/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
A-3 89304 2011. június 14. 19:42
Válasz erre
Nagyon sajnálom az öreg madarat de ha korrekt tájékoztatást akartok keressetek rá amerikai forrásra mert ott tárgyszerűen kommentálják az égő gép feletti Cessnából készített videofelvételt. Sajátos retekklubos magyaros tálalás : "lezuhant".
gaben21 89303 2011. június 14. 19:08
Válasz erre
370833_1308033786_320x240
370833_1308033786_32...

Amerikában lezuhant egy B-17-es bombázó. Kár érte.:-(www.rtlklub.hu/hirek/kulfold/cikk/370833
Miggyuri 89302 2011. június 14. 19:08
Válasz erre
tv2-híradója: lezuhant egy veterán vadászgép az USA-ban."Ez a vadászgéptípus" több, mint 600 ezer tonna bombát dobtak le németországi célpontokra. (B-17-ről van szó.)
HUJBI 89301 2011. június 12. 09:25
Válasz erre
1rebecos2lt2
1rebecos2lt2
1rebecos4wc6
1rebecos4wc6

találtam két képet az afganisztáni utakról, amiket ígértem.
zaran 89298 2011. június 11. 19:14
Válasz erre
Szervusz Romeo

Ezek szerint nem lehetetlen, hogy ez történjen. (ha jól értelmezlek).
Mindenesetre igyekszem nem elbízni magam, ámbátor szívesen megnéznék ezekről képeket, hogy hogyan nézhetnének ki.
romeo 89297 2011. június 11. 16:52
Válasz erre
Üdv Zaran!

Nos nézzük a tényeket:

1. harckocsi: A hollandok kivonták az összes Leopard-2A6-ost az osztrákok kivonnak kb. 50 db Leopard-2A4-est (elvileg ezekből vásárolhatnánk)

2. Helikopter: Lengyelországban a Black Hawk licenicia gyártása megkezdődott...
3. harci helikopter: 2000-2003 közt a hollandok felajánlottak megvételre 12 db AH-64-est (nekünk akkor nem kellettek).

A másik oldalon a honvédelmi költségvetésből zároltak 26 milliárd Forintot...
PETI 89295 2011. június 11. 15:48
Válasz erre
Hali zaran!
Hogy lenne kacsa? A gond az, hogy kihagyták belőle a Super Horneteket, Growlereket és Silent Eagle-eket. A többi szerintem korrekt...
Jimbow 89294 2011. június 11. 14:37
Válasz erre
Hát az Apache kicsit sok lenne forintban...
zaran 89288 2011. június 11. 12:00
Válasz erre
Szervusztok.
Mostanában éjszakás vagyok és ritkán jutok netre. Ennek ellenére a hét elején találtam egy oldalt. Két nappal később mikor kerestem, nem találtam. Az oldalt letiltották. Gondoltam helyre áll, de ma néztem, hogy abszolute törölték mintha nem létezett volna.
Az oldalon az alábbi dolgok voltak egy blogban:
A magyar hadsereg az alábbi fejlesztésekre készül:
Kivont, vagy kivonásra szánt Leopard 2 (volt holland, osztrák) harckocsikra cserélné a T-72-eseket.
A Mi-17 szállítóhelikoptereket Black Hawkokra cserélné.
Jelenlegi Grippen haderőnket megkétszerezné.
Mi-24-es csatakoptereink cseréje végett felmerült a Eurocopter Tiger és az Amerikai Apache és Super Cobra vásárlása is.

