/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
Varjúbácsi 88576 2011. március 8. 14:59
Válasz erre
Vagy beszélhetünk lovagiasságról ott, ahol a hős német vadászpilóta végiggéppuskázta a menekülő civileket? Nem egy és nem két esetben?
p-51 88575 2011. március 8. 14:57
Válasz erre
Ja, és elolvastam pár világháborús feljegyzést.
Varjúbácsi 88574 2011. március 8. 14:57
Válasz erre
Vagy pl. amikor a németek nyitottak tüzet az ejtőernyőn lógó pilótára, hol volt ott a lovagiasság?
p-51 88573 2011. március 8. 14:55
Válasz erre
Ez, amit Te leírtál, ez a kivétel, nem a szabály. A háborúban nincs lovagiasság.
p-51 88572 2011. március 8. 14:51
Válasz erre
fotogéppuskával nem mérnek eredményt.
Samee 88571 2011. március 8. 14:47
Válasz erre
Azt azért csak halkan tenném, hozzá hogy a Szu-27-es is szerzett már légigyőzelmet az etióp-eritreai háborúban méghozzá 4-et is, és az egyiket nem más mint egy MiG-29-es ellen, melynek a képességeit már itt is megemlítették.

Uh ennyit a vadászgépként nem volt még eredményes részhez...
HûBérÚr 88570 2011. március 8. 14:45
Válasz erre
Tök fölösleges két típust kiragadni és összehasonlítani a mai világban. Ugyanis ma már fegyverrendszerek vannak, a fejlesztők is fegyverrendszerekben gondolkodnak, aminek csak egyetlen eleme az adott vadászrepülő. Egy másik eleme a pilóta, a szállított fegyverzet meg egy másik...
Az lesz a győztes, aki rendszerszinten jobbat alkot, nem az aki, egyetlen elemét esetleg a tökéletességig viszi, de a többi összetevő lényegesen elmarad az ellen technikájától.
Az orosz technikának úgy általában pedig ez a baja. Egy-egy elemükben felveszik a versenyt a nyugati vetélytársakkal, sőt néha túl is szárnyalják azokat, de rendszerszinten totálisan le vannak maradva a mai kortól... (és ebben nyilván benne van az AWACS-től elkezdve, a lopakodó technológián át a levegő-levegő rakétáig minden.)
Neo954 88569 2011. március 8. 14:41
Válasz erre
Szia!
Lehet, hogy szerinted, és az amcsik szerint nem volt az, de ha elolvasnál néhány II. világháborús feljegyzést, pilótanaplót lehet,hogy elállna a szavad.
A német és angol pilóták úriemberhez méltóan viselkedtek a levegőben, és a céljuk a technika, nem pedig a pilóta harcképtelenné tétele volt.
Máskülönben nem dobáltak volna egymás reptereire koszorúkat egy-egy ász pilótájuk lelövése-elvesztése után.
Az amerikaiak stílusa volt a kényszerleszállt messerekből kikászálódó pilótákra is tüzet nyitni.
Az tény, hogy a katona dolga ölni, de a katona és pilóta két külön faj.

Rátérve a 29-esre Kecskeméten érdeklődj, hogy mennyire nem vált be vadászgépnek, készült már ott fotógépuska film Typhoon-ról, és még pár típusról.

Részemről a vita lezárva.

Üdv.:Neo
p-51 88568 2011. március 8. 14:24
Válasz erre
A vadászrepülés sohasem volt lovagi küzdelem, ezt csak a filmesek és az újságírók állították. A legtöbb pilóta a világháborúkban is a pilótafülkére célzott. A katona dolga: ölni. Ez Spárta óta így van, vagy még régebben.
p-51 88567 2011. március 8. 14:22
Válasz erre
Az első f-15 c sorozatszáma: 780001. Nem volt ott még 1-2 év sem.
p-51 88566 2011. március 8. 14:21
Válasz erre
Ja, csak éppen vadászgépként nem volt még eredményes.
Roadblock 88565 2011. március 8. 13:31
Válasz erre
A felidoben 4:2, a vegen 6:3...
Csak a tortenelmi huseg kedveert... :))
Airmax 88564 2011. március 8. 13:23
Válasz erre
Szevasztok Exec Neo és mindahányan

Sokkal lentebb már kifejtettem álláspontomat,nem ismétlem.Fokozni sem kivánom.
Érdemes elolvasni azt amit Roadblock leírt mert mintha a "számból vette volna ki a szót".Ez van.

