<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sennás | Adatlap | 468790 | 2010. május 31. 13:24 | ||
Elment Előzmény: (468789) DIESEL 2010. május 31. 13:20 | |||||
DIESEL | Adatlap | 468789 | 2010. május 31. 13:20 | ||
ok domokostibor88@freemail.hu köszönöm szépen | |||||
Tiv | Adatlap | 468788 | 2010. május 31. 13:18 | ||
Szia! A belső tér színét illetően találtam egy érdekes fotót. Forrás: commons.wikimedia.org/wiki/Category:SdKfz_250 A hátsó ajtót érdemes figyelni, szerintem ez sötét sárga és még camo színek is vannak rá festve, úgy mint kívül, és épp ezért az egész belső teret sötét sárgára festhették, mivel a hátsó ajtón keresztül be lehet látni. Mondjuk harc közben természetesen mindig zárva tartották a hátsó ajtót. Na épp ez a kettősség a tűzoltó készülék esetében, hogy akkor most sárga, vagy vörös? (mivel a hátsó ajtónál van) Én a vörösnél maradtam, mert állítólag a járművek belsejében lévőket így festették, hogy könnyem megtalálják tűz esetén, a kívül elhelyezetteket pedig a járművel egyszínűre. Jó hogy ezeket a részleteket itt megdumáljuk, mert tényleg nincs semmilyen forrás ezekenek a típusoknak a belső teréről, nem tudom, hogy egyáltalán a makettnél miről vettek mintát. Úgyh én is köszi! Tiv | |||||
Kontár | Adatlap | 468786 | 2010. május 31. 13:06 | ||
Heló DIESEL! Itt megtalálod a depositos linket: military-machine.blogspot.com/2009/06/magyar-steel-hungarian-armour-in-wwii.html Egyébként mindenkinek ajánlom azt a blogot, kész "aranybánya" :) | |||||
Sennás | Adatlap | 468785 | 2010. május 31. 13:03 | ||
www militari-machine 2009 06 09 de ha löksz egy mail címet 1perc átküldöm | |||||
Kontár | Adatlap | 468784 | 2010. május 31. 12:58 | ||
Szép napot! Kezdek zavarba jönni :) Kutattam egy kicsit a témában és van egy olyan "verzió", hogy a belső tér elefántcsont színű, mivel jóformán zárt járműről van szó és (csak) a torony belseje sötét sárga (akár a külső). Illetve említést tesznek még páncélos szürkéről a belső teret illetően. A 9-esről nem találtam belsőteres korablei felvételt, nem úgy, mint a többi 250-esről. Így a váltó burkolatával kapcsolatban sem tutok biztosat mondani. Amit Tiv említ a burkolatról sztm korrekt. A bőr"burkolat" vagy ha mást terítettek rá sztm kényelmi szempont lehetett és nem biztos, hogy minden járműben egyformán előfordult. Érdemes lenne a többi lövészpáncélos típusra támaszkodni referenciákat illetően, mert egetverő eltérések nem voltak vagy akár "improvizálni" is lehet :) | |||||
DIESEL | Adatlap | 468783 | 2010. május 31. 12:57 | ||
Sennás | Adatlap | 468782 | 2010. május 31. 12:49 | ||
Tiv | Adatlap | 468781 | 2010. május 31. 11:19 | ||
Bocs nem motor burkolat akart lenni hanem a váltó ház burkolata | |||||
Tiv | Adatlap | 468780 | 2010. május 31. 11:09 | ||
Tiv | Adatlap | 468779 | 2010. május 31. 11:07 | ||