Szerintetek ez az infó kacsa? (azért kezdtem el gondolkodni azon, valós lehet-e mert a blog ahol olvastam megszűnt :S )
doky3 89283 2011. június 10. 23:01
Válasz erre
Biztos, hogy a Phantom még mindig nagyon komoly csapásmérő képességgel rendelkezik, feltéve, hogy a fegyverzet is járna hozzá, de azért a horvátoknak sem lenne aprópénz a gépeket fenntartani. Elég a csak pl. a két hajtómű fogyasztását nézni, az átképzésről nem is beszélve. Nem tartanak rá igényt, szerintem.
Levix 89282 2011. június 10. 20:20
Válasz erre
http://www.flightglobal.com/articles/2011/03/21/354585/croatia-offered-german-phantoms-to-replace-mig-21s.html

A németek felajánlották a kivonásra kerülő Phantomjaikat a horvátoknak!
p-51 89281 2011. május 31. 14:04
Válasz erre
punyam97 89209 2011. május 23. 18:34
Válasz erre
Nincs több képed a K-61-ről?
jagdtigger 89208 2011. május 23. 18:27
Válasz erre
Kicsit megkésve de itt vannak a 12. Arrabona rakétaezred nyílt napján készült képek:
www.dropbox.com/gallery/1201829/1/nyilt_nap_2011
És itt a videó is amit ezekből raktam össze(remélem nem lett túl unalmas):
www.youtube.com/watch
Lajos 89207 2011. május 23. 17:37
Válasz erre
Itthonról minden olyan pofonegyszerű!Mondjuk egy afganisztáni terepviszonyokat hűen visszaadó vezetési pályát azért én is kipróbálnék!Magyarországon!:)Azért jó azt tudni, hogy azok a pilóták akik kinn szolgálnak ilyen járgányok kormánya mögött nem igazán null kilóméteres tacskók!Jól írtad vannak olyan balesetek amik ellen semmilyen kiképzés vagy megszerzett rutin és tapasztalat nem tud felvértezni!Ha csak a forma-1 ből hozok fel példát lásd Senna!Nos szerintem ezt ilyen nézőpontból nem érdemes tovább firtatni!
Jimbow 89206 2011. május 23. 15:45
Válasz erre
Kint volt csak képzés ha jól tudom!
exec 89204 2011. május 23. 15:11
Válasz erre
A rádióban ezt már úgy kommentálták, hogy "A járművek kivonásán nem gondolkozik a honvédség" Miért kéne kivonni? marhaság.
Igazából én innen Pestről úgy látom, hogy kiképzés beli hiányosság lehet e mögött. A járművet azoknak, akik ilyen helyzetben vezetnek, úgy kell(kéne) ismerniük, mint a tenyerüket. Nem emlékszem pontosan, hogy hányat vettünk belőle, de egyet itthon hagyhattak volna, a kikészülők masszív kiképzésére. Nem tudom, lehet hogy van belőle. De biztos, hogy a vezetők képzésére többet kéne fordítani. És még úgy sem kerülhető el a baleset...

Üdv.
exec
Levix 89203 2011. május 23. 13:56
Válasz erre
Érdekes riport.

hvg.hu/velemeny/20110523_friedman_zentai_nato

Z.P.: Ön, ezek szerint, lebeszélne bennünket, magyarokat a NATO-ról?

G.F.: Semmiképpen sem. Csakhogy egy előrelátó kormánynak kötelessége felkészülnie a legrosszabb forgatókönyv bekövetkeztére is.
HUJBI 89202 2011. május 23. 12:19
Válasz erre
igen, olvastam, hogy többen halnak meg az úton arrafelé, mint mondjuk helikopter balesetben. viszont nekem ez akkor is alkalmasabbnak tűnik afganisztáni feladatokra, mint amit mi használunk.
Farkaskoma 89201 2011. május 23. 10:51
Válasz erre
Ránézésre is az szerintem... nagy hasmagasság hosszú rugó utak, keskeny, magas nehéz felépítmény... a wartburg sem tűnik borulékonynak, pedig kritikus helyzetben rengeteg sofőrt hozott nehéz helyzetbe, és sokakkal végzett is. A gond a jávorszarvas teszt szokott lenni. Vagy egy nagy sebességű (rossz úton 30-40kmh már az) kormány félre kapás, és a fizika mindig üzembiztosan működik. elforduló kerék, ami ugye eleve instabilitást ad mert megváltozik az első híd geometriája, a bekövetkező forduló hatására a centrifugális erő a fordulóból eleve kifele akarja dönteni a járművet, ha ekkor fékezel, mert érzed hogy sodródsz, dőlsz, azzal csak növeled az erőt ami ki akar billenteni, ha ez nem sima úton van, a terep dobásai csak növelik ezeket az erőket. Ezekhez vedd hozzá hogy nem max 2 tonnás hobbi terepjárót terelgetsz, ami kikapcsolt ESP-vel már nagyon meredeken viselkedik, hanem ezek a szekerek 7 tonnától vannak felfele... Tömeg szorozva sebességgel ugye, és ehhez jön hozzá az erőkar... Rengeteg baleset van ezekkel a szörnyekkel. Keressetek rá.
HUJBI 89200 2011. május 23. 10:02
Válasz erre
eodmambaestonia
eodmambaestonia

