/ Fórumok /

Most történt

Az makettezőket érintő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222.
PETI 586805 2015. május 31. 18:13
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3

3
3
4

4
4
5

5
5
6

6
6

Sziasztok!

Tegnap megemlékezést tartottak Komócsi Zoltánról, Duanvarsányban.
migi 586517 2015. május 27. 16:38
Válasz erre
cenci2 586513 2015. május 27. 15:27
Válasz erre
Csepel felett most ment el 6db UH–60 Black Hawk .
T.Csaba 586239 2015. május 23. 19:51
Válasz erre
:( Ne csodálkozzunk akkor az ország vezetőin sem...
p-51 586204 2015. május 23. 09:40
Válasz erre
Sajnos igen, ilyenek. És nem is fog ez megváltozni egyhamar.
:(
Zoli 586151 2015. május 22. 13:59
Válasz erre
Egy újabb morzsa, amin csámcsogni lehet:
www.origo.hu/nagyvilag/20150522-muszaki-hiba-gripen-baleset-csehorszag.html
Ebből a semmitmondó cikkből még semmilyen következtetést nem kellene levonni.
z
Kamovos 586145 2015. május 22. 12:23
Válasz erre
Szia.

Ebben a témában te vagy otthon.
Ne vedd a lelkedre a NABI problémát.
Nem egyedüli típus a konkurenciában.
De mint említettem más fórumokon, már lerágott csont az Ikarus bukása.
Ez Magyarisztán.
Én feltettem pár kérdés a Széles Gábornak, de nem egy beszélgetős típus.
Úgy tűnik, ő sem gyárthat csak úgy mindent össze vissza.
Főleg nem olyant ami kinti érdekeket sért.
Ez már ismét politika, és azt is utálom, mert nálunk az is izomból megy.

Üdv: Kamovos
exec 586123 2015. május 22. 00:05
Válasz erre
Kedves Kamovos,

Amerikában él a buy amaerican nevű törvény, ami előírja, hogy az ott eladott terméknek 60%-ban legalább ot kell készülnie, különben oltári büntető vámot kell fizetni. Az állam alapította, és az Ikarusból váltak ki mérnökök. Hosszú évekig kizárólag Amerikának szállítottak (illetve eleinte leginkább terveztek), aztán egy nagyon rövid szériát jóval az Ikarus csődje után csak Magyarországra. A BKV tenderén sose tudott indulni a követelmények miatt.

A 40 FLT és a 45 FLT erősen épült az Ikarus 400-as családjára. Tipikus példa, hogy az a busz, amiből 70 körül vett a bkv és kb 10 gyulladt ki, abból némi módosítással több ezer lett az USA_ba eladva, és soha egy sem gyulladt ki. Beindult aztán a NABI-nál olyan fejlesztés, ami az Ikarusnál sohasem. PL a Compobus, avagy a 60 BRT. A buszokat már több mint t10 éve is főleg gáz hajtással rendelték az amerikai városok, így azt kapták. amikor az első Volvok a bkv-hoz érkeztek mondta bkv-s illetékes, "fölösleges a légkondi, mert a budapesti sűrű ajtó nyitás mellett úgy sem lehetséges a buszok lehűtáse". Los Angeles városa ehhez képest előírta a 18-fokot. Márpedig arra fele melegebb van, mint nálunk...

Az Ikarus csődjének meg volt a maga oka, de ezért a NABI-t okolni az egyik legnagyobb ostobaság, amit valaha hallottam. Széles Gábort kérdezd, neki viszont sose volt köze a NABI-hoz.
Kamovos 586122 2015. május 21. 23:39
Válasz erre
Ki miért?
Mit nem?
Miért azt?
Miért nem az Ikarust?
Mi szorította ki az Ikarust?
Kié micsoda?
Kik párt közeliek?
Ki Nem?
Miért ők kapták a megrendelés?
Áááá.
Ennek semmi értelme.
Ez már politika!
Annyit olvastam a Facén ezekről, már tele vagyok velük teljesen.
Nem akarok ide onnan be idézgetni linkelni.
Ott már mások lerágták ezt a csontot.
Rumcájsz_52 586121 2015. május 21. 22:57
Válasz erre
Mirage-2000-ből akkoriban talán még nem is volt többfeladatú változat, ráadásul olyan drága az üzemeltetése, hogy mindenki szabadulni akar tőle. Az Eurofighter-nek az ára meg az üzemeltetése is akkora pénz, hogy az osztrák sógorok is szívnak vele, a Rafale hasonló kategória, lásd: India kiválasztotta mint tendergyőztest, de azóta se tudtak megegyezni a konkrét szerződésben. Szóval ha európai tipusban gondolkozhattunk, akkor tényleg a Griffmadár a nekünk való.
Sennás 586120 2015. május 21. 22:49
Válasz erre
Igaz messzire kerültünk az eredeti témától.Ilyenkor mi a szitu? Szolnak a Jas gyárnak és rendelnek még egy D verziót(50 millió $?) vagy megszán a Svéd légierő és kapunk "bérbe" másik gépet?Esetleg megtoldani a kvótát még 10 millával(60 millió$)-ért venni egy F változatot?
exec 586119 2015. május 21. 22:34
Válasz erre
Kamovos,

ez megint borzasztó tájékozatlanság. Hol is vert alá az Ikarusnak a NABI? Ami szintén teljesen magyar tulajdon volt egyébként?
T.Csaba 586118 2015. május 21. 22:29
Válasz erre
Gyerekek annyira magyarok vagyunk megint,ahogy valaki már korábban leírta.

