/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.
mig23papa 82797 2008. február 13. 22:06
Válasz erre
Solo
Nem szakértőként szólnék hozzá, csupán a gondolataimat tenném hozzá a tiédhez.
Abban amit mondasz teljesen igazad van,helikopterrel valóban fel lehet szállni 0 látás esetén is, na de hogyan tovább, meddig emelkedjen az a helikopter függőlegesen, mikor térhet át vizszintes repülésbe, ha nem is tudjuk a felhő (köd)tetejének a magasságát? Éjszaka és rossz látási viszonyok esetén csak olyan légijárművel lehet repülést végrehajtani, mely fel van azokkal a műszerekkel szerelve amely alkalmassá teszik a hajózó számára a jármű térbeli helyzetének folyamatos ellenőrzését. A Mi 8 rendelkezik ezekkel a műszerekkel, de csak olyan személyzet repülhet ebben az esetben is aki ki van képezve erre a lehetőségre. Tehát igazából nem is a felszállással lenne a gond, hanem az utána következő manőverekkel. Gondolkozzunk logikusan,
Az árvíznél az a gond, hogy a sötétben nem látszanak az akadályok, mondtad néhány beírással előbb. A 0 méteres látástávolságnál ugyan ez a helyzet. Gondold el hogy az ember reakció ideje normális esetben 1 másodperc. Mennyit haladhat egy helikopter előre vagy mennyit sűlyedhet mondjuk egy normál leszállás alkalmával? Ha csak 3-as (3m/sec)
varióval sűlyedne függőlegesen, hozzáadva a helikopter sűlyedésből emelkedésbe váltásának idejét, akkor is legalább 50-100 méterre kellene maga alá látnia, hogy elég ideje legyen (15-30 másodperc) a pilcsinek észlelnie az akadályt, felmérnie a helyzet komolyságát és cselekednie, és az útirány megváltoztatására irányuló cselekménysor még csak ezután kezdődhetne meg, és ezen idő alatt a helikopter még mindíg sűlyedésbe van.
Helikopter helyzeti előnye , hogy akár meg is állhat egy helyben a levegőben.

Nem véletlenül vannak a kiképzési szintek,miszerint repülhet nappal jó időben , éjszaka jó időben, nappal bonyolult időben, éjszaka bonyolult időben.
Épp a minap beszélgettem hasonló szitukról Gál Péter barátommal (volt Mig 21 pilóta)
hogy felszálláskor még volt tartalék repterük, felszállás után meg már nem. Már a katapultáláson gondolkoztak, de szerencsére tapasztalt RSZP-s volt szoliba és sikeresen leszálltak, pedig a leszállófényszórók helyett csak halvány maszatokat láttak, a betonból meg semmit.
Szóval minden tiszteletem aki 0/0 látás mellett egyáltalán be índítja a helikopterét, repülőjét.

A Mig23-asnál az RSZBN 50 méterre a betontól behozta a gépet, de attól kezdve már a hajózónak kellett leszállnia, vagyis látnia kellett hova akar leszállni, ha nem tette meg akkor a robot autómatikusan kivette a sűlyedésből a gépet.
Atesz24 82796 2008. február 13. 21:31
Válasz erre
arizona
arizona
arizona2
arizona2
arizona3
arizona3

szép kis gyűjtemény... :)
Solo 82795 2008. február 13. 21:16
Válasz erre
Ez egyszerű :)

Kecskemét tartaléka Pápa. Pápának egyelőre nem nagyon kell tartalék.
Szolnoknak Kecsó a tartaléka, de olyan közel vannak egymáshoz, hogy ha az egyiken rossz az idő akkor a másikon is az. Pápa meg több, mint egy óra szolnokról helivel...
Hind 82794 2008. február 13. 20:28
Válasz erre
Solo!