A Mig-29-es akár tetszik akár nem ma is a világ egyik legjobb harci gépe.Repülési jellemzőit gyakorlatilag tekintve körülrepüli az összes ámcsi ill francia angol szerkezetet s amire azok egyáltalán észre térnek neki már a reptéren álnak a turbinái.

Én itt kiszálok ezekből a véleményváltásokból mert nincs értelme.
Folyton folyvást azt ismételgetni hogy 3:0 a félidőben a végén 6:3 már unalmas.

Roadblock hoz még egy szösszenet.A híres ámerikai pilóták vajon hol a bánat fa..ába lennének az ő általa emlegetett háttér nélkül? Megmondom az Arlingtoni nemzeti kegyhelyen...

További jó véleményváltást , szép napot mindannyiótoknak.
Neo954 88563 2011. március 8. 13:09
Válasz erre
Szia!
Példának, hogy miről beszélek, a migek 9-12 fulcrum-A k voltak, míg az F-15-ösök C változatok voltak ami között legalább 5 év van, és ez az elektronikában is meglátszik, ha az öbölháborút nézzük.
Üdv.:Neo
Roadblock 88562 2011. március 8. 12:59
Válasz erre
Azert egy dolgot nem kellene kihagyni, ha mar ennyire leborultok az ami technika elott.
A jelen korban az 1-1 elleni harc a legkevesbe dominalo.Talan Vietnamban volt utoljara,...
Addig, amig a nyugati oldalon AWACSok repulnek 100km-re a tenyleges harci zonatol, de mindent kovetni tudnak ami fembol van es repul, addig a szoloban repulo, esetlegesen a foldi radaroktol infot kapo masik oldali vadaszok olyan hatranyban vannak, amit semmifele pilota kepesites, gyakorlat, de meg a repgep sem tud ellensulyozni.

Forditott helyzetben, azaz ha atkerulne a legter figyeles ilyen foka a masik oldalra, akkor ott lennenek a strigulak... Ennyi.

Ezzel csak annyit akartam, hogy a mai repules nem lovagi kuzdelem, nagyon sok is mulik azon, hogy ki milyen pontos infokat kap a hatterbol... Az sem vitas, hogy ez a jovo, a gepek egyre dragabbak, az a cel, hogy lehetoleg a horizont szelerol mar loni tudjanak, veszteseggel alig szamolnak, az is meghibasodasbol ered.
p-51 88561 2011. március 8. 12:46
Válasz erre
F-16 vs Mig-29 3:0
F-15 vs. Mig-29 12:0
Ez ugye 15:0
Miről beszélsz, Neo?
Hol van itt a 10-15 év különbség? A Mig fiatalabb konstrukció.
F-15: 1971, F-16 1974, Mig-29: 1977 az első repülések.
Tamás 88560 2011. március 8. 12:00
Válasz erre
Sziasztok fura ez a vélemény csere.

én eddig úgy tudtam, hogy az a gép a jobb amelyiket jobban használják .
tesznek arról hogy a gyengeségeit ne használja ki az ellenség és az előnyöket megfelelően ki használják.

rengeteg példa van arra hogy egy pici MIG-15ös pilóta helyre tette az F-4est
Pedig egy generációnyi a különbség a két típus között.
Attól jobb gép a MIG-15?
Nem de akkor és ott jobb volt .

Másik kérdés hány F-18as lőtt le Mig-25öst ?
és fordítva?

