/ Fórumok /

Érdekes képek és videók

Esténként mikor nem makettezem, a neten kutatok érdekes, repülös, és harcjármüves képek után. Kedvencem az airliners.net repülös képhalom. Ezt a webold< látogatom leggyakrabban képek után nyomozva. Úgy gondolom mások is tudnak jó linkeket, így hát osszuk ezt meg egymás között!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269.
Ronin 253412 2009. december 28. 11:24
Válasz erre
Azért én még hiányolok róla legalább egy Stukát, és a fair play nevében egy Sturmovikot is.:)
balaton 253411 2009. december 28. 11:19
Válasz erre
Az alkotó szerintem poénnak szánta ezt a diorámát.
Ronin 253410 2009. december 28. 11:13
Válasz erre
Kursk
Kursk

Vagy itt egy másik, mondhatni ,,A TANK CSATA".
Ronin 253409 2009. december 28. 11:07
Válasz erre
Panaroma-of-Battle-of-Kursk-2
Panaroma-of-Battle-...

Talán valami hasonló volt a művész elképzelése...
sanyi 253408 2009. december 28. 11:03
Válasz erre
Már csak az Ezeréves Sólyom hiányzik a képről:) Bár, lehet hogy csak jobban szét kellene nézni:)
Ronin 253407 2009. december 28. 10:42
Válasz erre
Talán a Kurszki csata akar lenni. De mit csinál az a féllánctalpas a vontatott Pak-al, meg az oldalkocsis BMW a harc sűrűjében? Ja tudom! Félnek...:)
Tibcsi 253406 2009. december 28. 10:37
Válasz erre
Dugójelenet? Ezt kifejtenéd bővebben? :-)))
balaton 253405 2009. december 28. 10:17
Válasz erre
Budapest...metróépítés miatt néhány csomópont lezárva, több harckocsi-menetoszlop összetorlódott :DDD
lucky 253404 2009. december 28. 08:31
Válasz erre
Zsákmány T-34, erősítésként átdobva, a sietség miatt még nincs átfestve...
Freddy 253403 2009. december 27. 21:38
Válasz erre
Ha már, akkor talán a 45-ös lengyelországi harcokban harcolhatott együtt Elefánt és Királytigris T-34-esek ellen.
Sziluboy 253402 2009. december 27. 21:35
Válasz erre
Páncéloscsata tejködben. A ködöt még ebben a méretarányban nem sikerült kiviteleznie a kollégának.
Mty 253401 2009. december 27. 21:29
Válasz erre
Freddy 253400 2009. december 27. 21:20
Válasz erre
Hát, ha már arról is T-34-esek jönnek, akkor jól bekerítette őket a Vörös Hadsereg:)
lucky 253399 2009. december 27. 21:17
Válasz erre
Sztem dugójelenet valahol az Ardennek felé...:)
Mty 253398 2009. december 27. 21:12
Válasz erre
Ez egy csatajelenet,vagy egy panzertemető?
balaton 253397 2009. december 27. 21:08
Válasz erre
Így néz ki egy nem túlzsúfolt dioráma: www.modelforum.cz/download/file.php
Ha nem működne a link: http://www.modelforum.cz/download/file.php?id=368647&sid=91d83b152b914d69bcb879063a986f37&mode=view

:DDD
Gyurma 253396 2009. december 27. 15:55
Válasz erre
sanyi 253395 2009. december 27. 13:14
Válasz erre
Ez olyan mint a Dragon 144-es 1+1 sorozata:) Egy dobozból 2 gépet:)
kinggi 253394 2009. december 27. 12:05
Válasz erre
hát ez szó szerint abból van építve :D De kreatív a srác :)

kinggi
Tibcsi 253393 2009. december 27. 11:58
Válasz erre
Sziasztok,

Nem tudtam, hová tegyem, hát ide teszem. :)

Monogram F-117 1/48-ban, dobozból építve:

www.network54.com/Forum/47751/message/1261382627/Monogram+F-117+Stealth+Fighter-+out+of+the+box+build...
lucky 253392 2009. december 27. 09:00
Válasz erre
Egyetértek, csak nem tudtam ilyen szépen kifejteni.
Kamovos 253391 2009. december 26. 21:01
Válasz erre
Nálunk az össze Kamov és Mi-2 balesetnél L zárták a tűzcsapokat vagy lekapcsolták a szivattyúkat!

A tűzoltó renszer autómatikussan indul!

A Mi-2 tüzeknél ritkán maradt érték!
De a reduktor fogaskerekei mindig megmaradtak.

Üdv: kamovos
mig23papa 253390 2009. december 26. 20:19
Válasz erre
juge75

" Becsapódás után ha még nem tette, elzárja az üza csapot, és bekapcsolja a tűzoltást. "

ilyen esetre én nem emlékszem
sulyid 253389 2009. december 26. 18:56
Válasz erre
Kamovos 253388 2009. december 26. 18:00
Válasz erre
Lehet cáfolni!
Bírom a kritikát!

Üdv: kamovos
Kamovos 253387 2009. december 26. 17:43
Válasz erre
Szia SIG!

Te jó irányból közelítesz!

Az Amerikaik valóban a Koreai háború tapasztalatai alapján fejlesztették ki a Cobrát!

Ennek vetélytársa a Cheyen majd az YAH 63, 64 majd az AH-64!
Volt neki 3 különböző kifejezetten tengerészeti prototípusa is de ezek ott nem váltak be mert nem bírták a tengeri klímát!

A két típus között mai napig folyik a vetélkedés!

De ugye ők elhagyták a deszant teret!

Mivel eleve a 2 típus kifejezetten kísérő, támadó helikopternek készült!
A fejlesztések során modifeikációk készültek, ezek más, újabb feladatokra tették képessé a típusokat!

A V-24 pedig a Mi-8-on már bevált reduktorok, hajtóművek és fedélzeti eszközök, rendszerek beépítésével készült!
Ahogy nálunk az EMO-sok mondanák, a mi-8 eszközei köré építettek egy új sárkányt!
Pontosan a MI-8 alapja miatt volt a személyzet is 3 fő!

Ennek a helikopternek a tovább fejlesztése során módosított sárkánnyal és hajtóművekkel érte el a mostani sárkány szerkezetét!
No persze az Afganisztáni beavatkozásuk is módosításokat eredményezett!

Viszont a MI-24 soha nem volt csak harckocsi vadász helikopternek tervezve!

A MI-24 egy támadó, támogató, szállító helikopter!
Melynek feladata a páncélosok, a páncélozott gyalogság légi fedezése, esetenként az arcvonal mögé történő behatolás, és deszantos erők födi deszantolása
Ennél az esetnél jól jön a Mi-8, Mi-17-es védelme a gépágyú és az oldal géppuskák támogatásával!
Kis létszámban de ő maga is képes kell, hogy legyen a helyszínre juttatni deszantosokat!
Nem feltétlenül hadseregek deszantolására van szükség mindig minden feladnál!
De akkora tűzerővel amivel a MI-24 rendelkezik biztosan megtudja védeni a feladat végrehajtókat 1-1 szakasszal szemben.

Tehát megállapítjuk mindegyik helikopter, más, más feladat körre van tervezve, ezért össze hasonlításuk nem lehetséges!

Üdv: kamovos
SIG 253386 2009. december 26. 17:10
Válasz erre
Csak két apróság a témához: A Mi-24-et tudomásom szerint úgy fejlesztették ki, hogy a Mi-8-at használták "bázis"-ként. Ha megnézzük a korai Mi-24A-t, ez helyenként határozottan látszik is (farok kialakítás, hajtóművek és rengeteg szerkezeti rész). Így lett a 24-nek szállító kapacitása. De emlékeim szerint az AH-1-es is az UH-1 főbb részeinek felhasználásával épült, csak ott az első amit eldobtak, a tehertér volt.
A helikopterekben alkalmazott katapultok pedig pont a légimozgékonyság lényegét ölték meg, mivel a már említett rotorlapátok lerobbantásával a tömeges alkalmazás lehetősége ugrik a nagy tér és távköz miatt. És szerintem rengeteg tapasztalat van arra is, hogy a repülőgép pilóták is még az uccsó pillanatig hiszenek abban, hogy ők valahogy leteszik a vasat, pedig egészen más a sebesség és a magasság.
juge75 253385 2009. december 26. 16:32
Válasz erre
Ilyenkor a hajózó nem kapcsolgat semmit.
Legfőbb dolga, hogy kapaszkodjon és imádkozzon.
Lábszárcsont törés, gerinc-nyak csigolya roppanás, vagy törés a következménye.
Becsapódás után ha még nem tette, elzárja az üza csapot, és bekapcsolja a tűzoltást.
Ha tud járni, vagy mozogni, minél messzebbre megy a géptől.
Még emlékszem arra a Mi-2 es helikopterre, amit lelőtt a mezőgazdasági locsolórendszer, majd oldalára fordulva kigyulladt, mert a forró hajtómű rászakadt az üza-tartályra.
Nagyon szép idő alatt elhagyták a pilóták.
Maradványa jó ideig a Mi-8 szimulátor háza mellett volt látható Szolnokon, szinte csak a faroktartó maradt meg az oldalszámmal.
Sennás 253384 2009. december 26. 15:56
Válasz erre
Mennyit is mondanak függőlegesen talán max.20g? mell-hát irányban meg csak12g?Tudja valaki pontosan.Főleg ha a krapek még kapcsolgat tesz-vesz.Nincs ideje felvenni a jó testarást.Vagy annyira szorosan vannak bekötve?
juge75 253383 2009. december 26. 15:15
Válasz erre
Így igaz, ezért vannak gyűrődési és elnyelő dolgok.
Futómű, ülés és maga a kabin.
Ha ez sem képes elnyelni az ember számára nem halálos mértékig az erőket, akkor a hajózó sajnos menthetetlen.
mig23papa 253382 2009. december 26. 15:02
Válasz erre
juge75

" Maga a lehetőség megmaradt, de a helikopter törzsét és kabinját úgy építik, hogy elviseljen egy függőleges x-sebességű becsapódást. "

A gond csak az lehet, hogy a benne ülő ember nem viseli el ugyanezt a függőleges x-sebességű becsapódást.
juge75 253381 2009. december 26. 14:34
Válasz erre
Ka-50 esetében piro patronok lerobbantják a forgószárnyakat, (6db), ezután a kabinüveg jön és utána a módosított K-36 katapult ülés.
Kipróbálták, 50-50 százalékban megmarad a pilóta (már ha marad elég idő a folyamathoz ami magasság és sebesség függvénye), kísérletek voltak az egész kabinfülke egyben történő mentőkapszulaként való alkalmazásának, de ez bonyolult és nehézzé teszi a helikoptert.
Maga a lehetőség megmaradt, de a helikopter törzsét és kabinját úgy építik, hogy elviseljen egy függőleges x-sebességű becsapódást.
De, ha a helikopter nem függőlegesen, hanem oldal irányban zuhan, akkor ez az esély minimális.
Auto rotáció az egyik fő lehetőség a menekülésre, de hagyományos helikopter elrendezés esetén nem a forgószárnyat, hanem a farok rotort(légcsavart) lövik el.
A helikopter ekkor pörög a forgató nyomaték miatt, megint csak csökkentve a biztonságos földet érést.
Ez az Apache-helikopter szerintem kis magasságon repült.
Bele akadhatott valamibe, és átfordult legalább 1x.
mig23papa 253380 2009. december 26. 14:33
Válasz erre
Mi-24 esekben sincs katapult ülés, de meg van a szabályzatban a gép vészelhagyásának
leírása.
index 253379 2009. december 26. 14:27
Válasz erre
Igen jók, ezt senki sem vitatja. Az alkalmazhatóságuk kérdéses. Egy amerikai katapulttal is ez lenne a helyzet. Na nem akarok tovább okoskodni, az Oroszoknak jó mérnökeik vannak, akár így akár úgy az élet majd eldönti(, mint mindig), hogy tévedtek vagy sem.
sulyid 253378 2009. december 26. 14:12
Válasz erre
Azért az orosz katapult ülések azok híresen jók...
index 253377 2009. december 26. 14:09
Válasz erre
Hát pont ezaz! Földközelben mit érhet a dolog. Valószínűleg eleve több idő kell az ilyen katapultálláshoz, mint egy repülőnél. Alacsony magasságnál van-e elég ídő minderre? A pilóta reakciója valószíűleg nem gyorsabb, mint egy repülőgép-pilótáé. A földközeli akadályok komoly veszélyforrás jelenthetnek.
lucky 253376 2009. december 26. 13:54
Válasz erre
Ha jól tudom a Mi-24 nem szállító helikopter.
Arra ott van Mi-8/17 stb.
Sztem anno ezt a lehetőséget egyszerűen nem akarták veszni hagyni.
Sennás 253375 2009. december 26. 13:53
Válasz erre
Ott inkább nem azzal van a baj ha lehuppan és utánna oldalra borúl?Tudod olyankor kezdődik a kaszabolás.Addig jó az autorotálás amig van magasság de földközelbe meg tényleg utban van.
HUJBI 253374 2009. december 26. 13:49
Válasz erre
csak mint a NATO neve, a szarvastehén. :)
HUJBI 253373 2009. december 26. 13:49
Válasz erre
helikopterebe katapultülést tervezni? hááát... még akkor is, ha ledobja a rotorlapátokat vagy lefelé lövi ki az üléseket. az oroszok már megint valami nagyot akartak alkotni, de adja isten, hogy ezt a megoldást senkinek ne kelljen élesben kipróbálni. az Apache túlélő képessége nagyon jó, egy nagy sebességgel magasból seggre esést is jó eséllyel túlélnek a pilóták. a legnagyobb hülyeség ledobni a rotorlapátokat, hiszen azok fékezik a becsapódás sebességét, így az erejét is.
sulyid 253372 2009. december 26. 13:49
Válasz erre
A mi 24 nem szép hanem gyönyörű!:)
index 253371 2009. december 26. 13:45
Válasz erre
Ne értse senki félre, nagyon szeretem a Mi-24-et, egyszerűen annyira szép.
sulyid 253370 2009. december 26. 13:42
Válasz erre
De a mi 24-est is folyamatosan fejlesztik tovább hogy még jobb legyen nem csak uj tipusokat fejlesztenek.
index 253369 2009. december 26. 13:42
Válasz erre
A Mi-24 is specializálva van, mert másra nem igen lehet használni, szállításra egyáltalán. Csak katonák szállíására meg drága. A Mi-24 egyedülállósága miatt egy önálló kategória szerintem a katonai helkopterek között.
index 253368 2009. december 26. 13:38
Válasz erre
Ha ez az elgondolás lenne a legjobb, akkor mindenki a mi-24-et másolta volna. (Azért valljuk be a Mi 24 elég különleges helikopter, hozzá hasonó nincs.) Nem így lett, pontosan ellenkezőleg. Az oroszok is ezért fejlesztették ki a mi-28, Ka 50, Ka 52-t.
lucky 253367 2009. december 26. 13:30
Válasz erre
A kérdés: vajon egy helikoptert csak páncélos vadásznak kell-e alkalmazni?
Esetleg olcsóbb-e egy olyan helikopter ami nincs ennyire specializálva?
index 253366 2009. december 26. 13:28
Válasz erre
A kérdés az,hogy egy páncélosvadásznak kell-e desszantot lerakni.
index 253365 2009. december 26. 13:24
Válasz erre
Ez egész biztos így van, és még sok gyakorlati probléma lehet vele. Nem egyszerü a dolog. Szerintem simán rengeteg olyan helyzet adódhat, ahol, nem lehet élni a katapult adta lehetőségekkel. Szvsz ez egy elég sok korláttal rendelkező megoldás. A pilóta dönti el akarja-e használni vagy sem. Ha már a lapát lerobbant, akkor az autorotatio nem segíthet. A repülésben rengeteg olyan fejlesztés volt, ami nem vált be és az adott típus későbbi modifikációnál elhagyták, módosították, törölték. Az élet majd eldönti, hogy haszos-e vagy sem.
lucky 253364 2009. december 26. 13:16
Válasz erre
Anno az NDK-s Mi-24 Nato-s próbái során a nyugati pilóták egy rossz tulajdonságát rótták fel neki: lógatja az orrát.
Az emelkedőképességétől le voltak nyűgözve.
Továbbá van vmi amire az Apache sose lesz képes: deszantot lerakni.
A Mi-24-n viszont nincs olyan radar mint az AH-64-n.

Én, mondjuk célpontként, egyikkel se szeretnék találkozni...
lucky 253363 2009. december 26. 13:12
Válasz erre
A Ka-50/52 gyakorlati próbáiról olvastam vmilyen újságban ( talán Aranysas).
Ott azt írták, h az esetleges katapultálás során szétrepülő rotorlapátok miatt nagyobb távközt kell tartani a gépek között, továbbá a katapultálás folyamata lassul pont a rotorlapátok lerobbantása miatt.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269.