Történt egy ilyen sajnálatos esemény és itt néhány hozzászólás elteltével mindenki egymás torkának esett.Már senkit nem érdekel az erdeti baj,csak egymás lehurrogása.

Tényleg így kell nálunk mindig mindent lereagálni?
Tényleg ilyenek vagyunk?Még itt is bizonyítjuk?

:( :(
exec 586115 2015. május 21. 22:06
Válasz erre
medor,

plusz egy tétel. Csehországon és Magyarországon is mint friss uniós tagországon elég nagy nyomás volt, hogy "Európai megoldást" válasszunk. Tehát Gripen vs Eurofighter vs Mirage. Szerintem a lehetőségeinket is figyelembe véve a Gripen volt a legjobb választás az "európai megoldás"ból. Vagy tévednék?
Kamovos 586114 2015. május 21. 21:39
Válasz erre
Lengyeleknél saját üzemeket építenek, és nem külföldieket bérmunkára.
Ezek is termelnek kintre.
Valamelyik típusnál azt is írták, hogy a megépült üzemükben fogják össze szerelni a saját célra rendelt gépeket.
A buszokkal kapcsolatban nem igazán látom értelmét az írásnak, hisz az Ikarusnak tettek keresztbe, ezekkel nem egyszer, az pedig saját volt.
Nem biztos, hogy jó dolog behozni valamit amivel legyilkolom a sajátom gyártását.
Tudom, hogy a saját gyártás korábban elkezdet vegetálni, mikor nem voltunk hajlandóak az Oroszoknak Rába motorral szállítani a másikkal meg nem kellet nekik.
De hát ...
Ez van, Oroszokkal nem üzletelünk.
A többiek meg nem kivinni, hanem behozni akarnak.
Kíváncsi leszek mi lesz a sorsa a fehérvári teljesen elektromos busznak!
Azt vajon mivel gyilkolják le?
De ez már politika.
Kamovos 586112 2015. május 21. 21:29
Válasz erre
A második világháború katonai repülő baleseteiről már vannak filmek és tolják is rendese. :)
Párat láttam én is, érdekesen vezetik végig.
De kimondják a végén, hogy mi okozta a problémát.
Kár, hogy mi nem tudjuk kivárni ugyan azt az időt ami azóta eltelt. :)
Kamovos 586111 2015. május 21. 21:23
Válasz erre
Jó irányból közelítesz! :)
Soha nem voltunk szomszédok az amcsikkal és végig bombáztak minket a II. világháborúban.
Ez nem kamu, így volt!

Az indítás a Gripen volt, annak harcértéke, összehasonlítása, tudása mással.
A Mirage 2000 természetesen nem Román, hanem Francia oldalról.
Ugye ezt olvastad lejeb, hogy ők hogyan jönnének a képbe. :)
Így aztán nem szükséges egy feltételezett géplétszámot bizonyítani, hisz az általam említett szám esetleg még több is leget. :)

A támadások nem valósak, hanem feltételezettek.
Feltételezhetően mivel találkozhatna, milyen feladatokat kell megoldani légi és földi célok ellen.
Feltételezés, hogy milyen erőkkel szemben kéne védekezni.
Feltételezések, mert soha sehol semmivel nem találkozott éles helyzetben, csak szimulációban.

De a mi meglévő erőin valósak!
Ahogy a környezetünkben lévő haderők, és segítőik is valósak.
Csak 1, és nem 4 ország együttes támadása volt feltételezve.
Ukrajna, Oroszország nem véletlen nem lett megemlítve. :)

Ha nincs semmilyen ellenség, akkor nem kell "hadsereg", nem kell "légierő".
Ha arra alapozunk, hogy majd a NATO megvéd minket, és elég csak azokra a feladatokra katonákat kiképezni amikre az amcsi elvárások kiterjednek, akkor gondok vannak.
Jól képzet szakértők, már feszegetik odakint, hogy miért lett széttépve a Magyar Honvédség.
Jövőbe nem lát senki, odakint mégis értetlenül állnak a sereg ilyen mértékű leépítése előtt!
Ha kint úgy gondolják, hogy nincs megfelelő hadseregünk!
Akkor idehaza, miért áltatják magukat emberek abban, hogy "kicsi és ütőképes hadseregünk" képes megvédeni a hazánkat azzal amink most van?
Vagy nincs, mert szétmetélték.