többen ezt használják, ránézésre nem olyan borulékony.
Marci 89199 2011. május 23. 09:46
Válasz erre
Mindenkitől elnézést kérek, akit megbántottam a múltkori kirohanásomért. Átgondoltam és sajnálom. (afgán szerepvállalás) Igazatok volt a politikusok miatt vagyunk Afganisztánban és erről az állomány nem tehet. Mea culpa

Marci

Jobb későn mint soha!
Monox 89198 2011. május 22. 21:28
Válasz erre
Ha magyar hírügynökségekről lenne szó ezt még el is tudnám képzelni...
Tibcsi 89193 2011. május 22. 19:35
Válasz erre
Betelt a pohár a nemzetközi hírügynökségeknél. Nyílt felhívást intéztek Izlandhoz, melyben felszólították, hogy vagy tartsák kordában a vulkánjaikat vagy adjanak nekik normális neveket.
HUJBI 89192 2011. május 22. 19:24
Válasz erre
Izlandon kitört egy vulkán. :)))
silent8 89191 2011. május 22. 18:36
Válasz erre
Sziasztok! Hazakerültek hőseink! 
NYUGODJANAK BÉKÉBEN! 
www.rtlklub.hu/hirek/belfold/cikk/368039

üdv
silent8
Farkaskoma 89190 2011. május 22. 17:56
Válasz erre
nem most, hanem pénteken és még lesz ilyen...

www.youtube.com/watch
Cébés 89189 2011. május 20. 17:10
Válasz erre
Régebben lejárogattunk mi is bámészkodni,de manapság már nem látom értelmét...
Délelőtt elmegy egy Gripen,vagy kettő. Majd 1 óra múlva visszajönnek.Délután ugyanez és 16h-kor vége is a napnak.Ez ám a "nagyüzem"!

Cébés
Zépisti 89188 2011. május 20. 15:05
Válasz erre
1.
1
2.
2
3.
3

Visszaérkezés Gripen módra.
Vargapeter 89183 2011. május 19. 14:59
Válasz erre
HûBérÚr 89182 2011. május 19. 12:47
Válasz erre
na meg ott van még az atom is...:))
p-51 89181 2011. május 19. 12:44
Válasz erre
Erre a szitura van a helikopter, mint azt már a Nagy Testvér 1979-1989 között kitapasztalta. Arra meg a Stinger, arra meg a ...és így tovább.
vlevi 89180 2011. május 18. 21:46
Válasz erre
"ez nagyon tetszik. itt még borulni sem lehet, tiszta bobpálya."

Viszont elsőosztályú helyszín egy ilyen jármű megtámadására. Felülről úgy meg lehet szórni RPG-vel, kézigránáttal, hogy csak na. És még visszalőni sem tudnak, mert ha a tálib genyó lehasal, vagy 2 métert hátrál, akkor a járműből már nem lehet látni.
kojak 89179 2011. május 18. 20:47
Válasz erre
Én is mintha kértem volna már egyszer, csak...:)

