/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
lucky 87070 2010. április 9. 14:13
Válasz erre
Ha mondjuk vki metró kocsit akar építeni akkor ezek adalékok hozzá..
rod666 87069 2010. április 9. 13:11
Válasz erre
Igen, és az is egy kis érdekesség, hogy az első beérkezett kocsi - a 100-as pályaszámú - rendelkezik egyedül még fából készített ablakkerettel, a többin ez az alkatrész fél (talán alumínium?).
HUJBI 87068 2010. április 9. 10:00
Válasz erre
bocsánat, én hoztam fel a korukat. azt pedig, hogy még mindig miért ezek járnak, nagyjából mindenki sejti, de az már tényleg nem a makettezés körébe tartozik.
lucky 87067 2010. április 9. 09:46
Válasz erre
Nekem a "barbi" belsőjű kocsik tetszenek. Kicsit németes a színvilág, de végre nem a kórház zöld.
páncélos 87066 2010. április 9. 09:14
Válasz erre
Érdekes, hogy egy évfordulóból elmentünk a szerelvények életkora és a vonalak száma felé.
Én csak a 40-éves évforduló időpontját jegyeztem meg, hogy 1970.04.02.-án indult el a budapesti Metró.

De ha ennyire ragaszkodunk az évszámokhoz és életkorokhoz, ám legyen.
1970.04.02. az átadás időpontja.
1970.04.03. az utasforgalom előtt is megnyílik a metró az Őrs vezér tere és a Deák tér között, 3 kocsis szerelvényekkel. A szerelvények az egykori SZU-ban készültek típusjelzésük Ev.
Az E a típus, a V Vengrijá = Magyarország. Az első 4 db teszt szerelvény, 100-103-as pályaszámmal 1968-ban jött az országba, a többi, 104-149 pályaszámmal az 1970-es átadásra lett állományba véve, de 1969-es gyártmányok.
1972. december 22.-én adták át a Deák tér és Déli pu. közötti szakaszt, ehhez újabb 50 kocsi érkezett 150-199-es pályaszámmal, 1972-es évjárat. Ettől kezdve 4 kocsis szerelvények közlekedtek. Majd bejött egy újabb típus az Ev3 200-224-es pályaszámmal 1974-ben. Ettől kezdve 5 kocsis szerelvények közlekednek a 2-es vonalon. A későbbi utasforgalom megkívánta volna a 6 kocsis szerelvény kiosztást, de ezt az Őrs vezér tere fogadóképessége nem tette lehetővé, de az állomások (120 m) erre alkalmasak lennének.
A 3-as metróra most nem térnék ki, mert akkor kb. 6 oldalt írhatnék még. Csak annyit még a szerelvényekkel kapcsolatban, hogy a 3-as vonal 75 db Ev3-as szerelvényt kapott 1975-79-es évjárattal, 225-294-es pályaszámmal. Majd 1979-től a 81-000-es típus, pontosabban 81-717 és 81-714 típusjelzésű szerelvények érkeztek 300-as pályaszámmal a vezér és 3000-es pályaszámmal a közép, de szintén (vezető állás nélküli) motorkocsik.
A Ganz metró sikertelensége miatt, az utolsó Árpád-híd, Újpest központ szakasz átadására újabb 81-es szerelvényeket vásároltak, melynek utolsó 10 kocsija a 2-es vonalra került 359-362, és 3117-3122-es pályaszámmal. Majd 2000-ben érkezett az utolsó 10 kocsi, már 81-717M2 jelzéssel, az un. "Vízipók" (a sok lámpa miatt) 363-366, és 3123-3128-as pályaszámmal.
Ezzel egy időben 9+1 kocsit selejteztek, pályaszám szerint: 115, 117, 118, 119, 122, 145, 146, 151, 153 és a 3016, utóbbi az Árpád-hídnál motorikusan leégett. A 154-es tartalékként egy darabig megmaradt, majd később azt is selejtezték.
A 3 millió kilométer futást meghaladó szerelvények (Ev), nagyjavítását megkezdték, ezek az un. "barbi" szerelvények, rózsaszín belsővel, de a felújítás abba maradt, új szerelvények beszerzése miatt.
Röviden ennyi...
Elektrolakatos 87065 2010. április 8. 22:34
Válasz erre
Sanyi!