Maradi, elavult vagyok, mert nem állok be a birkák közé bégetni. :)
Kicsi, vízfejekkel teli, gyengén felszerel, kis létszámú véderővel rendelkező hadseregünk van. (ezt hamarosan újabb víz fejekkel növelni fogják)
Ami képtelen lenne, bármilyen ellenünk indított támadás feltartására, még a NATO reagál és be jön.
Ha!
Bejön!
Ez van most, ezt lehet tényekkel cáfolni.

Most komolyan azt gondolod, hogy ezen a fórumon, vagy magánban le írom, hogy hol kikkel, mikor, és konkrétan mikről beszélgettünk. :)
Azt gondolod, hogy ide ki lehet írni, mik azok az eszközök amikről szó eset.
Ki lehet ide írni, hogy mik jöttek számításba, hogy miket "akarnak" hozni?

Aztán jön a mesekönyv író és megint okos lesz! :)
Vagy főcímként olvashatjuk vissza valamelyik szennylapunkba, hogy mit olvastak a Makettinfon! :)
Ugye ezt csak viccnek szántad? :D
Vannak információk, amiket akkor sem mondanák el, ha az újság már megírta.
Miért is?
Mert a másik fél esetleg kellemetlen helyzetbe kerülhet az itt megjelent információkkal kapcsolatban. :(
Esetleg elveszítené munkáját? :(
Ugye gondoltál erre is? :)
Annak idején tanultad ugye ezt a fecsegés dolgot, hogy mire kell figyelni? :)
Na ez is olyan! :)
Megértettél ugye. :)
Sherman 586105 2015. május 21. 20:34
Válasz erre
Nagyon nem vagyok otthon a témában, csak azt sajnálom hogy a Discovery vagy a NatGeo nem tárgyalja ki dokumentumfilmben a katonai repülés baleseteit úgy mint a polgári repülését.
Ott azért rá szoktak világítani a gyártásból vagy karbantartásból eredő műszaki hibákra. Na meg az emberi mulasztásokra vagy a különböző terror cselekményekre.

A vadászgép lízingelésről azért van véleményem, de azt nem bírja a nyomdafesték.
exec 586104 2015. május 21. 20:32
Válasz erre
Kedves Kamovos,

Itt azért megint durván csúsztatsz. Ez nem igazán így van, hogy ők bezzek tudnak szerződni, itt meg semmi se épül. Az ellentételezésnek a világ minden részén van egy szorzója. Magyarországon pl a hátrányos helyzetű térségben elkövetett fejlesztés 4x es szorzóval szerepelt. Így épített az Electrolux porszívógyárat Nyíregyházán. Az Eriksson kutató labort hozott Magyarországra, ahol elég komoly tudás bázis és fiatalok gyűltek össze. A Haldex is az ellentételezés kapcsán épített Szentlőrinckátán.

Más kérdés, hogy az ellentételezési szerződés kicsit a Wallenberg csoport szájíze kapcsán készült...
Még egy adalék. A svédek éveken át panaszkodtak, hogy nem tudtak magyar partnercéget találni az ellentételezés kapcsán, és beruházást eszközölni a magyar fél érdektelensége miatt.

Ha már ellentételezés. a NABI autóbuszgyár az a rendőrségei MD500-as helikopterek ellentételezése kapcsán alapult és szállított több ezer buszt amerikába. MInt ex NABI dolgozó emlékszem a napra, amikor felvetettem a főnökségnek, hogy a svéd fél partnert keres az ellentételezésbe, mi pedig a Scaniávla gyártunk épp tesztszériát a magyar Volán társaságoknak (6 busz készült Scania alvázzal és motorral)

A válasz az volt " Te csak ne told a Scani szekerét, mit képzelsz. Így is 16 milliót kérnek egy motor váz erőátvitel együttesért". Pedig ellentételezéssel olcsóbb is lehetett volna, azon keresztül megrendelés is lehetett volna, és a NABI se ment volna csődbe. És az én mesém is tovább tartott volna...

exec
migi 586103 2015. május 21. 20:28
Válasz erre
Ez már paranoja , mindenben csak rosszat látni, rosszat keresni , összeesküvést találni,
tüzér 586102 2015. május 21. 20:22
Válasz erre
Valahogyan alá tudod támasztani a francia 50-60 db Mirage-t?Honnan jön ez a tény?Fantázmagória?
Izraellel miért kellene összehasonlítani?Ismered a légierő alaprendeltetését?Mi közünk Izraelhez?Szomszédok vagyunk?Mi ez a sok hablaty?Ha beszéltél illetékessel, akkor te tudod a választ, ismertesd már pár sorban, ha időd engedi.Minden haderőnem és fegyvernem, szakcsapat vonatkozásában.Ha lehet, csak tényeket.:-)
Kamovos 586101 2015. május 21. 20:19
Válasz erre
Nem tartod érdekesnek, hogy a magyar vonatkozású Gripenes vesztegetési botrány szálai egy osztrák grófhoz is elvezettek, és nem is mi nyomoztuk ki? :)

