<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25. |
J_K | Adatlap | 637556 | 2018. január 6. 13:28 | ![]() | |
pmheros | Adatlap | 637554 | 2018. január 6. 12:21 | ![]() | |
[OFF]Igen, a kép felirata alapján is Fekete a 15 -ös oldalszám.[/OFF] A motorburkolaton lévő biztosan sárga hadműveleti sáv miatt került be az előző hozzászólásomba az a kép. Ami az itt linkelt képen viszont már rikítóan világosnak tűnik a Fekete 15 -ösön. (Aki dolgozott már sárga színnel, az ismeri azon tulajdonságát, hogy fehérrel kell alá alapozni, mert különben nem jön ki jól a szín. Az üzemanyag jelző sárga háromszög fehér kerettel rendelkezik, ami színt akár egy nagyobb fehér háromszögre is felvihették. A lajstromszámnál mindez nem volt szükséges, így egy sötétebb kékesszürke alapon mutathat mást ugyanaz a sárga. Feltéve ha a sárga szabványban rögzített színét sikerült minden szállítással tartani. Ezt azért tartom fontosnak megjegyezni, mert a háború végi 75 -ös kivilágosodó szürke példájából láthatjuk, hogy nem mindig sikerült mindent a leírt keretek közt tartani.) A véleményem továbbra is magánvélemény (és nem is sziklaszilárd). Senki ne gondolja, hogy én ezt tudom is. Üdv.: pmheros | |||||
Muzzy | Adatlap | 637551 | 2018. január 6. 11:13 | ![]() | |
Kedves Pintair, J_K! Köszönöm a válaszokat! Üdv Muzzy | |||||
Emerick | Adatlap | 637550 | 2018. január 6. 11:02 | ![]() | |
Hát ha a 612780-as gyári szám stimmel, akkor ez a fekete 15 a 101/II. osztályból. (1945. árilis 10-ei állapot szerint) I. | |||||
zsocate | Adatlap | 637538 | 2018. január 6. 08:24 | ![]() | |
Ha mindenképpen színt kellene mondani, akkor a Telekom magenta + 10-15 % feketét ajánlanám, ahogy azt több mértékadó külföldi facebook csoportban is olvasni lehetett. Ezt egy nemrégiben megjelent német nyelvű könyv (Franz Schlauer: Spezielle Färbungsmuster am Ende des Zweiten Weltkriegs) kutatása alapján állítják, amely a roncsokon talált eredeti festések elemzése alapján készült. A sötétítés mértékére természetesen oda kell figyelni, egy makettversenyt elbukni emiatt elég nagy blama lenne. Ha nagyon nem tudtok dűlőre jutni, érdemes szürkére megcsinálni a számokat, mert az eredeti képeken is szürkének látszik. Ebbe nem lehet belekötni, azt hiszem. | |||||
pmheros | Adatlap | 637536 | 2018. január 6. 07:45 | ![]() | |
Másik kép (másik gépről) amikor a biztosan sárga szín sötétebbnek hat az álcaszínnél. Nem, nem cáfolom hogy a 12 -es sárgától eltérő színű lett volna, mindössze annyit mondok hogy nem zárom ki, hogy sárga is lehetett volna. Üdv.: pmheros | |||||
ssanyi | Adatlap | 637535 | 2018. január 6. 07:03 | ![]() | |
Üdv! Van olyan fotó ahol egy amerikai G.I. vigyorogva támaszkodik egy Messer törzsénél a sárga törzsgyűrű és a V kezdetű lajstromnál. | |||||
Vadász | Adatlap | 637534 | 2018. január 6. 06:06 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 637531 | 2018. január 5. 23:24 | ![]() | |
Tényleg bocsánat, hogy belevau a repülősök dolgába, de a 101. ezred napi parancsaiban a három osztály határozottan fehér, fekete és sárga számokat használt. Csak néhány példa: sárga 12 (WekrNr 610386, G-10, 101/III. osztály) 1945. április 14-én elpusztult alacsonytámadásban fekete 12 (WerkNr 613091, G-10, 101/II. osztály) 1945. április 13-án nem tért vissza fekete 12 (WerkNr 511211, G-14, 101/II. osztály) 1945. április 17-én nem tért vissza fehér 4 (WerkNr 612770, G-10, 101/I. osztály) 1945. április 25-én elpusztult alacsonytámadásban Maradok tisztelettel I. | |||||
