/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
Ronin 85642 2009. szeptember 5. 21:52
Válasz erre
Jól értem? Az autórotáció sugárhajtású repülőknél is kihasználható? Eddig csak helikoptereknél hallottam róla.
Üdv:Ronin
mig23papa 85641 2009. szeptember 5. 21:31
Válasz erre
zoli1989

értem, de gondolom akkor beszkennelni sem lenne kedved a könyvet
mig23papa 85640 2009. szeptember 5. 21:30
Válasz erre
lucky

Megmaradhat, semmi nincs kizárva. Hallottam olyan esetről is, persze lehet csak az öregek találták ki, hogy a lezuhant gépből szinte semmi sem maradt meg, de annak a szerszmnak ami miatt lezuhant, az a része megmaradt amin az a számsor volt amiből tudni lehetett kié az a szerszám.
lucky 85639 2009. szeptember 5. 21:13
Válasz erre
"Persze felvetődhet benned az a kérdés is, hogy hogyan állapították meg a turbinalapát gyártási hibáját, miután a lapátok ledarálták egymást."

A lapát forgórészbe bekötött része nem maradt volna meg?
zoli1989 85638 2009. szeptember 5. 21:09
Válasz erre
Igen, így van a könyvben is, csak nem volt kedvem az egészet leírni :))
A 2. esetről még nem hallottam.
mig23papa 85637 2009. szeptember 5. 20:48
Válasz erre
zoli1989
Amire Tripió gondolt az szerintem Eőri Elek 1974 május 12-i esete, amikor valóban álló hajtóművel szállt le egy MiG-21PF-el. (Az ég katonái című könyvben benne van a 74.oldalon.)

A könyvet nem olvastam, de a nyílvántartásom szerint a következő történt.

Eőri Elek 1974.05.12 Vasárnap Mig-21 PF 502 Pestvidéki Gépgyár Tököl repülőtér

Ipari közepes javítás utáni berepülés ötödik felszállását teljesítette. 13 óra 26 perckor szállt fel 321 fokos irányon és megkezdte az emelkedést. A felhőalap 1000 m, a felhőzet teteje 11000 m-en volt. 13000 m magasságon , gyorsítási útvonalon forszázst kapcsolt és 1.85 M-ra növelte a repülőgép sebességét, majd megkezdte az emelkedést csúcsmagasságra. 18000 m magasságban, erős dörrenés után a hajtómű rázni kezdett, majd leállt. A repülőgépvezető a törzsféklapok kibocsájtásával hangsebesség alá csökkentette a repülőgép sebességét és visszafordult a tököli reptér irányába. A repülőgép ekkor a Tisza felett volt, Tököltől kb. 100 km-re. A hajtómű eközben autorotációs üzemmódban volt, valamint üzemelt az elektromos hidraulika-vészszivattyú is, így a repülőgép kormányozható maradt. Az első légiindítási kísérlet sikertelen volt, ugyanis az 55%-os fordulatszám elérésekor a hajtómű rázni kezdett és leállt.
A második és harmadik indítási kísérlet hasonlóan zajlott, és a hajózó katapultálási parancsot kapott. Magassága 2500 m volt, amikor negyedszerre kísérelt meg hajtóműindítást, ami sikerült de csak 54%-os maximális fordulatot ért el, ami elegendő tolóerőt nem biztosított. A pályaküszöb előtt 1 km távolságban vésznyitással kiengedte a futóművet. Ekkor a hajtómű ismét leállt és a repülőgép a beton előtt 100 m-rel 13 óra 45 perckor földet ért, majd a betonra gurult. A vizsálat megállapította, hogy a hajtómű nagynyomású turbinalapátjai közül egy kiszakadt, amely ledarálta a többi lapátot is, átszakította a hajtómű falát, a hidraulika-tartály hővédő lemezét és a törzsborítást. A meghibásodás oka az 57-es számú turbinalapát gyártási hibája volt, amelyben zárványokat találtak.

Persze felvetődhet benned az a kérdés is, hogy hogyan állapították meg a turbinalapát gyártási hibáját, miután a lapátok ledarálták egymást.