Szerintem jó szerződéseket a Lengyelek tudnak kötni igazán.
Ott az ellentételezés tényleg ellentételezés, és munkaerő teremtő.
Üzemeket építenek, belefolynak a gyártásba.
Összeszerelő üzemet építenek.
Vajon ott miért tudják jobban csinálni mint nálunk?
Kamovos 586100 2015. május 21. 20:12
Válasz erre
Lassan, apránként adagolva jönnek az információk a sajtóból.
A majomfogó dolgot másutt már olvastam, több érdekes véleménnyel együtt.
Ezt a cikket csak most.
Érdekes, hogy pont gyakorlat ideje alatt van a karbantartás.
Még akkor is, ha erről előre tudott mindenki. :(
Kamovos 586099 2015. május 21. 20:02
Válasz erre
Tuti, hogy most is volt valakinél kamera!
De ezt mi még nem tudhatjuk. :(
Sennás 586097 2015. május 21. 19:51
Válasz erre
A reptéren semmilyen kamera rendszer nincs kiépítve?Máskor mindig előkerül egy videó ha perec van.
Kamovos 586096 2015. május 21. 19:51
Válasz erre
Ha hiszed, ha nem, személyesen beszélgettem ezekről, olyannal aki tehetne is valamit.
Az eredményt látod.
Kamovos 586095 2015. május 21. 19:48
Válasz erre
Sanyííí, Sanyikááám! :)

Hol vannak a kérdésre a válaszok, érvek?
Hol beszéltem én Mig-ről?
Te miért Miggel hasonlítod a Gripent?

Miből gondolod, ha esetleg a Román megindul, nem lesz ott a levegőbe 50-60 db Mirage 2000?

Nincs érv, nincs bizonyíték, akkor jön a személyeskedés?
Ez itt nem a Magyar tarka! :D

Konkrét számokat tudsz!
"Hidd el, tudom mi a pálya a helikoptereseknél, az egész seregben."
Na, akkor vezessed elő légyszi, légyszi. :)
Mi is lenne az a haderő?
Mert a Gripen kevés lenne, még akkor is, ha esetleg tízszer tudna felszállni mindegyik.
Nem csak levegőben kell gondolkodni!
Száraz földön is!
A Dunát direkt nem írtam.
De írtam Pl Izraelt is! :)
Velük miért nem hasonlítottad össze? :)
Tehát?
Mi a válaszod? :D
Freddy 586094 2015. május 21. 19:38
Válasz erre
A majomfogót karbantartották, alapból meg azért nincs fenn, mert az átstartolást veszélyeztetné.
index.hu/kulfold/2015/05/21/a_cseh_legiero_egyik_tamaszpontjara_vittek_az_osszetort_magyar_gripent/
milesChristi 586090 2015. május 21. 18:13
Válasz erre
Nekem az "ócska Gripen" témára mindig az jut eszembe, hogy akkor vajon más minek veszi? A tavalyi cirkuszra emlékszik valaki? Amikor a csehek nagy garral bejelentették, hogy a svédek vigyék a gripent a francba, mert ők mást rendszeresítenek? Akkor sem értettem, ennek mi értelme volt, mert a cseh politikusok csak magukat röhögtették ki, mert új títusra nem a lízing lejárta előtt pár hónappal kell keresgélni, azt nem lehet rendelni az "íbéjen". Természetesen a svédek kicsit módosítottak a feltételeken (vagy ennek a garnitúrának is fizettek, ahogy ez a garnitúra meggyanúsította a Saabot és az előző garnitúrát korrupcióval)és maradt a gripen...

A szlovákok. Mekkora volt magyarországon -egyeseknél- a szöveg, hogy bezzeg az okos szlovákok a MiG-29-et modernizálják, csak a barom magyar politikusok vesznek szar Gripent. Az idő megmutatta, mennyit ér a három darab modernizált MiG...

exec említette az ellentételezést. Erre még én is emlékszem. Addig ez Mo-n egyáltalán nem volt bevett gyakorlat, az amik úgy akartak használt F-16-okat eladni, hogy eleinte szó sem volt ellentételezésről. Inkább igyekeztek politikusokat - minden politikai oldalról - "alternatív módszerekkel" meggyőzni. Persze, "abaromorbán" a hibás, mert politikai döntést hozott, és nem a favorizált, talán, ha jól rémlik MLU kategóriás Falcont rendeltette meg, hanem a Gripent. Kiváncsi lennék, mi lenne most a szöveg, ha nagy vihart kavart LM botrány ellenére is azt veszi meg az ország.