Az F-15 és SU-27 kérdésében mindenki csak a saját véleményét tudja hajszolni mert mindenki a szívére hallgat .
Pedig mind kettő egyformán potens és jó konstrukció. Mind kettő olyan képességekkel rendelkezik ami az élvonalba emeli minden tekintettbe.
Neo954 88559 2011. március 8. 11:44
Válasz erre
Szia Exec!

Nekem az egész "vitában" az volt az álláspontom, hogy számomra nem nevezhető nagy győzelemnek egy 10-15 évvel idősebb konstrukciót lelőni (erre utaltam a hidegháborús technikával, csak ezt mindenki kihagyta az idézéséből).
Természetesen az is győzelem, és a típus javára lehet írni.

Arról nem is beszélve, hogy az amerikai pilóták kisebb-nagyobb megszakításokkal gyakorlatilag állandóan repülnek harci bevetéseket, míg ellenfeleikről ezt nem lehet elmondani, ezért szintén előnyben voltak az amerikaiak.

Nem is oly rég olvastam, hogy az öbölháborúban az amcsik az Iraqi mirage-októl tartottak a legjobban, mivel pilótáik sokkal többet repültek, és képzettebbek voltak mint például a 29-essel repülő társaik.

Véleményem szerint a 27-es egy nagyon jó konstrukció, ha az aerodinamikáról van szó, az hogy az orosz elektronikai színvonal nem tart ott ahol az amerikai-izraeli, az másik dolog.

Igazándiból ott derülne fény a szemben álló típusok erejéről, ha csak a gépágyút használhatnák, de erre természetesen nemfog sor kerülni, így felesleges azon "vitáznunk",hogy melyik a jobb konstrukció.

Üdv.:Neo :)
exec 88558 2011. március 8. 10:17
Válasz erre
Airmax,

"Azt mondod nem volt harcban,had kérdezzem meg az F-15 ös volt? Nem arra gondolok Neo-t idézve:" agyag galamb lövészet" 100km-ről.Ez harc?"

Igen. Ez harc. Ha a kor technikai fejlettsége ezt lehetővé teszi, akkor ez harc. Valaha a Római légiók nagyon jól képzett egységek voltak, mégis a janicsárok "bedarálták" volna őket. A janicsárokat a harckocsik, stb. Tudom, nagyot ugrok. de ettől még igaz. Mi esélye volt a P-51-esnek a MiG-15 ellen? A MiG-15-nek a Phantom ellen? A Phantomnak a MiG-29 ellen? A Szu-27 egy bámulatos konstrukció, nagyon szép gép. de ha a pálya szélén fogadásokat kéne kötnöm egy bukmékernél, én nem a Szuhojra tennék.

Még egy kis kitérő. Ha most kezdődne nagy légiharc és le kéne fogni az ellenfél légi tevékenységét az USA-nak egy nagy hábórúban, szerintem már nem az F-15 ösök lennének az első vonalban a főszereplők, hanem az F-22-esek. Az ellen pedig per pillanat én nem tudom, hogy ki lép fel eséllyel.

Úgy gondolom, Solo komoly igazságot írt. A Gép csak egy dolog. A fegyver rendszert pedig az egész rendszer tükrében kell nézni.

Megvan a Belga (holland?) F-16-os pilóta visszaemlékezése a Szerb légiháborúból, mely szerint az a rémálma, hogy utánégetővel lát fordulni maga előtt egy MiG-29-est fordulni. Forduló harcban, bármikor mögé kerülhetett volna. És lássuk a tényeket:

Mi is az F-16 vs orosz technika győzelmi mutató? Elég egyoldalú az is...