Nem ez volt az egyedüli eset.

Répás Boldizsár őrgy. 1967.02.06 Hétfő Mig-21F13 814 MN4563 Taszár repülőtér

Berepülés közben, 14 óra 17 perckor a hajtómű forgórészei összeékelődtek, mely következtében a hajtómű leállt. A repülőgépvezető álló hajtóművel kényszerleszállást hajtott végre a repülőtérre.
Lompi 85628 2009. szeptember 5. 17:18
Válasz erre
Most megy az RTL-en a Piszkos Tizenkettő 2.része gigantikus war fictions. :o)
Lompi
búza 85627 2009. szeptember 5. 16:25
Válasz erre
Szia Monox!
1. Lehet, hogy a pilótáknak nagy tapasztalata volt ezen a típuson de nem repültek soha bemutatót, vagy összetett műrepülést ezen az " alacsonyságon"!
2. Nagy tapasztalatuk lehetett, de nem ezen a tipuson.
3. Kinek mi az intenzív manőver. Nyilván másként látja aki már sokadszorra és másként, aki a ferihegyi indulásokat nézi, vagy pl. egy Góbéét.
4. Amennyire én hallottam a videó felvételeken, a hátonrepülésig forszázzsal repültek, akkor vették ki a gázkarokat belőle. (Te ezt jobban láttad!)
5. Ha tényleg elhallgatott a motor miért nem durrantottak belőle? Nem gondolnám, hogy hősök akartak lenni.
6. Pilóták többnyire akkor szoktak így meghalni, ha elcsesznek valamit és az utolsó pillanatig bíznak benne, hogy mégsem.
A cikk egyébként szerintem is ellentmondásos de ezt az újságoktól már megszokhattuk. Nem szaklapba írta, laikusnak lehet hogy tetszett.

Üdv: Búza
Monox 85626 2009. szeptember 5. 15:11
Válasz erre
Zépisti!

Előszőr és utoljára... Hát nézzük meg.

"...fedélzetén két nagy tapasztalatú pilótával."
madá
Pár hasábbal lejjebb:

"...nem tudni, hogy a feladatot végrehajtó pilótáknak volt-e ilyen irányú gyakorlata.."

Hát ez egy kicsit ellentmondásos így. Aztán:

"A makulátlan festésű gép..."

A gép festése jó állapotú volt, de abszolult nem tünt makulátlannak, sem élőben sem a fényképeken.

"A gép azonnal intenzív manőverezésbe kezdett, függőleges és vízszintes figurákat is végrehajtott, azonban a második perc táján szemmel láthatóan megtört a lendület."

A gép nemhogy nem kezdett "intenzíven manőverezni", hanem kifejezetten álmosan és lustán végrehajtott két bukfencet majd két teljes kört vizszintesen, ezek között volt egy dupla orsó amiből sokáig a hátán repült a gép. A lezuhanás előtt ennyit láttunk összesen, ez viszont jóindulattal sem nevezhető annak amit a cikkben olvastam.
A lendülete sem tört meg, hiszen eleve sem volt benne.

Utána:

...a tehetetlenül vergődő 23 tonnás vasmadár egy facsoport mögött a földnek ütközött és felrobbant.

és a folytatás:

...a személyzet hősiességének köszönhető, hogy a földön a civil lakosság körében nem követelt áldozatokat a Szuhoj lezuhanása.

Akkor most irányítható, v. sem? Ha nem az, ha átesett a gé, akkor a pilóták miért küzdöttek a semmiért?

Vége:

"... a gép hajtóműveinek már nem hallottuk a hangját, így vélhetően tényleg a madárral való ütközés és a tolóerő elvesztése okozhatta a katasztrófát. A palástorsókat ráadásul általában utánégetővel hajtják végre a pilóták, mivel ez a manőver normál esetben sebességvesztést okoz, így a plusz tolóerőre mindenképpen szükség van, pláne alacsony magasságon."