Mellesleg az amerikai baráti eladási stílusra emlékeztető az "ingyenhelikopter" eset, amit cselesen még csak nem is eladásnak hanem átadásnak minősítettek...
tüzér 586080 2015. május 21. 14:31
Válasz erre
Valószínűleg ezekkel a kérdésekkel a HM-et kellene zaklatni.Írd meg nekik, mi a meglátásod, hátha tudnak rá válaszolni.
sanyi 586078 2015. május 21. 13:55
Válasz erre
Kamovos!
Bocsánatot kérek, nem vagyok hajlandó vitába szállni egy veszett ügyben, pedig Koshoz illően, csak olyat adok fel, amin bélyeg van. Azonban ez a téma, továbbmegy azon. Kisebbik gondom is nagyobb, annál, hogy egy elvakult embernek magyarázzam drága pénzért - áram... - azt, amit 1 perc alatt meg lehetne érteni.
Az elején még azt mondod, hogy gagyi a Gripen, most meg az egész katonai témát felhozod... Hagyjuk inkább. Hidd el, tudom mi a pálya a helikoptereseknél, az egész seregben.
Lebecsül. Bocs. Tényleg, igazad van, egy MiG-21-nek 4 Magiccal, amivel elér 14 km-re van esélye egy Griffel szemben, ami 80km-ről tud intézkedni 6db AIM-120-al. Én kérek elnézést...
Kamovos 586077 2015. május 21. 13:37
Válasz erre
Kereszt kérdés!

Az amcsik, az eddig általuk kirobbantott, megtámadok államokkal, hol is határos?
Mi pl Izraellel hol vagyunk határosak?
Mi a biztosíték arra, hogy Pl: jövőre még NATO tagállam leszünk?
Be vagyunk oda betonozva?
Mi a biztosíték arra, hogy jövőre lesz még NATO?
Ja!
Szép dolog lebecsülni az ellenfelet!
Csak ennél nagyobb butaság a világban sincs!
Hány darab repülő, helikopter van rendszerben a Románoknál?
Hány darab van nekünk?
A rendelkezésünkre álló gépekhez mennyi rakétánk van amivel védekezni tudunk?
A száraz földön felénk induló páncélosok ellen mit tudunk küldeni?
Hány helikoptert tudunk rájuk ereszteni, hogy ki lőjék őket?
Hány darab harckocsit tudunk eléjük küldeni, hogy kilőjék őket?
Elég szűk látókörű gondolkodásnál is szinte nulla az eredmény!
Ja!
Majd a NATO megvéd minket?
Feltéve ha a Franciák is bele egyezzenek!
Tehát!
Mik az esélyek csupasz seggel?
tüzér 586076 2015. május 21. 13:36
Válasz erre
Keress rá google-val az alábbi kulcsazavakra:swedish Gripen in Lybia.A válasz benne van, angolul.Google fordítóval is megy, ha nem megy az angol.
Kamovos 586075 2015. május 21. 13:27
Válasz erre
A Gripen hol, melyik hadműveleti területen bizonyított?
Milyen géppel szemben?
NATO kompatibilis?
Nincs horga, nincs fékernyője se!
Kicsi a leszálló sebessége, rendben.
De akkor mit keres a roncs a szántó földön?

Minden rep eset egyedi.

Ezt itt utálom de uccu neki, úgyis letagadom! :)

Mondjuk, tételezzük fel, a gép későn ért földet, ezért futott túl.
De hol ért földet ahhoz, mennyire a reptér végénél, mekkora sebességgel, hogy ne legyen elég beton a megálláshoz, még a kacsákkal sem?
Ha nagyon a végén tették le, miért nem startoltak át?
A gép képes lett volna arra is, nem?
Érthetetlen számomra mi történt, ezért megvárnám a kivizsgálás eredményét.
Mert ha elfogadom, hogy emberi hiba,(egyszerre kettőé is) rövidre vették és egyáltalán nem is akartak fékezni, mert át akartak startolni, és a majom fogó közben előttük volt, ezért kattintottak, ez így akkor is sánta.
Ha rövidre vették, és nem működött egy többszörösen biztosított fékrendszer, vagy csak csökkent fékhatással, és a majomfogó is fent volt, meg a kacsával is fékeztek, akkor is messze van a betontól.
Mert, hogy van aki azt állítja máshol, hogy fent volt a majomfogó is, és már elkezdték a javítását, azóta talán már kész is.
Vannak akik azt állítják, hogy sok berendezés együttes meghibásodása miatt nem tudtak normálisan leszállni sem, és megállni.
Az a gondom csak ezekkel, hogy ez mind, mind, csak feltételezés, nép mese szerű elemekkel, és tán köze sincs a valósághoz.
Ezért kerülöm én, az ilyen, és ehhez hasonló megnyilvánulásokat, vélemény nyilvánításokat.
Így aztán a fenti feltételezésekkel, állításokkal nem is tudok azonosulni.

Számmora az a fontos, hogy Gergőéknek nem eset bajuk.
Ez a legfontosabb!
A vas meg csak vas!