Az új makett megjelenésekor én is mérges lettem... én még a nyáron vásároltam az enyémet és utána jelent meg pár hónappal, amikor már építettem a belső teret. De ahogy te is mondod ez is egy jó makett, ennyi pénzért bőven megéri. A motor burkolat is egy kényes kérdés, én sem tudom hogy jó e, de próbáltam róla referenciákat szerezni sima 250-esekről, és ott sok helyen egyáltalán nincs rajta ilyen védő burkolat, csak magában a válóház. Más fotókon vagy maketteken pedig úgy látni, hogy van rajta és a teteje bőr színű, mintha valami rá lenne terítve. Az útmutató is így mutatja, és az alkatrészen is van valami határvonal ami ezt sejteti. Például: tanksandthings.niceboard.net/tanks-diorama-wip-f2/dml-sdkfz250-1-neu-t3019.htm www.armorama.com/modules.php Úgyhogy a képek alapján úgy döntöttem, hogy én is bőr színűre festem. Néhány restaurált 250-es: www.militarymodelling.com/news/article.asp vincesgallery.smugmug.com/gallery/1019521 Sok a hasonlóság a típusok között, úgyhogy ezekről is lehet lesni. Nem haragudtam meg, majd Kontár megmondja a frankót :) Tiv | |||||
Bobi25 | Adatlap | 468778 | 2010. május 30. 21:42 | ||
Szia Tivadar! Igen, igen, szintén ugyanazt a gépet építjük! Annyi hogy maratást nem használok! Sokat segítettél a képeiddel, köszönöm és a Többieknek is nagyon köszönöm! Nagyon szép, mind a két gép, a Tied is, meg a kontáré is! :) Igen láttam már az újonnan kiadott 250/9-est, dimenziókkal jobb, és sokkal szebb! Talán bánom is hogy ezt vettem, de úgymond, szerintem 5000-t megért a gép, bár a Szállítónál, nem tudom hogy ismered-e a srácot, Nála az ujjat, 9000-t megszerezhetné az ember! Na mindegy! Egy kicsit ideges is voltam mikor megérkezett ez a gép hozzám, mert másnap pont az ujjat, az új kiadást, felrakta a cserebere fórumra! ÁÁÁ de mindegy! Jó lesz! :) Figy, de most úgy igazából, szóval lehet hogy hülyeséget beszélek ,de, ööö Én sem tudom, de valahogy Én úgy érzem hogy a váltónak a borítását nem bőrszínre kellet volna lefestened, mert ha jól látom az ülések is ugyanerre a színre vannak festve! Szóval Nekem kicsit gyanús a dolog! Remélem nem haragudtál meg most rám! Csak Én is próbálok infókat gyűjteni! Szóval ha ezt a levelet Kontár Te is olvasod, jó lenne ha hozzászólnál a dologhoz! Jó lenne ha tovább folytatnák ezt a levelezést! Szia | |||||
Tiv | Adatlap | 468777 | 2010. május 30. 21:08 | ||
Szia! Én is egy 250/9-est építek éppen egy diohoz, nemsokára alapozáshoz és festéshez érek. A jármű belső terét már elkészítettem itt van pár kép, ha ez segít. Igazság szerint én sem tudom hogy jó e amit csináltam mert nincs semmi forrás ennek a típusnak a belső teréről, csak az útmutatóra támaszkodtam, meg a saját megérzéseimre. Amugy melyik típust/készletet építed? A Neu típust vagy a háború elejit? Enyém a Neu, a dragon régi kiadású készletéből. Nemrég kiadták újra és állítólag valamivel pontosabb és nem sorjás. Plusz felhasználtam még az Eduard maratását meg némi házi feljavítást is csináltam hozzá. Az Eduard maratást nem szívesen ajánlom mert elég pontatlan sok helyen. Én a belső teret is sötét sárgára festettem, mert azt olvastam, hogy az ilyen járműveknél ez volt a szokás, főleg a háború vége felé, mivel félig nyitottak voltak, ezért a belső teret is álcázni kellett. A tűzoltó készülék viszont teljes rejtély, lehetett vörös, sárga de akár szürke is a régi gépeken. Remélem segítettem, ha van még kérdésed magánban is megbeszélhetjük. Tiv | |||||
bubi777 | Adatlap | 468776 | 2010. május 30. 20:43 | ||
