Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
halaci | Adatlap | 709673 | ma 15:39 | ![]() | |
slaviamarksman | Adatlap | 709547 | 2023. május 25. 11:40 | ![]() | |
Asszem C-130 ast láttam Mezőkövesd vasútállomás felől Pető-autó fölött elrepülni nyílegyenes északnak 11:07-08 körül | |||||
PETI | Adatlap | 709361 | 2023. május 21. 21:59 | ![]() | |
halaci | Adatlap | 708953 | 2023. május 9. 10:45 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 708900 | 2023. május 7. 14:05 | ![]() | |
Jaj de jó képek! Klasszikus ez a forgószárnyas. Köszönjük! | |||||
PETI | Adatlap | 708888 | 2023. május 7. 10:54 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 708694 | 2023. május 1. 22:01 | ![]() | |
Köszi! Tatabánya | |||||
Mekett | Adatlap | 708693 | 2023. május 1. 21:50 | ![]() | |
Szép nagyon! Melyik város van a háttérben? | |||||
PETI | Adatlap | 708687 | 2023. május 1. 20:34 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 707841 | 2023. április 13. 07:24 | ![]() | |
rod666 | Adatlap | 707840 | 2023. április 13. 07:05 | ![]() | |
Nem lehet, hogy Z-37T Agro Turbo? Azt ráadásul a KP gyártja 1:72-ben. www.scalemates.com/kits/kovozavody-prost-jov-kpm0145-let-z-37t-agro-turbo--1226502 | |||||
vlevi | Adatlap | 707838 | 2023. április 13. 06:51 | ![]() | |
Mondjuk a másik se az aerodinamika tökéletes mintapéldája, de az milyen tipus? Dromedárra tippeltem, de az csillagmotoros. | |||||
PETI | Adatlap | 707830 | 2023. április 12. 21:25 | ![]() | |
Annyira szép, hogy már szép! Ezt akartad írni. :) | |||||
vlevi | Adatlap | 707829 | 2023. április 12. 21:16 | ![]() | |
Annyira ronda az a baltával faragott Cmelák, hogy már szép :D Majd móváron nézek egy Eduard Profipackot belőle :) | |||||
PETI | Adatlap | 707828 | 2023. április 12. 21:05 | ![]() | |
Sherman | Adatlap | 707197 | 2023. március 28. 20:07 | ![]() | |
Ok van egy jó magyarázat hogy miért van ott, de a te kérdésed arra vonatkozott hogy mi van a csövekben és mi a fekete gumó. Erre szerintem még nem kaptunk választ. | |||||
Sennás | Adatlap | 707194 | 2023. március 28. 14:36 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 707192 | 2023. március 28. 13:32 | ![]() | |
Írtam a freemailedre:) | |||||
borisz | Adatlap | 707191 | 2023. március 28. 13:06 | ![]() | |
Micsoda droidok! :D Mint valami leltáros Mancika, aki az irodába bevitt rádióra is folyton leltári számot tesz. | |||||
borisz | Adatlap | 707190 | 2023. március 28. 13:01 | ![]() | |
Vajon mi a cél ezekkel? Elvileg a Gidrán-család ki kéne, hogy váltsa ezeket. 12 darab nem a világ, de megfelelő logisztikát fenntartani hozzájuk, hogy ne csak a fele menjen, jó móka. Biztos ami biztos, kipofozzák őket? Esetleg valahova misszióba mennek? Vagy el lesznek ajándékozva tudjukhova? | |||||
Sennás | Adatlap | 707188 | 2023. március 28. 12:41 | ![]() | |
Ezeken szerencsére legtöbb felirat jelzés épségben megvolt. Pár "sarok" kicsit meggyűrve. Érdekes hogy 19óta be se lettek indítva most 6 működőképes húzott fel 6 "döggépet". | |||||
halaci | Adatlap | 707187 | 2023. március 28. 12:26 | ![]() | |
Tudom, hogy nem ugyanarra tervezték őket, de ha a gumi a sebesség miatt (keletkező extra hőtől keletkező túlnyomástól) robban szét, akkor a központi keréknyomás-szabályozás segít(het) ezt kivédeni. Erre szerettem volna utalni. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 707186 | 2023. március 28. 12:22 | ![]() | |
A határra vásárolt Hi-Lux pick-upok utólag gyártott hátsó tetőiről néhány mosást követően lejött a gyártó táblája. Ne tudd meg milyen hiszti volt, hogy megrongálták a járműveket és vajon mi lesz a megoldás? | |||||
Sennás | Adatlap | 707185 | 2023. március 28. 12:16 | ![]() | |
piratvitorla | Adatlap | 707183 | 2023. március 28. 11:50 | ![]() | |
"A felségjelzés és lajstrom az átrepülés miatt került rá." Nem: ha megnézed a 145-ösök ideiglenes német lajstromjellel jöttek. A hivatalos honvédségi oldalakon is fenn van, hogy ez a 225M már ÁTVETT magyar gép, amely viszont még tesztelés alatt áll... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 707182 | 2023. március 28. 11:47 | ![]() | |
Ezeket a járműveket alapvetően Afganisztánban, Irakban stb használták. Nyáron 40-50 fokos vagy még nagyobb hőségben. Ahol van műút pl. Irakban ott simán 60-70 Celsius fok is lehet. A műúton simán lehet 60 km/óra felett is menni. Azt se felejtsük el harchelyzetben találat stb miatt is kigyulladhat a gumi, akkor nem tanácsos megállni, kiszállni... "Erre írtam hogy BTR-nél nem volt ilyen probléma." - Mikor mentek Afganisztánban, Irakban stb. nyáron tartósan 60 felett velük? És igenis a BTR-el is volt gond: az iraki missziónkban túl gyorsan koptak a gumijai... "nem látok központi keréknyomás szabályozást (a BTR-en tudtommal van)" - Nem is ugyanarra tervezték, nem is egy kategória. A BTR egy páncélozott szállító harcjármű, alapvetően terepen történő mozgásra, ahol jól jön az állítható guminyomás sőt az úszóképes kialakítás. Az MRAP azaz Mine-Resistant Ambush Protected gyakorlatilag egy jelentősen megnövelt túlélőképességű szállítójármű, alapvetően utakon történő használatra. | |||||
Sennás | Adatlap | 707181 | 2023. március 28. 11:29 | ![]() | |
Pedig én csak ezt tudom mondani amit a katona tiszttől hallottam. Igen ezek azok az Mrap-ok amiket 2013kaptunk és 2019 után kerültek letárolásra. Most meg felújítás lesz (?) | |||||
halaci | Adatlap | 707172 | 2023. március 28. 08:42 | ![]() | |
"Ha a jármű tartósan 60km/h felett megy elmelegszik a gumi köpeny." Erős a gyanúm, hogy valaki hintába ültetett. Milyen környezetben megy 60-nal? Alaszkában decemberben vagy Arizonában júliusban? Tippre ez valami MRAP (nem ismerem fel részletekről a modern cuccokat), aminél előfordulhat, hogy úgy gyullad ki a gumi, hogy közben a kezelőknek nem tanácsos kiszállni és oltogatni. Nincs kizárva, hogy extrém környezeti terhelésnél (ld. Arizona júliusban) tartósan nagy sebességnél magától is eldurranhat, de mivel ezen én nem látok központi keréknyomás szabályozást (a BTR-en tudtommal van), ebben semmi meglepő nincs. | |||||
Sennás | Adatlap | 707170 | 2023. március 28. 07:04 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat de nem gyerekek nem. Akkora bullshit hmmm. Ha a jármű tartósan 60km/h felett megy elmelegszik a gumi köpeny. És hogy fel ne robbanjon. Ezt mondták az illetékes Urak. Erre írtam hogy BTR-nél nem volt ilyen probléma. Ja és érdekesség az első hátsó gumik mintálya és még a gyártója se ugyan az. De mindnek. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 707167 | 2023. március 27. 23:17 | ![]() | |
borisz | Adatlap | 707164 | 2023. március 27. 22:29 | ![]() | |
Oltóanyag, ha kigyulladna a gumi? | |||||
Sherman | Adatlap | 707163 | 2023. március 27. 22:29 | ![]() | |
Hőre olvadó kupak és tűzoltó széndioxid (rosszabb esetben víz) ha kigyullad a gumi? | |||||
Sennás | Adatlap | 707154 | 2023. március 27. 20:47 | ![]() | |
Bandika | Adatlap | 707132 | 2023. március 27. 09:46 | ![]() | |
Ez csak alapozó réteg. A felségjelzés és lajstrom az átrepülés miatt került rá. | |||||
sárkányos | Adatlap | 707100 | 2023. március 26. 12:07 | ![]() | |
Nem kell túlgondolni. Ez a gyári alapozós festés. A zöld az alumínium alapozója a krémszín pedig a kompozit alapozója. A fekete szintén kompozit. A gépek végső színe megegyezik a H145 és Mi-24 színével. | |||||
Zoli | Adatlap | 707098 | 2023. március 26. 11:32 | ![]() | |
Szia, Kizártnak tartom, csak egyes paneleknek eltérő a színe, szerintem ez legfeljebb valami alapozó? lehet, vagy még az sem, és a mexokott szürke lesz ez is. De majd kiderül. z | |||||
G-cart | Adatlap | 707097 | 2023. március 26. 11:27 | ![]() | |
Ez lenne majd a tényleges festés? mandiner.hu/cikk/20230324_itt_van_a_honvedseg_uj_h225m_tipusu_helikoptere_galeria Végül is, ilyen még nem volt... | |||||
halaci | Adatlap | 706409 | 2023. március 10. 19:54 | ![]() | |
Máltán építkezés közben találtak egy Me-109 F Erla roncsot. www.facebook.com/groups/tamiyamodelmagazine/posts/10160306622409821/ | |||||
Bishop | Adatlap | 706406 | 2023. március 10. 15:56 | ![]() | |
sárkányos | Adatlap | 706367 | 2023. március 9. 20:31 | ![]() | |
Csak a bal oldalra. Az a neve ,hogy ejerács. Azért van fenn ,hogy ugráskor ne akadjanak fenn a fegyvertartókon az ejések. | |||||
Bishop | Adatlap | 706366 | 2023. március 9. 20:23 | ![]() | |
Szervusztok! A Mi-17-en minek a dróthálós keret? Mindkettő oldalra felteszik? | |||||
badogvarju | Adatlap | 706361 | 2023. március 9. 19:56 | ![]() | |
p-51 | Adatlap | 705591 | 2023. február 22. 10:40 | ![]() | |
Block50 | Adatlap | 705590 | 2023. február 22. 10:13 | ![]() | |
Gripen kockázatos, de végül jó döntés volt. Max az a kérdés merülhet fel, hogyegy F-16-ossal előrébb járnánk-e? Szerintem nem... L-39NG leginkább a felesleges kategória, akkor mát egy T-50, vagy M346 jobb lett volna. Értem, hogy komplexebb és drágább, de jobb kiegészítése lett volna a flottának, multirole szerepben is. A legkockázatosabbnak most a KC-390-est érzem, nem a brazilok és nem is a hajtóműve miatt, egyszerűen új típus, rengeteg kockázat, üzemeltetési oldalon gyerekbetegségek és bármi jöhet. A B737MAX az egyik legjobb utasszállítóból lett továbbfejlesztve, jó hajtóművekkel és nézd meg mi lett a vége. Ráadásul üzemeltetési oldalról is egy sugárhatjtműves szerintem mindig drágább lesz mint egy turboprop... AW249 most még komolytalan, de ettől a vezetéstől bármi jöhet. A H145 és H225 ugyanakkor szerintem jó választás volt, az megint más kérdés, hogy üzemeltetési oldalról mit lehet kihozni belőle. H225 fegyverplatform nem jó? Nézzétek meg a Rambó3-at,m ár az elődje is mire volt képes! :-) | |||||
borisz | Adatlap | 705588 | 2023. február 22. 09:26 | ![]() | |
Az AW249 egyelőre nem több egy kósza pletykánál. Én arról azt sem zárom ki, hogy valami más gyártóra akarnak így nyomást gyakorolni. Ha a Gripent, bár az jó sokkal ezelőtt volt már, ide soroljuk, akkor a másik két Eurókacsára is ugyan úgy megáll a dolog. A KC-390-ben nem látok nagy veszélyt, bár a számukat elégtelennek tartom. Az Embraer nem ma kezdte, a hajtóműve például a világ egyik legelterjedtebbje kategóriájában. Az L-39NG-ről, amit a magam részéről feleslegesnek tartok egyébként, többnyire azt a kritikát olvastam, hogy éppenhogy elavult, mert csak az alap L-39 reszelgetése. | |||||
p-51 | Adatlap | 705585 | 2023. február 22. 08:45 | ![]() | |
Relatíve nem azok. De harci tapasztalat nem sok gyűlt velük össze. Talán a H225 családdal. De a KC390? Vagy a Gripen? Vagy az AW249? Vagy az L-39NG? | |||||
borisz | Adatlap | 705583 | 2023. február 22. 08:33 | ![]() | |
A H145M-et, H225M-et, PZH-2000-et, Leopard 2-t, Carl Gustaf M4-et, csak hogy azokat említsem, amik hirtelen eszembe jutnak így reggel, én nem nevezném kiforratlannak. | |||||
borisz | Adatlap | 705582 | 2023. február 22. 08:31 | ![]() | |
Szerintem nem a típus tehet róla, hogy hülyén használják. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 705581 | 2023. február 22. 08:20 | ![]() | |
Nem, ez szakmai vélemény. Az egész koncepció egy nagy kaki. Pl. azt a H145M-et használják pilóta alapképzésre, melyet sehol máshol. Túl bonyolult és túl drága hozzá. Ahelyett, hogy vettünk volna még néhány AS350-est töredék árból... A 145-ösök között van kb 5 db tűztámogató és a 225-ösből is lesz jó néhány ilyen konfigurációjú. Tehát akkor hogy is van a harci? | |||||
borisz | Adatlap | 705569 | 2023. február 21. 20:16 | ![]() | |
Naaa, azért ebben érzek némi "minek eszünk, úgyis..." hozzáállást. Szükség van rájuk. |
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
www.europeanairshows.co.uk/news/spitfire-crash-lands-in-germany