<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
Weizi | Adatlap | 497991 | 2012. április 24. 16:26 | ![]() | |
Weizi | Adatlap | 497990 | 2012. április 4. 22:32 | ![]() | |
Igen sajna.:-( | |||||
Levix | Adatlap | 497989 | 2012. április 4. 22:09 | ![]() | |
Vigyázat, ez nem ugyanaz a gép. Ez egészen friss. Nem a korai agresszor mint a makett és a fekete fehér képek! Csak a cápaszáj stimmel. | |||||
Weizi | Adatlap | 497988 | 2012. április 4. 22:04 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 497985 | 2012. április 4. 20:12 | ![]() | |
migi | Adatlap | 497984 | 2012. április 4. 18:18 | ![]() | |
Köszönöm mindenkinek a segítséget . üdv: migi | |||||
Murmuc | Adatlap | 497983 | 2012. április 3. 23:36 | ![]() | |
Murmuc | Adatlap | 497982 | 2012. április 3. 23:34 | ![]() | |
Üdv! Hát ennek az "agresszor" századnak a gépeinek nem sok fotója van fent. :( Talán induljatok ki ebből az írásból. | |||||
Weizi | Adatlap | 497981 | 2012. április 3. 22:14 | ![]() | |
Szia! Sajnos még csak én is egy makettről találtam pár fotót! www.aereimilitari.org/forum/topic/16236-mig-29-a-russian-hornet-148/ | |||||
migi | Adatlap | 497980 | 2012. április 3. 20:10 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 497979 | 2012. április 1. 15:16 | ![]() | |
www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/friss_fotok_a_mig-29szmt-rol/ Nagyon jó képek. Az új, modernizált kétülésesről is! | |||||
tubaboy | Adatlap | 497978 | 2012. február 19. 17:38 | ![]() | |
Sziasztok, szeretném kérdezni a típust ismerőket, hogy az M változat készült-e az alaptól eltérő "látványosabb" festéssel. A Trumpeter készletét kezdeném el, de az alap minta nem vonz túlzottan. Köszönettel | |||||
milesChristi | Adatlap | 497977 | 2012. február 17. 21:31 | ![]() | |
Csak marginálisan beleszólva a vitába, az nem mérvadó, hogy egyes "szakirók" mit irnak, vagy mi alakul ki a köztudatban, ebben szerintem is a gyártó az elsőszámú mérvadó. A NATO tudtommal a feladatkört már az elnevezésben megjelölte: Fighter- F: mint Fulcrum, Fagot, Fishbet, Foxhund, stb Bomber- B: mint Bear, Bison, Blackjack, Beagle, stb Helicopter- H: mint Hip, Hind, Havoc, Hocum, Hormon, stb. Az altipusnak meg vagy adtak valamilyen betűt, abc sorrendben: bizony Fulcrum A, B, stb, vagy nem... | |||||
Murmuc | Adatlap | 497976 | 2012. február 17. 13:53 | ![]() | |
Üdv Muzzy! Ha egy adott típus megjelölése "Bisz" akkor az azt jelenti hogy a típus család utolsó gépe, amibe már beépítenek olyan avionikai berendezéseket amit már az új tervezett típusba is bekerülnek. | |||||
Muzzy | Adatlap | 497975 | 2012. február 17. 10:29 | ![]() | |
Sziasztok! Igaz, az általam felhozni kivánt példa nem MIG-29-es de szerintem jól mutatja a szovjet/orosz gépek jelölését. Alapvetően elindult egy gép gyártása, majd a gyártás során több változás történt, ezért a gyártási sorozat az, ami elvileg meghatározza a gépet. Ha már összejött egy csomó változás, akkor adtak neki egy jelölést többnyire M- modicifirovannij (modernizált), U-ulucssennij (javított), vagy bisz ha jól tudom franciául módosítást jelent) Ismereteim szerint gyárilag többnyire nem az ABC szeirnt jelölték a változásokat, hanem vagy a módosítások szerint, vagy feladat szerint. Pl. MI-8-as tipuscsalád. (T-transzport, BT bojevoj-transzport, P-passzazsirszkij, V-viszotnij, (ezért a MI-17-es gyári elnevezése MI-8VM (viszotnij, modernizovannij) A Jakovlev által terveztt gépekről szóló honlapon összegyűjtötték a tervező intézet által tervezett összes gépet. airfield.narod.ru/yak/yak.html Éedekes, hogy JAK-7 esetében volt "A" változat, de sem a JAK-1 sem a JAK-9-nél már nem szerepelt "A" változat. Viszont a JAK-7-él sem az ABC szeirnt ment a módosításés Szerintem a szovjet/orosz gyári jelölések ritkán alkalmazzák az abc sorrendet. Sokan egyszerűsítés miatt az abc besorolást használják. Lásd NATO kód De természetesen van olyan példa is, hogy használtak "A" jelölést, de nem biztos, hogy az abc sorrendet jelölte. Muzzy | |||||
