/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
exec 88010 2010. december 8. 21:47
Válasz erre
Szálító,

szerintem a MiG is illúzió volt. Sosem voltak megfelelően használva, sohasem indíthattak velük rakétát normális gyakorló körülmények között. A mostanság sokat idézett Aranysasban megjelent cikk nagyon elgondolkodtató. Szerintem a lassú haldoklás helyett, ez és így nálunk inkább "csak" eutanázia volt...

Üdv.
exec
tajdib 88009 2010. december 8. 21:32
Válasz erre
DSC00601
DSC00601
2.
2
3.
3
3.
3
5.
5
6.
6
7.
7
8.
8

Hétfőn filmet forgattak a Bakáts téren.(El Angel) Készítettem pár képet.
Szállító 88008 2010. december 8. 18:21
Válasz erre
Gyászól a magyar légierő!
Kivinták a Migeket!
www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/legierok/gyaszol_a_magyar_legiero_kivontak_a_migeket/

A magyar légierőnek sosem lesz lehetősége, hogy egy ilyen kaliberű vadászgépet rendszeresítsen még egyszer az életben! Tipikus példája miként pazarolja el egy állam a vagyonát. Sajnos nálunk ez normálisnak számít! Az, hogy vannak Gripenek, pedig, csupán egy illúzió!
exec 88007 2010. december 7. 21:47
Válasz erre
nem. viszont a NABI volt életem első munkahelye. Nem ma volt :-)
romeo 88006 2010. december 7. 21:20
Válasz erre
Reagált a Wikileaks kiszivárogtatására a honvédség

hvg.hu/vilag/20101207_honvedseg_wikileaks
Vik30 88005 2010. december 7. 20:14
Válasz erre
:)Csak nem te is 16 kerületi vagy?
HUJBI 88003 2010. december 7. 19:19
Válasz erre
...na igen, Magyarország nagyon jól tette, hogy megvetette a lábát a NABI-ban...

így akartam. :)))
exec 88002 2010. december 7. 13:08
Válasz erre
HUJBI

A NABI sohasem vetette meg a lábát Magyarországon, hanem eleve magyar cég. Az Ikarus máskép gondolkodó mérnökei alapították, és eleinte a 42x széria más fajta homlokfalú változatóból éltek. Aztán beindultak a fejlesztések is. Eredetileg volt egy gyáruk az Újszász utcában (16 ker, az épület műemlék, kapcsolódóan a magyar repülőgépgyártás kezdeteihez) majd a kompozit buszok gyártására létrehoztak egy gyárat Kaposváron. NABI Inc néven pedig van egy gyár az USA-ban, hiszen a Buy American törvényben elő van írva, hogy hány százalékban kell ott készülnie a gyártmányoknak.

Itt Magyarországon karosszálás folyik, alátesznek egy hidet (sokszor bohóc hidat) belökik a konténerbe és tűz ki. Motor, váltó, légkondi, üvegek, színrefestés Amerikában történik. A 60 BRT jópofa darab, emlékszem amikor az első épült. Ott voltam a törés tesztjénél, és a fárasztásost is láttam. Sajnos csak 3 ajtós, és a 3. tengely fölött már nem alacsony padlós, illetve már az utolsó sornál állni sem lehet. Ezt Európában sajnos kevéssé tolerálják, illetve ezért sem tudott itthon BKV tenderen indulni.

