/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.
Sennás 708900 2023. május 7. 14:05
Válasz erre
Jaj de jó képek! Klasszikus ez a forgószárnyas. Köszönjük!
PETI 708888 2023. május 7. 10:54
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3

3
3
4

4
4
5

5
5
6

6
6
7

7
7
8

8
8
9

9
9
10

10
10
11

11
11
12

12
12
13
13
14

14
14

Sziasztok,

tegnap reggel Pécs környéke, búza permetezés, Ka-26

Üdv KP
PETI 708694 2023. május 1. 22:01
Válasz erre
Mekett 708693 2023. május 1. 21:50
Válasz erre
Szép nagyon! Melyik város van a háttérben?
PETI 708687 2023. május 1. 20:34
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3

3
3
4

4
4
5

5
5
6

6
6
7

7
7
8

8
8
9

9
9
10

10
10
11

11
11
12

12
12
13

13
13
14

14
14

Sziasztok!

Ma ez a szépség került a fotózás középpontjába.

Üdv KP
PETI 707841 2023. április 13. 07:24
Válasz erre
rod666 707840 2023. április 13. 07:05
Válasz erre
vlevi 707838 2023. április 13. 06:51
Válasz erre
PZL-Mielec M-18B Dromader, Greece - Air Force (cropped)
PZL-Mielec M-18B...

Mondjuk a másik se az aerodinamika tökéletes mintapéldája, de az milyen tipus?
Dromedárra tippeltem, de az csillagmotoros.
PETI 707830 2023. április 12. 21:25
Válasz erre
Annyira szép, hogy már szép! Ezt akartad írni. :)
vlevi 707829 2023. április 12. 21:16
Válasz erre
Annyira ronda az a baltával faragott Cmelák, hogy már szép :D
Majd móváron nézek egy Eduard Profipackot belőle :)
PETI 707828 2023. április 12. 21:05
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3

3
3
4

4
4
5

5
5
6

6
6
7

7
7
8

8
8
9

9
9
10

10
10
11

11
11
12

12
12

Sziasztok,

mai fotók a nyitrai vitorlázó repülő kupáról, szokás szerint a vontató Cmelákokra mentem rá.

Üdv KP
Sherman 707197 2023. március 28. 20:07
Válasz erre
Ok van egy jó magyarázat hogy miért van ott, de a te kérdésed arra vonatkozott hogy mi van a csövekben és mi a fekete gumó. Erre szerintem még nem kaptunk választ.
Sennás 707194 2023. március 28. 14:36
Válasz erre
defdm35040_0
defdm35040_0
defdm35040_6
defdm35040_6
defdm35040_11
defdm35040_11

26 ezerért van ilyen kiegészítő. Szinte teljesen jó lenne "Magyar átépítőnek". Annyi hogy a külső páncél már nem kell.
Sennás 707192 2023. március 28. 13:32
Válasz erre
borisz 707191 2023. március 28. 13:06
Válasz erre
Micsoda droidok! :D
Mint valami leltáros Mancika, aki az irodába bevitt rádióra is folyton leltári számot tesz.
borisz 707190 2023. március 28. 13:01
Válasz erre
Vajon mi a cél ezekkel?
Elvileg a Gidrán-család ki kéne, hogy váltsa ezeket. 12 darab nem a világ, de megfelelő logisztikát fenntartani hozzájuk, hogy ne csak a fele menjen, jó móka.
Biztos ami biztos, kipofozzák őket? Esetleg valahova misszióba mennek?
Vagy el lesznek ajándékozva tudjukhova?
Sennás 707188 2023. március 28. 12:41
Válasz erre
20230327_104952~2
20230327_104952~2
20230327_104811
20230327_104811
20230327_104852
20230327_104852

Ezeken szerencsére legtöbb felirat jelzés épségben megvolt. Pár "sarok" kicsit meggyűrve. Érdekes hogy 19óta be se lettek indítva most 6 működőképes húzott fel 6 "döggépet".
halaci 707187 2023. március 28. 12:26
Válasz erre
Tudom, hogy nem ugyanarra tervezték őket, de ha a gumi a sebesség miatt (keletkező extra hőtől keletkező túlnyomástól) robban szét, akkor a központi keréknyomás-szabályozás segít(het) ezt kivédeni. Erre szerettem volna utalni.
piratvitorla 707186 2023. március 28. 12:22
Válasz erre
A határra vásárolt Hi-Lux pick-upok utólag gyártott hátsó tetőiről néhány mosást követően lejött a gyártó táblája. Ne tudd meg milyen hiszti volt, hogy megrongálták a járműveket és vajon mi lesz a megoldás?
Sennás 707185 2023. március 28. 12:16
Válasz erre
20230327_104911
20230327_104911
20230327_104753
20230327_104753
20230327_104859
20230327_104859