Sok helyen felvetődik a madár teória, de ezt egy két hajtóműves gép esetén nem tartom túl életszerünek. Mindkét hajtómű egy madártól nem némul el, sőt egyáltalán nem némul el, de a teljesítmény eshet. És: ha néma a hajtómű, akkor miért kellett a következő manővert megkezdeni? Egyáltalán: ha nem tökéletes(ek) a hajtómű(vek), hogyhogy a pilót(ák) ezt nem tudták azonnal...?

Ezek azok amit szemet szúrtak. De nem kritizálom, hiszen mindenkinek akart valami életszerűt adni. Sikerült, de akik itt vannak azok nem (teljesen) laikusok. Ezért zavaró amit írt és azért tartom gyengének a cikket.
Részemről viszont a cikk további elemzésétől eltekintenék.

Kiváló üdvözlettel: Monox
búza 85624 2009. szeptember 4. 22:13
Válasz erre
Szia Tripió!
Dózsa soha nem szállt le álló hajtóművel. Az igaz, hogy állt le alatta, de újra indított és úgy jött le. A lezuhanásáról magánban levelezhetnénk.
buzasg@hdsnet.hu
Üdv: Búza
Elektrolakatos 85623 2009. szeptember 4. 21:23
Válasz erre
na szép...minden sulit szétbombázól? :-P
borisz 85622 2009. szeptember 4. 21:21
Válasz erre
Sziasztok!
Épp az előbb ferdített egy szépet az RTL klub a csepeli aduról.
Az igazság, hogy 3-4 osztályra való gyerek dőlt ki néhány óra alatt, ennyi kellett, hogy szétfusson a sertésinfluenza.
Tripió 85621 2009. szeptember 4. 15:03
Válasz erre
Nem lehetetlen ezek szerint,de nem mindennapi teljesítmény.
Ha jól emlékszem,egyszer nálunk a megboldogult Dózsa György berepülőpilóta egy MiG-21-et hozott le álló hajtóművel,pedig valószínűleg kevésbé jóindulatú gép,mint egy F-16.
Én éppen akkor voltam katona a tököli reptéren,amikor a kisgéppel lezuhant.Mint béka (vagyis katonai meteorológus) a repvez.toronyban voltam 1995. szeptember 9.-én,szombaton mint szolgálatos és éppen láttam,mi történik.Hát ő tudott repülni egy téglán is.
SSgt_Chris 85620 2009. szeptember 4. 13:36
Válasz erre
Hetente 1-2szer szoktam látni/hallani. :-)
Pietrino 85619 2009. szeptember 4. 13:03
Válasz erre
Milyen gyakran csinálják ezt, nem tudod?
SSgt_Chris 85618 2009. szeptember 4. 12:33
Válasz erre
Jaja...jól nyomják a srácok. Párszor elhúzott a város felett is késben mint egy vadászgép. Este meg kivilágítva, mint egy karácsonyfa. Nah mondtam magambam, holnap UFO észleléses hírekkel lesz tele a sajtó...
Zépisti 85617 2009. szeptember 4. 12:17
Válasz erre
Ha megkérlek elmondanád ,hogy milyen szakmai hibákat és tévedéseket tartalmaz az írás? Tényleg kíváncsi vagyok rá...

Zépisti
Pietrino 85616 2009. szeptember 4. 12:08
Válasz erre
Tegnap szüleimhez mentem haza és a belinkelt videót sikerült készítenem. Sajnos csak a telefonom volt nálam, ezért elég rossz a minősége. Legközelebb már teljes menetfelszereléssel megyek (kamera + DSLR) :)

www.youtube.com/watch

[Spoiler: Annyit elárulok még, hogy közel 1 órán keresztül "touch and go" -zott a "kicsike"] :)
borisz 85615 2009. szeptember 4. 11:59
Válasz erre
Sziasztok!
Lakihegy felett kb 100 méterrel, lehet alacsonyabban húzott át ék alakban két rendőrségi Mi-2, három ugyancsak rendőrségi MD-500.
Hihetetlenül jól nézett ki, bánom, hogy képet nem tudok mutatni.
Monox 85614 2009. szeptember 4. 11:59
Válasz erre
Senki nem vonja kétségbe a hozzáértését, magam is többször olvastam az irásait, a fotói pedig valóban tényleg nagyon jók.
De ez a cikk akkor sem a szakmaiság csúcsa, sőt... Laikusnak talán nem tűnnek fel a hibái, viszont a magam részéről mást vártam volna - de ugyanebben a stílusban.
MrChef 85613 2009. szeptember 4. 10:56
Válasz erre
marci 85611 2009. szeptember 4. 09:23
Válasz erre
Zépisti 85610 2009. szeptember 4. 09:06
Válasz erre
Sziasztok!

