/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.
borisz 696826 2022. május 14. 14:58
Válasz erre
Screenshot 2022-05-14 at 14-54-42 Contribute - scale modeling database stash manager
Screenshot 2022-05-...

Felmásztam a Scalematesre egy hete, csináltam pár kiegészítést, pótlást, meg pár új tételt felvittem, egész szép helyre kúsztam fel, azt hiszem.
rod666 696820 2022. május 14. 11:07
Válasz erre
slaviamarksman 696810 2022. május 14. 08:16
Válasz erre
Tiszteletem kedves makettezők
Bocsánat elfelejtettem tegnap du 1-kor beírni
2022 május 13 Pénteken láttam 11:35 és 11:40 között , olyan amerikai katonai helikopter szerűt ( UH-60 ) Délnyugatról Északkeleti irányba repülni Szentistván felől Mezőkeresztes Mezőnyárád irányba ... Biztosan sétarepültek a Mezőkövesdi volt szovjet reptér felett :-) . Jó szerencsét ! Vörd písz . Lajos
milesChristi 696658 2022. május 8. 19:48
Válasz erre
Tudom, semmi köze semmihez, de a lassított felvételek az elején nagyon jól néznek ki:)
www.youtube.com/watch
borisz 696539 2022. május 6. 10:01
Válasz erre
Amikor láttam azt a matricát, egyből rád gondoltam!
pigasos78 696514 2022. május 5. 12:36
Válasz erre
Borzasztó az a 29-es... Még gyereknek se gyakorolni, mert elmegy a kedve!
pigasos78 696513 2022. május 5. 12:34
Válasz erre
Kiadtak egy görög felségjelzésű Apache helikoptert. Gondoltam, ha a makett kuka, már csak a matrica miatt megéri azt az ezervalahány százat. Jobban megnéztem, és a matrica is kuka... betűhibás... ΕΣ helyett ΣΣ. Figyelmetlen igénytelenség...
téglatesó 696512 2022. május 5. 11:11
Válasz erre
A legtöbb (ha nem az összes) kitjük átdobozolás, csak az eredetinél (általában) rosszabb öntési minőségben (plusz az eredeti készletekben esetlegesen lévő fém, gyanta, stb. kiegészítők nélkül természetesen). Az egyetlen jó pontjuk a matrica szokott lenni.
borisz 696511 2022. május 5. 11:03
Válasz erre
Hirtelen felindulásból azt mondanám, hogy szemét.
Gyenge készleteket adnak ki, olcsó matricákkal.
Általában az egyetlen előnyük az, hogy vannak.
pmheros 696509 2022. május 5. 07:33
Válasz erre
Üdv!

Ha nagyjából képben vagy a Mig-29 formájával, akkor nézz keret fotókat www.super-hobby.hu/products/Su-17-Ural-Guardian.html .
Egy szinte minden részletében, és főbb alakjában is teljesen hibás Fulcrum az, amit korábban dobozolt a Mistercraft. Persze lehet, hogy most csodát tesznek a dobozba :)
p-51 696504 2022. május 4. 21:58
Válasz erre
Hááát... Konkrétan ezt nem ismerem, de pár Mistercraftnál:
Idézve a Vészhelyzetből: szikét!
Én pont szeretem a kihívásokat. Ki lehet próbálni. Az áruk tényleg nagyon jó szokott lenni.
szesz 696497 2022. május 4. 21:42
Válasz erre
Milyen minőség ez a MisterCraft? Nem vagyok Ukrán fan, de 6 Euro-ért igen jó áron van.
Altengernagy 696493 2022. május 4. 21:31
Válasz erre
Elvileg igen, a megfelelo sínnel.
pmheros 696489 2022. május 4. 19:43
Válasz erre
Szuper ez a borító!
A Mig-29 (9.13) esetében lehetséges volt a 6db R-73 -as konfiguráció ?
sys 696484 2022. május 4. 19:15
Válasz erre
zoli1989 696481 2022. május 4. 19:00
Válasz erre
A makettet az ICM adta ki. És nem feltétlen ezért, úgy gondolom.
borisz 696474 2022. május 4. 16:19
Válasz erre
Pedig makettet is kiadott valamelyik ukrán gyártó, hogy mélyebbre súlykolják a m3gvezethetőekben ezt.
atika 696470 2022. május 4. 12:45
Válasz erre
Milyen meglepő! ...ja, nem.