ssanyi | Adatlap | 637529 | 2018. január 5. 22:54 | ![]() | |
Üdv! Ahogyan Vadász Pisti is leírta (mielőtt elrakná a Rebeka gyűlésre induló csomagba az Aires G Messer kabin gyanta alkatrészt! :-D ), több fotót is meg kell nézni mert pont az ü.a. háromszög sárgája többször ad más tonális jellemzőt, míg a lajstrom "színe" nem mászik el. Szerintem az ü.a. háromszög "viselkedik" úgy ahogy egy sárgának "kell". Tisztelt Safranek! Nem konkrétan rád gondoltam, csak egy jelenséget írtam le, nem szeretném a személyedhez kötni a dolgot! A 12-est a Pumáknak utalták ki, bevetésre nem jártak vele, ezt erősíti meg hogy a Luftflotte VI. jelzések hiányoznak (sárga oldalkormány és gyűrű a motordekli elején), pedig régebbi gépekre is felkerültek.Amit hülyeségnek gondolsz az még igaz is, német pilóták magyar gépekkel repültek át olyan repülőtérre ami biztosan amerikai kézen van (Neubiberg). | |||||
Safranek | Adatlap | 637525 | 2018. január 5. 22:28 | ![]() | |
Tisztelt ssanyi Nem sértődtem meg és nem bántottál meg. Egyik táborhoz sem tartozom, azaz mégis egyszerű mezei makettező. Tudásom témában járatos emberekhez, képest elenyésző. Igyekszem tanulni. Számomra több dolog is fura volt a "vita" során. Nekem úgy tűnt,az egyik fél állításait ízekre szedték. Ha jól tévedek, az ominózus vitában sem sikerült cáfolni. - Feleségem több könyvet is adott már ki (azon területen, vki ilyet vét, azt leírja a szakma) - itt minden megy a maga útján. Visszatérve ide, elhiszem, h piros. Emlékeim szerint volt egy fb csoport, ahol ez kék. Azok akik, nem járatosak a témában, nehezen fogják megérteni a különbséget állítás és állítás között. Tisztelt Vadász Nem ismerem a gép történetét. Esetleg csak papíron utalták ki a magyaroknak, de egy élelmes német meglépett vele? (tudom, hülyeség). Korábban, mint írtam én nem tudok ff fotóról színeket olvasni. Ehhez nincs tudásom. | |||||
Vadász | Adatlap | 637523 | 2018. január 5. 22:21 | ![]() | |
Nézz meg több képet is. | |||||
pmheros | Adatlap | 637522 | 2018. január 5. 22:10 | ![]() | |
Én más elméletét tettem magamévá. Sárga. (Vannak a korabeli gépeken olyan jelölések amelyet egyértelműen sárgával kellett hogy felfessenek.) Ezeken a képeken megfigyelhető, hogy ugyanazon gépekről más más szögből és megvilágításnál készül fotókon, ugyanaz a sárga hol nagyon világos, hol nagyon sötétnek mutatja magát (fontos: ugyanazon színkörnyezetéhez képest). Ez a jelenség a betett 12_1_001 képein is részben érzékelhető. Ha feltételezzük hogy a 12 -es képen továbbra is a szabványos sárga belsejű háromszöggel jelölték az üzemanyag betöltő nyílást, akkor elgondolkodtatóan közeli az árnyalat az oldalszámmal (legalábbis a további lehetséges fekete, és fehér oldalszámokhoz képest). Szerintem. Üdv.: pmheros | |||||
Vadász | Adatlap | 637521 | 2018. január 5. 22:02 | ![]() | |
Abban azért megegyezhetünk, hogy se szürke, se zöld nem igazán lehetett? Ha állományban volt a gép, akkor miért nincs rajta a sárga jelzés? Az időrendbeli összehasonlítás alapján nem igazán lehetett sárga, hacsak nem pótolták az elveszett sárga 12-t (sárga jelzések nélkül?). | |||||
ssanyi | Adatlap | 637520 | 2018. január 5. 21:58 | ![]() | |