Üdv kojak!
A-3 89178 2011. május 18. 19:48
Válasz erre
Nagyon sajnálom az elhunytakat és őszinte részvétem a családjaiknak!
De a véleményem az, hogy a négy kerék egyidejű leszakadását egy jól elhelyezett töltetsor előidézheti és a V haspáncélon természetesen nem marad talpon a jármű, tehát felborúl. Számtalan törésteszt van publikálva az interneten és egyetlen helyen sem láttam olyat ahol egy felborúlás miatt leszakadtt volna a jármű mind a négy kereke. Bizonyára a gyártó kivizsgálja az esetet hisz neki nagy presztizsveszteség az a tény , hogy egy egyszerű borulásos balesetnél a produktumuk mind a négy kereke önállósítja magát.
borisz 89177 2011. május 18. 18:09
Válasz erre
Ezeknek ugye V fenéklemezük van, ami azt a célt szolgálja, hogy, ha alárobbantanak, elvezeti az energiát, és életben maradnak a bennülők.
Ugyanakkor magasan van a súlypontja ennek a téglának. Mi van akkor, ha nem pont alá, hanem inkább oldalról, esetleg sarokról kapja a lökést?
Egyébként milyen szépet kapott ez is:
www.armyrecognition.com/images/stories/north_america/united_states/wheeled_armoured/international_maxxpro/pictures/International_Maxxpro_US_Army_wheeled_armoured_vehicle_26May2008_news_001.jpg Meg ezek, bár itt több típus van:
fauerzaesp.org/foro/viewtopic.php
HUJBI 89176 2011. május 18. 13:32
Válasz erre
afghan1
afghan1

ez nagyon tetszik. itt még borulni sem lehet, tiszta bobpálya.
kojak 89174 2011. május 18. 13:12
Válasz erre
Szia HUJBI!

Tennél fel képeket,vagy linket azokról az utakról?
Köszönettel: kojak!
vesi 89173 2011. május 18. 13:09
Válasz erre
http://www.youtube.com/watch?v=uSMlIM9zLio
ezt nézzétek meg én is voltam külszolgálaton egy zalj-nál szolgáltam velük. A videó magáért beszél.Őszinte részvétem a családnak.
Jimbow 89172 2011. május 18. 12:33
Válasz erre
Kiszakadt a kereke? Nem olvastam részletes tájékoztatást, nem lehet, hogy legurultak egy kisebb dombon-hegyoldalon...?

Üdv!
sempi 89140 2011. május 17. 21:13
Válasz erre
Egyből az ugrott be, hogy mikor megkaptuk a maxxpro-kat, valaki azt mondta itt, hogy oké, hogy jó MRAP, de ez Irak betonozott útjaira való, nem pedig Afganisztán ösvényeire, földutaira, sziklás "csapásaira, gázlóira. Ez túl borulékony oda. Hát a p*csába, bejött...
HUJBI 89134 2011. május 17. 18:33
Válasz erre
kiszakadt a torony és a négy kerék. a toronylövész és a parancsnok vesztette életét. a szemtanúk szerint a sofőr hirtelen balra rántotta kormányt.
Freddy 89133 2011. május 17. 18:29
Válasz erre
A hvg-s cikkben benne is van, hogy teljes felszerelésben nem lehet az embernek könnyen beszíjaznia magát.
HUJBI 89132 2011. május 17. 18:25
Válasz erre
Freddy 89131 2011. május 17. 18:24
Válasz erre
Bár igazából csak 4, a 8 kommentet részben ugyanazok írták.
Freddy 89130 2011. május 17. 18:22
Válasz erre
8!
Egész jó.
SENNÁS 89128 2011. május 17. 17:42
Válasz erre
id_mrap_01_400
id_mrap_01_400

Nem az az egyik probléma túl magasan van a súlypontja?15 tonna?(jól tudom?)Nem egyszerű lehet vele manőverezni.++rossz utak
valahol van egy jobb képem is
Freddy 89126 2011. május 17. 16:51
Válasz erre
Azt írja, előzés közben. Biztos kátyúba futottak, eláég szarok lehetnek ott az utak.
sdsdaf 89123 2011. május 17. 16:46
Válasz erre
Kivancsi vagyok hogy hogy tortenhetett ilyen meg... Szerencsetlen katonak :'(
Jimbow 89122 2011. május 17. 16:45
Válasz erre
Francba, többen mondták már, hogy borulékony. De ezekben nem kéne beszíjazva ülni mellesleg?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.