Üdv.
exec
p-51 88557 2011. március 8. 07:35
Válasz erre
Dehogy elemzik, a véleményeiket írják...
HUJBI 88556 2011. március 5. 20:34
Válasz erre
30 hozzászólás óta elemeztek egy cikket...
búza 88554 2011. március 5. 20:08
Válasz erre
Ez kimaradt az előzőből: :-)))
Gabi 88553 2011. március 5. 20:03
Válasz erre
Oké, igazad van, semmiben sem lehetünk biztosak.
búza 88552 2011. március 5. 20:00
Válasz erre
Szia Gabi!
Nem biztos. hogy igazad van! Solo az adatlapja szerint hivatásos katona de szerintem nem üzemeltetett Szu-27-es családot, harcban nem volt vele. Airmax (akiről az emil címén kívül nem tudunk semmit)viszont a 9. osztály elvégzése után lehet, hogy az USA valamelyik akadémiáján tanítja a légi harcászatot!
Végezetül: a stílus maga az ember!
Üdv: Druszád, itt Búza
Solo 88547 2011. március 5. 19:19
Válasz erre
Sziasztok.

Mivel nem tudom ki milyen előélettel rendelkezik, ezért akinek nem inge, ne vegye magára, de nekem nagyon úgy tűnik, hogy ez egy laikusok közti eszmecsere.

Egy légiharc általában nem úgy kezdődik, hogy két ellenséges repülő találkozik a levegőben és egymásnak esnek. Még a 2. világháborúban is készültek a találkozásra. Eljárásokat dolgoztak ki, próbáltak már a harc előtt olyan szituációba kerülni, hogy ők legyenek előnyösebb helyzetben. Ez már a kiképzésnél elkezdődik.

Su-27 versus F-15

Kiképzettség, eljárások, támogatás, fegyverzet, szituáció. Ezek mind fontosak egy légiharc végkimenetében. Egy USA, Izrael által üzemeltetett első vonalbeli F-15 század készültségi géppárja a megfelelő támogatással, fegyverzettel és személyzettel bármikor képes leküzdeni akár egy egész Su-27 rajt, ami nem rendelkezik ezekkel a feltételekkel.
Ez fordítva is igaz. Egy Su-27 géppár is képes nagy veszteségeket okozni egy F-15 rajnak ha azokat nem megfelelően használják.
Maga a gép csak egy tényező. Van olyan szituáció ahol a Gripen az istenkirály.

Aki egy rendesen felépített légierővel kekeckedik az készüljön fel arra, hogy az ellenség vadászait támogatni fogják.(EW, AWACS, Link-16, stb.) Akit ezután meglep, hogy észrevétlenül megközelítik vagy lelövik az magára vessen. Ez nem a gép hibája.

Szerintem az említett két gép egyformán tökéletes. Csak a megfelelő módon kell használni őket.
zoli1989 88546 2011. március 5. 19:18
Válasz erre
Igen, én is úgy tudom hogy egy iráni Tomcat áldozatul esett egy 21-esnek.
Weizi 88545 2011. március 5. 19:09
Válasz erre
A MiG-21-nek,mint tipusnak talán egy F-14-es van a trófeái között?
Mintha olvastam volna valahol régebben!
Airmax 88544 2011. március 5. 18:27
Válasz erre
Szevasz Mustang

Hogy miért airmax? Khm... 
Jópár fórumon jelen voltam az elmúlt úgy kb 6 évben.Az egyik ilyen fórumon "hirhedté" váltam egy szintén max szóvégű nick el.(egyébként egy 1981-ben forgatott film számomra igencsak pozitív szimpátiát keltő főhőse volt a névadó)
Azóta a "max" szótag bele épül valamely formában ezekbe a választott nevevekbe.
Más egyébként van egy jellemhibám,nevezetesen mindenben a maximalitásra törekszem, amely jól tudom személy,ill adottságfűggő de eddig nemvolt rá panasz...
E kettő párhuzam okán ötvözöm valamely formában választott neveimet amely mindig utalás egy adott irányra.ez most az air vagyis levegő a repülőgépek okán.

A mustang egyébbiránt valóban szép szerkezet,emellett kiváló vadászgép volt.Mutatok majd itt egy érdekességet amelyel foglalkozom annak ez a gép az alapja.