Nézzél utána léci, léci, milyen beszerzések vannak folyamatban körülöttünk, és hol, kitől. :)
Azokkal szemben, és a rendelkezésünkre álló felszereltséggel, mik az esélyek.
Köszi.
Zoli 586074 2015. május 21. 13:27
Válasz erre
Ja és a legnagyobb veszélyt továbbra is az oroszok jelentik, hiába nem szomszédok. A baltikumban akár bajban is lehetnek a magyar pilóták.
z
Zoli 586073 2015. május 21. 13:24
Válasz erre
Szándékosan írtam, a szomszédokat Sanyi felsorolta. De a többi ország sincs olyan messze. A románoknál nekem az újabb C/D verziók rémlenek, bár lehet, hogy tévedek.
A szlovákoknál pedig szintén a Gripen a favorit.
z
sanyi 586072 2015. május 21. 13:24
Válasz erre
Tüzér megírta. Köszi neki!:)
tüzér 586071 2015. május 21. 13:20
Válasz erre
Az ország légérvédelme szempontjából csak a szomszédos államok jöhetnek szóba.Nem a gazdasági szempont, hanem az elhelyezkedésük.Hollandiával,Belgiummal,Németországgal stb stb országokkal nincs közös határszakasz.Nem velük kell a légierőt összehasonlítani, ellenük megvédeni...A románok meg talán A/B akarnak venni.Valamikor.Talán.A Gripen meg renszerben van...
Zoli 586068 2015. május 21. 12:53
Válasz erre
Sanyi, ez mind igaz, de nem a hozzánk hasonló vagy még rosszabb helyzetben lévőkkel kellene hasonlítgatni. A lengyel F-16 vagy a német és olasz Tornado és Eurofighter elég komoly harcértéket képvisel. A holland, belga, dán, norvég, görög, török F-16-osok is sokkal komolyabbak, és nemsokára már F-35 lesz alattuk. Ja és mintha a románok is az F-16-ost szorgalmaznák.
z
sanyi 586066 2015. május 21. 12:33
Válasz erre
Mekkora harcérték? Komolyan? Egy olyan radarral, 4 AIM-120, 2 AIM-9 rakétával? Olvass utána egy kicsit... Nem azért, de itt a szomszédos országokban nincs ellenfele. Ezt nem én mondtam, hanem egy pilótája. És tényleg!
- románok: bontószökevény Fishbedek...
- szerbek: pár Fulcrum, pár Fishbed, gyakorlatilag 0 BVR kapacitás
- horvátok: lásd románok
- szlovének: retteghetünk a PC-7-eseiktől
- osztrákok: komoly lenne az Eurókacsa, de mivel nincs hozzá BVR fegyver...
- szlovákok: lásd szerbek
- ukránok: pár Szu-27 és MiG-29, BVR harcra egyik sem jó.
Szerintem nem hagytam ki semmit. Hogy nem olyan hangos és szép mint a MiG-x? Javaslom írd meg a Lákkhídnak, Szááábnak és többi gyártónak, hogy az összes tervezőt rúgják ki, mert nem szépek a gépeik, semmi értékük nincs.
Nem fogok vitázni, csak épp kezd unalmas lenni, hogy elvakultan utálják a nyugati gépeket, közben eddig csatákban rendszeresen ők kerültek ki győztesen. Egyébként imádom a keleti gépeket, de KÖNYÖRGÖM ne a szépség döntsön egy gépről alkotott "szakmai" véleményt. Hogy nem csinál kobrát és egyéb nyakatekert manővert? Akkor nézd az Extra-500-ast, azt erre tervezték, a Griffet pedig harcigépnek és annak tökéletes.
exec 586065 2015. május 21. 11:57
Válasz erre
Kamovos,

én ehhez nem értek, de ha aroncsot nézzük, azt, hogy az mennyire távol van a pálya végétől és azt, hogy újra, a Gripen leszálló sebessége kifejezetten alacsony, akkor majomfogó, avagy a drótkötél segített volna bármit avagy csak már a pályán széttépte volna a gépet?

Nem állítom, hogy pilóta hiba volt, ezt leszögezem. De ha az volt, akkor meg el kell ismerni, különben elmarad a hibából tanulás, és az súlyos probléma. Egyébként pedig mint tudjuk, csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. Tucat szám látni összetört Ikarusokat, pedig a Bkv buszvezetőiben is van pár százetzer / millió kilóméter, csak az mégsem olyan látványos...
exec 586064 2015. május 21. 11:52
Válasz erre
tüzér,

az eredeti szerződés kizárólag levegő levegő profilú gépekre vonatkozott, azt már 2002 őszén módosította a Medgyessy kormány felderítő konténerrel, Maverickkel és egyéb levegő föld eszközökkel kiegészítve, a vicces az,hogy ezt annak idején, mint kívánatosat bele is írtam a diplomámba, (2001 őszén, telén íródott) és meg is valósult. Egy dolgot azonban nem vettem figyelembe. Az eredményes és korszerű légierők egy képöesség elsajátításához számolnak pilótánként 160-180 évi repült órával (ha jól emlékszem) ha ehhez hozzá vesszük a közeli támogató, a radar lefogó, avagy a bombázó bevetéseket akkor ez már 300 repült óra fölöttre jön ki személyenként. Ehhez már nem elég a 12 + 2 gép ahhoz, hogy készenlét + szervíz + karbantartás + NATO felajánlás. Illetve mint lentebb írtam, személyi álomány sincs hozzá elég.

