mint a foltok belső területén.
üdv és jó munkát Rumcájsz
migi 368143 2007. december 26. 11:18
Válasz erre
Köszönöm Rumcájsz
Sokat segitenek megcsinálni a folttérképet , nem is gondoltam hogy vannak erről a festésről képek ,ezek még Ferihegyen készültek ?
üdv: migi
makettes 368142 2007. december 26. 11:14
Válasz erre
Köszi sainz!
makettes
Rumcájsz 368141 2007. december 26. 10:38
Válasz erre
Miginek, képek "1418" gépszámú MIG-21U gépről itt. (az egészet kell bemásolni, nem merem linkelni, mert máshol nem működött linkkel)

freefalcon4.extra.hu./MIG21.rar
migi 368140 2007. december 25. 22:25
Válasz erre
De igen én is rájöttem már mert kerestem az oldalán és 091 német festésű ez pedig PG .096 gépen több képen látszik a jelvény csak nem tudtam eddig kivenni mitábrázol.Balázs küldtem neked valamelyik nap emailt .
üdv:migi
Horvath_Balazs 368139 2007. december 25. 21:58
Válasz erre
migi 368138 2007. december 25. 21:53
Válasz erre
HPIM2091
HPIM2091

És ez milyen jelzés vagy csak egyéni jel matrica ? 091 UM lett fotózva
mig23papa 368137 2007. december 25. 21:31
Válasz erre
Untitled-1
Untitled-1

ez talán nem annyira közismert
mig23papa 368136 2007. december 25. 19:50
Válasz erre
bocsi a triplázásért , még tanulnom kell ezt a dolgot
mig23papa 368135 2007. december 25. 19:49
Válasz erre
sain
ha az arcukat is láthatnám talán felismerhetnék valakit
mig23papa 368134 2007. december 25. 19:49
Válasz erre
sain
ha az arcukat is láthatnám talán felismerhetnék valakit
mig23papa 368133 2007. december 25. 19:48
Válasz erre
sain
ha az arcukat is láthatnám talán felismerhetnék valakit
sainz 368132 2007. december 25. 18:27
Válasz erre
505-214_resize
505-214_resize

mig23papa!

1981, tél végén készült fotó, Taszár.

Ha felismered vmelyik "kollégát", kérlek küldd el nekik ezt a fotót és az emilcímemet.
Több mint száz fotóm van erről az üzemnapról, főként a kiszolgálószemélyzetről.
Ha az érintettek megkeresnek, szívesen küldök nekik a képekből.

köszi

sainz10@gmail.com
sainz 368131 2007. december 25. 17:52
Válasz erre
1514-11_resize
1514-11_resize
1514-27_resize
1514-27_resize
1514-63_resize
1514-63_resize

makettes!

Rajz nem van, de ezeknek a fotóknak talán több hasznát veszed.

A 1514 festése egy kicsit más mint a többi, igy sztem érdekesebb is maketten.
A fotók 1988 tavaszán készültek Taszáron, ezidáig egy negativon várták jobb sorsukat...

Talán vki másnál akad a függőleges baloldaláról is fotó.
migi 368130 2007. december 25. 17:04
Válasz erre
Kép 193
Kép 193
Kép 195
Kép 195

Tehettem volna a mi készül oldalra is ,de úgy érzem itt a helye .azért kérdezném a kabin szine hasnló volt ? egy kecskeméten látott PF üléshez kevertem.
Amakett KP kittből lessz elkövetve ,de vannak benne Aca. alkatrészek is pl. kabin belső,sok meló lessz még vele úgy érzem ,és látom.
köszönettel: migi
migi 368129 2007. december 25. 15:22
Válasz erre
Kellemes Karácsonyt
Kellemes Karácsonyt

Sziasztok 21 rajongok
mig23papa örülök hogy megjöttél a csapatba.
Ezzel a képpel kivánok mindenkinek kellemes ünnepeket.
üdv: migi ( Laci )
sainz 368128 2007. december 25. 15:19
Válasz erre
1987-ben volt egy érdekes(mindegyik az volt) éleslövészet Asztrahanyban.
Az egyetlen alkalom, amikor saját gépekkel települt ki az állomány.
Pápa és Taszár vegyesen adta a pilótákat, két szovjet reptéren szálltak le tankolni a 21bis-ek.
Az egyik Kramatorszk - PVO MiG-25 reptér - volt.

A résztvett pilóták segitségével dolgozom egy cikken, sok érdekes fotót sikerólt felkutatnom, többek közt orosz forrásból is.Ma már a felkészülés dokumentumai sem titkosak, igy nagyon korrekt, autentikus beszámoló lehet belőle...

Ha közületek bárki résztvett ezen a feladaton, vagy ismer olyat, aki ott volt, kérem lépjen kapcsolatba velem

Köszönettel:
Szombati Róbert 20 336 0577 sainz10@gmail.com
migi 368127 2007. december 25. 14:55
Válasz erre
Szia
Köszönöm az jó lenne.
Neked is kellemes ünnepeket.
Üdv: migi
Rumcájsz 368126 2007. december 25. 14:08
Válasz erre
migi'
Ha szükséged van felülnézeti festés-térképre,tudok segiteni
Kellemes Karácsonyt üdv Rumcájsz
mig23papa 368125 2007. december 25. 13:53
Válasz erre
migi
valóban az SZK-1 ülésekkel repült a 1418-as , "szerettem", mert ülőernyő volt benne , és egy időben kitalálták, hogy repülés után vegyük ki az ülésből, és repülés előtt meg rakjuk be az ülésbe, persze az ejés katonák legnagyobb örömére is,
a későbbi KM-1 hez képest könnyebb volt a dolgunk, mert csak 4 földi biztosíték volt benne, csak azt kellett kivenni belőle, meg a két karfalemezt,
mig23papa 368124 2007. december 25. 13:44
Válasz erre
Tisztelettel köszöntök minden kedves "őrült" repülőst.
Gratulálok mindannak a lelkes és kíváncsi embernek, akik valaha betették a lábukat,ide mert ezzel életben tartják ezen érdekes témát.
Szűcs Laci a nevem és a légierő aktív tagja voltam repülőgépszerelőként,(sárkány-hajtómű mechanikusként)1977-1979-ig Taszáron MIG 21 PF 408-as gépen, 1979-1998-ig Pápán MIG 23MF 10-es gépen,na és persze az összes többin ami a századnál ácsorgott. ( nem vártam meg a pápai repülőtér 2000-es bezárását -és szétbarmolását- már 1998-ban saját kérésemre nugállományba vonultam).
A repülés mellett még a fotózás is nagy hobbim így hát kép van bőven,(de akad néhány videó is a témában) szinte minden tipusról. Ha tudok, szívesen segítek bárkinek,de ha hívni akar valaki az inkább az esti órákban, vagy hétvégén tegye .
A képeket (videókat) folyamatosan gyűjtöm, szívesen csere-berélek is. A másoktól kapott képek továbbadásához mindíg elkértem a tulajdonosuk engedélyét is, és én is megadom ezt bárkinek, aki hozzájut a képeimhez. A célom ezzel az, hogy minél szélesebb körben vállhasson ismertté mindenki képe, és persze videója is, hisz voltak olyan helyzetek ahova csak néhány ember juthatott be fényképezni-videózni, és így nagyon sok értékes szép anyag veszhet el örökre.
Maketteztem is rendesen régebben, a gyűjteményből egyetlen darab maradt meg, de aki látta azt mondta elég jól sikerült.
Ennyit magamról "dióhéjban", a Mig 23 fórumon is kapcsolatba lehet lépni velem
Repülős üdvözlettel :Laci
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194.