Halkan annyit azért megjegyeznék a cikkel kapcsolatban,hogy a szerző Temesvári Péter mögött jó néhány év szakírói munkásság áll.Szinte minden jelentőseb repülőnapon és repülős rendezvényen ott van és remek fotókat készít.Írásai számos helyen megjelentek már(Jetfly,Origo,Aranysas,Regiment) és valószínűleg jóval többet tapasztalt és látott már a témában az itt felszólalók-köztük magam is természetesen-többségénél...Egyszóval nem olyan rossz az a cikk...

Maradok tisztelettel:
Zöldág István
PUMA Makettklub kecskemét
Tripió 85609 2009. szeptember 3. 21:29
Válasz erre
HUJBI 85608 2009. szeptember 3. 20:55
Válasz erre
történelemkedvelők, HBO elkezdte a Tudorok folytatását.
Monox 85607 2009. szeptember 3. 17:31
Válasz erre
Gyenge cikk, sok helyen mond ellent önmagának. Találgat, de sajnos igazából szerintem csak egy helyben kering a fa körül vele. Viszont mindenképpen mellet
te szól, hogy nem bulvárstílusban tálalja a dolgot, saját maga élményét próbálja átadni, az ilyesmire mindig vevő vagyok.
Amatõr 85606 2009. szeptember 3. 16:18
Válasz erre
Tripió 85605 2009. szeptember 3. 14:42
Válasz erre
Visi 85604 2009. szeptember 3. 10:11
Válasz erre
így jobb lett volna:

http://www.hermuz.hu/aktual/2009/gepesztal/gepesztal.pdf

www.hermuz.hu/aktual/2009/gepesztal/gepesztal.pdf
Visi 85603 2009. szeptember 3. 09:59
Válasz erre
geep

1
geep
geep2

2
geep2

Üdv
Lehet nem ez a legjobb helye, de most fog történni!
Mezőkövesden szombaton, gép felvonulás traktorok, veterán járművek, gépek... mi megszoktuk nézni, nagyon látványos!
Zéé74 85601 2009. szeptember 2. 23:58
Válasz erre
KossuthLajos!
Hát lehet, hogy túlságosan szókimondó voltál! Esetleg mint "képviselő" fekete listás vagy...
KossuthLajos 85600 2009. szeptember 2. 23:30
Válasz erre
Zéé74!
Szakadjak meg ha értem a cenzurát. Mi volt benne olyan, ami nem ide való volt?
Monox 85599 2009. szeptember 2. 21:35
Válasz erre
Én is töröm és töröm a fejem... látva a ciket kezd szűkülni a kör. Talán a végső következtetésről is hallunk majd.
Monox 85598 2009. szeptember 2. 21:32
Válasz erre
z6982932X
z6982932X
z6991565X
z6991565X
z6983846X
z6983846X
z6991566X
z6991566X
z6981564X
z6981564X
z6981548X
z6981548X

Pár kép a az utolsó 2 másodpercről, majd az utána következő percekről és másnapról...

A második képet látva az a benyomásom mintha a gép már átesés közben lenne. A fák mögött még vizszintes repülésben tünt el, de ezen tisztán kivehető, hogy a pilóták húzzák a botot, a gép pedig majdnem félhátban van.

Közben meg ezt olvasom a jetfly.hu-n:

www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/hirek/a_feherorosz_vedelmi_miniszterium_a_biztositason_sporolt/
PETI 85597 2009. szeptember 2. 21:28
Válasz erre
Én vasárnap óta ezen gondolkodom...
Monox 85596 2009. szeptember 2. 21:24
Válasz erre
PETI 85595 2009. szeptember 2. 21:10
Válasz erre
Belorusz pilóták
Belorusz pilóták

Ez a kép szombaton készült. Remélem kiderül, hogy mi okozta a katasztrófát!
Tibcsi 85593 2009. szeptember 2. 14:13
Válasz erre
Sziasztok,

Nem tudom, miről van szó (azóta törölték a hsz-t), de mint volt (és egy kicsit talán alapító) Armadást, érdekelne, hogy mi történt. Megtenné valaki, hogy megírná levélben? Csak hogy "képben" legyek.

Kösz: Nagy Tibor

kistee kukac freemail.hu
Nyugger 85592 2009. szeptember 2. 13:49
Válasz erre
Szu-27UB Alexander Morfickij, Alexander Žuravlevič
Szu-27UB Alexander...
Szu-27UB Alexander Morfickij, Alexander Žuravlevič 0
Szu-27UB Alexander...

Egy szlovák site-on találtam:
Zéé74 85591 2009. szeptember 2. 12:51
Válasz erre
Jól, jól... s köszönöm(jük) a "fordítást"! Üdv Zéé
Nyugger 85590 2009. szeptember 2. 11:14
Válasz erre
Monox !

A 18. másodpercnél nincs más mint egy videó tömörítési hiba. Ha megnézed a gép körül és távolabb is van képhiba. Nincs semmilyen robbanás. Én is ott voltam, láttam, hogy mi történik, szó sem lehet robbanásról. Nekem is dinamikátlannak tünt a végzetes repülés -azért már láttam sok esetben ezt a típust repülni. Sok találgatás van-e témában pl. miért hajtóművezték le kb. 1 órával a felszállás előtt a gépet. Ez volt a sokadik repnapom de ilyent még nem láttam ill. hallottam. Ha valami gáz lett volna a hmü.-el akkor miért folytatták a bemutatót, miért kell 'korosabb' ezredeseknek bemutatót repülni stb. Talán egyszer lesz válasz ezekre a kérdésekre is.
Tibor 85588 2009. szeptember 2. 09:36
Válasz erre
Szevasz!
Ne haragudj, de annyira rejtélyes a közlésed, hogy semmit sem értek belőle. Nem fejtenéd ki miről van szó?
Üdvözlettel: Borsody Tibor
Monox 85587 2009. szeptember 2. 09:23
Válasz erre
Papa és mindenki!

Valóban tény, hogy a gép repülése nagyon erőtlennek, kifejezetten "amatörnek" tűnt. Az egyetlen látványos elem megtett 4 a vizszintes forduló és a 3 bukfenc között egyetlen palástorsó volt, semmi egyéb. Meglepett engem, hogy a MiG-29-es földrengtő hangjához képes képest a Szuhojnak mennyire lightos a hangja, pedig sokkal nagyobb gépről van szó. Amikor a gép azon a magasságon majdnem 70 fokra leadta az orrát már végigfutott a hideg rajtam, éreztem, hogy nagyon nagy baj van, de abban a 6 másodpercben amíg eltünt a gép és felszállt a füst, még reméltem, hogy talán ez is csak a só része...

A videó 18. másodperce tényleg nagyon érdekes. A gép alatt/mellett nagy erővel robbant szét valami. Biztosan nem madár és nem kabintető, hiszen négy apró darabbra hullott szét és sötét színűnek tünik. Lehetséges, hogy a hajtómű akkor és ott adta meg magát. A becsapódás előtt készült életlen fotón kivehető, hogy a kabintető a helyén van.
Lehetséges az is, hogy a pilóták (is) hibáztak. Talán ezért is nem kattintottak, mindenáron menteni akarták a gépet. Szerintem nem kellett volna csak még kb. 30 méter a gép alatt és ma egészen másképp emlékeznénk Lengyeországra. A képeken lehet látni, hogy a gép hosszan, de egyáltalán nem mélyen "szántott" a földön mielött robbant volna.