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy a a RAL 5012 German Lichtblau színt (festést) mely helyeknél használták a német járműveknél? Talán motor, váltó? Forrás: www.perthmilitarymodelling.com/newkitnews/lifecolor.html | |||||
Kontár | Adatlap | 468775 | 2010. május 29. 01:25 | ||
Üdv Bobi25! Először is köszönöm a megtiszteltetét, híztam 10 kilót :) Pengének nem mondanám magam, inkább csak műkedvelőnek. Lövészpáncélosok terén nincs nagy rutinom, de amit az Urak javasoltak sztm teljesen korrekt és eltérőt magam sem tapasztaltam. A "sötét"sárga, homoksárga esetleg fakóbb árnyalatai beleférnek. Koszolás, koptatás terén pedig érdemes az élethelyzetet figyelembe venni. Néhány képpel remélem én is segíteni tudok. | |||||
Cápa | Adatlap | 468774 | 2010. május 28. 21:04 | ||
Szia Bobi! Ha sárga lesz az alapszíned, akkor a teljes belső alapszínét is nyugodtan veheted sárgára. Persze a részleteket, mint ülések, rádió, stb. ki kell dolgozni rendesen a saját színeikkel. Mivel ez egy feltehetően mozgalmas életű jármű volt, már csak a felderítő szerepkör miatt is,illetve, hogy a belsőben szolgálták ki a fegyverzetet, a belseje is lehet talán leharcoltabb, kopottasabb. | |||||
Bobi25 | Adatlap | 468773 | 2010. május 28. 20:21 | ||
Szia Erik! Igen, valami ilyesmire gondoltam! Homok alapszínem szeretnék dolgozni, ez így van, hogy inkább az! Most legalább van egy kis fogalmam a dologról, köszönöm! Mert Én gondoltam arra is hogy matt fehér az egész belül és fekete tempera visszamosással oldom meg a koszolást! De a kép szerint, szó se lehet a fehérről! Ok, ezt nem tudtam! Köszi Erik! | |||||
vereri05d | Adatlap | 468772 | 2010. május 28. 20:09 | ||
Szia. Habár nem a Kontár vagyok, lehet h én is tudok neked segíteni. Nem tudom, hogy milyen festékekkel dolgozol, de az sdkfz 250/9 általában kapott egy sárga vagy páncélos szürke alapot . Inkább a sárga. Azzal nyugodtan lealapozhatod és jöhet a camo. Ízlések és pofonok. Sdkfz 250/9 ről szerintem pontos képanyagot nem fogsz találni, bár kitudja. Van egy kép a gyűjteményemben. Remélem hasznát veszed. üdv Erik | |||||
Bobi25 | Adatlap | 468771 | 2010. május 28. 19:58 | ||
Sziasztok! Kis segítséget szeretném kérni! Most kezdtem el egy sd.kfz.250/9-et összerakni, és igazság szerint, még félhernyót, így hogy belsőteres fél lánctalpast még nem raktam össze, érzem hogy nem lesz vele gond, de egy valamit még nem tanultam meg, hogy egy ilyen gépnek a belső kialakítása, és a festése! Ha tudnátok képet felrakni, legyen az eredeti, vagy makett belső tér, megköszönném! Kontár, remélem olvasod, benned nagyon bízok, mert Te penge vagy ezekben! Köszi előre | |||||
Kontár | Adatlap | 468770 | 2010. május 28. 08:05 | ||
Ha jól tudom ezeknél a típusoknál az volt a gond, hogy a lövedék kezdősebessége "alacsony" volt, a rövid cső nem volt éppen alkalmas harckocsik leküzdésére, pláne a T-34, KV típusok ellen nem vált be. Gyengébben páncélozott célpontok ellen már hatásos volt. A Pz.IV F1 kezdetben jól szolgált, de amint szembetalálkozott a fentebb említett szovjet típusokkal már látszott, hogy nem elég hatékony (jött is a hosszú csövű változat). Így a magyar harckocsizók sem érhettek el komolyabb