/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
zoli1989 87133 2010. április 18. 14:24
Válasz erre
Tököli reptérről az imént pár perccel ezelőtt igen hangos hajtóműhang hallatszódott. Nem tudom mi lehetett... :)
Monox 87132 2010. április 18. 13:09
Válasz erre
Addig is egy ki ízelítő Speyerből és a "közeli rokon" Sinsheimből :)

www.panoramio.com/user/1222070/tags/Speyer
www.panoramio.com/user/1222070/tags/Sinsheim
T.Csaba 87131 2010. április 17. 22:16
Válasz erre
Ja ,még egy!
Ha Speyerben jársz menj el a Zur Alten Münz étterembe.Nem messze van a Dóm-tól.Befelé a Maximilian str-n.A szökőkút melletti kis utcában.
Köszönj be magyarul.Nagyjából mindenki hazánk fia.Még a tulaj is. :)
T.Csaba 87130 2010. április 17. 22:12
Válasz erre
Szia Sturmmann!

Ha tudsz mindenképpen menj el a sinsheimibe!Megéri!

Vágyom vissza. :)

Melyik városban laktok?
Sturmmann 87129 2010. április 17. 21:46
Válasz erre
Udv!

Egy szalloda hajon vagyok matroz es a jelenlegi plan szerint kethetente megallunk Speyerben. Remelem ki tudok menni meg tobbszor is.
Samee 87128 2010. április 16. 19:10
Válasz erre
kuruc.info/r/2/58286/
Ezt is megértük. 24 órára lezárták a légteret.
SSgt_Chris 87127 2010. április 16. 17:38
Válasz erre
Nagybani vásárlással minden olcsóbb :-D
HUJBI 87126 2010. április 16. 15:49
Válasz erre
HUJBI 87125 2010. április 16. 14:17
Válasz erre
állami beszerzés esetén nem ritka az akár háromszoros ár. hogy egy országban mekkora felelősséget érez az, aki az adófizetők pénzén köt szerződéseket, rendel, gyártat le, nagyban függ a bőr vastagságától az orcáján. na de hogy már a románok és a bolgárok is megelőznek vékonyságban!
Jimbobá 87124 2010. április 16. 14:15
Válasz erre
26 milla? Az kemény. Mondjuk az tény, hogy itt merőben mások a standardok, sokkal több mindent kell bírnia egy ilyennek. Az mondjuk más tészta, hogy Afganisztánban, Irakban a Toyoták is megfelelnek (rendőrség, katonaság, különleges egységek, sőt a magyarok is néha)

Azt hiszem, ezeken sokáig agyalhatnának, de szerintem fölösleges, amíg nem vagyunk 100%-ig tisztában a szerződések tartalmával, az árakkal, és avval, hogy pontosan mit, és milyen tulajdonsággal vettünk.
torpokoska 87123 2010. április 16. 14:09
Válasz erre
Á dehogy, megegyeznek az ellentételezésről, na és akkor járnak jól :)))
HUJBI 87122 2010. április 16. 14:05
Válasz erre
és ha megveszik gépágyúval együtt, majd kiszerelik a Gripenből és beteszik a Mercibe? mindenki jól jár! :)))
torpokoska 87121 2010. április 16. 13:52
Válasz erre
exec
ilyen érvet, akkor hallottam utoljára mikor megkérdeztem, hogy a Mercedes G-wagen ponyvás miért kerül 26 millióba mikor a hasonló motorral, aut. váltóval szerelt ezüst metál, full bőr, légkondis, fűtött első ülésekkel, gyári zenével kiskereskedelmi forgalomban lista áron 13,5 millió. Az mondták azért, mert sok extra kiszerelése ennyibe kerül...
A repülőkre vonatkoztatva annál kevesebb fegyverrel mint Mo. vette, csak úgy vehétnék ha még gépágyút sem vesznek bele. A Mo. vásárlási szerződéséből nem tudjuk mennyi a lízing maradványértéke és mennyi lesz a kiszolgáló technika ára (mert ez sincs benne), tehát nyugodtan összelehet hasonlítani 1,3 milliárdért 14 gép 10 évre lízingelve, vagy 24 gép 15 év alatt kifizetve.
exec 87120 2010. április 16. 12:47
Válasz erre
torpokoska,