A sárga, még ma is M1 Földalatti néven fut!

A kékről, már kisiskolás koromban, ...ami '72-től kezdődött... meglepődve olvastam, hogy a kocsik öregebbek nálam...
harold 87064 2010. április 8. 22:18
Válasz erre
metró=retró
lucky 87063 2010. április 8. 22:03
Válasz erre
Saját vonalon én is így vagyok.
Megnézem a kocsi adattábláját és kiderül h egy idősek vagyunk.( az un lengyel kocsik 1974-75)
Pl az újonnan beszerzett u Halberstadti kocsik eredetileg 1985-86-ban épültek, a DB meg átépítette őket 1990-91-ben.
HUJBI 87062 2010. április 8. 21:24
Válasz erre
néha nyugtázom magamban, hogy végre, már vannak olyanok is,a mik a nyolcvanas évek óta járnak. aztán elkezdek számolni. :)))
Nyugger 87061 2010. április 8. 20:22
Válasz erre
Egy kis javítás a 2 metró ügyében:

'A forgalom az első szakaszon, a Fehér út és a Deák Ferenc tér között 1970. április 3-án indult meg, míg a teljes vonalszakaszon 1972. december 23-án'
Kalóz 87060 2010. április 8. 15:33
Válasz erre
Az (1-es) metró csak később kapta ezt a nevet, addig kisföldalattiként üzemelt.
A jelenlegi (2-es) metró valóban 1960-ban indult, mint metró, akkor még nem különböztették meg a viszonylatokat, csak mikortól a többi is megépült.
mirazsmarci 87059 2010. április 8. 09:24
Válasz erre
Üdv
Gondolom a metrószerelvények életkorára utalt.
páncélos 87058 2010. április 7. 07:45
Válasz erre
Fodi 87057 2010. április 6. 20:29
Válasz erre
Szar dolog a háború, előszőr rpg-nek nézik a teleobjektívet, aztán megölnek egy rakás embert, rájönnek a hibájukra és elkezdenek hazudozni. De ismerjük a történetet a sánta kutyáról...
HUJBI 87056 2010. április 6. 17:21
Válasz erre
HUJBI 87055 2010. április 6. 17:17
Válasz erre
nézd meg az évszámokat a szerelvényeken. :)))
HUJBI 87054 2010. április 6. 17:17
Válasz erre
KossuthLajos 87045 2010. április 2. 23:13
Válasz erre
Szép gép, és végre egy modern "orosz" gép.
páncélos 87044 2010. április 2. 22:18
Válasz erre
Ma 40-éve indult el a budapesti (2) metró.
Kalóz 87043 2010. április 2. 15:35
Válasz erre
sulyid 87042 2010. április 1. 17:21
Válasz erre
Tibcsi 87041 2010. április 1. 16:42
Válasz erre
(homlokára csap) tényleg b+! 

:-)))
sulyid 87040 2010. április 1. 16:40
Válasz erre
Tibcsi 87039 2010. április 1. 16:38
Válasz erre
Sziasztok,

Ti mit láttok az Aircraft Resource Center helyén?
Itt: www.aircraftresourcecenter.com/

Azért kérdezem, mert én nem azt látom, amit szeretnék...
Kalóz 87036 2010. április 1. 15:46
Válasz erre
Talán nem egészen ide való, de a buszos topikot nem találtam meg:((

