<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
borisz | Adatlap | 83133 | 2008. július 12. 20:43 | ||
Évről-évre nagyob felhajtást csinálnak mác.15 körűl. Esetleg elkezdhetnék megvalósítani a 12 pontban benfoglatakat. A világ másik felére lhet küldeni katonát pesze, ahova kéne, oda meg nem jut... Előzmény: (83132) Hunyo 2008. július 12. 20:29 | |||||
Hunyo | Adatlap | 83132 | 2008. július 12. 20:29 | ||
Egy tűzszerész munka közben, Afganisztánban. | |||||
mig23papa | Adatlap | 83131 | 2008. július 12. 20:25 | ||
HUJBI | Adatlap | 83130 | 2008. július 12. 20:08 | ||
újabb katonahalál... | |||||
mig23papa | Adatlap | 83129 | 2008. július 12. 18:47 | ||
Hunyo | Adatlap | 83128 | 2008. július 12. 18:14 | ||
Hunyo | Adatlap | 83127 | 2008. július 12. 18:11 | ||
Nah ez nem jött össze... | |||||
Hunyo | Adatlap | 83126 | 2008. július 12. 18:11 | ||
http://www.airliners.net/search/photo.search?engine_version=6.0&search_active=1&search=&sheadline=&domains=Airliners.net&sitesearch=Airliners.net&client=pub-8297169501225184&forid=1&channel=1924797129&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&cof=GALT%3A%23E6E8FA%3BGL%3A1%3BDIV%3A%23000000%3BVLC%3AE6E8FA%3BAH%3Acenter%3BBGC%3A45678C%3BLBGC%3A45678C%3BALC%3AE6E8FA%3BLC%3AE6E8FA%3BT%3AC4C8CC%3BGFNT%3AC4C8CC%3BGIMP%3AC4C8CC%3BLH%3A36%3BLW%3A639%3BL%3Ahttp%3A%2F%2Fcdn-www.airliners.net%2Fgraphics%2Fopen_file_header_image.jpg%3BS%3Ahttp%3A%2F%2Fstart.airliners.net%3BFORID%3A1%3B&hl=en&q=Mi-34&submit=Search Itt van a tipusról néhány kép | |||||
ati27 | Adatlap | 83125 | 2008. július 12. 18:06 | ||
index.hu/politika/bulvar/dunhel080712/ Vajon milyen helikopter a mi-34? | |||||
Fodi | Adatlap | 83124 | 2008. július 8. 22:01 | ||
Nem akkor mondtak, amikor otthagyta - akkor, amikor meg okitottak minket. "ha olyan helyzetbe kerultok, akkor inkabb verjetek oda a gepet, beloletek csak egy van, gepet meg veszunk masikat, vagy kijavitjuk" Azt probaltak belenk nevelni, hogy ne a geppel, hanem sajat magunkkal torodjunk. | |||||
mig23papa | Adatlap | 83123 | 2008. július 8. 20:48 | ||
Fodi Mit mondtak az oktatók, ha mégis otthagyta a fogát valaki? | |||||
Fodi | Adatlap | 83122 | 2008. július 8. 20:19 | ||
Ejjj, na igen, a vegsiklast paran tulzottan kis tartalekkal szoktak szamolni. Szerencsere mindenki egyben maradt, masik gepet meg lehet venni. Nekunk legalabb is mindig ezt mondtak az oktatok. :) | |||||
Figaro | Adatlap | 83121 | 2008. július 7. 22:59 | ||
A "terepre szállásból" Józssef Attila utca lett. www.dh-online.hu/fooldal/20080706_keritesen Elég szeles idő volt aznap, valószínűleg váratlan szembeszelet kapott leszálló irányon, mert kb. 1 Km-re volt csak a reptértől, mikor elfogyott a magassága. (sárga nyíl) | |||||
Fodi | Adatlap | 83120 | 2008. július 5. 22:04 | ||
Ebből megint csak annyi jelent meg a nagy magyar mediaban, hogy terepezes kozben osszetortek egy autot is. A hirekhez meg a netezo tarsadalom megadta a szokasos kommenteket... | |||||
PETI | Adatlap | 83119 | 2008. július 5. 19:11 | ||
Ez az Il-76 izgalmas! Mikorra tervezik a berepet? | |||||