A Mirzsamarci által idézett rádiózás nagyon elgondolkodtató. Ha baj volt miért folytatták? Mért repült hosszan a gép háton, hogy utánna emelt egy rövid emelkedés után meginduljon lefelé, amiből nem volt tovább? Lehetséges, hogy ott és akkor válságosra fordult a helyzet és minél előbb vissza akarták hozni a gépet, de az a kritikus pillanatban megadta magát? Kérdések... Remélem, hogy mindegyikre megtaláljuk a választ.
Zéé74 85586 2009. szeptember 2. 09:13
Válasz erre
Kedves barátaink, makettező társak!

Ezúton szeretnénk elhatárolódni mindennemű kezdeményezéstől, amely
Karácsonyi András (volt klub társunk, vezetőnk) részéről esetlegesen a közelmúltban kezdődően tapasztalható!
Tagságunk nem kíván semmilyen formában együttműködni, közösen fellépni!

Az "ARMADA" szeretett és tisztelt alapítónk Gál István "hagyatéka" !

Tisztelettel, baráti üdvözlettel az Armadás csapat:
Csöme Zoltán
Zákányi Péter
Balogh Attila
Lovrencsics Károly
Sebestyén Gábor
Keresztes Béla
Vízi Balázs
Pince Attila
Törő Tamás
Babócsai Norbert
Radó Gábor
Deák György
Giroszász Roland
mirazsmarci 85585 2009. szeptember 1. 20:33
Válasz erre
Sziasztok!
Én a helyszínen végignézve az esetet, nem láttam bármiféle katapultálási kisérletre utaló jelet, mielőtt a gép eltűnt volna a fák mögött. Ezt követően hosszú másodpercek teltek el, míg megjelent a füstgömb.
Nem tartom kizártnak a madárral való ütközést, bár a 27es repülése folyamán nem láttam madarakat, viszont mindegyik ott töltött napra jellemző volt, hogy tucatnyi gólya repkedett a reptér felett.
Szerintem talán a hajtóművel lehetett valami. Nem vagyok szakértő, de nékem is, és másoknak is feltűnt (pl. a magyar An-26 kiszolgálószemélyzetének egyik tagjának) , hogy a gép a pénteki gyakorlórepüléshez képest erőtlenebbnek , és bizonytalanabbnak tűnik. A gyakorlórepülésen a gép végig a reptér felett forgolódott, és egyszer sem ment ki oda hátra a reptér mögé. A sajtószektorban tartózkodó valamelyik külföldi által, a rádiózásból lehallgatottak szerint a pilóták a bemutató közben le akartak szállni.
Az utolsó áthúzást háton tette meg, amiből kijövet ment ki a reptér mögé.Ennek okán felmerült hogy a nagy túlterhelések miatt esetleg a pilóta elájult, vagy valami problémája akadt (pl Rácz Zsolt). Mivel a gépben ketten ültek, ezért számomra eléggé valószínűtlennek tűnik, hogy egyszerre mind a kettő pilótával történt valami, amitől képtelenek lettek volna megtalálni a helyes megoldást (pl. időben meghúzni a kart).
mig23papa 85578 2009. szeptember 1. 18:16
Válasz erre
balaton

Na látod, ez itt a kérdés, aki engedélyezte neki a repülést, repüléseket, azt megkérdezte már valaha valaki?
Solo 85577 2009. szeptember 1. 18:15
Válasz erre
mig23papa 85576 2009. szeptember 1. 18:15
Válasz erre
Monox

Amennyiben madár volt egyáltalán. Én még várnék egy kicsit, hátha többet is elárulnak az illetékesek.
mig23papa 85575 2009. szeptember 1. 18:12
Válasz erre
Solo

honnan számolva a 18. másodperc?
Topi 85573 2009. augusztus 31. 22:16
Válasz erre
Hali!
A videót többször nézve, úgy tünt, ehhez a manőverhez túl alacsonyan volt a gép.
Ami levált róla, talán a kabintető lehetett, átlátszónak tűnt, lehet próbáltak kijönni, csak kevés volt az idő, esetleg csak a dekk ment el, a többi nem működött.
Gondolom kiderítik az okát, az adatrögzítőt nem lesz nehéz megtalálni.
Topi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.