Na most ez a 100km hatótáv...igen,ez csak hatás érzékeltetőnek lett Neo részéről írva(szerintem!) ezt vettem át én is.
s az iraqi pilóta aki belfúrta magát mezopotámia finom szemcséjű homokjába?

A félelem,vagy a tudatos emberi hiba? Ezt már nemtudjuk megkérdezni tőle.

Üdv neked
p-51 88543 2011. március 5. 18:02
Válasz erre
zoli1989 88542 2011. március 5. 17:58
Válasz erre
Sőt, ha tovább megyünk azért a MiG-21-esnek is van jónéhány légiharc győzelme, és ez sem egy "utolsó csúfság" szerintem :) Vagy ott van a Dassault Mirage III...
p-51 88541 2011. március 5. 17:54
Válasz erre
Egy hiba, van a szövegben Sanyi: azt írtad, a háborúkban nem a szép gépek szoktak győzni. De igen, az f-16 és a p-51 is szép gép.
:)
Üdv:
p-51
p-51 88540 2011. március 5. 17:52
Válasz erre
bocsánat, m61-et akartam írni.
p-51 88539 2011. március 5. 17:52
Válasz erre
Szia!
nem zavar, ha mustangnak hívsz. Olvastam a mérföld eredetét lentebb. Épp ezért is írtam, amit írtam.
Nekem sincs ilyen cipőm.
De akkor miért Airmax?

Egyébként az F-15 vett részt testközeli harcban legalább egy alkalommal. A 105 légigyőzelméből az egyik 1991-ben a sivatagi viharban MiG-29 ellen volt, amikor az iraki Fulcrum manőverezés közben földnek ütközött.
Nem volt még 1991-ben amraam, mert 1992-től vezetik be, akkor lesz az első légigyőzelme az aim-120-nak, addig csak sparrow/sidewinder/m81/red flagos tapasztalat volt.
Amit Neo ír, a 100 km-es táv, az elnézést, de badarság. A 105 légigyőzelemből legalább 90 az amraam bevezetése előtt volt, 1991-ben a sparrowokat 25-30 km-ről eresztették el.
Su ellen nyilván nem volt még harc. de ennek ellenkezőjét eddig sem állítottam.
Airmax 88538 2011. március 5. 17:51
Válasz erre
Szevasz Sanyi

Igazad van,nézzük meg alaposabban a témát.
Tényszerűen remek amit írsz,de csak a felemlíthetőség határáig.Pontosan azért csak addog mert nemvoltál ott,nem láttad csak olvastad meg mások is mondták...

"Megérkeztek Szíria közelébe, békésen szelik a kék eget a Tengeri Daruk, amikor hirtelen, komótosan, hátulról megközelíti őket a készültségi izraeli F-15 raj... Az oroszok akkor vették észre a Sasokat, csak amikor a pilóták átintettek nekik! Ez nem az én mesém, ezt több helyről hallottam/olvastam."

Ezt remélem te sem hiszed el,remélem mert olvaszam több hozzászólásodat s nem vag egy elveszett gyermek.

"Kérdem én. Egy légiharcban milyen esélyei lennének ha gyakorlatilag nem is vették észre hogy befogták őket? "

Ez pedig gyakorlatilag lehetetlen.A befogásra gondolok.Azért ezt ne,nem bonyolódom bele az érvelésembe,de ez nonszensz.

"de az hogy 105 légigyőzelme van"

Alábbiakban páran irtunk erről pár sort...

" Valóban, közelharcban lehet hogy bukna a Daruval szemben, de ki olyan marha hogy kockáztatna? 70km-ről elereszt két AIM-120-at, a "keleti" gép pilótája a zavarás miatt még csak észre sem veszi hogy befogták."

Na látod erre fele van a lényeg,akkor nem kell F-15-ös,elég egy Cessna citation polgári kisgép.fedélzetre be az elektronikát,törzs alá kétoldalt 2 amraam oszt sutty!

"Véleményem szerint ha két azonos technikát - azonos képzettségű pilóta, gép, légiirányítás - képviselő Sast és Darut egymásnak küldenének, az amerikai típus térne vissza egyben. Hiába a manőverező képesség, ha az elektronikája gyenge."