Bizony hogy jelentősen megnövelt!
El akartam kérni egy ilyen "orr díszt" mondom úgy is pótolják de nem adták:(
piratvitorla 707183 2023. március 28. 11:50
Válasz erre
"A felségjelzés és lajstrom az átrepülés miatt került rá."
Nem: ha megnézed a 145-ösök ideiglenes német lajstromjellel jöttek. A hivatalos honvédségi oldalakon is fenn van, hogy ez a 225M már ÁTVETT magyar gép, amely viszont még tesztelés alatt áll...
piratvitorla 707182 2023. március 28. 11:47
Válasz erre
Ezeket a járműveket alapvetően Afganisztánban, Irakban stb használták. Nyáron 40-50 fokos vagy még nagyobb hőségben. Ahol van műút pl. Irakban ott simán 60-70 Celsius fok is lehet. A műúton simán lehet 60 km/óra felett is menni.
Azt se felejtsük el harchelyzetben találat stb miatt is kigyulladhat a gumi, akkor nem tanácsos megállni, kiszállni...
"Erre írtam hogy BTR-nél nem volt ilyen probléma." - Mikor mentek Afganisztánban, Irakban stb. nyáron tartósan 60 felett velük? És igenis a BTR-el is volt gond: az iraki missziónkban túl gyorsan koptak a gumijai...
"nem látok központi keréknyomás szabályozást (a BTR-en tudtommal van)" - Nem is ugyanarra tervezték, nem is egy kategória. A BTR egy páncélozott szállító harcjármű, alapvetően terepen történő mozgásra, ahol jól jön az állítható guminyomás sőt az úszóképes kialakítás. Az MRAP azaz Mine-Resistant Ambush Protected gyakorlatilag egy jelentősen megnövelt túlélőképességű szállítójármű, alapvetően utakon történő használatra.
Sennás 707181 2023. március 28. 11:29
Válasz erre
20230327_141545
20230327_141545
20230327_093610
20230327_093610
20230327_153955
20230327_153955

Pedig én csak ezt tudom mondani amit a katona tiszttől hallottam.
Igen ezek azok az Mrap-ok amiket 2013kaptunk és 2019 után kerültek letárolásra. Most meg felújítás lesz (?)
halaci 707172 2023. március 28. 08:42
Válasz erre
"Ha a jármű tartósan 60km/h felett megy elmelegszik a gumi köpeny."
Erős a gyanúm, hogy valaki hintába ültetett. Milyen környezetben megy 60-nal? Alaszkában decemberben vagy Arizonában júliusban?
Tippre ez valami MRAP (nem ismerem fel részletekről a modern cuccokat), aminél előfordulhat, hogy úgy gyullad ki a gumi, hogy közben a kezelőknek nem tanácsos kiszállni és oltogatni. Nincs kizárva, hogy extrém környezeti terhelésnél (ld. Arizona júliusban) tartósan nagy sebességnél magától is eldurranhat, de mivel ezen én nem látok központi keréknyomás szabályozást (a BTR-en tudtommal van), ebben semmi meglepő nincs.
Sennás 707170 2023. március 28. 07:04
Válasz erre
20230327_120527
20230327_120527
20230327_120518
20230327_120518

Köszönöm a válaszokat de nem
gyerekek nem. Akkora bullshit hmmm. Ha a jármű tartósan 60km/h felett megy elmelegszik a gumi köpeny. És hogy fel ne robbanjon. Ezt mondták az illetékes Urak. Erre írtam hogy BTR-nél nem volt ilyen probléma. Ja és érdekesség az első hátsó gumik mintálya és még a gyártója se ugyan az. De mindnek.
Tibcsi 707167 2023. március 27. 23:17
Válasz erre
borisz 707164 2023. március 27. 22:29
Válasz erre
Sherman 707163 2023. március 27. 22:29
Válasz erre
Hőre olvadó kupak és tűzoltó széndioxid (rosszabb esetben víz) ha kigyullad a gumi?
Sennás 707154 2023. március 27. 20:47
Válasz erre
20230327_131324
20230327_131324
20230327_131224
20230327_131224