hvg.hu/napi_merites/20100401_ikarus_felujitas_szekesfehervar
HUJBI 87035 2010. március 28. 21:02
Válasz erre
-Te Igor, ez nem egy dél-koreai utasszállító volt?
-De az, eltaláltad.
Sempi 87034 2010. március 28. 20:49
Válasz erre
Erről ez a szovjet hír jut az eszembe:
Kombájnjaink békésen arattak a kínai határon, de a kínaiak tüzet nyitottak, ám hős kombájnjaink viszonoszták a tüzet, majd elrepültek!
:)
Petike 87033 2010. március 28. 20:38
Válasz erre
Asi nyert Egerben - 2010.03.28
Tizennégy gyorsasági után a nem hivatalos végeredmény szerint az Asi-Pikó kettős nyerte a Valvoline-Start Autó Rallyt. A második helyen a Turi-Percze páros végzett Egerben, huszonhat másodperces hátránnyal, míg legjobb szuper 2000-esként az ifj. Tóth-Tagai páros szerzete meg az abszolút harmadik helyet. Némi gyógyír volt Herczigéknek, hogy ők nyerték az utolsó szakaszt, de ezzel együtt is csak a hetedik hely lett a Skoda Fabiával versenyző csapaté.
balaton 87032 2010. március 27. 20:44
Válasz erre
Ez olyan, mint a jereváni rádió Kérdezz! Felelek. c. műsora:
"– Igaz-e, hogy Moszkvában Mercedeseket osztogatnak?
– A hír igaz, de nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Mercedeseket, hanem Zsigulikat, és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak."
:D

Igaz-e, hogy Észak-Korea elsüllyesztett egy dél-koreai csatahajót?
Igaz, de nem Észak-Korea, hanem egy madárraj és nem csatahajót, hanem egy korvettet...
tankos_srac 87031 2010. március 27. 19:20
Válasz erre
Örömmel látom, hogy másnak is elborult az agya.
Spike 87030 2010. március 27. 19:10
Válasz erre
A Híradóban lecsatahajózták, pedig ugyanők mondták, hogy korvett. Na, ugye a hozzáértés.
vrauko 87029 2010. március 27. 18:57
Válasz erre
No és halltad az ertéelklub kommentárját? 1) Nem valószínű, hogy észak-korea süllyesztette el a dél-koreai csatahajót (sic!) 2) lehet, hogy egy másik dél-koreai hadihajó torpedója találta el a korvettet 3) de ez nem valószínű, mer' a másik hajó csak egy madárrajra célzott.
Az ember mindég tanul valamit. Ha legközelebb madarat akarok lőni, csakis torpedót használok. Különösen olyan háborús zónában, mint a koreai 6árvizek.
Miér' nem maradnak ezek a barbitévék a sztároknál, celebeknél meg ilyesmiknél?
HUJBI 87028 2010. március 27. 18:49
Válasz erre
elsüllyedt egy dél-koreai hadihajó.
szezsolt 87027 2010. március 27. 11:00
Válasz erre
Köszi, most már látom én is. Amikor legutóbb néztem, még semmi kiírás nem volt, azért kérdeztem, hogy vajon mi lett vele.
Miggyuri 87026 2010. március 26. 22:57
Válasz erre
Pillanatnyilag komoly technikai problémáink vannak, teljes erővel dolgozunk azon, hogy mielőbb megoldást találjunk.
Kalóz 87025 2010. március 26. 16:09
Válasz erre
Kalóz 87024 2010. március 26. 16:07
Válasz erre
Azoknak, akik tudnak oroszul, és szeretik a modern bombázókat:
www.marketgid.com/pnews/506227/i/2294/
Spike 87023 2010. március 26. 09:17
Válasz erre
Nekem az a kezdőlapom, és ma már ezt adta ki

"Wir haben im Moment schwere technische Probleme, wir arbeiten aber mit voller Kraft daran diese so schnell wie moeglich zu loesen.

Wir danke fuer euer Verstandniss."

Ami Google szerint: "We currently have serious technical problems, but we are working at full force it to solve it as soon as possible.

We thank you for your comprehension."

"Jelenleg komoly műszaki problémák, de dolgozunk az erejét, hogy megoldja ezt a lehető leghamarabb.

Köszönjük a megértését."
szezsolt 87022 2010. március 26. 08:43
Válasz erre
meg a pálesz, ha házi :)

Tudja valaki, hogy mi történt a modellversium.de-vel? Csak egyszerűen megszünt?
balaton 87020 2010. március 25. 23:54
Válasz erre
Jimbobá 87019 2010. március 25. 23:36
Válasz erre
Azért van rosszabb is...de azt inkább csak turistaként tapasztaljuk meg ha lehet:)

De igen, sajnos ez van... Viszont azért sok jó dolog is van, ne felejtsük el.