Mi akkor a nagyobb hiba? Ha mindent elvárunk (azaz szokás szerint a lehetetlent) és ehhez nem adunk időt, vagy ha legalább belül elismerjük a korlátainkat, és legalább a légi elfogóként jól képezzük a repülőket? Szerintem nálunk jelenleg ez utóbbihoz van anyagi emberi és eszköz béli keret.
tüzér 586062 2015. május 21. 11:27
Válasz erre
Ok, lehet félreértehtő voltam,semmi bajom a géppel.Csak keveslem a hozzátartozó fegyverzet skáláját.A politikai döntéshozók elmarasztalása meg azoknak szólt, akik leszólják a gépet.A gép nem tehet politikai döntésekről.Egy újabb generációs gép,mindezidáig kiaknázatlan lehetőségekkel.Sajnos.Egy álom lenne a szárnyak alatt Brimstone-rakéták fürtjeivel...Ha hívásra jön, és kirángat a helyzetből...:-)
Kamovos 586061 2015. május 21. 11:21
Válasz erre
Hajdan azért akarta leállítani a kiképzési repülést az 1500mm-es, színtiszta rosszindulat parancsnok, mert nem látott üzemanyagtöltő kocsikat a torony előtt!
Ennek csak egy oka volt, mégpedig az, hogy bár készen álltak kimenni géphez tölteni, de nem álltak ki a rep üzáról.
Ekkor teljesen jogosan, azt mondta az ellátó század parancsnokának.
"Elvtárskáim!
Jegyezzétek meg!
Nem mi vagyunk értetek, hanem ti vagytok értünk, a ti feladatotok az, hogy kiszolgáljatok minket!"
Ettől kezdve nem a rep üzáról jöttek ki a töltők, hanem kint álltak a torony előtt, ahogy a műszaki mentő, daruskocsi, tűzoltók, mentő, és apakocsik.

Kérdem én?
Ha egy reptéren kiemelt hadműveleti feladatokat, gyakorlatot hajtanak végre!
Akkor az a majomfogó miért is nincs szolgálatba?
Miért úgy kell külön leigényelni?
Főképpen akkor, ha a vendég alakulat parancsnoka érkezik!
Talán nem tudták, hogy gépet várnak?
Szerintem idehaza ilyen nem fordulhatna elöl!

Magyar rep technika üzemeltető, és azt repülő állomány tudása világhírű!
Ez nem vicc!
Világszerte elismerik a munkájukat és tudásukat!
Jó lenne, ha pont ide haza ezt nem kérdőjelezné meg senki!

A Gripen...
Hm...
Igen.
Az "okosok" ezt vették, azzal amivel.
De ez az esemény rámutatott két fontos hiányosságra.
Fékező horog, és fékernyő hiányára.
Erre vajon ki és mit fog reagálni.
Azt is tudjuk, hogy az elején elég szépen fogytak a hajtóművek is, mert nem tetszett nekik a Keméti homokos szél.

Ezt még nem felejtettük el ugye?

Nem szeretném végig sorolni a nálunk lévő gépekkel kapcsolatos problémákat.
Megteszi ezt más helyettem. :)

Viszont roppantul érdekelne, hogy ezekkel a hiányosságokkal, mekkora harcértéket képviselhet, egy esetleges ellenséges repülőgéppel szemben.
Mert nekünk ezzel a géppel, ezzel a felszereltséggel kel menni, és nem egy elkóborolt utasszállító gépre gondolok, amit iskola példa szerinti végrehajtással, jó belátásra bírtak eddig is.
Mire képes valós helyzetben?
Sehol nem bizonyította igazi légi harcban tudását, létjogosultságát.
Zoli 586060 2015. május 21. 10:35
Válasz erre
Sziasztok,
Állítólag van majomfogó a cseh reptéren, de ha nem jelentik előre a szükségességét, akkor egy pillanat alatt nem lehet használni.
A gép törésén kár agyalni, minden helyzet más, és más típus is összetörhetett volna így, vagy kevésbé, vagy jobban...
A típusról lehet vitatkozni, de felesleges már, ez van. Én nem örülök neki, főleg a kiválasztásának (zárt ajtók mögött orbán és pintér...). Bármelyik még üzemeltethető F-16 jobb lett volna. És nemcsak ADF vagy AM/BM, hanem C/D verziókról is volt szó. Sok szempontból sokkal jobb az amerikai, a svéd viszont modernebb, bár sok mindent még nem bizonyított.
z
exec 586059 2015. május 21. 10:23
Válasz erre
Tüzér,

döntéselméletből írtama diplomámat, és pont a Magyar harci gép tenderről. Fél év volt az anyaggyűjtés, ami a sajtóhírektől a HM sajtó osztályán át az LM? BOeing és BaE Saab felkeresését is magába foglalta. Az eredeti kérdés így hangzott

1999 májusában Selmeczi Gabriella korrupcióba keveredett, miután az LM megkörnyékezte, hogy Magyarország az F-16-ost válassza. Az LM ajánlatában egyébként 65%-os ellentételezés volt.