Ki az az ügyes aki kitalálja mi az a fekete gumó azokon a vezetékek végein? Illetve mi van a vezetékben? Igen elcsodálkoztam a válaszon én is. És még a BTR-et fikázzák:)
Bandika 707132 2023. március 27. 09:46
Válasz erre
Ez csak alapozó réteg. A felségjelzés és lajstrom az átrepülés miatt került rá.
sárkányos 707100 2023. március 26. 12:07
Válasz erre
Nem kell túlgondolni. Ez a gyári alapozós festés. A zöld az alumínium alapozója a krémszín pedig a kompozit alapozója. A fekete szintén kompozit. A gépek végső színe megegyezik a H145 és Mi-24 színével.
Zoli 707098 2023. március 26. 11:32
Válasz erre
Szia,

Kizártnak tartom, csak egyes paneleknek eltérő a színe, szerintem ez legfeljebb valami alapozó? lehet, vagy még az sem, és a mexokott szürke lesz ez is. De majd kiderül.
z
G-cart 707097 2023. március 26. 11:27
Válasz erre
Ez lenne majd a tényleges festés?
mandiner.hu/cikk/20230324_itt_van_a_honvedseg_uj_h225m_tipusu_helikoptere_galeria
Végül is, ilyen még nem volt...
halaci 706409 2023. március 10. 19:54
Válasz erre
Máltán építkezés közben találtak egy Me-109 F Erla roncsot.
www.facebook.com/groups/tamiyamodelmagazine/posts/10160306622409821/
Bishop 706406 2023. március 10. 15:56
Válasz erre
sárkányos 706367 2023. március 9. 20:31
Válasz erre
Csak a bal oldalra. Az a neve ,hogy ejerács. Azért van fenn ,hogy ugráskor ne akadjanak fenn a fegyvertartókon az ejések.
Bishop 706366 2023. március 9. 20:23
Válasz erre
Szervusztok!
A Mi-17-en minek a dróthálós keret?
Mindkettő oldalra felteszik?
badogvarju 706361 2023. március 9. 19:56
Válasz erre
2023.03.09. Békéscsaba LHBC 001
2023.03.09. Béké...
2023.03.09. Békéscsaba LHBC 016
2023.03.09. Béké...
2023.03.09. Békéscsaba LHBC 023
2023.03.09. Béké...
2023.03.09. Békéscsaba LHBC 065
2023.03.09. Béké...
2023.03.09. Békéscsaba LHBC 066
2023.03.09. Béké...

Végre "feléledt" a reptér...
Akadt látnivaló is...
19:50-kor (haza) indultak...
p-51 705591 2023. február 22. 10:40
Válasz erre
RamboIII?
Top komment, ma Te nyertél!
:)
Block50 705590 2023. február 22. 10:13
Válasz erre
Gripen kockázatos, de végül jó döntés volt. Max az a kérdés merülhet fel, hogyegy F-16-ossal előrébb járnánk-e? Szerintem nem...
L-39NG leginkább a felesleges kategória, akkor mát egy T-50, vagy M346 jobb lett volna. Értem, hogy komplexebb és drágább, de jobb kiegészítése lett volna a flottának, multirole szerepben is.
A legkockázatosabbnak most a KC-390-est érzem, nem a brazilok és nem is a hajtóműve miatt, egyszerűen új típus, rengeteg kockázat, üzemeltetési oldalon gyerekbetegségek és bármi jöhet. A B737MAX az egyik legjobb utasszállítóból lett továbbfejlesztve, jó hajtóművekkel és nézd meg mi lett a vége. Ráadásul üzemeltetési oldalról is egy sugárhatjtműves szerintem mindig drágább lesz mint egy turboprop...