Okos érvelés s mint a te véleményed nem reflektálom.

Visszatérve picit szíria partjaihoz, s az admiral kuznyecovhoz.Nemrég láttam ahogy a Búrok repesztenek pár méterrel a szavanna felett csád-ban...
Elképzelni azt tudom,hogy a júdék pár méteren lopakodtak, a magas légtérből pedig egy elektronikai írányító scoutolta őket.

Üdv neked Sanyi
sanyi 88537 2011. március 5. 17:30
Válasz erre
Szép napot mindenkinek!
Szerintem nézzük meg alaposabban a témát és tegyük tisztába a dolgot. A Flanker gyönyörű gép. Azonban a háborúkban nem a szép gépek szoktak győzedelmeskedni...
Nem tudom hogy ki emlékszik arra, amikor az oroszok elküldték az anyahajójukat mindenestül a Földközi-tengerre. Megérkeztek Szíria közelébe, békésen szelik a kék eget a Tengeri Daruk, amikor hirtelen, komótosan, hátulról megközelíti őket a készültségi izraeli F-15 raj... Az oroszok akkor vették észre a Sasokat, csak amikor a pilóták átintettek nekik! Ez nem az én mesém, ezt több helyről hallottam/olvastam. Kérdem én. Egy légiharcban milyen esélyei lennének ha gyakorlatilag nem is vették észre hogy befogták őket? Oké, ez nem volt éles, de valahogy csak megtalálták őket a 15-ösök. Egyébként pedig lehet hogy nem a Sas a legszebb gép, de az hogy 105 légigyőzelme van, nem csak alig kiképzett személyzetű szíriai MiG-ek ellen, szerintem mérvadó. Valóban, közelharcban lehet hogy bukna a Daruval szemben, de ki olyan marha hogy kockáztatna? 70km-ről elereszt két AIM-120-at, a "keleti" gép pilótája a zavarás miatt még csak észre sem veszi hogy befogták.
Egyébként a Szu-27 volt harcban, Eritrea és Etiópia egymás ellen vetette be őket, de csak vadászbombázókat és -29-eseket szedtek le. Egy orosz gép, egy csecsen L-39-est kapott el, míg Angolában és Hegyi-Karabahban földi célok ellen alkalmazták. Véleményem szerint ha két azonos technikát - azonos képzettségű pilóta, gép, légiirányítás - képviselő Sast és Darut egymásnak küldenének, az amerikai típus térne vissza egyben. Hiába a manőverező képesség, ha az elektronikája gyenge.
Airmax 88536 2011. március 5. 16:40
Válasz erre
Szevasz Mustang :)

Megbocsáss de nemtudtam kideríteni a becsületes magyar keresztneved,így nekem ez szimpatikusabb mint a p-51.
Na most ami a többit illeti,nos az nem így vagyon.Nem ugyanazt írtad mégha most erre utalsz is.
Az akkori szövegkörnyezeted számomra másra engedett következtetni jelesen arra,hogy lenézed ezt a gépet.
Azt mondod nem volt harcban,had kérdezzem meg az F-15 ös volt? Nem arra gondolok Neo-t idézve:" agyag galamb lövészet" 100km-ről.Ez harc? Végtére is annak egy formája de ahogy én írtam azonos képzettségi szintű,azonos tehetségű pilótákkal "testközelben" manőverező légiharcban?Dehogy volt.
Elment Indiába? Király,állítólag a Szu-30bmk jobbnak bizonyult...
Jobbnak? Ott ahol cigányaink egyik echte őse kavirnyált a Szuhojjal?
Akkor?
6G-nél összeokádják a műszerfalat,7-nél beájulnak? Ezekkel is jobb volt a Szuhoj?
Nemvoltam ott csak írom.
Egyébbiránt mint lentebb írtam kinek a pap,kinek a papné,kinek a paplan...nekem a lánya...