Üdv! Minden bántó szándék nélkül írom le a véleményem. Nem személyreszólóan írom, általánosan, mert többeknél olvastam/hallottam vissza hasonlókat. Szerintem az baj ha csak az marad meg az emberekben hogy "balhé" volt ezen vagy azon a fórumon. Alábbiak miatt lehetnek ennek az okai. Nem érdekli a téma (egyáltalán, vagy csak kicsit). Valamilyen érdekeltségi körben van az adott személy. Sajnos úgy vettem észre hogy kevesen értelmezik a másik leírt gondolatait, szavait.Sok időt és energiát spórolnánk ha nem kellene állandóan ugyanazokkal a "démonokkal" megküzdeni spl. szürke, kék, zöld :-)). Elég lenne ha nem azt néznék sokan hogy ki írta, hanem hogy mit, és nem csak átlagmakettezők vannak ezzel így hanem alkalom adtán szaktekintélyek is. Mostanában is belefutottam ilyen, egy fb-os fórumon, írtam is hogy most már kiszállás. A "kaméleon" 12-es pedig piros. Aki nem hiszi... | |||||
Safranek | Adatlap | 637519 | 2018. január 5. 21:42 | ![]() | |
ok. Ezt értem is. Bővebben akartam még írni, pár gondolatot, de nem ér annyit az egész. Engem nem is kell meggyőzni. :P | |||||
cimber | Adatlap | 637516 | 2018. január 5. 20:38 | ![]() | |
Igen, de van aki úgy érvel, hogy azt alá is támasztja, vagy legalábbis erősen megcáfolja a másik állítását. Aki csakúgy megmondja, hogy az ilyen, vagy olyan...az kevés! ;-) | |||||
Safranek | Adatlap | 637512 | 2018. január 5. 20:31 | ![]() | |
Bennem az maradt, meg h heves vita alakult ki. Itt is és fb-n is. | |||||
cimber | Adatlap | 637511 | 2018. január 5. 20:27 | ![]() | |
Szia! Ahogy Vadász írja a jelenlegi összehasonlító adatok alapján a pirosra van a legtöbb és leghitelesebb infó. ...mert volt piros és kék oldalszámú gép is! | |||||
J_K | Adatlap | 637510 | 2018. január 5. 20:05 | ![]() | |
A piroshoz nyugodtan válaszd az RLM 23-at, a zöldhöz pedig a 25-öt. | |||||
Emerick | Adatlap | 637509 | 2018. január 5. 20:00 | ![]() | |
Üdv! Én így tudom, aztán a valóság lehet, hogy elhajlott. 101/I. vadászrepülő osztály fehér 101/II. vadászrepülő osztály fekete 101/III. vadászrepülő osztály sárga Én sárgára szavaznék. I. | |||||
J_K | Adatlap | 637508 | 2018. január 5. 20:00 | ![]() | |
A Barbas-könyv nagy valószínűséggel. | |||||
Vadász | Adatlap | 637505 | 2018. január 5. 19:10 | ![]() | |
Az első kép származási helye? | |||||
Vadász | Adatlap | 637503 | 2018. január 5. 19:05 | ![]() | |
Ez eddig feldolgozott adatok azt valószínűsítik, hogy piros (99%). | |||||
Kamovos | Adatlap | 637502 | 2018. január 5. 18:56 | ![]() | |
Szia Podva: Bizonyára ismered ezeket a képeket. a másodikon azt írja, hogy a 12 piros. Üdv: kamovos | |||||
Safranek | Adatlap | 637501 | 2018. január 5. 18:48 | ![]() | |
vagy kék? vagy hupilila :) Ez az egyik olyan kérdés, ahol nincs egyetértés a "táborok" között | |||||
Podva | Adatlap | 637500 | 2018. január 5. 18:36 | ![]() | |
Szia Árpi Ez ügyben sajnos nincs konszenzus, a 12-es lehet, hogy inkább piros... Üdv Viktor | |||||
pintair | Adatlap | 637499 | 2018. január 5. 18:31 | ![]() | |