AW249 most még komolytalan, de ettől a vezetéstől bármi jöhet. A H145 és H225 ugyanakkor szerintem jó választás volt, az megint más kérdés, hogy üzemeltetési oldalról mit lehet kihozni belőle.
H225 fegyverplatform nem jó? Nézzétek meg a Rambó3-at,m ár az elődje is mire volt képes! :-)
borisz 705588 2023. február 22. 09:26
Válasz erre
Az AW249 egyelőre nem több egy kósza pletykánál. Én arról azt sem zárom ki, hogy valami más gyártóra akarnak így nyomást gyakorolni.
Ha a Gripent, bár az jó sokkal ezelőtt volt már, ide soroljuk, akkor a másik két Eurókacsára is ugyan úgy megáll a dolog.
A KC-390-ben nem látok nagy veszélyt, bár a számukat elégtelennek tartom. Az Embraer nem ma kezdte, a hajtóműve például a világ egyik legelterjedtebbje kategóriájában.
Az L-39NG-ről, amit a magam részéről feleslegesnek tartok egyébként, többnyire azt a kritikát olvastam, hogy éppenhogy elavult, mert csak az alap L-39 reszelgetése.
p-51 705585 2023. február 22. 08:45
Válasz erre
Relatíve nem azok. De harci tapasztalat nem sok gyűlt velük össze. Talán a H225 családdal.
De a KC390?
Vagy a Gripen?
Vagy az AW249?
Vagy az L-39NG?
borisz 705583 2023. február 22. 08:33
Válasz erre
A H145M-et, H225M-et, PZH-2000-et, Leopard 2-t, Carl Gustaf M4-et, csak hogy azokat említsem, amik hirtelen eszembe jutnak így reggel, én nem nevezném kiforratlannak.
borisz 705582 2023. február 22. 08:31
Válasz erre
Szerintem nem a típus tehet róla, hogy hülyén használják.
piratvitorla 705581 2023. február 22. 08:20
Válasz erre
Nem, ez szakmai vélemény.
Az egész koncepció egy nagy kaki. Pl. azt a H145M-et használják pilóta alapképzésre, melyet sehol máshol. Túl bonyolult és túl drága hozzá. Ahelyett, hogy vettünk volna még néhány AS350-est töredék árból...
A 145-ösök között van kb 5 db tűztámogató és a 225-ösből is lesz jó néhány ilyen konfigurációjú. Tehát akkor hogy is van a harci?
borisz 705569 2023. február 21. 20:16
Válasz erre
Naaa, azért ebben érzek némi "minek eszünk, úgyis..." hozzáállást.
Szükség van rájuk.
piratvitorla 705568 2023. február 21. 20:10
Válasz erre
"A 225-öst miért érzed púpnak?"
Nem a típussal van a baj, hanem, hogy miből fogjuk kifizetni, megtankolni, felfegyverezni? Ki fogja repülni és üzemeltetni? Hová fogjuk tenni, amikor a meglévő technikának se jut hangár? Stb...
Másrészt azért a tűztámogató képessége nekem furcsa: alapvetően közepes szállító helikopter...
p-51 705556 2023. február 21. 17:36
Válasz erre
Sziasztok!
Na akkor hogy is szokták divatosan?
#irónia
#vicc
Szóval szerintem:
Van valahol egy titkos szerződés biztos, ami arról szól, hogy a nagy fegyvergyártók keresnek egy haderőt, amelyik hajlandó a közelmúlt összes kiforratlan, vagy vadiúj típusát szolgálatban tesztelni...
A lényeg, hogy ne azt vegyük, amiből már több ezer példány/több tízezer bevetés tapasztalata áll rendelkezésre, hanem...

Amúgy vicces az Index címe: a legfejlettebb harci helikopter... :)
Az AH-64 meg biztos nem az... :)
Block50 705555 2023. február 21. 17:00
Válasz erre
A 225-öst miért érzed púpnak? Azt egy teljesen vállalható váltótípusnak érzem. A KC helyett biztosan mást választottam volna, és az L39NG is nehezen indokolható. De a 225-ös...?
piratvitorla 705543 2023. február 21. 15:16
Válasz erre
1. Az, hogy ajánlották, egy dolog. Kb 2014-15-ben már majdnem vettünk AW helikoptereket, kb csak a szerződés aláírása hiányzott. 2. Még a meglévő technikát se tudjuk normálisan fenntartani. Se pénz, se ember, se infrastuktúra se semmi. És még most jön púpnak a 225, a KC390 és az L39NG...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.