Murmuc | Adatlap | 497974 | 2012. február 17. 07:23 | ![]() | |
Üdv P-51! Azt hiszem rosszul fogalmaztam! :( A MIG-21-est mint példát hoztam fel, hogy a típuson belül is létezik altípus, és nem a Te hozzászólásodban lévő 21-esre reagálva. De felhozhattam volna a T-55-ös anno nálunk rendszeresített harckocsit is. Annak is volt A és AM verziója, de a nálunk lévő harckocsizók C és B ként azonosítottá őket! Ezzel csak azt akarom mondani hogy nem mindig a gyártó által használt betűtípusokként hivatkoznak, egy adott típusra, az mégis helyt álló az adott országban, illetve régióban. | |||||
Levix | Adatlap | 497973 | 2012. február 16. 23:08 | ![]() | |
Ami biztos és amire rá szerettem volna világítani, elég nagy a zűrzavar. Tudod olyan sincs, hogy kockás füzet és mégis van :). | |||||
p-51 | Adatlap | 497972 | 2012. február 16. 21:42 | ![]() | |
1. Nekem nem ezek a könyvek vannak meg. 2. A gyártó tudtommal nem használja ezt a jelölést. Tévedés joga fenntartva 3. A squadronnak nekem a 112-es száma van meg, nincs benne MiG-29A. Mint ahogy Te sem írtad, csak azt, hogy MiG-29 Fulcrum A, amivel nem is vitatkozok. 4. Nem állítottam, hogy nincs 9.12A, sem azt hogy nincs Fulcrum A. Murmuc! A 75A, meg a 75AP jelölést ne keverjük már ide. Én azt írtam, hogy MiG-21A nincs. Nem azt, hogy MiG-21BiszA, meg MiG-21BiszAP nincs. Önmagában A betűt nem használnak. Tudjuk, hogy egyéb kódok is futnak a MiGek esetében, nem ezeket vitattuk. Végül is igazad van Levix. Ha így létezik, így létezik. A lényeg, hogy mindnyájotoknak sok Fulcrum makettet kívánok! | |||||
Levix | Adatlap | 497971 | 2012. február 16. 17:53 | ![]() | |
"A squadron signal és a polcomon fellelhető szakkönyvek sem tesznek említést MiG-29A-ról. " ÖÖÖ akkor le kéne venni a polcról őket! A Squadronban MiG-29 Fulcrum A Aerofax MiG-29A LockOn MiG-29A DHS 9-12A, 9-12B MiG-29 Polygon orosz! MiG-29A Eszkiznüj projekt. Igaz ez nem a 9-12-es, de volt A jelölés! 4+ Fulcrum A Warbird Tech MiG-29A Zlinek 9-12A stb. stb. Tehát hogy nem létezik A az így nem igaz! Számos irodalomban van A, tehát sok sok emberben egy bizonyos változat MiG-29A-ként létezik. Ezekről nem tudomást venni nem lehet. | |||||
Murmuc | Adatlap | 497970 | 2012. február 16. 15:36 | ![]() | |
Üdv Mindenkinek! Na akkor én is elmondom én hogy tudom. Mint tudjuk az orosz típusoknak sok jelölése létezik, úgy mint gyári, katonai stb. "P-51" által feltett lista a főbb típusváltozatokat mutatja be, de mint tudjuk a típusokon belül is vannak altípusok. A magyar légierőben volt a MIG-21 BISZ, de két altípusa létezett, az A és az AP. A MIG-29-es alap típus azért kapta az A és a B altípus jelölést, hogy az exportra szánt gépek a nem orosz ajkúak számára is érhető legyen, legalább is az elkülönítésük! Az oroszok nem használják ezt a jelölést. És mint tudjuk a magyaroknak szánt típus is hivatalosan B volt! "Zolit" idézve "Fulcrum A". Itt már érdekes keveredés van. Mint tudjuk a NATO elnevezés a repülőgép feladatkörére utal, és nem tesz különbséget az altípusok között, ebből adódóan a további jelölés balgaság. | |||||
Zoli | Adatlap | 497969 | 2012. február 16. 13:42 | ![]() | |
Az orosz gépeknek kétféle elnevezése van: az orosz és a nyugati. És szerintem a világ nagyobbik része a nyugati elnevezést ismeri és használja. És könyvekben is láttam MiG-29A elnevezést. A többség nem igazodna el az orosz jelöléseken, gondolom ezért találta ki egyszerűsítésként a nyugat a betűjelzéseket. z | |||||
p-51 | Adatlap | 497968 | 2012. február 16. 13:28 | ![]() | |