2001 a honvédelmi bizottság (a szakma) bejelenti, hogy F-16-osok vásárlását javasolják a kormány részére. Másnap Orbán Viktor bejelenti, hogy a bizottság űlést tartott a gazdasági és a pénzügyminiszterrel kiegészülve, és Magyarország Jas-39 Gripeneket fog lízingelni (ellentételezés 130%).

Mi befolyásolta hát a döntést? Elárulom, nem csak az ellentételezés. De nem lövöm el az összes puskaport, majd akit érdekel, megkérdezi.

Egyébként az LM hozzáállása csak a további európai tenderek bukása után változott meg, és ajánlott először életében 100% fölötti ellentételezést (a hozzáférhető adatok alapján) Lengyelországnak.

Üdv.
exec
jacksson 586058 2015. május 21. 10:22
Válasz erre
Üdv. néhányan -rajtam kívül is, ismerősök- olvasgatják reg. nélk. az oldalakat és döbbenet :) van egy jól 'körülírható mag' aki állandóan minden fórumba "szakért"...de, az ő bajuk...
exec 586057 2015. május 21. 10:14
Válasz erre
Megdor,

azért valamit nagyon kihagysz. Szép elmélkedni arról, hogy lehetett volna két század elavult szériájú F-16-osunk (mert az F-16 ADF az igenis az), de ha olyat kérdezel meg, aki ért is hozzá, az azt fogja mondani, hogy a Gripen egyáltalán nem olyan rossz gép.

Megkérdezhetsz róla infókat, Gyenge beépített zavarórendszere kiütötte a Román légi irányítást két éve egy gyakorlat során. 3 éve volt Olaszországban egy gyakorlat, látóhatáron túli harccal. A korábban MiG-29 -et repült Gripen pilóta beszámolt arról, hogy a gyakorlat szabályainak megfelelően kivált, amikor úgy gondolta, hogy megtörtént az ő radaros felderítése és az Olasz F-16 "látóhatáron túli rakéta indítási pozícióban" volt. Leszállás utáni elemzéskor pedig kiderült, hogy valójában fogalma sem volt az olasz kollégának arról, hogy hol a Gripen, a felderítése nem történt meg... Kis gép, kis radarkép.

És két éve lett egyáltalán annyi pilótánk, hogy teljes váltás legyen a 14 géphez. Ha lenne 24-26 F-16-osunk akkor a fele csak állna személyzet hiány miatt.

De majd Robi előkerül, és mesél, amit mesélhet. Ha meg neki sem hiszel, az majd a te bajod lesz :)

Üdv.
exec
badboy 586050 2015. május 21. 08:02
Válasz erre
Még szerencse, hogy a jó magyar reflexek azonnal működésbe léptek. Nekünk minden nagyon fehér vagy nagyon fekete. Átmenet az nincs, ahogy a probléma körüljárása, árnyalása sem divat. Adott valami- jelen esetben egy Gripen- ami istenkirály vagy egy rakás f.s. Az a gép csak egy rakás alkatrész egybegyúrva, ahhoz kellenek EMBEREK akik életre keltik, kellenek felszerelések, szerszámok, függesztmények stb. hogy működjenek. ugye hogy mindjárt kijönnek az árnyalatok is? A lehetőség minden repülőgépünkben ott van, csak kérdés ezt a lehetőséget mennyire használjuk ki. De ha nincs kihasználva az szerintem nem a repülőgép típus hibája.
erwyn 586048 2015. május 21. 07:27
Válasz erre
A hajózók szeretik, a műszakiak kedvelik a kerítésen kívűl állók fikázzák. Mi a gond? Minden féle szerep le van osztva! Ahhoz fel kellene nőni a tiszrelt publikumnak, hogy ezzel a géppel egy generációváltás történt a légi erölködésben, ami szemléletváltást is követelt! Olvassatok utána, hogy micsoda ribilliót okozott az egyiptomi együttesnek a Mig-21-ről átállni a hőn áhított F-4 Phantomok üzemeltetésére és ne gyertek a motíválatlan képzetlen arab gyerek szöveggel, ott is a javát szedik össze a repülők mellé! Ehhez képest itt minden halad,igaz kicsit csikorozva, de megy. Az F-16 nekem is sokkal jobban tettszik, de ha vele játtszódik le ez a repesemény ő sem nézne ki máshogyan. Szóval, barátkozzunk egy kicsit a dologgal és ha ellátogatunk egy hazai repnapra igyekezzünk élvezni, hogy ezek a mi felségjelünket viselik és vannak!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222.