Oh majd el feledem,Nike Airmax...látod eme nevesítés eszembe sem juthatott hiszen nincs pénzem ilyen előkelő cuccosra, kínaiban feszítek.
Azonban ha olvasnál lentebb is érthetővé vált volna a "mérfőld" eredete is :)))

Jó fej vagy,üdv neked: András
p-51 88535 2011. március 5. 16:19
Válasz erre
És Airmaxnek is.
Sziasztok. Egyetértek veletek. Én is ugyanazt írtam, mint Ti. Hogy semmilyen bizonyíték nincs arra, hogy a Su-27 a legjobb lenne. Mert nem volt harcban. Ezért zavar, hogy egy médium ilyet ír le.
Üdv:
p-51

UI: Airmax, vicces, ahogy pl milest mérföldnek hívod, engem meg mustangnak, mondjuk nem zavar. De Téged szoktak Nike-nak hívni? a nickedről mindig a Nike Airmax cipő jut az eszembe.
Neo954 88534 2011. március 4. 23:28
Válasz erre
Sziasztok!

A Su-27 maga a megtestesült repülés, elég csak ránézni, kecses sárkány, nagy hajtóművek, nagy kormányfelületek.
Egy igazi aerodinamikai remekmű, mondom ezt úgy, hogy nem vagyok rajongója a gépnek.

Az amcsi légi győzelmeket pedig "agyaggalamb lövészetnek" írnám le, egy hidegháborús repülőgépet 100km-ről lelőni szerintem nem más...

Üdv.:Neo
Vargapeter 88533 2011. március 4. 22:47
Válasz erre
Szerintem is a világ egyik, ha nem a legszebb gépe a Flanker... az is biztos, hogy bármikor átmanőverezi az F-15-öt!
Ha X évvel ezelőtt lennénk, nem lenne kérdéses, hogy a legjobb vadász a Sukhoi lenne, de manapság, ha, és ez egy nagyon nagy ha... egyszer egymással szemben is állnának ezek a gépek, a fenti érvek már nem lennének döntőek szerintem! Ma már minden csupa radar, meg Amraam meg mindenféle BWR cuccokkal a gépeknek meg sem kell közelíteniük egymást!

Tamás, te vagy az első ember akiről tudok, hogy  nem tetszik neki a Su-27! :)
zoli1989 88529 2011. március 4. 22:30
Válasz erre
Még gondolkoztam is hogy beleírjam az előző mondókámba a Tomcat-et, hogy na az aztán tényleg szép :)
Kamovos 88528 2011. március 4. 22:29
Válasz erre
Sziasztok!

Korának legszebb, és legmodernebb vadászgépe a Me-262!

Az F-14 sokkal szebb, mint az F-15! :)

Viszont, én elfogult vagyok, és ha kis hazánknak lenne 8-10 ezrednyi Szu-27, vagy ennek korszerűbb változata, én a seggem verném a földhöz örömömben!
Meg még sokan mások is! :)

Üdv: kamovos
zoli1989 88527 2011. március 4. 22:12
Válasz erre
Hát, ízlések és pofonok, kinek mi tetszik. Én elfogultságtól függetlenül is azt mondom hogy legszebb a Szu-27.
Tamás 88526 2011. március 4. 22:10
Válasz erre
Helo

Részben igazad van ha nem teljesen .

Volt hadgyakorlat Indiában közös USA. Indiai.
Ott jobb volt a Szu-30mki a hírek szerint.

DE ekkor volt szó az F-22 gyártásának a csökkentéséről szó.
Így lehet hogy jó ürügy volt ez a gyakorlat hogy lobbizzanak.

De ez össze esküvés elmélet inkább.

Ha az alaptípust vesszük alapul, akkor kissé téves a cikk .
Ha az újabb változatokat, akkor mindenki a saját véleményét tudja hajszolni.

Mert csak hatás adatok vannak tények nincsenek.