(Tegnap már olvastam, a zIndeksz is lehozta. Persze, azt csak részben írták le, hogy korábban miket vettek a tollukra. Szóval túltolták, ahogy írtam.)
Altengernagy 696469 2022. május 4. 11:59
Válasz erre
milesChristi 696405 2022. május 1. 23:43
Válasz erre
borisz 696359 2022. április 30. 12:24
Válasz erre
Igen, pontosan erről beszéltem. ;)
búza 696356 2022. április 30. 09:02
Válasz erre
atika 696350 2022. április 29. 23:22
Válasz erre
"Halála után közölték a nevét és rendfokozatát: Sztyepan Tarabalka őrnagy volt a legendás vadászpilóta, aki MiG–29-es gépével állítólag ellenséges repülők tucatjait lőtte le, mielőtt maga is hősi halált halt." (kiemelés tőlem)

Azt hiszem, ezt az Index egy kicsit túltolta.
Forrás:index.hu/kulfold/2022/04/29/-kijev-szellemet-lelottek-de-mar-marcius-13-an/.
téglatesó 696338 2022. április 29. 16:37
Válasz erre
Látni sajna nem láttam, csak a hangját hallottam itt a belvárosban:
www.boon.hu/helyi-kozelet/2022/04/gripen-miskolc-felett-fotokkal-videoval
borisz 696316 2022. április 28. 18:31
Válasz erre
Hogy légiharc lenne a helikopáterek és a Gracs között?
Kötve hiszem.
Aki egy helikopterrel fordulózni leállna, az hülye. :D
A végén a rakétablokkok ily módú kitárazása is földi csapásmérés, csak ballisztikus pályán küldik, ugrásból. Romlik a célzás, de nő a távolság.
milesChristi 696310 2022. április 28. 17:03
Válasz erre
Célzott "puhítás"
www.youtube.com/watch
milesChristi 696262 2022. április 27. 00:14
Válasz erre
Ez az, aminek mondják?
egyébként, ennek a sok "haditudósítónak" valaki már megtaníthatná legalább az alapjait a telefonnal való videózásnak, fotózásnak...
www.youtube.com/watch
balzol 696255 2022. április 26. 18:03
Válasz erre
Az nem úgy van hogy a "zsinór" elég jelentős hosszában robbanva mentesít? Itt mintha túllőtték volna a házon de kifejezetten csak az épületben történne a robbanás.
hola 696235 2022. április 26. 09:16
Válasz erre
Szia! Pár éve volt hír az SRAMS-rendszer esetleges beszerzéséről, abból nem lesz semmi?
Nagyzo 696226 2022. április 25. 23:43
Válasz erre
Aknamentesítésre használt lövedék házbontásra használva.
milesChristi 696222 2022. április 25. 22:25
Válasz erre
Petibá 696215 2022. április 25. 18:43
Válasz erre
Kázmér 696150 2022. április 23. 12:07
Válasz erre
ltom74 696149 2022. április 23. 11:49
Válasz erre
Nem tudjatok mi tortent a lostarmour.info -val? Elerhetetlen par napja...
zsocate 696139 2022. április 23. 07:01
Válasz erre
Ennek a botrányszagú beszerzésnek a farvizén eszembe jutott, hogy vajon felderítő / harci drónok beszerzésével hogyan állunk? Eddig milyen típusból mennyit vásároltunk? Ha még egyet sem, akkor tervezik-e beszerzésüket?
DzsunKa 696138 2022. április 23. 06:51
Válasz erre
Megfogtál, de mentségemként hoznom fel, hogy engem a hajózó képzés megszüntetése okán tettek lapátra 2000-ben.
dzsoniendoszkop 696137 2022. április 23. 02:42
Válasz erre
Bár nem lényegi információ, inkább csak pontosítás végett az utókor történelemkönyvének írnám:
A szolnoki főiskolan 1995-ben vonult be hallgatóként az utolsó hajózó szakasz. En ugyanis 1996-ban vonultam be, es mivel időközben megszűnt a hajózó képzés, 1996-ban mar nem indítottak csak Megfi, SHM, RÁTE, FE szakokat. Így aztán az utolsó (egyébként merev szárnyú) szakasz 1999-ben végzett. Ha jól emlékszem még, abba a szakaszba jart a mostani szállítórepülő század hajózó pk-a, Popelye is.
magyaralba 696124 2022. április 22. 20:53
Válasz erre
A Szárnyas Csikó repülő század, vagy 3. repülő század szünet meg 2004 tavaszán. Mint önálló alegység, de mint lentebb is írtam a gépeket átvette a 2. repülő század (Dongó) a műszaki állomány egy részével és a gépek a 2009 decemberi kivonásukig repültek tovább. A pilóták közül sokan elmentek nyugdíjba főleg akiknek megvolt a 25 év, voltak akik átkerültek más típusra és volt aki megjárta Kanadát is mint oktató...
DzsunKa 696122 2022. április 22. 20:36
Válasz erre
Nem célom senkivel késhegyig menő vitákat folytatni, és szívesen veszek minden objektív helyreigazítást.
Igen igazad van abban, hogy az L-39 század is szervezetileg a főiskola állományába tartozott egészen 1996-ig. A főiskola betagozódott a Zrinyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetembe, mint Repülőtiszti Főiskolai Kar. A repülőszázadait átadták a szolnoki és a kecskeméti ezrednek.
Viszont a https://military-technology.blog.hu/2020/11/18/az_l-39zo_tortenete_a_magyar_legieroben cikkben azt olvastam, hogy a gépek még 2008-ban is repültek, végleges kivonásukra 2009-ben került sor. Ez nem egyezik az általad írt 2004. évvel. Persze ez lehetett más jellegű átszervezés is.
A hazai helikopter vezető képzés első évfolyama 1982-s évben indult négy éves képzéssel. Velük párhuzamosan a Szovjetunióban is képeztek ki helikoptervezetőket. Az, hogy közülük ki milyen típusra került a csapatok igényei határozták meg. A kint (Frunzéban) tanuló hallgatók többször beszéltek arról, hogy oktatóik között voltak Afganisztánt túlélt pilóták is.
A Csehszlovákiában tanuló hallgatók a teljes képzési időt kint töltötték, ebből egy év főleg nyelvi alapozó, többi négyben elméleti felkészítés és gyakorlati képzés történt.
Az, hogy melyik képzés melyik évben szűnt meg pontosan, már nehéz kideríteni. A külföldön tanulók esetén, csak az utolsó félévben tanulók fejezhették be kint a tanévet. A többieket hazarendelték és különféle továbbtanulási lehetőségeket ajánlottak fel nekik.
A hazai helikopter vezető képzés 1991-, 1992-ben kifutó rendszerben megszűnt.
Ekkor vonult be (1992)az új rendszerű hazai képzésben résztvevő helikoptervezető hallgatói állomány, köztük voltak többen is akiket korábban le kellett "építeni". A következő évben pedig megkezdődött a repülőgép vezetők kiképzése is. A beiskolázás ezekre a szakokra 1996-tól megszűnt. A 2000 évben futott ki az utolsó szakasz.
Próbáltam mindennek utánanézni amit leírtam, ha esetleg tévedtem, elnéztem volna valamit, akkor csak az emlékezetemre hagyatkoztam, mint a "repülőgépvezető és megfigyelő hallgatói század" parancsnoka (Nevelőtisztje) 1981-2000 között.
DzsunKa 696116 2022. április 22. 17:19
Válasz erre
Majd később megpróbálok írni, mert most állandóan kidob a gép
magyaralba 696114 2022. április 22. 15:22
Válasz erre
DzunKa,

Kis kiegészítéssel, korrekcióval ha megengeded.Az L-39 eredetileg a Szolnoki Főiskola 3. repülő századaként alakult meg 1994 tavaszán, a század a főiskola szerves részét képezte a hajózó és műszaki állomány is a főiskola állományába tartozott. Hajozó szd.pk Varsányi Mihály alezredes a műszaki század parancsnoka pedig Kozák Tibor őrnagy voltak.A század a Kecskeméti reptéren települt de semmi köze nem volt a kecskemétiekhez szervezetileg. 1996 decemberében került át a század pilótástól műszakiastól a kecskeméti MH 59. állományába de továbbra is folyt a hajózók képzése itthon. Egyébként az első évfolyam 1993 szeptemberében vonult be a főiskolára... tagjai között volt Sucu aki most hajózó szd.pk., Vanyek most hajózó szd.pk. Kocek aki szintén Gripenen repül... stb. V. Szabi aki volt Gripen demokráciát pilóta is... Na vissza kanyarodva a század innentől kapta meg a felderítő jelzőt is, és ahogy lentebb is írtam már nem csak a hajózó képzésben segített a típus de a hazai hajózók szinttartó repüléseit ir biztosította a megszűnt Taszár ezred és a később megszületett pápai ezred állománya részére... illetve később a kanadai képzésről hazatérők vissza szoktató repüléseit és szinten tartó repüléseit is biztosította... Hivatalosan 2004 májusában szünet meg a század jogutód nélkül... az állomány egy része nyugdíjba vonult vagy az alakulat más alegységeibe átvették őket. A hazai helikopter vezető képzés pedig nem 1993-ban indult hanem jóval korábban már az 1980-as évek végén voltak itthon helikopter vezető hallgatói szakaszok akik Mi-8-n repültek ( a helikopterek a szolnoki ezred állományába tartoztak akkoriban a főiskolának nem voltak saját repülő eszközei még...), a merevszárnyú pilóták képzését vitték ki külföldre a Szovjetunióba Kusovszkajába illetve Csehszlovákiába Kassára. Illetve a harchelikopter pilóta hallgatók tanultak kint Frunzéban Kirgizisztánban (ma Biskek) ha pontosan tudom...
magyaralba 696113 2022. április 22. 14:50
Válasz erre
Borisz,

Igen egy darabig közös szálon futott a fejlesztés, a Macchi és a Yak iroda közösen fejlesztették a sárkányt az elektronika és a hajtómű mind a két gépnél különböző... pontosan nem tudom mikor volt a szakítás de talán a politikai elhidegülésnek is szerepe volt benne. Ugye a közös projekt lényege az lett volna hogy a volt hidegháborús ellenfelek közeledjenek egymáshoz és ennek lett volna egy szimbolikus lépése a közös tervezési fázis... illetve költség hatékonyabbak szerettek volna lenni. A Zsukovszkij intézet nem mellesleg aerodinamika terén elég komoly eredményeket ért el illetve nekik van Európában a legnagyobb szélcsatornájuk (ha jól emlékszem) csak hát az orosz ipar teljesítő képessége messze nem hozza azokat a paraméterek amiket elvárnának egy megbízható, alacsony üzemeltetési költségű repülőtől... ott nagyon sokat kellene javulniuk.
DzsunKa 696108 2022. április 22. 12:49
Válasz erre
Bocsánat! Elírtam!
Nem MH 89., hanem MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülöezred volt akkor a kecskeméti alakulat megnevezése.
Jammie, 1996-n az önálló szolnoki főiskolát beolvasztották az akkori Zrínyi Miklós nemzetvédelmi Egyetembe, Repülötiszti Föiskolai kar néven. Parancsnoka Dr Németh Miklós ezds Főiskolai Tanár, helyettese Dr Pintér István ezds Főiskolai Tanár.
DzsunKa 696107 2022. április 22. 11:27
Válasz erre
Jamie!
Azt hiszem, hogy tévedésben vagy. Beindult a hajózó képzés 1992-ben vonult be az első 4 éves képzésben résztvevő helikopter vezető szakasszal. A repülőgép vezetö képzés, szintén négy éves, egy évvel később,1993-ban. Az első két félévük alapozó elméleti képzés volt. A gyakorlati képzés a harmadik félévtől kezdődött típus imerettel, eje. kiképzéssel. A Föiskola állományába tartózó Jak-52 és Mi-2 századoknál kezdték el a gyakorlati rep. képzést. Az L-39-s repülőgépek a kecskeméti MH 89. Szentgyörgyi Dezső Repülöezred 3.kiképzö és felderítő századot alkották. A repülőgép vezetö hallgatók itt fejezték be a képzést, húsz feletti repült órával. Mind a két képzés 2000-ben futott ki.
Még annyit, a Szolnoki Repülőtiszti Főiskola Pk. rep.helyettese Vass József ezds, Rgv.és Megfi szaktanszékvezetö Freytág Béla ezds volt.
Remélem, segíteni tudtam.
borisz 696101 2022. április 22. 09:35
Válasz erre
Úgy tudom, nem véletlenül hasonlítanak egymásra az olasz M346-al.
Szergyukov idejében több közös projektjük is volt nyugat-európai országokkal.
jammie 696100 2022. április 22. 07:47
Válasz erre
Ha megengeded kiegészítem még egy sorral:

1996 májusban jött a Gerecse és a hajózóképzésből nem lett semmi.
Altengernagy 696098 2022. április 22. 00:22
Válasz erre
En a MAKS 2019-en beultem az egyik Jak-130-ba, abba amelynek optikai celzoja is volt, tele volt aggatva mindennel is. Beszelgettem a "crew"-val, en a 130-asba total beleszerettem. De hat tudjuk, most minden tilos ami orosz. Meg egyebkent is. Minden politika, meg az is amit szeretnenek pozitiv szandekkal intezni.
magyaralba 696091 2022. április 21. 22:07
Válasz erre
Az Alca-t már nem gyártják. Amikor felmerült 2007-8 körül hogy lesz nekünk is, akkor a cseh légierőnek legyártott de lekonzervált példányait kaptuk volna meg... Azóta a csehek a gépeket nagyon okosan, vetésforgó szerűen használják, repülik majd lekonzerválják tartós tárolásra és előveszik ami addig pihent... Sajnos az Alca nem váltotta be a hozzáfűzött nagy reményeket. Rossz időben jött ki a piacra és nagyon gyenge volt a marketingje, a csehek egyedül voltak vele több nagyon erős versenyzővel szemben... A BAe a Hawk 100 szériát például csomagokban is kínálta... ha megveszed a repülőt akkor olcsóbban kapsz hozzá ezt-azt amazt a katalógusunkból... pl Dél-Afrika Gripen-Hawk ügylet (tudni illik a Saab is a BAe marketing csoport tagja volt abban az időben)... Akkoriban jöttek ki a piacra a Jak-130 Leonardo M349 gépek is... nyilván hagyományos orosz barát népek azt választották még akkor is ha volt tapasztalatuk a Vodochody L-39-el, lásd Algeria, Belorusszia... a gazdagabbak pedig a Leonardot vitték vagy a Hawk-ot... (ausztrálok, kanadaiak, malájok, arab öböl országok stb. a Hawkot, olaszok, izraeliek lengyelek M349-et) A csóró bantuknak meg ázsiaiaknak pedig ott volt a piacon a kínai Ali-babás kiképző a K-8... Szóval a csehek lecsúsztak és elbafaszoskodták az egész bizniszt, egyedül Irak kapott 12 db-ot de azt is amerikai finanszírozással... meg mi majdnem vettünk... ja és a Boliviaiak neve is felmerült... Most pedig itt van az NG egy ráncfelvarrott Alba nyugati sztenderd elektronikával... kiváncsi vagyok hogy milyen sikereket fog elérni a gép... gyanítom hogy nem fog rekord eladásokat döntögetni... a gazdasági helyzet is nagyon instabil illetve a politikai helyzet is újra két pólusúvá válik egyre jobban. Szóval a romantikus érzelmek helyett józan ésszel ellen gondolkodni mert ha rajtunk kívül nem lesz más vásárlója a gépnek vagy csak 1-2 ország 6-8 db-al akkor igazi pénzügyi és logisztikai rémálom lesz fentartani a flottát... tudni illik az Aero is a beszállítói láncolattól kapja az alkatrészek nagyon nagy hányadát, az elektrinkát stb... és nem fog 25-30 legyártott repülőgépért egy komolyabb raktárbázist fenntartani. Így akár még előfordulhat hogy komolyabb fennakadások is lehetnek ha egy berendezés vagy rendszer rejtett hibáira a sorozat gyártás után fényderül. Arról nem is beszélve hogy a szoftver frissitések ára szintén sokkal többe kerül minél kisebb a flotta...
Altengernagy 696082 2022. április 21. 20:09
Válasz erre
Egy perce megnéztem csak a buta Wikipedia szerint is, az Alca klasszisokkal jobb, gyorsabb, radarja van, szinte minden féle fegyvert fel lehet rá tenni...