sikereket, amikor felszerelték őket ezekkel a páncélosokkal. A Zrínyik is inkább a gyalogság támogatásában szerepeltek jól, terv volt (és egy prototípus) a Zrínyi hosszab löveggel való gyártásáról, ami már alkalmas a páncélosok leküzdésére (akár a StuG-ok). A Turánról egyébként én is azt olvastam, hogy elég pontosan lehetett vele lőni. Továbbá probléma volt, hogy a megfelelő karbantartó személyzet nem mindig állt rendlkezésre, a Turán pedig egy "érzékeny" szerkezet volt. A sérült harckocsik elszállításában sem mindig jeleskedtek a mieink és gyakran szorultak német segítségre. | |||||
Elnar | Adatlap | 468769 | 2010. május 27. 22:38 | ||
Üdv Panzer_rgt! Mintha azt olvastam volna valahol régen, hogy a PzIV-et szerették is meg nem is, mert jól ment és egyszerű volt kezelni, de pontatlan volt. A Turánokból a védettséget hiányolták eleinte. Később már a tűzerőt is. Lőttek ki velük pár dolgot, de nem volt általános. A Zrínyiket szerették mert lapos volt és erős - na meg ugyanezért még jobban, később a StuGokat Némileg ontopic: a military-machine.blogspot.com legújabb letöltései közt van egy szolidan Tiger I-nek nevezett link. Na annak a kiadványnak az 56-57. oldalán magyar Tigrisek vannak. /Legalábbis magyar személyzetű/ Néhány ismert; nekem néhány új volt. Viszont nagy felbontásúak. | |||||
Panzer_rgt | Adatlap | 468768 | 2010. május 27. 22:11 | ||
Köszönöm a választ Kontár! | |||||
Kontár | Adatlap | 468767 | 2010. május 27. 20:08 | ||
Üdv Panzer_rgt! A Turánokkal kapcsolatban csak annyit olvastam eddig, hogy "elvétve lehetett hallani sikerekről". Páncélvédettség és tűzerő szempontjából nem tudtak egyenrangú ellenfélként fellépni a sovjet harckocsikkal szemben. | |||||
Panzer_rgt | Adatlap | 468766 | 2010. május 27. 18:50 | ||
Hát úgy látszik senki nem tudja a választ a kérdésemre... még1x:Nem tudja valaki hogy honvédeink a 2.világháborúban értek e el egyáltalán sikereket a TuránII. ill. a Pz.kpfw.IV F1 típusokkal? | |||||
vereri05d | Adatlap | 468765 | 2010. május 27. 18:36 | ||
Sziasztok. Van egy 1:35 ös Flakvierlingem 2 kerekű pótkocsival. Kéne egy kis segítség hogy ezt csak nagyobb döggel lehetett vontatni? Gondolok itt a Famora vagy a Demagra. | |||||
Sennás | Adatlap | 468764 | 2010. május 27. 18:12 | ||
Köszönöm a képeket.A színek miatt jó lesz.Van nekem 2 könyvem amiben vannak 1:35 léptékű rajzok arról meg majd a méretet leveszem.De köszi! | |||||
Wrecker | Adatlap | 468763 | 2010. május 26. 23:04 | ||
Szia Sennás ! Talán ad valamennyi támpontot ez a pár rajz is. Van néhány egész jó háromnézeti rajzom a dobozosról, bár azok sem lesznek ennél nagyobbak. A dobozos változat 1944. áprilisában jelent meg először. | |||||
Freddy07 | Adatlap | 468762 | 2010. május 26. 22:20 | ||
Akkor elviekben lehetséges. Nem tudtam hogy adja a másikfajta kipufogót is. Viszont az emelt ventillátorházat is ki kell akkor hagyni. Amúgy öszzeállitási útmutatónak sose szabad hinni. Érdemes szakirodalmat felkutatni. Pl. Kagero, nagyon jó háromnézeti rajzok vannak benne. | |||||
Sennás | Adatlap | 468761 | 2010. május 26. 18:43 | ||