Semmilyen Mig, vagy Su nem viselt típusjelzésben A betűt. Egyszerűen nem használják a betűt az oroszok, Nincs se MiG-21A, se MiG-23A, se MiG-29A. Egy miskolci link semmit nem igazol. Nagyon nem érdekel, hogy mit írnak a neten, mert azt senki nem ellenőrzi, javaslom a könyveket. Pláne nem mozgat egy olyan miskolci link, amin az események között még a prototípus első repülésének dátuma sincs közzé téve. A squadron signal és a polcomon fellelhető szakkönyvek sem tesznek említést MiG-29A-ról. Az oroszok nem abc szerint nevezik el a gépeiket, hanem feladatkör szerint jelölik meg őket. Nincs náluk a,b,c,d így sorban szépen. Az, hogy nyugaton ráragasztgatják, az egy dolog, a sajtó és nyomdahibák meg egy másik dolog, de hivatalos típusjelzés nincs ilyen. A B nem az exportverzió jele. Legyetek kedvesek olvasni. Nem tudom szebben mondani, nesztek egy kép, csámcsogjatok. Nem meggyőzésképpen, de ha ezen az oldalon találtok MiG-29A-t akkor hiszek nektek. Ez a MiG honlapja, azaz a gyártó cégé. Böngésszetek. www.migavia.ru/eng/military_e/index_mil_e.html | |||||
Flogger | Adatlap | 497962 | 2012. február 15. 12:58 | ![]() | |
Levix | Adatlap | 497961 | 2012. február 15. 08:46 | ![]() | |
A RAL 7000 Revell 57 kb. Humbrol 145 vagy bármely gyártó 35237-es színe. A RAL 7040 Nincs igazán jó választás. Kompromisszummal a Humbrol 127 (túl kék) vagy a Revell 374 (világosabb kékebb). Megoldás lehet a Humbrol 126 azaz FS 36270 világosítása a szükséges mértékig. Kifesteni a Revell 57-et egy kartonra, majd 36270-et először 4 + 2 fehérrel mellé festeni, majd 4 + 3 fehérrel. Majd kipróbálni a Revell 57-et 5 + 1 fehérrel és mellé rakni a két világosított 36270-et, majd esetleg ezt tovább világosítani. A lényeg, amelyik a legjobban tetszik, azzal a kombinációval lefesteni. Ha nem akarsz kínlódni akkor bármely gyártó 35237-ese és 36375-öse is megfelelő lehet. | |||||
Levix | Adatlap | 497960 | 2012. február 15. 08:26 | ![]() | |
Nézd meg a blogom! Feltettem a rajzom a 29-esről! kamuflazs-camouflage.blogspot.com/2012/02/mig-29-nato-festessel.html | |||||
Flogger | Adatlap | 497959 | 2012. február 15. 07:15 | ![]() | |
Gyerekek! Azt szeretném kérdezni, hogy a légi fölény szürke Nagyvasnak, mik a makettfesték kódjai. Előre is köszönöm! | |||||
Murmuc | Adatlap | 497958 | 2012. február 14. 23:03 | ![]() | |
Üdv! Csak a pontosítás kedvéért. :) A szárny póttartályokat a tartó gerendára rögzítik. A rakétákat a megfelelő sínre, és azt a gerendára. | |||||
Weizi | Adatlap | 497957 | 2012. február 14. 22:15 | ![]() | |
3 póttartállyal akár 2000Km lenne a max. átrepülési táv amit képes lenne megtenni! Amennyiben mindezt tartályok nélkül kellene végrehajtani,akkor lenne 1400Km. | |||||
Szu-22 | Adatlap | 497956 | 2012. február 14. 22:09 | ![]() | |
Szia! Köszönöm szépen, akkor ha jól értem egy esetleges áttelepülésnél akár 1300-1400 km is lehet három tartály esetében a max. repülési táv. | |||||
Weizi | Adatlap | 497955 | 2012. február 14. 21:56 | ![]() | |
Szia! A szárny alatti póttartályok 1200 literesek,a törzs alatti pedig 1520 literes! Amennyiben mindhárom installálva van,úgy a hatósugara olyan 1000 km lehet (pontosan nem tudom),csak törzstöltéssel 700-750km. Az átrepülési hatótávolsága ezen értékek duplája. | |||||
Szu-22 | Adatlap | 497954 | 2012. február 14. 21:22 | ![]() | |
Sziasztok! Kérdésem lenne a Mig-29A/B-hez stb! 1/72-es méretben az Italeri adott anno(biztos most is ad)két póttartályt a szárnyakra! A kérdés az, hány literesek azok? A törzs alatti standard tartály befogadóképessége is érdekelne! Az is kérdés, hogy e három tartállyal mekkora távolságra képes elrepülni a madárka. Ha mindez megvan, az is érdekelne, kinek volna esetleg két ilyen tartály függesztésére való megmaradt tartó sín? Talán hülye kérdés, hogy nem ugyanekkora és típusú tartályok lógnak a Szu-22-eseken? Ha bármit tudnátok segíteni, ide is de mailre is szívesen várok válaszokat: bravojuliett.bpj@gmail.com Köszönettel: Józsi | |||||
Wrecker | Adatlap | 497953 | 2012. február 11. 08:32 | ![]() | |
08:30-nál milyen kár azért a német Pz III-asért. | |||||
silent8 | Adatlap | 497952 | 2012. február 10. 23:28 | ![]() | |
Egyébként ez a zene, a Vadászpilóták c. filmben volt. | |||||
silent8 | Adatlap | 497951 | 2012. február 10. 23:26 | ![]() | |
KapusiZoli | Adatlap | 497950 | 2012. február 10. 17:59 | ![]() | |
Köszi! | |||||
Murmuc | Adatlap | 497949 | 2012. február 10. 17:57 | ![]() | |
Üdv! A 2002-es "nagyjavítást" követően, csak a külső rész kapott új ruhát, mármint a megmaradt gépek. | |||||
KapusiZoli | Adatlap | 497948 | 2012. február 10. 17:36 | ![]() | |
Sziasztok!gy kis segítségre lenne szükségem!Azt szeretném kérdezni, hogy az új festésű 29- eseknek(természetesen a magyar) maradt a régi festés a kabinban, vagy az is át lett festve? Üdv: Zoli | |||||
Weizi | Adatlap | 497947 | 2012. február 10. 14:23 | ![]() | |
Lengyel madár! www.youtube.com/watch | |||||
Tibcsi | Adatlap | 497946 | 2012. január 23. 05:29 | ![]() | |
Ez lenne a "Correct nose"? Hááát... akkor már inkább az eredeti Academy... Amúgy tényleg szép makett. :) | |||||
pintair | Adatlap | 497945 | 2012. január 22. 21:32 | ![]() | |
Daala | Adatlap | 497944 | 2012. január 20. 19:49 | ![]() | |
Sziasztok! Szükségem lenne az Aires 4188-as kat. számú MiG-29 gyanta futóakna készletének és az FM Details MiG-29UB gyanta kabinjának összerakási útmutatójára, vagy ezeknek a másolatára, akár e-mailben is. Előre is köszönöm! Üdv.: Daala | |||||
polomalev | Adatlap | 497943 | 2012. január 13. 20:02 | ![]() | |
Én is ezt ajánlom, ráadásul sokszor az ezekhez hasonló gépekre megadott színkódok teljesen rosszak. | |||||
magyaralba | Adatlap | 497942 | 2012. január 12. 15:14 | ![]() | |
Érdekes, talán a moldáv 29-eseket is veri bár azok is ritka gusztustalan festést kaptak... a bazi nagy piros négyzetek a macskakaparással egy kicsit legalább megtörik a "neolux zőődet" :))) | |||||
Levix | Adatlap | 497941 | 2012. január 12. 13:41 | ![]() | |
Anyám, milyen ocsmány színek! Milyen lehet Koreában az ég, ha ilyen iszonyat kékre festették az alját? | |||||
Levix | Adatlap | 497940 | 2012. január 12. 13:39 | ![]() | |
Nem hiszem, hogy erre lehet konkrétumot írni. Valami orosz/ukrán festék került rá. Próbálkozni kell, kevergetni a meglevő festékeidből. | |||||
sanyi | Adatlap | 497939 | 2012. január 12. 13:15 | ![]() | |
A dicső hacccsereg, ami majd megleckézteti a gaz és piszok kapitalistákat! www.fyjs.cn/bbs/htm_data/27/1201/668992.html Érdekes ez a festés, mert légifölénynek nem nevezném, alacsonytámadásra pedig nem a legjobb választás. Esetleg lesipuskás feladat lehet hogy a földközelben lopakodnak. | |||||
magyaralba | Adatlap | 497938 | 2012. január 10. 19:41 | ![]() | |
Sziasztok! Ezt a repülőt szeretném megépíteni de sajnos sehol sem találok FS kódokat a sárgákhoz... ha valaki tud segítsen! Illetve érdekelne az el president decalsból a yemeni Mig-21 ha valaki tud ilyet eladót üzenjen! Előre is köszi, Polo | |||||
Farkas469 | Adatlap | 497937 | 2012. január 9. 19:36 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 497932 | 2011. december 30. 16:48 | ![]() | |
Két komplett matricalap kellene? | |||||
migi | Adatlap | 497931 | 2011. december 30. 16:24 | ![]() | |
Sziasztok urak Tudom hogy ez nem a cserebere oldal . Egy kis segítségre lenne szükségem ,kellene nekem 2db Német matrica készlet az Academy Mig-29 A készletéből, migi2123@gmail.com |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56. |
9gag.com/gag/3956915