PETI | Adatlap | 83118 | 2008. július 5. 19:10 | ||
2005-ben Sliacon volt a bemutatót repülő Delfinnek egy olyan alacsonyan befejezett bukfence, ami majdnem matricát csinált a gépből és a pilótából... Aki megnézte, biztos emlékszik rá. Utána le is szállt és be is fejezte az aznapi repülését. | |||||
Cébés | Adatlap | 83117 | 2008. július 5. 18:54 | ||
Az Oroszok vagy az Ukránok vették meg. Azt nem tudom hogy vajon itt kap e új festést vagy elrepülik így. Az utóbbinak jobban örülnék... | |||||
Cébés | Adatlap | 83116 | 2008. július 5. 18:52 | ||
Ja,és egyszer láttam egy MIG-29-est ami egy csöppett megtépázott egy szőlőültetvényt. És mindezt háton repülve művelte! | |||||
zoli1989 | Adatlap | 83115 | 2008. július 5. 18:51 | ||
Hú az nemsemmi lesz. Első felszállását jó volna megnézni. Magyar színekben fog repülni ? Mondjuk ha felújítják, akkor gondolom olyan állapotban van, ami még nem esik szét... :) | |||||
Cébés | Adatlap | 83114 | 2008. július 5. 18:49 | ||
Egy ilyen "rendkívül kockázatos manővert" élőben is megcsodálhattunk anno egy szentkirályi repnapon. Itt szintén egy Alba hajtott végre egy bukfencet amiből kb 1-2 méteren jött ki. Egy,a pálya mellett álló műszerkocsi (vagy mi) mögött! tünt el egy pillanatra. Egyszóval hajszál híján crash lett a vége... Cébés | |||||
Cébés | Adatlap | 83113 | 2008. július 5. 18:41 | ||
Tizenegy-néhány évnyi rozsdásodás után újra levegőbe fog emelkedni a ferihegyi IL-76-os! Orosz szakemberek gőzerővel dolgoznak a felkészítésén. Remélem nem fog szétesni az első berepen. Cébés | |||||
mig23papa | Adatlap | 83112 | 2008. július 4. 14:45 | ||
sjoca az a "rendkívül kockázatos manőver" tudomásom szerint azért sikeredett olyan kockázatosra, mert egy olyan bukfenc volt amit túlságosan kis magasságon kezdve nem adta ki a befejezését a talajszint felett, vagyis simán bekezúgtak a földbe a leszállóágon, gonmdolom ezt a ballépést észrevették, és elindították a katapultálást, ami a kis magasság miatt megint csak nem adta ki, sajna :-(( a szemtanúk talán azért beszélnek, illetve írnak "össze-vissza" mert nem igazán vannak tisztába egy szabályos bukfenc paramétereivel az adott gép esetében, lehet, hogy egy Po-2 - esnek ki adta volna, de az L-39 - nek nem. | |||||
sjoca | Adatlap | 83110 | 2008. július 4. 12:57 | ||
Egyébként,viszatérve az L39-es balesetére,milyen volt az a "rendkívül kockázatos manőver", ami végül a tragédiát okozta? A szemtanúk össze-vissza beszélnek,illetve írnak a különböző fórumokon! | |||||
sjoca | Adatlap | 83109 | 2008. július 4. 12:53 | ||
Igen,olyannal sokat tekertem a seregben anno. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 83108 | 2008. július 3. 15:40 | ||
balaton | Adatlap | 83107 | 2008. július 3. 15:29 | ||
Épp ebben a pillanatban repült el Balaton fölött egy bemutató-festésű Albatros, kelet-nyugati irányban. | |||||
borisz | Adatlap | 83106 | 2008. július 1. 08:50 | ||
Elkészült az első A-400M! Nem siették el. | |||||
Figaro | Adatlap | 83105 | 2008. június 29. 11:34 | ||
sjoca | Adatlap | 83104 | 2008. június 28. 20:51 | ||
A Csepel D334 az milyen? Még nem láttam olyat? | |||||