Megint az az érzésem, a golyó helyett kaptunk egy dobókockát. az is gurul, de...

Az Aero Vodochody vállalatnak, amely a legnagyobb cseh repülőgépgyártó cég, 2021 szeptembere óta Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő férje, Szalay-Bobrovniczky Kristóf cége a tulajdonosa. A kormány augusztusban állami kezességet adott Szalay-Bobrovniczky 53 milliárd forintos hiteléhez, hogy megvásárolhassa a cseh céget. A HSC Aerojet Zrt. a hitelt a Magyar Fejlesztési Banktól kapta. A HSC Aerojet cégben 80 százalékos részesedése van Szalay-Bobrovniczky Kristófnak, míg 20 százalék a cseh Omnipol társaság kezében van. A tulajdonosváltással a vállalat új vezérigazgatója Viktor Sotona lett, aki azt mondta: az Aero élénkíteni fogja a saját repülőgépek fejlesztését, gyártását, szervizelését is. A cseh cég működésének száz éve alatt mintegy 11 ezer repülőt gyártott. Az Aero piacvezetőnek számít a sugárhajtású kiképző/gyakorló gépek világpiacán, írja az Index.

A kormányszóvivőt kérdezték is erről a mai kormányinfón Szentkirályi Alexandra a kérdésre elmondta, hogy a magyar hadiipari fejlesztések fontosak, a szomszédos helyzet is rámutat erre, és minden olyan haderőbeszerzés, ami támogatja a haderő képzettségét, fontos. Összeférhetetlenség pedig nincs.

Nyugger 696076 2022. április 21. 19:08
Válasz erre
Csak a tisztánlátás miatt:
Hajózó képzés a Szovjetunióban 1949-1952 között 1 tancsoport, 1957-1991 között
28(!) tancsoport volt. Csehszlovákiában is volt képzés 1985-1991 között 3 tancsoporttal. L-29 Delfinen itthon 1965-1971-ig volt elméleti ill. gyakorlati
hajózó előképzés. 1971-ben megalakult az MN 1929-nél (101. fre.e) repültek tovább 1983-ig az L-29-ek, oktatásra nem használták, felderítő gépek voltak.
1994-tól tervezték a hazai hajózó képzés beindítását, vettek 12 db Jak-52-s alapfokú gépet majd Németország erre a célra átadott 20 db L-39ZO gépet, melyeket a Dunai Repülőgépgyárban 1993.10.-1994.07 hó között üzembeállítottak.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.