ez most hogy jön ide? Amit én írtam az az volt, hogy a vadászgép beszerzés, legyen szó bármely típusról egy fegyverrendszerről szól, amihez rengeteg kiegészítő tartozik, és nem lehet két ismert tulajdonság, jelenesetben ár és darab alapján nyilatkozni. Ami pedig a gyártósort illeti, nézz utána, és meglátod hogy így van.

üdv.
exec
torpokoska 87119 2010. április 16. 12:26
Válasz erre
Ez most komoly?
Sorolok neked még néhány érvet: talán nem légi utántölthetők, esetleg nincs ellentételezés, sőt ezeket a Tesco/Auchan forgalmazza, nem is léteznek
exec 87118 2010. április 16. 12:17
Válasz erre
balaton,

AZért ez így flélrevezető. Itt egy fegyverrendszerről van szó, nálunk 1 milliárdért x kiszolgáló eszköz volt hozzá y mennyiségű fegyver, z idejű garancia és tanácsadó személyzet. Lehet hogy náluk a gépek száma több, míg a másik 3 említett dolog "kevesebb". Emellett minél régebben gyártanak egy gépet, annál olcsóbban szokták adni. Az is lehet pl, hogy nem akarják leállítani a gyártósort, mert annak újraindítási költsége sokkal nagyobb, mintha kisebb haszonnal, de a sort életben tartva gyártják a gépeket, életben tartva a gyártósort...

Üdv.
exec
balaton 87117 2010. április 16. 11:14
Válasz erre
Nem kell, olvasok a gondolataidban :DDD
HUJBI 87116 2010. április 16. 10:16
Válasz erre
ha most válaszolok, az összes eddigi hozzászólást törölni fogják. :)))
lucky 87115 2010. április 16. 10:10
Válasz erre
Sok van nekik raktáron... pang a piac és kell a hely.Amíg megvannak a régiek addig nem lehet újat venni.
balaton 87114 2010. április 16. 10:07
Válasz erre
Csak én látom úgy, hogy a románoknak és bolgároknak jóval olcsóbban adnák ugyanazokat a gépeket, mint nekünk? Mi "vettük" 1 milliárd dollárért a 14db-ot. Nekik 1,3 milliárdért már 24db jár? Hogy van ez?
torpokoska 87113 2010. április 16. 09:56
Válasz erre
egy hír: új gripen árajánlat Bulgáriának www.novinite.com/view_news.php (háttér info: mindenestől 24 db új gép 1,3 milliárd dollár vételár, 15 éves törlesztési idő) A két hír között nincs összefüggés. www.mno.hu/portal/707490)
romeo 87112 2010. április 16. 09:01
Válasz erre
lucky 87111 2010. április 15. 19:20
Válasz erre
HUJBI 87110 2010. április 15. 18:43
Válasz erre
Fridi 87109 2010. április 15. 18:24
Válasz erre
Mert 2009-ben a svédekkel való közös gyakorlatot sem jelentették be sehol. Hát kiváncsi leszek rá hogy most tényleg lessz-e sajtótájékoztató.
Solo 87108 2010. április 15. 18:03
Válasz erre
Általában sajtótájékoztatón. :) Nagy hírverést terveznek, hogy időben megtudja mindenki. Így talán nem lesz annyi morgolódás és a környék civil repülését sem éri váratlanul a dolog. A Jetfly-on tuti fent lesz. :)
Fridi 87107 2010. április 15. 17:54
Válasz erre
Kedves Solo!
Hol szokták ezt hivatalossan bejelenteni?
HUJBI 87106 2010. április 15. 12:45
Válasz erre
amikor kiírták a Combinora a pályázatot, akkor a Ganz külföldi tulajdonosa azt nyilatkozta, életében nem látott még olyat, hogy egy ilyen megrendelésnél ne a hazai ipart támogatnák és a pályázat kiírásakor a cégnek volt Budapestre való típusa.