Szia Freddy07!Figyú ezt most ollóztam ki a Tamiya összerakásiból.Eszerint lehet épiteni belőle olyat is amit 44may-dec között használtak.Arra meg fel lehet rakni a dobozt.Vagy téves az összerakási? | |||||
Freddy07 | Adatlap | 468760 | 2010. május 25. 23:12 | ||
Az 5112-ben nem késői látható a képen. Az egy átmeneti példány, egy MIAG által gyártott (kb 44' augusztus). A fő probléma az inkább, hogy a Tamiya kitből csak egy egészen késői utolsó szériás jármű építhető meg (vastag kályhacső kipufogós), azokon pedig nem használtak dobozt. | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 468759 | 2010. május 24. 16:28 | ||
Ezen en is elgondolkodtam, hogy a doboz csak koraiakon lehetett, viszont az 5112-es hozzaszolasban szereplo kepen egy kesoi peldany van, dobozzal. Erdekes modon viszonylag korai a test gyartasi szama, viszont mar ketreszes lovegcsove van, csavarozott blendevel. Most vagy tudtak a restauratorok mit csinalnak, vagy hasrautesre ment, bar az utobbit nem felteteleznem. | |||||
Sennás | Adatlap | 468758 | 2010. május 24. 16:20 | ||
Sennás | Adatlap | 468757 | 2010. május 24. 16:01 | ||
Szia ostwind!Én egy pár éve építettem egy ilyen gépet.Így nagyítva azért látom hova kellet volna még egy kis festék. | |||||
Freddy07 | Adatlap | 468756 | 2010. május 24. 15:22 | ||
A Tamiya késői Jagdpanther nem lesz autentikus azzal a dobozzal. Ugyanis az a doboz a korai gyártású zimmerites Jagdpantherek sajátossága volt. | |||||
Kontár | Adatlap | 468755 | 2010. május 23. 23:05 | ||
Heló Tiv! Ha jól tudom ennek a készletnek ez a második kiadása, a minőségre nincs panaszom, zökkenőmentesen építhető. A lövegeket cseréltem Tristar-ra (maratásra azért már nem akartam költeni), néhány aprósággal sztm így is szép darab lesz belőle, ha majd jut időm folytatni. Üdv! | |||||
ostwind | Adatlap | 468754 | 2010. május 23. 20:04 | ||
proo0 | Adatlap | 468752 | 2010. május 22. 18:33 | ||
ingyen és bérmentve átruházom rád:):) | |||||
Tiv | Adatlap | 468751 | 2010. május 22. 16:59 | ||
És milyen a Tamiya készlet minősége? Úgy tudom az már egy elég régi kiadás, nem volt túl sorjás, illetve illeszkedéssel nem volt probléma? Tiv | |||||
Sennás | Adatlap | 468750 | 2010. május 21. 18:33 | ||
Szia proo0!Köszönöm a felajánlást és élnék a lehetőséggel.Magánban küldök egy címet meg megírod mennyi az annyi.Köszönet előre is! SENNÁS | |||||
proo0 | Adatlap | 468749 | 2010. május 21. 18:10 | ||
szia én tudnék neked adni italeri panther A nem zimmerites dobozt,ha az jó neked.Én is épp egy jpanthert építek egy kis dióval:) | |||||
Kontár | Adatlap | 468748 | 2010. május 21. 16:45 | ||
Üdv Tyimosenko! A tornyon lévő tárolót bevallom egy másik maketten láttam és nagyon tetszett ez a megoldás. A másik két doboz már saját ötlet alapján ment. A készlet adta én meg nagy bátran fel is használtam őket. Szeretném még inkább felöltöztetni, remélem nem lövök túl a "célon" :) A célkereszt saját készítés, mert eredetileg "teli" volt. Nem bonyolítottam túl a dolgot. Heló Tiv! Tamiya készlet és a figurák is benne voltak, viszont Tristar, Dragon és saját készítésű apróságokkal fogom látványosabbá tenni. A zimmerit is házi munka. Minden jót! | |||||
Kontár | Adatlap | 468747 | 2010. május 21. 16:09 | ||
Heló Ufi! Még régebben találtam egy leírást és elmentettem magamnak. Remélem nem gond, hogy ide beillesztem. "A Zimmerit elkészítése maketteken Nem sokban különbözik egy makett zimmeritezése, egy eredeti harcjármû zimmeritezésétõl, persze a hevítési eljárást és az alapanyagokat leszámítva. Sokan félnek a zimmeritet elkészíteni, pedig a makettezés egyik legkisebb „gonddal” járó része! Én magam imádok változatosabbnál változatosabb formájú zimmeritet felhordani, s a kihívást is szeretem, ahol különbözõ helyekre kell azt megkreálni. Alapjában véve 3 módszerrel szokták felhordani, egy mûanyag felületre a „zimmeritet”. Az 1. és általam legjobban kedvelt módszer a Neoflexes (fatömítõ paszta), illetve a Tamiya makettgyártó cég fotómaratott zimmerit kanala. A Neoflexes módszer egy nagyon egyszerû, és könnyen módosítható eljárás (ha valaki hibázna). Egyszerûen a tubusból kb.: szemre megfelelõ mennyiséget nyomunk a felületre, majd az ujjunkkal elsimítjuk azt. Kettõ perc száradás után, (semmiféle képen nem több) a zimmeritezõ kanállal, vízszintes húzó mozdulatokkal, kisebb megszakításokkal képezzük ki a kész formát. Ha Tiger-hez, Panther-hez, Pz.Kpfw IV-hez, esetleg Elephant-hoz készítünk zimmeritet, létezik egy másik módszer is a neoflexhez, amivel szép mintát lehet csinálni. Ehhez, szét kell szednünk egy régi, ha lehet szovjet csörgõórát (vekkert). Abból ki kell vennünk egy olyan fogaskereket, melyeknek fogtávja 0,5mm környékén van. Ebbõl a fogaskerékbõl egy kis rollerszerû eszközt kell csinálnunk, olyat, mint a derelyevágó csak kicsiben. A módszer itt is ugyanaz, azzal a különbséggel, hogy nem vízszintesen rollerezünk, hanem függõlegesen. (a cikk megírása után az interneten találtam egy készletet, amely a házi barkácsot kerüli ki! http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/misc/lionroar/lt0016-17.htm) Ez a módszer, ha lehet még jobb is az elõzõnél, ugyanis közeli archív fotók bizonyítják, hogy az egyes Zimmerit „kockák” közt nem üres rés tátongott, hanem kitüremkedés választotta el egymástól azokat. Ez azért fordulhatott elõ, mert nem egy rétegben hordták fel a pasztát a felületre, hanem táblákban. A táblák közt pedig nem hagytak szünetet, kivéve egyes Panther és StuG mintákat. Fontos még csemegeként megjegyezném, hogy a Pantherek frontpáncéljára középen mindig volt egy un. szerelõ létra fektetve. Amíg zimmeriteztek addig is ott volt méghozzá képek tanulsága szerint úgy, hogy azt ki is kerülték a zimmeritezés alkalmával. Ezért sok alkalommal elõfordult, hogy egyfajta mintatörés keletkezett a Panther frontpáncélzatán, mivel a létra helyét utólag zimmeritezték meg! A 2. az Epoxi Puttys megoldás (lásd Vrbovszi Áron barátom Pz.Kpfw. IV makettje, megtekinthetõ a http://www.srac.hu/iron oldalon), ahol egy kisebb (óraszerelõ) csavarhúzóval lehet kiképezni a képlékeny anyagban a rovátkákat. Ennél a módszernél ugyanarról van szó, mint a neoflexes megoldásnál, azzal a különbséggel, hogy itt nem lehet használni a Zimmerit kanalat, mert az anyag nem elég lágy hozzá. Illetve formákat nem vízszintes lehúzással képezzük, hanem a masszívabb anyagban egyszerûen belenyomkodjuk a csavarhúzónk fejét. Magam részérõl ezt azért nem tartom annyira jó megoldásnak, mert a gyárban sem egy egyfogú szerszámmal készítettek mintát, hanem 5, illetve 10 fogúakkal. Ezáltal némi szabályosság fedezhetõ fel a fogtávok között. A harmadik módszer számomra kissé drasztikus, a mûanyag felületébe égetés. Ez forrasztó pákával készül. Ez az eljárás, azért nem a legjobb, mert az elrontott zimmeritet már nagyon nehéz kijavítani. A módszer, amilyen drasztikus olyan egyszerû. Egy nagyon kisméretû forrasztó páka fejet kell választanunk, vagy magunknak esztergálni egyet. S csak a felhevített fejet óvatosan, merõlegesen, enyhén slégan a páncéltestre helyezve, finoman nyomva olvasztani a mûanyagot. Ezt azért sem tartom jó megoldásnak, mert ha valaki pattogzódott zimmeritet akar imitálni, az bizony nem fog menni, mivel a zimmerit magába a páncéltestbe mélyed bele, nem pedig annak felületén van. Vannak még a kivételek, mint például a StuG III jellegzetes „gofri” mintás zimmerite. Elkészítése roppant egyszerû, a hozzá való szerszámé már kevésbé. A legkönnyebben mûgyanta figurák öntõkeretét, annak is a figura lábánál elhelyezkedõ, nagy mûgyanta tömböt lehet erre a célra felhasználni. A gofri minta, egy nagy négyzetbõl áll, amiben 5x5-mas kis négyzetek vannak, pont mint a gofrisütõben. kifaragása annyiból áll, hogy fél szer fél centis négyzeteket marunk a felületbe, pont úgy, mintha egy matekfüzet rácsait készítenénk el. Azaz négyzetrácsot készítünk (karcolunk) aminek az éleit letompítjuk, slégan tûreszelõvel megcsiszoljuk. Ha kifaragtuk, akkor csak annyit kell tennünk, hogy a felületet bekenjük neoflexel, bár erre a módszerre szerintem jobb a Putty. A felületet bevonalkázzuk úgy, hogy abból 4mm x 4mm es négyzetek legyenek, amibe belenyomjuk a mintánkat. Alapjában véve minden harckocsinak, kivéve talán a Panther és StuG variációkat, egyforma zimmeritezésük volt 43-44 végéig. De kivételek persze vannak. Jómagam is láttam már Tiger I verzión kocka zimmeritet. Mindazonáltal megállapíthatjuk azt, hogy amennyire jellegzetes sziluettje volt egy Panthernek, vagy egy Tigernek, épp oly jellegzetes volt azok zimmeritezése is. Összegzésnek még annyit tennék hozzá, hogy ne féljetek zimmeritezni, s pláne ne nyúljatok rögtön az internetes megrendelésekhez egy-egy gyártó zimmerit készletéért, mert sokkal kevesebb veszõdésbõl és sokkal kevesebb anyagi ráfordítással tudtok, ti magatok is megkreálni egy mintát. Csak gyakorlás és akarás kérdése az egész. Ha elakadnátok valahol, akkor pedig írjatok! gszaszko@chello.hu Szeretnék köszönetet mondani a felhasznált szakirodalomért a www.panzerkeil.ini.hu oldal készítõinek: Márton Gergelynek és Romhányi Balázsnak!" Egyébként a gyurma valóban nem rossz, ill. a fatapasz :) Sztm könnyű velük dolgozni. Láttam jagdpantherhez szúnyoghálós módszert is. Sok sikert! | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 468746 | 2010. május 21. 15:13 | ||
Hello Kontar! Jol alakulnak a jarmuvek. Kicsit furcsa a Wirbelwinden az a doboz a tornyon, meg a masik doboz a kipufogodob felett balra. Talaltal olyan fotot, ahol ezek fent vannak? A celzokeszulek szalkeresztjet adta a Tamiya vagy sajat? Tovabbi jo munkat! udv. | |||||