Üdv.
exec
balaton 88001 2010. december 7. 13:04
Válasz erre
Gusztustalan, szenzációhajhász cím. Ráadásnak itt egy ellentmondás: a cím szerint gyávák, a cikk szerint engedélyük sincs a fegyverhasználatra, máskülönben azt teszik, amire parancsot kapnak és ha nem fegyveres rajtaütésekre utasítják őket, akkor marad a "kevésbé hősies" járőrözés.
Mellesleg az USA tegye össze a két kezét, hogy egyáltalán részt vesz valaki rajta kívül az ő háborújukban. Ez a háború is úgy kezdődött, hogy valaki visszaütött nekik...
HUJBI 88000 2010. december 7. 12:14
Válasz erre
most olvasom az Aranysasban, hova vezetett az, amikor elkezdtek emberkedni Szomáliában a sztárkatonák. ha csak egy civilt lelősz, akkor ott felépíthetsz akárhány iskolát, kórházat, neked annyi.
Jimbow 87999 2010. december 7. 11:53
Válasz erre
Pontosan, igyekeznek ezekre nagyon figyelni...
HUJBI 87998 2010. december 7. 11:48
Válasz erre
én ugyan nem tudom, milyen kint a helyzet, de beszéltem valakivel, aki felkészíti a katonákat a civilekkel való kapcsolattartásra. akkor ez volt a helyzet: a bizalom jeléül tökéletesen rálátni a magyar táborra, mellényt csak kivételes esetben hordanak és a fegyver is a hátukon van satöbbi, satöbbi, satöbbi. be is b...na, ha elkezdenének emberkedni.
Jimbow 87997 2010. december 7. 11:16
Válasz erre
Erre szól a felhatalmazásuk!
A PRT-k nem azért vannak ott, hogy öldököljenek, hanem hogy biztosítsák az újjáépítést, jelentsen a helyzetről, tartsa a kapcsolatot a helyiekkel.
Amúgy meg alig van kokainmák Baghlanban, már évekkel ezelőtt kiirtották a nagyját (de nem mi). Szép is lenne, egyik kézzel adunk (iskola, tüzelő, stb), másik kézzel elvesszük sokak megélhetését. Hiába, krumpliért kap x pénzt, kokainért 100x pénzt.

Az viszont tény, hogy áll a bál a tartományban.

Üdv!
Laller 87995 2010. december 7. 09:42
Válasz erre
Ez igen, ha ilyen véleménnyel vannak rólunk, akár haza is jöhetnek:
index.hu/kulfold/2010/12/07/gyava_az_afganisztani_magyar_alakulat/

üdv,
Pimpa 87994 2010. december 7. 08:56
Válasz erre
Igen itt a sok gyemant es olaj csak rejtegetik. A sok sok okos emberek is mind itt vannak csak elmentek kicsit. Es nem 90% az, hanem az egesz bolygon mindent mi talaltunk ki. Asboth Oszkar pedig helikopter!
HUJBI 87993 2010. december 7. 08:43
Válasz erre
na igen, a NABI nagyon jól tette, hogy megvetette a lábát Magyarországon, mert a szellemi tőke, a szakember gárda még nem széledt szét. régen a hollandok 1 DAF-ért 1 Rábát kértek cserébe, mert a DAF nem ment el mindenhol. a világ számos országában járnak még Csepelek, Rábák, Ikarusok. a Ganz-Hunslet olasz tulajdonosa ki volt akadva, amikor a Siemens Combino nyerte meg a villamos tendert, azt mondta, nincs még egy olyan ország, ahol ne a hazai ipart támogatnák. le a kalappal a Merci előtt, hogy idejött. engem nem érdekel, mennyi haszna van ezen az üzleten, lényeg, hogy munkát ad majd egy csomó embernek.
Vik30 87992 2010. december 6. 22:33
Válasz erre
Majdnem:)
Vik30 87991 2010. december 6. 22:32
Válasz erre
Megvan magdnem minden ebben az országban Viz, mezögazdaság,sok természeti kincs is még amit nem bányásztak ki!Sok okos ember akik elmentek!találmányok 90 % magyar adta!Még ahelikopter is Ashbot Oszkár
balaton 87989 2010. december 6. 21:49
Válasz erre
NABI
NABI