Pl. a Balatonmodell is milyen f@sza. Meg a magyar nők. Meg a túrórudi.

Üdv,
ÁDám
balaton 87018 2010. március 25. 23:12
Válasz erre
Én szeretem a Hazámat, Magyarországot. Bár fogalmam nincs, mit szeretek benne. Ilyen is csak nálunk fordulhat elő. Gyalázat, ami itt folyik.
KossuthLajos 87014 2010. március 25. 18:04
Válasz erre
Akkor erre, mint "szakértő" had reagáljak. Két féle képpen teszem ezt. Emberi oldalról és szakmai szemmel:
1. Vétlen vagyok. Fizesse ki a káromat, aztán ha vége van a vizsgálatnak, hajtsa be azon aki hibázott.
2. Miért kell várni a Volán vizsgálatára? Súlyos sérüléses baleset történt. A rendőrség hivatalból eljár benne. Ebbe beletartozik az is, hogy megvizsgálják miért esett le a kerék. Ha olyan műszaki hiba miatt esett le, ami pl. anyag fáradásból következett be és nem volt előre látható, akkor elvileg nincs felelős, de a Volán akkor is fizethet. Ha olyan műszaki hiba mely előre látható volt, esetleg karbantartással vagy ellenőrzéssel kiküszöbölhető lett volna, akkor azt veszik elő, aki a műszaki hiba időbeni észleléséért felelős. Ilyen esetben eljárnak vele szemben foglalkozás körében elkövetett mulasztás miatt is. Persze itt megint előjön, hogy a magyar jogrend milyen sz@r. Megint az jár a legrosszaul, aki a legkisebb és aki nem tehet semmiről.
Elektrolakatos 87013 2010. március 25. 15:28
Válasz erre
na ez az ami felháborító!

Gyuri, szurkolunk!

Elektro

tv2.hu/tenyek/video/elgurult-kerek-tenyek-riport
balaton 87012 2010. március 25. 08:20
Válasz erre
Jelige: boríték
De az már megint politika, úgyhogy ne menjünk bele.
KossuthLajos 87011 2010. március 25. 07:49
Válasz erre
Azért itt a román F-16 vásárlása kapcsán feldobnám a költői kérdést. Miért van az, hogy a "lenézett" országok (Románia, Szlovákia) és a nem lenézettek (Csehország) mind fejleszti a hadseregét, vagy legalább szinten tartja. Pénz is van rá és (nekem legalábbis úgy tűnik) nem hoznak hülye döntéseket. Csak nálunk megy a hülyeség ezerrel és ahogyan Hofi Géza mondta, okos félmegoldásokat csinálnak. Ez miért van?
balaton 87010 2010. március 24. 23:16
Válasz erre
balaton 87009 2010. március 24. 23:15
Válasz erre
Kivonták? Ott is vannak jópofa döntéshozók, nem csak nálunk...
Hát igen, a pilótákat, műszakiakatátképezni, földi infrastruktúra stb. Azok a Migek ki lesznek használva rendesen az új típus érkezéséig :)
Lacy 87008 2010. március 24. 17:47
Válasz erre
Sziasztok,

abba gondoljatok bele, hogy a román Mig-21MF kora jelenleg 35-38 év között jár!

És még több évig üzemelni fognak, még akkor is ha a közeljövőben döntés születik.

Egyébként ez a hír csak egy hír. Az elmúlt tíz évben többször felröppent, kezdve izraeli gépekkel. Majd ha valóban rendelnek, és az amcsi törvényhozás rábólint, akkor lesz belőle valami. De a szállítás utána is min 1,5-2 év!

Tehát a Mig-21MF-ek simán 40 éves korukon túl is repülni fognak! Döbbenet!

(Nálunk 25 évet repültek ugyanezek a sárkányok. Azt nem érintette a korszerűsítés a románoknál sem.)
VO101_Papi 87006 2010. március 24. 15:04
Válasz erre
A románok már rég kivonták a 29-eseket, ez csak azért érdekes, mert így megszünt a BVR képességük.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.