Ez így van,de manapság annyira fontos hdm nincs is mint régebben.Ezért érthetetlen sokunknak Szolnok-Kecskemét,aztán Pápa.
Most ugyan melyik lehetne a másik tartaléka?
Á! Ehez kevesek vagyunk.
Solo 82793 2008. február 13. 18:59
Válasz erre
Alapesetben a hajózók időjárási minimumát a felhőalapban és a látástávolságban adják meg. Például 350/3,5 az 300 méteres felhőalap és 3,5 km látótávolság esetén szállhat fel. A 100/1 pedig 100 méteres felhőalap és 1 km látás.
A 0/0 az már egy jó kis köd. :)
Vagyis ködben is fel lehet szállni elvileg és az öregek elmondásai alapján elő is fordult. Arra kell csak ügyelni, hogy ahová megy a gép ott le tudjon szálni, mert ködben (látástávolság 1km alatt) a repterek általában bezárnak. A reptereken is van egy minimumuk, ami a felszereltségüktől függ.
Ha valamit rosszul írtam szóljatok. :)
mig23papa 82790 2008. február 13. 18:30
Válasz erre
Solo

mi az a 0/0-ás ( 0 méter látás/0 méteres felhőalap) felszállás?
borisz 82789 2008. február 9. 11:39
Válasz erre
Szerintem csak tesztelgetik a környező országok védelmének reakció idejét. Orosz szemszögből nézve érthető, hogy ezt csinálják, Japán szemszögből meg természetes, hogy nem tetszik nekik.
Blasio 82788 2008. február 9. 11:22
Válasz erre
Bírom az oroszokat...van egy kis pénz kerozinra meg repidőre, elkezdenek kakaskodni. Nem hiszem, hogy ettől nyernék vissza nagyhatalmi presztízsüket, azért van hatásosabb politikai és gazdasági fegyver is a kezükben. De most biztos felgyorsul a Japán légierő fejlesztése...meg a RAF-é, Finné, Svédországé...
Aradebil 82787 2008. február 9. 11:10
Válasz erre
Solo 82786 2008. február 1. 14:18
Válasz erre
Kiképzési repülésre csak nem mennek szabálytalanul.
Az árvíznél az a gond, hogy a sötétben nem látszanak az akadályok.
Ha lenne éjjellátó, akkor talán lehetne. Csak ahhoz még kiképzés,repidő is kell,ami kb annyi lenne, mint amennyit mostanában repülnek éjjellátó nélkül. A mostani repidőkeretekkel halott ügy.
A mi-8/17 egyébként éjjel/nappal jó és rossz időben is repülhető. Csak a műszerezettségtől a reptér és a hajózó időjárási minimumától függ, hogy felszállhat e. Ha jól tudom, régebben csináltak vele 0/0-ás ( 0 méter látás/0 méteres felhőalap) felszállást is.
bgyasoldier 82785 2008. február 1. 13:06
Válasz erre
csak azért kérdeztem, mert a legutóbbi árvízkor mondták, h hajnaltól estig tudnak segíteni, mert éjszaka nem lehet velük repülni.
Stefan 82784 2008. február 1. 11:46
Válasz erre
Szerintem simán lehet vele műszeresrepülést csinálni.
Amúgy mindennel lehet, csak kérdés, hogy szabad is e? ;) :)
bgyasoldier 82783 2008. február 1. 11:34
Válasz erre
Sziasztok!

A tegnapi balesettel kapcsolatban lenne egy kérdésem: magyar Mi-8-cal lehet éjszaka repülni??
Stefan 82782 2008. február 1. 10:58
Válasz erre
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/lezuhant_mi8/
Meketttől meg bocsi, hogy jetflyt idézek...
Hind 82781 2008. január 31. 22:49
Válasz erre
A Wiktort nősítsétek már meg!!!
Daala 82780 2008. január 31. 22:40
Válasz erre
mig23papa!
Váczi Lali-val még én is dolgoztam két évet itt Szolnokon mielőtt elment nyugdíjba!
A 03-as volt az ő gépe, ugye?
Egyébként ...va jó képeket fest!
mig23papa 82779 2008. január 31. 22:35
Válasz erre
Hind

a mögötted ülő nem Váczi Lali véletlenül
Daala 82778 2008. január 31. 22:34
Válasz erre
Kecsón voltam 2 évig (MiG-29 Dongó), aztán Mi-2 majd Mi-8/17 Szolnok. Egyébként a mögötted ülő Hegével végeztem a tts-en (meg Koba Joe, Weszelovszky Viktor).
Képet most per pillanat nem tudok feltenni...
Hind 82777 2008. január 31. 22:28
Válasz erre
Új kép07
Új kép07

Levettem!
Manapság már a LJÜ-ben rontom a levegőt!
Szentkirály után csak 1 évet voltam ott nálatok.Átkértem magam,bár ne tettem volna.
Hátulról a második
Daala 82776 2008. január 31. 22:21
Válasz erre
Ja, bocs század
Daala 82775 2008. január 31. 22:20
Válasz erre
Szeva!
Szolnok, Mi-8 fegyver.
Hind 82774 2008. január 31. 22:18
Válasz erre
Mi ismerjük egymást!!???

Szolnok,hangár,Rádió.

És TE???
Daala 82773 2008. január 31. 22:10
Válasz erre
Igaz, és hasonló megrendültséggel néztem (hallgattam) én is a híreket ma este. Holnap remélem többet tudok majd meg bent a többiektől.:(
Hind 82772 2008. január 31. 22:07
Válasz erre
A FIAINK-ról volt szó!!! De egyébként Szolnok szereti törni a Mi-8 kat,Pl romániában,pár éve.stb
Nem írhatom hogy kik a fiaink,de meg vagyok rendülve ezen most nagyon.. .
Daala 82771 2008. január 31. 21:58
Válasz erre
Hind!
Ezt hogy érted? Mi-8-as ha jól tudom Szolnokról még nem szenvedett katasztrófát.
Utoljára Jak-52-es zuhant le tőlünk.
Üdv.: Daala
Hind 82770 2008. január 31. 21:53
Válasz erre
Nem tudok szóhoz jutni, ez a Szolnok viszi a fiainkat a s...ba.
mig23papa 82769 2008. január 31. 21:20
Válasz erre
bocsi a duplázásért :-)
mig23papa 82768 2008. január 31. 21:19
Válasz erre
Petibá
mitvársz tőle , lehet hogy igazi helikoptert sohasem látott

A Mi8-as helikopter lakatlan területre zuhant Törökszentmiklós mellett, két súlyos és egy könnyebb sérültje van a balesetnek ,, írja a cikk. Felhívtam egy Törökszentmiklóson élő volt kollégámat, ő sem tud sokat, de annál a századtól ment nyugdíjba ahol ez a gép is rendszerben volt.
mig23papa 82767 2008. január 31. 21:18
Válasz erre
Petibá
mitvársz tőle , lehet hogy igazi helikoptert sohasem látott

A Mi8-as helikopter lakatlan területre zuhant Törökszentmiklós mellett, két súlyos és egy könnyebb sérültje van a balesetnek ,, írja a cikk. Felhívtam egy Törökszentmiklóson élő volt kollégámat, ő sem tud sokat, de annál a századtól ment nyugdíjba ahol ez a gép is rendszerben volt.
begyuzs 82766 2008. január 31. 20:59
Válasz erre
A híradó szerint egy ember meg is halt :(
Donor 82765 2008. január 31. 20:51
Válasz erre
Solo 82764 2008. január 31. 20:43
Válasz erre
Helló!

Mondj egy nevet és megmondom jól van e az illető rokon.
Donor 82763 2008. január 31. 20:29
Válasz erre
Donor 82762 2008. január 31. 20:28
Válasz erre
Sziasztok!
Ha van valaki a fórumon, aki többet tud a balesetről, az kérem ide írjon: dosisnormalis[kukac]hotmail[pont]com
A sógorom ott helikopterpilóta kiképző, és nem veszi fel a telefont. Sőt senki nem veszi fel. Jó lenne tudni, kik sérültek meg.
Köszi: Donor
Petibá 82761 2008. január 31. 20:16
Válasz erre
Ráadásul a bulvár rovatban...

Pedig nem vagyok egy jötekedő típus, csakez egy kicsit most megérintett... :o(
Levi 82760 2008. január 31. 20:13
Válasz erre
Szia Petibá!

Heh éppen most írtam szinte ugyanezt az index szerkesztőjének. :(
Petibá 82759 2008. január 31. 19:58
Válasz erre
Urak!
Normális dolog az, hogy ezt az index.hu egy magyar Mi-8 képpel "Mi-8 Csecsenföldön" felirattal illusztrálja, a Csecsnia Víklire mint jelen esetben rendkívül jelentős forrásra mutató linkkel, ahol egy Dél-Csecsenföldön lezuhant Mi-8-ról szóló cikk van?

Ezúton is gratulálok az index.hu magas intelligenciájú cikkíróinak.

Petibá / Tóth Péter
bavida 82758 2008. január 31. 19:32
Válasz erre
Lezuhant egy Mi-8-as http://www.hirado.hu/cikk.php?id=258004
Miggyuri 82757 2008. január 31. 19:24
Válasz erre
Ógalla környékén lezuhant egy helikopter. Két serült.
Cébés 82756 2008. január 31. 19:24
Válasz erre
Egy órával ezelőtt lezuhant egy Minyó Szolnokon
Atesz24 82755 2008. január 30. 16:30
Válasz erre
Ma délután megint Eger fölött parádézott egy Gripen :)Tök jo volt látni és hallani :)
Miggyuri 82754 2008. január 22. 18:09
Válasz erre
Kalóz 82753 2008. január 22. 18:03
Válasz erre
Igazad van! Csak a nagy kavarodásban bele ne keverjétek a szlont is, mert az egészen mást jelent :) (bár az An-225-re az is használható lehetne).
Egyébként ha jól tudom, az ukrán mrija ukránul! mecsta-t, (vágyálmot) jelent
Amúgy meg zseláju vszem mecstajúscsim glubókij szon!
Kalóz
Muzzy 82752 2008. január 22. 16:37
Válasz erre
Miggyuri! Imi!
Egyetertek veled, az alvaskori alomra hasznaljak a szont, az almodozasra a mecsta-t A Mrija valoban ukran nev (miutan Antonov is ukran)
Muzzy
Miggyuri 82750 2008. január 21. 18:38
Válasz erre
A mély alvásés mély álom kifejezések között, köznapi szóhasználatban, a magyarban nincs különbség. De a Mecsta tényleg jobb. A Mrija viszont mindenképpen ukrán.
Miggyuri
Muzzy 82748 2008. január 21. 17:08
Válasz erre
Miggyuri!
Nem szon, hanem MECSTA!
magyarra álomként forditandó A szon alvást jelent.
Muzzy
zoli1989 82747 2008. január 20. 10:50
Válasz erre
An-225
An-225

Délután már nem volt olyan nagy köd :)
Miggyuri 82746 2008. január 20. 09:38
Válasz erre
Ukrán. :)
Mrija
oroszul: szon.
Miggyuri
Lapi 82745 2008. január 20. 02:09
Válasz erre
Az orosz "álom"
Az orosz "álom

Szia Borisz .

Őnagyságát az AN-225-t láttad...
23:19-kor nyomott egy kövér gázt és elhuzott pest felé-
mindenki a 31 R- nél várt ,mert fél órával előtte az volt az előrejelzés.
aztán eltünt...
reggel , amikor jött, csak ennyi volt belőle...
borisz 82744 2008. január 19. 23:43
Válasz erre
Sziasztok pár perccel ezelőtt valami dög süvített el itt Lakihogy felett Pest írányába. Ez még így nem újság, me szoktak errefelé repülni de ennek valami hihetetlen furcsa és -már bocsánat- szar hangja volt és alacsonyan is lehetett mert kb 10 másodpercig láttam, a két villógó fehér fénye pedig elég éles, kifelyezetten kellemetlen volt.
Kényszerleszállásra készülhetett, vagy teljesen normális, hogy nagy dögök még nagyobb adótornytól néhány száz(max egy km) méterre repkednek?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.