Nem tudom kit idézek, de innen van lementve jó régen, egy igazi szaki írhatta: A nemzeti trikolorhoz nyugodtan használj egy normális pirosat, pl. Tamiya XF-7, vagy Gunze Hobby Color H-13, vagy a RAL 3020-as szín, ha azt be tudod azonosítani. A zöldhöz most nem tudok fix színt mondani, de igazán nem a szokásos kékeszöldet ajánlanám, mert a korabeli színes képeken is egy kellemes sötétebb zöld árnyalatot látni( ez akkor is, ha elmászhattak a színek)Általában a Tamiya és Gunze alap színei közül érdemes választani, aztán egy kicsit besötétíteni., vagy ha sötétebb, akkor optimalizálni. Pl. a Humbrol 150-et egy világosabb vad zölddel világosíthatod, de akár magában is jó lehet.Pl. a MM1571-et kis pirossal megtörni, MM1591,vagyTamiya XF-26. Ez mind jó lehet, ízlés szerint kevergetheted kicsit. Az RLM 04-hez, a sárgához ajánlom a Tamiya XF-3-at, vagy a Model Master 1708-at, Ezek szép telt napsárgák. | |||||
pintair | Adatlap | 637498 | 2018. január 5. 18:29 | ![]() | |
Muzzy | Adatlap | 636681 | 2017. december 18. 16:04 | ![]() | |
Sziasztok! A 2 VH alatt a trikolor piros és zöld színeinek melyik makettfestékek felelnek meg? Köszi Muzzy | |||||
tyimosenko | Adatlap | 636479 | 2017. december 13. 22:06 | ![]() | |
Helló Sanyi! Köszönöm! Köszi a képet, még nem ismertem, nagyon jó! | |||||
ssanyi | Adatlap | 636472 | 2017. december 13. 19:45 | ![]() | |
Üdv! Ezek biztosan az első ülés vállhevederei. Gondolom a kabinok fotózása miatt (üléscsésze) akasztották a hátsó műszerfal aljára. www.airliners.net/photo/Untitled/Bucker-Bu-131-Jungmann/2801915/L | |||||
tyimosenko | Adatlap | 636462 | 2017. december 13. 17:09 | ![]() | |
Sziasztok! A csatolt képet Tóth Zoli tette fel ide a topikba korábban. Valószínűleg Bü 131 műszerfalat ábrázol a kép. A műszerfal alatt látszik az első kabin ülésének hátoldala. A kérdésem, hogy vajon a műszerfal alatt a hevederek az első ülés hevederei lehetnek? Látszik a rögzítésük egy vízszintes csőhöz. Nem tudom miért itt fityegnek a hátsó kabin belsejében... Nem tudom mire szolgálhatnak, ha nem az első üléshez tartoznak. Köszi szépen! | |||||
sanyi | Adatlap | 636040 | 2017. december 5. 21:26 | ![]() | |
Szia Sólyom! Köszönöm a gyors reagálást és a frankó képet! Eddig nem láttam, de most látszik, hogy német 110-eseken megszokott "szabvány" festést viselte ez a gép is. | |||||
solyom | Adatlap | 636039 | 2017. december 5. 21:15 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 636038 | 2017. december 5. 21:10 | ![]() | |
Podva | Adatlap | 635939 | 2017. december 4. 19:42 | ![]() | |
A téma kedvelőinek figyelmébe ajánlom... www.mediaklikk.hu/video/hova-tunt-mocsary-ornagy/ Üdv Viktor | |||||
Wrecker | Adatlap | 635823 | 2017. december 1. 17:12 | ![]() | |
TAMÁS78 | Adatlap | 635345 | 2017. november 18. 18:34 | ![]() | |
solyom | Adatlap | 635343 | 2017. november 18. 18:14 | ![]() | |
Egyetértek! Szerintem is jól mutatott volna! Én mondjuk meg is csináltam! :) | |||||
sanyi | Adatlap | 635189 | 2017. november 15. 21:35 | ![]() | |
Köszönöm! Pedig jól mutatott volna...:) | |||||
pmheros | Adatlap | 635167 | 2017. november 15. 12:55 | ![]() | |
Nem viseltek. (Még a 109 "Dora" is keresztes vitéz volt.) Üdv.: pmheros | |||||
sanyi | Adatlap | 635165 | 2017. november 15. 11:54 | ![]() | |
Sizsztok! Olyan kérdésem lenne, hogy a korai Me-109 gépek viselték az ék felségjelet? Ha igen, akkor tudnátok képet is rakni róla? Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||
makettes | Adatlap | 634914 | 2017. november 10. 13:25 | ![]() | |
Szia! Én is ezt olvasom mindenhol, de mégis gyanús a történet. üdv. makettes | |||||