amikor egy Volán pályázatot írtak ki, a későbbi nyertes cég udvarán már ott álltak a buszok. nem volt veszíteni valójuk, a pályázatot kifejezetten erre a típusra írták ki.

ha külföldi befektető lennék, én messziről elkerülném ezt a banánköztársaságot.
exec 87105 2010. április 15. 12:35
Válasz erre
Kedves torpokoska,

a NABI összesen egy 15 darabos szériát adott el Volán társaságoknak, a BKV tenderen való indulásnak több nem kitalált szempontból sem feleltek meg.

NABI = North American Bus Industries, egy kivétel volt, ahol az anya cég volt magyar, és a leány volt az USA-ban. De, Amerikában él a buy american törvény. Magyarországon kizárólag karosszéria készült, meghajtás, légkondi, és a valódi hátsó tengelyek mind az USA-ban kerültek beépítésre, és ott fényezték és fényezik a buszokat. A NABI nem rendelkezett végig alacsony padlós konstrukcióval, sem olyannal, melyet könnyedén lehetett volna módosítani 4 ajtós, alacsonypadlósra. (Ezen fő okok miatt esett ki pl a BKV tender) Mindemellett a NABI nem is igazán törte magát azért, hogy honi tendereken elindulhasson, mert az amerikai piaccal jobban járt. Amikor szorgalmaztam, hogy a Gripen ellentételezés kapcsán, ha már Scania alvázakra építjük a Volán szériákat, akkor vegyük fel a kapcsolatot az ITHD-vel, és így állapodjunk meg, alapos fejmosást kaptam, hogy csak ne toljam a Scania szekerét... A gyár virágzott egészen egy elhibázott szériáig, egy korai fejlesztésig és a dollár gyengüléséig. A többi már történelem. A cég valaha 6000 Ft fölötti részvényárfolyama lezuhant (amikor én kiléptem 400 Ft körül járt) és meg sem állt 79 Forintig...

Úgyhogy hidd el, a NABI kapcsán sok mindent lehetne mesélni, de azoknak semmi köze a hazai politikai életnek és az EU szabályoknak!

Üdv.
exec
exec 87102 2010. április 15. 10:27
Válasz erre
Kedves torpokoska,

a NABI-t ne soroljuk ide, ott teljesen más volt a helyzet. Régebben pl a mosonmagyaróvári verseny estéjén meséltem a srácoknak az Engler kerthelységében, és dőltek a röhögéstől.

Üdv.
exec
torpokoska 87101 2010. április 15. 10:10
Válasz erre
Csak néhány észrevétel a hírhez: a Rába már gyártott buszt- felszámolta a gyártást, Credo néven a Kravtex gyárt autóbuszt- magyar, a Nabi gyártott buszt- nem kapott megrendelést, az Ikarusz Egyedi Busz gyárat csalásért kizárták a közbeszerzési pályázatról majd a gyárat bezárták (ki a jogutód?, honvédségi buszok?), több volán javító üzem készített manufaktúrában buszt. Vajon milyen elgondolások mentén születnek meg az elhatározások?
HUJBI 87100 2010. április 15. 10:03
Válasz erre
Air&Space 094
Air&Space 094
Air&Space 095
Air&Space 095