Saját vélemény akár menyire szeretem a ruszki cuccokat közelről irtó rusnya volt nekem a Szu-27.
Airmax 88525 2011. március 4. 21:59
Válasz erre
Szervusz Mustang

Szerintem senki sem utál téged,köztük én sem. Viszont ellevélemény az van(lesz).Köztük az enyém.
Úgyvélem igencsak elfogult vagy vagy az ámerikai csoda technika iránt.Ez nem ütközik semminemű problémába tekintettel arra hogy ez a te szuverén ügyed.
Ugyanez érvényes rám is de a másik oldalon.Probálok objektív lenni de hazúgság lenne leírnom ide hogy nem a szovjet/orosz technikát preferálom elsősorban.

anno valamikor  89' környékén kezdett bezúdúlni az információ áradat s megvallom mindenki félredobva mindent rohant ilyenek után hogy f-15,f-16 f-14! stb stb
Mert király,hihetetlen mit tudnak! Egyebek...
jött a Top Gun magazin,rongyá,szarrá forgattuk...
A fiatal nemzedék ezt egész egyszerűen meg sem érti hiába olvassa...
Nos szóval jött a nyugati világ, s ami itt volt mellettünk ,köztünk élt félretoltuk...ma eszeveszetten matatatunk utánna hátha...
Aztán teltek az évek, évtizedek(hihetetlen hogy szalad az idő...)
s lassan lassan értékek cserélődtek,jöttek mentek majd beáltak.
A fenti kis monológot talán magamnak írtam? lehet...
Mindazonáltal a Szu-27 a világ egyik legszebb,legjobb gépe kategóriájában!
Mindig jön ez a szöveg: ugyan már majd az F-15...
Mit majd? Kétségtelen tény hogy remek konstrukció, de a Szu szebb nála!
Harcérték? Hol mérkőzőtt meg ezen két gép azonos tehetséggel,kiképzési szinttel rendelkező pilótákkal?
Repülési tulajdonságaiban pedig messze veri az F-15-öt.

Üdv neked
p-51 88524 2011. március 4. 21:14
Válasz erre
Ez szomorú hír, de a HVG cikke silány. Hogy lehet ilyet írni:

...a legendás Szu-27 elfogó vadászgépet, amely a világ legjobbja lett kategóriájában.

Ezt kérdezzék már meg attól a pár F-15-ös pilótától is, akik már vettek részt légiharcban.

Meg ilyet:

Szu-27-est a szakértők különlegesen szépnek tartják, kiváló harci tulajdonságai mellett...

Ugyan ki és hol tapasztalta ezeket a tulajdonságokat?
Vagy az etióp-eritreai konfliktust találta valaki elégséges tapasztalatnak?

Most lehet engem utálni, tudom, úgy is lesz ellenvélemény, de 4. generációs orosz géppel még nem győztek légiharcban.
KapusiZoli 88523 2011. március 4. 19:30
Válasz erre
HUJBI 88522 2011. március 4. 16:29
Válasz erre
G-cart 88519 2011. március 2. 21:15
Válasz erre
romeo 88518 2011. március 2. 14:44
Válasz erre
Elnézést, elfelejtettem feltenni a linket:
unhq-appspub-01.un.org/UNODA/UN_REGISTER.nsf
ki kell keresni a "Hungary"-t, továbbá 2009-es év.
Üdv!
Valóság 88517 2011. március 2. 14:39
Válasz erre
Így van!

Mert pl ha még a hidegfegyverek lennének hadrendben(kardok,tőrők,szabja,stb) s tételezzük fel a hüvelyében mutogatva tökéletes"potenciális" fegyvernek tünne csak azt nem tudja senki ha a hüvelyéből kivonom ketté van törve...
Körülbelül ekkora baromság a van és potenciális, meg a valóban rendszeresített hadrafogható.
Ez mind mind egy átfogó hazúgság szerves része amely elvileg semmire,gyakorlatilag tömérdek pénz elsinkofálására alkalmas.
Az össze vissza tekervényes furmányos,kibogozhatatlan "tények" csekély töredéke.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.