Ikarusért Pak-Fa már nem jöhet szóba. De NABI-ért F-22 talán még igen :DDD
Lehet, kevesen tudják, de ez a szépség magyar gyártmány és az USA útjait rója nem kis darabszámban.
SIG 87988 2010. december 6. 21:45
Válasz erre
Igen, tényleg. Kutass utána egy kicsit, hogy a Varsói Szerződés széthullása után Svájc komolyan aggódott, hogy az itt lévő szellemi tőke, ha jól kavarja a lapokat, átveheti a szerepüket. Rosszul kavarták...
p-51 87987 2010. december 6. 21:28
Válasz erre
Magyarország Svájc lehetne? Tényleg?
Vik30 87986 2010. december 6. 21:07
Válasz erre
végét félre értetted!nem ikarusz pak fa ért csak hogy már késza van 5 generácios gépük!idövel nekünk is lett volna!magyarország svájc lehetne!megvan minden itt csak elszarják és kilopják!kvont gépeket roncstemetöbe dobták sok ország megvette volna
több száz gépünk volt!az légierö! ez már vicc 10 en x grippen:)
Sempi 87985 2010. december 6. 21:02
Válasz erre
A gripennel semmi bajom, csak nem kelett volna kivonni a Mig-et (Meg egy raklapnyi más dolgot(jó nagy raklapnyi))
Mondjuk ikaruszért PAK-FA-t lehet h nem keptunk volna, de valamilyen szinten a migek és a btr-ek is abból vannak:) Vitték-vitték a többi árucikkel meg mezőgazdasági terménnyel együtt, aztán 90-ben rájöttünk, hogy ezekből a tartozásokból még lehet haszna a Honvédségnek. Szerintem ez volt az utolsó nagyszabású jó döntése a vezetésnek...
(és ez 20 éve volt:S
Tommy 87984 2010. december 6. 20:53
Válasz erre
És akik nem ismerték...

www.albatroszre.hu/hirek/gyaszbotz.html
Kamovos 87982 2010. december 6. 20:20
Válasz erre
Szia Uhu!

Sajnos nagy űr maradt uttánna! :(

Üdv: kamovos
HUJBI 87981 2010. december 6. 20:20
Válasz erre
csináljunk bianco matricát évszám nélkül. :)))
Uhu 87980 2010. december 6. 20:06
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Szomorú, hogy ezt a hírt kellett megosztanod, hogy elhunyt Botz Lajos. Ismertem még Fehérvárról, ő volt az egyik lelke és hajtómotorja a Veterán Repülők és Ejtőernyősök Fejér Megyei Egyesületének. Részvétem! Üdv.: Uhu
Solo 87979 2010. december 6. 19:04
Válasz erre
A Gripenek svéd tulajdonban vannak és kvázi garanciálisak. Az ő engedélyük nélkül nem festhetjük át vagy ragaszthatunk rá semmit. A csehek matricákat használnak szintén engedéllyel. A mieinkre is az került volna, de a lassú ügyintézés miatt (vagy pénzügyi gondok miatt) ez idén nem jött össze. Talán jövőre.
lucky 87978 2010. december 6. 19:02
Válasz erre
Sempi 87977 2010. december 6. 18:46
Válasz erre
Én magamban még próbálom ráfogni arra, hogy csak próbaidős tagok vagyunk a tiger meet-en (másodjára voltunk), és ha rendes tagok leszünk, akkor majd jönnek a csoda griff-turul festések:)
Rumcájsz_52 87976 2010. december 6. 17:45
Válasz erre
exec
Nem az összes gépet "repülték szét" a bemutatókon és a gyakorlások során, én konkrétan két példányról tudok, aminek a szerkezeti feljavítása túl sokba került volna, ezért inkább kivonták a rendszerből, egy harmadikat meg erős korlátozásokkal engedtek csak tovább repülni. A többinek inkább a pénzhiány okozta a vesztét, magyarán, amikor valamelyik madárban egy berendezés meghibásodott, megrendelés helyett kiszedték valamelyik korábban leállított "bánya-gépből", ha meg már abból is hiányzott, hát a frissen lerobbant gépből lett egy újabb félrehúzott, alkatrészbányának kinevezett MiG-29-ese a Légierőnek!
Üdv R.
exec 87975 2010. december 6. 15:56
Válasz erre
Az Aranysasnak egy másik cikke is érdekes. Mely szerint a MiG-29-eseket gyakrolatilag ronggyá amortizáltuk a sok bemutató repüléssel úgy, hogy gyakorlatilag a repült óráik alapján a szinte új kategóriába esnek...