Concorde a Concorde mellett. :)))
Toth_Gabor 87099 2010. április 15. 09:03
Válasz erre
ragyogó lehetőség a Magyar ipar támogatására (lásd Mercedes buszok...)
sarkanyhuzo 87098 2010. április 15. 08:56
Válasz erre
Azért, Kossuth uram, mert az elhallgatott félmondatban van az igazság és a lényeg! ;-)
A MIÉNK! :-)
...és reméljük, hogy a helyzet nem fokozódik annyira ;-), hogy félmegoldásokkal éljenek! :-)
KossuthLajos 87097 2010. április 15. 08:45
Válasz erre
Most miért mondod? Így elsőre szép meg jól néz ki. Majd kíváncsi leszek, ha belevernek min. 500.000 km.-t, hogy hullik e szét benne valami. De a magyar viszonyokat ismerve majd itt is lesz okos félmegoldás. Vesznek ezekből 2 db.-t, hogy ne érje szó a ház elejét, és vesznek hozzá 200 kínait.
sarkanyhuzo 87096 2010. április 15. 08:28
Válasz erre
www.vezess.hu/magazin/ujra_van_ikarus_busz/23803/
;-)
kicsit sárga, kicsit savanyú... :-)
T.Csaba 87095 2010. április 14. 20:56
Válasz erre
Szerintem ilyen a világon nincs máshol ami ott: Concorde a Tu-144 mellett. :)
Tényleg nagyon szuper múzeum.Néhány száz eurót ott hagytam a két múzeumban.Elég gyakran megfordultam bennük.Sajnos akkor még nem volt digitális gépem,csak filmes,de abból van egy doboznyi kép. :)
Solo 87094 2010. április 14. 20:26
Válasz erre
A hír részben igaz. Hamarosan hivatalosan is bejelentik. 8db F-16 jön, ha jön Ohio-ból. :)

Ők:
jetstreamcorporatecenter.com/db3/00228/jetstreamcorporatecenter.com/_uimages/F16DLZ2.jpg
KossuthLajos 87093 2010. április 14. 19:12
Válasz erre
Fridi 87092 2010. április 14. 19:01
Válasz erre
Ha minden igaz és jók az infóim akkor a jövő héten érkezik Kecskemétre a az amerikai légi nemzeti gárda 14 db. F-16 -a közös gyakorlatra.Van valakinek biztosabb infója erről?            Fridi. 
going 87091 2010. április 14. 18:56
Válasz erre
24 darab, használt F-16-os amerikai harci gépet vesz Románia, hogy erősítse légi erejét.
romeo 87090 2010. április 14. 17:43
Válasz erre
T.Csaba 87089 2010. április 14. 15:54
Válasz erre
Szia Sturmann!

Hol dolgozol Speyerben?
Én 4 évig dolgoztam ott.Imádtam a Technik Museumot.Nézd meg a testvérét 30km-re Sinsheimben! Még jobb,mint a speyeri.

Csaba
HUJBI 87088 2010. április 14. 09:58
Válasz erre
Sturmmann 87087 2010. április 13. 20:17
Válasz erre
Hali mindenkinek!

Munkam soran eljutottam Speyerbe a technikai muzeumba. A shopban sok nagyon jo könyvet talältam. Pl. a 11, 13 Panzer division-rol, külön könyvben persze, kb 20 € äron. nem tudom ez mennyire versenykepes är, ha van a shopnak honlapja nezzetek meg a kinalatot es ha kell valakinek esetleg könyv, akkor keressen meg mailben!

kz77@freemail.hu

Üdv!
romeo 87086 2010. április 13. 20:02
Válasz erre
113927_1
113927_1

Megérkeztek Romániába az új C-27J Spartan-ok.
exec 87085 2010. április 11. 21:38
Válasz erre
így van! Hajrá Talma!
exec 87083 2010. április 11. 21:19
Válasz erre
Felhívom a kedves fórumozók figyelmét, hogy a Makettinfon 24 órán át, és évi 365 napon át tart a kampánycsend! Se politikai, se a szavazással kapcsolatos egyéb problémáknak nincs helye e fórumon.

Üdv.
exec
KeyPi 87076 2010. április 10. 17:07
Válasz erre
Miután a "hivatalos" orosz megemlékezésre nem hívták meg ...
www.metropol.hu/nagyvilag/cikk/551093
HUJBI 87075 2010. április 10. 16:44
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.