solyom | Adatlap | 634913 | 2017. november 10. 13:21 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 634891 | 2017. november 9. 18:48 | ![]() | |
Miggyuri | Adatlap | 634890 | 2017. november 9. 18:48 | ![]() | |
Köszönöm a kimerítő részletességű felsorolást. Pillanatnyilag a gondolkodás szintjén van a dolog, de rajta vagyok, hogy megfelelő emléket állíthassunk városunk szülöttének. Nincs annyi hősünk, hogy megengedhetnénk ezt a trehányságot! Amennyiben sikerül a dolog tudósítani foglak. | |||||
makettes | Adatlap | 634866 | 2017. november 9. 08:15 | ![]() | |
Podva | Adatlap | 633782 | 2017. október 17. 08:38 | ![]() | |
Kedves GaraiK Részben igazat kell adnom Neked. Valóban jellemzően nem volt minden esetben külön névre szoló. repülőgépe az MKHL pilótáinak. Azonban 1-1 emlékezetes esemény összekapcsol egy-egy adott géppel egy bizonyos személyt: pl Bejczy akkor talán még hadnagy, zseniálisan légcsavarlapátra állította leszálláskor a V-212-es "Kör ász" jelvényes CR42-esét, amiről fotók is maradtak. Valószínűleg ő repülte az utolsó bevetések egyikét a Don-kanyar felett V4+40 jelű Re2000-el. Ezen gépek bemutatása talán jellemzőbbek rá mint a többi általad felsorolt, vele azonos századhoz tartozó többi gép bemutatása. Üdvözlettel: Viktor | |||||
Garaik | Adatlap | 633777 | 2017. október 16. 23:47 | ![]() | |
Kedves miggyuri! Most olvastam a bejegyzésed és szeretném kérni, hogy pontositsd. Bejczy, mint a többi pilóta több repülőgépet is repült egy századon belül. Ha erre vagy kíváncsi akkor leirom de mivel repülő pályafutása a harmincas évek masodik felétől datálodik eléggé sok jelzésű repülőgéppel szelte a levegőt. Na mármost mint írod múzeumban kap helyet egy vagy több általa repült gép makettje is. Mi alapján lesz kivalasztas? A gyakorló gép is benne foglaltatik? Melyik század? Bejczy kezdetben az 1/4. Teve majd 1/6. Kör ász majd 1/4. Szent Györgyben is megfordult. Majd 5/1. Vadászosztalyban majd végül a Pumában. Ez több mint 50 gép. Ha javasolhatom akkor ez alapján bármelyik repülőgépet kivalaszthatod, de azert kellene pontosítani mi a kiállítás számára a fontos. Csak azért szerepeltetni egy makettet hogy egy kiállítást vitrinjét megtöltsünk egy tárggyal nem sok értelmét látom. Amíg nincs tisztázva miért is az a legfontosabb repülőgép addig szerintem egy bármilyen magyar vonatkozású repülőgép makettjet be lehet tenni a kiállításra. Ezt nem kekeckedes miatt írom de a kiállítást megtekintök 99%-a nem fogja összekapcsolni, hogy az a gép miért olyan fontos ott a vitrinben. Na akkor a jelzesek a tevenel és szent Györgynel. Fiat cr 32 - v-141, v-144, v-145, v-148, v-149, v-151, v-156, v-169, v-188 illetve 61 [1/4] Fiat cr 42 - v-212, v-218, v-219,v-221, v-225,v-227, v-228, v-250, v-252, v-253, v-258 Fw 56 - HA-XAJ, g-130, g-131 Breda 25 - g-161 illetve g-163 Bucker bú 131 - talán I-201 TÖBBI Jelzésrol talán a pumasokrol tudó személyek tudnak bővebbet. Üdv Garai K |
<<< Vissza | Tovább >>> |
(Egy viszont biztos: a piros 12 számszíne a fogságba esés után, '45-'46 telén és a később készült fotókon is mindig sötét.)
A háború végi "világos" 75 pedig nem általános, hanem beszállító-függő volt. Ami tény, az utolsó Messer-szériák egy részére világosabb árnyalatú 75-öt festettek. Pl. a Diana Bf 109 G-10/U4-ekre, -melyek jelentős része az MKHL-höz került.