Miggyuri | Adatlap | 83103 | 2008. június 26. 10:21 | ||
A másik példány a vas megyei Apátistvánfalván, az ottani határőr gyűjteményben látható. Fedél alatt tárolják, őrzött környezetben van egy Csepel D334-es egy UAZ, egy Niva és egy motorcsónak édes-bús társaságában. Miggyuri | |||||
A-3 | Adatlap | 83102 | 2008. június 26. 05:35 | ||
Köszönöm kérdésed! Mindkét szárny és a törzs hátsórész beszerelése 60%- os készűltségben van. Még a héten teszünk fel képeket a honlapjára. Még most nagyszerű témát kínálnak a makettkészítőknek a törzsön kivül összeszerelt vezérlés csomópontok. Ismereteim szerint senki nem készített eddig működő hossz-kereszt-lábvezérlés csomópontról működő, kicsinyített másolatot. Ha valakit érdekel a téma szivesen segítem a munkáját képekkel, rajzokkal valamint előzetes egyeztetés után hejszini mérési lehetőséggel. | |||||
RonnieFrown | Adatlap | 83101 | 2008. június 25. 23:08 | ||
Hogy all a 15-os? Tavaly oktoberben volt szerencsem latni es mar akkor nagyon igeretesen nezett ki. Hogy telt az elmult bo fel ev? | |||||
A-3 | Adatlap | 83100 | 2008. június 25. 22:04 | ||
Többen hiányolták az információt a Tupoljev Gyár által készített és valaha a Fertő-tavon szolgálatott teljesített amfibiáról. Szeretném megnyugtatni a T. érdeklődőket, hogy a mai napon az UTI MIG-15 párjaként elfoglalta méltó helyét a felújítandó csodabogarak sorában. Jelenleg hazánkban csak kettő példány található a masinából. Alsónémediből sajnos az anfibiát egy Bp. környéki haszonvas telepre vitték és bezúzták. A volt tulajdonos felesége nem mondott igazat, hogy egy német múzeumbe került. | |||||
balaton | Adatlap | 83099 | 2008. június 25. 21:56 | ||
Idén tavasszal egy rendőrségi Mi-2-vel kerestek Balatonban egy eltűnt gyereket. De ezt csak utólag tudtam meg. Egész délelőtt ott körözött, egyszer pont a kertünk fölött repült el. Akkor nem volt nálam a fényképezőgép, utána meg nagy ívben elkerült. | |||||
A-3 | Adatlap | 83098 | 2008. június 25. 21:47 | ||
Néhány hete a tököli reptéren találkoztam velük éjszaka és akkor tudtam meg, hogy kaptak új felszerelést az éjszakai feladatok végrehajtására. Nagy valószínűséggel most is kiképzési feledatot hajtottak végre. Ez a dolguk, hát tegyék! | |||||
Emerick | Adatlap | 83097 | 2008. június 25. 21:42 | ||
Rendszeres vendég Budapest felett. Sőt, inkább házigazda az MD-k mellett. :) | |||||
borisz | Adatlap | 83096 | 2008. június 25. 20:42 | ||
Most húzott el egy rendőrségi Mi-2es az MO-felett Lakihegyfelől Nyugatra. (jéé, ezek még repülnek?) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 83095 | 2008. június 25. 09:24 | ||
Kelemen | Adatlap | 83094 | 2008. június 25. 09:17 | ||
A 120-as oldalszámú zuhant le. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 83093 | 2008. június 25. 09:15 | ||
Tudni lehet ennek az Albának az oldalszámát? | |||||
Monox | Adatlap | 83092 | 2008. június 25. 06:31 | ||
Azt a szemzációhajhász mindenit az újságoknak, akik mindent megtesznek, hogy hallassanak magukról! Mégha belegabajodnak is abba amit mondani akarnak. Azt hittem tényleg kiadott egy jelentést a Honvédség. | |||||
Solo | Adatlap | 83091 | 2008. június 24. 10:42 | ||
Ez miféle jelentés? | |||||
MoMi | Adatlap | 83090 | 2008. június 24. 10:08 | ||
Jelentés idézet: A Magyar Honvédség 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis állományába tartozó kétüléses L-39 típusú repülőgép kiképzési repülés végrehajtása közben Fehérgyarmat közelében lezuhant. A repülőgép kétfős személyzete életét vesztette. A baleset körülményeinek kivizsgálását az illetékes hatóságok – a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a Közlekedésbiztonsági Szervezet - bevonásával megkezdték. A súlyos katasztrófa pénteken délelőtt történt. Az Albatros 10:25-kor szállt fel a kecskeméti repülőtérről, 11:02-kor zajlott az utolsó kommunikáció a géppel, utána megszakadt a kapcsolat. Az első jelzéseket fél 12-kor kapták meg a hatóságok arról, hogy ég egy repülőgép Fehérgyarmat mellett, lakott területtől 500 méterre. A katonai gép 200 méteres magasságban hajtott végre feladatot. A pilóták katapultálni próbáltak, de az alacsony magasság miatt ez eredménytelen volt. A hátul ülő pilótát kilőtte a katapult, az elöl ülő nem tudta elhagyni a gépet. Eltérhettek a kiszabott feladattól a Fehérgyarmat és Nábrád között egy használaton kívüli repülőtérre lezuhant kiképző gép pilótái - mondta a helyszínen a szlovéniai tartózkodását megszakító Szekeres Imre honvédelmi miniszter. A rendelkezésre álló eddigi adatok szerint a pilóták egy nem tervezett és rendkívül kockázatos manővert hajtottak végre a géppel - mondta a tárca vezetője. Hozzátette: ezt persze a további vizsgálat tisztázza majd pontosan, amit segíthet, hogy van szemtanú és rendelkezésre áll egy videofelvétel is. Eredetileg a kiképzési feladat úgy szólt, hogy a növendék pilóta 200 méter magasan manőver nélkül egy sima repülést hajtson végre. Egy szemtanú azonban azt mondta, hogy a gép alacsonyan, körülbelül 100 méter magasan repült el Fehérgyarmat felett, majd visszafordult, és a régi reptér felett orral felfelé hirtelen emelkedni kezdett. A 200-300 méter magasan lévő repülő ezután megfordult, orral lefelé zuhanni kezdett, végül becsapódott, és lángolva több száz métert csúszott a régi reptér területén. Az elhunyt kiképzőpilóta, Janicsek András alezredes nemrég tért vissza egy kanadai programról, ahol szintén kiképzőként dolgozott. Több mint 2700 repült óra van a háta mögött, MiG-29-est is vezetett. A növendék, Ignácz Zoltán főhadnagy vadászpilótának készült, és MiG-29-esen vagy Gripenen repült volna kiképzése után. 2008. június 21. 21:00 Büntetőeljárást indított a Debreceni Katonai Ügyészség a Fehérgyarmatnál pénteken lezuhant oktatógép balesete ügyében, amelyben két pilóta életét vesztette. "A pilóták olyan repülési manővereket hajtottak végre, amelyek nem szerepeltek a kiképzési tervben. A mi adataink is erre utalnak, és éppen ez vezetett arra, hogy a Btk. 185. paragrafusában szabályozott halált okozó légi közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt indítsuk meg az eljárást" - nyilatkozta Ludmán Zsolt katonai ügyész. A debreceni katonai ügyész bűncselekmény helyszínévé nyilvánította a területet, a gép fekete dobozát pedig bűnjelként lefoglalta. 2008.06.23.17:00 Húsz perccel a lezuhanás előtt megszakadt a rádióösszeköttetés a pénteken földhöz csapódott kiképzőgép és a katonai légi irányítás között. A katonai ügyészség nem zárja ki, hogy műszaki hiba is történhetett. Az L 39-es mozgását a Hungaro Controll repülésirányító központjában is észlelték. A Híradó értesülései szerint az oktatópilóta előírásszerűen bejelentkezett Ferihegynek, a katonai légi irányítás hívására azonban többé nem válaszolt. A kecskeméti bázison a lezuhanást megelőző húsz percben nem tudták, hogy mit csinál a gép. Később már a képernyőről is eltűnt, mert az előírt kétszáz helyett harminc méterre ereszkedett. A radarok itt már nem észlelhették. No comment! Nyugodjanak békében! momi | |||||
balaton | Adatlap | 83088 | 2008. június 23. 23:17 | ||
Nem tudom, hogy történt, de nagybetű helyett kicsiben adta be és nem is mindet. Megbolondult a gépem? Na mégegyszer: HA-LFV, HA-LFX, HA-LFO, HA-LFN, HA-LFM, HA-LFP, HA-VLA, HA-LFK | |||||
balaton | Adatlap | 83087 | 2008. június 23. 23:13 | ||
magyar gazelle lajstromok: ha-lfv ha-lfx ha-lfo ha-lfn | |||||
Emerick | Adatlap | 83086 | 2008. június 23. 21:47 | ||
Tegnap (?) leesett az országbn található Gazelle helikopterek egyike. A Top3-as gazdag emberek egyikéé volt a gép. Ha jól tudom, összesen volt 3 db ebből a típusból az országban, kizárólag magántulajdonban. | |||||
Kalóz | Adatlap | 83085 | 2008. június 23. 20:45 | ||
Ha jól tudom, bármilyen (na legalább is nagyon sok) gép tulajdonságait lehet szimulálni rajta, úgyhogy nem csak a Gripeneseknek segítene. Persze ha nem akarják vagy tudják használni, az más kérdés. Ami a radarfigyelést illeti: a 90-es évek elején felszálltunk Nyíregyházáról egy Zlinnel. Pár tíz méteren lehettünk, amikor Ferihegy beszólt: a Nyíregyházán felszállt gép azonosítsa magát! Gondolom nem a szabolcsiak jeleztek, mert akkor valszeg megadták volna az azonosítónkat, és minket azon hívnak. Így Pesten a képernyőn láthatták, hogy valaki repked a levegőben pár száz kilométerre. | |||||
balaton | Adatlap | 83084 | 2008. június 23. 12:23 | ||
Csak annyit kértem (Ha kérhetek egyáltalán ilyet.), hogy legalább a halottakra és gyászolóikra legyetek tekintettel. | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 83083 | 2008. június 23. 12:19 | ||
Ja, van vizsgálat, ki is fognak vmit deríteni, csak éppen MI nem fogjuk megtudni. A Mig-29, Mi-8 baleset okát nyilvánosságra hozták...? | |||||
balaton | Adatlap | 83082 | 2008. június 23. 09:50 | ||
Ha egy például gyilkost nem nevezhetünk gyilkosnak, amíg a bíróság ki nem mondja, hogy az (Különben még ő perel be minket becsületsértésért.), akkor egy hazáját szolgáló katona nem érdemli-e meg az ártatlanság vélelmét? Lehet, hogy pilóta-hiba volt, lehet, hogy nem. Lesz vizsgálat, ki fog derülni. Addig viszont mellőzzük a vádaskodást! Nem méltó sem a Honvédséghez, sem a civilekhez, főképp nem a halottakhoz. üdv. KG |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |