Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
halaci | Adatlap | 713334 | 2023. szeptember 13. 19:08 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 713140 | 2023. szeptember 9. 13:44 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 713105 | 2023. szeptember 8. 15:45 | ![]() | |
Bár én lettem volna István! :) Mondjuk abból a kis kísérőből.. | |||||
PETI | Adatlap | 713104 | 2023. szeptember 8. 15:44 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 713095 | 2023. szeptember 8. 10:40 | ![]() | |
A hír igaz, de a Gogo részére... | |||||
Nyugger | Adatlap | 713094 | 2023. szeptember 8. 10:39 | ![]() | |
A szegedi repülőnapra igyekező szlovák Ocovski Bacovia Blanik Team-et fotóztad le, valamint a kisérő gépüket. Egy turbó Csmelák vontat 4 db Blanyik vitorlázógépet. | |||||
atika | Adatlap | 713090 | 2023. szeptember 8. 09:38 | ![]() | |
Nehéz volt kiválasztani a "leget", de most a 6-os lett nálam az. Gratulálok! :) | |||||
Gogo | Adatlap | 713089 | 2023. szeptember 8. 09:35 | ![]() | |
Sziasztok! Ebben a pillanatban repültek Jászberény felett ezek a gépek. Talán Szolnok felé. Nekünk hozzá nem értőknek el tudja valaki magyarázni, hogy mi zajlik éppen? Az első gép nyilván motoros. Az azt követő 4 gép pedig vitorlázós? Vagy az új motoros oktatógépek? Az őket picit távolabbról követő gép pedig elemzi őket? | |||||
PETI | Adatlap | 713084 | 2023. szeptember 8. 00:08 | ![]() | |
DzsunKa | Adatlap | 712803 | 2023. augusztus 31. 18:28 | ![]() | |
Számomra ez a kesztyűs buli olyanná vált mint a szegecsszámlálás. Ez tender arról szól, hogy leírták, valakiktől maximum ennyiért meg annyiért lehet megvásárolni különféle, meghatározott minőségű ruházatot és felszerelési cikkeket. Az már nem érdekes (üzleti-, államtitok), hogy ez hazai vagy import termék, közvetlenül a gyártótól, vagy közvetítőn (-kön) keresztül kerül a sereg tulajdonába. A katonai beszerzések, szinte az egész világon felül árazottak Az átkosban a nyári hajózó kesztyű, gyakorlatilag a tiszti nyári bőrkesztyű volt. Ezeket borjú nappa-bőrből varrták több féle minőségben pl.: gépi kívül varrott, kézi belül varrott stb. Áruk megegyezett a kiskereskedelemben kapható hasonló minőségű termékekkel. A sereg átvevői közvetlenül ellenőrizték a gyártási folyamatot. Legalábbis papíron, és némelyikben valóban ott volt az átvevő pecsétje. Azt, hogy a magassági ruhához milyen kesztyűt viseltek nem tudom. Bandika! A tanúsítványt nem fiszre-faszra adják. Igenis számít! Pl. A Gore-tex® minőséget igazoló logó. | |||||
Bandika | Adatlap | 712797 | 2023. augusztus 31. 14:09 | ![]() | |
Nem a varrástól, meg a szövettől lesz drága, hanem a 12 féle tanúsítványtól, amivel rendelkeznie kell. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 712759 | 2023. augusztus 30. 07:52 | ![]() | |
Igen, bár magát a papírt nem tudom... | |||||
borisz | Adatlap | 712751 | 2023. augusztus 29. 21:44 | ![]() | |
Minősített, repülős kesztyűk? | |||||
piratvitorla | Adatlap | 712749 | 2023. augusztus 29. 21:27 | ![]() | |
- Én se tudtam, hogy nem mosható, gyorsan meg is adta magát, az egyik kolléga mondta, hogy ne mossam... - A kesztyű gyorsabban kopik, mint a komplett ruha és a kesztyű régóta hiánycikk volt. | |||||
magyaralba | Adatlap | 712683 | 2023. augusztus 28. 20:42 | ![]() | |
A kesztyű nem fűthető és nem légmentes... van ilyen cucc a Gripen immerson suit készletben de az speciális, személybeszabottan a svédek gyártják... abból nem rendelnek ilyen nagy tételeket. Ezek "csak" bizonyos mértékig tűz álló kesztyűk... | |||||
halaci | Adatlap | 712677 | 2023. augusztus 28. 19:09 | ![]() | |
Ahogy írtam is, az árakat direkt nem néztem, mert a) fogalmam sincs a speciális katonai öltözetek árairól és b) van bennem előítélet a magyar közbeszerzésekkel kapcsolatban. Mondjuk 50k bruttóban egy pár kesztyűért tényleg szép pénz. | |||||
DzsunKa | Adatlap | 712671 | 2023. augusztus 28. 18:00 | ![]() | |
Sziasztok! Vettem a fáradtságot végigolvastam a "2022/S 231-666368 Ajánlati/részvételi felhívás Árubeszerzés" szövegét. Egy kis matek, egy pár nyári hajózó kesztyűért nettó 41 139, bruttó 53170 Ft-t hajlandó fizetni a sereg. Tudom, hogy a hajózó öltözete speciális ruhadarabokból áll, valószínű védőöltözet (?) a besorolásuk, ezt ha megsérül cserélni kell. Biztosan a kesztyű is, fűthető, esetleg van benne kompressziós zóna is, elképzeltem, hogy légmentesen összekapcsolható a felsőruházattal. Na de mégis (mi kerül ebben a fotelben 5000 forintba?) | |||||
halaci | Adatlap | 712666 | 2023. augusztus 28. 17:23 | ![]() | |
Köszi, a 100 eszközön egy picit megakadtam, de aztán rájöttem, hogy valamikor majd jön még pár helikopter is. Azt nem tudtam, hogy ez nem mosható, és még mindig nem tiszta, hogy téli miért nem kell belőle (ha minden egyébből igen), de így azért már kerekebb, ha nem is kerek. A HM azért spórolósabban számol a legénységgel, csak 250 hajózó ruhát rendeltek. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 712657 | 2023. augusztus 28. 15:58 | ![]() | |
Van/lesz ugyebár közel 100 darab repülő eszköz. Ahhoz kellene körülbelül 400-500 főnyi hajózó állomány. Plusz mások is szép számmal használnak hasonló ruházatot pl. ejtőernyősök, különleges műveleti katonák, harckocsizók. Ez nagyságrendileg már kb 1000 fő. Intenzív használat esetén az élettartama pár év, ráadásul az anyaga miatt általában nem mosható. Ha figyelembe vesszük, hogy nem lehet előre mérettel, pontos létszámmal kalkulálni, akár korrekt is lehet a mennyiség. | |||||
halaci | Adatlap | 712647 | 2023. augusztus 28. 14:20 | ![]() | |
Nem kekeckedés (az árakat nem is néztem) tényleg érdekel, hogy miért kell idénre 2576, jövőre pedig 1941 pár nyári hajózó kesztyű a Honvédségnek? Ezek eldobhatók, egyszer használatos darabok? Ha igen, akkor miért nem kell belőle téli? Még egyszer: tényleg érdekel, pont azért, mert laikusnak ez abszurd. (II.2.1. tétel, 3. részajánlati kör) ted.europa.eu/udl | |||||
PETI | Adatlap | 712603 | 2023. augusztus 27. 20:20 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 712559 | 2023. augusztus 27. 04:02 | ![]() | |
Bishop | Adatlap | 712531 | 2023. augusztus 26. 13:06 | ![]() | |
Huh... Ez egy nagyon jól sikerült kép lett. Gratulálok! | |||||
G-cart | Adatlap | 712465 | 2023. augusztus 23. 19:36 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 712439 | 2023. augusztus 22. 20:15 | ![]() | |
G.D | Adatlap | 712371 | 2023. augusztus 20. 09:39 | ![]() | |
warbirds | Adatlap | 712327 | 2023. augusztus 18. 10:40 | ![]() | |
Forgolódnak a szitakötők a Duna felett, próbálják a 20-i műsort. :) | |||||
Sennás | Adatlap | 711477 | 2023. július 20. 18:03 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 711446 | 2023. július 19. 13:36 | ![]() | |
KarBal | Adatlap | 711397 | 2023. július 17. 22:03 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 711354 | 2023. július 16. 10:10 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 711353 | 2023. július 16. 09:49 | ![]() | |
Szia! Köszi szépen, lesznek ma is képek, a tegnapi tevékenységről! :) Örülök, ha tetszenek. | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 711351 | 2023. július 16. 08:37 | ![]() | |
Bocs Sennás, PETI helikopteres képeire akartam reagálni, csak rossz előzményt raktam be... :) | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 711350 | 2023. július 16. 08:33 | ![]() | |
PETI! Besz@rás, milyen jó képeid vannak! Ráadásul totál egyedülálló témakörben. Már többször belelkesedtem rajtuk, hogy építek ilyen röpcsiket is. Abba ne hagyd! Üdv LP | |||||
Norm | Adatlap | 711346 | 2023. július 15. 23:47 | ![]() | |
Sajnos nincs, a sokk miatt elfelejtettem fotózni :/ | |||||
KarBal | Adatlap | 711339 | 2023. július 15. 15:22 | ![]() | |
Úgy tűnik, hogy bezár a Friulmodel :( friulmodel.hu/ | |||||
halaci | Adatlap | 711302 | 2023. július 14. 12:26 | ![]() | |
PETI | Adatlap | 711255 | 2023. július 12. 10:34 | ![]() | |
A belső részekről nincsenek fotóid? | |||||
PETI | Adatlap | 711254 | 2023. július 12. 10:32 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 711251 | 2023. július 11. 21:40 | ![]() | |
Nagyon durva! Oltári jó képek! | |||||
PETI | Adatlap | 711249 | 2023. július 11. 21:01 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 711232 | 2023. július 11. 08:54 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 711209 | 2023. július 10. 08:13 | ![]() | |
Ja mint a Red2-ben a sütire "ezt még akkor gyártották amikor nem kellett feltüntetni a szavatosságot" vagyis korlátlan ideig jó:) Gondolom a sárkány(repedés ne legyen)főbb részei, szárnybekötések,vezérsík, ezek a fontosak. | |||||
Muzzy | Adatlap | 711208 | 2023. július 10. 07:46 | ![]() | |
A sima nagyjavítás egy adott technikai színvonal megtartása, biztosítása. A modernizálást lehet nagyjavítással egybekötni, itt már egész rendszereket cserélnek, a nagyjavításkor meg nem. Esetleg akkor, ha kijött bülletinben, és megrendelték... A szovjet/orosz üzemidő hosszabbítás nem mindíg volt szereléshez kötött, (pl. Mi-8/24forgószárnylapátok, TV2 és TV3 hajtóművek), kijött a szaki, megnézte a papírokat meg a gépet (jó esetben) és ment a pecsét. Nem szórakoztak holmi ipari nagyjavítással, vagy hasonlóval. Még az állapot felmérést se csinálták meg több esetben , Tudták, hogy mit bír a rendszer, az üzemidő többszörösen túlbiztosítva lett megállapítva. Az élettartamot az orosz/szovjet technikánál elsősorban repült órában, vagy ciklusszámban (le-és felszállás) vagy naptári üzemidőben határozták meg, az An-12 gyártásakor az állapot szerinti üzemelés nem volt divat. | |||||
borisz | Adatlap | 711204 | 2023. július 10. 00:10 | ![]() | |
Nem nagyjavításra vagy üzemidő hosszabbításra gondolsz? Sennás: Bár AN-12-vel sosem dolgoztam, általánosságban a szovjet típusoknak volt egy tervezett üzemideje, azaz hogy hány órát repült, és egy tervezett naptári élettartama. Ha valamelyiket elérte egy gép, akkor A; üzemidő hosszabbításra ment gyárba, ahol alaposan szétszedték és átvizsgálták. B; vége a dalnak- ez inkább a harci típusokra volt jellemző. Van egy C változat is, ez már újabb keletű, illetve nyugatias, az állapot szerinti üzemeltetés. Ha valami elromlik, azt cserélik, amúgy meg mennek vele,ameddig mernek. | |||||
Norm | Adatlap | 711203 | 2023. július 9. 23:01 | ![]() | |
Állítólag autóalkatrészeket szállítanak vele és elég sok munkájuk van. Amúgy a szerelők nagyon rendesek voltak, meg sem kellett kérdeznünk, máris felengedtek körbenézni :) | |||||
Muzzy | Adatlap | 711193 | 2023. július 9. 14:01 | ![]() | |
Nayg általánosságban egy repülőgépet 30 éves szolgálatra terveznek. Ennél hosszabb időt is kibírnak, de CSAK MODERNIZÁLÁSOKKAL Ez az az idő, ami alatt a legtöbb gép fizikailag és morálisan elöregedik. Természetesen megfelelő nagyjavításokkal, modernizálásokkal ez az idő kitolható, ennek gazdaságossági hatásai vannak. Ha nincs más, akkor nincs mit tenni, ezt kell használni. Lásd B-52, Tu-95 | |||||
PETI | Adatlap | 711192 | 2023. július 9. 13:58 | ![]() | |
Nem tudom, milyen üzemeltetésben vannak, de gondolom "párszor" ki lehet tolni néhány 1000 órával, aztán ha kirepülte, újra. | |||||
Sennás | Adatlap | 711191 | 2023. július 9. 12:39 | ![]() | |
Szia. Egy ilyen gép(nek) mennyi lehet a "MAX repülős órái" hogy mondjuk ezt. 57év alatt 57-vagy 100ezer óra is lehet akár? Évente max mennyi? | |||||
PETI | Adatlap | 711190 | 2023. július 9. 12:27 | ![]() | |
Bizony! 57 éves és 6 hónapos. Nem tudom, hogy mit cuccolnak vele, de jó, hogy jön. |
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
www.youtube.com/watch