exec
rrobbie 87974 2010. december 6. 14:16
Válasz erre
Úgy, hogy nincs rá pénz... (Legalábbis ezt mondják.) Így többet vihetnek haza!
HUJBI 87973 2010. december 6. 14:11
Válasz erre
olvasom a cikket az Aranysasban, a magyar Gripenek megint festetlenül jártak a TigerMeeten. a cseheké eszméletlen jól nézett ki, a pixeles német Tornadoról nem is beszélve. valaki, aki ebben járatos, meg tudná mondani, hogy Cápeti és Csőrike hazájában hogy lehet ez?
Kalóz 87972 2010. december 6. 10:44
Válasz erre
Kalóz 87971 2010. december 6. 10:43
Válasz erre
http://www.origo.hu/tudomany/vilagur/20101206-landolt-az-x37b-leszallt-az-usa-legiereje-altal-uzemeltetett.html
sanyi 87970 2010. december 6. 07:50
Válasz erre
Egy gyönyörű madárral kevesebb...:(
zoli1989 87969 2010. december 5. 23:38
Válasz erre
ausztrál F-111
ausztrál F-111

Egy újabb típus tűnik el végleg a katonai repülés világából, 37 év után búcsúznak az F-111-esek.
Freddy 87968 2010. december 5. 22:19
Válasz erre
juge75 87967 2010. december 5. 19:56
Válasz erre
juge75 87966 2010. december 5. 19:56
Válasz erre
Lehet el írták..
Nem fel, hanem le lövés...
Kamovos 87965 2010. december 5. 19:53
Válasz erre
Botz Lajos
Botz Lajos

Szomorúan értesítem azokat akik ismerték!
romeo 87964 2010. december 5. 16:42
Válasz erre
A Csendes-óceánba csapódott az orosz GLONASZSZ navigációs rendszer három műholdja, miután a szerkezetek elhagyták előírt pályájukat. Az orosz média előtte sikeres fellövésről és pályára állításról számolt be.

www.mr1-kossuth.hu/hirek/legfrissebb-hirek/letert-a-kijelolt-palyarol-majd-lezuhant-harom-orosz-muhold.html

Na tessék, az orosz csúcstechnológia...
Kamovos 87963 2010. december 3. 16:58
Válasz erre
Szia MrChef

Csak nem a csillagkapura gondolsz a Cheyenne Hegységben? :)
Vagy talán az 51-es körzetben? :)

Üdv: kamovos
MrChef 87962 2010. december 3. 16:17
Válasz erre
Valszeg eddig mázlink volt, hogy nem ellenséges szándékú idegen intelligens civilizáció akadt a Földre. Vagy majd valami föld alatti laborban nyitnak egy dimenziókaput, és a galaxis legborzalmasabb lényei lepik el a Földet...:-D
(Half Life után szabadon)
Lorco 87961 2010. december 2. 21:31
Válasz erre
Nem ők voltak a földönkívüliek? Vagy összekevertem a témákat...?
Freddy 87960 2010. december 2. 21:05
Válasz erre
Persze, hogy nincs, csak vicc volt.
Annyi a lényeg, hogy bebizonyosodott: másfajat élet is elképzelhető, mint amit eddig ismertünk, ezért olyan bolygókon is fennáll az élet kialakulásának lehetősége, amelyeknél eddig kizárták ezt.
Kamovos 87959 2010. december 2. 20:26
Válasz erre
Szia Freddy

Szerintem köze nincs a földön kívüliekhez!
Simán egyszerűen csak élni akart abban a tónak nevezet trutyiban, és ezért alkalmazkodott a környezetéhez!
Ráadásul, labor körülmények között is elő tudták állítani!

Ha tényleg találtak földön kívüli életet, és ebből valaki ki kotyogott valamit, akkor az előbbi csak fedő sztori volt!
Jól felfújják a fedő sztorit, és a lényeg megint elveszik a sorok között!

Én amúgy hiszem, hogy van másút is élet a földön kívül!

Üdv: kamovos
joci232 87958 2010. december 2. 18:21
Válasz erre
Sziasztok!

Nem tudtok valamit a Szabolcs megyében is gyakorlatózó (valószínüleg gripen) repülőkről?
Volt ma 5 hangrobbanás olyan 2 óra körül...
Freddy 87957 2010. december 2. 17:24
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.