Ufi | Adatlap | 468745 | 2010. május 21. 14:28 | ||
Uraim! Vettem egy nagyonszép Tigris I-et, de kései változat, és azok zimmerit-esek voltak.Én is szeretném megcsinálni, de még sosem csináltam és nem tudom, hogy kell.Már szereztem hozzá zimmeritező rádlit , epoxi 30perces gyurmát , már csak a tudás kéne.Össze-vissza kerestem leírást, cikkeket, de nem találtam.Kérném ,hogy aki tud ilyet magyarul legyenszives közölje. Hálás köszönettel! | |||||
Tiv | Adatlap | 468744 | 2010. május 21. 10:49 | ||
Szia! Jól néznek ki, dioban lesznek? Egyszer én is szeretnék majd egy Wirbelwindet elkészíteni, ez a Dragon készlete? A figurák milyen gyártótól vannak? Tiv | |||||
nezelod | Adatlap | 468743 | 2010. május 21. 00:27 | ||
Szia Roadblock! Köszönöm a választ. Ki fogom próbálni a javasolt színeket /és addig nem állok neki kevergetni amíg nem tudom mit mivel, s mi milyen :)/ Üdv : nezelod | |||||
Roadblock | Adatlap | 468742 | 2010. május 20. 23:49 | ||
A 3 emlitett Gunze szin a standard 3 szinű kamohoz ajánlott festék. Én próbálgattam néhány féle festéket, de legjobban ezek jöttek be. Van még panzergrey ami a H401 és a sivatagi festésű járművekhez pedig H402-t.. | |||||
nezelod | Adatlap | 468741 | 2010. május 20. 23:02 | ||
Szia Teuton! Köszönöm a hozzászólást figyelembe fogom venni. A sárga festék érdekes volt amikor kipróbáltam ecsettel 3-4 rétegben jól takart és sötét sárgának tűnt. Fújva szintén három rétegben, mivel leginkább lámpafénynél készült ott is megfelelt. de a napfényt vagy a vakut már nem bírja, elcitromosodik (revell aquacolor sand yellow sötétítve kissé). Gondoltam majd a koszolással kicsit megdolgozom de lehet inkább fújok még rá ideillőbb színeket. Lentebb olvastam, Roadblock írja : Gunze H403-sárga H80-khakizöld, (nálam ez olívzöld és szürkészöld keveréke) H47-vörösbarna (nálam ez rust és barna keveréke) Ezek a színek megfelelők? Mármint a Gunze-k ? A koptatással kapcsolatban igyekszem nem elrontani a makettet kösz a figyelmeztetést. Csak sajnos fogalmam sincs, hogy a személyzet kb. hol mászott fel, miket használtak a leggyakrabban stb. de ennek utánajárok. Üdv: nezelod | |||||
Cápa | Adatlap | 468740 | 2010. május 20. 22:36 | ||
Szia Sennás! Én a helyedben sztirollappal kezdenék. .5-ös lemezből már nagyon szépen tudsz dolgozni. A doboz tulajdonképp a test szögeit követi, ahogy nézem, így elvileg nehéz dolgod nem lesz vele. A hátsó lapját esetleg érdemes alu vagy rézlemezből készítened és abba belenyomni mondjuk golyóstollal a 3 hosszanti 'csíkdudort'. Már ha az eredetiken tényleg volt. A színes fotón ha jól látom egy restaurált példány van, ami nem feltétlen fedi a korabeli valóságot. A Dragon, ahogy nézem, nem is tette rá a magáéra. Van a gépről korabeli fotód, amin ez a részlet látszik? | |||||
Sennás | Adatlap | 468739 | 2010. május 20. 21:25 | ||
Sziasztok!Most én kérnék egy kis segítséget az Uraktól!Vásároltam én egy ilyen Tamilya gyöngyszemet szeretném megépíteni majd.Keresek hozzá olyan fotót amin a torony hátso részén lévő doboz{szerszámos-lőszeres? láda}látható.Igazábol fotómaratáson kívül miből lehetne egy ilyet összehozni?Köszönettel SENNÁS! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |