/ Fórumok /

Érdekes képek és videók

Esténként mikor nem makettezem, a neten kutatok érdekes, repülös, és harcjármüves képek után. Kedvencem az airliners.net repülös képhalom. Ezt a webold< látogatom leggyakrabban képek után nyomozva. Úgy gondolom mások is tudnak jó linkeket, így hát osszuk ezt meg egymás között!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269.
balaton 253411 2009. december 28. 11:19
Válasz erre
Az alkotó szerintem poénnak szánta ezt a diorámát.
Ronin 253410 2009. december 28. 11:13
Válasz erre
Kursk
Kursk

Vagy itt egy másik, mondhatni ,,A TANK CSATA".
Ronin 253409 2009. december 28. 11:07
Válasz erre
Panaroma-of-Battle-of-Kursk-2
Panaroma-of-Battle-...

Talán valami hasonló volt a művész elképzelése...
sanyi 253408 2009. december 28. 11:03
Válasz erre
Már csak az Ezeréves Sólyom hiányzik a képről:) Bár, lehet hogy csak jobban szét kellene nézni:)
Ronin 253407 2009. december 28. 10:42
Válasz erre
Talán a Kurszki csata akar lenni. De mit csinál az a féllánctalpas a vontatott Pak-al, meg az oldalkocsis BMW a harc sűrűjében? Ja tudom! Félnek...:)
Tibcsi 253406 2009. december 28. 10:37
Válasz erre
Dugójelenet? Ezt kifejtenéd bővebben? :-)))
balaton 253405 2009. december 28. 10:17
Válasz erre
Budapest...metróépítés miatt néhány csomópont lezárva, több harckocsi-menetoszlop összetorlódott :DDD
lucky 253404 2009. december 28. 08:31
Válasz erre
Zsákmány T-34, erősítésként átdobva, a sietség miatt még nincs átfestve...
Freddy 253403 2009. december 27. 21:38
Válasz erre
Ha már, akkor talán a 45-ös lengyelországi harcokban harcolhatott együtt Elefánt és Királytigris T-34-esek ellen.
Sziluboy 253402 2009. december 27. 21:35
Válasz erre
Páncéloscsata tejködben. A ködöt még ebben a méretarányban nem sikerült kiviteleznie a kollégának.
Mty 253401 2009. december 27. 21:29
Válasz erre
Freddy 253400 2009. december 27. 21:20
Válasz erre
Hát, ha már arról is T-34-esek jönnek, akkor jól bekerítette őket a Vörös Hadsereg:)
lucky 253399 2009. december 27. 21:17
Válasz erre
Sztem dugójelenet valahol az Ardennek felé...:)
Mty 253398 2009. december 27. 21:12
Válasz erre
Ez egy csatajelenet,vagy egy panzertemető?
balaton 253397 2009. december 27. 21:08
Válasz erre
Így néz ki egy nem túlzsúfolt dioráma: www.modelforum.cz/download/file.php
Ha nem működne a link: http://www.modelforum.cz/download/file.php?id=368647&sid=91d83b152b914d69bcb879063a986f37&mode=view

:DDD
Gyurma 253396 2009. december 27. 15:55
Válasz erre
sanyi 253395 2009. december 27. 13:14
Válasz erre
Ez olyan mint a Dragon 144-es 1+1 sorozata:) Egy dobozból 2 gépet:)
kinggi 253394 2009. december 27. 12:05
Válasz erre
hát ez szó szerint abból van építve :D De kreatív a srác :)

kinggi
Tibcsi 253393 2009. december 27. 11:58
Válasz erre
Sziasztok,

Nem tudtam, hová tegyem, hát ide teszem. :)

Monogram F-117 1/48-ban, dobozból építve:

www.network54.com/Forum/47751/message/1261382627/Monogram+F-117+Stealth+Fighter-+out+of+the+box+build...
lucky 253392 2009. december 27. 09:00
Válasz erre
Egyetértek, csak nem tudtam ilyen szépen kifejteni.
Kamovos 253391 2009. december 26. 21:01
Válasz erre
Nálunk az össze Kamov és Mi-2 balesetnél L zárták a tűzcsapokat vagy lekapcsolták a szivattyúkat!

A tűzoltó renszer autómatikussan indul!

A Mi-2 tüzeknél ritkán maradt érték!
De a reduktor fogaskerekei mindig megmaradtak.

Üdv: kamovos
mig23papa 253390 2009. december 26. 20:19
Válasz erre
juge75

" Becsapódás után ha még nem tette, elzárja az üza csapot, és bekapcsolja a tűzoltást. "

ilyen esetre én nem emlékszem
sulyid 253389 2009. december 26. 18:56
Válasz erre
Kamovos 253388 2009. december 26. 18:00
Válasz erre
Lehet cáfolni!
Bírom a kritikát!

Üdv: kamovos
Kamovos 253387 2009. december 26. 17:43
Válasz erre
Szia SIG!

Te jó irányból közelítesz!

Az Amerikaik valóban a Koreai háború tapasztalatai alapján fejlesztették ki a Cobrát!

Ennek vetélytársa a Cheyen majd az YAH 63, 64 majd az AH-64!
Volt neki 3 különböző kifejezetten tengerészeti prototípusa is de ezek ott nem váltak be mert nem bírták a tengeri klímát!

A két típus között mai napig folyik a vetélkedés!

De ugye ők elhagyták a deszant teret!

Mivel eleve a 2 típus kifejezetten kísérő, támadó helikopternek készült!
A fejlesztések során modifeikációk készültek, ezek más, újabb feladatokra tették képessé a típusokat!

A V-24 pedig a Mi-8-on már bevált reduktorok, hajtóművek és fedélzeti eszközök, rendszerek beépítésével készült!
Ahogy nálunk az EMO-sok mondanák, a mi-8 eszközei köré építettek egy új sárkányt!
Pontosan a MI-8 alapja miatt volt a személyzet is 3 fő!

Ennek a helikopternek a tovább fejlesztése során módosított sárkánnyal és hajtóművekkel érte el a mostani sárkány szerkezetét!
No persze az Afganisztáni beavatkozásuk is módosításokat eredményezett!

Viszont a MI-24 soha nem volt csak harckocsi vadász helikopternek tervezve!

A MI-24 egy támadó, támogató, szállító helikopter!
Melynek feladata a páncélosok, a páncélozott gyalogság légi fedezése, esetenként az arcvonal mögé történő behatolás, és deszantos erők födi deszantolása
Ennél az esetnél jól jön a Mi-8, Mi-17-es védelme a gépágyú és az oldal géppuskák támogatásával!
Kis létszámban de ő maga is képes kell, hogy legyen a helyszínre juttatni deszantosokat!
Nem feltétlenül hadseregek deszantolására van szükség mindig minden feladnál!
De akkora tűzerővel amivel a MI-24 rendelkezik biztosan megtudja védeni a feladat végrehajtókat 1-1 szakasszal szemben.

Tehát megállapítjuk mindegyik helikopter, más, más feladat körre van tervezve, ezért össze hasonlításuk nem lehetséges!

Üdv: kamovos
SIG 253386 2009. december 26. 17:10
Válasz erre
Csak két apróság a témához: A Mi-24-et tudomásom szerint úgy fejlesztették ki, hogy a Mi-8-at használták "bázis"-ként. Ha megnézzük a korai Mi-24A-t, ez helyenként határozottan látszik is (farok kialakítás, hajtóművek és rengeteg szerkezeti rész). Így lett a 24-nek szállító kapacitása. De emlékeim szerint az AH-1-es is az UH-1 főbb részeinek felhasználásával épült, csak ott az első amit eldobtak, a tehertér volt.
A helikopterekben alkalmazott katapultok pedig pont a légimozgékonyság lényegét ölték meg, mivel a már említett rotorlapátok lerobbantásával a tömeges alkalmazás lehetősége ugrik a nagy tér és távköz miatt. És szerintem rengeteg tapasztalat van arra is, hogy a repülőgép pilóták is még az uccsó pillanatig hiszenek abban, hogy ők valahogy leteszik a vasat, pedig egészen más a sebesség és a magasság.
juge75 253385 2009. december 26. 16:32
Válasz erre
Ilyenkor a hajózó nem kapcsolgat semmit.
Legfőbb dolga, hogy kapaszkodjon és imádkozzon.
Lábszárcsont törés, gerinc-nyak csigolya roppanás, vagy törés a következménye.
Becsapódás után ha még nem tette, elzárja az üza csapot, és bekapcsolja a tűzoltást.
Ha tud járni, vagy mozogni, minél messzebbre megy a géptől.
Még emlékszem arra a Mi-2 es helikopterre, amit lelőtt a mezőgazdasági locsolórendszer, majd oldalára fordulva kigyulladt, mert a forró hajtómű rászakadt az üza-tartályra.
Nagyon szép idő alatt elhagyták a pilóták.
Maradványa jó ideig a Mi-8 szimulátor háza mellett volt látható Szolnokon, szinte csak a faroktartó maradt meg az oldalszámmal.
Sennás 253384 2009. december 26. 15:56
Válasz erre
Mennyit is mondanak függőlegesen talán max.20g? mell-hát irányban meg csak12g?Tudja valaki pontosan.Főleg ha a krapek még kapcsolgat tesz-vesz.Nincs ideje felvenni a jó testarást.Vagy annyira szorosan vannak bekötve?
juge75 253383 2009. december 26. 15:15
Válasz erre
Így igaz, ezért vannak gyűrődési és elnyelő dolgok.
Futómű, ülés és maga a kabin.
Ha ez sem képes elnyelni az ember számára nem halálos mértékig az erőket, akkor a hajózó sajnos menthetetlen.
mig23papa 253382 2009. december 26. 15:02
Válasz erre
juge75

" Maga a lehetőség megmaradt, de a helikopter törzsét és kabinját úgy építik, hogy elviseljen egy függőleges x-sebességű becsapódást. "

A gond csak az lehet, hogy a benne ülő ember nem viseli el ugyanezt a függőleges x-sebességű becsapódást.
juge75 253381 2009. december 26. 14:34
Válasz erre
Ka-50 esetében piro patronok lerobbantják a forgószárnyakat, (6db), ezután a kabinüveg jön és utána a módosított K-36 katapult ülés.
Kipróbálták, 50-50 százalékban megmarad a pilóta (már ha marad elég idő a folyamathoz ami magasság és sebesség függvénye), kísérletek voltak az egész kabinfülke egyben történő mentőkapszulaként való alkalmazásának, de ez bonyolult és nehézzé teszi a helikoptert.
Maga a lehetőség megmaradt, de a helikopter törzsét és kabinját úgy építik, hogy elviseljen egy függőleges x-sebességű becsapódást.
De, ha a helikopter nem függőlegesen, hanem oldal irányban zuhan, akkor ez az esély minimális.
Auto rotáció az egyik fő lehetőség a menekülésre, de hagyományos helikopter elrendezés esetén nem a forgószárnyat, hanem a farok rotort(légcsavart) lövik el.
A helikopter ekkor pörög a forgató nyomaték miatt, megint csak csökkentve a biztonságos földet érést.
Ez az Apache-helikopter szerintem kis magasságon repült.
Bele akadhatott valamibe, és átfordult legalább 1x.
mig23papa 253380 2009. december 26. 14:33
Válasz erre
Mi-24 esekben sincs katapult ülés, de meg van a szabályzatban a gép vészelhagyásának
leírása.
index 253379 2009. december 26. 14:27
Válasz erre
Igen jók, ezt senki sem vitatja. Az alkalmazhatóságuk kérdéses. Egy amerikai katapulttal is ez lenne a helyzet. Na nem akarok tovább okoskodni, az Oroszoknak jó mérnökeik vannak, akár így akár úgy az élet majd eldönti(, mint mindig), hogy tévedtek vagy sem.
sulyid 253378 2009. december 26. 14:12
Válasz erre
Azért az orosz katapult ülések azok híresen jók...
index 253377 2009. december 26. 14:09
Válasz erre
Hát pont ezaz! Földközelben mit érhet a dolog. Valószínűleg eleve több idő kell az ilyen katapultálláshoz, mint egy repülőnél. Alacsony magasságnál van-e elég ídő minderre? A pilóta reakciója valószíűleg nem gyorsabb, mint egy repülőgép-pilótáé. A földközeli akadályok komoly veszélyforrás jelenthetnek.
lucky 253376 2009. december 26. 13:54
Válasz erre
Ha jól tudom a Mi-24 nem szállító helikopter.
Arra ott van Mi-8/17 stb.
Sztem anno ezt a lehetőséget egyszerűen nem akarták veszni hagyni.
Sennás 253375 2009. december 26. 13:53
Válasz erre
Ott inkább nem azzal van a baj ha lehuppan és utánna oldalra borúl?Tudod olyankor kezdődik a kaszabolás.Addig jó az autorotálás amig van magasság de földközelbe meg tényleg utban van.
HUJBI 253374 2009. december 26. 13:49
Válasz erre
csak mint a NATO neve, a szarvastehén. :)
HUJBI 253373 2009. december 26. 13:49
Válasz erre
helikopterebe katapultülést tervezni? hááát... még akkor is, ha ledobja a rotorlapátokat vagy lefelé lövi ki az üléseket. az oroszok már megint valami nagyot akartak alkotni, de adja isten, hogy ezt a megoldást senkinek ne kelljen élesben kipróbálni. az Apache túlélő képessége nagyon jó, egy nagy sebességgel magasból seggre esést is jó eséllyel túlélnek a pilóták. a legnagyobb hülyeség ledobni a rotorlapátokat, hiszen azok fékezik a becsapódás sebességét, így az erejét is.
sulyid 253372 2009. december 26. 13:49
Válasz erre
A mi 24 nem szép hanem gyönyörű!:)
index 253371 2009. december 26. 13:45
Válasz erre
Ne értse senki félre, nagyon szeretem a Mi-24-et, egyszerűen annyira szép.
sulyid 253370 2009. december 26. 13:42
Válasz erre
De a mi 24-est is folyamatosan fejlesztik tovább hogy még jobb legyen nem csak uj tipusokat fejlesztenek.
index 253369 2009. december 26. 13:42
Válasz erre
A Mi-24 is specializálva van, mert másra nem igen lehet használni, szállításra egyáltalán. Csak katonák szállíására meg drága. A Mi-24 egyedülállósága miatt egy önálló kategória szerintem a katonai helkopterek között.
index 253368 2009. december 26. 13:38
Válasz erre
Ha ez az elgondolás lenne a legjobb, akkor mindenki a mi-24-et másolta volna. (Azért valljuk be a Mi 24 elég különleges helikopter, hozzá hasonó nincs.) Nem így lett, pontosan ellenkezőleg. Az oroszok is ezért fejlesztették ki a mi-28, Ka 50, Ka 52-t.
lucky 253367 2009. december 26. 13:30
Válasz erre
A kérdés: vajon egy helikoptert csak páncélos vadásznak kell-e alkalmazni?
Esetleg olcsóbb-e egy olyan helikopter ami nincs ennyire specializálva?
index 253366 2009. december 26. 13:28
Válasz erre
A kérdés az,hogy egy páncélosvadásznak kell-e desszantot lerakni.
index 253365 2009. december 26. 13:24
Válasz erre
Ez egész biztos így van, és még sok gyakorlati probléma lehet vele. Nem egyszerü a dolog. Szerintem simán rengeteg olyan helyzet adódhat, ahol, nem lehet élni a katapult adta lehetőségekkel. Szvsz ez egy elég sok korláttal rendelkező megoldás. A pilóta dönti el akarja-e használni vagy sem. Ha már a lapát lerobbant, akkor az autorotatio nem segíthet. A repülésben rengeteg olyan fejlesztés volt, ami nem vált be és az adott típus későbbi modifikációnál elhagyták, módosították, törölték. Az élet majd eldönti, hogy haszos-e vagy sem.
lucky 253364 2009. december 26. 13:16
Válasz erre
Anno az NDK-s Mi-24 Nato-s próbái során a nyugati pilóták egy rossz tulajdonságát rótták fel neki: lógatja az orrát.
Az emelkedőképességétől le voltak nyűgözve.
Továbbá van vmi amire az Apache sose lesz képes: deszantot lerakni.
A Mi-24-n viszont nincs olyan radar mint az AH-64-n.

Én, mondjuk célpontként, egyikkel se szeretnék találkozni...
lucky 253363 2009. december 26. 13:12
Válasz erre
A Ka-50/52 gyakorlati próbáiról olvastam vmilyen újságban ( talán Aranysas).
Ott azt írták, h az esetleges katapultálás során szétrepülő rotorlapátok miatt nagyobb távközt kell tartani a gépek között, továbbá a katapultálás folyamata lassul pont a rotorlapátok lerobbantása miatt.
index 253362 2009. december 26. 12:42
Válasz erre
sulyid

Nem hibádzik összehasonlítani az Apache-t a ka50,52-vel? Az előző már 30 éve szolgálatban van és számtalanszor bizonyított. Az oroszok meg most kezdik rendszeresíteni a helikopteriket. Csaknem 30 év alatt sikerült nekik is egy ilyen típust hadrendbe állítani. Mond már el, melyik helikopterben van, volt katapultülés, amit a 70-es években fejlesztettek az oroszok? Amíg a gyakorlatban nem bizonyít, addig csak egy érdekes koncepció. Sok ilyen hozzádhasonló csak az orosz, csak az amerikai stb. buzi van. Okos ember így nem gondolkozik . Ami jó és bevált azt el kell ismerni és az Apache egy kiforrot bevált típus, míg az oroszok épp, hogy csak léteznek. Az is lehet, hogy kiválóak csak épp erre még nincs semmilyen tapasztalat.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269.