<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25. |
pmheros | Adatlap | 632283 | 2017. szeptember 10. 09:51 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 627790 | 2017. május 14. 15:15 | ![]() | |
Köszi! Jól sejtettem... | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 627785 | 2017. május 14. 14:20 | ![]() | |
Magyar 210-en éles bevetésen szerintem nemigen lehetett rakéta, mert a protogépen márciusra készült el a felfüggesztés, majd az áprilisi USA-bombázások hatására ápr. végén a germánok és utána mi is nekiálltunk az ipar széttelepítésének, leállították a romboló-gyártást és átálltak az együléses vadász-programra. A nehéz-ágyúval is felszerelt proto aug-ra készült el, de szériagyártás ebből nem lett. Az egyetlen gépet állítólag ősszel átvette a légierő, de további sorsáról nem tudok, viszont erősen kételkedek benne hogy a rakéták használatára volt-e kiképzett személyzet és volt-e rakéta-készlete a Honvédségnek hozzá. Üdv R. | |||||
sanyi | Adatlap | 627614 | 2017. május 9. 19:47 | ![]() | |
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy a Me-210-esekre volt-e függesztve rakéta? A kísérleti példányról van képem, de arra irányulna a kérdésem, hogy a "mezei", harcabevetett gépeken is volt rendszeresítve? Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||
sanyi | Adatlap | 627073 | 2017. április 25. 22:53 | ![]() | |
Bocs, hülyeséget írtam, az angol matricalap V. oldalszáma a fura. | |||||
Elnar | Adatlap | 627072 | 2017. április 25. 22:03 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 627062 | 2017. április 25. 20:41 | ![]() | |
Sziasztok! Kinek van igaza? www.72news.eu/2017/04/icm-dornier-do-215-recon-plane-inbox.html Vagy nekik? www.72news.eu/2017/04/xtradecal-dornier-do-215-incoming.html Az angolok nem a bakijaikról híresek, de számomra fura az F. oldalszám. | |||||
gusztav65 | Adatlap | 627055 | 2017. április 25. 20:17 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat. Nekem is az a gyanúm, hogy nem volt G-8-asunk. | |||||
Podva | Adatlap | 626869 | 2017. április 21. 16:30 | ![]() | |
Szia Nem akarlak nagyon elkeseríteni, de nagyon valószínű, hogy ez egy sosem létezett fikció... NEm volt ilyenünk... :( Üdv Viktor | |||||
vackor | Adatlap | 626865 | 2017. április 21. 14:23 | ![]() | |
Megemlíti a Bonhardt-Sárhidai-Winkler: A Magyar Királyi Honvédség fegyverzete könyv a 291.oldalon, illetve Punka A Messzer című könyve is. | |||||
sanyi | Adatlap | 626862 | 2017. április 21. 11:54 | ![]() | |
Sziasztok! Ez érdekes, nem is tudtam róla, hogy volt felderítő 109-esünk! Azt nem tudja valaki, hogy más is használta-e? Ha igen, van róla fotó? Eddig csak német gépről találtma képet. Tudom, nem magyar légierő, de itt jött elő a téma... | |||||
Elnar | Adatlap | 626775 | 2017. április 19. 19:03 | ![]() | |
Az én listámban is szerepel ilyen, de semmi kép róla. Az avia-info meg nem is ismer ilyen lajstromot... | |||||
gusztav65 | Adatlap | 626769 | 2017. április 19. 17:49 | ![]() | |
Sziasztok! A magyarok által használt Messerschmitt Bf 109 G-8 felderítőről keresek infót. Több könyv írja, hogy használtunk ilyen gépeket F.801-F.812 azonosítóval, de fotót vagy egyéb infót (egység, reptér, stb.) sehol nem találok. Van valakinek bármilyen infója a magyar G-8-ról? Előre is köszönöm! Zoli | |||||
J_K | Adatlap | 623547 | 2017. február 18. 09:49 | ![]() | |
Akkor tudunk logikusan végiggondolni egy témát, ha az alapokkal (pl. típusismeret) tisztában vagyunk. Amikor ez az alap hiányzik, akkor megindul a fantázia és kezdődik a legendagyártás. Jelen esetben a saját alul-informáltságodat keverted össze az alul-dokumentáltsággal. A kettő nem ugyanaz. (Darabszámra megvan, hogy a Luftwaffe mennyi sítalpat rendelt a Stukára, amit -a tesztek után, és az egyszerűbb megoldás miatt- a fronton aztán nem használt.) De az alapkérdésedre választ kaptál: sem "inváziós bevetésen" (bármi is legyen az), sem "üzemben nálunk" nem volt sítalpas Stuka. | |||||
PETI | Adatlap | 623536 | 2017. február 17. 21:37 | ![]() | |
Végre valaki, aki tudja! Kösz! Nem legendákat gyártunk, csak logikusan végiggondotunk egy témát. | |||||
PETI | Adatlap | 623535 | 2017. február 17. 21:36 | ![]() | |
Köszi, ez is érdekes infó! | |||||
Emerick | Adatlap | 623527 | 2017. február 17. 20:27 | ![]() | |
Üdv! Focke-Wulf 58-asokhoz biztosan voltak sítalpkészletek beszerezve kisebb mennyiségben. (eredeti német szállítás) I. | |||||
J_K | Adatlap | 623476 | 2017. február 16. 19:58 | ![]() | |
Sziasztok! Nem volt sítalpas Stukánk. Sítalpas Stukákkal a németek kísérleteztek (ld. B1/U4), de később az egész elképzelést törölték. (A tesztekre is csak néhány gépet alakítottak át.) Egyszerűbb volt téli üzemeltetésnél a futóburkolatot leszerelni, és lehengerelni a havas futópályát, mint sítalpakat szerelni. A téma nem aluldokumentált. Eddie J. Creek: Junkers Ju 87 From Dive-Bomber to Tank-Buster 1935-1945 c. könyvében (Chevron Publishing Ltd., 2012) pl. külön rész foglalkozik velük (Ski-equipped Ju 87s, 216.-220.old). Szóval mielőtt legendákat gyártunk, érdemes utánanézni a típusnak... | |||||
PETI | Adatlap | 623405 | 2017. február 15. 20:27 | ![]() | |
Kérlek! :) Oké, akkor már világos a dolog. Hát nem tudom. Ez az egész sítalpas téma olyan aluldokumentált, pedig akkor még telek is voltak, nem úgy mint most. Szerintem kellett, hogy legyen erre való felkészülés. | |||||
Freddy | Adatlap | 623403 | 2017. február 15. 20:20 | ![]() | |
Azt értem, de engem meg nem csak :) Na jó, viccen kívül, azért írtam, mert ha találunk olyan gépet, aminek volt, annak környékén talán könnyebb megtalálni az esetleges sítalpas Stuka-alakulatot is. | |||||
PETI | Adatlap | 623394 | 2017. február 15. 19:56 | ![]() | |
Engem az érdekel, hogy Stukánk volt-e sítalppal. | |||||
sanyi | Adatlap | 623390 | 2017. február 15. 19:54 | ![]() | |
Rémlik egy Fi-156. | |||||
Freddy | Adatlap | 623375 | 2017. február 15. 18:10 | ![]() | |
Volt bármilyen gépünk sítalppal? | |||||
PETI | Adatlap | 623372 | 2017. február 15. 17:20 | ![]() | |
Sziasztok! MKHL Ju-87 üzemeltetés kapcsán lenne egy kérdésem: volt-e üzemben nálunk, vagy inváziós bevetésen Ju-87B-2 sítalpakkal felszerelve? Az elméleti gondolatmenetem a következő, de nagyon örülnék, ha lenne konkrét információ is erre nézve: logikusnak az tűnik számomra, hogy a németek a Stukák rendszeresítésekor készleteztek legalább néhány gépre való sítalpat, téli üzemre. Ha ezt elhisszük, akkor feltételezem, hogy végeztek próbaüzemeket havas felszállópályáról, ha nem is alkalmazták folyamatosan őket, mert az elég nagy probléma lett volna, ha szükség esetén nem tudják megfelelő hatékonysággal használni az egyébként meglévő felszereléseket. Ez minimálisan is érinthetett néhány gépet, amiket felszereltek időszakosan sítalpakkal. Azon persze nem csodálkoznék, ha róluk semmilyen anyag nem lenne, pedig pont az lenne érdekes, hogy mely lajstromú gépek repültek ilyen feladatot. Éppen ennyi infó kellene a témáról, ha más nincsen. Köszi! Üdv | |||||
pikkasz84 | Adatlap | 613533 | 2016. augusztus 22. 08:30 | ![]() | |
Szia Sanyi! Ez nagyon tetszik! Már régóta félre van rakva a szekrényben egy Revell 410-es, ,,magyarításra'', nekem is, és a cimborámnak is.. minket is érdekelne! Üdv: Pisti | |||||
PETI | Adatlap | 613528 | 2016. augusztus 21. 21:43 | ![]() | |
Ez nagyon jó Sanyi! Kell nekem is majd ilyen! Üdv | |||||
cimber | Adatlap | 613419 | 2016. augusztus 19. 18:17 | ![]() | |
A 020-as nagy kedvencem és ha kész lesz a szárny is, már látok esélyt egy Revell beszerzésére! ;-) Üdv! | |||||
Planes | Adatlap | 613398 | 2016. augusztus 19. 14:44 | ![]() | |
A motor mindkét kitthez jó,a kipufogó sor helye úgy lett kialakítva ,hogy mindegyik kialakítású(feljavítók is) beleférjen.A szárny a MENG-nél reménytelen ,ezért a REVELL-ét alakítom át.Kis faragással javítja a MENG-et.A MENG-nek viszont jó a függőlegese,a REYELL-é 5mm el szélesebb. Üdv.!Eses Sándor | |||||
cimber | Adatlap | 613388 | 2016. augusztus 19. 13:18 | ![]() | |
Üdv Sándor! Melyik maketthez lesz ez a feljavító? | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 613384 | 2016. augusztus 19. 11:55 | ![]() | |
Planes | Adatlap | 613383 | 2016. augusztus 19. 11:21 | ![]() | |
Planes | Adatlap | 613382 | 2016. augusztus 19. 11:01 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 612761 | 2016. augusztus 3. 16:39 | ![]() | |
Koszonom a valaszokat Zoli! | |||||
Z63 | Adatlap | 612756 | 2016. augusztus 3. 13:42 | ![]() | |
Szerintem a Meng ugyan egyszerűbben beszerezhető, de valami furaság van benne. Az első kiadásnak totál szarok a légcsavarjai, mintha kihegyezték volna, mint a ceruzát és valami soványság van a szárnyában. A kabintető szép tiszta, de a részletesség szerintem, teljesen jó a Revell/Monogramban is. Mindenesetre úgy vélem, hogy dupla áron, maximum 5-10 %-kal jobb, mint a Revell, talán még annyival sem. | |||||
Z63 | Adatlap | 612755 | 2016. augusztus 3. 13:35 | ![]() | |
Sziasztok! Jelenleg itt tart a cucc. Ami biztos, hogy a vízhűtők kifelé fordultak, a féklapok ugyanolyanok, mint a 410-é. | |||||
PETI | Adatlap | 612695 | 2016. augusztus 2. 07:16 | ![]() | |
Podva | Adatlap | 612693 | 2016. augusztus 1. 22:03 | ![]() | |
www.makett.org/phpbb/viewtopic.php Bocs talán most... | |||||
Podva | Adatlap | 612692 | 2016. augusztus 1. 21:42 | ![]() | |
Ez érdekes olvasmány lehet számodra a témában... livestreamhunter.org/sportstreams/hustream2 Üdv Viktor | |||||
PETI | Adatlap | 612660 | 2016. augusztus 1. 13:45 | ![]() | |
Szia! Komoly? Akkor körbenézek még. Köszi! :) Esetleg ha tudsz konkrét forrást, azt megköszönném. Üdv KP | |||||
Podva | Adatlap | 612658 | 2016. augusztus 1. 12:48 | ![]() | |
Szia Hajdanán amikor nem volt 210-es kitt akkor ezt a 410-es átszabást elég sokan, és elég alaposan körbeírták... Több helyen megjelent rajz is meg cikk is, szerintem a neten is összefutsz különböző átalakítások leírásával... Nem biztos hogy olyankönnyen fel kell ezt a dolgot adni... Üdv VIktor | |||||
PETI | Adatlap | 612651 | 2016. augusztus 1. 10:59 | ![]() | |
Szia! Ésszerű átalakítás az, ha nem kell ilyen mértékű beavatkozást csinálni. Köszi a leírtakat. Viszont akkor mi a megoldás jelenleg a 48-as magyar 210-esre? Üdv | |||||
Muzzy | Adatlap | 612648 | 2016. augusztus 1. 10:17 | ![]() | |
mit értesz "ésszerű" alatt? A konzolok szárnyilazásának változtatása, új motorburkolat a minimum. A szárnynyilazással változik a féklap is. Ezekre a legszembetűnő különbségekre emlékszem így gyorsan. A hossz az ugyan az volt, a hazai CA-k sorozatban már a hosszabb, a 410-nél is használt törzzsel készültek. Muzzy | |||||
PETI | Adatlap | 612541 | 2016. július 30. 13:14 | ![]() | |
Sziasztok! Gondolom hulye kerdes, de 48-as Meng Me-410A1-bol lehet esszeru atalakitast csinalni magyar 210-esre? | |||||
Z63 | Adatlap | 610984 | 2016. június 26. 20:26 | ![]() | |
Köszönöm szépen! | |||||
Podva | Adatlap | 610951 | 2016. június 26. 07:14 | ![]() | |
Sziasztok! Itt és a következő oldalakon! hadmodelsforum.hungarianforum.com/t336-me-210-matrica-terv-idokozben-elkeszultek-a-matricak Üdv | |||||
Z63 | Adatlap | 610948 | 2016. június 26. 06:41 | ![]() | |
Szia Viktor! A HAD fórumon milyen címszó alatt keressem? Biztosan béna vagyok, de nem találtam 210-es fotókat Üdv, Z | |||||
Podva | Adatlap | 610930 | 2016. június 25. 18:12 | ![]() | |
A Z.0+79, meg a Z.0+96 egészen biztos hogy volt sötétzöld... (is) De volt kukacmintás meg zöld foltos is... A HAD fórumján talán találtok róla fotókat... Üdv Viktor | |||||
Zoli | Adatlap | 610888 | 2016. június 24. 17:24 | ![]() | |
Sziasztok, Magyar Me-210 festéséről érdeklődnék, egyszínű sötétzöld létezhetett, és ha igen, maradt fent róla bármi ezt igazoló dokumentum, kép? z | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 610335 | 2016. június 12. 10:59 | ![]() | |
Az utolsó ismét He 46 hátsó műszerfal. Engem nyugodtan "félrevezethetsz" bármikor, ha ilyen anyagok jönnek elő közben! ;-) | |||||
Z63 | Adatlap | 610332 | 2016. június 12. 10:54 | ![]() | |
Az első Bückernek tűnik, a középső kettő, He 70, az utolsót nem tudom. Így is kaptam lebaltázást, hogy félrevezettem lacipapát. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Üdv!
A hazai reptér okán itt tennék bejegyzést a kérésemről.
Volt egy 80 éves budaörsi reptér évforduló, ahol archív képek felnagyított (?feljavított?) másolatait állították ki. budaorsinaplo.hu/80-eves-a-budaorsi-repuloter/
Volt esetleg közülünk valaki jelen akkor, vagy azóta ott? Készített közeli digitális képet az általam bekarikázott képről ? Közkincsé tenné itt (vagy megküldené levélben), ha nagyon szépen megkérném ?
Előre is nagyon szépen köszönöm! Üdv.: pmheros